Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - JAN21

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Bieżące Symulatorowe / Odp: Czy nie lepiej zamienić ANSI na UTF-8?
« dnia: 02 Czerwca 2020, 13:06:04 »
Cytuj
Z Rainsteda powoli rezygnujemy, na rzecz nowego startera. Jedyne do czego używam Rainsteda to edytor scenerii.
Kto rezygnuje, ten rezygnuje, jak się człowiek przyzwyczai to nie tak łatwo się przesiąść. Nie zapominajmy również, że Rainsted to jest aktualnie JEDYNY sensowny edytor, a szansa na dogadanie się z Ra, żeby przerobił kodowanie jest bardzo mała. Jeżeli istnieje sposób, żeby to obejść i są chętni do przepisania skryptów to można próbować, jeżeli nie to bym nie ruszał skoro działa :P 

2
Na warsztacie / Odp: Połączenie kilku tras?
« dnia: 18 Maja 2020, 18:11:03 »
Cytuj
...a przykładowo Ty jako ktoś z konkurencji...
Bardziej mi chodziło o Tedeka i inne "symulatory", niż o wyścigi ;)

Cytuj
Chciałem plik RSF żeby dociągnąć do Radomska, jako że nikt chcę :P.
Do tego nie jest potrzebny plik RSF danej trasy. Owszem, o ile łatwiej by było zrobić to na jednym projekcie, ale nie jest to konieczne. Kładziesz u siebię tory w zgodności z mapą i danymi wysokościowymi. Dociągasz mniej więcej do miejsca gdzie się kończą te na istniejącej trasie i wprowadzasz istniejące już tory do edytora za pomocą współrzędnych. Przy łączeniu Cz. Osobowej z Cz. Towarową zeszło mi gdzieś z 20minut, a poza różnymi podsypkami nie widać, że było łączone.

3
Na warsztacie / Odp: Połączenie kilku tras?
« dnia: 18 Maja 2020, 17:45:59 »
A gdzie jest plik RSF do linii 61? Jeżeli Ra robił, to mam nadzieje iż używał własnych narzędzi...
U niego na dysku :P Mało kto udostępni ci plik źródłowy do czegoś nad czym siedział parędziesiąt godzin, a przykładowo Ty jako ktoś z konkurencji wyeksportujesz sobie trasę w 10 minut i podpiszesz się własnym nazwiskiem.

Cytuj
(no i jak umieć, jak edytor rainsted nie ma zrozumiałego interfejsu),
Z każdej strony te same zarzuty wobec rainsteda :P Są poradniki dzięki którym opanowanie całości zajmuje parę godzin, sens tego wszystkiego w interfejsie przychodzi z czasem, im bardziej zagłębisz się w tworzenie trasy, tym przyjemniej i szybciej będzie Ci się robić. Oczywiście program ma swoje wady, ale z czasem się do nich przyzwyczajasz i nie zwracasz na nie uwagi


4
Na warsztacie / Odp: Połączenie kilku tras?
« dnia: 16 Maja 2020, 10:30:06 »
Cytuj
Tak z ciekawości zapytam, czy linią nr 1?
Przez węglówkę. Wiedenkę do Zawiercia ja robię.

5
Na warsztacie / Odp: Połączenie kilku tras?
« dnia: 16 Maja 2020, 00:51:51 »
Jeden ciągnie do Katowic, @Ra miał ciągnąć do Opola, a ja ciągnę do Koniecpola (Kielc) i Zawiercia, Planów jest bardzo dużo, chętnych do roboty mniej, a tych co mają i chęci, i czas, jest jak na lekarstwo. Zobaczymy co wyjdzie z moich planów. Tory już leżą, do Zawiercia i Julianki, a na poziomie są do Myszkowa i Turowa (Z dokładnością do max 15cm :>) Teren powstaje na bazie siatki 1x1m, a ze wczytanymi domkami z CityGML'a daje (moim zdaniem) kozacki efekt. Jeszcze żeby dało się to naprędce o teksturować :P Założę w najbliższym czasie osobny wątek dla tych wypocin.

