Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mac310

Strony: [1] 2 3 ... 13
1
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 03 Września 2020, 16:30:47 »
Widzę, że nawet te zamarkowane okienka do ustawiania parametrów komunikacji szeregowej (COM) poznikały. Wróci ten pomysł jeszcze?

2
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM (SerialPort)
« dnia: 03 Września 2020, 12:19:36 »
No to dziwne, ja w eu07_input-uart.ini też tak mam
35 toggle brakeactingspeedsetcargo
36 toggle brakeactingspeedsetpassenger
37 toggle brakeactingspeedsetrapid
Po uruchomieniu symulacji startuje na osobowym, tak jak jest bez pulpitu i muszę coś ruszyć, żeby się przestawiło.

3
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM (SerialPort)
« dnia: 15 Lipca 2020, 13:30:30 »
To mam jeszcze jedno pytanie w kwestii komunikacji szeregowej. Dlaczego po uruchomieniu symulacji i zainicjowaniu komunikacji stany przełączników nie są od razu zgodne z tym co fizycznie na pulpicie jest tylko trzeba przeklikać hebelek lub przełącznik? Przykładowo rodzaj hamulca zgłasza się domyślnie jako osobowy nawet jeśli przełącznik jest w innej pozycji. Dopiero przełączenie go na pulpicie powoduje przestawienie w symulatorze. Wydaje mi się, że bity są transmitowane na bieżąco i spodziewałbym się, że od razu po przesłąniu pierwszej ramki stan przełączników symulatora powinien odpowiadać fizycznemu położeniu tych przełączników na pulpicie.

4
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM (SerialPort)
« dnia: 03 Lipca 2020, 14:41:32 »
A ja mam takie pytanie bo zrobiłem sobie "atrapę" przedziału maszynowego i wszystko fajnie bo nie muszę bawić się z klawiaturą podczas przechodzenia między kabinami ale niestety nie do końca. Po wejściu do drugiej kabiny stoimy sobie na środku i trzeba użyć myszy, żeby usiąść zanastawnikiem. Czy jest jakaś metoda, żeby te kliknięcia myszą również zrealizować w komunikacji szeregowej?

5
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 15 Czerwca 2020, 15:52:23 »
Nie jest to może priorytetowa sprawa ale czy to normalne, że samochody czasami przejeżdżają przez przejazdy przy opuszczonych rogatkach? Zauważyłem to na kilku sceneriach np. Bałtyk jak i l61.

6
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 09 Maja 2020, 16:14:24 »
Łamania akurat nie miałem ale spadki często.

7
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 09 Maja 2020, 14:45:46 »
Na l61 też zaniki są typowe? Wczoraj przejechałem się tlk38501 i może nie były nagminne i na długo, raczej co jakiś czas i krótki spadek podczas jazdy tak, że wywalało WSa. Do Wielunia było takich przypadków z kilkanaście.

8
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 02 Maja 2020, 01:03:33 »
A czy konieczne jest nadpisywanie całego eu07.ini przez Starter? Trochę to psuje jego konstrukcję bo usuwa komentarze, a tym samym różne rzeczy, które tymczasowo wyłączyłem, a są potrzebne do komunikacji z pulpitem.

9
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 02 Maja 2020, 00:23:35 »
Ja pobrałem paczkę i o dziwo wszystko działa jak na razie dobrze. Nowy starter wygląda obiecująco choć trzeba się przyzwyczaić do trochę innego sposobu obsługi i czasami niekoniecznie jest to intuicyjne. Parę rzeczy mi się bardzo podoba (np. ustawianie parametrów składu) ale nie podoba mi się, że cały czas nadpisuje mi plik eu07.ini. Czy można coś zrobić, żeby nie nadpisywał tego pliku bo mam tam różne wpisy głównie dotyczące obsługi komunikacji z pulpitem i nie chcę, żeby mi się zmieniały bez uzasadnienia?

10
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Kwietnia 2020, 11:08:47 »
Teraz zgłupiałem do reszty. Samo przyszło i samo poszło. Teraz się odpala bez problemu także z cieniami i zmiana shadowtune nie powoduje wywalenia. Próbowałem z różnymi wartościami od 256 do 1024 i na razie jest OK. Nie wiem co mu odbiło :/ ale niech tak zostanie...

11
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Kwietnia 2020, 10:41:11 »
Tylko eu07.ini mam cały czas taki sam i ustawienia shadowmapy są chyba dość niskie
shadowtune 256 100 100 100Nie wiem skąd się bierze wartość 8192
Zadziałało tylko po wyłączeniu cieni
gfx.shadowmap.enabled noDla pewności załączam cały eu07.ini
Ale rzeczywiście nowe przełączanie zaworu trójdrogowego działa elegancko. Dzięki :)

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Kwietnia 2020, 10:10:59 »
Chciałem sprawdzić ostatnie zmiany w exe i ze zdziwieniem zauważyłem, że teraz symulacja w ogóle się nie uruchamia. Niestety na wcześniejszych exe dzisiaj też nie chce startować. Błędy sugerują problem z shaderami ale dla pewności skopiowałem cały katalog shaders z ostatniego exe ale nic się nie zmieniło. Zaskakujące jest to, że od ostatniego czasu kiedy wszystko działało nie zmieniałem niczego w paczce.

