Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - AtapiCl

Strony: [1] 2 3 ... 104
1
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 19 Maja 2020, 23:24:17 »
Mea culpa, dopisywanie linijek podczas otwartego programu się kłania. Nie było tematu.

2
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 19 Maja 2020, 22:48:24 »
Ja bym proponował, aby starter nie usuwał wpisów z eu07.ini, których nie rozpoznaje.

3
Już nie ;)

Dobrze wiedzieć, że coś takiego już jest.

4
Feature request:

AI nie powinno ruszać spod semafora SBL wskazującego sygnał stój (SetVelocity 0 20), jeżeli jedzie na widoczność i wykrywa podczas skanowania jakiś pojazd przed nim. Powiedzmy do 1000 metrów przed sobą. Jeśli między sobą a tym składem będzie jakieś SetVelocity, to może jechać.

5
W Traxxach jest specjalny przycisk, który aktywuje dźwignię hamulcową (i tylko nią). To ten biały po prawej od głównego ekranu. Jeżeli jest podświetlony, to dźwignia hamulca jest nieaktywna i nie ma możliwości nią sterować PG.

6
Pomoc doraźna / Odp: Skompresowana MaSzyna 20.01
« dnia: 04 Marca 2020, 22:04:36 »
Zgadzam się w pełni z przedmówcami. Nie zaśmiecajmy sobie dysku na serwerze, zwłaszcza że nic to nie wnosi. Dlatego plik zostanie usunięty.

7
Ale wiesz o tym, że takowe pojawią się na gruncie dopiero 23 kwietnia?

8
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 06 Lutego 2020, 16:10:13 »
Yyyy... że co? Jak wyłączysz ED na mokrym to podkucie masz gwarantowane.

Nie, nie masz gwarantowane. Na 45WE jest zbyt duża siła hamowania na wózkach napędnych i z ED najmniejszy deszczyk to ciągły poślizg nawet przy drobnym hamowaniu. Natomiast bez ED (samo EP) śmiga się aż miło i nie ma żadnych problemów.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 06 Lutego 2020, 12:32:16 »
Wylaczasz ED i masz spokoj w deszczu ;) To lepsze niz kwadratura kola.

Co do szkolen, w KM swego czasu na pouczeniach byl taki przenosny symulator jazdy pod pokazanie zuzycia energii jazda z i bez tempomatu. Ale to wszystko i tak jest zlozony proces i specyfika ruchu jest taka, ze w aglo wszystko zalezy od rozkladu jazdy i sytuacji ruchowej. W teorii, gdy nie musisz gonic by utrzymac rozkladowy plan - mozesz sobie stosowac eco driving. A praktyka jest taka, ze zwykle gdzies jakis semafor bedzie podany pozniej albo kierownik zwleka z odjazdem i caly idea eco idzie w odstawke. Bo juz musisz gonic.

10
Tabor kolejowy / Odp: EN57 i EN71 z Knorrem
« dnia: 07 Stycznia 2020, 14:15:50 »
Co ciekawe, ilostan podaje też, że jeżdżący 57-1925 ma Knorra od ubiegłej P4 (KLIK), ale w to trochę ciężko mi uwierzyć. Choć gdyby faktycznie tak było, to znaczyłoby, że jeszcze jest szansa na nagranie dźwięków tych styczników, które można by też wykorzystać w MaSzynowym 57-001.

Oczywiście jest to bzdura.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 03 Stycznia 2020, 22:07:54 »
Byc moze postawilo Cie do pionu to dodatkowe, bo maszynista widzial zagrozenie. I to sie nie zmieni. W przypadku zagrozenia sygnal Bacznosc bedzie.

Wszelkie inne podawanie sygnalu kilometr dalej jest bez sensu. Definitywnie.

12
Tabor kolejowy / Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT
« dnia: 30 Grudnia 2019, 15:57:17 »
Cytuj
2)EN57AP od EN57AKŁ?
3)EN57AKD od EN57AKŁ?

Wszelkie różnice polegają na tym co dany zamawiający (przewoźnik bądź właściciel) chciał dostać, kiedy to robił (wszak przez ponad 10 lat klepania modernizacji kibli przez różne ZNTK zmieniają się koncepcje) i kto mu to robił. Mogą być nawet niczym nie różniące się EZT, bo nazwy te są umowne i nic już nie znaczą. Każdy przewoźnik może sobie nadać co chce. Są też nazwy u tych samych przewoźników, które niby są te same, ale pojazdy są innych podtypów. Np. tylko w KM pojazdów EN57AKM są 4 podtypy, które się od siebie różnią. Imo zgadzam się, że szukanie tutaj tych różnic jest bez sensu. Bo i tak się to rozmyje.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 30 Listopada 2019, 17:47:09 »
Ale nad czym Wy chcecie się tu rozwodzić? Jak ktoś nie potrafi poprawnie interpretować przepisów, to nic na to nie poradzicie. Wbrew pozorom często pozycja "instruktora" czy innego kontrolera ruchowego niestety nie oznacza, że te osoby mają rację. A wręcz przeciwnie. Co gorsza - często nie potrafią się przyznać do błędu. Dyskusja w takiej formie jest bezcelowa.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 28 Listopada 2019, 12:54:04 »
Jeżeli podpisane zostało to w takiej formie, jaka była ostatnio proponowana... to nic się w praktyce nie zmieni. Zapis o powiązaniu z urządzeniami stacyjnymi (bardzo niefortunny) + cała szerokość przejazdu skutecznie eliminuje większość przejazdów na szlakach oraz te, które są dobrze zabezpieczone półrogatkami i nie było potrzeby w danym miejscu osłaniać całą szerokość jezdni. A takich przejazdów - również na liniach zmodernizowanych jest bardzo dużo.

