Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mrofkojat

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 09 Stycznia 2024, 19:41:54 »
Wygląda zacnie, ale ja nie o tym. Choć do tego jeszcze długa droga, to gdybyś potrzebował kogoś do nagrań rozmów, to dwa głosy (k+m) głoszą gotowość ;)

2
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 06 Stycznia 2024, 11:57:40 »
Możemy wziąć dyżurną z Dębicy i maszynistę.

3
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 18 Października 2023, 18:02:41 »
Jak będą sprecyzowane głosy do nagrań - chętni. Głos męski i kobiecy.


2 głosy

4
Wezmę 5 zatem.

5
Nagram kwestie nr 8.

6
Mogę nagrać, o wiele nie kłóci się to z kwestiami dla mechaników / dyżurnych, nagranych przeze mnie wcześniej.

8
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Osoby chętne do nagrań RT
« dnia: 22 Września 2020, 00:45:20 »
Więc bierzemy Rakowice, Nowa Ruda.

9
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Osoby chętne do nagrań RT
« dnia: 22 Września 2020, 00:23:22 »
Jeśli jest jeszcze wolne - bierzemy dwie role. Jeden głos męski, jeden - wręcz przeciwnie ;) Poproszę o info, co zostało do nagrania.

10
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 28 Kwietnia 2020, 19:48:21 »
McAfee też wykrywa zagrożenie i usuwa plik.

11
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 03 Lutego 2020, 22:17:08 »
Ja z kolei chce zapytac o scenerie stary jawor. Nie mam na nim sygnalow odjazdu od kierpocia. Sa tylko rozmowy na 4 kanale.
W stenogramach do nagrania nie było ról kierownika pociągu, więc go raczej nie ma.

12
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 22 Stycznia 2020, 20:53:59 »
Może to pierdółka, ale w readme (wersja pl i także en) dla drezyny WMB10 brak informacji o tym,  że po załączeniu baterii "j" włączamy silnik "m".

13
Bocznica / Odp: MaSzyna 20.01
« dnia: 21 Stycznia 2020, 11:17:45 »
Link do torrenta paczki w wersji 19.08.

14
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 08 Października 2019, 22:10:11 »
U mnie na czystej paczce + Wrzosy bez pliku zywoplot_10m.inc wywala, z plikiem nie wywala.

15
Bieżące kolejowe / Nowy prezes KD.
« dnia: 10 Stycznia 2019, 15:42:59 »
Ciekawy wywiad z nowym prezesem Kolei Dolnośląskich, który - trzeba przyznać - momentami wbija w fotel. Wrzucam cały artykuł, bo jest dostępny tylko dla prenumeratorów, więc się podzielę.

http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,24348929,prezes-kolei-dolnoslaskich-z-bezpartyjnych-ostatni-raz-jechalem.html

Cytuj
Prezes Kolei Dolnośląskich z Bezpartyjnych: "Ostatni raz jechałem pociągiem kilkanaście lat temu"

Koalicja PiS-Bezpartyjni Samorządowcy powołała nowego, politycznego prezesa Kolei Dolnośląskich, zastępując fachowca, który rządził spółką przez ostatnie cztery lata. - Będę kontynuować linię poprzedników, kolej dobrze się rozwija - mówił w Radiu Wrocław nowy prezes samorządowego przewoźnika. W rozmowie pomylił m.in. przebiegi linii kolejowych i terminy dostaw pociągów. Rada nadzorcza odwołała ze stanowiska szefa kolei Piotra Rachwalskiego, który przez cztery i pół roku kierował Kolejami Dolnośląskimi w czasie ich największych sukcesów (praca przewozowa i liczba pasażerów od 2013 r. wzrosła pięć razy) Na jego miejsce przyszedł Damian Stawikowski, związany z prezydentem Lubina, Robertem Raczyńskim, liderem Bezpartyjnych Samorządowców. BS wspólnie z PiS rządzą Dolnym Śląskiem. Dariusz Wieczorkowski z Radia Wrocław przepytał nowego prezesa Kolei Dolnośląskich.

