Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - blondasek

Strony: [1] 2
1
Tabor kolejowy / ED161 - komputer pokładowy, obsługa (pytanie)
« dnia: 14 Lutego 2021, 13:53:04 »
Witam,

Pytanie mam odnośnie ED161 i obsługi komputera pokładowego - SIP. Czy konduktor/mechanik ma możliwość "poprawienia" godziny na wyświetlaczach w przedziałach pokazujących następne przystanki? Nie chodzi mi o telewizory z reklamami IC.

Jadę drugi raz na trasie Wrocław - Warszawa i znowu zegar jest spóźniony, tym razem 5 minut. Wcześniej prawie 12. Pomijam fakt, że telewizorki IC zepsuły się gdzieś na godzinę przed startem pociągu i nikt nie zrestartował do tej pory.

Z góry dzięki za odpowiedź,
blondasek.

PS. Jak ktoś ma dokumentacje na temat tego czy i jak konduktor może to zrobić to będę wdzięczny :)

2
Wypadek szeroko omawiany, ale nigdzie nie natrafiłem na zdjęcia - czy ma ktoś do nich dostęp?

3
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy prezes KD.
« dnia: 11 Stycznia 2019, 18:17:27 »
Raczej mało prawdopodobne, by kolej znowu zjednoczyła się w jednego molocha (ewentualnie oddzielne powinno pozostać Cargo, ale pod jedną egidą). Są tego zalety i wady. Niestety ale zapomina się, że kolej, niegdyś PKS'y, powinna służyć ludziom - nie wszędzie musi być rentowna, ale wszędzie powinna dojeżdżać.

4
Tabor kolejowy / Odp: Tabor kolei DR - DB
« dnia: 09 Sierpnia 2018, 21:49:09 »
Ok, pogrzebałem sobie dłużej, też w koreańskich źródłach i strzeliłem jednego byka.
Nie doczytałem, że lokomotywa Red Flag 1 (na zdjęciu jest następczyni, Red Flag 2) została zbudowana na bazie Skody E30 (https://en.wikipedia.org/wiki/Red_Flag_1-class_locomotive i https://en.wikipedia.org/wiki/%C4%8CSD_Class_E_499.1) a same Skody 22E zostały przez KRLD zakupione.
W koreańskich źródłach jest jasno podane, że ichniejsze CBK PTK opracowało Red Flag 1 na bazie tejże Skody E30. Więc wybacz, ale nie ma szans, by to było spokrewnione z EU04 czy EU20 bardziej, niż poprzez Skodę z której LEW mógł ściągać - na co ewidentnie wskazują podobieństwa.
I tak, do prototypu Red Flag 1 ściągnięto podzespoły z ZSSR -> z Czechosłowacji.

5
Tabor kolejowy / Odp: Tabor kolei DR - DB
« dnia: 09 Sierpnia 2018, 13:19:41 »
Przecież to jest Red Flag 1/2, na bazie Skody 22E:
https://en.wikipedia.org/wiki/Red_Flag_1-class_locomotive
To jest bliźniacza maszyna z EU20. Pudło i wózki ma 100% zgodne.

Jesteś pewien? Z danych dostępnych w internecie wynika, że:
Red Flag bazuje na technologii przetransferowanej od Skody, dokładniej Skody 22E której dokumentacja została zakupiona przez Koreę Północną.
Z kolei Skoda 22E powstała na bazie Skody 12E, a Skoda 12E powstała na bazie BLS Ae 4/4.

Zapewne EU20 miała gdzieś wspólną historię ze Skodziszem (pewnie BLS Ae 4/4), ale w żaden sposób nie był to bezpośredni transfer technologii EU20 -> Red Flag.
Ponadto, Skoda 12E była budowana w latach 1953-1958, gdzie EU20 1955-1958.
Z informacji które można znaleźć na temat EU04, wychodzi, że LEW wcześniej nie budował takich lokomotyw (elektryczne, Co'Co') - prędzej zbudowali ją w oparciu, być może, o Ae 4/4 a może i Skodę - to już moje gdybanie bo na więcej grzebania czasu nie miałem.

