Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - TGVkamil

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
Bieżące kolejowe / Odp: Rozruch towarowych
« dnia: 24 Stycznia 2021, 13:51:51 »
Przepraszam, że odgrzebuję dość dawny temat, ale w poprzednim poście, bez urazy, jest bzdura. Pęd nie zależy od długości pociągu, bo to masa razy prędkość. Stąd 1000 tonowy pociąg będzie miał ten sam pęd niezależnie, czy tworzy go dużo próżnych wagonów, czy mniej ładownych. Domyślam się, co piszący miał podświadomie na myśli - że w krótkim, ładownym pociągu siłę tarcia wytwarza mniejsza ilość maźnic, więc opóźnienie przy jeździe z wybiegu będzie mniejsze, niż w długim próżnym, gdzie większa liczba maźnic wytworzy większą siłę oporu, i opóźnienie takiego pociągu będzie większe. Tylko jeszcze zapominamy, że obciążenie maźnic też wpływa na siłę oporu, pewnie przy łożyskach tocznych mniej, niż kiedyś przy ślizgowych, ale jednak.

To była moja subiektywna opinia. Prowadziłem pociągi o tych samych masach, ale różnych długościach i nie zachowywały się podobnie. Wiadomo każdy pociąg jest inny i każdy zachowuje się inaczej. Duże znaczenie ma też "skręcenie" pociągu.

2
Do podłączenia to Pokeys albo Arduino. Ja używam w swoim pulpicie Pokeysa i Arduino (Ikarus). Zadowolony jestem. Pokeysa bardzo łatwo się programuje i jego obsługa jest prosta. Jest tylko stosunkowo drogi. Jak umiecie programować to Arduino. Jest znacznie tańsze.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Rozruch towarowych
« dnia: 18 Października 2020, 14:03:40 »
Dobrze, już pomijając różne rozważania teoretyczne (również moje) jestem ciekaw od tych którzy mają możliwość prowadzenia prawdziwych pociągów i porównania z tym co w symulatorze...
Jadąc po płaskim trenie bez poboru prądu czy podobnie szybko skład zwalnia (szczególnie ciężki)?

Może trochę późno, ale mogę powiedzieć jak to mniej więcej wygląda. Pociąg pociągowi nie równy. Każdy prowadzi się jak i zachowuje się inaczej. Ciężki pociąg towarowy ma bardzo potężny pęd. Na równym terenie prędkość spada bardzo wolno. Wiadomo, że nawet lekkie wzniesienie, czy spadek jest odczuwalny, jednak na równym terenie to nawet kilometr, dwa, a nawet więcej potrafi jechać bez spadku prędkości. Masa robi swoje, ale też długość pociągu ma bardzo duży wpływ na pęd. Pociąg o masie 1000 ton będzie miał większy pęd przy długości 600 metrów niż przy 300.

4
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 15 Września 2020, 21:49:12 »
Wersja na 750mm była najbardziej dopracowana. Wersja 785 była niedopracowana, ale też była w miarę zrobiona.

5
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 09 Stycznia 2020, 01:31:33 »
Wszystkie zdjęcia brałem z forum. U siebie już nic nie mam. Nie ukrywam że kabina MBxa powstawała trochę na oko.

6
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 07 Stycznia 2020, 23:51:25 »
Dobry wieczór z zaświatów
Tak swoją drogą to może po zrobieniu Lxd2 i jakiś wagonów pokusić się o wagon motorowy? Na przykład ja mam blisko MBxd1-168 stojącą na stacji Milicz Zamek.
W paczce którą udostępniłem deweloperom jest zrobiona bryła MBxd2 i klasy rumuńskiej wraz z zarysem wnętrza. Kabina z tego co pamiętam też jest zaczęta. Lyd1 ma bryłę gotową, chyba wraz z podwoziem.

7
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 22 Lipca 2017, 00:16:27 »
Aktualnie sprawa wygląda tak, że jest gotowy tor doświadczalny na cztery szerokości: 600mm, 750mm, 785mm i 1000mm. Co do samej Lxd2 to jedna kabina jest w pełni sprawna (grywalna), natomiast jest parę problemów chociażby z cieniem i synchronizacją modelu zewnętrznego i kabiny. Druga kabina to jest dłuższa chwila roboty. Model zewnętrzny od ostatniego razu nie był ruszany i póki co nie będzie, bo nigdy nie zostanie wydany gdyż zawsze coś może być jeszcze lepsze niż jest. A czemu to się tak dłuży wszystko? Czas i jeszcze raz czas, a w zasadzie to jego brak. Zobaczymy jak lokomotywa będzie się sprawować na nowej maszynie.

