Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pawel205

Strony: [1] 2
1
Bieżące kolejowe / Odp: Malowanie
« dnia: 14 Stycznia 2017, 14:55:54 »
Niemieckie wagony firmy Heros Rail Rent dla Kolei Śląskich. Nie dostały dopuszczenia do ruchu na terenie Polski więc stały na grupie w Gliwicach.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy w środku składu
« dnia: 17 Marca 2016, 19:09:58 »
Motyw z Ciechem przebiegał mniej więcej tak: Stonka wyciągą pierwszą połówkę gruszek z Saint Gobain na stację DG Wschodnia, oblatuje i dopycha skład do elektrowozu. Następnie wraca, wyciąga drugą połówkę i bez oblotu podpina się do reszty. Oczywiście spalinówka jedzie w środku na zimno. Oszczędność czasu na 1 oblocie w DG i 1 w Inowrocławiu.
Zaobserwowałem to właśnie na Wschodniej i na bank pociąg był kilka godzin opóźniony więc może stąd ten pośpiech.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy w środku składu
« dnia: 16 Marca 2016, 21:35:23 »
Zdarzało się, że Ciech jechał ze składem z/do Saint Gobain ze stonką/koziołkiem/skodą w środku. W tym przypadku chodziło o zaoszczędzenie czasu.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 14 Marca 2016, 16:54:50 »
Ta stonka i 2125 zostały kupione przez Podczaszego. Obecnym właścicielem obu stonek jest Techservice Łódź.

5
Bocznica / Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« dnia: 02 Marca 2016, 20:37:16 »
Wyczuwam kolejnego "gracza" na rynku przewozów węgla. Cargo przegrało niedawno spory przetarg z na dostawę węgla do m.in. Łagiszy, Sierszy z konsorcjum CTL+RP+DBSRP.
Ostatnio widziałem (zeszły tydzień, chyba czwartek) wasz skład z węglem na 2xEu07. Jechał na północ przez Zawiercie, Myszków i dalej. Wiesz może w jakiej relacji jechaliście? Jednorazowo czy to regularny transport?

Reg. zakazy 12, obowiązki 16.
Odbiegłeś od tematu. Bocznica.
Benek

6
@Jeremi
Mogę pomóc jednakże potrzebowałbym nowej listy, bez skreśleń, najlepiej w nowym poście. Jeśli możesz to postaraj się jeszcze bardziej opisać, podlinkować gdyż niektórych rzeczy nie kumam do końca. Mieszkam ok. 30 km od Cz-wy więc 2-3 wypady na dworzec mógłbym zrobić.

7
Pomoc w tworzeniu / Odp: Linia 61_v2
« dnia: 15 Października 2015, 22:35:25 »
Jeśli chodzi o profil pionowy to czy wystarczyłby pomiar nawigacją samochodową? Nie wiem czy takie urządzenie ma chociaż akceptowalną dokładność lecz mimo to wykonałem kiedyś taki pomiar dla jednej z linii kolejowych na Śląsku, jadąc w kabinie z włączoną nawigacją na baterii. Wyszedł z tego plik .gps, który można otworzyć w Google Earth i wyciągnąć profil pionowy trasy.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 27 Stycznia 2015, 19:55:19 »
Czas pokaże ilu tak naprawdę za kołem zostanie.
Zarobek maszynisty (szczególnie na towarowych u prywaciarzy) kusi ludzi którzy zarabiają mniej
i szukają alternatyw. Szkoda, że naprawdę mało osób zdaje sobie sprawę z drugiej strony medalu.
Sam miałem takie "wątpliwości" dlatego proponuję porozmawiać z maszynistami na żywo, poszukać
wśród znajomych znajomych itp. Niech opowiedzą jak to wygląda, może dadzą usiąść za nastawnik
więc będzie szansa poczuć jak się prowadzi kilka tys. ton i jak hamuje.
Fakt, ludzie z innych stanowisk odchodzą na emeryturę i chętnych brakuje, każdy leci za kasą, takie czasy. Zostaną ci, którzy nie będą mieli wyjścia.

