Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Marcin S

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
I na wyłączonym pokeys'ie, na różnych exe, "ustawieniach fabrycznych", bez zmian.

2
Cześć.
Co mu może dolegać? Ciężko to nawet nazwać. Zawieszanie się, ciągły reset. Możliwość jakiejkolwiek interakcji na ułamek sekundy przed wygaśnięciem monitora.
Pokeys55, wersja 19.08, imput.gamepad NO, feedbackmode 4, vsyn NO.
Win 10Pro, i3-4170, 16GB ram.

Praca starej wersji 15.04 bez zastrzeżeń.

https://youtu.be/8r76N2NX210

3
Poszukuję, chcę zrobić / Plany/zdjęcia - pulpit ED72
« dnia: 24 Stycznia 2019, 10:51:50 »
Cześć.

Szukam planów/wymiarów, zdjęć poglądowych pulpitu do ED72 (oczywiście starego typu). Bardziej mi zależy na stronie pomocnika, jak tam dokładnie wygląda. Również od czego jest mały pulpit zaznaczony na fotce. Nie sądzę, że był tylko do rezerwy.
Ewentualnie czy gdzieś stoją odstawione ED'ki oczekujące na lepsze czasy, gdzie można byłoby wejść z miarką i pomierzyć co trzeba?

Z góry dzięki,
Pozdrawiam.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Aplikacja mobilna "Semafor" - system Android
« dnia: 16 Sierpnia 2018, 14:41:34 »
Ten czwarty W11b do usunięcia.

Wskaźnik W11b stosuje się wyłącznie przed tarczą ostrzegawczą semaforową, a co za tym idzie występuje tylko w trzech tablicach, trzy pasy, dwa i jeden.

5
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
« dnia: 30 Lipca 2018, 20:03:19 »
No dawno nie pobierałem świeższej wersji. Jak się uporamy z tym do września to będzie dobrze, bo szykuje się promo dla MaSzynki. :D
Nie chce tłuc kolejnego wątku, chyba, że gdzieś to przeniesiemy, no wedle uznania bo pobrałem najświeższą dostępną wersję i już zaczyna się przygoda.
Na pierwszy okien idzie kamera. Oczywiście załączone informacje zwrotne na PoKeys'a w ustawieniach, pulpit załączony i..
https://youtu.be/Zm4DWP7_c40
W momencie kiedy kamera się zatrzymuje zostaje odłączony PoKeys od kompa. Nie muszę nadmieniać, że w starszej wersji tego problemu nie było. Wpisy kalibracyjne do głównego INI nie mają powiązania.

6
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
« dnia: 30 Lipca 2018, 18:18:15 »
Exe to EU07_478, na nim mi nie głupieją mierniki. Nagrania Mono, 48kHz, 32bity.

Dźwięk załączenia wialni.
http://eu07.pl/userfiles/1317/priv-07przetw3start.rar

7
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak tworzyć dźwięki do maszyny?
« dnia: 30 Lipca 2018, 11:02:32 »
To się nazywa odgrzanie kotleta. ;)

Cześć,
Problem jest z podmianą dźwięków pracy przetwornic i sprężarek do siódemki. Po podmianie plików, przykładowo dźwięk załączenia przetwornic dubluje się czterokrotnie (odtwarza jeden po drugim), z wyłączeniem wialni to samo. Może gdzieś trzeba wpisać długość tego nagrania? Oczywiście format plików wav i zmienione nagranie na jeden kanał (mono).

8
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Części na budowę pulpitu eu07
« dnia: 05 Czerwca 2018, 20:26:43 »
Prawie 42zł netto za Z'kę. :D Hmm.. dziwne, jakoś na zdjęciach produktu nie widać złotych elementów.

9
Poszukuję, chcę zrobić / Części do pulpitu EN57
« dnia: 10 Maja 2018, 01:15:00 »
Cześć.

Poszukuję trochę gratów do pulpitu kibla. Co by się nie rozpisywać w załączniku przesyłam foty z zaznaczonymi interesującymi mnie elementami.

