Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Tomi_1

Strony: [1]
1
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 25 Września 2021, 15:41:17 »
Witam,
odnośnie problemu z zahamowanymi wagonami.
W zgłoszonej przeze mnie scenerii Quark i pociąg towarowy prowadzony przez ET41-092, po "podniesieniu" lokomotywy oczekuje się na sygnał wyjazdu. Włączyłem Shift+Q. Po otrzymaniu sygnału wyjazdu skład pięknie ruszył. Po czym użyłem Q i przejąłem kontrolę nad pociągiem. Wniosek: AI "odhamowało sobie" wagony z hamulca postojowego.
I problem się rozwiązał.
Jeżeli AI ma taką funkcjonalność to dlaczego nie dać jej mechanikowi, który właśnie wykonał sprzęg lokomotywy ze składem?
Czy można tak zrobić, żeby po sprzęgnięciu lokomotywy ze składem, mechanik mógł podejść do 1 wagonu, zobaczyć, że hamulec postojowy jest włączony i zwolnić go przy tym 1 wagonie dla całego składu?
To rozwiązałoby sytuację, kiedy sam chcę skorzystać z wagonów np. na torach postojowych.
Dodam tylko, że raczej to nie jest obowiązkiem mechanika, żeby przechodził cały skład i odhamował każdy wagon.
Zdaje się, że to robi rewident (
).
Dodatkowo, stan "zaciągnięty hamulec postojowy" powinien być sygnalizowany przez pozycję dźwigni tego hamulca z boku wagonu. Jego odhamowanie powinno zmieniać pozycję tej dźwigni.
Brak sygnalizacji skutkuje tym, że dowiadujemy się o zaciągniętym hamulcu postojowym w wagonach jak nie można ruszyć składem...

Dziękuję raz jeszcze za poświęcony mi czas i życzę udanej jazdy...:)

2
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 23 Września 2021, 11:55:02 »
Odnośnie przedostatniego wpisu - linia 53 Poranek ET22-1075, SM42 podpina 6 wagonów do składu, po czym podpinam ET22, niestety nie mogę ruszyć. Sprawdziłem ręcznie hamulec pomocniczy i tu ciekawostka, ponieważ pierwsze 7 wagonów było odhamowanych, a od ósmego do końca składu zahamowane. Jak odhamowałem ręcznie, to wszystko oczywiście działa poprawnie. Ciekawe, że nie 6 a 7 pierwszych wagonów było odhamowanych. Wygląda, jakby pierwszy wagon ze składu był odhamowany, a pozostałe zahamowane. Nie mam pojęcia czy to możliwe...?

Odnośnie F3 - Natomiast F3 podpowiedzi, wszystko wykonuję (chyba) poprawnie, nie mam żadnych komunikatów, które świeciłyby się ciągle poza jednym: "Ustawić hamulec zespolony na pozycję jazdy" - ale to się "świeci" cały czas, tak na postoju jak w czasie jazdy. Jak bym nie ustawiał tego hamulca, ten komunikat świeci się cały czas. Ale on mi nie przeszkadza, bo wszystko działa jak należy. Tylko ten hamulec pomocniczy...
Pozdrowienia,
Tomi

3
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 22 Września 2021, 15:55:08 »
W starterze, Ustawienia, zakładka Ogólne jest wybrana (x) Wirtualny manewrowy, nadal hamulec postojowy jest włączony.
Tomi

4
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy hamulec posotojowy
« dnia: 21 Września 2021, 12:02:02 »
Witam,
proszę o pomoc, ponieważ nie znalazłem na Forum podpowiedzi.
Problem dotyczy tego, że lokomotywa jest odhamowana, a wagony są zahamowane (postojowy, ręczny). Żeby ruszyć, trzeba podchodzić do każdego wagonu i korzystać z ctrl+num7. To zajmuje dużo czasu. Tak jest w wielu miejscach, np. w scenerii Quark dla pociągu towarowego prowadzonego przez ET41-092.
Czy jest możliwość odhamowania całego składu (wszystkich wagonów) jednocześnie?
Uprzejmie proszę o pomoc.
Pozdrawiam,
Tomi

5
Bocznica / Odp: ST44 - nie działa na niektórych sceneriach
« dnia: 23 Maja 2020, 12:17:23 »
OK, dziękuję - działa.
Wątek można usunąć...
Pozdrawaiam,
Tomi

6
Bocznica / ST44 - nie działa na niektórych sceneriach
« dnia: 22 Maja 2020, 19:57:38 »
Witam,
chciałem zapytać dlaczego niektóre lokomotywy nie działają na niektórych sceneriach?
Przykład: ST44-1081; na scenerii "l053_calkowo-sluzba-tlk-1" jest prowadzony przez AI - działa, ale wstawiony na inną scenerię np. td, albo l053_calkowo-sluzba-tlk, lokomotywę da się uruchomić, ale jak nastawinikiem zaczynamy "przyspieszać", słychać, że silnik przyspiesza obroty, zwiększają się wskazania mierników, a lokomotywa stoi w miejscu. Załączam pliki z td.scn.
Takich sytuacji jest o wiele więcej.
Uprzejmie proszę o pomoc, co zrobić, żeby każdą lokomotywę można było "postawić" na dowolnej scenerii i jeżdzić. Szukam pomocy ale nic nie znajduę w ww sprawie.
Pozdrowienia,
Tomi