6
Tabor kolejowy / Odp: Tabor kolei DR - DB
« dnia: 09 Sierpnia 2018, 09:19:04 »
Przecież to jest Red Flag 1/2, na bazie Skody 22E:
https://en.wikipedia.org/wiki/Red_Flag_1-class_locomotive

7
Bieżące kolejowe / Odp: Nowa hybrydowa lokomotywa dla PKP IC.
« dnia: 28 Września 2017, 00:30:35 »
kacp3r:
dlaczego nikt nie krytykuje tak Newagu, jak PESY? Bo ich produkty od początku są lepiej wykonane, a usterki i niedoróbki są sukcesywnie eliminowane. Impulsy dla KD - po pierwszych kilku miesiącach, gdzie elektronika i silniki szwankowały (plus ta elektroda spawalnicza w przetwornicy), był spokój. Po 4 latach użytkowania w KD pociągi mają się dobrze. Tego samego o produktach PESY napisać nie można. Aha - tramwaje to inna historia, inny dział.

Osobiście uważam, że to będzie niewypał, a ewentualne założone statystyki będą osiągnięte koło 2025.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 03 Grudnia 2015, 17:48:41 »
Nawet trzech lat z tym malowaniem nie przejechała :(

9
Bocznica / Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« dnia: 12 Listopada 2012, 20:32:13 »
Ja przepraszam, że odświeżę, ale ruszyło się coś w sprawie tej pięknej czeszki i jej koleżanki?

EDIT:
dalej cisza w sprawie Czechów? :>

EDIT po ponad 32 miesiącach - dalej nic się w tej sprawie nie dzieje? :(

Reg. zakazy 16.
Bocznica.
Benek

10
Jest napisane, że potem pociąg towarowy uderzył w samochód. Siła odrzutu przez pośpieszny była tak duża, że wyrzuciło części do przodu i wtedy ET22 uderzył? Bo inaczej tego wytłumaczyć się nie da.

Pech - akurat pociągi mijały się praktycznie na przejeździe - pospieszny uderzył Lublina, które obróciło (i przy okazji oderwało mu ośkę) i przesunęło na drugi tor, po którym jechał towarowy.

Zmęczenie kierowcy, zmęczeniem, ale do cholery jasnej, tam jest świetny widok, szczególnie w nocy.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe malowanie EN57 modernizowanych dla PR
« dnia: 18 Września 2015, 06:58:14 »
Przecież to jest paskudne. Najbrzydsze malowanie na polskich torach, przebija wszystko co do tej pory widziałem. Ktoś musiał mieć niezły ubaw pozwalając na takie cudo.

12
"Będziecie jeździć szybciej, będziecie jeździć wygodniej, po dobrych drogach. " - E. Kopacz.

To już wiemy jak będzie wyglądał plan dotyczący zmian na kolei. Nijak.

13
Bieżące kolejowe / Odp: PKP Cargo idzie do prokuratury
« dnia: 19 Września 2014, 09:24:09 »
UTK dopuszcza na podstawie jakichś papierów tego loka. Jednak to nie są papiery właściwej maszyny, bo te zostają w Cargo. Pytanie czego to są papiery, na jakiej podstawie powstały i kto je spłodził. I o to też się w tej sprawie rozchodzi.

I to jest chyba najwłaściwsze podsumowanie całego tematu tego sporu. Tylko teraz jestem ciekaw, kto za to poleci. Bo jest kilka opcji:
- złomiarze podrobili karty, czego Cargo a później UTK nie zauważyło (plus ewentualnie ktoś w UTK dostał w łapkę);
- ktoś z Cargo, kto miał zniszczyć te papiery, przekazał je za solidną opłatą;
- kart nikt nie podrobił, ktoś się ze sobą dogadał, papiery poszły w ruch, a "nowa" administracja w Kargulach zauważyła, że coś im się nie zgadza (co raczej jest najmniej prawdopodobne).

