Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - popatrz

Strony: [1] 2 3 ... 17
1
Inne niekolejowe / Odp: Problemy z kompem, tym razem hardware
« dnia: 23 Lutego 2014, 18:40:32 »
gdybym grzebał coś przy płycie głównej i to jeszcze przy kondensatorach, pierwsze co, to wyjął bym od razu dysk twardy HDD, żeby w razie spalenia komponentów komputera, dysk został nienaruszony. [/url]
Zeby wymienic kondensatory, naturalne jest ze trzeba plyte calkiem wyjac z obudowy rozlaczajac ja od wszystkich urzadzen zewnetrznych.

2
Inne niekolejowe / Odp: Problemy z kompem, tym razem hardware
« dnia: 23 Lutego 2014, 18:32:43 »
Niestety elektrolit jonowo przewodzi prad elektryczny. Pewnie nie pomoglo to ukladom na karcie graficznej. Z opisanych objawow wynika, ze masz nowy wydatek.

3
Przekrzykiwanie się, kto szybciej coś wymodeluje poprawiło mi humor, dzięki za to.
Modele posiadają fazy LoD. Można je będzie dowolnie zmieniać zakresy ich widzialności, z mojego punktu widzenia każdy może sobie dowolnie, na własny użytek edytować te modele celem zmniejszenia liczby trójkątów w scenie
Chyba dobrze "mieć lepiej" i ewentualnie to ograniczyć do obecnych możliwości/potrzeb i dać możliwość wyboru z której wersji korzystać? Róbmy to, co uważamy za słuszne - przyszłość zweryfikuje czy było warto.

4
Pomoc w tworzeniu / Odp: Krzywe przejściowe.exe
« dnia: 10 Maja 2013, 09:06:28 »
Trzeba byłoby przejrzeć wpisy node ... track o podanych w logu współrzędnych. Załącz te wpisy tutaj, to może coś więcej da się powiedzieć.

5
Bocznica / Odp: Bałtyk SKM
« dnia: 09 Maja 2013, 20:46:50 »
nie obrażajcie się księżniczki jeżeli wasz produkt nie do końca jest cacy. Krytykę trzeba też umieć przyjąć. Swoją drogą, są tzw. betatesterzy, którzy zdaje się bez mrugnięcia okiem przepuszczają takie wałki.
Jak plują, to nie mówię że deszcz pada, więc muszę odpowiedzieć. Dostałeś za darmo towar, na który wnosisz nacechowane wzburzeniem i pretensjami reklamacje. Kto tu jest księżniczką? Nie otrzymałem od Ciebie żadnego PW że chcesz pomóc a w zamian tego wypisujesz kolejne żale jak to bardzo jest źle i jacy to tzw. betatesterzy są źli i nieuważni. Nikt nie zamknął dostępu do grona BT (pisał o tym @REWIZOR)- jeśli masz coś więcej niż jałowe spostrzeżenia - czyli chęci do nauki i gotowość do poświęcenia kawałka swojego życia dla projektu? To zamiast "czy któś w końcu kiedyś to naprawi" popracuj. Poducz się z dostępnych materiałów (jak poszukasz, to znajdziesz - nie są one ukrywane) i aplikuj. W czym problem? Jest też grono osób, które podpowie i odpowie na konkretne pytania jak zauważy że jest sens.

Proszę nie ciągnąć tego offtopa.
adsim

6
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Bałtyk SKM
« dnia: 09 Maja 2013, 18:14:04 »
Zamiast zadawać głupie pytania, to weź i popraw. Zobaczysz jaka to fajna, miła i przyjemna robota, za którą kolejny taki jak Ty jeszcze Cię zbeszta, bo nie będzie mu coś pasowało o parę centymentrów.
Masz ochotę ręcznie notatnikiem każdą współrzędną każdego słupa i druta poprawiać, to wal śmiało - powiem Ci co i jak.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Budowa drugiej linii metra
« dnia: 07 Maja 2013, 07:08:27 »
Zrobiłbym, ale nie potrafię modelować i teksturować. Pociągi, perony, schody ruchome, windy, wyświetlacze, trzy szyny, antresole z punktami handlowymi i inne. "Samo" się nie zrobi, a jak ktoś to potrafi, to do czego niby ja mu będę potrzebny? :)

8
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Budowa drugiej linii metra
« dnia: 06 Maja 2013, 19:04:26 »
(scalone wyżej)

Reg. Obowiązki: 12
3 wiadomości jedna pod drugą, to szczyt lenistwa.
Rozi

9
...ostatecznie stosując konwencję słowną zastosowaną przez Marka Kondrata w Kilerze: na który tor? - "wiem, ale nie powiem". http://www.youtube.com/watch?v=vs_WRcQKmOE

