Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Dolmio89

Strony: [1] 2 3 ... 16
1
Bocznica / Cześć ;)
« dnia: 03 Lutego 2018, 22:26:10 »
Witam po dłuuugiej przerwie ;) Dobrze widzieć że Maszyna ciągle żywa ;)

2
A na forach ludzie narzekają na opóźnienia kilku pociągów pasażerskich. Prawda jest taka że gdyby maszynista zjechał na stację i wtedy zażądał komisji cała sprawa pewnie byłaby zamieciona pod dywan. Prawdopodobnie nie jemu pierwszemu wydarzyła się taka sytuacja, ale ponieważ zawsze "jakoś się udawało" i "nic się przecież nie stało" urządzenia te funkcjonowały. Maszynista zachował się odpowiedzialnie i odważnie, a nagroda ma być sygnałem dla innych aby nie bali się reagować w podobnych sytuacjach.

No i na koniec mam taką budującą refleksję, że cała ta sytuacja potwierdza że na kolei pracuje wielu sumiennych i odpowiedzialnych ludzi.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 04 Marca 2012, 19:30:23 »
O ile są urządzenia które wykryją i pokażą leżący w ziemi kabel elektryczny, o tyle światłowodu nie da się tak zlokalizować. W pewnych sytuacjach nawet najlepsza technika nie pomoże.
Stosuje się zakopane w ziemi odpowiedni taśmy ostrzegające, światlowody prowadzone są w rurach ochronnych. Pozatym takie instalacje są odpowiednio naniesiona na mapki geodezyjne, przy dzisiejszej technice pomiaru GPS róznice miedzy mapka a faktycznym ułozeniem kabla to kilka centrymetrów.
Ja pracuje przy modernizacji i wiem jak to wygląda w praktyce. Czasem po prostu tak się przydarzy że przy pracy zostanie uszkodzony kabel/światłowód i wtedy technika wysiada i wszystko jest w rękach dyżurnych ruchu. Nie wiadomo jak działały urządzenia SRK w tamtym konkretnym miejscu, z tego co kojarzę to jeszcze w piątek na jednym torze pracowali tam sieciowcy. Naprawdę nie ma co dywagować, komisja wszystko ustali, a czasami cała technika zawodzi i liczy się tylko profesjonalizm dyżurnych ruchu.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 04 Marca 2012, 13:03:16 »
Panowie dajcie już spokój i nie chrzańcie o sygnale zastępczym, podziale na spółki i bałaganie. Tak się składa że już ponad pół roku pracuje przy modernizacji i co nieco widziałem. Co poradzicie np. na sytuacje gdy pracująca koparka uszkodzi światłowód od urządzeń SRK? Trzeba jeździć na Sz i nie ma innego wyjścia. O ile są urządzenia które wykryją i pokażą leżący w ziemi kabel elektryczny, o tyle światłowodu nie da się tak zlokalizować. W pewnych sytuacjach nawet najlepsza technika nie pomoże.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 04 Marca 2012, 11:23:52 »
Wlasnie sie dowiedzialem ze w polsce od 22 lat nie kupiono zadnej nowej lokomotywy... TVN24
To źle się dowiedziałeś.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Praca na kolei
« dnia: 16 Lutego 2012, 14:32:46 »
A czy ktoś może coś więcej powiedzieć o pracy przy torach, gdy ma się inżyniera/mgr z geodezji?
PKP PLK zatrudnia własnych geodetów. Robią pomiary i aktualizują mapy dla projektantów przed rozpoczęciem prac, a po ich zakończeniu kontrolują wykonawców przed odbiorem robót. Dodatkowo firmy wykonawcze także zatrudniają geodetów lub zlecają obsługę budowy firmie geodezyjnej. Generalnie na kolei bez geodezji ani rusz, choć po studiach i zrobieniu uprawnień na pewno dużo bardziej opłacalne jest założenie własnej działalności niż praca w PLK czy firmie wykonawczej.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Praca na kolei
« dnia: 15 Lutego 2012, 19:13:47 »
Widzę że temat żywo się rozwija, chciałem więc zauważyć że "praca na kolei" nie ogranicza się do stanowiska maszynisty. W najbliższych latach szczególnie dużo pracy będzie przy modernizacjach linii. Z własnego doświadczenia widzę że firmy wykonawcze chętnie przyjmują pracowników bez względu na wykształcenie. Jeden z moich kolegów skończył technikum gastronomiczne, po przyjęciu pracował kilka miesięcy jako pracownik fizyczny po czym został skierowany na kurs operatora koparki (na koszt firmy oczywiście). U mnie w firmie w ten sposób szybko można zrobić kurs np. na toromistrza albo operatora maszyn torowych. Oczywiście jest też masa pracy dla ludzi po budownictwie i geodezji, ewentualnie technikum budowlanym.

