Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - eu43

Strony: [1] 2 3 ... 9
1
Bieżące kolejowe / Odp: Sygnalizacja, a szlakowa poniżej 40km/h
« dnia: 31 Sierpnia 2012, 23:37:47 »
To zmienia postać rzeczy. Szlakowe linii na których leży Pilawa zaczerpnąłem z bazy kolejowej RailMap - jak widać, jest ona błędna/nieaktualna.
Jeżeli szlakowa przez stację wynosi 40km/h, to rzeczywiście taki zapis w WOS'ie nie jest już oczywisty. Poruszając się z najszybszą dozwoloną prędkością po otrzymaniu S2 pociąg nie przekracza 40km/h, więc semafory nie muszą świecić "na dwa".

2
Bieżące kolejowe / Odp: Sygnalizacja, a szlakowa poniżej 40km/h
« dnia: 31 Sierpnia 2012, 22:29:21 »
Jeżeli dobrze sprawdziłem, Pilawa jest węzłem linii o szlakowych 40, 50 i 60 km/h, więc ten zapis w WOS'ie wydaje mi się oczywisty. Przeanalizowałem schemat stacji (link) i widać semafory wyjazdowe z torów głównych dodatkowych niemogące wyświetlić sygnału zezwalającego na jazdę ze zmniejszoną prędkością.

Najbardziej jednak interesuje mnie sytuacja dla szlakowych <40km/h. Czy wtedy zastosowanie takiego semafora i używanie S2 jest sytuacją normalną nie wymagającą wpisów w WOS'ie bądź specjalnego zezwolenia zarządcy? Podobnie jak nie stosuje się semaforów z zielonym pasem świetlnym dla przebiegów "na wprost" po anglikach, gdy szlakowa nie przekracza 100km/h.

3
Bieżące kolejowe / Sygnalizacja, a szlakowa poniżej 40km/h
« dnia: 31 Sierpnia 2012, 20:14:04 »
Witam,

Nurtuje mnie następujące pytanie. Jak wyglądają obrazy sygnałowe dla przebiegów "w bok" po rozjazdach (po których jazda w kierunku bocznym może się odbywać z v=40km/h), gdy dany posterunek kolejowy leży na linii o szlakowej 40km/h bądź niższej? Wyświetlane są sygnały zezwalające na jazdę ze zmniejszoną szybkością, czy można stosować sygnał zezwalający na jazdę z najszybszą dozwoloną szybkością?

Nie zastanawiałem się nigdy nad taką sytuacją, aż do czasu gdy zauważyłem, że na posterunku (najprawdopodobniej bocznicowym) obsługującym bocznicę zwałowiska KWK Halemba znajdowały się semafory 3-komorowe zarówno dla jazdy na wprost, jak i z ostrza. Sądząc po oznaczeniu semaforów, mogły one wyświetlać Ms2, a więc dolna komora była koloru białego. Nie było więc możliwości układu komór zielona-czerowna-pomarańczowa. Zatem jazda z ostrza odbywała się na sygnał S2 lub ewentualnie Sz. Niniejszy posterunek nie leży na linii należącej do PLK, ponieważ (o ile się nie mylę) pod ich zarządem jest odcinek Ruda Bielszowice - KWK Halemba, a dalsza linia aż do zwałowiska należy prawdopodobnie do kopalni.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« dnia: 02 Listopada 2011, 21:01:42 »
Wtedy światło zielone jest poniżej białego, a w przepisach wyraźnie jest zdefiniowany układ świateł dolne białe, górne zielone. Druga sprawa do żarówka rezerwowa w komorze światła pomarańczowego zamiast w komorze białej. Układ świateł pasuje do sygnału Sp widniejącego jeszcze w starych E1 jako sygnał obowiązujący do odwołania - jednoczesne świecenie się światła pomarańczowego, białego i zielonego w jednym pionie, w takiej kolejności jak napisałem.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« dnia: 02 Listopada 2011, 20:04:59 »
Znalazłem kolejny "kwiatek" kombudu. Mianowicie sygnalizator karzełkowy o układzie świateł (patrząc od góry) pomarańczowe, białe, zielone. Pojedyncza żarówka w komorze światła białego wyklucza powtarzacz (układ świateł przy sygnałach Sp2 i Sp3 też nie pasuje do przepisów). Natomiast podwójna żarówka w komorze światła pomarańczowego jest typowa dla tarczy ostrzegawczych. Ale po co wtedy ta komora światła białego?

Latarnia SKT-631R:
http://www.kombud.com.pl/a/File/latarnie_2007.pdf

Cieszę się, że temat znalazł zainteresowanie :) Zapraszam do dalszej dyskusji.