7
Tabor / Pantograf EP08
« dnia: 12 Maja 2020, 14:47:44 »
Witam,
w nowej paczce 20.04P problem z wielokrotnym podniesieniem pantografu. Zmiana z wejściem do przedsionka opisana w instrukcji, ale działa może 3, 4 razy. Przy kolejnej próbie po opuszczeniu, żaden pantograf nie reaguje. Zrobiłem testy na td. Załączam pliki.
Uprzejmie proszę o pomoc. Czasem podczas jazdy trzeba tę czynność wykonać kilka razy.
Pozdrawiam,
Tomi

8
Trasy / Odp: Drawinowo zjechanie taboru
« dnia: 13 Marca 2020, 14:50:55 »
Przepraszam jeszcze pik log.
Załączam spakowane log i errors.
Tomi

9
Trasy / Odp: Drawinowo zjechanie taboru
« dnia: 13 Marca 2020, 14:47:48 »
Witam,
ja mam identyczny problem z trasą Drawinowo.
Za każdym razem (próbowałem wszystkie możliwe pociągi przeznaczone do prowadzenia przez użytkownika) wszyskie pociągi kolejno są zatrzymywane w oklicy Grabówka, prowadzony przeze mnie jak i pozostałe. Ostatni dzisiejszy to ET22-094 pociąg 3200 ton. Załączam pliki error i log tego przypadku.
Uprzejmie proszę o pomoc.
Pozdrowienia,
Tomi

10
Tabor / Odp: Maszyna 18.12 lokomotywa EP05 - nie działa nastawnik
« dnia: 11 Stycznia 2019, 12:57:06 »
Ok,
bardzo dziękuję za pomoc.
Można wątek zamknąć.
Pozdrowienia,
Tomi

11
Tabor / Odp: Maszyna 18.12 lokomotywa EP05 - nie działa nastawnik
« dnia: 10 Stycznia 2019, 14:01:42 »
Dziękuję za pomoc i poświęcony czas.
Faktycznie, jest opóźnienie.
Ale niestety nadal przy pomocy Num+ nie mogę wrzucić 1 pozycji na nastawniku jazdy, ani żadnej kolejnej pozycji. Mogę go trzymać wciśniętego minutami - nie zaskoczy.
Jedynie myszka (lewy przycisk na kole nastawnika jazdy) pozwala na ustawienie 1 pozycji. Dalej, mogę sterować myszką. Dopiero po wrzuceniu 1 pozycji myszką, mogę też sterować klawiszem Num-.
Natomiast Num+ nadal nie działa. I muszę wrócić do sterowania myszką.
Podmieniłem klawiaturę, też bez zmian (myślałem, że coś z klawiszem Num+).
Czy można tej biedzie jakoś zaradzić?
Pozdrowienia,
Tomi

12
Tabor / Maszyna 18.12 lokomotywa EP05 - nie działa nastawnik
« dnia: 09 Stycznia 2019, 13:59:59 »
Witam,
Nie działa nastawnik jazdy w EP05, korzystam z klawiszy Num- oraz Num+ (jak przy innych lokomotywach) przy włączonym NUM. Wszystko inne działa np. hamulce, a nastawnik jazdy nie.
Sprawdzałem "drawinowo_noc" oraz osobno dla sprawdzenia postawiłem EP05 na tor testowy - identyczna sytuacja.
Proszę o pomoc.
Tomi

13
Pomoc doraźna / MaSzyna 18.07 - l61+l144_pospieszny.scn
« dnia: 07 Sierpnia 2018, 12:51:07 »
Witam,
problem ustawienia zwrotnicy przy wyjeździe z Fosowskie (sceneria l61+l144_pospieszny.scn), zwrotnica jest ustawiono prosto, a powinna być w lewo. Stąd, pociąg wyjeżdża z scenerii.
Jak to poprawić, żeby ta zwrotnica przestawiała się prawidłowo "sama"?
Pozdrawiam,
Tomek

14
Pomoc doraźna / Prędkość konstrukcyjna
« dnia: 28 Czerwca 2015, 19:39:49 »
Witam,
Bardzo proszę o pomoc.
W jaki sposób ustawić/zmienić wartość prędkości, przy której występuję automatyczne wyłącznie głównego obwodu w lokomotywach? Jaki to parametr? Wiem, że to nie jest zgodne z przepisami PKP, ale interesuje mnie gdzie i jak się to ustawia dla poszczególnych rodzajów lokomotyw. Wiem (testowałem) nie jest to parametr Vmax w pliku *.fiz.
Pozdrawiam,
Tomi

15
Tabor kolejowy / Odp: Prędkość konstrukcyjna i szlakowa
« dnia: 24 Czerwca 2015, 21:02:03 »
Witam,
Bardzo proszę o pomoc.
W jaki sposób ustawić/zmienić wartość prędkości, przy której występuję automatyczne wyłącznie głównego obwodu? Jaki to parametr? Wiem, że to nie jest zgodne z przepisami PKP, ale interesuje mnie gdzie i jak się to ustawia dla poszczególnych rodzajów lokomotyw. WIem (testowałem) nie jest to parametr Vmax w pliku *.fiz.
Pozdrawiam,
Tomi