A od siebie dodam jeszcze że nie ma większej satysfakcji jak zobaczyć pociąg jadący po torze przy którym się pracowało od pierwszych pomiarów do oddawania dokumentacji powykonawczej ;)

8
Jak już tak dokładnie podchodzimy do tematu rowów to polecam rysunki z Id-3: http://eu07.pl/userfiles/1686/priv-Id-3.pdf
Najważniejsze sprawy:
- pochylenie skarp 1:1,5
- szerokość dna rowu 0,4 m, głębokość minimum 0,5 m
- (opcjonalnie) jak już podchodzimy tak dokładnie do tematu to można zwrócić uwagę na to że na modernizowanych liniach w podtorzu stosuje się 30 cm warstwę ochronną z niesortu, można by więc było pobawić się z teksturami aby powierzchnia torowiska i górne 30 cm nasypu miało teksturę niesortu, a trawa zaczynała się dopiero niżej, obecnie kiepsko to wygląda gdy podsypka leży na trawie.

Ogólnie to muszę powiedzieć że jestem pod wielkim wrażeniem pojawiających się ostatnio screenów i filmów, wywindowaliście symka do niewyobrażalnego poziomu.

9
[1/2 OT]
W projekcie pochylenia powinny być wyrównane do 0,1%o, a tutaj widzę nawet takie cudo jak 3,036%o. Poza tym weź poprawki na niedokładność wykonania i osiadanie toru. W praktyce tory zawsze leżą kilka cm niżej niż na projekcie, więc myślę że dokładność skryptów jest zupełnie wystarczająca.
[EOT]

10
Na warsztacie / Odp: Linia nr 91 - Kraków Bieżanów - Bochnia
« dnia: 07 Kwietnia 2011, 19:02:38 »
W tym roku rusza modernizacja linii więc jeśli planujesz to skończyć to jak najszybciej porób potrzebne zdjęcia poglądowe i na tekstury. Przesyłam wstępne plany modernizacji: http://eu07.pl/userfiles/1686/priv-PLANY.7z

11
Forum / Odp: Rozdzielczość ekranu
« dnia: 06 Kwietnia 2011, 14:48:56 »
1280 x 800

12
Bieżące kolejowe / Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« dnia: 09 Stycznia 2011, 13:42:53 »
To w końcu się boicie tych Niemców czy nie? Bo ja się już gubię, będą jeździć czy nie będą?

13
Bieżące kolejowe / Odp: Acatus II ( EN77 )
« dnia: 09 Stycznia 2011, 13:03:27 »
Nieźle? Widok turystów obładowanych walizkami męczących się przy wysiadaniu z SA133 na peron w KG nikogo niczego nie nauczył i mamy kolejny pojazd z niską podłogą... Pojazd przystosowany dla niepełnosprawnych, ale podestu nie da się rozłożyć bo peron jest z 30 - 40 cm wyżej niż podłoga pojazdu... No ale ważne że nowe i wygląda...

14
Bieżące kolejowe / Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« dnia: 09 Stycznia 2011, 12:45:20 »
A w sklepie patrzysz na cenę czy na kraj produkcji?

Jeśli DB będzie miało korzystniejsze ceny to w kieszeni polaków zostanie więcej pieniędzy, więc podróżowanie kolejami niemieckimi będzie aktem patriotyzmu...

EDIT
Czytaliście "Lalkę" Prusa?

15
Bieżące kolejowe / Odp: Spóźniony "Polonez" bez kilku wagonów.
« dnia: 09 Stycznia 2011, 12:24:32 »
Obecna sytuacja na PKP jest zamierzona,  nie jest przypadkiem.To cud dzieło ludzi obrzydliwie bogatych tzw.lobby pseudo polityczne z naciskiem na " herr pierwszego",jakże marnego. Upadek-prywatyzacja-zmiana szyldu-giełda-business. Żegnaj PKP, Willkommen DB.
Nie wiem jak Ty, ale ja tylko chcę jechać pociągiem punktualnym, czystym i w przyzwoitych warunkach. Logo przewoźnika mnie zupełnie nie obchodzi...

16
Bocznica / Odp: Zaginione wagony Intercity
« dnia: 07 Stycznia 2011, 17:27:29 »


To że na najdroższych pociągach (do niedawna uznawanych za prestiżowe) jeżdżą wagony o niskim standardzie (brak klimy, gniazdek, automatycznie otwieranych drzwi, otwarty obieg WC) przejęte po PR (widać nawet naklejki z okazji modernizacji za pieniądze UE) to też jakaś zmowa i tania sensacja?

