Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Ryszard-san

Strony: [1] 2 3 ... 8
1
Pomoc w tworzeniu / Odp: Wózki do EP09
« dnia: 30 Sierpnia 2017, 11:35:06 »
Cylindry do poprawy, nijak się mają do oryginału.

2
Pomoc doraźna / Odp: Przekaźnik nadmiarowy wentylatorów
« dnia: 26 Lipca 2016, 09:19:22 »
Z tego co pamiętam to uszkodzenie silnika występowało po "rozbiegnięciu przy poślizgu" wtedy trzeba było iść do maszynowni. Przetwornica nic nie ma do wiatraków bo są one zasilane z oporów. Przy nagłym podskoku napięcia (a co za tym idzie prądu w oporach) zdarza się zadziałanie nadmiarowego wentylatorów (nie zdążą się rozbujać, lub przekroczy to ich prąd pracy)

3
Witam
LTE plus (zasięg 2 kreski )
Ping 44
Down - 20Mb
Up - 5Mb

Światełko -
Down - 100Mb
Up- 20Mb

4
Bieżące kolejowe / Odp: Kilka pytań do mechaników i historii ep 08
« dnia: 25 Czerwca 2016, 11:03:59 »
Witam, są żaby nie oznaczone które powodują wywalenia WS jak się ciągnie - są za duże różnice napięć. (wszystko zależy też od obciążania po obu stronach). Większość bezprądówek można spokojnie przejechać pod obciążeniem (w końcu ogrzewania wagonów się nie wyłącza + maszyny to potrafi się uzbierać ok 200A). Maszyniści doskonale wiedzą na których wywala. Co do opuszczenia to jest najczęściej stosowane tam gdzie sieć musi być bardzo obniżona. Niektóre odcinki przejedziesz, na pozostałych możesz połamać kije. Pantograf ma zakres wysokości w których jest stały docisk, poniżej tych najczęściej jest silniejszy. Dodatkowo jeżeli obniżenie jest z powodu wiaduktu to jadąc na pantografie możesz docisnąć drut do wiaduktu i będzie kula ognia (można upalić lub przyspawać sieć). W Gliwicach w torach towarowych  jest jedno opuszczenie zabezpieczone 3 żabami (z powodu dużych różnic napięć między odcinkami zasilania), więc jak by nie opuścił to po prostu straci napięcie.   

5
Bocznica / Odp: Zyczenia :)
« dnia: 05 Maja 2016, 20:34:56 »
Ale obrazek nie z GW ;)

6
Tabor kolejowy / Odp: Wentylacja szafy WN EN57
« dnia: 23 Kwietnia 2016, 14:02:58 »
Tak one wiszą na izolatorach pod wozem i chłodzone są przepływającym powietrzem - co ciekawe te izolatory nieraz są tak usyfione, że aż dziwi dlaczego nie przebijają

7
Tabor kolejowy / Odp: Wentylacja szafy WN EN57
« dnia: 23 Kwietnia 2016, 11:50:09 »
Mylisz się
W starych EN jest wentylator który dmucha do szafy WN (jest on z boku) i jego zadaniem jest chłodzić aparaturę WN i wydmuchiwać zjonizowane powietrze z styczników. W dnie szafy są specjalne otwory do wydmuchiwania w/w powietrza, a to o czym piszesz to skrzynki oporowe, które wiszą między szafami. W założeniu aby nie usmażyć oporów jest samoczynny rozruch, który jak najszybciej schodzi z oporów.
Przy EN na asynchronach wentylator nie jest potrzebny bo styczniki zamykają i otwierają się tylko po załączeniu WS - falowniki muszą mieć cały czas zasilanie.

O których żaluzjach mówisz bo jak te za przetwornicami to ich zadaniem jest dopływ powietrza do chłodzenia silników i filtrowanie go. A jak mówisz o tych na dachu to są to wyloty powietrza z oporów rozruchowych.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 08 Lutego 2016, 18:04:19 »
W tego typu progotronach opóźnienie miało konkretne wartości w minutach np. 5,10,30,60,120,180,240,300 (maksymalne) i jeszcze był napis ale nie pamiętam już jaki (coś co sugerowało nie wiadomo ile). W tych wersjach wszystkie stacje nazwy pociągów musiały być wstawione na stałe (cały napis na 2 połówkach klapek). W latach 90 zaczęły się pojawiać progotrony z pojedynczymi literami gdzie napis mógł być dowolny (sterowano tym z nastawni). Jako ciekawostkę podam że stara stacja Poznań Główny dostała próbnie progotrony w wersji z białym tłem, oraz komputerową zapowiedź stacji.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy Dragon
« dnia: 07 Lutego 2016, 10:22:51 »
ZNLE/NEWAG Gliwice/Zamiej­scowy Wydział Pro­duk­cji Loko­mo­tyw Elektrycznych Gliwice