16
Bocznica / Krzyżowa 2 - PC2013 o - pęknięta szyna
« dnia: 30 Marca 2013, 19:46:18 »
Witam,
Sceneria: Krzyżowa 2 PC2013
chciałbym zapytać w jaki sposób (czy w ogóle można) naprawić "pęknniętą szynę" na odcinku Krzyżowa - Drawowo Gł, między sygnalizatorami 281 i 291?
Załączam screeny.
Pozdrawiam,
Tomi

1. Zdanie zaczynamy dużą literą.
2. Piszemy poziomo, nie pionowo.
3. Max. waga obrazków wynosi 250 KiB.
Proszę poprawić.
Rozi


Logowałeś się, zignorowałeś uwagi.
Bocznica.
Rozi

17
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Maszyną 01.13
« dnia: 26 Stycznia 2013, 12:42:48 »
Witam wszystkich,
odnośnie najnowszej wersji 2013:
a) czy jest planowane wypuszczenie wersji tga?
b) czy jest sposób na edycję plików kabin (*.e3d)?
c) linia: l61+l144_tlk jest dostępna lokomotywa EU07-349; komunikat: "Player train not exist". Tu wiem, jak podmienić lokomotywę, więc tylko informacja
d) czy można zmieniać ręcznie położenie zwrotnic na wszystkich trasach bez odpowiedniej ingerencji w ich pliki (jak to było w 2011)?
e) czy i jak można połączyć trasy w jedną np. Ozimek - Lubliniec - Częstochowa Stradom? 

Pozdrawiam,
Tomi

18
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 17 Sierpnia 2012, 19:58:31 »
Witam, mam problem z ET22 - 2000, sceneria: tor doświadczalny. Oto opis problemu:
a) brak wskazówki na prędkościomierzu
b) uruchamiam lokomotywę - wszystko OK
c) przy ruszeniu nastawnikiem, program zatrzymuję pracę, standardowe okno Windows "Program stop working". Co sprowadza się do tego, że lokomotywą nie można ruszyć.

Sprawdzałem na paczce 2010 - ta lokomotywa działa bez zarzutu.
Nie chodzi tu o ET22 - 2009 - ta działa OK.

Czy można jakoś ten problem rozwiązać?
Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Tomi_1

Tutaj opisujemy problemy z paczką 2011, a nie wgrywaniem starych dodatków, co zresztą zostało opisane w readme.html
Bocznica, libertyn89

19
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 16 Czerwca 2012, 16:07:01 »
Witam, dziękuję za odp. 1 lokomotywa: 1 pantograf jasne.
Właśnie to jest ciekawe, że w 1 lokomotywie, jak podnosi się 1 (przedni) pantograf to w drugiej jednocześnie podnosi się 2 w kolejności, a nie 1, jak to jest w 1 lokomotywie. Wydaje mi się, jak popatrzymy na ukrotnione lokomotywy, to powinny się podnieść albo dwa "pierwsze" albo dwa "drugie" pantografy w obu lokomotywach. Wtedy to by świadczyło, że faktycznie obie lokomotywy pracują na tym samym ustawieniu "do przodu" lub "wstecz". Tymczasem albo podnoszą się skrajne, albo wewnętrzne pantografy. Stąd, jak również po mocy obu maszyn mam wrażenie, że druga zawsze "ciągnie" na wstecznym, choć w tym samym kierunku co pierwsza (jest po prostu odwrócona). Ponadto, widzę, że kable połączeniowe (3 insert) są skrzyżowane. Czy to tak jest..?
Czy można jakoś sprawdzić czy 2 lokomotywa ciągnie na ustawieniu "do przodu" tak samo jak 1?
Pozdrawiam i bardzo dziękuję za cierpliwość i pomoc..:))
Tomi

20
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 16 Czerwca 2012, 12:01:39 »
Daj do scn  np. wpis:(u mnie dziala)
node -1 0 TEM2-199 dynamic PKP\TEM2_v2 TEM2-199 TEM2a 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 TEM2-206 dynamic PKP\TEM2_v2 TEM2-206 TEM2a -1 connected 3 0 enddynamic

Witam,
jest to mój pierwszy wpis, dlatego proszę o wyrozumiałość..:)
Problem jak wyżej prawdopodobnie występuje per sceneria, np na TD i l053 ukrotnienie działa.
Moje pytanie: Czy ukrotnienie tak, jak teraz działa - jest poprawne? Mam wrażenie, że 1 lokomotywa ciągnie do przodu z 1 kabiny, a druga jest sterowana na wstecznym. Obie jadą w tym samym kierunku ale 1 na kierunku do przedu a 2 na kierunku wstecz. Widzę to po podnoszonych pantografach i po mocy ukrotnionych maszyn np. EP08. Czy tak powinno być?
Pozdrawiam,
Tomi

Strony: [1]