Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - PixeL

Strony: [1]
1
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 04 Kwietnia 2018, 21:44:38 »
Chciałbym podzielić się z Wami jeszcze jednym filmikiem z mojej scenerii tramwajowej:

2
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 01 Listopada 2017, 17:28:00 »
Jestem w trakcie opracowywania sygnalizacji tramwajowej. Na obecnym etapie mam gotową sygnalizację zwrotnicową (wraz ze sterowaniem i blokadą położenia iglic):

3
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 15 Września 2017, 22:06:47 »
Dobry pomysł! Przygotuję taką paczkę z dodatkami.

4
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 15 Września 2017, 17:12:50 »
Nie chciałbyś się podjąć?

Sceneria powstała nie tyle jako trasa do symulatora, co jako ruchoma wizualizacja planowanej linii tramwajowej. Nie sądziłem nawet, że będzie przejezdna. Stworzenie jej zajęło mi ponad 3 miesiące, poświęcając niemal każdą wolną chwilę. Wykonałem ponad 100 modeli budynków i tyle samo tekstur z własnych zdjęć. Istny maraton. Można zrobić całą sieć (z odnoga na Kucelin i Błeszno) ale żeby efekt był zadowalający trzeba poświęcić mnóstwo czasu...

Ra położył już sporą część torów, chyba do pętli PKP Raków. Byłaby to pierwsza pełna, tak zaawansowana sceneria tramwajowa do MaSzyny.

Nie ma żadnej gwarancji, że obie scenerie będą do siebie pasowały. Prawdopodobnie dogranie ich będzie większym problemem, niż położenie torowiska od zera (co w przypadku Częstochowy nie jest wyjątkowo trudne :) ). Poza tym torowisko to niewielki ułamek całości. Żeby stworzyć wrażenie jazdy po mieście trzeba zrobić całą otoczkę (sieć drogową, parkingi, roślinność, budynki itd.). A to już trochę większe przedsięwzięcie.
Nie wykluczam, że kiedyś rozbuduję obecną scenerię, choć na tą chwilę tego nie planuję.

5
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 14 Września 2017, 17:37:45 »
105Na mam (jest na filmiku). Całego miasta nie robiłem, tylko Tysiąclecie i Parkitkę :)

6
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 14 Września 2017, 17:13:46 »
Można byłoby zrobić do tego modelu choćby prowizoryczną teksturę i go opublikować. Wtedy prawdopodobnie szybciej znajdą się chętni do podesłania zdjęć, lub wykonania docelowych tekstur. Szkoda, żeby Twoja praca poszła na marne :)

7
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 06 Września 2017, 16:30:13 »
Szczerze mówiąc strona tramwajowa jest trochę zaniedbana w MaSzynie, póki co. Czy ktoś z Was dysponuje może innymi, prócz 105Na, modelami tramwajów?

8
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 04 Września 2017, 21:31:24 »
Wizualizacja planowanej linii tramwajowej na Parkitkę w Częstochowie, wykonana w Symulatorze Pojazdów Szynowych MaSzyna:



10
Publikacje / Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
« dnia: 22 Grudnia 2008, 17:26:51 »
Jeśli chodzi o linie Nowy Świat - Dzierżawa, to nie powinno być SHP przy semaforach wyjazdowych ponieważ szlaki nie są wyposażone w SBL.

Dzięki za słowa uznania! Naprawdę wyjątkowo pomocny jest Twój komentarz.

11
Publikacje / Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
« dnia: 16 Grudnia 2008, 22:18:55 »
Nie drążąc dalej tematu chciałbym zaprosić Was do obejrzenia kilku innych moich przeróbek (nie chodzi tylko o dodanie SHP):

