Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ST44

Strony: [1] 2
1
Publikacje / SU45 MKaczego
« dnia: 24 Lutego 2007, 21:38:28 »
Potestowałem właśnie nowa kabinkę i w sumie chyba jakiś większych różnic nie ma :> Jedyne rzeczy jakie rzuciły mi się w oczy to:
a) kształt tylnej ściany kabiny jest nierealistyczny, w realu tylna ściana kabiny jest mniejwiecej w jednej płaszczyźnie
b) grzejniki kabiny, w realu stoją pionowo ponieważ w gdyby były w takiem pozycji jak w symku stały by w poprzek drzwi
c) dźwięki - wiem, że to nie jest ostateczna wersja, ale dźwięk silnika przechodzący przy wyższych obrotach w bzyczenie zapożyczone z jakiejś drogowej przeszkadzajki (albo Ganza, ciężko rozróżnić) jakoś kiepsko brzmi :)

2
Bieżące kolejowe / gagar
« dnia: 17 Lutego 2007, 18:46:53 »
Lewy to czuwak, a prawy prawdopodobnie piasecznica.

3
Tabor / Autobus szynowy
« dnia: 15 Lutego 2007, 20:44:52 »
Cytat: "maciek_1988"
Znalazlem kilka bugow w SA109:
-dzwieki i fizyka to wiadomo
-przednia szyba jest bardzo dziwna(zachowuje sie podobnie jak przy starym exe)
-wywala przy probie bocznikowania
Do pkt 2 zalacze scr zeby pokazac ocb. Pozdrawiam.


No boczników raczej w realu nie ma ale w symku:
Wywala przy bocznikowaniu gdy wbije sie boczniki przy niskiej prędkości. Wyczaiłem, że pierwszy bocznik trzeba wrzucić przy prędkości >60 , wtedy nie wywali. Drugi gdzieś w okolicy 80km/h OIDP.

4
Tabor / WM-15A - proszę o pliki
« dnia: 25 Marca 2005, 20:51:43 »
Cytat: "TruckeR"
ST44: to proste, pomogę Ci :) Kopiujesz jakiś plik .bmp który jest w tym folderze z drezynką, który być chętnie zaadaptował jako ostoję (ja wybrałem taką całą żółtą bitmapkę). Skopiowałem ją, zmieniłem nazwę na nazwe wm15_ostoja.bmp ... i już :D


Dzięki!! Teraz drezynka wygląda lepiej. Gdyby miała jeszcze dopracowane podwozie wyglądała by świetnie.

5
Publikacje / Całkowo
« dnia: 25 Marca 2005, 18:50:17 »
Cytat: "hejnal"
A to niespodzianka :)
Myślałem że nikogo ten lok nieobchodzi więc przerwałem prace na kabinie.
Lok jest gotowy i działa jako dumb. Wersja z kabiną (działającą) też jest ale nieskończona tzn. mozna wsiąść i sterować ale brak jest wskaźników/


Mógłbyś to gdzieś powiesić lub chociaż jakiegoś screena zapodać?


Cytat: "hejnal"
Napiszcie trase z torem 750 a niedługo będzie tabor.


Narazie można by dorobić kawałek torów do tych istniejących na Całkowie.

Cytat: "slimson"

c) nigdy nie bylem na waskich torach wiec nie mam pojecia jakie tam klimaty panuja


Gdyby pomysł z dobudowaniem kawałka torów wąskotorowych na Całkowie wypalił to myślę, że na dobry początek wystarczyło by zrobić z kilometr wąskich torów (może nawet mniej) z dwoma przystankami na końcach i poprostu jechały by się samym lokiem (w przyszłości lokiem z wagonami) od jednego do drugiego. Sama trasa uzupełniła by chyba klimat czasów świetności wąskotorówek. Gdyby dorobienie ewentualnego terenu dookoła nastręczało zbyt dużo trudności to można by poprowadzić tor wąskotorówki w pobliżu normalnego. Mam nadzieję, że pomysł się spodoba :)

6
Tabor / WM-15A - proszę o pliki
« dnia: 24 Marca 2005, 21:11:26 »
Cytat: "TruckeR"
U mnie też on wogóle nie ma podwozia i koła są białe :/ Za to jakoś tak pomajstrowałem i mam żółtą ostoję.


