Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Cozder

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 22 Listopada 2019, 13:51:19 »
Trzeba czekać na poprawkę od autora. Te wagony zostały usunięte z powodu ich niskiej jakości.

To prawda, mam z poprzednich wersji. Po dokopiowaniu chodzi idealnie. Zamieścić link, czy na priv ktoś woli...

2
Bocznica / Odp: Wiejski sklep
« dnia: 14 Czerwca 2016, 22:38:52 »
Sklep jest ekstra. "napoje, chemia" jest najlepsze. Zawsze się zastanawiałem, do której kategorii zaliczane jest wino pozagatunkowe.

W dziale "Publikacje" użytkownicy nie mogą komentować dodatków. Można wysłać prywatną wiadomość autorowi. SKP.

3
Tabor kolejowy / Odp: SM42 i regulacja wzbudzenia
« dnia: 18 Kwietnia 2016, 22:47:04 »
A powiedzcie jeszcze, do jakiej masy składu hamujecie samym lokiem, a kiedy zespolonym? Z tego co wyczytałem, to teoretycznie na płaskim torze można odluzować wagony i tylko trakcyjnym hamować, ale pytanie, czy nie szkoda wkładek i obręczy.

4
Tabor kolejowy / Odp: SM42 i regulacja wzbudzenia
« dnia: 16 Kwietnia 2016, 19:08:24 »
Czyli można wykorzystać do manewrów przy bardzo małych prędkościach (np. odrzucanie seryjne), ale raczej się manewruje na ustawieniu liniowym. No to dzięki za pomoc.

5
Tabor kolejowy / SM42 i regulacja wzbudzenia
« dnia: 14 Kwietnia 2016, 22:07:17 »
W SM42 istnieje możliwość ręcznego nastawiania prądu wzbudzenia prądnicy (tryb pracy manewrowej). Sprawa niby prosta. SEM powstała w prądnicy jest proporcjonalna zarówno do pola magnetycznego (a więc wzbudzenia właśnie) i prędkości kątowej wrzeciona (czyli obrotów silnika). Dwa stopnie swobody w regulacji dają nam możliwość bardzo precyzyjnego nastawiania momentu napędowego.
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, czy tej funkcji często się używa w praktyce, a jeżeli tak, to jak powinno się tym sterować? Czy staramy się trzymać obroty w połowie skali i dosterowujemy wzbudzeniem, piłujemy silnik na max, czy kręcimy jednym i drugim?

6
Screeny / Odp: Nad morze
« dnia: 06 Kwietnia 2016, 16:36:11 »
Czy pamiętam? Ja się wychowałem we Lwówku Śl. Takie składy z Jeleniej Góry do Żar ciągały SP42 w identycznym kolorze. Tam się loki zmieniały, a wagony jechały dalej na Szczecin jako pospieszny. Na trasie 283 były widywane do połowy lat 90tych. Nie wierzycie, że tu takie perły jeżdżą? Real foto z 2007r. :

7
Tabor / Odp: Luzowanie składu
« dnia: 29 Marca 2016, 23:49:09 »
Gdzieś (nie mogę znaleźć) czytałem, że czas odluźniania uderzeniowego jest określony przez ilość luzowanych osi. Zrobiłem test (piszę o symulatorze, bo w loku nie siedziałem). SM42 + 20x Eaos zahamowałem stopniem pełnym (num5). Wyczekałem, aż się dobrze wskazówka na 0,34 MPa ustali. Włączyłem luzowanie uderzeniowe i wskazówka poszła na 0,7MPa. 15 sekund później wskazówka odbija. Przełączam kran w pozycję odcięcia (ctrl+num5). Zrobiłem to po to, żeby poczekać na wyrównanie się ciśnienia na PG (manometr pokazuje ile jest w loku i nie wiadomo co jest na wagonach). Wskazówka spada do 0,42MPa, czyli część hamulców dalej trzyma.
Luzowanie hamulców jest dość powolnym procesem (15sekund, to sporo), a dodatkowo skład hamuje nadal nawet po odbiciu wskazówki. Mam wrażenie, że maszyniście w prawdziwym loku pomaga błędnik (raczej nie do zasymulowania), bo jadąc w wagonie nie muszę słyszeć hamulców, a prędkościomierza nie mam i wiem, czy skład zwalnia, czy przyspiesza. Niemniej obsługa, wydawałoby się, prostej dźwigienki, wymaga IMHO wieloletniej praktyki.