PS. Do gór jeszcze wrócę ;)

6
Na warsztacie / Odp: Połączenie kilku tras?
« dnia: 15 Maja 2020, 16:15:07 »
Cooo?? Od kiedy w L61 są tory aż do Zakopca? Jasny gwint, tyle przegapiłem i zdublowałem połowę roboty :/

7
Może być ciężko, wątpię, że Ra trzyma gdzieś starsze wersje, a nawet jeśli to ciężko w tych czasach o działającą L61 :P Poczekamy zobaczymy co będzie dalej i czy życia starczy :/

8
Inne niekolejowe / Odp: Jaka karta graficzna ??
« dnia: 13 Maja 2020, 17:15:02 »
Budżetowo to można i 750ti zakupić, na wymyślnych ustawieniach z bajerami z Reshade'a daje rade i te 30klatek jest :)

9
Log i errors poprosimy :)

10
Tabor / Odp: Jak podnieś pantografy? EN71AKŚ-100
« dnia: 03 Maja 2020, 19:21:17 »
Czemu do AKŚ Ra jest podpięty AKŚ Rb i dalej nic niema? Czy to pokazuje ostatni pojazd w składzie?

11
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 27 Kwietnia 2020, 09:39:42 »
U mnie się nie włącza :P Pojawia się logo i tak sobie świeci nawet przez 3 godziny. Na czystej paczce 20.01 działa bez zastrzeżeń, a po wrzuceniu dziadostwa w postaci plików z edytora rainsted, Gór i trupotaboru już się nie włącza.

Edit: Problem rozwiązany, winnym okazał się nie zamknięty komentarz wieloliniowy w pliku .scn

12
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 08 Kwietnia 2020, 20:55:03 »
Szczerze to sam nie wiem jeszcze, myślałem żeby do od Kamiennej Góry do Wysokiej była sieć, ale co z tego wyjdzie, ciężko powiedzieć :P

13
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 08 Kwietnia 2020, 13:46:39 »
Już śpieszę z odpowiedziami :) Otóż Suchowola Jezioro ma być stacją obsługującą pociągi osobowe i wakacyjne, umieszczoną w takim miejscu że gdzie indziej, a już na pewno dłużej się nie dało. Max 10 wagonów + lok. Na najdłuższym. Pozostałe 2 na 5-6 wagonów. Od biedy można tam na najdłuższym zmieścić rumuna z 17 węglarkami. W każdym razie, dłużej się nie da, taki mamy klimat.
W osmej minucie a dokladnie od 8;00 tory na luku sprawiaja wrazenie jakby wisialy w powietrzu razem z podsypka.
Pracę są w toku, a takie błędy będą się zdarzać aż do wszycia podtorza z rowami w teren. Na wydaniu publicznym już takich błędów nie będzie ;)

14
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 04 Kwietnia 2020, 11:14:48 »
Taka sytuacja...

15
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tekstury schodów - Bałtyk SKM
« dnia: 04 Kwietnia 2020, 11:07:16 »
Będą modułowe :)

16
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tekstury schodów - Bałtyk SKM
« dnia: 04 Kwietnia 2020, 01:39:11 »
Bałtykowa wersja skończona, aż się błyszczy... Wieczorem biorę się za kolejną - tym razem metalową konstrukcję
Edit: Dzięki @matek123, na pewno skorzystam :)

17
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tekstury schodów - Bałtyk SKM
« dnia: 02 Kwietnia 2020, 23:46:37 »
Pierwsza kładka już się robi. Mam tylko nadzieję, że nikt do czasu wydania się na tych klocach starych nie pozabija :/

18
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tekstury schodów - Bałtyk SKM
« dnia: 02 Kwietnia 2020, 20:18:03 »
To jest jakiś gotowiec czy ulep na potrzeby scenerii? Jak gotowiec to mogę coś pogrzebać :)

19
Na warsztacie / Odp: Shadery z mapami specular/glossines/metalic
« dnia: 01 Kwietnia 2020, 10:39:19 »
Czyli opcja zrobienia "lusterka" na mokrym asfalcie aktualnie nie wchodzi w grę? Czy jest jakieś szamyństwo? :P

20
Na warsztacie / Odp: Shadery z mapami specular/glossines/metalic
« dnia: 31 Marca 2020, 23:06:51 »
Podepnę się pod ten temat, bo po części pytanie z nim związane, otóż czy w pliku materiału wartości param_spec i gloss wpisane jak niżej, dla każdej pogody osobno mają prawo działać? Przy zmianie pogody z poziomu exe różnicy nie widać
shader: parallax_specgloss
texture_diffuse: asphaltgray1
texture_normalmap: asphaltgray1_normal
texture_specgloss: asphaltgray1_normal_wet_specgloss
param_height_scale: 0.02
param_height_offset: 0.03
param_specular: 0.05
param_glossiness: 2
rain: {
texture_normalmap: asphaltgray1_normal_wet
texture_specgloss: asphaltgray1_normal_wet_specgloss
param_specular: 10
param_glossiness: 10
}
snow: {
texture_normalmap: asphaltgray1_normal_wet
texture_specgloss: asphaltgray1_normal_wet_specgloss
param_specular: 10
param_glossiness: 10
}

21
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 31 Marca 2020, 13:39:23 »
Temat wałkowany średnio raz w tygodniu... Tak ciężko poszukać? Wyłączyć antywirusa na czas instalacji i tyle. Nic złego tam nie siedzi w środku.