10
Pomoc doraźna / Odp: Zmiana czasu w scenerii.
« dnia: 04 Maja 2013, 11:51:40 »
Możliwość jest. Dodam więcej - w zaciszu szumiących wiatraków, w komputerach developerów i betatesterów konsumujących kolejne megawaty energii i przez to zwiększających efekt cieplarniany , już zrealizowane zostały te zmiany i niedługo wraz z innym-dużo większym dobrodziejstwem ujrzą światło dzienne.
PS. Jeśli ktoś sobie ręcznie wrzuci albo zmieni time, należy przeszukać pliki z eventami czy nie występuje w nich eventlauncher, który wywołuje eventy o określonej godzinie. Jeśli tak, tam też trzeba zmienić. Oto cała tajemnica, więc do dzieła ;)
Opis eventlauncher można znaleźć np. tu: http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Scenery.doc

11
Tak. Wzbogacając dialog dyżurny-mechanik z dorzuceniem proletariackiego pozdrowienia "Ja wam k... dam zastępczy", naród umacnia bezpieczeństwo na kolei. Przy okazji tych technikalii można też pogadać np. o wynikach ostatniej kolejki ekstraklasy. ;)

12
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 03 Maja 2013, 23:36:11 »
Najntin-najnty-for: dets-łot-ol-is-gołin-ebałt. Gód szit. :) Warren-G "Regulate"

  Dodano: 04 Maja 2013, 00:22:17
...i rok wcześniej Boyz II Men - End Of The Road. Lata 90-te: najlepszy okres muzyki współczesnej.

13
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Wymarzony scenariusz
« dnia: 01 Maja 2013, 18:44:41 »
Ja tam lubię długie misje - biorę czteropak bro i z reguły koniec misji pokrywa mi się z zakończeniem dnia i "kimką".

14
Inne niekolejowe / Odp: Uwaga. Dziki w Katowicach
« dnia: 01 Maja 2013, 16:05:42 »
Czy ktoś z Was spotkał już tam dzika?
"Niech na drzewo szybko zmyka" :) Na obrzeżach Warszawy też grasują. Tak oto dzika zwierzyna wykorzystuje marnotrastwo ludzkie - kupowanie jedzenia "na zapas" i zbyt pochopne wyrzucanie go na śmietnik.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 28 Kwietnia 2013, 13:26:11 »
Rewolucja na Dworcu Centralnym w Warszawie - działa winda. Tym sposobem z pełną parą wkraczamy w XX wiek!

16
Bieżące kolejowe / Odp: Sprawa Pendolino
« dnia: 26 Kwietnia 2013, 03:51:43 »
Tak to jest, jak decyzyjne jajogłowy przedkładają frazesy wyuczone na marketingu-zarządzaniu i swoje tabelki w Excelu ponad prawa fizyki. Lepiej zainwestować w pojazd na pierwszy rzut oka tańszy niż ten niwelujący konieczność modyfikacji torowiska na zakrętach (przechyłki), gdzie aż tak wielu torów nie trzeba będzie "orać". Nnnno, chyba że założeniem jest że to pseudopendolino ma tylko ładnie wyglądać, bić rekordy Polski na prostej i kibelki mają być przyjemniejsze...
No cóż - w XX-wiecznej Europie pociągi jeździły ponad dwieście. U nas, w założeniach na XXI wiek wysokie prędkości są na kawałku CMK i tylko na prostej.
To tak jak kupić Ferrari i jeździć 50 km/h po zabytkowej postniemieckiej kostce we Wrocku albo zakorkowanej Wawie. Inne skojarzenie - superLewandowski w reprezentacji Polski, w której nie można wykorzystać jego potencjału z uwagi na "zimę w pomocy" albo próba ściągnięcia Leo Messiego do (bez obrazy) GKS Bełchatów - przy takim poziomie i tak nic nie zdziała.
Druga - poważniejsza - sprawa. Wydajemy publiczne pieniądze na produkt, który nie wykorzysta swoich możliwości konstrukcyjnych przez wiele kolejnych lat. Wydajemy je w dodatku do zagranicznej firmy, zabijając polską myśl twórczą, ambicje polskich inżynierów i pokazując gdzie nasze władze mają 25% bezrobotnych po szkołach wyższych.
Promowany jest model niskokwalifikowanych polski chrobotników w zagranicznych firmach, polskim firmom odbierany jest impuls do promowania, zatrudniania i rozwoju dobrze wykształconych inżynierów. Mamy kilka polskich firm które mogą sprostać tym aktualnym i realnym przyszłym potrzebom komunikacyjnym społeczeństwa i możliwościom infrastruktury.
Myślałem, że myślenie "lepsze bo włoskie, francuskie, amerykańskie" odeszło do lamusa - niestety pełno jeszcze kompleksów w głowach nowowykształciuchów. A bezrobocie rośnie...

