Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Łakasabasz

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Obsługa OpenVR
« dnia: 15 Sierpnia 2022, 16:53:06 »
Do kogo się zgłosić w celu pomocy przy rozwoju sterowania VR?

Przepraszam, jeśli źle trafiłem z wątkiem. W wyszukiwarce tylko to wyskakuje po wpisaniu VR

2
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 17 Lipca 2021, 15:02:08 »
Addon działa na wersji 2.91? Próbuję zaimportować scenerię bałtyk.scn i zero reakcji.

Edit: nie doczytałem opisu importu scn, jutro sprawdzę czy działa na td.scn, jeśli nie to skasuję edita

3
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 12 Lipca 2018, 18:38:10 »
O i dobrze

4
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 08 Lipca 2018, 13:44:20 »
@adi-edu hmm biblioteka powstała do połowy czyli obsługuje poprawne odbieranie stanu z symulatora, niestety obsługi wysyłania danych do symulatora nie udało mi się napisać. Biblioteka nie była testowana, ale w związku z zainteresowaniem tym tematem podejmę pracę nad odświeżeniem kodu.

@maciek001 mógłbyś mi wysłać aktualną dokumentację komunikacji?

@Administrator/Deweloper czy jest dostępna jakaś platforma do kontroli kodu czy mam korzystać z github? git.eu07.pl nie działa, może macie jakieś plany z tym?

5
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 05 Października 2017, 10:05:41 »
Szanowna administracjo, proszę o czytanie poprzednich postów, ale jeżeli tak bardzo nie chcecie to przypomnę o co chodzi:
maciek001 implementuje mechanizm komunikacji przez port COM w maszynie i prowadzi dokumentację protokołu komunikacji. Ja aktualnie czekam, aż maciek uzupełni pewne fragmenty swojej dokumentacji, abym mógł dokończyć bibliotekę. Dokumentacja nie precyzuje "hebelków", które w maszynie są impulsowe, a w prawdziwym pulpicie bistabilne. Ja nie wiem czy przy każdym wysyłaniu aktualizacji wysyłać sygnał wysoki np. dla pantografów, czy tylko wystarczy raz, a potem drugi, aby je opuścić.
Kod w implementacji na git może być zmieniany z godziny na godzinę, a zmiany w dokumentacji będą wymuszały zmianę wersji całego protokołu komunikacji, przez co ja będę mógł pracować w swoim tempie dostosowując się do aktualnej dokumentacji, a implementacja na git w swoim.

6
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 04 Października 2017, 17:32:25 »
maciek, wracając do poprzedniego problemu: potrzebuję odpowiedzi na pewne pytania

Dotarłem do momentu gdzie w dokumentacji są luki...
Chodzi o to gdzie mają być dane impulsowe, a gdzie ma być stała wysyłka danych. Potrzebuje informacji o przetwornicy, sprężarki, ogrzewania, pantografy, przyciemnienie reflektorów, bateria i światła. Bez tego nie ruszę, bo mogę dla ułatwienia użyć słowa static i to zabezpieczy przed niechcianym wyłączeniu np. przetwornicy.

Mógłbyś dodać te informacje do dokumentacji? Byłbym bardzo wdzięczny

7
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 30 Września 2017, 13:29:29 »
Poczytaj poprzednie posty. Stanęło na tym że w dokumentacji brakuje paru szczegółów co uniemożliwia dalszą pracę, a autora niema od wakacji więc...
No chyba że ktoś aktywny przejmie projekt.

8
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 29 Września 2017, 17:00:12 »
Projekt dead?

9
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 16 Sierpnia 2017, 13:04:46 »
Nie, to będzie biblioteka na arduino. Maciek tworzy standard i wprowadza obsługę od exe, a ja stoję po drugiej stronie i na podstawie dokumentacji standardu przygotowuję bibliotekę do arduino (i innych uK obsługujących arduino ide), która zajmuje się całą komunikacją. U nie ma "domyślnej prędkości", przy konstruktorze klasy z automatu musisz podać prędkość, albo kompilator cię nie puści.

https://git.eu07.pl/Lakasabasz/Arduino-Maszyna-Port

Tam masz to co udało mi się napisać. To dwie klasy, ale postaram się uprościć obsługę drugiej do maksimum, tak abyś musiał używać jednej, głównej. Jutro jadę na wczasy więc nie będę nic commitował przez 2 tyg, ale nadal czekam na uwagi w sprawie kodu i oczywiście czekam na Maćka aby podał mi hebelki.