NEWAG Centrum Kompetencji Pojazdów Szynowych Gliwice - to jest prawidłowa nazwa

10
Bieżące kolejowe / Nowy Dragon
« dnia: 06 Lutego 2016, 13:01:57 »
W załączeniu nowa wersja Dragona podczas przejazdu (wyjeżdża z Toszka w kierunku Strzelec Opolskich) na tor testowy. Wersja z dodatkowym agregatem spalinowym (Coś jak Gama)

11
ObelixPl

Witamy w realnym świecie, to co jest w symulatorze to nie jest utopia ;), pracuję od wielu lat w zakładzie związanym z koleją. Byłem na 100-kach lokomotyw i uwierz mi że to co jest w symulatorze to jest drobnostka. Tak jak powiedzieli koledzy jak ci się nie podoba lub kłuci się to z twoją teologia to masz 2 wyjścia, zrób swoje kabiny lub nie używaj tych co ci nie pasują.

Pozdrawiam

Ps. nie raz widziałem (zwłaszcza na ET22) obrazek świętej Katarzyny z przodu na ramie miedzy oknami, a na szafce z tyłu zgrabną panienkę w skąpym stroju

12
Witam

Przedewszystkim nie cargo tylko intercity
330 z gdyni dostala fajna malature (choc odcienie nie te)

Pozdrawiam ryszard
Ps. Pisze z tel sorki za brak ogonkow

13
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 29 Października 2015, 10:50:41 »
Witam

Z moich informacji to będzie jedyny lok w takim malowaniu, po zobaczeniu jak to wygląda na żywo Cargo ma zmienić malowanie.

Pozdrawiam

14
Inne niekolejowe / Odp: Train Driver 2
« dnia: 27 Października 2015, 22:33:13 »
Witam

Dzisiaj miałem przyjemność się przejechać, fajna zabawa ale na razie graficznie jak i pod względem fizyki odstaje od maszyny. Ale największą frajdą jest to że od konkretnej osoby zależy kiedy cię wyśle i gdzie.

Gorąco polecam.

Pozdrawiam

15
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 26 Października 2015, 13:12:23 »
Witam

Rutyna i kondensatory wysokonapięciowe, zwłaszcza w wersjach na tyrystorach. Oraz to że aby zmienić kabinę przechodzisz przez szafę WN (ktoś w czasie przechodzenia  mógł ponieść kije).

Pozdrawiam

16
Tabor kolejowy / Odp: Jazda z przetwornicą czy bez niej.
« dnia: 25 Października 2015, 12:10:18 »
Witam
Raczej padła dioda i nikomu nie chce się jej wymienić ;)
Pozdrawiam

17
Tabor kolejowy / Odp: Jazda z przetwornicą czy bez niej.
« dnia: 24 Października 2015, 19:26:47 »
Witam
Na EP09 są 3 rodzaje sprężarek - GAR 30, Knorr, Airpol. Każda z nich ma własny inny układ odwadniaczy + osuszaczy powietrza. Kanał o którym mówisz powstał do chłodzenia przetwornicy statycznej eniki, później został zlikwidowany bo przetwornica dostała własny wiatrak. Akurat tak się złożyło, że koniec na którym było złącze znajduje się obok sprężarki. Gar ma własną podwójną chłodnice w stosunku 1/3 do 2/3 powierzchni która służy do chłodzenia powietrza i oleju, oraz własny wentylator na wale pod tą chłodnicą. Podobnie ma Knorr, Airpol ma chłodnice z boku połączoną wężami i z samodzielnym wiatrakiem.
Pozdrawiam
Ps. Problem był z elektrozaworami które przy napięciu ok 80V nie chciały się zamykać.
Pps.Czwarty typ był oryginalny (napędzany silnikiem 3KV) ostatni egzemplarz jeździł na 46 do naprawy głównej 

18
Tabor kolejowy / Odp: Jazda z przetwornicą czy bez niej.
« dnia: 24 Października 2015, 13:49:54 »
Co do baterii w EU07, to jest tak jak w załączniku. Screen z książki "LOKOMOTYWY ELEKTRYCZNE serii EU06 i  EU07" - str. 253.