Edit 02.03.2018:
Trochę się ruszyło. Nie ma sensu żebym trzymał wszystkie modele, które robiłem pod kloszem, jeśli nic przy nich nie robię. Wysłałem je zatem do bardziej kompetentnych osób, więc trafiły w dobre ręce. A poszło: Lxd2 wraz z kabiną oraz w różnym stopniu zrobione: MBxd2, klasa rumuńska, Wls150 (którą lekko dopieściłem, nie robiłem od zera), Px48, kozły wąskotorowe oraz żuraw wodny. Co potrafiłem to zrobiłem. Jestem też poniekąd dumny, że mogłem swoją cegiełkę dołożyć do symulatora :). Podziękowania należą się tu pod adresem przede wszystkim Sawiego oraz Matka123, dzięki którym chociażby Lxd2 wygląda tak a nie inaczej (że dobrze ;)) oraz innym użytkownikom, którzy służyli radą. Nie żegnam się lecz póki co nie będę nic tworzył. Może za jakiś czas. Zobaczymy.

Wszelkie screeny z prac nad wąskim torem proszę umieszczać dalej w tym wątku.

8
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 07 Lutego 2017, 20:34:57 »
Z tego co pamiętam to z tymi wózkami był taki problem, że plany były dość ogólne. Jeśli coś trzeba poprawić to daj znać.

9
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 07 Lutego 2017, 20:26:48 »
O! Czyli moje wózki żyją i mają sie dobrze :). Czy trzeba coś "domodelować", dorobić 3D do Skodziny?

10
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 03 Lutego 2017, 20:55:25 »
Dobry po dłuższym czasie.
W Lxd2 wstawiłem nowy prześwietnie wykonany model radiotelefonu wykonanego przez kolegę @Krasnowski. Z tego co pamiętam to mamy w MaSZynie świecące diody RT, ale jak widać zasilacz też ma swoją więc w sumie można by było to podpiąć pod jedną komendę odpowiedzialną za świecenie? Również mam zapytanie co do licznika kilometrów, gdyż rumun takowy posiada. Na jakiej zasadzie to działa?

11
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 19 Kwietnia 2016, 22:24:55 »
Tak obecnie prezentuje się Lxd2. Coraz bliżej końca. Notatnikiem to już nie powiem co robię...

12
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 16 Lutego 2016, 23:06:15 »
Do testu pójdzie ta 315 i tor doświadczalny na cztery szerokości torów. Sceneria wyjdzie wraz z zespołem trakcyjnym A20DP.

13
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 16 Lutego 2016, 22:53:16 »
Oficjalnie zostały zakończone pracę nad modelem L45H na tor 750mm. Waży 112k z wózkami, bez Low Poly.

14
Wydział zamówień / Dźwięk zasilacza radiotelefonu
« dnia: 16 Lutego 2016, 13:36:01 »
Witam,
składam zamówienie na nagranie dźwięku zasilacza radiotelefonu Radmor.

15
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 06 Grudnia 2015, 18:55:56 »
Cóż, to co sie da to zrobię, a resztę zostawię na przyszłość.

16
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 06 Grudnia 2015, 17:32:03 »
Krzysiu, ciężko się z tobą nie zgodzić. Postaram się tak podłubać w .mmd żeby to przyzwoicie brzmiało. Zawsze będzie można to w przyszłości poprawi. Maszyna ma takie możliwości żeby wprowadzić zależność od np. temperatury wody?

17
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 06 Grudnia 2015, 14:52:10 »
Ma ktoś propozycje, w jaki sposób zrobić takie bajery:
-cały czas kręcący się wentylator
-gdy wrzuci się na pozycje, otwierają sie żaluzje (tak wiem, tak nie jest w rzeczywistości)
-otwierany wywietrznik dachowy silnika
Uniwersale odpadają. Nie ukrywam, że nie są to wyjątkowo potrzebne bajery ale zawsze poprawią grywalność modelu. Teraz najważniejsze pytanie, czy obecne exe posiada możliwość zależności odtwarzanego dźwięku od pozycji nastawnika? Tj. pozycja 1 dźwięk 1, pozycja 2 dźwięk 2. W zasadzie tylko te rzeczy wprowadzić i lok jest gotowy do testu.

18
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 06 Grudnia 2015, 00:15:15 »
Ekhu, khe, khe <zdmuchiwanie kurzu>
Także tego, Lxd2 przy okazji kolejnego liftingu (dziękuje Sawi za motywacje :D) otrzymała parę nowych detali m. in.:
-antenę RT
-żaluzje 3D, parę osób mnie straszyło że to źle wygląda, ale jak widać prezentuje się świetnie
-wywietrznik dachowy przedziału silnikowego
-pokrywy wsypów/wlewów do piasecznic
-nową kabinę (to już chyba 7?)
-drzwi do kabiny (tak przyszłościowo :)
Ponadto jak to ja, poczyniłem poprawki pierdół i mapowania.

19
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 16 Września 2015, 22:39:17 »
Od 5 października, praktyki zawodowe w Sekcji Utrzymania Taboru Kolejowego w Czechowicach-Dziedzicach (PKP Cargo) :).