– Ostatni raz pociągiem jechałem kilkanaście lat temu, z uwagi na to, że w Lubinie, w którym mieszkam, nie było kolei – przyznawał. Pociąg do Lubina powrócić w czerwcu, co kilka razy powtarzał nowy prezes w rozmowie.
– Co dolega kolejom w Polsce? – pytał Wieczorkowski. – Wieloletnie zaniedbania poprzednich rządów spowodowały zamykanie linii, nie inwestowano w kolej. Od kilku lat jest renesans, polskie państwo zaczęło inwestować w kolej. Jest to najbardziej ekologiczna i komfortowa forma transportu osobowego. To też po części ważna rzecz w walce ze słynnym smogiem, o którym od kilku lat się mówi - odpowiada prezes. Dziennikarz dopytywał, czy dzieje się coś złego, skoro zmienia się zarząd. Stawikowski zaprzeczył. – Jesteśmy na bardzo dobrej drodze rozwoju, chcemy ją kontynuować i zintensyfikować we współpracy z urzędem marszałkowskim i polskim rządem – stwierdził nowy prezes KD.

Skąd zatem zmiana na stanowisku, skoro jest dobrze? – Koleje Dolnośląskie pod władzą obecnego marszałka miały pewien etap rozwoju. Teraz jest rewolucja, przejęcie 400 linii kolejowych. To nowe wyzwania i potrzebne jest wzmocnienie zarządu Kolei Dolnośląskich – mówił. Dziennikarz radia zapytał o konkrety i daty przejmowania linii. – Chcemy, żeby Lwówek Śląski był skomunikowany, żeby Złotoryja, są plany, żeby można było do Gór Stołowych dojechać przez Złoty Stok [sic!], do Świeradowa-Zdroju, chcemy przywrócić możliwość dojechania do tych miejscowości. Jest zespół w urzędzie marszałkowskim, który negocjuje – powiedział. Linia przez Złoty Stok w Góry Stołowe oczywiście nie istnieje. Linii do Złotego Stoku w ogóle nie ma na liście do przejęcia; prezes miał na myśli zapewne linię do Stronia Śląskiego. W Góry Stołowe można zaś dojechać czynną linią do Kudowy-Zdroju.

Nowy szef KD między słowami przyznał, że koleją zajmować się będzie wiceprezes Wojciech Zdanowski. – Jest współtwórcą powstania KD, wieloletni pracownikiem urzędu marszałkowskiego, ma największą wiedzę odnośnie do tego, jak ma funkcjonować kolej. On jest gwarantem tego, że kolej będzie na wyższym poziomie. Atutem drugiego wiceprezesa Witolda Idczaka jest zaś… współpraca z rządem PiS. – Ma świetne kontakty z rządem polskim, a sam samorząd nie jest w stanie tych ambitnych rzeczy zrobić – stwierdził prezes na antenie.

Stawikowski gwarantuje zaś dobre kontakty z samorządowcami. – Jestem samorządowcem od wielu lat, przez ostatnie osiem lat zajmowałem się komunikacją miejską i powiatową w Lubinie. Kilka lat temu powstała bezpłatna komunikacja, jedna z pierwszych w Polsce. Cztery lata temu została rozszerzona na powiat. Obecnie mamy w planach połączyć powiat lubiński z polkowickim, to stanie się w tym roku. O swoich planach prezes KD mówił Wieczorkowskiemu tylko w bardzo ogólny sposób. – Chcemy poznać dobrze spółkę, zaudytować ją. Mamy nowe plany przez skomunikowanie powiatów, które dziś nie mają połączenia kolejowego. Tej pracy planistycznej jest bardzo wiele. Mamy na uwadze zwiększanie komfortu pasażera, by obsługa klienta była jeszcze lepsza – podkreślał prezes w Radiu Wrocław.

Czy jest plan inwestycyjny w zakresie taboru? – Kontynuujemy to, co poprzedni zarząd realizował. Mamy zamiar zakupić nawet kilkanaście nowych pociągów, które na początku przyszłego roku powinniśmy otrzymać – stwierdził w radiu Stawikowski.

Prezes się pomylił: zgodnie z warunkami drugiego przetargu pociągi, i to tylko pięć elektrycznych, trafią nie na początku, ale dopiero pod koniec przyszłego roku. Na sześć spalinowych poczekamy jeszcze dłużej – do 2022 r.

