Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Cordylus

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 12 Października 2016, 21:37:06 »
W dniu 26.11.2016 odjedzie pociąg specjalny z okazji „Dnia Kolejarza”. Wydarzenie odbędzie się w formie imprezy dla miłośników kolejnictwa.
Pociąg odjeżdża z dworca przy ulicy Kolejowej 4 w Koszalinie o godzinie 11. Powrót do Koszalina o 15:50.

Przejazd z fotostopami!
Skład pociągu: Lxd2+Bxhpi+brankard, na stacji w Manowie krzyżowanie z pociągiem roboczym WDZ Koszalin – drezyna Wmc

Koszt płatny przelewem na konto do 7 dni przed imprezą 50zł od osoby, w dniu imprezy w pociągu 60zł od osoby.
Nr. konta 90 1610 1162 7101 1426 2000 0001
Możliwość rezerwacji noclegu w zależności od hotelu od 20 do 50zł
Po przejeździe ognisko na lokomotywowni – kiełbasa na ognisko w cenie biletu.
Więcej informacji oraz rezerwacja miejsc po numerem telefonu 601154937

Rozkład jazdy wrzuciłem w załącznik. | @macius5991

2
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 21 Października 2015, 13:52:20 »
Pociąg z okazji „Dnia Kolejarza 2015r.” na Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej

21 listopada 2015r. odjedzie pociąg z okazji „Dnia Kolejarza”. Pociąg dojedzie aż do miejscowości Rosnowo.
Przejazd z fotostopami, skład pociągu: Lxd2+2 transportery+brankard+Bxhpi
Koszt płatny przelewem na konto do 7 dni przed imprezą 50zł od osoby, w dniu imprezy w pociągu 60zł od osoby.
Nr. konta 90 1610 1162 7101 1426 2000 0001
Więcej informacji pod numerem telefonu 601154937

Rozkład jazdy:
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/12108717_836061009826108_2464355794212085274_n.png?oh=66d7167adf77fb17a2ba0a9f434b0c4e&oe=56BDA5C3

Lxd2 w Rosnowie:
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/11226176_836061026492773_4001209150817092418_n.jpg?oh=ab0926962e15f3d93919427b62619af3&oe=568C1EB5



http://waskotorowka.koszalin.pl

Reg. obowiązki 2.
Proszę poprawnie wstawić obrazki, tak jak nakazuje Regulamin.
Benek

3
Bieżące kolejowe / Odp: Mechanik EN57
« dnia: 23 Września 2015, 14:26:35 »
Właśnie załadowałem "Mechanik Deluxe Edition", więc polecam ściągnąć na razie jedynie to. Wystarczy by w pełni cieszyć się symulacją.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Mechanik EN57
« dnia: 21 Września 2015, 01:40:11 »
Wróciłem ostro do tematu.

Tworzę stronę archiwizującą wszystko co tyczy się symulatora Mechanik EN57:
http://mechanik-en57.cba.pl/
Z tego powodu proszę was o wszystkie pliki związane z tym programem jakie tylko macie, a stworzymy jedną bazę tego wszystkiego.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Poszukiwanie kontaktu z autorami Mechanik EN57
« dnia: 18 Września 2015, 00:17:32 »
Odgrzeję trochę kotleta.
Czy udało się nawiązać kontakt z autorami i coś uzyskać? Mnie kwestia tego starego symulatora też bardzo interesuje.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Głosujmy na parowóz Px48!
« dnia: 21 Czerwca 2014, 23:02:52 »
Uwaga, ostatnia szansa na uruchomienie parowozu! Głosowanie kończy się już jutro, a projekt znów spadł na miejsce trzecie! Proszę, byście zagłosowali też nie tylko wy, ale i wasze rodziny i znajomi. W chwili gdy piszę tego posta brakuje nam coś około 50 głosów w głosowaniu online. To naprawdę niewiele! Można to jeszcze nadrobić!