15
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 27 Listopada 2019, 09:57:39 »
w momencie "zejścia" na niższą pozycję powinno rozłączyć styczniki liniowe i zamknąć je dopiero po przejściu przez pozycję zero, więc nie powinien przyśpieszać

Nie, nic nie rozłącza dopóki nie zejdziesz do 0. Jedyne co, to po zejściu na przetok przestaje się kręcić wał (zostaje na aktualnie wybranej pozycji), przez co można tak jakby ręcznie sterować rozruchem.

16
Trasy / Odp: Blad, Dwie glowice semaforow 4 komorowych.
« dnia: 14 Października 2019, 19:46:25 »
Mam przy okazji pytanie dotyczące przepisów ruchu kolejowego - w sytuacji kiedy na SBL mamy ciemny semafor, możemy go pominąć na takich samych zasadach jak można pominąć S1 na SBL?

Tak.

17
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Października 2019, 14:29:28 »
Dzwiek na rozjazdach zalezy od punktow styku samego rozjazdu. Sa klasyczne rozjazdy, ktore (liczac ze zlaczami przed i za nim) maja 4 takie punkty, sa takie co maja tylko stukot na krzyzownicy (w zasadzie wszystkie nowe rozjazdy na liniach, gdzie jest tor bezstykowy).

Najczesciej jest to wlasnie 4, 3 i 1 punktowy.

Dla potrzeb symulacji mozna by bylo to uproscic dla 4 w torze klasycznym i 1 na nowym. Tylko jakos trzeba by bylo to definiowac.

18
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 24 Sierpnia 2019, 10:56:55 »
W20 led, wie ktoś może z czego to wynika że na jednej stacji w torze 1 na wyjeździe są świetlne a na torze drugim również na wyjeździe na tablicy stałej?

Bo zależy to od drogi. Jeżeli semafor może podać sygnał wyłącznie jednym kierunku, gdzie zawsze będzie występowała skrócona droga hamowania, to wskaźnik jest stały. Jeżeli semafor może podać sygnały zarówno tam, gdzie droga jest skrócona jak i tam, gdzie nie jest - to podświetlany jest wyłącznie wtedy, gdy droga jest skrócona. Zgodnie z zasadą.

19
Bieżące kolejowe / Odp: Bieżące remonty linii kolejowych.
« dnia: 24 Sierpnia 2019, 10:41:32 »
W sumie to bardziej ogólnikowo, ale jeżeli też posiadasz dokładniejsze informację na temat fragmentu lk7 to też chętnie się dowiem :)

Ale o który fragment pytasz? Bliżej Lublina, czy Warszawy?

20
Bieżące kolejowe / Odp: Bieżące remonty linii kolejowych.
« dnia: 18 Sierpnia 2019, 16:16:40 »
Różnie się ma. Nie sprecyzowałeś o którą część pytasz ;)

21
Za stare i za niska jakość :P Troszkę się pozmieniało ;)

22
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 17 Sierpnia 2019, 05:22:04 »
Utrzymana w stylu zmodernizowanej magistrali

...i PP zamiast SS? :P

23
Na warsztacie / Odp: Dym z komina
« dnia: 12 Sierpnia 2019, 11:40:52 »
Już są fabryczne, ale ten czarny dym... no nieee, nie czarny. Biały ma być!

24
Symulator / Odp: Wolne pobieranie
« dnia: 10 Sierpnia 2019, 15:26:37 »
Ja też dorzuciłem seeda na serwerze.

25
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 10 Sierpnia 2019, 15:21:57 »
@mareczek, bo:

Cytuj
Srodowisko wplywa na oswietlenie toru i pojazdow na danym torze, ale dzwiek w wersji biezacej jest bez zadnych zmian.

26
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 23:30:28 »
Nie pamietam czy w wersji przedpotopowej parametr mial faktycznie jakikolwiek efekt w tym kierunku, ale wydaje mi sie ze nie.

Miał, miał.

27
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka w lokomotywie.
« dnia: 31 Lipca 2019, 18:43:59 »
Różne są instrukcje. Np. w mojej firmie nigdzie nie jest to uregulowane. I nikt z tego jakoś specjalnie problemu nie robi, dopóki w granicach rozsądku to gra. A monitoring jest prawie już w każdej kabinie. Z dźwiękiem.

28
Bieżące Symulatorowe / Odp: Żenująca sytuacja
« dnia: 22 Lipca 2019, 10:58:15 »
Wątek został przywrócony.

Nie wiem co klikałeś, ale tylko napisałeś posta, że przywróciłeś, ale wątku nie przerzuciłeś. Przerzuciłem teraz ja.

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Czerwca 2019, 19:43:25 »
Tak powinno być. I co? ;)

30
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Czerwca 2019, 01:49:44 »
W rzeczywistości jest tak, że dopóki maszynista nie puści przycisku zamykania drzwi, to te drzwi się nie zamkną, ale jak się przytrzyma przycisk zamykania drzwi, to jest i pikanie i buczek.

Nope. W KMowkisch wersjach spotów (EN71 oraz EN57-1109/1173) zamykają się od razu.

Strony: [1] 2 3 ... 104