16
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zmiany i korekty pliku Readme.html
« dnia: 09 Stycznia 2019, 01:24:02 »
Link wstawiony zdaje się do poprawki, początek nie teges: "http://https://wiki.eu07.pl".

17
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 24 Grudnia 2018, 23:42:51 »
Dla wszystkich malkontentów, narzekających na stan infrastruktury kolejowej w Polsce :)

18
Spalił się M62-1200. Na uwagę zasługuje też użycie proszkowego jelcza z wrocławskiej "czwórki". Jelon ma 44 lata.
https://www.facebook.com/WroclawskieRatownictwo/photos/pcb.2152610924750982/2152610591417682/?type=3&theater

Cytujemy najistotniejszą część artykułu.
Matek123.

19
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zadanie 1
« dnia: 24 Października 2018, 21:58:15 »
Przyjemne zadanie :) trzech dorosłych chłopów przez czas jakiś głowiło się nad nim, umilając sobie czas pracy. Umilanie przerywane było z rzadka okrzykiem "K**a, znowu lokomotywa została nie tam, gdzie trzeba" - aleśmy się przestawili :) dzięki i proszę o jeszcze.

20
Przy Rp12 - "ze stacji lub PRZESTANKU".

21
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 20 Lipca 2018, 03:04:22 »
W 5 minut z Wrocławia do Sobótki w kabinie SM42.

22
Bieżące kolejowe / Centralny Port Komunikacyjny
« dnia: 05 Lipca 2018, 16:43:39 »
Do projektowanego w Braniewie huba lotniczego, jakiego świat jeszcze nie widział, trzeba będzie jakoś dojechać. Rząd planuje więc modernizację sieci kolejowej za 40 mld złotych po to, by:
Cytuj
Według wizji rządu, z każdego dużego miasta w Polsce dojazd koleją na CPK ma zajmować do dwóch godzin. Wyjątkiem ma być Szczecin – tu główną rolę ma odgrywać transport lotniczy.

Plan zakłada, że zakres prac obejmie:
Cytuj
ramowy zakres niezbędnych inwestycji kolejowych dotyczy następujących relacji: Warszawa - Olsztyn, Warszawa - Ostrołęka - Pisz - Giżycko, Warszawa - Białystok - Suwałki (Rail Baltica), Warszawa - Terespol (Brześć), Warszawa - Lublin - Zamość - Hrebenne (Lwów), CPK - Kielce - Tarnów - Nowy Sącz, Warszawa - Katowice/Kraków/Bielsko-Biała, CPK - Częstochowa - Opole - Nysa, Łódź - Sieradz - Wrocław, Łódź - Sieradz - Kalisz - Leszno - Głogów - Zielona Góra, Łódź - Sieradz - Kalisz - Poznań - Szczecin, CPK - Poznań - Gorzów Wlkp., CPK - Płock - Włocławek - Bydgoszcz - Koszalin / Kołobrzeg. Dalszym uzgodnieniom podlegają jeszcze relacje: CPK - Radom - Rzeszów, CPK - Gdańsk.

Kto da więcej?

źródło: http://next.gazeta.pl/next/7,151003,23637070,35-mld-zl-na-centralny-port-komunikacyjny-to-dopiero-poczatek.html

23
Gdyby ktoś chciał pierwszy artykuł w wersji bezpłatnej:

Cytuj
Wszystko jest jak w prawdziwym Impulsie. Kiedy pociąg przyspiesza, maszynistę dosłownie wbija w fotel. Na monitorze obraz jest tak doskonały, że widać nawet rdzę na moście. Taki symulator nowoczesnego pociągu dostali zachodniopomorscy kolejarze. Symulator pociągu regionalnego Impuls stanął w Centrum Szkolenia Maszynistów, które powstało w dawnej stołówce przy lokomotywowni Szczecin Wzgórze Hetmańskie na Pomorzanach.Tu swoją bazę ma zachodniopomorski oddział spółki Przewozy Regionalne. I tu trafiają kupowane przez Urząd Marszałkowski nowe pociągi eksploatowane następnie przez kolejarzy z PR. Wzgórze Hetmańskie wypełnione jest tylko nowymi pociągami. Nowosądecki Newag dostarczył już 39 Impulsów. W sierpniu dotrze ostatni – czterdziesty.

