Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MKamilpkp

Strony: [1] 2
1
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywownia Katowice
« dnia: 28 Stycznia 2014, 13:43:30 »
@EU07-483

Tak się składa, że lokomotyw w Katowicach było sporo. Wszystkie należały do zakładu Południowego, natomiast ich utrzymanie leżało w rękach Katowic. Zdecydowana większość maszyn, które były przynależne do Katowic od lat 90 pozostały tam do zamknięcia. Zmienił się tylko napis na pudle.
Co do PK. Fakt, nie wykonuje się go w Katowicach, ale powiedziałem to raczej miejscowym żargonem warsztatowców. Niektóre z lokomotyw, które zjeżdżają na zawodzie są kontrolowane przez warsztat. Sprawdza się odpisy w książce i ewentualne uwagi maszynistów. Czyli jak już powiedziałeś - drobne naprawy bieżące.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywownia Katowice
« dnia: 16 Stycznia 2014, 20:47:35 »
@Sawi

Film udostępniony przez Ciebie prezentuje parowóz Ty42-24, z którego remontem TOZK zmagało się przeszło 4 lata, natomiast parowóz z Katowic jest to Ty42-44. Ten drugi został tylko wyremontowany i odnowiony "kosmetycznie". Ty42-24 został natomiast w pełni przywrócony do ruchu.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywownia Katowice
« dnia: 16 Stycznia 2014, 20:18:03 »
Zdjęcia z remontu wykonanego przez naszą ekipę, oraz pracowników zakładu w Katowicach. W tym nieoceniona pomoc Mistrza Władka, który pozwalał "hulać" ile dusza zapragnie, a i sam przy demontażu korbowodów pomagał:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1/229634_121818744565115_4797006_n.jpg
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/263584_131068926973430_2187565_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/t1/251312_131068966973426_5528171_n.jpg

Nie, nie. Parowóz wygaszono w 1998 roku. Od tego czasu stał jako pomnik. Ale kocioł jest dobrym materiałem na rewizję.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywownia Katowice
« dnia: 16 Stycznia 2014, 20:02:10 »
Również witam :). Oczywiście, że sobie pogorszyli. Katowice były potęgą. Jak już wspominałem trzy tory odstawcze 124, 125 i 126 gdzie na najkrótszym mieściło się 6 lokomotyw. Dziennie przez PK przechodziło około 4 maszyn. Nie było najmniejszego problemu, żeby zrobić przegląd, zjechać na halę. Wymienić podzespoły, od klocków hamulcowych, po zestawy kołowe. Ba! Pamiętam nawet sytuację kiedy w trakcie imprezy w 2003 roku z parowozem Tr12-25 kiedy to w niedzielę rano przed wyjazdem do pociągu specjalnego, wymieniano na szybko wytopioną panewkę w jednej z maźnic tendra. Nie było niczego co mogło by zaskoczyć. Największym paradoksem jest to, że ostatnią lokomotywą (wyremontowaną), która wyjechała z katowickiej lokomotywowni był właśnie parowóz. Ty42-44, który przez lata stał jako pomnik przy suwnicy. Przed hutą uratowało go TOZKiOS z Pyskowic, a moje ręce (z czego jestem ogromnie dumny) mogły go remontować, i do dziś od czasu do czasu dłubną przy nim co nieco ;)

5
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywownia Katowice
« dnia: 16 Stycznia 2014, 19:36:14 »
O! Mój film. Nie sądziłem, że go tutaj znajdę. Ale skoro już jesteśmy przy temacie. Zamknięcie tej lokomotywowni było największym idiotyzmem. Prawda jest taka, że na chwilę obecną Katowice czyli czterokierunkowy węzeł nie ma żadnego zaplecza dla lokomotyw. Grupa na Zawodziu (z której korzystają jeszcze KŚ) nie ma nawet stanowiska PK, lokomotywy stacjonują na torach niezelektryfikowanych "pod chmurką". Wewnątrz wagonowni miało być stanowisko coś a'la warsztat podwozia, jednak od 3 lat nic się nie ruszyło. Poza tym zasypany kanał, który miał posłużyć do tego celu długością objął by zaledwie jeden wózek.