Witam
W tym zapisie jest błąd. W skrzynce jest po 4 ogniwa.
Na EP09 załączenie przetwornic przy pracy sprężarki nie wynika z konieczności chłodzenia oleju (sprężarka ma do tego własny wentylator), tylko z konieczności podniesienia napięcia aby elektrozawory odwadniaczy działały prawidłowo.
Pozdrawiam

19
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 07 Października 2015, 19:37:05 »
Znalezione na Kwejku

Witam
Na EM10 tak było, że przed wejściem do szafy trzeba było rozładować kondensatory specjalną tyczką która miała połączenie z masą przez opór.
Zresztą na asynchronach przed otwarciem szaf (najczęściej w momencie przestawiania odłącznika dachowego) następuje automatyczne rozładowanie (potężnych) kondensatorów w falownikach.
Pozdrawiam
   

20
Witam
Co do stalinówek to silnik spalinowy jest dość prosto obliczyć moc bo w loku masz skokową zmianę obrotów (wzbudzenia) i wiadomo że np dla 1000 obr masz xx KW na wale odejmujesz moc pobieraną na cele nie trakcyjne i zostanie ci tyle co masz do dyspozycji. I właśnie w tym momencie zaczynają się klocki bo masz współpracujące 2 maszyny, prądnica - silnik(i), a obie mają zmienne charakterystyki zależne od prądu, i od stanu maszyny. Dlatego też trafiają się spalinki które są mocne i takie co są mułowate mimo że to ta sama seria. Ale to taka dygresja. Nie możesz porównywać siły pociągowej bo np EU-07, EP-07, EP-08 to są takie same silniki a różne przekładnie i każda będzie miała przy tym samym prądzie różną siłę pociągową.

Kiedyś proponowałem aby zrobić tablicę dla każdej pozycji nastawnika (obrotów silnika) na-podstawie charakterystyk w której by była zależność prąd - napięcie prądnicy. wczytywało by się to z "chk" tak jak pozycje oporowe dla elektryków. Wtedy dla danej pozycji nastawnika można by odczytywać wartość i podstawiać do charakterystyki silnika  trakcyjnego (która jest dopracowana), przy odpowiednio dobranej czasowej chodziło by to płynnie. Działało by to na zasadzie: prąd dla t = x, napięcie dla t=y jeśli napięcie z tabeli dla prądu x mniejsze niż y to dla dla t+1 bierzemy napięcie z następnej pozycji w tabeli. Jeśli większe niż y to bierzemy pozycje niżej. I taką wartość podstawiamy do silników.

Pozdrawiam Ryszard

21
Tabor kolejowy / Odp: Wytrzymałość napięciowa starszych pojazdów
« dnia: 16 Września 2015, 09:34:25 »
Witam
Są miejsca w Polsce gdzie napięcie potrafi wynosić 4,2 KV, nastawę można by dać na 4,5KV  dolna wynosi przeważnie  1950 (zależnie od loka różnica 50V) puszczenie zanikowego powrót 100V wyżej. ET22-20xx mają na WS pomiar napięcia i powyżej 4 KV nie zamkniesz WS i automatycznie puści jeśli był załączony. Próby napięciowe po naprawie robi się na 5KV stałego i 10KV zmiennego. Nie zgodzę się że hamowanie silnikami ma małą wydajność. Siemens potrafi oddać (nie pamiętam dokładnie) ok 5MW mocy do sieci (ok 1250A). Często to wkurza maszynistów na ciężkich składach towarowych, bo następuje podskok napięcia (a co za tym idzie prąd pobierany przez silniki) i jak ciągnie się pod kreskę to zadziałają nadmiarowe. Sam jeżdżąc na próby EP09 wielokrotnie widziałem jak nagle na CMC podskakuje napięcie z 3,6 do 3,9 KV.
Pozdrawiam Ryszard

22
Pomoc doraźna / Odp: Kilka pytań żółtodzioba
« dnia: 29 Sierpnia 2015, 13:16:01 »
Witam
Ja mam akurat tableta acera z klawiaturą odpinaną na intel atom (pod windowsem), maszyna ruszy ale jest tak ok 10-20 klatek, a na dużych stacjach ok 5-7 wiec kiepsko.

