Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - 3rs

Strony: [1] 2
1
Pomoc doraźna / Odp: Czuwak
« dnia: 28 Marca 2015, 23:56:19 »
Z tego co wiem to można sterować diodami przez Windowsowego Shella... Konsola też dałaby radę więc archaiczność engine'u, że tak to nazwę, nie ma tutaj znaczenia ;)

2
Bieżące Symulatorowe / Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« dnia: 12 Marca 2015, 13:09:40 »
Wczoraj powtórzyłem eksperyment ze składem 28 wagonowym o masie 1400 ton. Po odhamowaniu całego składu rozłączyłem każdy wagon i zacząłem zabawę.
Wnioski: Zasada zachowania energii działa w miarę prawidłowo tylko i wyłącznie przy zachowaniu siły pociągowej lokomotywy pchnącej wagony. Przy dużej różnicy prędkości między 2 obiektami (wagonami) zaczyna się herezja, co może występować przy długich sprzężonych składach lub dynamicznym rozruchu, gdy sprzęgi powinny się już rozrywać.

3
Bieżące Symulatorowe / Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« dnia: 02 Marca 2015, 03:22:48 »
Tutaj dochodzicie do pewnego konsensusu, jednak zderzenie sprężyste już funkcjonuje jako tako w MaSzynie. Problemem jest czas każdego z kroków w którym wyliczana jest prędkość i brak zachowania pędu/ energii co nie będzie raczej trudne do wyciągnięcia z aplikacji (masa, prędkość).

Reg. zakazy 26.
Po raz kolejny usuwasz wpis moderatora. Kilka razy byłeś pouczany, nic to nie dało. Moderacja.
Benek


4
Bocznica / Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« dnia: 28 Lutego 2015, 16:13:02 »
Czyli mam rozumieć, że w SYMULATORZE do którego w dodatku nikomu nie dajecie dostępu chcąc pozostać 100 lat za murzynami, tłumacząc to, że pracujecie nad fizyką wagony nie spełniają podstawowych praw fizyki... Świetne podejście, istny profesjonalizm ;)
Proponuję w takim razie zastąpić pozycje lokomotywy na tył składu, bo będzie się na pewno szybciej rozpędzać...

Reg. zakazy 12.
Ochłoń i pisz wiadomości, które mają sens.
Benek

5
Bieżące Symulatorowe / Fizyka sprzęgów/ składów.
« dnia: 28 Lutego 2015, 14:10:01 »
Witam was, a w szczególności osoby bezpośrednio odpowiedzialne za rozwój symulatora.

Przy zabawie na TD odkryłem, że fizyka sprzęgów lub... (no właśnie- czego?) nadal pozostawia moim zdaniem wiele do życzenia.
1.Problem, który chciałbym poruszyć, to całkowity brak zachowania energii- Wielokrotnie zderzałem się z 35 wagonowym składem ważącym ponad 2000 ton. Przy b. dużej prędkości zderzenia efekt jest taki, że "lok" którym uderzam w skład odbija się jak piłeczka ping-pongowa, a skład pozostaje w bezruchu przy czym cała energia gdzieś sobie uciekła- Co ciekawe nie ma różnicy czy skład był odhamowany czy zahamowany. Przy bardzo małej prędkości lok po zderzeniu staje w miejscu, a uderzony skład wpada w ruch oscylujący co jest po prostu bardzo nienaturalne.
Te obserwacje doprowadzają do punktu, w którym należało sprawdzić co się dzieje przy ciągłej interakcji ze składem.
I. Przy pchnięciu odhamowanego składu (bez spięcia go z lokiem) skład co chwila dosłownie przyspieszał szybciej niż pchnąca go lokomotywa, przez co lokomotywa szybko przyspieszała aż do momentu w którym ze sporą różnicą prędkości uderza w skład, który pchnie przez chwilę i znów go goni- Czyli symulacją tego nazwać nie można, gdyż wagony nie posiadały żadnej cieczy w swoim ładunku.
II. Przy ciągnięciu składu przy dużych prądach rozruchowych rozłączałem wyłącznik szybki, co powodowało zanik siły pociągowej... Jednak prędkość nadal wzrastała po czym malała w sposób oscylacyjny, efekt można spotęgować zsynchronizowaniem siły pociągowej z przyspieszaniem podczas ruchu oscylacyjnego.

