Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tor424

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Symulator / Odp: Generator rozkładów jazdy
« dnia: 26 Marca 2024, 21:03:44 »
Update v 1.09

Changelog:
- Poprawiono szereg błędów, powodujących wysyp programu
- Dodano obsługę wyjątków i stosowne komunikaty
- Dodano rejestrowanie błędów w pliku crash.log
- Dodano autozapis co minutę. Plik autozapisu jest dostępny w lokalizacji AppData/Local/Temp/rjgen_autosave.txt
- Dodano możliwość wczytania ostatniego autozapisu
- Dodano możliwość zmiany języka programu. Aktualnie dostępny jest polski i angielski
- Dodano możliwość wpisywania ułamków minut, np. 7:46.5
- Ogólna refaktoryzacja i czyszczenie kodu
- Załatane potencjalne kolejne błędy przy niepoprawnym wypełnieniu pól

Link został zaktualizowany w pierwszym poście.

2
Należy iść z duchem czasu i stworzyć oficjalnego discorda, gdzie byłaby administracja, wytypowani moderatorzy do zarządzania treścią na discordzie, a developerzy tak samo jak i w tamtym projekcie będą mieli wyróżnienie w postaci rangi na forum czy discordzie. Tam też każdy robi za darmo bo to projekt open source darmowy. Jedyną nagrodą jest wyróżnienie rangą na discordzie bo na foorum trzeba się mocno postarać i wpis do autorów. Przecież discord dzisiaj to najpopularniejszy środek komunikacji, niż jakiś mattermost czy irc.

No ale co to ma dać, co to zmienia? Discord nie jest czytelny do takich rzeczy i szczerze nie wiem po co by był. Ot kolejna platforma, gdzie trzeba by było śledzić, by przypadkiem czegoś nie przegapić.

Taka ciekawostka z takiej innej gierki - Simrail. Oni mają forum, Discorda i FB. Jak zaczęli pokazywać nowości tylko na Discordzie i FB to widziałem głosy niezadowolenia na forum czemu te wiadomości się tam nie pojawiały. Od tego jest właśnie forum - jedno miejsce do dyskusji i publikacji, a reszta jak np. FB to tylko dodatki informacyjne pokazujące to co jest dostępne na forum, nie na odwrót.

Absolutnie nie chodzi mi, aby zastąpić forum discordem. Bardziej mam na myśli, że był taki luźny chat na mattermost, który został zamknięty przez spiny. W dodatku projekt, który wskazałem jeśli chodzi o dyskusje to używa głównie discorda - Forum służy do poradników, pytań, ogłoszeń, nowości itp. Discord również ma kanały z pomocą techniczną itd.

Można pogodzić forum z discordem. Chyba MaSzyna powinna celować w młodych bo SimRaila ma kto rozwijać, a tutaj nie ma nieemalże nikogo. Przyszłość tego projektu skupia się na zachęcaniu nowych i młodych osób do rozwijania go. Wiem, że to tworzono jako grupka pasjonatów, ale czasy się zmieniają niestety i należy iść z duchem czasu i postępami. Jeśli ktoś nie lubi nowinek to zawsze może pozostać przy forum

3
Cała organizacja tego projektu leży już od dobrych paru lat. Świeży i chętny programista nie wie nawet gdzie może znaleźć aktualny kod źródłowy, ponieważ powstał jakiś idiotyczny podział pomiędzy repozytorium tmj, a milka. Główne repozytorium praktycznie było aktualizowane raz na jakiś czas od święta.

Zobaczcie na ten przykładowy projekt: https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue To multiplayer do gta san andreas. Gra ma prawie 20 lat bo została wydana w 2004 roku, a ten projekt gdzieś w 2006. Działa do dziś, rozwijany jest do dziś, ciągle przybywa nowych funkcji i developerów - Wiecie dlaczego? Bo to jest w jakiś sposób zorganizowane. Jest repozytorium, do którego nie ma uprawnień każdy, ale każdy może stworzyć pull request i po testach i sprawdzeniu przez doświadczonych programistów dana zmiana zostaje zaakceptwoana i dodana do gry lub odrzucna z podanym powodem czy sugestią poprawek.