A jak było w szopie? Dwie ogromne hale. Na "małej" (wschodnia) bodaj 8 stanowisk warsztatu podwozia, na reszcie siedział "utrzymanie". "Duża" z kolei mieściła w sobie zapadnię, podnośniki Kutruffa i wykonywano na niej rewizje, o czym mało kto wiedział. 3 tory odstawcze, na których zawsze roiło się od maszyn ustawionych "na wyjazd". Mam jeszcze skany zdjęć z lat 90 gdzie na torach od 69 - 74 (za halami od strony nasypu) odstawiało się jednostki i lokomotywy "przyjezdne". Już nie wspomnę o PK na których 3 lokomotywy pod rząd były normą.

Co dzisiaj? Dwa tory pod nastawnią KO + ta niby grupa na Zawodziu. Przyjedzie lokomotywa ze Szczecina, to jest modlitwa, żeby przy PK nie wyszło nic co trzeba naprawić, bo na szybko trzeba kombinować podsył do Krakowa. "Ondraszek" zdefektował kiedyś na CMK, to na szybko szukali lokomotywy, która by mogła go do Katowic przyprowadzić i przejąć obsługę dalej. A co ze zdefektowaną EP09? Gdzie naprawić?

Nie dziwię się, że zrezygnowano z eksploatacji tej lokomotywowni. Nieruchomości i PLK zdzierała za teren nieźle. Z tego co pamiętam była to kwota około 80 tys. złotych miesięcznie, ale przychodzi co do czego i Katowice nie mają nawet jak wyprzęgnąć zdefektowanego loka. Że o zachowaniu historii już nie wspomnę...

6
Bieżące kolejowe / Odp: Parowozjada w Chabówce 2013
« dnia: 30 Sierpnia 2013, 10:01:53 »
Masę ludzi się przez budkę przewinęło, nawet nie zdążyliśmy opowiadać. Pewnie kojarzę, ale nie zapamiętałem. No cóż, może jeszcze będzie okazja się poznać.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Parowozjada w Chabówce 2013
« dnia: 29 Sierpnia 2013, 23:33:09 »
Kurde człowieku świat jest mały! Spotykasz ludzi, potem się okazuje kim oni są :D. W takim razie do zobaczenia na kolejnej imprezie.
@mac310 - W imieniu skansenu dziękuję. Każdy grosz się przyda, a z poprzedniej akcji udało nam się zebrać konkretną sumkę na bieżące płatności i zakup niezbędnych materiałów.

Benek

8
Bieżące kolejowe / Odp: Parowozjada w Chabówce 2013
« dnia: 29 Sierpnia 2013, 17:18:46 »
@mac310 - nie ukrywam, przywracając do życia 42-24 naszym celem było zwrócenie na siebie uwagi. Nasz skansen jest w takiej sytuacji, że bez pomocy i to wielkiej nie poradzi sobie z wszelkimi przeciwnościami losu, a na ich czele PKP SA oddział Nieruchomości.
@Woku - dokładnie tak, z tym, że było nas dwóch. Kolega Michał sprzedawał pocztówki i miał ich bodaj 8 rodzajów, natomiast ja z koleżanką Anią sprzedawaliśmy cegiełki, na cele skansenu (te z historią naszego parowozu).

9
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 29 Sierpnia 2013, 13:40:34 »
Gala parowozów w Jaworzynie Śląskiej 21-22 września. Więcej informacji pod linkiem: http://www.muzeumtechniki.pl/index.php?menu_id=2&parent_id=10