P.S. Postaram się jutro zadzwonić do kombudu. Może akurat uda mi się zdobyć informacje czy jest popyt na tego typu dziwne sygnalizatory, a jeżeli tak, to w jakich sytuacjach są stosowane.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« dnia: 30 Października 2011, 15:35:14 »
@mechatronik - tak, zapamiętałem tę SBL-kę na bocznicy z pewnego zdjęcia.
http://kolejpiaskowa.pl/data/media/66/SM42-8837_16062008.jpg

Natomiast ciekawie musi wyglądać te czerwone z niebieskim, poszukam sobie... :)

Poprawiona literówka.

Kamils

7
Bieżące kolejowe / Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« dnia: 30 Października 2011, 15:16:04 »
Widziałem już bocznice, po których ruch taboru reguluję się prowizorycznymi sygnalizatorami czerwone/zielone.
Akurat semafor z komorą czerwoną i zieloną wcale nie jest taki prowizoryczny bo stosuje się go np na posterunkach odstępowych ;)

Ale zastosowanie takiego sygnalizatora przy bocznicy, gdzie są wyłącznie przebiegi manewrowe można nazwać nie mniej prowizorycznym, żeby nie urazić osoby która na zielone światło wpuszcza tabor do hali :) Zapraszam do Elektrowni Łaziska.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Semafor 2-komorowy zielone+białe
« dnia: 30 Października 2011, 15:04:43 »
No właśnie, zapasową żarówkę w komorze światła białego stosuje się w sygnalizatorach powtarzających... Czyżby powtarzacz semafora, który zawsze zezwala na jazdę z najszybszą dozwoloną szybkością? Toż to nie semafor, bo takowy powinien mieć możliwość wyświetlenie sygnału zabraniającego jazdę. Może jakiś sygnalizator "szopowy" lub zakładowy? Widziałem już bocznice, po których ruch taboru reguluję się prowizorycznymi sygnalizatorami czerwone/zielone.

9
Bieżące kolejowe / Semafor 2-komorowy zielone+białe
« dnia: 30 Października 2011, 13:12:03 »
Witam,

W ofercie firmy KOMBUD zajmującej się m.in. sygnalizacją i automatyką kolejową znalazłem sygnalizator 2-komorowy z światłem zielonym i białym. Nigdy się z takim sygnalizatorem jeszcze nie spotkałem. Mam pytanie, gdzie stosuje się takie sygnalizatory? Domniemam, że są one w użyciu, ponieważ znajdują się w ofercie. Jeżeli nie, to równie dobrze KOMBUD mógłby w ofercie wystawić sygnalizator o układzie świateł niebieskie i pomarańczowe lub coś jeszcze bardziej odjechanego... ;) Zapraszam do dyskusji.

P.S. Załączam link do oferty:
http://www.kombud.com.pl/a/Image/produkty/3/LST-uklady%20swiatel.jpg

10
Infrastruktura kolejowa / Multimedialne Przepisy E1
« dnia: 26 Kwietnia 2007, 07:57:37 »
Zgadzam się że ten serwer to duże G. Chciałem do wrzucić na hyperupload, megaupload albo turboupload, ale odrzucali aplikację.

P.S. Dzięki @Oli_EU :)

11
Infrastruktura kolejowa / Multimedialne Przepisy E1
« dnia: 25 Kwietnia 2007, 20:13:25 »
Cytat: "pol102"
Dziala! Sprawdzone na IE6 i firefoxie. Fajna rzecz tylko troche popracuj nad szatą graficzną i dokończ w 100% swoje dzieło.

Popraw S3 i S4 bo opisy nie pasują ;>


Bardzo dziękuję za pozytywne komentarze :)

P.S. Hehe rzeczywiście :P Co mi do głowy strzeliło, żeby napisać pomarańczowe światło, a jest zielone i na odwrót... Już biorę się za poprawki ;)

Muszę jeszcze pomyśleć nad odinstalatorem. Prawdopodobnie będzie on plikiem *.bat albo *.cmd bo jest go najprościej zrobić.

12
Infrastruktura kolejowa / Multimedialne Przepisy E1
« dnia: 25 Kwietnia 2007, 17:23:48 »
Witam wszystkich po mojej długiej nieobecności na forum :)

W ostatnim czasie pracowałem nad "Multimedialnymi Przepisami E1"... Są one skończone na 75%, ale już teraz udostępniam wersję demonstracyjną :). Może być w niej niedopracowana grafika, itp...
Zachęcam do pobrania szczególnie tych MK, którzy chcą nauczyć się przepisów sygnalizacji E1.

Oto link do tego programu:
http://files-upload.com/pl/189823/ME1_Demo.exe.html

Z powodu kilku problemów ze ściągnięciem programu zamieszczam jeszcze link alernatywny od kolegi @Oli_EU:
http://www.oli.eu07.pl/ME1_Demo.exe[/color]

W przypadku błędów z linkiem proszę o zgłoszenie mi tego na pocztę lub gg. Postaram się go wtedy zaktualizować w jak najkrótszym czasie.