Projekt nr 5!
http://obywatelski.koszalin.pl/pl/ankieta-koszalinski-budzet-obywatelski-2015

7
Bieżące kolejowe / Głosujmy na parowóz Px48!
« dnia: 19 Czerwca 2014, 22:17:31 »
Jak może wiecie lub nie, działam jako wolontariusz na Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej. Sprowadziliśmy niedawno Px48 w celu uruchomienia go i przewozów ludzi. Potrzeba jednak sporo pieniędzy na jego remont, gdyż stał sobie zapuszczony przez ponad 20 lat jako pomnik przed fabryką w Chrzanowie. Rozpoczęło się głosowanie w budżecie obywatelskim miasta Koszalina. Jednym z projektów jest właśnie przywrócenie do stanu czynnego tego parowozu: Opcja nr. 5 w kategorii projektów do 500 tys. zł:
http://obywatelski.koszalin.pl/pl/ankieta-koszalinski-budzet-obywatelski-2015

Z racji faktu iż głosować może każda osoba "związana z Koszalinem", to w praktyce zagłosować może każdy obywatel RP powyżej 16 lat.
Potrzebne jest imię, nazwisko i PESEL - spokojnie, organizuje to Urząd Miejski, który do nazwisk i PESELi i tak ma dostęp, więc nie ukradną danych. Porównają tylko, czy nie są zmyślone i czy nie głos nie został oddany wielokrotnie. Głosujcie więc, niech zagłosują wasze rodziny i znajomi. Rozsyłajcie to po wszelkich forach, a parowóz będzie jeździł. Szanse są duże, jednak każdy głos jest ważny bo jak widać balansujemy nieco na krawędzi głosów. Żeby dostać dofinansowanie potrzebne jest nam co najmniej drugie miejsce. W kategorii projektów tanich, można wybrać sobie co się chce, ja wybrałem wybiegi dla psów, bo takowych w mieście nie ma, a wiem, że są potrzebne.

Tak ta maszyna wygląda teraz:
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t1.0-9/10431700_599879296777615_934053670523691071_n.jpg

Link do ankiety nie działa. Proszę poprawić. Usunąłem też puste linie.
Benek

8
Moim zdaniem powodem dla którego nikomu nie chce się tworzyć domów, znaków drogowych i temu podobnych jest trudność w umieszczaniu ich na scenerii. Kiedy autor ma świadomość iż jego model zostanie wykorzystany "być-może-kiedyś-tam" nie nastraja to raczej pozytywnie do pracy. Przy teksturze lokomotywy problemu tego nie ma gdyż gotowy produkt można natychmiastowo zaimportować do symka. Gdyby dodawanie obiektów otoczenia było łatwiejsze z pewnością wiele osób zaczęło by eksperymentować z upiększaniem istniejących scenerii co zaowocowałoby nowymi dodatkami. Nawet prosty edytor otoczenia z widokiem 2D sprowadzający się do "postaw i obróć domek lub drzewko" moim zdaniem wiele by dał.

9
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafor próby hamulca
« dnia: 07 Czerwca 2013, 17:11:02 »
Moje zdjęcia i wymiary tych sygnalizatorów są już niestety archiwalne. :(

Idąc tamtędy dzisiaj dostrzegłem ich brak. Po zbadaniu sprawy bliżej okazało się że zostały całkiem wykopane, a teren po nich wyrównany. Gdyby nie pozostawiony tam kawałek plastiku na którym robiłem wymiarowanie, nie było by po nich śladu.

10
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafor próby hamulca
« dnia: 21 Maja 2013, 11:57:19 »
No ale chyba do stworzenia modelu 3d to wymiary te wystarczą? Widać, że wykonanie tego sygnalizatora jest warsztatowe i 1 cm w tą czy w tą na pewno nie sprawią różnicy.

Co się zaś tyczy nazwy tego urządzenia, to na czym to w końcu stanęło? Ja proponuję nazwę "Sygnalizator próby hamulca". Poprawnie?