8
IminLo,IminHi: integer; {prady przelacznika automatycznego rozruchu, uzywane tez przez ai_driver}
ImaxLo,ImaxHi: integer; {maksymalny prad niskiego i wysokiego rozruchu}
Jak dobrze patrzę to wpływa tylko na pojazdy elektryczne z rozruchem oporowym i silnikami szeregowymi. W fizach jest masa nieużywanych do niczego informacji. Ich autorzy nie zawsze ogarniają co jest potrzebne a co nie i gdy działa to nie sprzątają albo coś umieszczają "bo zawsze było".


Na niektórych spalinówkach też działa. Nie pamiętam, czy to był Gagarin, czy SU45. Przegiąłem z wagonami i nie mogłem ruszyć. Zwiększałem nastawnik i nic, nic, nic i... bum - wyleciał bezpiecznik. Jak chcesz wiedzieć na jakich prądach wylatuje, zahamuj ręcznym jakiś ciężki skład i zrób próbę. Ostatnia pozycja wskazówki, to ta, której przekraczać prądem chwilowym nie należy :)

9
Tabor / Odp: Ukrotnienie i odrzucanie
« dnia: 23 Marca 2016, 19:26:56 »
Nie PG z atmosferą, tylko odetnie zasilanie zaworu rozrządczego i połączy cylinder ze zbiornikiem pomocniczym :) Wyluzować wagon możemy za pomocą Num6, natomiast wyłączyć/włączyć hamulec poprzez Ctrl+Num6. Hamulec ręczny w wagonie kręcimy OIDP za pomocą Ctrl+Num1 / Ctrl+Num7.

Ctrl+Num6 działa idealnie. Nawet jak jadą ciut za szybko, to można hamować kolejne mijające i skład zatrzymuje się aż miło. Już rozpracowałem o co chodzi z ukrotnieniem. Lok kontroluje tylko te pojazdy, które znajdują się za jej tyłem. Czyli:
-    <--1--*<--2--  z loka 1 możemy sterować lokiem 2, a z 2 nie ruszymy 1.
-    <--1--*--2-->  z obu loków możemy sterować składem
-    <--1--*<--2--*--3-->   składem możemy sterować z loków 1 i 3, a z 2 tylko lokami 2 i 3 (1 jest przed czołem 2)

Czyli jak chcemy ukrotnić SM-42, to trzeba je połączyć tyłami i sprzęg 55 (jeden headdriver i jeden nobody) i wszystko chodzi idealnie.
Podejrzewam, że to spinanie tyłami jest gdzieś zaszyte w kodzie i się zmienić prosto nie da. Czy można zdefiniować, jakie
sprzęgi posiada pojazd? Np. towarowe mają tylko mech. i PG, pasażerskie mech., PG i 8atm, loki dodatkowo ukrotnienie. A ja bym chciał
jeszcze lokom podorabiać przejście, bo jak się loki zepnie 55 na starcie, to można po nich biegać. Jak się je rozprzęgnie i sprzęgnie, to już ten sprzęg przestaje działać. Dodam, że do loka "nobody" przez F5 nie wleziemy.
To jest gdzieś w pliku fiz, czy coś?

10
Tabor / Ukrotnienie i odrzucanie
« dnia: 21 Marca 2016, 22:29:05 »
Szukałem, ale nie znalazłem. Sprzęgam 2 loki SM42. Pierwsza ma sprzęg 55 i headdriver, druga 3 i nobody. Z pierwszej steruje się tak jak powinno, a po przejściu do doczepionej ciągnie tylko ta tylna i na dodatek pierwsza zaciąga hamulce z czuwaka (Shift+w nie działa). Drugie pytanie - czy jak rozrządzam przez odrzucenie, to można jakoś przyhamować toczące się luzem wagony? Jak jest kozioł, albo coś na torze stoi, to pal sześć, ale jak tor wolny, to potrafią pojechaaaaaać.....

Strony: [1]