10
Bieżące kolejowe / Odp: Parowozjada w Chabówce 2013
« dnia: 29 Sierpnia 2013, 13:24:02 »
Panowie jeszcze nie wszystko stracone. Z mojej strony wygląda to tak: Otrzymaliśmy zaproszenie na Galę parowozów w Jaworzynie Śląskiej 21 września, więc jeżeli ktoś byłby chętny, to zapraszam. Pyskowice zawitają :
Ponadto nie trzeba czekać aż rok, bo 2014 również obfituje w wiele przesiąkniętych para imprez :). Zaczynamy od Wolsztyna, później kroi się coroczny piknik w Racławicach Śląskich, na którym w tym roku udało nam się zadebiutować. Później znów Chabówka i pewnie Jaworzyna, a pomiędzy tym wiele pociągów specjalnych i dni otwartych. Przedstawiłem tutaj co prawda tylko te imprezy, w których udział weźmie najprawdopodobniej nasz parowóz, ale w większości, będzie można również podziwiać inne lokomotywy. Tak więc głowa do góry i do zobaczenia wśród kłębów pary :) Swoją drogą, szkoda Woku, że nie zajrzałem do tego wątku przed Chabówką, moglibyśmy się trafić, chociaż pewnie mnie widziałeś. Jestem tym, któremu z wrażenia wypadły piłeczki z ręki podczas zawodów maszynistów :D

11
Bieżące kolejowe / Odp: Parowozjada w Chabówce 2013
« dnia: 27 Sierpnia 2013, 12:22:42 »
Czas leci, a parada już za nami. Z mojej strony było bardzo fajnie. Obsługa parowozu, konwojowanie go w drodze, smarowanie, praca na kanale oczystkowym, sprzątanie popielnika, a to wszystko oczywiście na Ty42-24. Również koledzy po fachu z innych organizacji i skansenów bardzo mili i gościnni. Pogoda dopisała, parowóz dał radę ostrym wzniesieniom, a uśmiech nie schodził z twarzy. W imieniu TOZK przepraszam wszystkich, którzy "okopceni" zostali podczas zawodów maszynistów. Na nasze usprawiedliwienie mogę powiedzieć jedynie tyle, że działanie to nie było zamierzone, lecz spowodowane "złapaniem" przez lokomotywę wody. Ci co nie byli niech żałują. Takie imprezy mają swoje wady, ale kiedy w grę wchodzi czynny parowóz, a w tym przypadku aż 7, to humor sam się poprawia. Na podsumowanie imprezy załączam zdjęcie, które wykonałem w piątek wieczorem, kiedy to przygotowywaliśmy parowóz do imprezy.


Pozdrowienia z resztką pary, przygasającej w Pyskowicach maszyny :)

Reg. obowiązki 2.
Proszę poprawić.
Benek

12
Trasy / Odp: l053 calkowo-TLK
« dnia: 14 Kwietnia 2013, 20:00:02 »
Odinstaluj SPKS. Będzie działać.

13
Pierwszy raz zetknąłem się z symulatorem kiedy tata przyniósł od kumpla na płycie pierwszą wersję (jak się po latach dowiedziałem) MaSzyny. Później jakoś przepadła na komputerze, a ja przypomniałem sobie o niej przeglądając filmiki na YT. Stwierdziłem, że to o niebo lepsze od TRS-a, który poza polskimi dobrze wykonanymi dodatkami nie na nic realnego. Tak już od PC2010 czas leci.

14
@popatrz śmiga, aż miło. Dzięki.

15
No trudno, w każdym razie dziękuję za pomoc.

16
Dalej nic. 111A21 i stoi w miejscu.

17
Patha miałem już zainstalowanego wcześniej. Przejrzałem wątek i pościągałem wszystkie poprawki. Błąd występuje w dalszym ciągu.

18
Mam problem z najnowszym skryptem do MaSzyny. Przy uruchamianiu scenariusza l61+l144 tlk ładowanie symulacji, zatrzymuje się na teksturze wagonu 111a21. Zainstalowałem MaSzynę jeszcze raz. Problem występuje dalej. Przesyłam loga w załączniku.

19
Jutro zobaczę, dzięki za pomoc.

  Dodano: 12 Lutego 2013, 22:30:37
Działa bez zarzutów. Dzięki wielkie za pomoc!
Można zamknąć temat.

20
Pliki nadpisałem, a poradnik przeczytałem i wydaje mi się, ze robię wszystko dobrze.

  Dodano: 11 Lutego 2013, 20:28:13
Nie prościej pobrać nową wersję symulatora, gdzie wszystkie dodatki są już w "standardzie"?
Niestety mój komputer nie chce na niej śmigać, o czym z przykrością Cię informuję.