11
Na warsztacie / Odp: Edytor scenerii
« dnia: 15 Maja 2013, 12:27:35 »
To wszystko ma sens.
Dla mnie - MaSzynowego amatora, przyznaję się ważny jest aspekt wizualny. Nie chodzi mi jednak o fotorealistyczność, a o różnorodność terenu. Poza tym nie wymagam wielkich prędkości. Dlatego właśnie np. uwielbiam Całkowo. Z tego powodu w edytorach brakowało mi nie tyle narzędzi do ukształtowania terenu, czy formowania układów torowych, co narzędzi do łatwego wprowadzania obiektów otoczenia w postaci drzew, domków, płotów i płaskich teł, które z daleka robiły by świetne wrażenie.
Jeśli powstałaby kiedykolwiek sceneria wąskotorowa, to właśnie otoczenie moim zdaniem decydowałoby najbardziej o jej popularności.

12
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafor próby hamulca
« dnia: 14 Maja 2013, 23:56:36 »
Nie umarł, tylko czasu brakło. Studia, studia i jeszcze raz studia.
Oto wymiary na papierze. Wszystko pomierzone od nowa. Zaznaczam jednak, że wymiarowanie profesjonalne nie jest, bo kompletnie się na tym nie znam.

Czy coś jeszcze jest potrzebne?

13
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafor próby hamulca
« dnia: 28 Kwietnia 2013, 22:43:20 »
Dokładnie sygnalizator znajduje się w tym miejscu:
https://maps.google.pl/maps?q=54.38649,18.631316&hl=pl&ll=54.386506,18.631467&spn=0.000233,0.000431&num=1&t=h&z=21
Widać nawet go na zdjęciu.
Trochę po prawej jest drugi taki sam, jednak w gorszym stanie.

EDIT:
Ten sygnalizator jest całkowicie odmiennej konstrukcji niż ten na planach. Przyciski nastawcze znajduję się wewnątrz niego pod klapką.

14
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafor próby hamulca
« dnia: 09 Kwietnia 2013, 21:06:08 »
Wymiarowanie to było w istocie moim pierwszym w życiu, więc przyznaję: niespecjalnie wiedziałem jak się za to zabrać.  Rysunków technicznych też nigdy nie tworzyłem i raczej tworzyć nie będę, bo studiuję medycynę a te dziedziny raczej w parze jednak nie idą. Człowiek jest zbyt niewymiarowy. 
Prawdę powiedziawszy chciałem początkowo zrobić tak jak mi poradziłeś, nanosząc rysunek na kartkę ołówkiem, jednak wiatr był na tyle silny i zimny, że zgrabiałe ręce odmawiały mi trzymania ołówka, a kartka usilnie starała się zmienić własną lokalizację - w efekcie czego powstał bohomaz czytelny raczej tylko dla mnie. W domu już z kolei pomyślałem, że może lepiej będzie nanieść te wymiary na zdjęcia. Wyszło jak wyszło. Będę o tym pamiętał następnym razem.

Cieszę się jednak, że powstaje model. To urządzenie jest jednak dość rzadkie, wiec może przynajmniej uda się je ocalić od zapomnienia w formie cyfrowej.
Tego rodzaju sygnalizatory widziałem też w Niemczech, jednak u nich to wyglądało zupełnie inaczej.

15
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafor próby hamulca
« dnia: 08 Kwietnia 2013, 17:17:16 »
Zdjęcia na tekstury i wymiary już powędrowały do wskazanego wątku. Dodatkowo wklejam jeszcze tutaj:
http://eu07.pl/userfiles/13586/foto-Sygnalizator_hamulca.rar

Czy nazwa jest wobec tego nieustalona?