Mnie tylko dziwi, że żaden mikol tego nie wypatrzył, szczególnie, że te przetargi są jawne i było wiadome, które loki mają iść pod palnik.

14
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 22 Sierpnia 2014, 16:51:47 »
borys_q:
ktoś powinien to sprostować, bo to szukanie taniej sensacji. Jest jakieś oficjalne stanowisko przewoźnika w tej sprawie?

15
Bieżące kolejowe / Odp: Spalinowa GAMA
« dnia: 29 Lipca 2014, 18:43:07 »
I dlatego jedzie sama? Ma silniki trakcyjne, szafy WN i NN, przetwornicę, sprężarkę, silnik spalinowy, co najmniej jedną kompletną kabinę i to niby jest mniej niż połowa?

16
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 07 Czerwca 2014, 20:14:30 »
A ja mam nieco inne pytanie. Na zdjęciach, podczas przyjazdu asynchronów na stację, patyki są podniesione jak przy jeździe ukrotnionej. To był tylko test (2 maszynistów + radiotelefon)?

EDIT:
na zdjęciach z przejazdu lokomotyw na/z manewrów, gdzie jadą razem, też mają podniesione tak pantografy.

17
Inne niekolejowe / Odp: Iskrzenie kół o szyny
« dnia: 22 Lutego 2014, 12:49:59 »
Miałem okazję jechać tym tramwajem :D Mina motorniczego bezcenna. Tylko patrzył kiedy jest napięcie i dociskał pedał. Momentalny zanik = cofnięcie nogi. Parodia :D

18
Na warsztacie / Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« dnia: 18 Stycznia 2014, 16:34:58 »
Góra dachu zdecydowanie lepsza poprzednio. A co do czoła, czy musi być ono w tak beznadziejnej rozdzielczości? Pytam czysto z ciekawości, bo to aktualne czoło wygląda jak ze zdjęcia robionego komórką vga.

19
Bieżące kolejowe / Odp: Masowe zwolnienia na kolei.
« dnia: 18 Stycznia 2014, 12:30:30 »
Benek:
ale co od siebie? Co mogę zrobić, by prezesi nie przyznawali sobie takich premii? Żeby dojść do takiego stanowiska, muszę mieć albo świetne znajomości (co wymaga potem pewnych przysług, w imię powiedzenia "rączka rączkę myje"), albo ogromne doświadczenie i znajomości. A nawet jeżeli, taki Kowalski dojdzie do stanowiska, to pamiętaj. Kiedy wejdziesz między wrony, będziesz krakać tak jak one. Tak samo jak jedna partia polityczna nie zmieni nic w tym kraju, tak jedna osoba w zarządzie nie zmieni pięciu innych. Trzeba wymienić cały po komunistyczny beton na nowy. Bez wyjątku. Wszystkich starych, by dać dojście dla młodych, którzy mają pomysł. Tak się bez rewolucji nie stanie, więc póki co, nic innego nie zostaje.

20
Cóż. Ludzie którzy okradają infrastrukturę, czy to kolejową, czy drogową, to po prostu margines. Takich powinno się do łagrów wywozić albo pięknie wieszać przy torach, coby przykładem świecili. Ci co okradają pociągi z węglem też mogliby się w końcu zabić pod kołami.

Cóż, a spot. Jakby PLK pracowało ze standardami zachodnimi, to nikt by placu budowy nie okradał.

21
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Kolejowy Rotfl
« dnia: 30 Czerwca 2013, 22:41:03 »
Nie no, dobre zawieszenie musi wybierać drobne nierówności. A i tory są adaptacyjne, dopasowują się do kształtu lokomotyw i wagonów.