Mało tego, oprócz normalnie dostepnego repozytorium mamy też tam instrukcje jak skompilować projekt, co jest potrzebne, jakie są ich wytyczne nt. kodowania, co robić, czego nie robić, dobre praktyki https://wiki.multitheftauto.com/wiki/PL/Kompilowanie_MTASA, https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue/blob/master/CONTRIBUTING.md#contributors-guide i obszerna dokumentacja na wiki.

Tymczasem w MaSzynie mamy 3 różne repozytoria, przestarzałą i wybrakowaną wiki, brak jakichkolwiek instrukcji dla nowych programistów i atmosferę jak w obozie, każdy do każdego ma pretensje. Szary użytkownik nie może wyrazić swojej subiektywnej opinii na temat jakichś decyzji czy modeli, ponieważ zaraz wszyscy na niego lecą "nie podoba się?! To nie graj albo zrób lepsze".

Należy iść z duchem czasu i stworzyć oficjalnego discorda, gdzie byłaby administracja, wytypowani moderatorzy do zarządzania treścią na discordzie, a developerzy tak samo jak i w tamtym projekcie będą mieli wyróżnienie w postaci rangi na forum czy discordzie. Tam też każdy robi za darmo bo to projekt open source darmowy. Jedyną nagrodą jest wyróżnienie rangą na discordzie bo na foorum trzeba się mocno postarać i wpis do autorów. Przecież discord dzisiaj to najpopularniejszy środek komunikacji, niż jakiś mattermost czy irc.

4
Pomoc doraźna / Odp: FPSy w nowej paczce.
« dnia: 08 Maja 2023, 00:52:01 »
Zmodyfikowane sterowniki niewiele zmieniły, więc przywróciłem oficjalne.  Niestety aktualnie mam najnowszą wersję sterowników dla mojej karty graficznej i niestety nie obejmuje ona jeszcze (mam nadzieję) tej poprawki na OpenGL. Podobno wydajność OpenGL została poprawiona w wersji 22.7.1 i wyżej, a najnowsze sterowniki dostępne dla mojej karty graficznej są w wersji 22.6.1... Tak więc, pozostaje mi tylko czekać na ewentualny update. Myślę, że temat można zamknąć.

5
Pomoc doraźna / Odp: FPSy w nowej paczce.
« dnia: 07 Maja 2023, 16:49:45 »
No nie jest za mocna, a procesor jest stary. Jednak obydwa te komponenty są podobne do tych co w laptopie. W laptopie karta też ma 2gb vram, procesor jest słabszy, ponieważ ma mniejsze taktowanie niż ten athlon. Spróbuję z tymi zmodyfikowanymi sterownikami jeszcze coś popatrzeć.

6
Pomoc doraźna / FPSy w nowej paczce.
« dnia: 07 Maja 2023, 15:42:58 »
Niestety, po aktualizacji paczki borykam się ze spadkiem wydajności. Mój sprzęt to
AMD Athlon II X4 620
16 GB RAM
AMD Radeon R9 270X 2GB VRAM

I wiem, że nie jest to sprzęt wysokich lotów, ale z wieloma grami daje sobie radę, nawet z takim GTA V.

W MaSzynie mam okolice 20 FPS, w porywach do 40, ale to tylko gdzieś pomiędzy stacjami. Na każdej stacji, nawet małej typu Brzeziny itp klatki spadają do tych 15-20 maksymalnie.