16
Zdjęcia dwóch sygnalizatorów próby hamulców zespolonych Rhs wraz z wymiarami tych urządzeń:
http://eu07.pl/userfiles/13586/foto-Sygnalizator_hamulca.rar

17
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafor próby hamulca
« dnia: 07 Kwietnia 2013, 20:10:25 »
Mam też pytanie.
Jak brzmi oficjalna nazwa tego urządzenia? Zamierzam zrobić o nim artykuł na Wikipedii, jednak nie wiem pod jaka nazwą.

18
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafor próby hamulca
« dnia: 07 Kwietnia 2013, 19:55:45 »
Odświeżę temat, bo odkryłem właśnie dwa tego rodzaju sygnalizatory 200 metrów od mojego tymczasowego miejsca zamieszkania.

Jeśli są chętni mogę wykonać dokładne zdjęcia na tekstury.

19
Bieżące kolejowe / Odp: Mechanik EN57
« dnia: 24 Października 2012, 13:21:11 »
To faktycznie bardzo ciekawe. Dodatkowa trasa jest bardzo mile widziana, więc jakby można było udostępnić, to bardzo chętnie.

Poszukałem trochę po zagranicznych stronach i okazało się, że Czesi napisali do Mechanika edytor. Niestety jak można się domyśleć - jest po czesku.
http://mechanik.wz.cz/

Dlatego przyda się jednak umiejętność rozpoznawania pliku trasy.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Mechanik EN57
« dnia: 22 Października 2012, 19:02:41 »
Fragment pliku trasa.dat. Mam nadzieję, że tyle wystarczy.

*********************************
Stacja Zakopane (km 43,3 -> 42,1)
*********************************
'z_p 0 0 0 40
'z_d 0 0 0 14 5 0 0 128
'z_d 0 0 500 13 5 0 0 48
'z_d 0 0 2500 7 5 0 0 40

//Wz1 - zwrotnica tor 2 > 1
's 0 -700 200 2200 1 9

//brama 1
//slup
's 0 -700 -900 6000 1 2
//przeslo
's 0 -1850 -890 6000 1 13
's 0 -3100 -890 6000 1 13
's 0 -4350 -890 6000 1 13
//wysiegniki
#t_prz 0 4 30 -315 6000 30 -645 6000 -620 -645 6000 -620 -315 6000 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 34 16 9
's 0 -1320 -650 6000 1 26

//wiaty, latarnie - peron 2
//wiata 1
#t_prz 0 4 400 -100 2000 400 -150 2000 400 -150 1000 400 -100 1000 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 55 4 6
#t_p 0 4 400 -110 2000 1180 -110 2000 1180 -110 1000 400 -110 1000 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 10 58 6
#t_prz 0 4 760 300 2000 760 -150 2000 800 -150 2000 800 300 2000 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 57 4 6

//latarnia 1
's 0 350 -1000 3000 1 53

//wiata 2
#t_prz 0 4 760 300 6500 760 -170 6500 810 -170 6500 810 300 6500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 57 4 6
#t_prz 0 4 400 -100 6500 400 -150 6500 1180 -150 6500 1180 -100 6500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 3 55 4 6
#t_prz 0 4 400 -100 7500 400 -150 7500 400 -150 6500 400 -100 6500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 55 4 6
#t_p 0 4 400 -110 7500 1180 -110 7500 1180 -110 6500 400 -110 6500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 10 58 6
#t_prz 0 4 760 300 7500 760 -150 7500 800 -150 7500 800 300 7500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 57 4 6

//latarnia 2
's 0 350 -1000 12000 1 53

//wiata 3
#t_prz 0 4 760 300 16500 760 -120 16500 810 -120 16500 810 300 16500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 57 4 6
#t_prz 0 4 400 -100 16500 400 -180 16500 1180 -180 16500 1180 -100 16500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 3 59 4 6
#t_prz 0 4 400 -100 17500 400 -150 17500 400 -150 16500 400 -100 16500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 55 4 6
#t_p 0 4 400 -110 17500 1180 -110 17500 1180 -110 16500 400 -110 16500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 10 58 6
#t_prz 0 4 760 300 17500 760 -150 17500 800 -150 17500 800 300 17500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 57 4 6
#t_prz 0 4 450 -130 17500 450 -300 17500 1100 -300 17500 1100 -130 17500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 85 4 6