Instalacja:
Klikamy na pobrany plik "ME1_Demo.exe", następnie wybieramy lokalizację i klikamy na "Instaluj".

Odinstalacja:
Usuwamy utworzony skrót z pulpitu, folder "Multimedialne Przepisy E1" z Menu Start oraz z wybranej lokalizacji (domyśnie ProgramFiles).

Program może zawierać pewne błędy, dlatego proszę o ich zgłaszanie. Poprawię je wtedy w ostatecznej wersji.
Życzę miłego oglądania i proszę o komentarze :)

13
Publikacje / Linia 546
« dnia: 24 Grudnia 2006, 18:26:17 »
Cytat: "prof_klos"
Cytat: "PaPiK Cargo S.A"
...dziewczyny (jak sie jakas znajdzie)


Szczerze to bardzo wątpię...
Może wsród miłośników się jeszcze znajdzie
ale tutaj...
Baaardzo wątpię. :-)


Hehehe :) A pamiętacie jeszcze tą "Fryzkę" czy jakoś tak? Pisała kiedyś w dziale "test" różne zagadki ;)
Więc dziewczyny jednak mamy na forum...

P.S. Sorki za odbieganie od tematu, w końcu to temat o scenerii a nie o dziewczynach :P

14
Na warsztacie / Realistyczna trasa kolei piaskowych
« dnia: 23 Grudnia 2006, 19:25:52 »
Patrząc, jak to wygląda na mapie a jak u ciebie, to muszę powiedzieć że zrobiłeś to rzeczywiście super :) Świetnie udało ci się przenieść tą "plątaninę torów" do scenerii.

Pozdrawiam
i życzę wszystkim wesołych świąt ;)

15
Bocznica / Zima zawitała w symku:)
« dnia: 19 Grudnia 2006, 15:01:11 »
Cześć :)

Hehe super to wygląda :D Muszę sobie koniecznie zassać paczkę i zainstaować do symka. Podoba mi się ta zima :)

16
Na warsztacie / Blachownia - Częstochowa Gnaszyn
« dnia: 18 Grudnia 2006, 20:15:16 »
Witam ;]

Zassałem sobie scenerię, i oceniam ją 7/10. Oczywiście to moja osobista sugestia ;). Widać, że sceneria nie jest ukończona, bo brakuje semafrów (tak mi się wydaje, bo może to jest zrobione specjalnie...); na szlakach brakuje trakcji, itp.
Ogólnie sceneria jest ciekawa, lubię realistyczne scenerie :)

P.S. Nie bierz sobie tego do serca, ale moim zdaniem tekstura trawy jest okropna <bleee> ;|. Oby innym się podobała, bo w razie czego ja umiem sobie ją zmienić ;)

Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalczym trasopisaniu :D

17
Na warsztacie / Pierwsza trasa początki
« dnia: 18 Grudnia 2006, 17:16:00 »
Ja również mam ten problem ;(

Apropo screenów, które widziałem... Sceneria jest ogólnie fajna :). Jest mało semaforów kształtowych w MaSzynie, więc nie mam nic przeciwko temu, by one tam były.
Słupy wysokiego napięcia też spoko :D. Podobnie z otoczeniem scenerii. Jest dużo drzew, zbiorniki wodne i ciekawe budynki :)

Nie pozostaje mi nic innego, niż czekać na wyjście działającej paczki ;)

Pozdrawiam, Tomek.

18
Infrastruktura kolejowa / mapy.geoportal.gov
« dnia: 28 Sierpnia 2006, 09:30:55 »
W Mikołowie są dosyć nowe mapki. Wiem, bo na pod koniec zeszłych wakacji była częściowa wycinka lasu, a na zdjęciach już jest po tej wycince :P

19
Bieżące Symulatorowe / Odp: Virtual
« dnia: 06 Maja 2006, 08:17:38 »
eu43 - 304423
Spoko pomysł ;)

20
Bieżące Symulatorowe / Nastawnik do symka
« dnia: 11 Kwietnia 2006, 14:06:52 »
Wygląda to super :)

21
Trasy / S1 w Kończynach...
« dnia: 09 Kwietnia 2006, 15:52:56 »
MI tam żadne błędy nie wywalają. Może źle manewrujesz? Po otrzymaniu Ms2 (białego światła) manewrujemy do pierwszego niebieskiego światła.
Czy nie czasem za daleko pojechałeś?

22
Uruchamianie Symulatora / Problem > błędy po zamianie loka
« dnia: 09 Kwietnia 2006, 08:55:27 »
Mi jeszcze pisze w logu, że nie może wczytać tekstury tabliczek tarcz zaporowych świetlnych. Moim zdaniem, to nie ma nic do rzeczy, bo normalnie śmigam np. bykiem!