No i jak pewnie każdy by zrobił to skręciłem ustawienia z domyślnych na niskie, dużo z nimi kombinowałem. Jednak bez względu na to jak bym poustawiał w ustawieniach to absolutnie nic się nie zmienia. Nie ważne czy skalowanie tekstur mam 16K czy 2k, czy shadery mam wyłaczone czy włączone, nie istotne jest też filtrowanie anizotropowe tekstur czy multisampling. Żaden parametr nie wpływa specjalnie na wydajność. Próbowałem też zmienić tryb renderowania na Uproszczony shaderowy czy uproszczony, ale też niewiele się zmienia. Żadne graficzne ustawienia nie zmieniają wydajności w moim przypadku, nawet zabawa shaderami.

Sterowniki mam najnowsze.

Do tej pory na komputerze miałem zainstalowaną wersję 21.04 i ona jako tako działała płynnie z wyłączonymi shaderami.

Mam też laptopa, który można powiedzieć jest słabszy niż w/w PC, w dodatku nie jest typowym gamingowym laptopem, ale na nim MaSzyna działa płynnie, nawet na dużych stacjach typu Turów, Sandomierz, Dębica itd. gdzie jest dużo składów dekoracyjnych itp.

Specyfikacja laptopa to
4GB RAM
Nvidia MX110 2GB VRAM
Intel Pentium Gold 4417U

Czy mogę cokolwiek zaradzić, aby to normalnie działało? Niestety trochę przykry jest fakt, że MaSzyna ma problemy z wydajnością nawet niekiedy na mocnych komputerach. Czym to jest spowodowane?

7
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 06 Listopada 2022, 19:34:38 »
Jak nigdy nie miałem problemów z instalacją symulatora, tak tym razem mam z 22.11 - Windowsowy antywirus znajduje wirusa, instalator też o nim wspomina no i jest problem.

Mam nie usuwać pliku oznaczonego jako wirus?

aria.log i install.log
https://eu07.pl/userfiles/22809/loi.rar

8
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 14 Września 2022, 18:24:13 »
AI tak jakby ciągle próbowało aktywować kabinę od nowa - Jeśli np. w trakcie jazdy puścimy shift + q to odzywa się czuwak i tak jest za każdym razem po włączeniu AI.

9
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 12 Września 2022, 22:42:21 »
Ekranik kursówki ma problem z obliczaniem czasu pomiędzy 23 a 00 - Po północy wyświetlał już poprawnie.

10
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 16 Sierpnia 2022, 21:18:03 »
Na stacji dębica jest jakiś model tartaku, który się buguje - Znika w zależności jak ustawimy kamerę. Również na stacji dębica na peronie trzecim ludzik jest zbugowany w tablicy.
Możesz edytować własny post i dodać/skasować załączniki. @Stele
Tartaki poprawione, ludzik też @matek123

11
Symulator / Odp: Pomoc w doborze karty graficznej do Maszyny
« dnia: 13 Sierpnia 2022, 14:35:36 »
2GB pamięci VRAM może nie wystarczyć, jeśli chcesz grać na maksymalnych ustawieniach. Wystarczy natomiast to na średnie/niskie ustawienia - Ja również mam w laptopie kartę nvidii z 2GB vram i na takich ustawieniach jak w załączniku mam te 60fps z maksymalnymi spadkami do 40 na większych stacjach.

Jeśli chcesz grać na maksymalnych ustawieniach to szukaj czegoś z minimum 4 GB VRAM i więcej. Dla mnie 2 gb wystarcza, ponieważ nie potrzebuję tekstur w 4K.


12
Ja nagrania wysłałem do Hirka na PW kilka dni temu.

13
Bocznica / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 11 Sierpnia 2022, 16:38:08 »
W EN57 - 047 (stara wersja, nowej nie sprawdzałem) kilka problemów:

- Brak pasażerów w środku
- Po załączeniu oświetlenia kabiny tekstura lampy nie zmienia się na zaświeconą
- Po załączeniu oświetlenia przyrządów, podświetla się tylko hasler, mimo że w kabinie jest lampka
- Dźwignia (ta pod enter) knorr'a brzydko się buguje w rączce.
- Wspomniany wcześniej biały kurek
- W lowpoly kabinie jest oerlikon, mimo że tam jest knorr - Tak wiem, nikt nie zrobił drugiej wersji lowpoly, ale warto o tym wspomnieć.