17
Bieżące kolejowe / Odp: Sprawa Pendolino
« dnia: 26 Kwietnia 2013, 00:15:21 »
Po co ładujemy pieniądze do kieszeni francuzom, nie wiem.
Dodatkowo Nazywanie tego produktu Pendolino (wahadełko) jest mocno nieścisłe. W przeciwieństwie do pierwowzoru, na zakrętach nie będzie dochodziło do przechyleń  nadwozia. To po prostu zwykłe EZT, potrafiące osiągać wyższe prędkości.

18
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Koleje Dolnośląskie na topie!
« dnia: 23 Kwietnia 2013, 15:19:47 »
Chyba nic, obowiązki pkt.10.

19
Bocznica / Wydzielone z: Koleje Dolnośląskie na topie!
« dnia: 23 Kwietnia 2013, 03:56:34 »
Na topie: Urząd Transportu Kolejowego zawiesił licencję przewoźnika wydaną spółce Koleje Śląskie. Przewoźnik może przez pół roku prowadzić przewozy na podstawie licencji tymczasowej.

Bocznica.
Rozi

20
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z ET42 w 01.13
« dnia: 21 Kwietnia 2013, 03:30:04 »
takich rzeczy się nie robi!
Rozi pomylił readme z info.txt do ET42. Nad info.txt specjalnie "męczy się" twórca a potem b-testerzy się znęcają wytykając twórcy nawet brak przecinków albo kolokwializmy. To wszystko po to, bo to mają czytać użytkownicy. "Mają" także w kontekście konieczności czytania dokumentacji przed utworzeniem wątka na forum. Dział Publikacje też warto odwiedzić i przeszukać w przypadku problemów z danym dodatkiem. Było w info.txt, będzie w nowym readme.

21
Bieżące Symulatorowe / Odp: Jak tam prace nad modelami?
« dnia: 21 Kwietnia 2013, 05:01:29 »
Dyskusji nie kończmy, bo od tego mamy forum i za to je lubimy :) Obydwa podejścia w/g mnie są fajne - Benek żyjący potrzebą chwili chce zrobić swój projekt, na który wszyscy czekają. W obliczu "zimy" jeśli chodzi o pomoc, sam wymodelował sobie całkiem zgrabny model, który podnosi obecną jakość. Tolein podszedł do sprawy całościowo, bardzo dokładnie. Też fajnie - ale to jeszcze potrwa. Dopinguję każdemu z Was z calego serca w sprawie płodzenia swoich dzieł, które rozświetlą pomroczność jasną symulatora :)
Obydwa podejścia są słuszne - pierwsze: dochodzić do celu małymi krokami, wprowadzać małe ale widoczne zmiany i drugie: od podstaw zaprojektować bazę na wieloletnią przyszłość.
Patrząc na obecną jakość - obydwaj macie swoją "działkę do obrobienia". My - naród, będziemy wdzięczni za każdy produkt lepszy od obecnego.
Szkoda tylko że tak mało team'ów się zawiązuje. To chyba nasza polska domena (wada i zaleta jednocześnie) - bycie indywidualistą...

22
Artykuł w temacie. Dotyczy losów budynku dworca - czy status zabytku uchroni przed wyburzeniem? Czy to ew. wyburzenie jest zaplanowanym kolejnym krokiem do podniesienia zyskowności tego atrakcyjnego terenu? I pytanie podstawowe - kto chce na tym zarobić najbardziej...
http://www.rynek-kolejowy.pl/44560/Jakie_beda_dalsze_losy_dworca_Warszawa__lowna.htm

23
Bocznica / Wydzielone z: Budowa drugiej linii metra
« dnia: 19 Kwietnia 2013, 13:41:28 »
(scalone wyżej)

24
Trasy / Odp: l053 calkowo-TLK
« dnia: 14 Kwietnia 2013, 20:06:59 »
Obecnie nie ma opcji "odinstaluj SPKS". Natenczas SPKS nadpisuje CHK. Do wydania konkretnej paki "w standardzie SPKS" najlepiej używać dwóch wersji w osobnych folderach - std bez SPKS (wsjo rabotajet) i eksperymentalna SPKS.