Co do zapisu "UWAGA: jak się pokazuje ta deska czarna w paski to jest już zwykle za późno na cokolwiek." Smoka. to jest to bzdura. Tablice są w odległości drogi hamowania. Jak jadę to często zaczyna hamować ładny kawałek po minięciu tablicy i jakoś się wyrabiam. Kwestia wyczucia jak skład hamuje i trochę praktyki.
Pozdrawiam

Ps. trzeba jeździć i porostu zdobyć praktykę, najlepiej na początku na 1-2 trasach a potem dopiero na innych jak się pozna jak reagują składy.
 

23
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Zdjęcie tablicy NN w ET21
« dnia: 10 Lipca 2015, 09:24:01 »
Witam
To ja też dorzucę fotkę ;)
Pozdrawiam

24
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« dnia: 14 Kwietnia 2015, 19:59:52 »
Witam
Właśnie odpaliłem Bałtyk - uruchomił się bez problemów (z wszystkimi pociągami - paczka dzisiaj pobrana), biorę się do przejechania, a po jeździe mogę dać loga do porównania.
Pozdrawiam

25
Bieżące Symulatorowe / Odp: Błędy w sterowaniu lokomotyw EP09
« dnia: 22 Listopada 2014, 10:50:11 »
No nie do końca, dwa rezystory są włączane tylko na czas hamowania, natomiast nie są używane przy rozruchu.

Witam

Te dwa rezystory służą tylko do zwiększenia napięcia na silniki wentylatorów oporów, żeby poprawić chłodzenie. ED realizuje tylko maksymalny prąd hamowania jeśli energia z silników jest za mała to wtedy dochodzi pneumatyka.



  Dodano: 22 Listopada 2014, 10:51:28
Bo przypuszczalnie przy hamowaniu ED silniki są połączone w szeregu wraz z oporami hamowania elektrycznego.


Silniki w szeregu a opory w 2 gałęziach równolegle do silników.

Pozdrawiam

26
Na warsztacie / Odp: Napędy asynchroniczne
« dnia: 27 Października 2014, 12:21:23 »
Witam
Mam 2 uwagi
Pneumatyka za wcześnie wchodzi normalnie dopiero przy ok 10 km/h
Trochę dziwny ten rozruch, normalnie przy 10-15 procentach pojazd zaczyna jechać, robiłem kilka prób i przy zahamowanym pojeździe (ok 0,2 atm) wystarczy ok 30% aby pojazd ruszył. Na dwóch połączonych jednostkach i zahamowanych j/w i załączonych 2 falownikach (napęd na 2 silniki z 8) po zadaniu ok 75% pojazdy zaczęły się poruszać.
Pozdrawiam Ryszard

27
Tabor kolejowy / Odp: Prędkościomierz Hasler.
« dnia: 21 Września 2014, 11:44:54 »
Witam

Ja przymierzam się do zbudowania prostego falownika na 6 tranzystorach, sterowanego impulsami prostokątnymi.
Umożliwia to wykorzystanie oryginalnego silnika.

Znając zakres heslera i jego obroty dla v-max łatwo przeliczyć liczbę impulsów na 1km/h

Pozdrawiam

28
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 21 Września 2014, 11:38:27 »
Player train init :)
Dolnośląski "impuls" na Wrocław-Muchobór.

Normalne napisy podczas uruchamiania tablic informacyjnych, każda z nich posiada własny "komputer" i adres IP, komunikują się przez siec Ethernet lokalną na pojeździe.

 

29
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 21 Września 2014, 11:34:01 »
Witam

RS i SHP,CA to są niezależne systemy, każdy posiada swoje zawory odcinające i zrzucające powietrze z PG.

SHP i CA mogą być wyłączone a RS i tak będzie działał.

Pozdrawiam

30
Tabor kolejowy / Odp: Zadajniki przy silnikach asynchronicznych
« dnia: 28 Sierpnia 2014, 08:52:25 »
Witam

Na znanych mi pojazdach, zadajnik daje procent siły pociągowej - dla 100% jet to max, a dół przeważnie jest 1-5% od której zaczyna się realizacja napędu. Hamowanie jest realizowane tak samo przy czym jeśli okazuje się że moc generowana przez silniki jest mniejsza niż wartość zadana to wchodzi pneumatyka - przeważnie przy prędkości 10-5 km/h (następuje wyłączenie ED).

Moment rozruchowy jest przycięty parametrami maksymalnych przyspieszeń, i jeśli 100% rozruchu powoduje przekroczenie przyspieszeń to nastawa jest zmniejszana.
Tak samo przyrost siły jest ograniczony stałą czasową - tak że po zadaniu 100% przyrost następuje z linowym opóźnieniem.
 
Pozdrawiam

Strony: [1] 2 3 ... 8