10
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 15 Sierpnia 2017, 19:12:39 »
Klasa będzie w pełni obsługiwać komunikację. Jedyne funkcje które powinieneś używać to .read() .send() i wszelkiego rodzaju .setXX(). Potem dam rekomendację, aby nadpisać funkcję set() tak aby obsługiwała tylko to co masz na pulpicie. Co by ci tu jeszcze powiedzieć? Nie będziesz musiał się babrać w tablicach i wyszukiwać odpowiedniego bitu danych.

Edit: I tak nie ruszę bez danych standardu komunikacji od maciek001. Proponuję nazwać ten standard MaszCOM ver 1 :D

11
Forum / Więcej semaforów
« dnia: 14 Sierpnia 2017, 19:53:54 »
Ilość semaforów świetlnych używanych do określania popularności wątków można by według mnie zwiększyć. Tak wogóle to można by rozszerzyć te semafory z 4 komór do 5 i dać pasek. Proponuję zrobić coś takiego:
  • Sygnał S1 (czerwone światło) - dla tematów zamkniętych
  • Sygnał S2 (zielone ciągłe) - dla tematów powyżej 25 odpowiedzi i tym, że ostatnia miała miejsce do godziny
  • Sygnał S3 (zielone migające) - dla tematów powyżej 25 odpowiedzi i tym, że ostatnia miała miejsce do 24h
  • Sygnał S4 (żółte migające) - dla tematów powyżej 25 odpowiedzi i tym, że ostatnia miała miejsce do tygodnia
  • Sygnał S5 (zielone ciągłe) - dla tematów powyżej 25 odpowiedzi i tym, że ostatnia miała miejsce co najmniej tydzień temu
  • Sygnał S6 (zielone i żółte na dole ciągłe i zielony pasek) - dla tematów pomiędzy 15 a 25 odpowiedziami i tym że ostatnia była do godziny
  • Sygnał S7 (zielone migające, żółte ciągłe i zielony pasek) - dla tematów pomiędzy 15 a 25 odpowiedziami i tym że ostatnia była do 24h
  • Sygnał S8 (żółte migające górne i żółte ciągłe dolne z zielonym paskiem) - dla tematów pomiędzy 15 a 25 odpowiedziami i tym że ostatnia była do tygodnia
  • Sygnał S9 (żółte górne i dolne ciągłe z zielonym paskiem) - dla tematów pomiędzy 15 a 25 odpowiedziami i tym że ostatnia miała miejsce co najmniej tydzień temu
  • Sygnał S10 (zielone i żółte dolne ciągłe bez paska) - dla tematów do 15 odpowiedzi i tym że ostatnia miała miejsce do godziny
  • Sygnał S11 (zielone migające i żółte dolne ciągłe) - dla tematów do 15 odpowiedzi i tym, że ostatnia miała miejsce do 24h
  • Sygnał S12 (zielone górne migające i dolne ciągłe) - dla tematów do 15 odpowiedzi i tym, że ostatnia miała miejsce do tygodnia
  • Sygnał S13 (żółte górne i dolne ciągłe) - dla tematów do 15 odpowiedzi i tym, że ostatnia miała miejsce co najmniej tydzień temu
  • Sygnał Sz (czerwone i białe migające) - ankieta
  • Sygnał Ms2 (białe światło) - wątek w którym uczestniczyłeś

Dużo tego, ale efekt byłby fajny na forum kolejowym, jeśli by się dało go zaprogramować i tu wrzucić. Poza tym jeden sygnał dawałby informację o tym czy wątek jest popularny i czy już nie wymarł. Pozostawiam do przemyślenia.

12
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 14 Sierpnia 2017, 19:07:12 »
Dotarłem do momentu gdzie w dokumentacji są luki...
Chodzi o to gdzie mają być dane impulsowe, a gdzie ma być stała wysyłka danych. Potrzebuje informacji o przetwornicy, sprężarki, ogrzewania, pantografy, przyciemnienie reflektorów, bateria i światła. Bez tego nie ruszę, bo mogę dla ułatwienia użyć słowa static i to zabezpieczy przed niechcianym wyłączeniu np. przetwornicy.
75% ukończenia projektu. Potem wyślę na git zip i opis jak używać biblioteki.