21
Pomoc doraźna / Problem z instalacją tekstur lokomotyw i wagonów
« dnia: 11 Lutego 2013, 20:15:43 »
Witam!

Mam problem z instalacją tekstur lokomotyw i wagonów. Używam PC2011 i SP1 i ostatnio pobrałem EU07-443. Z informacji na forum dowiedziałem się, że należy wypakować lokomotywę i w programie Rainsted użyć opcji "Sprawdź posiadany tabor", jednak po wykonaniu tych czynności lokomotywy nie ma. To samo dzieje się ze wszystkimi innymi teksturami lokomotyw i wagonów jakie próbowałem pobrać. W wyszukiwarce znalazłem tylko jak poprawnie instalować tekstury, ale problemów z tym związanych nikt nie poruszał.

Za pomoc z góry dziękuję.

22
Nadal aktualne? Mam tego od groma, mogę się wymienić.

23
Bocznica / Odp: SPKS i MaSzyna 01.13
« dnia: 26 Stycznia 2013, 17:05:22 »
Co ma przez to rozumieć? EN57 nie należą przecież do pojazdów, rzadkich i nietypowych, nic nie grzebię z wpisami, a exe, którego używam to 390, z którym SPKS jest kompatybilny.

24
Bocznica / Odp: SPKS i MaSzyna 01.13
« dnia: 26 Stycznia 2013, 16:55:03 »
Panowie. Naprawdę nie łatwo jest znaleźć coś w takim ogromie informacji, co nie oznacza, że nie szukałem. Szukałem, i to dość dużo. Przyczytałem informacje o SPKS-ie i tematy dotyczące AI, ale nie znalazłem czegoś, co mogło by mi pomóc rozwiązać problem. Jestem nowy na forum i nie znam się jeszcze na jego kategoriach, dlatego grzecznie zapytałem.

25
Bocznica / SPKS i MaSzyna 01.13
« dnia: 26 Stycznia 2013, 16:26:32 »
Witam!

Po zainstalowaniu najnowszej wersji symulatora wszystko działa poprawnie jednak po wgraniu SPKS-a występują problemy z pociągami sterowanymi przez AI. Na razie zauważyłem tylko to, ze na scenerii l053 i Całkowo, osobowy na którego czekamy w Turowie nie przyjeżdża mimo ułożonej drogi przebiegu. Lokomotywa na którym jechałem ( a właściwie nawet nie ruszyłem) to EU07-443. Co może być tego przyczyną i jak można to naprawić? Niestety nie mam pliku log.txt. Za pomoc z góry dziękuję.

Lenistwo.
Bocznica.
Rozi

26
Bocznica / Wydzielone z: Problemy z Maszyną 01.13
« dnia: 26 Stycznia 2013, 16:08:56 »
Po ściągnięciu MaSzyny 01.13 wszytko działało prawidłowo, ale już po wgraniu SPKS-a na linii 053+całkowo jednostka na którą oczekujemy w Turowie nie chciała ruszyć. Lokomotywa EU07-443. Czy to wina SPKS-a czy po prostu błąd w maszynie? Niestety nie mam loga.

Bocznica.
Rozi

27
1. W oczekiwaniu na wolną drogę.
2. Na ciężkim towarowym pociągu...

28
Pomoc doraźna / Odp: Problem z pośpiesznym w Drawinowie
« dnia: 19 Stycznia 2013, 10:41:17 »
No nie ukrywam :) Ale scenariusze, których używam w większości działają bez zarzutów, więc spokojnie poczekam na resztę.

29
Pomoc doraźna / Odp: Problem z pośpiesznym w Drawinowie
« dnia: 18 Stycznia 2013, 17:26:09 »
Hmm. No trudno, bo bardzo fajna. No nic, dziękuję za pomoc. Można zamknąć temat.

30
Pomoc doraźna / Odp: Problem z pośpiesznym w Drawinowie
« dnia: 18 Stycznia 2013, 17:16:11 »
Plik log:

  Dodano: 18 Stycznia 2013, 17:20:57
Co może być tego przyczyną?
Wielokrotne wpisanie odczytu jednego semafora w kolejne tory.

Jak można to naprawić?

Strony: [1] 2