Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kruger

Strony: [1] 2 3 ... 14
1
Tabor kolejowy / Odp: Zadajniki przy silnikach asynchronicznych
« dnia: 02 Listopada 2014, 14:27:57 »
Przy takich mocach silnik klatkowy ma za duży prąd rozruchu.

I dlatego ktoś wymyślił coś takiego jak falownik żeby można było m.in. ograniczyć prąd rozruchu.

Hamowanie elektrodynamiczne możliwe jest tylko w silniku pierścieniowym.

Hmm, to ciekawe dlaczego składy które prowadzę mają silniki klatkowe i hamowanie ED.

2
Bocznica / Odp: Patch MaSZyna_04.14
« dnia: 22 Maja 2014, 01:03:27 »
spótnikiem

spUtnikiem

Reg. zakazy 25.
Pouczasz kogoś, a sam robisz błędy. Gdzie kropka, gdzie wielka litera?
Benek

3
Bocznica / Odp: Pro Train Perfect 2
« dnia: 03 Kwietnia 2014, 14:13:59 »
Czyli jest to dodatek do trainza, coś jakby "polishpack", tylko z niemieckimi dodatkami ?

Użyj googla, to nie boli... Nie dodatek tylko stand-alone, niemiecka wersja Trainza 2009 z naciskiem na niemieckie trasy i tabor.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 11 Marca 2014, 22:28:04 »
Lokomotywa elektryczna lub spalinowa na postoju nie zużywa energii.

Anrej jak zwykle błysnął...

Elektryczna w trakcie postoju również zużywa prąd. Układy muszą być zasilane. Piszę o postoju jako oczekiwaniu na podanie semafora, planowy odjazd (pasażerskie), itp.

Niekoniecznie. Zużywa co najwyżej prąd z własnej baterii (jeśli wyłączymy przetwornicę i nie mamy włączonego ogrzewania składu)

5
Bocznica / Odp: Pomysł na nową Linie
« dnia: 27 Lutego 2014, 15:21:13 »
To przestań myśleć (bo od tego tylko głowa boli) i się weź sam do roboty.

Proponuje bocznicę.

Reg. zakazy 25.
Benek

6
Infrastruktura kolejowa / Odp: Spadek napięcia w sieci trakcyjnej
« dnia: 27 Lutego 2014, 15:25:00 »
A ileż sztuk tych 163 jeździ? ledwo kilka(naście). Znikomy ułamek taboru na polskich torach

7
Inne niekolejowe / Odp: Iskrzenie kół o szyny
« dnia: 22 Lutego 2014, 21:02:25 »
Dla mnie jest to iskrzenie na szczotkach, przecież są szczotki odbierające prąd z kół.

Eee? nie kompromituj się, uprzejmie proszę... Gdyby było tak jak piszesz to tramwaje czy inne e-loki iskrzyłyby 24h/dobę. Poza tym widać (na tyle, na ile się da) skąd idą iskry.

8
Inne niekolejowe / Odp: Iskrzenie kół o szyny
« dnia: 22 Lutego 2014, 10:43:42 »
Dawno nieużywane torowisko + warunki atmosferyczne. Torowisko w gorszym stanie niz drut, a obwód przecież zamknięty być musi, to iskrzy.

9
Tabor kolejowy / Odp: Prawa końcówka w czasie manewrów?
« dnia: 18 Lutego 2014, 19:34:17 »
Jazda typowo manewrowa w metrze występuje na STP, oświetlenie jest tak samo jak na kolei, jedno białe od strony mechanika (dotyczy lokomotyw manewrowych), pociągi załączają pełne, bądź w warunkach dobrej widoczności można jeździć bez oświetlenia. W tunelu mamy zwykła jazdę pociągową z ludźmi lub bez (m.in. w tory odstawcze). Przepis mówi że w tunelu obowiązuje pełne oświetlenie czoła pociągu jak i krańcówki (inna sprawa gdy się coś przepali ;)

10
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 18 Lutego 2014, 15:12:06 »
Skoro mamy 120 na liczniku, to po co nam hamowanie elektrodynamiczne?

Ale jakie hamowanie ED? opór wytwarzany przez silnik elektryczny pracujący luzem (już mówię kolokwialnie) jest znikomy. Hamowanie ED będziesz miał gdy zamkniesz obwód takiego silnika (z odpowiednim odbiornikiem energii).

11
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 18 Lutego 2014, 11:43:37 »
Ja bym powiedział, że odpowiednikiem hamowania elektrodynamicznego będzie dopiero włączenie dławienia wydechu albo retardera.