//latarnie 3,4
's 0 350 -1000 22000 1 53
's 0 550 -1000 34000 1 53

//wiaty,latarnie -  peron 1
//wiata 1
#t_prz 0 4 -2190 300 6500 -2190 -170 6500 -2140 -170 6500 -2140 300 6500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 57 4 9
#t_prz 0 4 -2550 -100 6500 -2550 -150 6500 -1770 -150 6500 -1770 -100 6500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 3 55 4 9
#t_prz 0 4 -1770 -100 6500 -1770 -150 6500 -1770 -150 7500 -1770 -100 7500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 55 4 9
#t_prz 0 4 -2550 -120 6500 -2550 -120 7500 -1770 -120 7500 -1770 -120 6500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 10 58 4 9
#t_prz 0 4 -2190 300 7500 -2190 -150 7500 -2140 -150 7500 -2140 300 7500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 57 4 9

//latarnia 1
's 0 -2600 -1000 12000 1 53

//wiata 2
#t_prz 0 4 -2190 300 16500 -2190 -130 16500 -2140 -130 16500 -2140 300 16500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 57 4 9
#t_prz 0 4 -2550 -100 16500 -2550 -180 16500 -1770 -180 16500 -1770 -100 16500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 3 59 4 9
#t_prz 0 4 -1770 -100 16500 -1770 -150 16500 -1770 -150 17500 -1770 -100 17500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 55 4 9
#t_prz 0 4 -2550 -120 16500 -2550 -120 17500 -1770 -120 17500 -1770 -120 16500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 10 58 4 9
#t_prz 0 4 -2190 300 17500 -2190 -150 17500 -2140 -150 17500 -2140 300 17500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 57 4 9

//latarnia 2
's 0 -2600 -1000 21500 1 53

//semafor 2 kom. - tor 3, peron 1
#t_prz 0 4 -2600 300 25400 -2600 -700 25400 -2500 -700 25400 -2500 300 25400 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 4 89 16 9

//wiata 3
#t_prz 0 4 -2190 300 25500 -2190 -170 25500 -2140 -170 25500 -2140 300 25500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 57 4 9
#t_prz 0 4 -2550 -100 25500 -2550 -150 25500 -1770 -150 25500 -1770 -100 25500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 3 59 4 9
#t_prz 0 4 -1770 -100 25500 -1770 -150 25500 -1770 -150 26500 -1770 -100 26500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 55 4 9
#t_prz 0 4 -2550 -120 25500 -2550 -120 26500 -1770 -120 26500 -1770 -120 25500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 10 58 4 9
#t_prz 0 4 -2190 300 26500 -2190 -150 26500 -2140 -150 26500 -2140 300 26500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 57 4 9

//brama 2
//slup l
's 0 -4750 -1000 24000 1 3
//przeslo
's 0 -4700 -1000 24000 1 13
's 0 -3450 -1000 24000 1 13
's 0 -2200 -1000 24000 1 13
's 0 -950 -1000 24000 1 13
's 0 300 -1000 24000 1 13
's 0 1000 -1000 24000 1 13
//wysiegniki
's 0 -3800 -930 24000 1 42
's 0 -4300 -930 24000 1 44
's 0 -1350 -930 24000 1 44
's 0 -650 -930 24000 1 42
's 0 1200 -930 24000 1 42
//slup p
's 0 460 -1000 24000 1 4