22
Pomoc doraźna / Odp: Wymagania minimalne.
« dnia: 23 Marca 2020, 20:16:57 »
Na dobry początek, jaki masz ustawiony multisampling w Rainstedzie?

23
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 14 Marca 2020, 21:46:25 »
Sprytne Japońce postanowili zakupić sobie drezynke do obczajania torów przed wyścigiem :P Oczywiście bez Tuningu się nie obyło. @Stele chciałeś to masz :D
PS. Wały się odnalazły, wstępnie stoneczki przekraczają 230km/h za jedno okrążenie na TD. Vmax 250km/h

24
- funkcjonalnosc, warunek memcompare moze byc definiowany w formie rozbudowanej, pozwalajaca na bardziej elastyczne uruchamianie eventow. Nowy format wyglada nastepujaco:
memcompareex tryb_porownania operator tekst operator wartosc1 operator wartosc2

Robię coś źle czy to nie będzie działać? Porównuje 0.20 z 0.25 i wychodzi mu Fail
event get_weather0 multiple 5 __simulation.weather clouds_sunny condition memcompareex all * < 0.25 * endeventDziała natomiast w takiej wersji:
event get_weather0 multiple 5 __simulation.weather clouds_sunny condition memcompareex all != rain: < 0.25 * endevent

25
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 03 Marca 2020, 23:41:09 »
Tajny projekt Japończyków, którym drogi już nie wystarczają - MaszynaD.
Obejmuje on: zwiększenie wytrzymałości elementów dołu silnika - części prosto z Legendarnej Kuźni Samurajów, zwiększenie pojemności skokowej z 10.2 dcm3/cyl do 18.4 dcm3/cyl, zamontowanie 16 nowych turbosprężarek - po jednej na cylinder, montaż wyścigowego układu wydechowego ze stali nierdzewnej prosto z Japonii, wyścigowe wałki rozrządu, montaż zmiennych faz rozrządu i wałków wyrównoważających w celu zniwelowania wibracji silnika na obrotach jałowych (zbyt duża wibracja jak na Japończyków :< ), ukrotnienie na stałe dwóch lokomotyw SM42 (zmiana oznaczeń na SP09) oraz powrotne uruchomienie wentylatora w kabinie. Docelowa moc jednej lokomotywy 2286KM, prędkość - wstępnie 200km/h. W planach także modernizacja wózków. Projekt stoi w miejscu z powodu zaginięcia transportu z wałami korbowymi z kuźni (prawdopodobnie komuniści maczali w tym palce). Jedyne co udało się osiągnąć do tej pory to pomalowanie lok. białą farbą za pomocą wałka, demontaż zbędnych elementów (Trzeba ciąć koszty :P) oraz odkupić cysternę na zapasowe paliwo.

;)

26
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 03 Marca 2020, 20:55:54 »
Znowu parę miesięcy ciszy tutaj, to czas coś wrzucić. Film z przejazdu na nowo położonym odcinku od Zawad do Suchowoli Jezioro.

27
Bocznica / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Marca 2020, 11:13:28 »
DEL

28
Przez teren nie, ale przez elementy w kabinie czasem coś się pokaże.

29
Cytuj
- a po co to komu, silnik szaderowy upieksza dodatkowo swoje wypociny efektem kurzej slepoty aberracji chromatycznej. Efekt mozna wylaczyc wpisem w eu07.ini gfx.postfx.chromaticaberration.enabled no/
Z powodu wielkiej fali krytyki w stronę @tmj postanowiłem ulepszyć szejder Aberracji na podstawie innych, dostępnych w internecie, żeby bardziej znośnie to wyglądało. Teraz efekt nie działa równo na cały obraz tylko im bliżej krańca obrazu tym mocniej - mniej więcej tak jak działa to w rzeczywistości.

Edit: Znowu mój syf w plikach daje się we znaki. Poprawione archiwum

30
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Lutego 2020, 22:47:05 »
#teamNvidia, mam to samo :P I5-9400F, 16GB RAM i 750Ti. Multisampling na 0, FPSy praktycznie cały czas na poziomie 60. Dopóki kamerą się nie macha, dopóty idzie płynnie. Tak mocno próbowali i kombinowali żeby działało na AMD, że teraz produkty od "Zielonych" się buntują ;)

Strony: [1] 2 3 ... 5