9
Pomoc w tworzeniu / Odp: Rainsted
« dnia: 14 Grudnia 2014, 15:48:25 »
Najlepiej zacząć od ustawienia linii kierunkowej. Przesuwasz P1 i P2 tak aby linia leżała pośrodku prostego toru (między szynami), wykorzystując powiększenie mapy 8px/m a nawet 16px/m (więcej roboty). Wypada zrobić ją ta długą jak długi jest prosty tor. Jeśli zrobimy zbyt długą, możemy wejść w łuk i wtedy trzeba ją skrócić. Dalej wstawiasz tory według niej. Im lepiej położona linia kierunkowa tym lepiej dopasowany tor do mapy i wszystkie tory równoległe do tej linii. Szczególnie przydaje się to do układania torowiska stacji gdzie jest masa torów równoległych. Tory proste to pikuś, dojdą łuki, rozjazdy a z tym jest więcej roboty.

10
Bieżące kolejowe / Odp: PKP Cargo idzie do prokuratury
« dnia: 18 Września 2014, 23:02:21 »
Prędzej składaki niż całe loki. Z jednego pudło, z drugiego coś jeszcze a ZNTK to poskłada. UTK jakimś cudem dopuszcza te maszyny do ruchu więc gdzie zagrożenie?

11
Bieżące kolejowe / Odp: Fotografowanie na terenie lokomotywowni
« dnia: 28 Maja 2014, 22:14:57 »
Czyli byłeś na terenie punktu przeglądów kontrolnych. Jeśli tam chcesz szukać mistrza (Cargo) to trzeba wejść i się kogoś zapytać. Jeśli chcesz wejść na halę KŚ to broń Boże nie od strony bram wjazdowych tylko ulicą która idzie w lewy dolny róg twojej mapki, mijasz parowóz i dalej po lewej jest brama - to jest oficjalne wejście.

12
Bieżące kolejowe / Odp: Fotografowanie na terenie lokomotywowni
« dnia: 28 Maja 2014, 19:12:49 »
Obawiam się, że teraz kiedy siedzą tam Koleje Śląskie, nie wpuszczą Cię bez pisemnego pozwolenia. Jednak jeśli byś próbował to najlepiej po prostu zapytać kogoś na hali gdzie siedzi mistrz/naczelnik. Wnioskuje, że byłeś na hali więc pokój mistrza był na lewo od wejścia. Idź aż do momentu kiedy zaczynają się kanały i po lewej powinny być schody do tego pokoju. Podkreślam, że tak było kiedy była tam sekcja utrzymania taboru PKP Cargo (do grudnia 2012 roku). Teraz mogło się to zmienić.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Fotografowanie na terenie lokomotywowni
« dnia: 26 Maja 2014, 22:32:24 »
Zasada jest taka: jeśli pracownik was wpuścił to później, w razie czego, powołujecie się na niego. Generalnie wszystko jest do dogadania. W Łazach nigdy nie było problemu z wejściem na lokomotywownię i przebywania na terenie całego zakładu. Szedłem do mistrza i nigdy nie usłyszałem odmowy. Czasami to nawet zachęcał do robienia zdjęć bo np. Flirt wjechał na kanał albo przygotowują ET41 do malowania. Zdarzało się, że ktoś pytał czy mam pozwolenie to odpowiadałem że byłem u Pana X i pozwolił i nikt się później nie czepiał. Teraz cała lokomotywownia razem z obrotnicą jest wydzierżawiona KŚ, Cargo ma tylko małą wiatę na punkt przeglądów kontrolnych. Pewnie teraz bez pisemnego pozwolenia na łazowską halę nikt postronny nie wejdzie.

14
Trasy / Odp: Sceneria "Szczecin"
« dnia: 29 Marca 2014, 08:40:03 »
Położenie torowiska razem z semaforami i słupkami hektometrowymi to kwestia kilku/kilkunastu godzin. Dalej wypadałoby położyć niwelety i odpowiednio stworzyć profil pionowy torowiska (przejazd lub przejście z GPS-em) – można to zrobić później, w miarę dostępu do danych. Później trzeba położyć teren. Problem w tym, że Rainsted na razie tego nie umożliwa – potrzebna koncepcja skąd wziąć w miarę dokładne dane wysokościowe i jak „wyrzeźbić” profil terenu. Następnie trzeba stworzyć bazę modeli, trakcję i roślinność. Szczecin – teren mocno zurbanizowany. Trzeba liczyć się z tysiącami modeli do zrobienia i masą innych materiałów. Jedna osoba będzie to robiła latami. Do takiego projektu potrzeba przynajmniej kilka osób będących na miejscu i wsparcia bardziej doświadczonych ludzi na forum.
Oczywiście można realizować projekt w innej kolejności. Ba, nawet wypadałoby zacząć od tworzenia bazy modeli ze względu na ilość pracy. W kwestii torowiska mogę pomóc ale to tylko jedna rzecz z wielu do stworzenia.