//latarnia 3
's 0 -2600 -1000 30500 1 53

//wiata 4
#t_prz 0 4 -2190 300 34500 -2190 -130 34500 -2140 -130 34500 -2140 300 34500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 57 4 9
#t_prz 0 4 -2550 -100 34500 -2550 -180 34500 -1770 -180 34500 -1770 -100 34500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 3 59 4 9
#t_prz 0 4 -2440 -130 35500 -2440 -300 35500 -1850 -300 35500 -1850 -130 35500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 85 4 9
#t_prz 0 4 -1770 -100 34500 -1770 -150 34500 -1770 -150 35500 -1770 -100 35500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 55 4 9
#t_prz 0 4 -2550 -120 34500 -2550 -120 35500 -1770 -120 35500 -1770 -120 34500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 10 58 4 9
#t_prz 0 4 -2190 300 35500 -2190 -150 35500 -2140 -150 35500 -2140 300 35500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 5 57 4 9

//slup krat. za peronem 2
's 0 750 -880 37000 1 19

//slup krat. "goly" - peron 1
's 0 -2100 -1000 36000 1 5

//latarnie 4,5
's 0 -2300 -1000 36500 1 53
's 0 -2300 -1000 39500 1 53

//brama 3
//slup l
's 0 -1900 -1000 40000 1 3
//przeslo
's 0 -2750 -1000 40000 1 13
's 0 -1500 -1000 40000 1 13
's 0 -250 -1000 40000 1 13
's 0 1000 -1000 40000 1 13
's 0 1300 -1000 40000 1 13
//wysiegniki
's 0 -2800 -930 40000 1 44
's 0 -1400 -930 40000 1 44
's 0 -200 -930 40000 1 44
's 0 1150 -930 40000 1 42
's 0 1700 -930 40000 1 44
//slup p
's 0 2500 -1000 40000 1 3

//latarnie 6,7
's 0 -2600 -1000 43000 1 53
's 0 -2800 -1000 46000 1 53

//peron 2
#t_p 0 4 350 300 0 350 300 35000 390 300 35000 390 300 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1 1 10 91 6
#t 0 4 350 300 35000 350 400 37000 390 400 37000 390 300 35000 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1 1 10 91 4 6
#t_p 0 4 1190 300 0 1190 300 35000 1230 300 35000 1230 300 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1 1 10 91 6
#t 0 4 1190 300 35000 1190 400 37000 1230 400 37000 1230 300 35000 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1 1 10 91 4 6
#t_p 0 4 300 300 0 300 300 35000 1300 300 35000 1300 300 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 10 52 6
#t 0 4 300 400 35000 300 300 35000 300 300 0 300 400 0 0 0 0 0 0 0 300 400 0 7 1 1 4 84 4 6
#t 0 4 300 400 37000 1300 400 37000 1300 300 35000 300 300 35000 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 10 52 4 6
#t 0 3 300 400 37000 300 300 35000 300 400 35000 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 4 84 4 6

//slup krat na miedzytorzu (tory 1 i 2)
's 0 -950 -650 44000 1 15
's 0 -1460 -680 44000 1 22
's 0 -950 -880 44000 1 5

//Wz1 -zwrotnica tor 6 > 4
's 0 2000 200 47000 1 9

//semafory wyjazdowe - tory 2,4
'sem 0 400 -780 42000 2 2 3
'z_p 0 400 42000 40
's 0 2600 -780 48000 1 106

//semafor wyjazdowy - tor 1
's 0 -1150 -780 47000 1 106

//latarnie 8,9 - peron 1
's 0 -3000 -1000 49000 1 53
's 0 -3100 -1000 52000 1 53

//Wz1 - zwrotnica tor 2 > 1
's 0 -600 200 49500 1 9

//bramy po prawej - skarpa
's 0 1750 -1000 12000 1 1
's 0 1300 -720 12000 1 43

's 0 2400 -980 23000 1 5

's 0 1350 -720 34000 1 43
's 0 1750 -1000 34000 1 1

's 0 -1500 -720 49000 1 43
's 0 -1100 -1000 49000 1 1

21
Bieżące kolejowe / Mechanik EN57
« dnia: 22 Października 2012, 16:05:16 »
EDIT: Tworzę stronę archiwizującą wszystko co tyczy się symulatora Mechanik EN57:
http://mechanik-en57.cba.pl/
Z tego powodu proszę was o wszystkie pliki związane z tym programem jakie tylko macie, a stworzymy jedną bazę tego wszystkiego.