Pozdrawiam.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Ubiór maszynistów
« dnia: 06 Maja 2018, 09:25:55 »
Jeszcze zdarzają się wyjątki od reguły. ;) Bo niestety brak munduru i poszanowania do tej służby jest już regułą, ale to już Marcel dobrze wytłumaczył dlaczego tak jest.
O ile na Depo, czy tzw. Rezerwę (czyli na "spalinkę") nie ma mowy, żebym mundur założył, z prostej przyczyny, byłby to wtedy ostatni dzień tegoż munduru. Z zewnątrz ładnie wygląda SMka, Gagarin, czy Tamara, ale od środka. Po prostu fartuch warsztatowy jest obowiązkowy.
Natomiast na pociągi liniowe na elektrowozy nie wyobrażam sobie, żeby przyjść po "cywilnemu". Zawsze biała koszula, mundur i nie szkodzi, że to ruch towarowy.
Zgodzę się z Marcelem, że nie ma co reprezentować obecnego pierd**. Nie robię tego dla ekhmm.. "Kochanej Władzy", tylko dla siebie. Owszem, ilekroć podmieniam tego przysłowiowego dziada to patrzy się na mnie z politowaniem, czy jakbym był z kosmosu. Przykro mi, tak to dzisiaj niestety wygląda.
Ale, nie raz jak się wraca pasażerem, czy idzie po peronie i te niejednokrotne spojrzenia kobiet.. (If you know what i mean) to jest ta łyżka miodu. :D

11
Od Syreny. Były mniejsze, ale jak brakowało do brali od Żuka, itp. tylko kierownica już miała 43cm średnicy więc wyczuwalnie większa. Manometry 100mm średnicy.

12
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 24 Października 2016, 06:34:04 »
Dokładnie. Prościej już się nie da.

13
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 23 Października 2016, 20:59:42 »
Ta wzmianka o uzależnieniu na którą się powołujesz oparta jest na tym, iż semafory, które mogą nadać sygnały S2, S6, S10, S10a nie muszą być uzależnione od następnych semaforów. W pozostałych przypadkach, gdzie na jakimś sygnale jest zawarte zielone pulsujące, pomarańczowe, lub pomarańczowe pulsujące, no to logiczne, że semafor nadający taki sygnał musi być uzależniony z następnym, prawda?
Nieprawda. Akurat to uzależnienie jest odwrotne, to znaczy następny semafor nie musi być uzależniony od semafora nadającego sygnał S2, S6, S10, S10a. W pozostałych przypadkach, gdy wskazanie zawiera pomarańczowe, pomarańczowe pulsujące, zielone pulsujące, to sygnał na następnym semaforze jest od niego uzależniony.
WTF?! Btw pytanie "prawda?" zawierało ironię.

Parafrazując pytanie na początku. Na wyjazdowym mamy S7. Następny minięty semafor nadaje sygnał S2. Z jaką prędkością powinien jechać pociąg, po minięciu sygnału S2. Nie jest to może ściśle według instrukcji I-e1, opis S7. Ale to podobnie jak mamy sygnał S5, na następnym semaforze mamy S2 zamiast S1. Co to znaczy z przodu dwa odstępy wolne? Pojęcie to występuje tylko przy opisie S3. Jeden odstęp jest wolny, jak górny sygnał na semaforze jest pomarańczowy ciągły, lub sygnał S5.
Mhm, tak. Duże frytki i cola...

Czy na wyjazdowym może być podany sygnał S13?
No absolutnie, broń Bóg.
P.S. Tu też była ironia.

A teraz już tak na poważnie. Nie wiem, może jeszcze ktoś coś dopowie, ja już nie mam siły. Co miałem powiedzieć to powiedziałem, a jak ktoś dalej ma swoje jakieś dzikie teorie proszę bardzo niech ma, ale lepiej trzyma je dla siebie. Tłumaczenie tego kilkanaście razy widać nie ma najmniejszego sensu. Podsumować to można tylko, że jak pokazałem ten temat automatykom PLK'i, którzy zajmują się sygnalizacją no to, aż oni się załamali.