1. http://pl.youtube.com/watch?v=mhtXRcV9gHQ

2. http://pl.youtube.com/watch?v=xxz3HKDCqQ4

3. http://pl.youtube.com/watch?v=uu8_Nb1B0Yo

12
Publikacje / Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
« dnia: 28 Sierpnia 2008, 21:42:03 »
Ja Was ludzie na prawdę nie rozumiem. Większość jest głucha na jakiekolwiek prośby twórców czy to tras czy taboru do Symka. Trzeba dokonywać cudów, żeby stworzyc model czy scenerię. Ale jak już przyjdzie co do czego, to nagle znajduje sie multum osób do krytykowania. A to że krzywo, a to że znowu za prosto i za idealnie, a to że wyskoczył przed szereg i sam stworzył jakiś dodatek. Tutaj kłócicie się o 50 metrów. Dotąd nie było wcale i było okej, a teraz jak Pixel poświęcił, jak sądzę dość sporo czasu na wstawienie SHP to zalała go fala krytyki. Jeszcze trochę i zacznę się zastanawiać co ja robię w takim gronie.
Pixel - nie widziałem tego, co zrobiłeś ale mimo to dziękuję Ci za to, że zrobiłeś coś dla Symulatora. Bo właśnie o to tu chodzi. :)
Pozdro
Żabek

Ano niestety...
Uznałem, że fajnie będzie podzielić się efektami mojej pracy z szerszym gronem miłośników. Przyznaję, że spodziewałem się słów (konstruktywnej) krytyki. Zamiast nich otrzymałem listę skarg, pouczeń i reklamacji. Przecież ja zdaję sobie sprawę, że te poprawki nie dają 100% realizmu, i nie rozumiem, po co każdy mi to wytyka.
Niestety, postawa roszczeniowa panuje tu na forum nie od dziś. Wreszcie miałem okazję doświadczyć jej na własnej skórze. Ta atmosfera z całą pewnością nie będzie sprzyjać rozwojowi projektu. Ale trudno, widocznie tak ma być.

13
Publikacje / Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
« dnia: 28 Sierpnia 2008, 15:52:25 »
Przejechałem się osobowym - spalinka zachowuje się tak, jak piszesz.
Co do SHP, to moja pierwsza myśl była taka, że powstawiałeś również rezonatory. Całość działa dobrze bez problemów. Jedyne, do czego się mogę przyczepić to fakt, że SHP działa nie 250 metrów przed tarczą ostrzegawczą, a 150 metrów (pewnie się pomyliłeś). przed semaforami tak na oko jest ten sam przypadek jak przy tarczy ostrzegawczej. Niemniej jednak bardzo fajnie, że próbujesz urealniać scenerie.

Skąd wziąłeś 250 metrów? Rezonator torowy SHP ustawia się 200 metrów przed tarczami ostrzegawczymi i semaforami wjazdowymi. Z uwagi na konstrukcję taboru (urządzenie SHP na pojeździe znajduje się kilka metrów za kabiną) oraz czas na zadziałanie, lampki urządzenia czujności zaświecają się pomiędzy 200 - 150 metrów przed To/Sem. Ponieważ przypisywałem zdarzenia SHP do już istniejących odcinków torowych, przeto odległości te nieco się wahają i czasem są bardziej zbliżone do 150 niż 200m.

14
Publikacje / Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
« dnia: 28 Sierpnia 2008, 15:44:23 »
Tak jak obiecałem...
ciach
ciach
...I, tak jak kiedyś w dziale Pomoc: ruszam i ciśnienie Zbiornika Głównego schodzi momentalnie w dół. I "kupa".
Miałeś sprawdzić SHP - nawet tego nie tknąłeś, ale słów krytyki mi nie oszczędziłeś...
@PixeL, nie za nerwowa ta odpowiedź?
Ponieważ @Gagarek nie odjechał ze składem więc nie sprawdził jak działa SHP.
Napisał za to jakie miał kłopoty - ja nie widzę tu krytyki.
U mnie wszystko działa jak należy. Jeśli chodzi o odległości to tych akurat nie mierzyłem.

Za nerwowa??? Mógł jechać luzem lub wybrać inną misję. Zamiast tego gromy. Trudno się nie zdenerwować.

15
Publikacje / Odp: Scenerie wzbogacone o SHP
« dnia: 28 Sierpnia 2008, 00:53:58 »
Tak jak obiecałem, opisuję swoje wrażenia. No więc tak, Polsat przyjeżdża z wagonami, stoi i czeka na mnie. Podjeżdżam pod wagon, ruszam, żeby dobić i.... pociąg zaczyna odjeżdżać! Panicznym ruchem wciskam dwukrotnie "Insert", "-" i "3" na klaw. numerycznej. Udało się. Przechodzę do drugiej kabiny. Po kilkudziesięciu sekundach dostałem zielone, poczekałem jeszcze kilkanaście sekund, ale SU42 się nie odpina, nawet nie ma zielonego światła! No dobra, ruszam, może odpięta, a nie odjechała. I, tak jak kiedyś w dziale Pomoc: ruszam i ciśnienie Zbiornika Głównego schodzi momentalnie w dół. I "kupa".
Misji towarowej nie opisuję, ponieważ jestem już zbyt zmęczony, żeby jeździć sobie pociągiem. A za pośpiecha nawet się nie biorę, bo nigdy nie odpalałem tej misji :D