13
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 10 Sierpnia 2017, 12:59:24 »
Mój projekt tworzę tak, że pierwsze inicjujesz klasę podając w konstruktorze bitrate, a potem jeżeli chcesz używać innych pinów do UART to rx, tx, jeśli nie to zostaje domyślnie. Gdy zainicjujesz klasę wywołujesz funkcję read(), a ona odczytuje dane z maszyny i porządkuje je do odpowiednich zmiennych. Odczytujesz wartości zmiennych przez getXX(). Więc ten sposób lepiej żeby uK rozpoczynał komunikację.
Nie testowałem biblioteki na "żywca", nie jest jeszcze skończona. Zrobiłem obsługę odczytu danych (funkcja read() i getXX()), ale jeszcze nie ma obsługi wysyłki danych (send())

14
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 09 Sierpnia 2017, 15:38:47 »
Według mnie to uK powinien pierwszy rozpocząć komunikację przez wysłanie pierwszego bajtu o wartości np. 0xFF (255). To by otworzyło drogę do Plug & Play.
Przy komunikacji liczą się pojedyncze bajty czyli liczby całkowite, więc wyrzuciłbym wpisy w pliku eu07.ini dla liczb rzeczywistych.
Trzecia rzecz też odnośnie komunikacji, idźmy w Full Duplex czyli transmisję w dwie strony jednocześnie, a nie jak teraz Half Duplex. Nie potrzeba wątków, ale wystarczy wysyłać po bajcie sterującym od uK do maszyny, a maszyna rozpocznie wysyłanie ramki do uK. Arduino ma bufor danych więc nie ma z tym problemów, odczyta to co zostało wysłane kiedy będzie miało czas. (uK - mikrokontroler)

P.S. Includy dla arduino na https://git.eu07.pl/Lakasabasz/Arduino-Maszyna-Port

15
Na warsztacie / Odp: Exe - uniezależnienie od Windowsa
« dnia: 05 Sierpnia 2017, 18:48:54 »
P.S Admin/(Moderator forum) nie mogłem edytować poprzedniego postu...

@Milek7 Nie trawię DirectX-a. Spróbuję więc wymienić go na SFML-a.

16
Na warsztacie / Odp: Exe - uniezależnienie od Windowsa
« dnia: 05 Sierpnia 2017, 18:45:37 »
@carmel4a Co do SFML: nie, jest modułowy. Moduł systemowy - wątki i obsługa czasu, moduł graficzny - grafika 2d, moduł muzyczny - obsługa dźwięków, moduł internetowy - obsługa HTTP, FTP, UDP, TCP. Z powodzeniem wykorzystywałem moduł systemowy w aplikacjach konsolowych bez użycia grafiki, muzyki. Tak samo z modułem internetowym.
Co do błędów to gdy pojawia się error przy #include oznacza wyłącznie błąd kompilatora. Linker nawet się nie włączy. Powiem rzecz oczywistą dla osób, które kiedykolwiek cokolwiek coś zakodziły w c++, przy procesie kompilacji najpierw uruchamia się preprocesor, później następuje właściwa kompilacja kończona plikiem .o, a na koniec uruchamia się linker (plik .o na .exe). Tak więc #include to komenda preprocesora i błąd nie pozwala na dalszą kompilację.

17
Na warsztacie / Odp: Exe - uniezależnienie od Windowsa
« dnia: 03 Sierpnia 2017, 14:31:01 »
Pobrałem twoje repo z git.eu07.pl i stworzyłem projekt, który nie działa...
Wywala błąd na #include <ddraw.h> i <dsound.h>

18
Na warsztacie / Odp: Exe - uniezależnienie od Windowsa
« dnia: 02 Sierpnia 2017, 18:05:30 »
Błąd podczas kompilowania:
recipe for target 'CMakeFiles/eu07++ng.dir/all' failed
Warningi podczas generowania:
Found ZLIB: optimized;C:/Windows/zlib1.dll;debug;G:/utilitis/zlib-1.2.11/libzlib.dll (found version "1.2.11")
Configuring done
CMake Error at CMakeLists.txt:77 (add_executable):
  Cannot find source file:

    shader.cpp

  Tried extensions .c .C .c++ .cc .cpp .cxx .m .M .mm .h .hh .h++ .hm .hpp
  .hxx .in .txx


CMake Error: CMake can not determine linker language for target: eu07++ng
CMake Error: Cannot determine link language for target "eu07++ng".
Generating done

Plik Makefile2 i Log kompilacji w załącznikach

19
Na warsztacie / Odp: Exe - uniezależnienie od Windowsa
« dnia: 02 Sierpnia 2017, 15:03:30 »
Masakra

Według wzoru na szanse skompilowania programu (S = 10/K^3 gdzie S to szansa, K to ilość kodu) nie miało prawa mi się udać, mimo że pobrałem, zbudowałem i podłączyłem chyba z 5 różnych bibliotek. Wywala mi błąd przy kompilowaniu pliku projektu. Na cmake się nie znam, więc może mi ktoś wytłumaczyć co walło?.