14
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 20 Października 2016, 23:31:20 »
Jak mawiał jeden z klasyków.. "Nie idźcie tą drogą, nie idźcie!..". Naprawdę nie sądziłem, że wręcz podstawy sygnalizacji będą stwarzać, aż takie problemy.
Ta wzmianka o uzależnieniu na którą się powołujesz oparta jest na tym, iż semafory, które mogą nadać sygnały S2, S6, S10, S10a nie muszą być uzależnione od następnych semaforów. W pozostałych przypadkach, gdzie na jakimś sygnale jest zawarte zielone pulsujące, pomarańczowe, lub pomarańczowe pulsujące, no to logiczne, że semafor nadający taki sygnał musi być uzależniony z następnym, prawda? Na litość Boską..

15
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 18 Października 2016, 20:49:21 »
Pojedyncze światło zielone ciągłe S2 oznacza jazdę maksymalną prędkością.
Dobrze.

Pojedyncze światło zielone migające S3 oznacza jazdę z maksymalną prędkością, z przodu dwa odstępy wolne.
Dobrze, pod warunkiem, że jest to semafor samoczynnej blokady liniowej (z wyjątkiem ostatniego) lub semafor wyjazdowy na szlak wyposażony w samoczynną blokadę liniową, ewentualnie jeszcze semafor wjazdowy na posterunek odgałęźny, który nie jest wyposażony w semafory wyjazdowe.

Całkiem inaczej to wygląda jak masz wskazanie dolne, samo światło pomarańczowe, pomarańczowe z pasem pomarańczowym, lub pasem zielonym. Wtedy górne zielone migające oznacza, następnie ograniczenie do 100km/godz., S11, S11a, S7. Górne zielone ciągłe oznacza, następnie jazda z maksymalną prędkością, S10, S10a, S6. W drugim przypadku opisanym przez ciebie, najczęściej jest sygnał S10.
Taa.. w tym momencie nalanie sobie szkockiej jest dobrym pomysłem.

16
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 18 Października 2016, 16:10:26 »
W E1 tego nie ma. Było w innej instrukcji która dziś już nie obowiązuje.
Było w E1, z 98' odnośnie sygnału S3. Ludzie, czytajcie najnowsze i aktualne instrukcje, a nie opieracie się na instrukcji sprzed 20lat i jest nie potrzebne zamieszanie. Dobrze, że jeszcze nikt nie opiera się na E1 z lat 50'tych gdzie był Sr4 z trzema ramionami i trzema światłami zielonymi. To było kiedyś i takie instrukcje są jako ciekawostka, że kiedyś coś takiego było.

S5 na czterostawnej = 160km/h. Z tym że jeśli przejedziesz z tą prędkością obok tego sygnału to możesz przerżnąć S1 na następnym.
Znowu. No gdzie masz, że S5 na samoczynnej blokadzie czterostawnej = 160km/h?
Sygnał S5, czyli jedno światło pomarańczowe ciągłe na semaforze oznacza, że następny semafor wskazuje sygnał "Stój". Koniec. Nic nie ma na temat prędkości.

17
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 18 Października 2016, 09:20:50 »
Cytat: Marcin S
Gdzie? Na czym? Światło pomarańczowe na górze i zielone na dole, czy odwrotnie?
Od kiedy to dolne światło może być zielone? Pomijając prehistoryczną sygnalizację.
No sam sobie odpowiedziałeś. Nie taka prehistoryczna, bo wciąż jest i ma się świetnie.

Cytat: oko
Zgodnie z instrukcją semafor: zielony pasek na dole, pomarańczowe dolne i górne migające - sygnał S7 - 100 km na h przy tym i przy następnym semaforze. Jakie powinno być prawidłowe zachowanie maszynisty gdy dostanie S7 na semaforze wyjazdowym w czasie wyjazdu na SBL. Rozumiem że jedzie tak aby 100 miał przy wyjazdowym ale i przy następnym a gdy zobaczy że semafor wskazuje sbl wskazuje S2 to od tego semafora jedzie rozkładową?
Czyli jak mam sygnał S7, to jadę z prędkością 100km/godz., rozkładowa mnie nie interesuje. Dopiero jak dostanę sygnał S2, jadę rozkładową.
Już opisałem to wyżej jak ma się zachować. Lekką podpowiedź możesz przeczytać w §3 pkt 13, ppkt 3, ust. B.