Zależy jeszcze jaka jest siła hamowania ED. Jeśli niewielka to można przyjąć ze odpowiada ona hamowaniu silnikiem.

12
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 18 Lutego 2014, 07:26:00 »
Anrej, ale po co ten cały akademicki wykład? Tu naprawdę siedzą ludzie obeznani w temacie.

Ale pytanie było. Czy jak prowadzę EU07 i rozpędzę do prędkości 120km/godz.. Jestem na ostatniej pozycji bez oporowej, to powinno się skręcić nastawnik na pozycję 0?

Wszystko zależy od sytuacji na szlaku. Jeśli masz pod górę i wiesz ze prędkość będzie spadać dość szybko to zostawiasz. Jeśli jedziesz po płaskim to schodzisz do zera. Przynajmniej ja tak robie.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Voucher PKP Intercity - pytania.
« dnia: 17 Lutego 2014, 15:45:47 »
Logika podpowiada że najlepiej zwrócić się z tymi pytaniami do PKP IC.

14
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 17 Lutego 2014, 10:16:00 »
A gdy mamy troszkę na haku i mamy 30km/h, ciągniemy na oporach do 30km/h i nastawnik na 0?

No raczej. Utrzymywanie prędkości na oporach to w tym przypadku czyste marnotrawstwo.

15
Bocznica / Wydzielone z: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 17 Lutego 2014, 00:30:49 »
Ogólną zasadą jest, że powinno się jeździć na pozycji bez oporowej. Pozycję oporową stosuje się w czasie ruszenia i rozpędzenia. Rozpędzamy pociąg do 120km/godz.. Następnie ustawiamy nastawnik na pozycje bez oporową i bocznikowanie, aby utrzymać prędkość.
Pozycja bez oporowa znaczy, że szeregowo z silnikiem nie są połączone oporniki. Co wcale nie znaczy, że opór jest 0Ω, silnik też ma pewien opór.

W porównaniu z dyskusjami na tym forum to brzmi jak cytat z wikipedii.

Reg. zakazy 12.
Benek

16
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 16 Lutego 2014, 19:54:32 »
@goofy212 W porządku, znam zasadę pracy silnika elektrycznego. Użyłem po prostu skrótu myślowego w odpowiedzi na post @Ra na zasadzie że przy jeździe luzem pojazdu elektrycznego nie występuje odbiór energii elektrycznej z pracy prądnicowej silnika (pomijając straty własne itp).

17
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 16 Lutego 2014, 19:29:47 »
@youBy & @mechatronik: No od biedy tak, tylko są to pomijalne wartości w porównaniu z pracą silnika spalinowego "na luzie".

18
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 16 Lutego 2014, 19:12:08 »
Jak obwód jest otwarty to nie pracuje jako prądnica.

19
Symulator / Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« dnia: 16 Lutego 2014, 18:55:24 »
A nie jest to na siłę oszczędzanie? Autem też bujasz się do 110km/h wrzucany na luz i czekamy aż spadnie prędkość do 100km/h. Teoretycznie oszczędzamy.

Tyle, że na luzie silnik spalinowy pracuje nadal - elektryczny nie.

20
Tabor kolejowy / Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« dnia: 16 Lutego 2014, 18:53:45 »
Trzecia rzecz, że EN57 posiada wał kułakowy i rozruch samoczynny. Dlatego przy przechodzeniu między pozycjami czuć szarpnięcia, bo to znaczy, że załączyły się kolejne pozycje jazdy (spowodowane wzrostem natężenia prądu na silnikach, które jest "skokowe" a nie płynne).

To, że EN57 ma PSR nie ma nic do rzeczy, po prostu "zastępuje" to kręcenie wałem jak np w EU07. W związku z czym to stwierdzenie nie jest odpowiedzią na pytanie pytającego.

21
Pomoc w tworzeniu / Odp: Elektrowóz чс4
« dnia: 23 Grudnia 2013, 23:02:25 »
Tyle że ChS4 to lokomotywa prądu przemiennego (25kV/50Hz). Nie wiem jak wygląda obsługa tego typu pojazdów trakcyjnych przez MaSzynę. Niech się wypowiedzą bardziej kompetentne osoby.

Odnośnie wyposażenia elektrycznego tej lokomotywy polecam zapoznać się z programem ZDSimulator, a szczególnie z ukazanymi tam schematami m.in. pokazującymi w czasie rzeczywistym działanie obwodu tej, jak i innych lokomotyw. Może to pomoże.