Bo ja już nawet rozumiem że na tańszych TLK jeżdżą zwykłe stare wagony, ale jeśli ktoś płaci znacznie więcej a różnicy w standardzie nie ma prawie żadnej to już coś jest nie tak.

17
TRAXX w .dwg jest super. Wielkie dzięki.

18
Poszukuję, chcę zrobić / Rysunek techniczny lokomotywy z serii TRAXX
« dnia: 03 Stycznia 2011, 16:28:41 »
Poszukuję rysunku technicznego lokomotywy z rodziny TRAXX z zaznaczonymi wymiarami (głównie potrzebny mi rozstaw osi). Obojętnie czy będzie to wersja pasażerska czy towarowa.

19
PR wyłożyły jednak jakieś pieniądze na tę modernizacje, maszyny mają wyższy standard niż 07 PKP IC, a tu nagle rządzący wymyślili sobie nową koncepcję i wszystko poszło się kochać... "Nieeleganckie" to bardzo delikatne określenie.

20
Forum / Odp: Podwojenie wątku
« dnia: 30 Grudnia 2010, 21:35:05 »
Potrojenie, u mnie wątek jest w Bugs...

21
Bieżące kolejowe / Odp: Pociągi Rosyjsko-Polskie
« dnia: 28 Grudnia 2010, 14:39:23 »
Istnieją, nawet można sobie obejrzeć ten sprzęg w MK w Warszawie.

22
Tak, wydobywać węgla też się nie opłaca (a mamy jedne z lepszych złóż), lepiej sprowadzać niskiej jakości węgiel od Ruskich,
Taniej wychodzi kupić węgiel w Brazylii i przewieźć go przez pół świata...

A Ty idąc do sklepu zamiast na cenę to patrzysz na kraj produkcji prawda?

23
Bieżące kolejowe / Odp: Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła
« dnia: 04 Grudnia 2010, 14:52:43 »
Dopóki PKP IC zajmowało się pociągami dla "urzędników i biznesmenów" uchodziło za porządną formę i przynosiło zyski. Po przejęciu pospiesznych bilans spadł pod kreskę, a opinia o firmie jeszcze niżej...

Zamykam, ostatnie posty odeszły od tematu którym było wychylne pudło składu Pendolino.
Krzysiek626

24
Pomoc doraźna / Odp: Paczka całościowa 2009
« dnia: 02 Grudnia 2010, 21:40:44 »
exemajkerzy walczą z tym od roku i jak na razie efektu nie widać, kup MSTSa...

25
Bieżące kolejowe / Odp: Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła
« dnia: 02 Grudnia 2010, 21:20:57 »
Wychylne pudło znacznie skróciłoby czas przejazdu E65 (od początku modernizacji były podawane czasy przejazdu dla składów z wychylnym pudłem), oraz dałoby dodatkowe korzyści w przyszłości gdy w końcu powstanie linia dużych prędkości. A linia dużych prędkości musi powstać, bo jedynie taka kolej może konkurować z autostradami. 160 km/h to parowozy przed wojną jeździły....
Ale pomijając już cały nasz grajdołek to po prostu wkurza mnie że od początku wszyscy od ministra, prezesów PKP do przedstawicieli Alstomu rżnęli głupa i cały czas mówili o wychylnym pudle.

26
Bieżące kolejowe / Odp: Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła
« dnia: 02 Grudnia 2010, 20:03:05 »
Ma, bo od początku wszyscy mówili że będzie wychylne pudło...

27
Bieżące kolejowe / Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła
« dnia: 02 Grudnia 2010, 18:27:52 »
http://www.rynek-kolejowy.pl/20121/Pendolino_dla_Polski_bez_wychylnego_pudla.htm

Czyli że krótko mówiąc albo PKP IC od kilku miesięcy kłamie mówiąc że kupuje pociągi z wychylnym pudłem, albo są tak głupi że sami nie wiedzą co kupują...

28
Na warsztacie / Odp: Dodatki by @szogun
« dnia: 18 Listopada 2010, 22:29:55 »
Okno czołowe wygląda zupełnie inaczej (załącznik), ale niestety nie mam fot na teksturę (zdjęcia robione z kładki nad torami Newagu).

29
No profil pionowy to może tak, ale profil poprzeczny (czyli plan) to właśnie ułożenie torów na mapie.

30
Myślę że za kilka tygodni skończymy tory i zabierzemy się za profil pinowy i poprzeczny.
To jak ułożyłeś te tory skoro dopiero chcesz się zabierać za plan i profil pionowy?

Strony: [1] 2 3 ... 16