Polsat (u mnie stonka) powinien się odpiąć zaraz po zatrzymaniu. Czemu u Ciebie tak się nie dzieje, nie wiem. Być może różnica exe (ja mam to z Dieselpacka). Po odpięciu, spalinowa ma czekać i uniemożliwić wagonom odjechanie. Wagony nie są zahamowane, to fakt, ale jak zrobić żeby były - nie wiem. Poprostu dociskam je do polsatu i podpinam...

Bardzo często zdarza się tak, że dodając czyjeś pliki coś nie działa tak jak powinno. To normalne, skoro każdy z nas ma nieco inną wersję symulatora. Korekty indywidualne są nieuniknione. W razie czego pomiń mój plik ze zdarzeniami, bo ten akurat jest tu najmniej istotny.

Miałeś sprawdzić SHP - nawet tego nie tknąłeś, ale słów krytyki mi nie oszczędziłeś...

16
Publikacje / Scenerie wzbogacone o SHP
« dnia: 27 Sierpnia 2008, 23:54:35 »
Choć osobiście scenerii nie tworzę, od pewnego czasu zajmuję się ich korektą i uzupełnianiem. Jednym z podstawowych założeń jest instalacja zdarzeń SHP przed semaforami i tarczami ostrzegawczymi. Zabieg ten powinien w jakiś sposób podnieść realizm prowadzenia pociągu.
Dziś zaprezentuję scenerię Zwierzyniec, uzupełnioną o SHP. Dodatkowo dokonałem tu przesunięcia jednej z bramek (stała na torze) oraz korekty zdarzeń, tak by stonka z osobowym poczekała na podpięcie elektrowozu - w przeciwnym razie wagony musielibyśmy podpinać "w biegu".

Oto link: http://www.eu07.pl/userfiles/zwierzyniec.rar

Wkrótce inne scenerie.

Życzę miłej jazdy :)

17
Publikacje / Odp: Nowe tekstury wskaźników przytorowych
« dnia: 26 Sierpnia 2008, 20:41:45 »
Tak idealne obrazki - tekstury można postawić z odpowiednią teksturą torów i inną infrastrukturą, gdzie sceneria przedstawia dopiero wybudowany lub zmodernizowany szlak.
Faktycznie, tekstury wzorowane były na wskaźnikach nowych. Wiem, że nie są one najwyższych lotów, ale sądziłem że i tak są o niebo lepsze od tych które dotychczas posiadałem. Powyższe wypowiedzi dobitnie świadczą jednak o tym, że tempo zmian i nieoficjalnych uaktualnień jest znacznie większe niż przypuszczałem.
Niemal każdy nad czymś pracuje, publikuje to mniejszej, lub większej grupie zainteresowanych, powstają ciągłe poprawki i udoskonalenia. Nie ma z pewnością dwóch użytkowników MaSzyny, którzy posiadają dokładnie te same wersje symulatora...
Tak jak wspomniałem, moje prace nad urealnieniem obejmują wiele spraw. Wskaźniki to tylko niewielka część. Pracuję głównie nad poprawą rozmieszczenia urządzeń sterowania ruchem, korektą zależności między semaforami i upodobnieniem sytuacji ruchowej do rzeczywistości. Wiele takich zmian wymagała np. sceneria "Strzęsowiec-Karpice". W innej scenerii tarcze manewrowe znaleźć można było na szlaku, a wskaźnik W5 stał 1 metr od semafora wjazdowego... Wiele tras wyposażyłem w SHP, co jak sądzę powinno zwiększyć realizm prowadzenia pociągu.
Ponieważ jednak nie jestem w stanie przewidzieć, co kto z Was posiada i czy podobne poprawki ktoś już kiedyś wprowadził, efekty swoich prac będę udostępniał zainteresowanym osobom wyłącznie poprzez kontakt 'priv'.