23
Uruchamianie Symulatora / Problem > błędy po zamianie loka
« dnia: 08 Kwietnia 2006, 16:11:51 »
No jasne :P Przecierz mi chodzi wszystko w Jelitkowie.

24
Uruchamianie Symulatora / Problem > błędy po zamianie loka
« dnia: 08 Kwietnia 2006, 14:10:38 »
Zrobiłem tak, i nic nie pomogło. Gdy pozostawię tą starą lokomotywę i jadę np. eu07 to jest ok. Nie ma wtedy żadnych błędów.

25
Uruchamianie Symulatora / Problem > błędy po zamianie loka
« dnia: 08 Kwietnia 2006, 12:43:41 »
Witam :)

Aby sobie urozmaicić jazdę na trasie quarkmce postanowiłem pojechać składem ze skwarek. Oto ten wpis:
//osobowy Skwarki->Koniewice (dolna trasa niezelektryfikowana)
trainset MM1301 start1p 0 0
//$o tym pociagiem mozna jechac tylko jako pasażer
node -1 0 SU46-010 dynamic PKP\SU46 SU46-010 303Ddumb 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00256-5 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-3 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-1 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 passenger 0 5 Passengers enddynamic
endtrainset

Aby pojechać zamieniam lokomotywę na SM31-074. A oto Wpis, który otrzymuję (wywaliłem wagony):
//osobowy Skwarki->Koniewice (dolna trasa niezelektryfikowana)
trainset MM1301 start1p 0 0
//$o tym pociagiem mozna jechac tylko jako pasażer
node -1 0 SM31-074 dynamic PKP\SM31 sm31-074 411D 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
endtrainset

Gdy pełen nadzei uruchamiam sobie symka, zaczynają się błędy (z lokomotywą jest wszystko ok, bo działa mi na innych trasach).
Oto końcówka log'a:Loading - text model: dynamic\pkp\eaos\coal.t3d
Loading - text model: dynamic\pkp\sm42\sm42.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\sm42\wozek.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\sm42\sm42-174.bmp
OK
Loading - text model: dynamic\pkp\syp\syp.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\syp\#syp.tga
OK
Loading - text model: dynamic\pkp\wars\wars.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\wars\#wars.tga
OK
Loading - text model: dynamic\pkp\ds\bagazowy.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\ds\#bagazowy.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\ds\bagazowy.tga
Failed
Loading - text model: dynamic\pkp\es\coal.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07\eu07-424.bmp
OK

A oto błąd, który mi wyskakuje: "Wystąpił problem z aplikacją EU07 Rail Vehicle Simulator program i zostanie ona zamknięta." :(
Proszę o pomoc... Co mam zrobić, aby mi to ruszyło?

26
Na warsztacie / wrocław-opole
« dnia: 05 Kwietnia 2006, 08:00:59 »
Skoro już o tym napisałeś, to mam nadzieję, że projekt nie upadnie po 20% trasopisania ;>

Jaka będzie długa? Mam nadzieję, że 100 km... :D

27
Bieżące Symulatorowe / nieoficjalna strona symulatora
« dnia: 04 Kwietnia 2006, 15:14:53 »
Fajnie, że o tym piszesz, ale już ktoś chyba podawał ten aders.

P.S. Mi ta strona się bardzo podoba.

28
Pomoc doraźna / jET edytor tras
« dnia: 31 Marca 2006, 14:05:43 »
3ds max jest prosty w obsłudze (wystarczy parę dni bycia samouczkiem). Uwaga odnośnie jET'a : w nim stworzysz tylko tory (chyba nic więcej). Reszta, czyli semafory, trakcja, trawa, eventy, składy musisz robić w notatniku. Ja mam 3ds max 7 i w nim łatwo robię tory, trakcja, semafory, wskaźniki, trawkę, drzewka itp. W notatniku tylko muszę robić składy. No i który jest lepszy? (pytanie retoryczne :D )

29
Bieżące Symulatorowe / Nastawnik do symka
« dnia: 27 Marca 2006, 20:11:04 »
Do tego atmela to mnie jednak zniechęciłeś :(
No ale jestem twardy! Będę kombinował z potencjometrem i enkoderem. Mam starą klawiaturę i czas na kombinowanie. Ile wyjść ma enkoder? Do czego służą?

30
Bieżące Symulatorowe / Nastawnik do symka
« dnia: 27 Marca 2006, 17:52:19 »
Cytat: "Vasilkov"
@Mariusz1970 zrobił byś (jak byś miał czas) schemat i zasadę działania twojego urządzenia?


Właśnie. Ja też bym cię o to prosił. Jak masz cyfrówkę i chęci, to bardzo był bym Ci wdzięczny, jak byś dał jeszcze fotkę tego twojego nastawnika.

Strony: [1] 2 3 ... 9