15
Charakterystyczna jest także 009 PRKiI. Jednak trudna do złapania.

16
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 15 Stycznia 2014, 19:32:30 »
Dziś przez Brochów towarowy przemknął taki wynalazek.

Vectron z DB Schenker pojawia się często w Zawierciu. Przyciąga węgiel z Bogdanki i jedzie dalej do Warszawy.

17
Bieżące kolejowe / Odp: Przyszłość Kolei śląskich
« dnia: 23 Kwietnia 2013, 22:20:47 »
Idzie nowa jakość. Zamiast Traxxów i czeskich wagonów mają wrócić stare kible więc koszta się zmniejszą a pasażerowie (których liczbę na trasie Cz-wa-Gliwice mam szansę obserwować) znowu dostaną po tyłkach. Wypożyczone ET22+2 czeskie - śmiech na sali. Nic dziwnego że takie straty się wygenerowały. Czy nie można było działać na dwóch trasach (Cz-wa-Gliwice i Katowice-Wisła Głębce), spokojnie zbierać kasę na zmodernizowane EZT-y i planować przejmowanie innych tras. Niestety miało być fajnie a wyszło jak zwykle, wbrew pozorom zauważyłem spory wzrost frekwencji na trasie którą dojeżdżam. W "godzinach szczytu" 6 członowe Elfy wyjeżdżają z Katowic wypełnione po brzegi.

18
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Linia 415 Grudziądz-Toruń
« dnia: 18 Lutego 2013, 22:28:49 »
Kolego @radzik1998, jeśli już się nie zniechęciłeś to może zacznij od robienia modeli? Odpal 3ds-a i próbuj robić obiekty występujące przy tej trasie (dosłownie wszystko). Jeśli masz aparat (najzwyklejsza cyfrówka wystarczy) możesz nauczyć się robić tekstury - wszystkie wskazówki są na forum. Sceneria realistyczna wiąże się między innymi z masą obiektów więc może warto zacząć od zrobienia "bazy" gotowych modeli? Nic nowego nie napisałem ale przemyśl temat zanim dojdziesz do błędnych wniosków kolegi @Mikola91. Zawsze znajdzie się ktoś kto ci pomoże, pod warunkiem, że wcześniej użyjesz wyszukiwarki i poczytasz trochę tematów na forum.

19
Bieżące kolejowe / Odp: Zatrzymany pociąg z Krakowa do Kielc.
« dnia: 21 Stycznia 2013, 23:37:54 »
No i zaczęło się. Oby to nie była powtórka zimy sprzed kilku lat. Tylko patrzeć jak trakcja spadnie. Warunki fatalne, lokomotywy ostro spawają po sieci.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Pociągi dla Kolei Dolnośląskich
« dnia: 27 Grudnia 2012, 15:22:41 »
Na Śląsku taka prędkość jest nierealna, zbyt dużo przejazdów, rozjazdów, mała odległość między przystankami, liche torowiska. Jak na razie 120 dla przyspieszonych (na nielicznych odcinkach) musi wystarczyć. Jestem ciekaw jak przy prędkości 160 dałyby radę sławne już Elfy. O ile produkty Newagu i Stadlera (w KŚ) radzą sobie nieźle to dzieło Pesy często zagląda do warsztatu tudzież ląduje na bocznicy).

21
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Poraju
« dnia: 13 Grudnia 2012, 22:08:27 »

22
Bieżące kolejowe / Wykolejenie w Poraju
« dnia: 13 Grudnia 2012, 18:42:17 »
Jeszcze tego brakowało:
http://www.rynek-kolejowy.pl/38002/Wykolejenie_pociagu_pod_Czestochowa.htm
"O 16:15 w miejscowości Poraj doszło do wykolejenia pociągu towarowego DB Schenker Rail Polska ze składem pustych węglarek. Zerwana trakcja i połamane słupy po obu stronach".

23
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 13 Grudnia 2012, 13:37:40 »
Jak na razie jeden z kibli ŚZPR z naklejką "www.sigmatabor.pl" (WTF?) jechał z Katowic do Cz-wy o 12.31. Czyżby kible kupiła Sigma?