Serdecznie pozdrawiam!

Z uwagi na duże zainteresowanie sceneriami z SHP, postanowiłem założyć nowy wątek w dziale Trasy. Wszystkich zainteresowanych zapraszam więc tu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9123.0.html
Z tym wysyłaniem na 'priva' trochę się przeliczyłem ;)

18
Publikacje / Odp: Nowe tekstury wskaźników przytorowych
« dnia: 26 Sierpnia 2008, 00:21:13 »
Tekstura zrobiona ze zdjęcia niewątpliwie jest bardziej realistyczna. Nie wyobrażam sobie inaczej zrobionej tekstury taboru trakcyjnego niż właśnie w ten sposób. Pytanie tylko, czy przy tworzeniu tak niewielkich elementów jak wskaźniki będzie to faktycznie zauważalne. Moje tekstury powstały w oparciu o rzeczywistą paletę barw (według zdjęcia), a np. wskaźnik W6a jest tak naprawdę daleko idącą modyfikacją zdjęcia.
Załączam obiecane zrzuty ekranowe:








Można również obejrzeć filmik, gdzie pokazano wykorzystanie wskaźnika W11(4):


Zamieszczone tu pliki można pobierać wedle własnego uznania. Żadnego przymusu nie ma.

19
Publikacje / Odp: Nowe tekstury wskaźników przytorowych
« dnia: 24 Sierpnia 2008, 22:38:35 »
Screenów na tą chwilę przygotowanych nie mam. Chwilę mi zajmie zanim je wykonam i zamieszczę. Zawsze można jednak obejrzeć pliki graficzne po rozpakowaniu paczki (bmp, tga) i na tej podstawie ocenić, czy jest to ten przysłowiowy "kot w worku".
Co do wskaźnika W11(4) to nie używa się go przed tarczami, więc nic zmieniać w sceneriach nie będzie trzeba. Może się on przydać w przyszłości (choć osobiście użyłem go m.in w Bochni).

20
Publikacje / Nowe tekstury wskaźników przytorowych
« dnia: 24 Sierpnia 2008, 22:23:38 »
Witam serdeczne!

Użytkownikiem symulatora MaSzyna jestem od czterech lat. Przez cały ten czas (w sposób bierny) śledzę dyskusje prowadzone na Forum. Od kilku miesięcy staram się we własnym zakresie urealniać wygląd i działanie ‘naszego’ symulatora. Chciałbym zaprezentować Wam swoją kolekcję wskaźników przytorowych. Wszystkie tekstury oraz niektóre modele wykonałem od podstaw, część tylko poprawiłem. Zmiany obejmują następujące wskaźniki:
D6, W1, W4 , W5, W6, W6a, W8, W9, W11, W14, W15, W16, W18 oraz W27.

Nowością jest dodanie, nieużywanego dotąd w symulatorze wskaźnika W11 z czterema liniami ukośnymi – używanego przy zbliżaniu się do niewidocznego semafora, jeżeli przepisy nie zezwalają na użycia powtarzaczy (np. szlak z SBL). Wskaźnik ten ustawiony jest w odległości 400 metrów przez semaforem wjazdowym/odstępowym , a za nim umieszczone są kolejne wskaźniki W11 (III, II i I).
Prócz wskaźników, moja paczka zawiera także poprawione tekstury świateł semaforowych (a szczególności światła żółtego, które w rzeczywistości powinno być pomarańczowym).
Ponieważ współrzędne wskaźnika W1 umieszczone są w pliku łącznie z sygnalizatorem, do poprawnego wyświetlania należałoby podmienić pliki wszystkich tarcz ostrzegawczych oraz części semaforów SBL. Pliki te znajdują się w paczce. Gdyby jednak ktoś chciał zatrzymać posiadane pliki semaforów, podaję współrzędne wskaźnika W1, które należy zamieścić w treści pliku. Jest to jednak zadanie wyłącznie dla zaawansowanych użytkowników.