Owe testy wykonałem ze względu na to, iż w ostatnim wydaniu MaSzyny zauważyłem dziwne zachowanie lokomotywy przy rozruchu składów towarowych, gdy zachowywała się jakby ciągnęła cysterny z cieczą. Wcześniej CHYBA efekt ten nie był aż tak zauważalny.

6
Pomoc w tworzeniu / Odp: Mapowanie wypukłości, tekstura trawy
« dnia: 25 Lutego 2015, 16:06:17 »
Mnie nadal zastanawia dlaczego nikt nie stworzył jeszcze "modelu" w którym z tekstury trawy wyrastałaby pionowo inna płaska tekstura (tym razem prawdziwej trawy) zwrócona do pozycji kamery z 3 poziomami LOD. Przedstawiony screenshot przez macius5991 pokazuje teksturę, która idealnie nadawałaby się na podkład takiego "modelu".

7
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« dnia: 21 Lutego 2015, 12:31:16 »
Nie był to debugmode, a pisząc "prawidłowo rozerwana zwrotnica" miałem na myśli fakt iż zwrotnica była ustawiona w kierunku mojego przejazdu, jednak teraz analizując to w mojej pamięci, to zwrotnica przecież nie została rozerwana, tylko skład przeteleportował się na inny tor. Log jest w załączniku nad screenshotami.

8
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« dnia: 21 Lutego 2015, 11:52:57 »
Nie, nie w całości, jednak cała część składu która była za pierwszym wagonem liczonym od zwrotnicy, a sama zwrotnica została prawidłowo rozerwana. W tym miejscu przyspieszałem jak najbardziej, bo wiedziałem, że w przeszłości również był w tym miejscu problem, jednak nie było aż takich kwiatków jak to jest teraz.

9
Bocznica / Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« dnia: 15 Lutego 2015, 21:17:16 »
A ja mam zaś pytanie z innej beczki apropoz nowego sterowania- Co w przypadku, gdy podniesiemy sobie patyki, włączymy WS i spadnie ciśnienie przez co WS się rozłącza?

Reg. zakazy 10.
Proszę poprawić tę wiadomość tak, by była zgodna z podstawowymi zasadami pisowni.
Benek

Brak reakcji. Bocznica.
Benek

10
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 21 Lutego 2015, 02:46:39 »
Po co wozić wagony pojedynczo, skoro można dwa naraz ;)

11
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« dnia: 21 Lutego 2015, 02:53:40 »
Sceneria L053_cargo_part2 nadal jest nieprzejezdna, a w porównaniu do starej paczki wychodzą jeszcze większe kwiatki- Mój skład w całości przeteleportował się podczas mijanki na inny tor znajdując się W innym składzie powodując o dziwo wykolejenie jednego wagonu ze składu prowadzonego przez AI.

12
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: MaSzynowe ENB
« dnia: 13 Lutego 2015, 00:26:05 »
Sprawdziłem i wszystko jest OK do godziny 7:13 gdy całe niebo wygląda na nieruszone, po przkroczeniu tej godziny efekt się pojawia nagle i przy teraźniejszym ustawieniu po prostu eksploduje bielą, ale ciekawostką jest to, że efekt tym razem zadziałał w miarę poprawnie, gdyż efekt bloom widać tylko i wyłącznie na chmurach, tylko w najjaśniejszych miejscach (więc zależnie od tolerancji efektu), lecz nadal z niezbyt fajną rozdzielczością (co z resztą widać).

Słońce dałoby się z tego zrobić, jednak efekt nie działa w kabinie z tego powodu, iż szyby są w rzeczywistości zwykłą ścianą.

13
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: MaSzynowe ENB
« dnia: 12 Lutego 2015, 23:37:08 »
że można je osiągnąć postprocessingiem, ale obrazek słoneczka mnie bardzo zaintrygował, zważywszy, że próbuję coś dłubać w modelu nieba
Nie wiem w czym tkwi problem, ale już od dawna próbowałem osiągnąć to co osiągnąłem dziś zachowując przy tym użyteczność symulatora (zwykle symulator pluł błędami przy wczytywaniu pojazdu gracza i skutkowało to załadowaniem się scenerii bez owego pojazdu, lub widoczne było samo niebo). O dziwo stoi za tym prawdopodobnie format E3D zamiast T3D. Ze słońcem jest właśnie taki myk, że nie posiada ono żadnych właściwości jeżeli chodzi o mapę głębi, a teoretycznie jest zwykłą teksturą- Tak jest w teorii, a w praktyce wychodzą takie kwiatki, że HDR i wszystkie efekty symulacji światła działają tylko w miejscu gdzie prześwituje światło przez chmury (na teksturze nieba jest jakaś warstwa alfa?) w dodatku w tragicznej rozdzielczości, co widać na 2-gim screenie. Dodatkowo specjalnie dla ciebie wrzucę na stronkę 3-4 zdjęcia z różnymi niebami i sam zobaczysz jak to się zachowuje.