24
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 11 Grudnia 2012, 23:51:24 »
Jakby nie można było stopniowo wycofywać PR-ów, kompletować tabor i powoli przygotowywać się na zmiany. Najśmieszniejsze jest to, że przez rok na dotychczasowej trasie (Cz-wa-Gliwice) przez rok regularnie w pewnych godzinach pociągi są przeładowane. Kupiono Impulsa, który pojeździł 2-3 tygodnie w tych godzinach i znów powrócono do upychania prawie 300 ludzi (a może i ponad) w Elfie. Teraz po "spektakularnym sukcesie" 3 wagony IC zapięte do Traxxa, a ludzi nie ubyło.
Wydaje mi się, że z nie jest to "z góry zaplanowane". Po prostu miała być szybka zmiana przewoźnika a wyszła klapa i bez pomocy innych spółek KŚ nadal chowałyby głowę w piasek olewając pasażerów. Zła organizacja, za szybko.

25
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 11 Grudnia 2012, 19:25:35 »
Tylko patrzeć jak zdrożeją bilety. Jak dobrze pamiętam to za 2011 rok PR dostały 147 mln zł dotacji z budżetu województwa śląskiego. Jak "dobrze" pójdzie to KŚ zamkną się w okolicach tej sumy mając dobry atut - częściowo nowoczesny i wygodny tabor.

26
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 10 Grudnia 2012, 15:13:36 »
Hmm.. rano, z Cz-wy do Katowic 15 minut opóźnienia. Czekam na stacji, zapowiedzi brak. Wjeżdża Traxx i staje przed peronami (WTF? pozdrawiam mechanika który wjeżdżał tak na każdą stację.). Po czym wtacza się w perony wraz z 3 wagonami BH - 2 drugie klasy i 1 pierwsza klasa (notabene nieogrzewana). Ja miałem okazję znaleźć miejsce ale ludziom w Zawierciu szczerze współczuję (ja się pytam, gdzie jest Impuls?). Potwierdzam sytuację w Katowicach - totalny chaos, znowu opóźnienia. Jak dobrze być już w domu.
Przyznaję karnego (...) dla KŚ za (...) organizację.

Zakazy, p. 21. Mimo, że wykropkowałeś, to oba słowa są wulgarne. Rozumiem emocje, ale staraj się trzymać poziom.
libertyn89

27
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 09 Grudnia 2012, 12:53:06 »
PR-y pozostawiły po sobie raczej negatywne wspomnienia. Ja wstrzymałbym się z określaniem KŚ jako wybawcy pasażerów. Poczekajmy na sytuacje gdy gdzieś zerwie się trakcja. Wtedy zobaczymy jak sobie poradzą, gdy przyjdzie dodatkowo zapłacić za spalinówki do przeciągnięcia składów. Póki w Łazach stały spalinówki to trasa Cz-wa-Gliwice miała "zabezpieczenie". Teraz nie będzie tak łatwo.

28
Czyżby powrót Traxx-ów w szeregi taboru Kolei Śląskich? Czeskie wagony, które z nimi jeździły raczej nie były w dobrym stanie. Koniec roku się zbliża, ciekawe jak im to wyjdzie.

29
Jestem ciekaw jak to wyjdzie w praktyce. Na razie KŚ średnio sobie radzą z dużą ilością pasażerów w niektórych godzinach - regularnie przeładowane pociągi (kto jeździ do Katowic ten wie).

30
Bieżące kolejowe / Odp: Kasacja ET40
« dnia: 18 Października 2012, 23:26:36 »
Nikt się z tym nie będzie bawił, pogniotą, przepalą i tyle. Może trochę szkoda, że sprawne loki idą pod palnik ale jak kasują np. gagariny, stonki itp to nikt nie płacze. Cargo mając zapas taboru nie będzie przecież trzymać ich w nieskończoność a jak dobrze pamiętam to ET40 nie należały do niezawodnych. Nie dziwię się, że Cargo nie sprzedało tych lokomotyw prywatnym przewoźnikom - przecież dzięki temu wsparliby konkurencję, która z chęcią kupi dodatkowy tabor, naprawi i dalej będzie go eksploatować np. gnijący SUG -> 3E w PMT.  Chcecie "nową" kolej? To dajcie "starej" odejść.

Strony: [1] 2