13
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 12 Kwietnia 2020, 20:38:35 »
To muszę jeszcze raz dokładnie porównać bo na 4E różnicowy działa jak na filmie, a mam wrażenie, że na 303E nie zapala się lampka po popełnieniu. Może coś przegapiłem bo szybko testowałem. Nie było reakcji na symulacji i w związku z tym na pulpicie też się nie zapaliła więc pomyślałem, że 303E ma inaczej niż 4E.
Update. Rzeczywiście to moje niedopatrzenie. Zrobiłem testy jeszcze raz i rzeczywiście różnicowy działa w obu przypadkach.

14
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 11 Kwietnia 2020, 11:44:40 »
Przetestowane i jest git. Mogę zrezygnować z przełącznika wersji exe i dostosowania się do ramki danych :)
Teraz tylko muszę przerobić kod w Arduino żeby uwzględnić obsługę lampki obwodu głównego z symulatora... ale może poczekam na obsługę (enable/disable) zaworu trójdrogowego... Jest szansa?
I jeszcze pytanie czy lampka przekaźników różnicowych działa tylko na 4E czy też na 303E? Bo mam wrażenie, że na 303E nie świeci.

15
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 09 Kwietnia 2020, 09:32:21 »
Wydaje mi się, że zmiana kabiny jest u Milka. Częściej korzystam z jego exe i mam poprawny zapis na taśmie.

16
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 07 Kwietnia 2020, 13:00:59 »
A ja bym jeszcze poprosił o dodanie obok istniejącej opcji
pantographcompressorvalvetoggle ctrl v // przelaczenie stanu kurka trojdrogowegomożliwości ustawienia oddzielnych pozycji jak dla hebelków, czyli niezależnie enable i disable. Bez tego w pulpicie będzie trudno taki zawór podłączyć.
Np. takie coś
pantographcompressorvalveenable none
pantographcompressorvalvedisable none

17
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 07 Kwietnia 2020, 10:45:34 »
OK, nie sądziłem, że to jakieś ogólnodostępne pliki są. Przepraszam, że nie przeczytałem wcześniejszych wpisów w tym wątku. Pobrałem sugerowany wcześniej .zip i tam znalazłem szukany plik i jeszcze libsodium.dll, którego też brakowało, i teraz się uruchamia.

18
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 07 Kwietnia 2020, 10:39:24 »
647 działa, a co się zmieniło w 650 i 651, że przy uruchamianiu krzyczy o plik libzmq-v141-mt-4_3_2.dll i ewentualnie skąd go wziąć?

19
No tak, słusznie @miko22 dodał, że trzeba uwzględnić wpisy w stosownych plikach .ini o czym oczywiście zapomniałem bo jak się już wszystko poustawia i działa to się zapomina jak się to robiło. Trochę i z tego powodu tworzyłem swoją stronę o historii budowy pulpitu, żebym sam miał do czego wrócić jak zapomnę :D

20
Na przykładzie przycisku kasowania CA w setupie musisz sobie zdefiniować pin (Przykład z MEGA więc tu konkretnie jest pin 41 dlatego na UNO trzeba sobie ustawić coś innego):

pinMode(41, INPUT_PULLUP);     // przycisk i pedał kasowania CA/SHP

a następnie w loopie dodać obsługę przycisku aby wysłać wartość do symulatora:

bitWrite(doPC[0], 7, !digitalRead(41));         // przycisk CA/SHP
Podobnie w przypadku hebelków. Z innymi elementami wejściowymi takimi jak hamulce, nastawniki itp to trochę bardziej skomplikowane.

21
Ja bym spróbował tak.
volatile uint8_t zPC[48] = {0}; // standardowe bajty przekazywane do kodu Arduino
volatile uint8_t doPC[16] = {0}; // standardowe bajty przyjmowane z kodu Arduino

void setup() {
  pinMode(12, OUTPUT);     //ustawienie pinu 12 (wbudowana w Arduino dioda LED) jako wyjście cyfrowe
  digitalWrite(12, LOW);     //ustawienie stanu niskiego na pinie 12
  Serial.begin(115200);     //nawiązanie komunikacji z prędkością 115200b/s
  Serial.setTimeout(10);
  while(!Serial){};     //czekanie do nawiązania komunikacji z komputerem
}

void loop() {

  digitalWrite(12, (bitRead(zPC[2], 1)));     //ustawienie wyjścia 12 według stanu bitu 1 w bajcie 4 w TablicaZPC (kontrolka jazdy na oporach)

  while (!Serial.available()) {};
  Serial.readBytes((char*)zPC, 48);
  Serial.write((char*)doPC, 16);
 
}

Tylko w ini zmień na:
uart COM3 115200 0.1 0.05
Sprawdziłem właśnie na UNO i działa.