Cytuj
// W1 awers
node -1 0 none triangle_strip material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 220.0 220.0 220.0 specular: 154.0 154.0 154.0  endmaterial pkp/wskazniki2.BMP
-0.4 1.6 0.2    0 0 1.0  0.74240 0.75390 end
-0.4 0.1 0.2    0 0 1.0  0.74240 0.34375 end
0.4 1.6 0.2    0 0 1.0  0.99999 0.75390 end
0.4 0.1 0.2    0 0 1.0  0.99999 0.34375
endtri

// W1 rewers
node -1 0 none triangle_strip material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 220.0 220.0 220.0 specular: 154.0 154.0 154.0  endmaterial pkp/wskazniki2.BMP
0.4 1.6 0.1    0.0 0.0 -1.0  0.00000 0.75390 end
0.4 0.1 0.1    0.0 0.0 -1.0  0.00000 0.34375 end
-0.4 1.6 0.1    0.0 0.0 -1.0  0.17968 0.75390 end
-0.4 0.1 0.1    0.0 0.0 -1.0  0.17968 0.34375
endtri

Dodatkowo wprowadziłem modyfikację przedostatniego semafora blokady czterostawnej, tak aby pierwotnym jego wskazaniem był sygnał S3 (a nie S2). Dzięki temu gdy ostatni SBL wskazuje ciągłe światło pomarańczowe, przedostatni zawsze pokaże zielone pulsujące.

Zaprezentowane przeze mnie pliki mogą być dowolnie rozpowszechniane oraz modyfikowane, pod warunkiem, że będzie to służyło dalszemu rozwojowi projektu.

Oto link do paczki: http://www.eu07.pl/userfiles/MaSzyna.rar

Życzę miłego użytkowania.

21
Bieżące Symulatorowe / Kilka fotek pulpitu
« dnia: 24 Października 2006, 23:45:55 »
Dorzucam jeszcze kilka fotek mojego ET22-2000 :)










22
Bieżące Symulatorowe / Pulpit do MaSzyny
« dnia: 23 Października 2006, 22:25:23 »
W zasadzie wszystkie elementy sterowania to przyciski powracające i służą zarówno do załączania jak i wyłączania urządzeń. Do załączenia jakiegoś urządzenia wymagają przyciśnięcia dodatkowego przycisku "Blokada przełączników" (czyli taki Shift). Użyłem tego uproszczenia aby pulpit jak najszybciej mógł ujrzeć światło dzienne. W wolnej chwili będe jednak chcial zastosować układ elektroniczny zliczający załączanie i wyłączanie danej funkcji (urządzenia). Wyjątkiem od tej reguły są przyciski Wyłącznika szybkiego, gdzie załączanie i wyłączanie odbywa się indywidualnymi przyciskami, bez żadnego klawisza dodatkowego.
Pytałeś co się stanie gdy przytrzymamy dźwignie nastawnika - dokładnie to samo co gdy przytrzymamy klawisz + na klawiaturze.

Pomsył budowy pulpitu zrodził się rok temu. Jednak jego konstruowanie i udoskonalanie wciąż uważam za sprawę otwartą...

23
Bieżące Symulatorowe / Pulpit do MaSzyny
« dnia: 23 Października 2006, 20:45:35 »
Dzięki :)
Pulpit z założenia ma charakter dość uniwersalny. Został zbudowany z myślą o prowadzeniu zarówno lokomotyw jak i elektrycznych zespołów trakcyjnych. Rozmieszczenie przycisków i dźwigni wzorowane było na pulpitach lokomotyw/EZT niedawno zmorednizowanych (np. ET22-2000).
W roli nastawnika i hamulca faktycznie zastosowałem wkrętaki, choć w planach jest użycie nastawnika kołowego. Możliwe są także pewne poprawki kosmetyczne (radiotelefon, podstawka pod rozkład ,lampka oświetleniowa itp). Wszystko będzie zależało od ilości wolnego czasu i inwencji twórczej :)

Opracowanie projektu, zorganizowanie części (wszystkie przyciski oryginalne) oraz wykonanie zajęło mi nieco ponad 3 miesiące. Pierwszy pociag poprowadziłem nim 1 kwietnia 2006. Żadnej fachowej dokumentacji technicznej niestety nie sporządziłem.

24
Bieżące Symulatorowe / Pulpit do MaSzyny
« dnia: 23 Października 2006, 17:38:39 »
Prowadzenie pociągu klawiaturą odbiera smak całej zabawie.
Dlatego właśnie pomyślałem o zbudowaniu pulpitu:

http://www.cwk.one.pl/inne/pulpit.wmv

Pozdrawiam!

Strony: [1]