No to już chyba wszystko zostało wyjaśnione.
adsim

25
na Szczęśliwice to raczej chadza się spożyć wino marki Okęcie.
ech stare dobre czasy :)
@EU40, dobrze wiesz jak teraz nasze miasto się zmienia w tych okolicach. Proletariacka Wola to teraz centrum bankowe, Centrum to piękniejsze albo szkaradniejsze szklane domy. Gdy jadę koło Głownej, to mi się szczenięce czasy przypominają ale tylko dlatego, że to wygląda tak samo jak 20 lat temu :(
Jestem pewien, że zamiast polskiej wojenki można by ustalić sensowny plan, gdzie po przeniesieniu (niedaleko) muzeum wyglądałoby jeszcze lepiej. Ale my tak lubimy się kłócić, czyż nie?

26
Jak dla mnie, to nie ma znaczenia, czy MK będzie przy Towarowej, czy na Szczęśliwicach. Naturalne jest, że tereny w centrum miast rozwijających się, są coraz atrakcyjniejsze i powinny przynosić większe zyski. Przeniesienie zabytków parę kilosów na zachód niczemu nie zaszkodzi. Dla mnie będzie nawet lepiej bo będę miał bliżej :) Jestem jak najbardziej za przeniesieniem, bo ten skrawek Warszawy nienaturalnie odstaje obecnie od otaczającej go rzeczywistości urbanistycznej.
OT: Jak chcę obejrzeć zajefajne antyki automobilizacyjne, jeżdżę kilkanaście kilometrów za Warszawę do Otrębusów http://www.muzeum-motoryzacji.com.pl/ i nie narzekam. Nie narzekają też tłumy ludzi, które w łykędy można tam zastać.

27
Bocznica / Odp: Odp: Ręczne przekładanie zwrotnic.
« dnia: 07 Kwietnia 2013, 18:00:03 »
Co za głupoty!

28
Zależy to też od obciążenia
Uhm, nawet można powiedzieć przede wszystkim, bo wydajność prądowa LPT nie jest duża.
Ktoś pisał, że normalnie podłączał LED na wyjścia LPT i mu to działało.
Eeee tam jeden LED, myślałem o jakimś ostrym sygnale - żarówka 5W albo 20W :D oraz konkretny dźwięk CA/SHP!
O ile pamiętam, to zapalenie kontrolki wykonywane jest jest stanem wysokim, chyba lepiej by było stanem niskim, wtedy jest większa wydajność prądowa wyjścia
Tak czy siak, należy zastosować układ, który wzmocni prąd sterujący i oddzieli galwanicznie część sterowaną.
sterowanie kontrolkami przez LPT jest tylko niskobudżetowym bajerem.
Oj tam, jak ktoś ma zapał to zrobi sobie całkiem fajną dyskotekę ;)

29
Jasna sprawa, pisałem o różnicy między optoprzekaźnikiem a przekaźnikiem "standardowym", który wymaga większego prądu. Zastosowane na schemacie bufory 74374/74574 zwielokratniają ilość optoprzekaźników, które mogą być podłączone do konkretnej linii danych.
PS. Widzę, że nie tylko ja mam problem ze swoim elektronicznym wykształceniem i szukam w tym chorym kraju innych metod zarobkowania :(

  Dodano: 04 Kwietnia 2013, 01:27:34
2. A jeśli tak, to gdzie podpiąć masy tych przekaźników i na ile mają być volt?
Elektronika cyfrowa, a więc też port LPT operuje na dwóch stanach: +5V i 0. Masę z portu musisz poprowadzić do masy w swoim układzie sterowania. W zależności od napięcia i prądu po stronie "sterowanej" trzeba (czasami poprzez inny układ cyfrowy) dobrać odpowiedni np. (opto)przekaźnik.
3. Skąd wiadomo jaki wpisać adres portu LPT?
Adres portu znajdziesz w BIOSie, poda Ci też go Menedżer Urządzeń i wiele narzędzi diagnostycznych windy. Na ten adres wysyłane są dane.
Jeśli ktoś chce, mogę zrobić nowy schemat na podłączenie do klawiatury nastawnika jazdy, bocznikowania, kierunkowego i obydwóch kranów hamulców, który niedawno wymyśliłem, bo jest on uniwersalny do wszystkich pięciu.
Pokaż, co masz.

30
Trochę źle przyciąłem cytat i wyszło że sprzężenie elektromagnetyczne nie izoluje galwanicznie. Myśląc o zaletach optoprzekaźników w stosunku do przekaźników elektromagnetycznych: brak części ruchomych (większa żywotność), wyższa częstotliwość przełączania, mniejszy prąd sterujący, mniejsze rozmiary. Do sterowania kontrolkami pulpitu powinno wystarczyć.

Strony: [1] 2 3 ... 17