Cytat: jakubg1
S5 na czterostawnej ogranicza prędkość do 100km/h.
Jak znajdziesz mi taki przepis w E1, punkt dla Ciebie.

Cytat: jakubg1
S7 na wyjazdowym...
Na następnym semaforze należy oczekiwać sygnału S9, S8, S7, S6.
Następny semafor. Mam rozumieć, że SBL'ka może podać, którąś z tych opcji...?

Cytat: Marcin S
Na sieci PKP jest stosowana sygnalizacja prędkościowa. Sygnały zezwalające na jazdę z ograniczoną prędkością obowiązują "odtąd, dotąd" w zależności, czy jest to semafor kształtowy, czy świetlny, następnie jest jeszcze różnica czy jest semaforem wjazdowym, wyjazdowym lub drogowskazowym.
Też tego nie rozumiem. Możesz wyjaśnić, a nie podawać linka do instrukcji.
Ehh.. (solidny łyk kawy)
Sygnał Sr3. Zezwala na jazdę z prędkością nie większą niż 40km/h, począwszy od semafora do końca okręgu zwrotnicowego osłanianego tym semaforem. W przypadku semafora wjazdowego lub drogowskazowego prędkość ograniczona do 40km/h obowiązuje na całej drodze przebiegu.
§3, pkt 8. Jeżeli sygnał na semaforze świetlnym zezwala na jazdę ze zmniejszoną prędkością, to jazda z tą prędkością obowiązuje do końca okręgu zwrotnicowego osłanianego tym semaforem, z wyjątkiem jazd po torach głównych dodatkowych, na których należy stosować na całej drodze przebiegu prędkość wskazaną na semaforze.

18
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 17 Października 2016, 20:56:35 »
Usunięto zbędny cytat. | @macius5991

Proszę uprzejmie. Dobre źródło, polecam.
http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/a_Ie-1_od7_10_12.08.pdf

19
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 17 Października 2016, 17:19:50 »
Jak masz światło pomarańczowe z zielonym światłem, to jedziesz 100km/godz..
Gdzie? Na czym? Światło pomarańczowe na górze i zielone na dole, czy odwrotnie?

Rozkładowa cię nie interesuje.
Dokąd? Do końca trasy? Do następnej stacji?
Na sieci PKP jest stosowana sygnalizacja prędkościowa. Sygnały zezwalające na jazdę z ograniczoną prędkością obowiązują "odtąd, dotąd" w zależności, czy jest to semafor kształtowy, czy świetlny, następnie jest jeszcze różnica czy jest semaforem wjazdowym, wyjazdowym lub drogowskazowym.

Jak szlakową 160km/godz., to też jedziesz 100km/godz.? 
Yyyy.. Pomidor?
Proszę rozwinąć, jakże ciekawy skrót myślowy.

20
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 12 Października 2016, 14:49:10 »
interpretujemy go że przy wyjazdowym 100 a w przodzie mamy 2 odstępy wolne
Ta wersja jest poprawna.

W przypadku, gdy na semaforze wyjazdowym jest podany sygnał S7, szlak jest wyposażony w blokadę samoczynną czterostawną, to ograniczenie prędkości w tym przypadku do 100km/h obowiązuje przez całą głowice rozjazdową całym składem (za ostatni rozjazd). Zielona komora pulsująca informuje nas, że w przodzie są dwa odstępy blokowe wolne.
I nie mylić ze wskaźnikiem W5. Wskaźnik ten informuje nas o granicy przetaczania, a nie o końcu głowicy rozjazdowej. O tym świadczy ostatni rozjazd.
Niestety instrukcja E1 zawiera jeszcze błędy, niedopowiedzenia, nieścisłości. Mam nadzieję, że z kolejną poprawką dojdzie to wszystko do ładu i nie będzie problemów i nieporozumień z jedną z najważniejszych instrukcji.