A po krótce cudo owe działa poprzez podczepienie zewnętrznej biblioteki OpenGL32 do symulatora (na szczęście samoistnie ładuje tą bibliotekę) a w owej bibliotece jest kod ładujący shadery HLSL z plików... I wszystko działa jak należy wyjątkiem właśnie tego dziwacznego nieba.

14
Poszukuję, chcę zrobić / MaSzynowe ENB
« dnia: 12 Lutego 2015, 22:12:51 »
Witam.

Chciałbym was zapytać, czy zainteresowałby was projekt MaSzynowego programu modyfikującego grafikę w stylu popularnego ENB?
Są już co prawda efekty i można by je dopracować o ile któryś z developerów miałby czas na zabawę z tym, gdyż jest sporo problemów (głównie chodzi o efekty związane ze światłem które o dziwo działają tylko i wyłącznie na niebo w miejscu "słońca") a na potwierdzenie wrzucam dwa screeny z przykładowymi ustawieniami zrobionymi dla testu.

Udało mi się (póki co) wyprowadzić mapę głębi, co pozwala na zastosowanie SSAO oraz efektu DoF oraz udało się zmanipulować kolory filtrami PostFX. I tylko mi nie wyjeżdżać z "fotoszopami", gdyż mapa głębi jest widoczna na 3 obrazku, co prawda- na najprostszej scenerii, ale jest widoczna.
Resztę zdjęć z postępów będę wrzucać na stronę Facebookową, by nie zaśmiecać MaSzynowego serwera

15
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« dnia: 12 Lutego 2015, 20:00:14 »
Na moim Radeonie HD6850 ze sterownikiem Catalyst 14.12 powrócił problem renderowania wielowarstwowych tekstur. Występuje na każdym pojeździe, znaku, części semaforów, części drzew i budynków. Zmiany w jakości filtrowania tekstur nie wprowadzają żadnych zmian. W dużej odległości widoczna jest tylko tekstura "podkład" a w znakach przenika tekstura słupka owego znaku, im bliżej tym bardziej "podkład" jest zastępowany przez właściwą teksturę.
W załączniku daję przykład dwóch pojazdów w różnej odległości na których widoczny jest owy problem.

Nie usuwaj samodzielnie wpisu moderatora. Ostrzeżenie.
Benek


16
Symulator / Odp: ENB w Maszynie?
« dnia: 31 Stycznia 2015, 02:36:48 »
Próbowałem nieraz Hookując Opengl32.dll ale jakimś cudem nie uzyskiwałem żadnych efektów mimo przetwarzania geometrii i problemem stawało się nagle załadowanie pojazdu gracza... Jedyny efekt który udało mi się osiagnąć to kwadratowy bloom tylko i wyłącznie na niebie...

17
Moim zdaniem przydałby się jakiś "donate" dla tego projektu, by dalsze prace ruszyły. Teraz mamy świetny symulator, choć bardzo wybrakowany to pod względem fizyki nie spotkałem się z lepszym :D

18
Na warsztacie / Odp: Patch MaSzyna_05.14
« dnia: 21 Czerwca 2014, 10:32:23 »
Owszem nie pobrałem poprawki. Dziękuję za pomoc.

19
Na warsztacie / Odp: Patch MaSzyna_05.14
« dnia: 20 Czerwca 2014, 20:59:35 »
Nie wiem czy już problem był omawiany, ale l053_calkowo-sluzba-tlk jest niegrywalna u mnie z tego powodu, że Ep09 ze składem, do którego mam się podczepić przejeżdża obok mnie ze złamanymi patykami, zatrzymuje się na stacji, dostaję zezwolenie na wjazd na manewrowym (to samo Ep, która się nie odpina) i w tym momencie można powiedzieć, że moja służba się kończy :|

20
Bocznica / Odp: Rotfl!
« dnia: 05 Czerwca 2014, 14:52:46 »
Na co komu prąd?
Nowy typ pantografów magnetycznych ;)
Żeby nie było- Nie jest złamany, zauważyłem to na szlaku po zmianie kamery- Oba pantografy są podniesione.

