Jasna sprawa, pisałem o różnicy między optoprzekaźnikiem a przekaźnikiem "standardowym", który wymaga większego prądu. Zastosowane na schemacie bufory 74374/74574 zwielokratniają ilość optoprzekaźników, które mogą być podłączone do konkretnej linii danych.
PS. Widzę, że nie tylko ja mam problem ze swoim elektronicznym wykształceniem i szukam w tym chorym kraju innych metod zarobkowania :(
Dodano: 04 Kwietnia 2013, 01:27:34
2. A jeśli tak, to gdzie podpiąć masy tych przekaźników i na ile mają być volt?
Elektronika cyfrowa, a więc też port LPT operuje na dwóch stanach: +5V i 0. Masę z portu musisz poprowadzić do masy w swoim układzie sterowania. W zależności od napięcia i prądu po stronie "sterowanej" trzeba (czasami poprzez inny układ cyfrowy) dobrać odpowiedni np. (opto)przekaźnik.
3. Skąd wiadomo jaki wpisać adres portu LPT?
Adres portu znajdziesz w BIOSie, poda Ci też go Menedżer Urządzeń i wiele narzędzi diagnostycznych windy. Na ten adres wysyłane są dane.
Jeśli ktoś chce, mogę zrobić nowy schemat na podłączenie do klawiatury nastawnika jazdy, bocznikowania, kierunkowego i obydwóch kranów hamulców, który niedawno wymyśliłem, bo jest on uniwersalny do wszystkich pięciu.
Pokaż, co masz.