21
Poszukuję, chcę zrobić / Schemat czoła EU07 (303E)
« dnia: 29 Września 2016, 14:01:47 »
Cześć.

Poszukuje schematu czoła siódemki 303E w dość dobrej rozdzielczości i aby był ze wszystkimi szczegółami. DTR'ka dostępna w necie zawiera schematy, ale są dość okrojone z detali.
Najlepszy byłby taki, jaki przesyłam w załączniku. Niestety ten jest zbyt mały i przy powiększeniu razi pikseloza.

Z góry dzięki,
Pozdrawiam
Marcin

22
Infrastruktura kolejowa / Odp: Wskaźnik W23
« dnia: 21 Sierpnia 2016, 13:56:16 »
Najczęściej to dławiki do izolowania odcinka pakowane są do takiej oto puszki malowanej na żółto i jest to jako przy okazji W23. Nie mylić z EOR'em gdyż skrzynka do ogrzewania rozjazdów inaczej wygląda.

23
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z patchem 16.05
« dnia: 02 Lipca 2016, 17:31:12 »
07-302 (ZEZ). Na innych gablotach tego nie zauważyłem.

A jeszcze tak przy okazji, na gablotach 4E ze starym rozrządem (AC'kowym) przy popełnionym przewodzie, wyluzowanym, itd. świecą się kontrolki od styczników liniowych, jazdy na oporach i zanikowy wentylatorów, natomiast poprzez PoKeys'a na pulpicie świeci tylko od liniowych. Czym to może być spowodowane? (zdjęcie)

24
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z patchem 16.05
« dnia: 02 Lipca 2016, 15:22:10 »
Cześć.

A taki detal znaleziony na 303E.

25
Poszukuję, chcę zrobić / Nakrętki na wał nastawnika jazdy
« dnia: 20 Czerwca 2016, 14:41:12 »
Cześć.
Poszukuje czterech nakrętek na dość "dziki" gwint jaki jest na wale nastawnika jazdy na dole prawie przy samym łożysku (zdjęcie). Ewentualnie czy można gdzieś kupić takie nakrętki?

Pozdrawiam

26
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z patchem 16.05
« dnia: 03 Czerwca 2016, 21:19:19 »
Co dokładnie zostało zmienione w komunikacji z PoKeys? Bo teraz wszystkie PWMy nie pracują.
Postaramy się przywrócić działanie PoKeys do stanu poprzedniego. Ostatnim działającym poprawnie jest 475rc8 z wątku w dziale na warsztacie.
Exe 475rc8 nie pomogło, wciąż PWM nie reaguje. "Wszystko jest na 0".

27
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z patchem 16.05
« dnia: 02 Czerwca 2016, 14:41:39 »
Co dokładnie zostało zmienione w komunikacji z PoKeys? Bo teraz wszystkie PWMy nie pracują.

28
Tabor kolejowy / Odp: Przekaźnik nadmiarowy przetwornicy - film
« dnia: 23 Maja 2016, 15:00:52 »
Tak btw, na filmie wywala nadmiar sprężarki, a nie przetwornicy. ;)

29
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 23 Maja 2016, 14:51:26 »
Łódź, Gdańsk, a teraz Szczecin. W Galerii Kaskada 28-29 maja pojawi się pulpit siódemki. Od 12 do 20 będzie można pokręcić nastawnikiem. ;)
Oczywiście kilka fotek z Kolejomanii w Gdańsku.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 03 Maja 2016, 21:24:20 »
Kolejomania zbliża się do następnej stacji, którą jest Galeria Bałtycka w Gdańsku. Oczywiście MaSzyny tam nie zabraknie, 13-14 maja będzie można się przejechać siódemką. ;)
Ostatnio w Łodzi wyglądało to tak... ;)

Strony: [1] 2 3 ... 6