– Kontrakt miał zostać zrealizowany do 2020 roku, a mamy rok 2018 i już go finalizujemy – podkreślał na piątkowej prezentacji symulatora Zbigniew Konieczek, prezes Newagu.
– Kończymy ambitne dzieło – mówił marszałek Olgierd Geblewicz. – Dziewięć lat temu zamarzyła nam się nowoczesna kolej. Zaczynaliśmy wówczas od „ezetów” [elektrycznych zespołów trakcyjnych – red.], które były moimi rówieśnikami. Dziś mamy najnowocześniejszy tabor w Polsce.
Marszałek chwalił też zachodniopomorski oddział spółki Przewozy Regionalne, którym od lat kieruje dyrektor Andrzej Chańko.
– Jesteście świetnie zarządzanym, jednym z najlepszych oddziałów w Polsce – mówił Geblewicz.
Sam marszałek był z kolei chwalony przez Annę Lenarczyk, członka zarządu Przewozów Regionalnych.
– To dzięki determinacji organizatora kolei macie w regionie nowy tabor i ten symulator – mówiła Anna Lenarczyk.
Symulator jest częścią 400 milionowego kontraktu na dostawę Impulsów. Newag zamówił go w szczecińskiej firmie Autocomp Management, która specjalizuje się w tego typu urządzeniach.
– Gwarantujemy, że jest to produkt z najwyższej półki – mówił Stanisław Parczewski, prezes Autocomp Management.
Symulator to specjalnie obudowana kabina Impulsa. Całość osadzona jest na sześciu siłownikach.
– To gwarantuje odzwierciedlenie dynamiki pociągu – tłumaczył mi Arkadiusz Kozaczuk, inżynier z Autocomp Management.
Co to oznacza w praktyce? Patrząc z zewnątrz, przy gwałtownym ruszaniu pociągu, przód symulatora unosi się jak do startu w powietrze. Siedząc wewnątrz i patrząc na wielki, 80 calowy monitor 4K nie odczuwamy przechylenia się kabiny, ale tylko to, że wbija nas w fotel. Tak jak przy przyspieszeniu pojazdu, w którym siedziby. Siłowniki zapewniają też realne odczucia, gdy pociąg wchodzi w zakręty.
Pierwszym oficjalnym testerem symulatora został marszałek Olgierd Geblewicz. Sprawnie ruszył z peronu 4 stacji Szczecin Główny. Dalej jednak popadł w tarapaty. Zachęcany przez dziennikarzy operator symulatora najpierw „uruchomił” deszcz, następnie śnieg, a potem mgłę. W końcu ustawił na torach trzech robotników kolejowych. Marszałek za późno ich zobaczył, nie wyhamował i rozjechał. W finale w Impulsie pękła jeszcze szyba.
Już po oficjalnej części Arkadiusz Kozaczuk zaprosił autora tekstu za stery Impulsa. Faktycznie, wszystko jest jak w prawdziwej kabinie. Pociąg nie ruszy, jeśli nie wykona się czynności, które są wymagane, by odjechać ze stacji. Obraz, który widzimy na głównym monitorze i na bocznych 55-calowych ekranach to wierne odzwierciedlenie tras do Świnoujścia, Słupska, Kostrzyna i Poznania. Żeby powstał, ekipa Autocomp Management przejechała z kamerami całą trasę pociągiem, a potem jeszcze uzupełniała dodatkową dokumentacją fotograficzną. Złożenie obrazu z ponad 600 kilometrów szlaków zajęło ponad rok.
Symulator będzie służył na co dzień nie tylko do szkolenia nowych maszynistów, ale także prowadzenia ćwiczeń z tymi już doświadczonymi. Instruktorzy mogą wprowadzić różne scenariusze wypadków i awarii. W bezpiecznych warunkach maszynista może przećwiczyć wszystkie awaryjne sytuacje, z jakimi może mieć do czynienia na trasie.
To, że go mamy, jest ważne z jeszcze jednego powodu. Od 2019 roku szkolenia na takich urządzeniach będą obowiązkowe. W Polsce jest jak na razie tylko osiem takich symulatorów, Urząd Transportu Kolejowego ocenia potrzeby na 28-30 urządzeń.
Podróż w czasie do EN-57
Sami kolejarze włożyli także sporo serca w całe przedsięwzięcie. W podziemiach budynku urządzili małe muzeum z pamiątkami kolejowymi. Są tam stare lampy, kolekcja czapek, modele parowozów i wielka kolekcja biletów kolejowych mających format niewielkiego szarego kartonika. Natomiast przed samym budynkiem ustawiony został przód elektrycznego zespołu trakcyjnego EN-57, który przez dziesięciolecia stanowił filar regionalnej komunikacji kolejowej.
Nie jest to tylko pusta skorupa. Kabina maszynisty ma zasilanie, wszystkie urządzenia działają. Przejście z symulatora do EN-57 to jak podróż w czasie między dalekimi epokami. Co ciekawe, te wysłużone pociągi na liniach regionalnych w innych regionach, wciąż jeszcze wożą ludzi.