22
Bocznica / Wydzielone z: Wagony metra serii 81 produkcji rosyjskiej
« dnia: 14 Lipca 2013, 23:12:58 »
Może trochę po czasie, ale kolego up5358 bzdury wypisujesz jak się patrzy... Inspiro będą najpierw na I linii jeździć. Druga póki co nie istnieje :> o zamknięciu nie będę się wypowiadał, bo wiadomo. No i ten postój 1 minutowy na krańcach...

Yyyyy... co to ma związku z zamówieniami?
Bocznica.
Rozi

23
Inne niekolejowe / Odp: Tytuł utworu rockowego
« dnia: 02 Lutego 2013, 17:40:38 »
Może "sunday morning"?:) ale co do tytułu i wykonawcy to szukaj dalej ;)

24
Bocznica / Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« dnia: 29 Grudnia 2012, 00:06:06 »
Co to za człek? O_o



"Prawie robi różnicę" ;)

Post nic nie wnosi do tematu.
/ bocznica
/ Żuk

25
Ucho, oko, psycho, krew/mocz, RTG klaty, orzecznik... tydzień zabawy w moim przypadku był (koooolejki) ;)

@Veritek, piszesz "Z jednej strony to metro jest raczej pod ziemią, wiec przypadków nagłej zmiany natężenia światła jest raczej niewiele". No właśnie tam jest wiele zmian natężenia światła, jak pisałem co chwile tunel/stacja. To prędzej ja odbiję piłeczkę twierdząc że maszyniści "na górze" mają mniejsze zmiany, bo cały dzień przy oświetleniu naturalnym, ewentualnie cała noc względnie po ciemku.

26
@Veritek, w kolejówce

27
Może trochę odbiegnę od tematu... Jestem po badaniach na maszynistę metra (przeszedłem wszystko pozytywnie), i co ciekawe, nie było badania w ciemni, tylko czas reakcji, matryca, podzielność uwagi, i wykreślanka liczb. A wydaje mi się iż właśnie w metrze olśnienie winno być pierwej, w końcu wyjeżdżamy z ciemnego tunelu na jasną stację.

28
Bocznica / Wydzielone z: Sprzęg schaufemberga w 14WE
« dnia: 04 Września 2012, 07:32:21 »
Gwoli ścisłości: Scharfenberga...

Poprawione.
Wydzielam, bocznica.
Rozi

29
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2009
« dnia: 19 Stycznia 2010, 08:53:02 »
Ja nieco z innej beczki (bo nie widzialem aby ktos tu opisal):

Rainsted: jezeli przy wyborze scenerii za szybko przejde miedzy kolejnymi sceneriami (kursorami), raz na 2-3 razy program zawiesza sie, wyswietla sie klasyczne okienko 'postep wykonania', pasek 'wczytywanie scenerii SCN' jest na niebiesko i wisi.

Sceneria krzyzowa2, lok M62-590: tuz obok kranu maszynisty sa 'el. szczieracze', coz to ?:)

Sceneria Baltyk: podwozie Zaes'ow ma odwrotnie nalozona teksture (napisy lustrzane).

30
Tabor kolejowy / Zasilanie silników trakcyjnych
« dnia: 04 Grudnia 2009, 10:25:17 »
Cytuj
http://www.kolej.pl/serwis/technika/silniki.php
Powyżej odpowiedź odpowiednia do zadanego pytania w pierwszym wątku
I co ten linka ma wyjasnic? tam jest przedstawiona tylko konstrukcja i zasada dzialania silnika. Ja sie ustosunkowalem do Twojego "95% silnikow to silniki pradu stalego i takie jest zasilanie w sieci trakcyjnej". Tak sie sklada ze sieci pradu stalego (magistralnych, nie sbahnow metra itp) nie buduje sie od lat. Ci ktorzy mogli to przechodza na AC 25kV, i system ten ma calkiem spory procent w ogolnym zasilaniu pojazdow trakcyjnych. Wez tez pod uwage ze nowy tabor (NOWY, a nie np odswiezone kaczokible:) ), a nawet modernizowane starsze jednostki wyposazane sa w silniki pradu przemiennego, gdyz te silniki przewyzszaja pod wieloma wzgledami silniki szeregowe DC.

Cytuj
nasze forum to nie jest Politechnika.
Ale mozna dac odpowiedz w szerszym zakresie, szczegolnie gdy pytanie nie zostalo zadane precyzyjnie.

Strony: [1] 2 3 ... 14