Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kamil2002

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Odp: Masa pociągów towarowych
« dnia: 24 Lipca 2021, 19:25:10 »
Wykaz znajdziesz na stronie zzm-czechowice.pl w zakładce informacje trakcyjne w dziale wykaz maksymalnych obciążeń.
Linia nr 61 jest na 3. stronie wykazu dla Katowic.
Pozdrawiam :D

2
Cześć!
2 - prądnica
3- transformator
"drugie" 3 -przetwornica
5 - od N do S
7 - jest to uporządkowany przepływ elektronów w przewodniku.

Tyle wiem na kierunku Technik Elektronik :D Co do zasady działania silnika prądu stałego, ja odpowiedział bym w kontekście kolejowych silników trakcyjnych "na zasadzie przepływu prądu elektrycznego przez szeregowo połączone uzwojenia stojana i wirnika"

Co do pytania nr 8 wydaje mi się że chodzi o uzwojenia stojana (uzwojenia wirnika/twornika to bieguny komutacyjne)

Pytanie nr 9 - niestety nie mam pojęcia.

Pozdrawiam :D

3
Trzeba dopisać. U mnie zadziałało dopiero gdy wpisałem w każdym pliku - zarówno silnikowym jak i rozrządczym. Na oryginalnej paczce 20.09 wchodził układ równoległy.

4
Pomyślałem chwilę, znalazłem ten wpis. Po dodaniu go do wagonów silnikowych i rozrządczych faktycznie są boki po szeregu ;)
A zatem jedynym błędem jaki pozostał jest wpięcie oporów i spadek prądu przy przełączaniu pozycji oporowych.

5
Nie znam się na kodach ani na logice działania symulatora ;)
Wiem tyle, że w Maszynie zarówno na pozycji n1 jak i n2 występuje normalnie jazda równoległa i bocznikowanie układu równoległego.

Natomiast w rzeczywistości na ed72, en71 i niektórych en57 dostosowanych do tras górskich, układ równoległy jest na n1 po prostu pomijany, a silniki są bocznikowanie w układzie szeregowym. Pozwala to na osiągnięcie i utrzymanie niskich prędkości, powiedzmy pi razy oko do ~60-70 km/h. Osiągnięcie Vmax = 110 na pozycji n1 nie jest możliwe.

Nie wiem czy jest to możliwe do odwzorowania w Symulatorze, informuję tylko o niezgodności z rzeczywistością ;)

6
Na ten moment w Maszynie na ed72 i en71 w ogóle NIE MA możliwości bocznikowania układu szeregowego.
Przy ustawieniu n1 na nastawniku kierunku normalnie wchodzi jazda równoległa, tylko z trochę niższym prądem rozruchu, co w rzeczywistości ma miejsce tylko na SPOTach i większości en57.

7
A więc tak:

Jeśli chodzi o kwestię bocznikowania po szeregu:
-przełączanie z pozycji 9 wału kułakowego na 16 - pierwszy bocznik - odbywa się bezoporowo. Opory rozruchowe są zwarte przez styczniki mostkowe i nie są wpinane w układ.
-lampka jazdy na oporach zapala się, ponieważ jest uzależniona od pozycji wału, a nie od przepływu prądu przez same opory.

Natomiast w kwestii blokowania wału i wznowienia pracy - sprawdziłem przy sterowaniu na zimno ed72 i faktycznie wał rusza już na szeregu - choć wszyscy zgodnie twierdzą że nie jest to do końca logiczne.

Niemniej jednak nie można wykluczyć, że ta zależność jest inna na konkretnych numerach EZT, oraz sterowanie na zimno nie musi się równać pracy pod siecią. Więc tutaj pozostawiam kwestię otwartą ;) jeśli będę miał możliwość sprawdzić to na innej maszynie - również dopiszę co zaobserwowałem.

8
Aby tego uniknąć należy przełączyć płynnym ruchem z n1 lub n2 od razu na tył. Wtedy w zależności od szybkości działania elektrozaworu albo nic się nie stanie, albo ciśnienie tylko nieznacznie spadnie.

9
Różnic jest kilka.
Po pierwsze - w pozycji "wył" następuje wyłączenie obwodów rozrządu, m.in gasną lampki sygnalizacyjne na pulpicie, nie działają przyciski kontroli lampek, a w niektórych EZT również elektryczne wycieraczki i spryskiwacze szyb. Jednostkę uruchamiamy z pulpitu w pozycji "0".

Po drugie - po przestawieniu nastawnika kierunku z "wył" na inną pozycję następuje zadziałanie SHP - włącza się brzęczyk i po 3 sekundach jeśli nie skasujemy, nastąpi zrzucenie powietrza z PG (en57, en71, ed72) - w SPOT-ach po 3 sekundach słychać tylko pyknięcie elektrozaworu SHP, gdyż w PG nie ma powietrza

Po trzecie - SPOTy - po przestawieniu nastawnika kierunku na "wył" następuje zrzucenie powietrza z PG.

Jak coś jeszcze sobie przypomnę to dopiszę ;)

Jeśli chodzi o blokowanie wału również sprawdzę to i dopowiem.

10
Gwoli wyjaśnienia odniosę się ;)

Ad 2) - etap który nie wpływa na prąd, jest to 10. pozycja wału kułakowego, tak zwana pozycja przełączająca.

Ad 3) do 6) - blokowanie wału na pozycjach oporowych działa poprawnie w Maszynie. Aby sterownik wału kontynuował przełączanie pozycji jazdy równoległej, należy nastawnik przestawić nie na szereg, ale na pozycję R.
Manewrując  nastawnikiem przetok -> szereg -> przetok możemy natomiast blokować wał na pozycjach oporowych układu szeregowego, i tak aż do 9. bezoporowej.

Odbiegając od tematu: największy błąd dotyczący wszelkich "kiblowatych" jaki zauważyłem w Maszynie, to brak pozycji "wyłączenie" nastawnika kierunkowego, która znajduje się pomiędzy pozycjami "0" i "w tył".

11
W piątek zerknę dla pewności do schematu i dam odpowiedź ;)

12
ED72, tak samo jak EN71 i część małopolskich EN57 posiada "boki po szeregu".
Przy ustawieniu nastawnika kierunkowego na pozycję N1 nie zamykają się styczniki jazdy równoległej. Po przestawieniu nastawnika jazdy z pozycji S na pozycję BI wał kułakowy przechodzi przez kolejne pozycje - na pulpicie zapala się lampka jazdy na oporach, lecz realizowana jest jazda szeregowa bezoporowa. Po dojściu wału na pozycję 16 realizowany jest pierwszy stopień osłabiania wzbudzenia. Analogicznie na pozycjach BII i BIII - 17 i 18 pozycja wału. Bocznikowanie pierwszego układu pozwala lepiej utrzymywać niskie prędkości (50-70 km/h) bez szarpania jednostką przy częstym załączaniu i wyłączaniu jazdy z układu równoległego.


13
Na warsztacie / Odp: Linia 276
« dnia: 03 Września 2015, 21:04:35 »
Jeżeli jest potrzeba, to mogę w niedługim czasie wstawić foto obiektów ze stacji Wadowice: tablicy peronowej z rozkładem jazdy, donicy betonowej, wiat i drewnianych ławek. Dodatkowo w przyszłości bliższej lub dalszej będę miał możliwość sfotografowania kabin lokomotyw np. st45 i być może et22 20xx oraz jednostki en81 ( jelonka ). Jeśli się przydadzą to piszcie.

Tak, zawsze się przydadzą. Szkoda pytać o takie oczywistości.
Benek

Strony: [1]