24
Bieżące kolejowe / Odp: Przejazd w kabinie maszynisty PKP Cargo
« dnia: 14 Kwietnia 2017, 22:22:46 »
Dla ścisłości, to nie akcja WOŚP. Z opisu aukcji: "Lenka jest podopieczną Fundacji Dzieciom " Zdążyć z pomocą" i Małej Orkiestry Wielkiej Pomocy". MOWP =/= WOŚP.

25
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 29 Czerwca 2016, 22:08:05 »
Nie wiem czy płakać ze śmiechu czy ze smutku...
Ja też, tylko wydźwięk inny... Jak słychać po głosie, wrzuca to bardzo młody człek. Nie musi (nie ma takiego wymogu ustawowego) wiedzieć, jak wygląda prowadzenie pociągu, jakie są tego prowadzenia wymogi. Młodzieniec ów ściągnął grę. Można mu napisać (jeśli ktoś posiada konto na YT), żeby np. poznał przepisy i sposób "jechania pociągiem", bo wtedy "gra" nabiera innego charakteru. Może zostanie - o zgrozo - mikolem (przymrużone oko), lub prawie... Można też jego film tu wrzucić, ot tak, dla śmiechu. Ale powstaje pytanie, czy to śmieszy? Mnie jakoś nie. I odpowiadając, żądanych przez Ciebie wrażeń film mi nie zapewnił.

26
Czyli jestes robotem przeszukujacym xd.

Gdyby ktoś miał ten sam problem, to link "http://eu07.es/index.php?a=dappsD" nie lubi VPN. Rozwiązane.

27
@Q, pierwszy link niezmiennie przenosi w nicość, tj. w "http://otchlankosmosu-424.com/", lub też nigdzie. W zależności od przeglądarki.

28
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 27 Stycznia 2016, 21:52:00 »
A w zasadzie tekst brzmi: "Luzak do 16105, możesz jechać. Droga ułożona". Wtedy w perony.

29
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 24 Stycznia 2016, 22:19:14 »
Po pierwsze: chapeau bas dla autora/autorów. Sceneria genialna. Jakość i poziom realizmu zniewala (np. rozmowy w tle w "służbowym", dzwony gdzieś w tle w Sieradzu itp.) Sama przyjemność.
Po drugie: przejechane kaliska_en57_sieradz, niestety tylko do Sieradza. Powrotny wziął kolega, mi godziny wyszły ;). Z zauważonych dziwnostek, to Chechło i Męcką Wolę łatwo przerżnąć, brak W16 (chyba, że byłem nieuważny).
Ponadto, nie zamykają się zapory - jeden raz przed Pabianicami, zaraz po mijance z towarem, prowadzonym zdaje się siódemką (EU07-501?), drugi raz - wyjazd z Chechła.

30
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 21 Stycznia 2016, 14:42:21 »
Przejechany PE5316, żadnych problemów. Rozkład hula.

Strony: [1] 2