Symulator ten na pewno nie jest wam obcy! :)

Uruchomiłem ostatnio mojego DOS-owego staruszka z nostalgicznym przyciskiem "turbo" z przodu. Jeśli chodzi o oprogramowanie oczywistym wyborem był Mechanik.
Mam wersję standardową oraz ściągnąłem (nie bez problemów) nawet przepiękną wersję Trasaland Edition i objeździłem ją już ładnych kilkadziesiąt razy.

Chciałbym pobawić się jednak w tworzenie scenariuszy do tego symulatora. Problem w tym, że nie pozostały się już żadne instrukcje jak się za to zabrać. Prawdę mówiąc jedyną stroną, gdzie było coś o tym wspomniane to ta nieaktualizowana od dekady "skorupa WWW": http://www.zabikowo.net/kolej/archiwum_WWW/Heland/
Wynika jednak z tego, że tworzenie takich tras jest możliwe.

Czy ktoś ma o tym jakąś wiedzę? Na internet nie ma co liczyć.

22
Na warsztacie / Odp: Elementy dekoracji scenerii
« dnia: 25 Września 2012, 01:27:17 »
Zastanwiam się w takim razie co jest największą przyczyną spadku wydajności w otoczeniu.
Czy jest to bardziej wczytywanie nadmiernych ilości tekstur czy nadmierna ilość wielokątów?

Chodzi mi o stworzenie obiektów, które najmniejszym kosztem będą dawały najlepszy efekt. Zwłaszcza jeśli chodzi o roślinność, bo ta w MaSzynie woła o pomstę do nieba...

23
Bieżące Symulatorowe / Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« dnia: 19 Września 2012, 23:06:16 »
Można wprowadzić stałą siatkę np. 5m jak w Trainz, przygotować tekstury na to (powinny być dostępne darmowe do takich zastosowań)
Wystarczy wejść na http://cgtextures.com/, w wyszukiwarkę wpisać "ground" i jest cała masa darmowych tekstur do takich właśnie zastosowań!

24
Na warsztacie / Odp: Elementy dekoracji scenerii
« dnia: 18 Września 2012, 21:09:28 »
Tekstury budynków najlepiej wziąć z tąd stąd:
http://cgtextures.com/
Są tu darmowe tekstury właśnie do takich zastosowań. Wystarczy wybrać te najbardziej polsko wyglądające - i sprawa załatwiona!

Ort.
ABu

25
Na warsztacie / Odp: Elementy dekoracji scenerii
« dnia: 14 Września 2012, 01:45:32 »
Myślałem nad tego rodzaju pomysłem, co został zastosowany głównie w Trainzie.
Mianowicie miejskie tła. Mamy już tło zastępujące las, jednak miasta - nie.
Ten przykład rozwiązałby problem pustości miast. Z daleka naprawdę robią świetne wrażenie, przy czym są niezwykle lekkie:
http://www.trainz.org/ptt/_download/tla/tla_wielkomiejskie01.jpg
Dodatkowo można by było zrobić dwa warianty tych teł - jedno dzienne i jedno nocne - o podświetlonych oknach.
Kto nie chciałby zobaczyć czegoś takiego w symku:
http://desmond.imageshack.us/Himg510/scaled.php?server=510&filename=chojnynoc1024zc6.jpg&res=landing
Przy zastosowaniu odpowiednich teł jest to całkiem realne!

Proszę poprawić te obrazy tak, by były zgodne z regulaminem.
Rozi


Edit: Poprawiono!

Strony: [1]