22
Inne niekolejowe / Odp: Gigabyte 8600GT
« dnia: 27 Maja 2013, 21:09:39 »
@up:
błagam Cię. IV w rozdziałce 800x600 na full wymaga 768MB ramu. Sprawdziłem właśnie teraz. Więc litości, na full to może on na 600x400 puścił. Na tej karcie...

23
Inne niekolejowe / Odp: Gigabyte 8600GT
« dnia: 26 Maja 2013, 20:45:58 »
@hanys:
bajki to Ty ładne piszesz.. GTA IV to Ci może i chodziła na full, ale w rozdzielczości 800x600.

@borat:
jeżeli zmieniałeś pastę, sprawdź czy przy oczyszczaniu rdzenia ze starej, nie przejechałeś przypadkiem po lucie. Karty z tej serii były jednymi z pierwszych, gdzie nie stosowano już lutów z dodatkiem ołowiu. Do piekarnika to jej nie wsadzaj, albo ją rozwalisz całkowicie, albo naprawisz na góra pół, do roku. Jeżeli wszystko w porządku ze ścieżkami, to zostaje Ci wysłanie jej do jakiegoś serwisu zajmującego się samymi grafikami, albo zakup nowej (używanej) karty tego pokroju.

24
Ale o co chodzi z tym 7 zipem? Nie mam go zainstalowanego i nie mam żadnych problemów z instalacją skryptów. Ściągają się normalnie po kliknięciu w publikacjach i przeciągnięciu ich na ikonkę Rainsteda.

Aha, nie uważam, by kojarzenie tych plików było potrzebne. Już dużo nie brakuje, by móc wybierać paczki przez sam Rainsted. To byłoby najlepsze z możliwych rozwiązań.

@down, szogun:
nie, nie posiadam zainstalowanego 7zipa. Mam tylko, przypadkowo, ściągniętą paczkę do instalacji. Posiadam tylko licencjonowanego win rara.

25
Ło kurcze :D
Dzięki! To się nazywa ślepota. Nigdy nie patrzyłem na dolny pasek. Dzięki!

26
U mnie pomogło włączenie komputera rano. Wcześniej nic nie pomagało.

@ryba:
gdzie dokładnie znajduje się edycja scenerii? Nie mogę tego wyłapać.

@Sawi:
Twój pogrubiony sposób to tylko i wyłącznie sprawdzenie/ściągnięcie 7zip'a. Nie ma tam żadnej wzmianki o aktualizacji Rainsted'a.
I wypakowując maszynę od zawsze win rar'em nigdy nie miałem najmniejszych problemów ze spójnością paczki.

27
Ok. Dzisiaj po włączeniu komputera i Rainsted'a, zapytał o sprawdzenie nowej wersji i ją zainstalował. Tym samym skrypt zadziałał. Dzięki za wszystko.

Btw. nie używam i nie używałem nigdy 7-zip'a, używam licencjonowanego win rar'a. Nie miałem do tej pory problemów z paczką :>

28
Automatyczne zapytanie o sprawdzenie dostępnej wersji.
Zaktualizowało do wersji którą wypisałem. Szukałem gdzieś opcji ręcznego sprawdzenia, ale nie widzę Późno jest, może jej nie zauważyłem. Z góry dzięki za pomoc :>

29
@Ra:
pobrałem skrypt z poprawkami do Maszyny 01.13. Zgodnie z instrukcją przeciągam skrypt na rainsted. Wcześniej został zaktualizowany. Przycisk "instalacja paczki" jest szary, mimo najnowszej wersji [jak się domyślam] rainsted.
Wersja 1.1.102.9371. Nie mam SPKS'u w tej paczce.

EDIT:
doczytałem, że wymaga wersji x.x.x.x.95xx. Skąd mam ją pobrać?

30
Bieżące kolejowe / Odp: 111Ed PESA z rodziny GAMA
« dnia: 06 Marca 2013, 22:56:41 »
@gfirlejczyk:
co zdążyli uszkodzić? Pomost?

Strony: [1] 2