Reg. zakazy 10, obowiązki 16.
Benek

21
Bieżące kolejowe / Odp: Pożar elektrowozu
« dnia: 12 Czerwca 2013, 13:15:52 »
Ten lok jechal jako popych bo prowadzaca 41-184 sie zepsuła i wysłali tego na popych.
41-184 się zepsuła, to co za różnica jak się jeszcze 41-034 się zepsuje zapewne z tego samego powodu, czyli przeciążenia składu i braku serwisu taboru. ;)

22
Bieżące kolejowe / Odp: Koparka "położyła się" obok torów
« dnia: 26 Kwietnia 2013, 15:16:54 »
Nawet koparka zasługuje na długi weekend! :]

23
Pomoc doraźna / Odp: Zejście z oporów En57
« dnia: 19 Kwietnia 2013, 20:46:36 »
Nie posiadasz czasami plików z wersji SPKS? U mnie tylko w wersji testowej SPKS takie rzeczy się działy, a na oficjalnych paczkach całościowych już nie.

24
Trasy / Odp: Brak możliwości zbicia czuwaka na lini 61
« dnia: 17 Kwietnia 2013, 20:58:17 »
Uruchom scenerię w trybie testowym, jeżeli problem będzie nawet wtedy występował to szukałbym problemów od strony systemu oraz sterowników.

25
Trasy / Odp: Brak możliwości zbicia czuwaka na lini 61
« dnia: 17 Kwietnia 2013, 20:50:30 »
Najprostszym wyjściem naprawy będzie ponowna instalacja symulacji. Dodatkowo sprawdź czy taka sytuacja pojawia się również przy uruchomionej MaSzynie bez multisamplingu (czasami dziwne przypadki są właśnie przez multisampling).

26
Screeny / Odp: Czy jedzie z nami maszynista?
« dnia: 04 Kwietnia 2013, 17:11:15 »
Świetna robota, jednak na pierwszy rzut oka wydaje mi się że model mechanika jest za mały, bo ta głowa wg. mnie na screenie wygląda na zbyt małą względem loka.

27
Screeny / Odp: Coś leci z nieba…
« dnia: 22 Marca 2013, 22:54:58 »
No i widzicie, że MaSzynie przydałby się GLSL (którego wprowadzenie proponuję aktualnie najwyższym) a wtedy rozwiązanie byłoby prostsze i możnaby było stworzyć coś podobnego do tego co jest w (Railworks) Train Simulator 2013.
Teksturowo - wygenerować jakąś teksturę i nałożyć ją przed teksturę szyby w kabinie, oczywiście z dużą Alphą, jednak wątpię by to wyszło estetycznie czy ambitnie.

28
Możesz dać screen z wynikowego smart?
Tak jak wyżej (w programie HDTune- zakładka Health, głównie dolne wartości z listy), a dodatkowo przeskanowałbym dysk z BadSectorów (tylko bez trybu szybkiego, bo on jest baaardzo nieprecyzyjny).

29
Screeny / Odp: Coś leci z nieba…
« dnia: 21 Marca 2013, 15:47:03 »
Albo shaderem też można rozwiązać problem...
Shaderem to można Wszystko zrobić- GLSL jest bardzo rozbudowany, ale niestety MaSzyna wykorzystuje OpenGl starsze niż 2.0.

Innym, bardziej pracochłonnym sposobem może być coś typu emiterów na niebie i proste, fizyczne "modele"- tekstury spadające i przenikające przez tekstury (plusem tutaj jest to, iż można dodać symulację wiatru). Tutaj znów trzeba by było oskryptować kabiny- Ogółem bez zmian w exe niestety nic nie wyjdzie ambitniejszego.
Cytat:  youBy
Jeden z użytkowników nie tak dawno przedstawił algorytm kropel oparty na teksturach, który dodatkowo zawierał w sobie działanie wycieraczek.
Ja jakoś nigdy czegoś takiego nie widziałem w MaSzynie- Ani na screenach ani na zadnym wideo.

30
Tabor / Odp: Hamowanie w EN57
« dnia: 19 Marca 2013, 19:28:05 »
Nie chcę, ale muszę to powiedzieć: Trzeba to rozwiązać skryptowo, ponieważ zabawa z parametrem brakestep w eu07.ini to połowiczne rozwiązanie, bądź co bądź skuteczne.

Strony: [1] 2