Plik Makefile2
CMakeFiles/eu07++ng.dir/all:
$(MAKE) -f CMakeFiles\eu07++ng.dir\build.make CMakeFiles/eu07++ng.dir/depend
$(MAKE) -f CMakeFiles\eu07++ng.dir\build.make CMakeFiles/eu07++ng.dir/build
@$(CMAKE_COMMAND) -E cmake_echo_color --switch=$(COLOR) --progress-dir=G:\projekty\maszyna\CMakeFiles --progress-num= "Built target eu07++ng"
.PHONY : CMakeFiles/eu07++ng.dir/all
Błąd w 2. lini.

Oprócz tego w projekcie wygenerowanym przez cmake nie ma ani 1 pliku źródłowego...

20
Na warsztacie / Odp: Exe - uniezależnienie od Windowsa
« dnia: 01 Sierpnia 2017, 19:27:01 »
@Milek7 cmake wywala mi błąd
CMake Error at G:/utilitis/cmake-3.9.0-rc5-win64-x64/share/cmake-3.9/Modules/FindPackageHandleStandardArgs.cmake:137 (message):
 Could NOT find GLEW (missing: GLEW_LIBRARY)
Mam mu podać ścieżkę do \ref\glew\include czy co innego, bo zgupłem...

21
Na warsztacie / Odp: Exe - uniezależnienie od Windowsa
« dnia: 01 Sierpnia 2017, 13:43:38 »
W takim razie napiszę do niego, a @firleju napisał mi na priv że maszyna nie jest dostępna na linux.

Edit: Odwiedziałem się że mój pomysł nie został jeszcze zrealizowany, więc moje pytanie jest nadal aktualne. Milek nie używa żadnego ide, więc mój pomysł na dostosowanie maszyny pod mingw i c::b (nie gcc) jest jeszcze możliwy do zrealizowania. Wracając do pierwotnego pytania to jeżeli DirectX jest tylko do dźwięku (SFML może być alternatywą).

22
Na warsztacie / Exe - uniezależnienie od Windowsa
« dnia: 01 Sierpnia 2017, 13:08:54 »
Witam,

Chciałem się zabrać za uniezależnienie exe od Visual Studio i kompilatora Windowsa. Po modyfikacji będzie można programować na kompilatorze MinGW i przy użyciu IDE typu code::blocks, a później to już tylko krok do wersji Maszyny na Linuxa. To wiąże się z kilkoma zmianami. Pierwszym problemem na który się natknąłem jest DirectX. To biblioteka wyłącznie pod Windowsa (o ile coś się nie zmieniło) i potrzebna jest jakaś alternatywa do obsługi dźwięku i grafiki. Stąd moje pytanie: Zna ktoś jakąś bibliotekę (lub biblioteki), która może zastąpić DirectX tak aby nie odbiło się to znacząco na jakości?

Jak skompletuje biblioteki to rozpocznę porządki w dyrektywach typu #define i #pragma.

23
Pomoc doraźna / Odp: Patch 17.07 - problemy
« dnia: 26 Lipca 2017, 15:01:34 »
Zrobiłem reinstal maszyny i wszystko działa poprawnie. Udało mi się przejechać misję na pierwszym składzie, ale po drodze zauważyłem parę błędów. Pierwszy to podwójne podniesienie pantografów, tzn. gdy chcę podnieść pantograf to dźwigienka podnosi się i opada, jakby exe rejestrował 2 krotne naciśnięcie klawisza, ale pantografy działają normalnie. Drugi błąd pojawił się gdy jechałem następnym składem z kolei. W pewnym momencie auto przejechało przez lokomotywę, jakby była powietrzem.

24
Pomoc doraźna / Odp: Patch 17.07 - problemy
« dnia: 25 Lipca 2017, 14:45:33 »
Witam po raz drugi. Tym razem udało mi się wywalić exe na scenerii Bałtyk, składem lpe782. Symulator zakończył swój żywot zaraz po wczytaniu scenerii, wciśnięciu F4 i przeniesieniu się kamerom poza stację. Sterowniki aktualne, karta wymieniona w poprzednim poście. Poniżej errors.txt, eu07_crashdump_20170725_143448.dmp i log.txt

PS. Gdzie są dostępne najnowsze build-y?

25
Pomoc doraźna / Odp: Patch 17.07 - problemy
« dnia: 24 Lipca 2017, 19:16:02 »
Witam, przeczytałem, że tu wrzucać informacje o crashach, więc wrzucam tu mój:

Sceneria Bałtyk, skład lpe782: EP08-006. Crash po wyjechaniu z toru ze stacji początkowej na magistralę. Lokomotywę odpalam jak w instrukcji tyle, że odhamowuję skład najszybciej jak mogę (zaraz po uruchomieniu sprężarki).
Moja karta graficzna NVIDIA Quadro 3000M z aktualnymi sterownikami.

Strony: [1]