20
Bocznica / Odp: EUROSPRINTER "Husarz"
« dnia: 10 Września 2015, 17:13:52 »
To żart?

21
Inne niekolejowe / Odp: Kolejowe ''Gadżety''
« dnia: 07 Września 2015, 22:52:16 »
To jak wszyscy się chwalą to i ja się pochwalę :). Przed i po dokładnym wymyciu i zamontowaniu taśmy LED.

22
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne materiały na EW58
« dnia: 07 Września 2015, 11:38:13 »
Proszę o podesłanie na pw planów/rzutów/zdjęć do EW-ki.

23
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: [Wózek] KWZ CNII
« dnia: 10 Sierpnia 2015, 15:26:12 »
Podejmę się.

24
Na warsztacie / Odp: Bonanza v 2.0
« dnia: 06 Sierpnia 2015, 20:43:20 »
@Kacu jeśli chcesz to mogę wykonać wózki do tej bonanzy, takie ful "hajdefiniszyn" jak w mojej Lxd2.

25
Stosunkowo nie dawno ktos chciał sprzedać w pełni sprawny pulpit za parę/parenaście tysięcy złotych. Wątpię, że ktoś zrobi specjalnie dla Ciebie taki w pełni sprawny zwłaszcza, że ciężko bez znajomości zdobyć takie części (oryginalne). Ponadto trzeba mieć bardzo szeroką wiedze na temat elektroniki i informatyki. Innymi słowy marzenie ściętej głowy.

26
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 12 Czerwca 2015, 16:14:10 »
Tak będę potrzebował, aczkolwiek co do klas i LYd1 to bez wymiarów, bo modele mam gotowe. Z góry dziękuję :).

Dodane 4.07.2015
Cytuj
Jak zapewne mniejszość forum wie "tuninguję" legendarną Zieloną Łączkę, ale o tym to już przy innej okazji :).
Ot i ta okazja. Zielona Łączka była już daaaaaaawno przed moim Projektem 750mm. Postanowiłem jakiś czas temu nieco ją stuningować. Ów tuning polega na przerobieniu układu torowego, wymianie zieleni, zbudowania od podstaw infrastruktury, budynków i terenu. Pytanie: po co tuninguje coś z czego niewiele zostanie. A właśnie po to że Zielona Łączka służy za bazę, wzoruje się na niej. Odcinek który aktualnie robię, będzie małą częścią tego co planuję. Początkowo będzie wydany właśnie ten odcinek o długości <15km, który będzie częścią fikcyjnych Kawieńskich Kolei Dojazdowych. Jeśli ktoś chce pomóc w budowaniu otoczenia (teren, budynki) to zachęcam do współpracy. Poniżej parę screenów z wykonanych prac.
Pozdrawiam

27
Bocznica / Odp: Parowozy i Kolej Wąskotorowa
« dnia: 03 Lipca 2015, 14:32:21 »
Kolej wąskotorowa pojawi się jak ją skończę.

28
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 12 Czerwca 2015, 08:15:35 »
To niespasowana tekstura ściany. W kabince nie ma dziur :).

29
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 31 Marca 2015, 22:37:12 »
@ST44-003
Prezentuje się to tak:
-Kabina Lxd2 ma tylko 43 tys. a dojdzie max. do 50
-Lxd2 waży 107 tys bez low poly interior
-klasa z low poly ma 113 tys.

Dodane 5.05.2015
Po dłuższym czasie wznowiłem pracę nad MBxd2. Był on dość zaniedbany przez to że brakowało mu (dosłownie) silnika. Wagon przez parę miesięcy był praktycznie nieruszany, czego głównym powodem był brak chęci, umiejętności i czasu na wymodelowanie tak skomplikowanego elementu. Dzisiaj podjąłem się wymodelowania całego podwozia wagonu od nowa (zbiorniki, podzespoły). Bryła jest właściwie już gotowa. Pozostało tylko jeszcze dopracować podwozie i dodać antenę radiotelefonu na dach.

Sam silnik to Raba D2156HMU. Jednostka posiada moc 192KM i zblokowana jest w przekładni hydraulicznej Csepel ASH-75. Jednostka potrafi rozhulać wagon do prędkości 60km/h (na torze 1000mm).
Ten silnik to najtrudniejszy model jaki wykonałem.

Dodane 11.06.2015
Kabina Lxd2 powoli nabiera ostatecznych kształtów i kolorów.

30
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 24 Lutego 2015, 10:43:13 »
Więc, po jakiś paru tygodniach prac i nad czujnym okiem Sawiego, Lxd2 kulturalnie działa. Ponadto, nieco łopatologicznie ożywiłem klasę rumuńską z wynikiem wyjątkowo pozytywnym. Jak zapewne mniejszość forum wie "tuninguję" legendarną Zieloną Łączkę, ale o tym to już przy innej okazji :).

Strony: [1] 2 3 ... 7