Strzelam, że w 001 mogą być takie same problemy.

14
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 11 Sierpnia 2022, 14:42:40 »
Ponadto czy w EN57 - 047'11 jest dobry wpis kabiny? Nie wydaje mi się, aby w tej jednostce kiedykolwiek zamontowano oerlikon zamiast knorr'a - Być może to moja niewiedza, aczkolwiek w ilostanie też brak takich informacji.


Zobacz oznaczenia hamulca na pudle.

Rzeczywiście wskazują na Oerlikon i jestem tym zdziwiony. No to w takim razie pozostaje sam problem białego kurka.

W EN57 - 047 (stara wersja, nowej nie sprawdzałem) kilka problemów:

- Brak pasażerów w środku
- Po załączeniu oświetlenia kabiny tekstura lampy nie zmienia się na zaświeconą
- Po załączeniu oświetlenia przyrządów, podświetla się tylko hasler, mimo że w kabinie jest lampka
- Dźwignia (ta pod enter) knorr'a brzydko się buguje w rączce.
- Wspomniany wcześniej biały kurek
- W lowpoly kabinie jest oerlikon, mimo że tam jest knorr - Tak wiem, nikt nie zrobił drugiej wersji lowpoly, ale warto o tym wspomnieć.

Strzelam, że w 001 mogą być takie same problemy.

15
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 10 Sierpnia 2022, 23:57:16 »
W kabinie EN57 - 001 i EN57 - 047 kurek przy podłodze jest biały (bez tekstury?) w kabinach z oerlikonem ma jakąś tam teksturę.

Ponadto czy w EN57 - 047'11 jest dobry wpis kabiny? Nie wydaje mi się, aby w tej jednostce kiedykolwiek zamontowano oerlikon zamiast knorr'a - Być może to moja niewiedza, aczkolwiek w ilostanie też brak takich informacji.


16
Jeśli aktualne to mogę wziąć np 4.

17
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 02 Sierpnia 2022, 22:45:39 »
Nie jestem pewien czy ktoś już zgłaszał, jeśli tak to wybaczcie - Mianowicie w EN57AL - 1141 w jednej z kabin (Bodajże kabina B?) brakuje przełącznika trybu hamulca.

18
Bocznica / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 28 Lipca 2022, 16:53:05 »
Edit: nie doczytałem

19
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 14 Maja 2022, 22:52:52 »
W ED72 w kabinie A jest problem z radiem. Mianowicie nie działa przycisk ZEW3, nie da się go nacisnąć fizycznie. Pokrętła i radiostop działają. Natomiast w kabinie B ZEW3 działa poprawnie, ale tam za to nie działa hebelek lewego (bodajże) reflektora. Nie da się go kliknąć, a naciskając klawisz I na klawiaturze zapala/gaśnie reflektor, ale hebel się nie rusza.

20
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 03 Maja 2022, 09:56:35 »
Pozwolę sobie odkopać temat... Czy inicjatywa stworzenia kabiny lub chociaż loka dla AI jeszcze w ogóle żyje @Sawi? Zważywszy na to, że od przeszło 2 lat jest absolutna cisza to powątpiewam w to :/

21
Prawdopodobnie niebawem EN76-026 straci swoją okleinę "10 lat KW". We wrześniu minie rok jak w niej jeździ. Stoi często w Poznaniu na boku i myślę, że fajnie byłoby obfocić.