22
Ale wg mnie bit 1 w bajcie 6 nie odpowiada za nic obecnie. Jazda na oporach to bit 1 w bajcie 4 czyli powinno być:
digitalWrite(12, (bitRead(zPC[4], 1)));     //ustawienie wyjścia 12 według stanu bitu 1 w bajcie 4 w TablicaZPC (kontrolka jazdy na oporach)
Wszystkie kontrolki jakie mam u siebie i są obsługiwane przez symulator są na tych [bajtach], bitach:
zPC[2], 1  // LWO - lampka wentylatorów oporów
zPC[2], 2  // LWR - lampka wysokiego rozruchu
zPC[4], 0  // LOP - lampka ogrzewania pociągu
zPC[4], 1  // LJO - lampka jazdy na oporach rozruchowych
zPC[4], 2  // LP - lampka poślizgu
zPC[4], 6  // LCA - lampka CA
zPC[4], 7  // LSHP - lampka SHP
zPC[5], 0  // LSL - lampka styczników liniowych
zPC[5], 2  // LNP - lampka przekaźnika nadmiarowego przetwornicy
zPC[5], 4  // LNS - lampka przekaźnika nadmiarowego silników trakcyjnych
zPC[5], 5  // LWS - lampka WS

23
- wpis do usunięcia -

24
Ano to zależy, które exe chcesz wykorzystać, bo chyba cały czas jest różnica w wielkości ramek danych:

exe z paczki i inne nowe z warsztatu przygotowane przez @TMJ mają taką ramkę
volatile uint8_t zPC[48] = {0}; // standardowe bajty przekazywane do kodu Arduino
volatile uint8_t doPC[16] = {0}; // standardowe bajty przyjmowane z kodu Arduino

shaderowe exe od @Milek7 używa dodatkowych 4 bajtów na początku
volatile uint8_t zPCm[52] = {0}; // dodatkowe bajty przychodzace z exe Milka
volatile uint8_t doPCm[20] = {0xEF, 0xEF, 0xEF, 0xEF}; // dodatkowe bajty wysylane do exe Milka

Mój cały kod obsługi pulpitu przez Arduino MEGA z dodatkowymi ekspanderami ma teraz ponad 1000 linii więc trochę to zajęło ale wszystko to co mam na pulpicie jest podłączone, w tym kilka elementów nie obsługiwanych bezpośrednio przez symulator.

25
Potwierdzam, też miałem wpis gfx.skippipeline yes w ini i po zmianie na gfx.skippipeline no artefakty zniknęły i teraz jest OK.
@miko22 dzięki za podrążenie tematu. Przynajmniej się wyjaśniło.

26
Wywaliłem cały katalog shaders i skopiowałem ten z ostatniego exe. Efekt taki sam, a dodatkowo bałtyk zaraz po uruchomieniu się zamyka. Sprawdzałem na całkowie i tam się nie zamyka ale sieczka jest podobna. Z tego co wiem taki efekt na 20.01 nie tylko u mnie występuje.

27
A co to się dzieje przy ustawieniu gfxrenderer full? Przy simple obraz jest normalny.
Dołączone pliki log i errors są przy trybie full wyświetlającym krzaki.
Ten sam efekt jest także na standardowym exe z paczki 20.01 jak i ostatnim eu07-x64_200322.

28
Na warsztacie / Odp: Shaderowe exe do testów
« dnia: 12 Stycznia 2020, 01:12:26 »
Nie wiem co się stało, ale w exe 645 i 646 nie działa mi komunikacja szeregowa (COM) po stronie wyjścia z pulpitu, tzn nie działają przyciski i inne przełączniki. Wejście wygląda OK bo np. mierniki reagują. Wersja 632 działa dobrze.

29
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 10 Września 2019, 14:00:51 »
Hmmm, ja w tej funkcji mam tylko do wyboru włącz, wyłącz i ustawienia aplikacji. To co u Ciebie widać to tylko dla opcji trybu zarządzania energią jest.

30
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 10 Września 2019, 09:04:15 »
Właśnie wczoraj spróbowałem z wyłączoną synchronizacją i pokazywało mi między 55 a 120. Nie wiem czy to z powodu vsync ale wcześniej były miejsca gdzie wydajność chwilowo spadała do 30-40 i od razu wskakiwała na 58-60. Było wtedy widać krótkie przycięcie. Teraz jest to mniej zauważalne. Włączałem vsync bo sądziłem, że odciążę kartę od generowania nadmiarowych klatek, których i tak nie widać przy 60 fps'ach, które potrafi wyświetlić monitor ale okazuje się, że ta funkcja niekoniecznie pomaga.

Strony: [1] 2 3 ... 13