22
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 26 Kwietnia 2022, 00:11:35 »
Nie wiem czy to błąd czy tak ma być, a może kwestia ustawień... W każdym bądź razie tory wraz z nasypem się nie odbijają w oknach

23
Bocznica / Odp: Poszukuje ludzi do stworzenia scenerii
« dnia: 24 Kwietnia 2022, 22:48:16 »
Trochę źle się zrozumieliśmy. Symulator jest darmowy i sceneria również byłaby dostępna normalnie dla każdego, a nie na prywatny użytek. Zdaje sobie sprawę, że w MaSzynie jest mało osób tworzących scenerie szczególnie z uwagi na ogrommą ilość czasu jaki trzeba w to włożyć, dlatego chciałem "zachęcić" dodatkowym pieniądzem. Ja sam byłbym chętny i czytałem już poradniki z forum, ale to jednak zbyt skomplikowany proces by zacząć ot tak. Poradniki też nie są sądzę aktualne w 100%, gdyż są z 2017 roku i starsze.

Jestem otwarty na jakąkolwiek pomoc nawet i bezpłatną bo to nie chodzi o "plucie w twarz".

24
Bocznica / Poszukuje ludzi do stworzenia scenerii
« dnia: 24 Kwietnia 2022, 22:35:35 »
Witam, poszukuję osób do stworzenia scenerii opierającej się na realnym fragmencie linii 353. Sceneria miałaby obejmować odcinek Poznań Główny - Gniezno. Jest to ok. 60 kilometrowy odcinek. Chciałbym aby sceneria była zrobiona z naciskiem na realność, ale też nie przesadnie. Ja sam nie znam się na modelowaniu, tworzeniu tras i scenariuszy i niestety nie mam zbytnio czasu na naukę tych procesów.

Oczywiście za wszystko płacę, za zrobienie scenerii wraz z kilkoma scenariuszami i jestem świadom ceny i nakładu czasu na zrobienie tego.

25
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 20 Kwietnia 2022, 00:24:47 »
Podejrzewam problem z pamięcią RAM, w opisie masz napisane 4GB a to jest stanowczo za mało dla MaSzyny, sam Windows bierze 1.5GB.
Może nie wnosi to nic sensownego do dyakusji, ale nie zgodzę się, że 4GB to stanowczo za mało. Sam mam laptopa z taką ilością pamięci i nie mam absolutnie żadnych problemów z wczytywaniem, brakami, errorami i jestem w stanie płynnie w 40 fps używać scenerii wrzosy, L_053 czy bałtyk. Tekstury mam w 2k, a rozmiar tekstur w kabinie domyślny. Rozmiar cieni 1024.

26
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 15 Kwietnia 2022, 19:24:15 »
To skórka ET41-072. No faktycznie, przykładowo na 029 nie ma tego paska

27
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 15 Kwietnia 2022, 19:20:56 »
Na łączeniu ET41 jest jakiś dziwny pasek

https://i.imgur.com/OcWM3Qc.png (załącznik jest zbyt duży aby go tutaj dodać)

28
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 06 Kwietnia 2022, 21:40:29 »
Wirtualny konduktor/kierownik w EN57AL/ALc/ALd otwiera dwie pary drzwi zamiast tylko jednej. Nie wiem jak w normalnych en57 czy impulsach. Natomiast EN76 otwiera normalnie jedne drzwi.

https://imgur.com/3wRa6l6 (załącznik za duży)

29
Symulator / Odp: Generator rozkładów jazdy
« dnia: 08 Stycznia 2022, 01:45:23 »
Update v 1.08

Changelog:
- Poprawiony został przelicznik czasu pomiędzy godziną 23 a 00
- Poprawione zostało formatowanie polskich znaków. Należy rozkłady generować nowe, ponieważ poprzednia wersja generowała złe formatowanie.

Link został zaktualizowany w pierwszym poście.

30
Symulator / Odp: Generator rozkładów jazdy
« dnia: 03 Grudnia 2021, 22:05:59 »
Kodowanie zostało teraz zmienione przy odczytywaniu plików. Dodatkowo font w liście również został zmieniony aby był czytelniejszy niż dotychczasowy rozpikselowany domyślny font. Link zaktualizowany

Strony: [1] 2 3 ... 5