Mógłbyś powiedzieć jak to zrobiłeś? :)

Cytat: "Mariusz W."
Cytat: "TruckeR"
U mnie też on wogóle nie ma podwozia i koła są białe :/


Koła są białe, bo trzeba skopiować do folderu dynamic/PKP/WM15 plik kopeln.bmp i buffer.bmp, czy jakoś tak (patrz plik log.txt).


Skopiowałem sobie kopeln.bmp do folderu wm15 i koła zrobiły się normalnie, tylko jeszcze ostoja szara została.

7
Bieżące kolejowe / Nowe gagary LHS-u
« dnia: 21 Marca 2005, 21:02:54 »
Cytat: "EU05"
Lokomotywa może mieć dobre własności trakcyjne, ale wygląd... Malowanie nawet-nawet, zaś te halogeny...


Gdy po raz pierwszy zobaczyłem fotki tych loków, to pierwsze przyszło mi na myśl, że te telewizory nadają im "kosmiczny" wygląd i na burtach bardziej pasował by im napis "NASA" niż "LHS" :) Ale tak na serio to granki nadawały gagarowi charakterystyczny wygląd, a ich usunięcie powoduje zniknięcie jednego z najbardziej rzucającego się w oczy elementu. Tak czy owak z telewizorami wyglądają tragicznie. Jeśli chodzi o malowanie to można jeszcze przeboleć... Zastanawiam się jeszcze jaki jest sens umieszczać drzwi w połowie pudła?

8
Bieżące kolejowe / Nowe gagary LHS-u
« dnia: 20 Marca 2005, 19:33:38 »
Cytat: "EU07-457"
Co do ST44 z LHS. Sądzę, że spółka będzie systematycznie modernizować swój tabor, i nie skończy się to na tych 2 sztukach.


Jeśli reszta ma wyglądać tak jak te dwa pierwsze, to ja jestem przeciwnikiem modernizacji.

Cytat: "TruckeR"
Wyglądaja całkiem ładnie, ale jakoś nie mogę się przyzwyczaić do tych halogenów, rodem z EP07-424 :-), bardziej podobają m się stare garnki.


Widzę, że chociaż jedna osoba ma podobne poglądy jak ja :)


Cytat: "Kozi"
Cytat: "Nicolass"
Jestem ciekaw co dokładnie zostało zmodernizowane i jakie zmiany zaszły w kabine. Jeżeli chodzi o foto, to lok prezentuje się ślicznie, szczególnie jeżeli chodzi o malowanie.

Można gdzieś znaleźć info o technicznej stronie tej modernizacji, czy są to informacje utajnione? Ogromnie mnie ta info. o modernizacji ST-44 zainteresowała.


Wymieniono silniki na nowe firmy Caterpilar w kabinie jest klimatyzacja jest tez komputer sterujący wszystkim tyle wiem


Na pmk zakres modernizacji opisałem tak:

Cytat: "Cytat"

Było to dość obszernie opisane w Tygodniku Kolejarza nr 14 (2808) z 1
sierpnia 2004 r.
 w artykule na stronie 10. W tych gagarinach ma być:

- Wymieniony agregat prądotwórczy

- Wymieniony silnik spalinowy na sprawdzony czterosuwowy 16-cylindrowy
amerykański
   "Caterpillar" typu 3516 HD (z niemiecką prądnicą Lechmotoren")
    dysponuje on mocą 3000 KM (2240 kW)

- Zamontowany komputer pokładowy.Tu cytat: "Ma on sterować pracą lokomotywy,
  dobierając najbardziej optymalne parametry działania zespołu: silnik
spalinowy - prądnica.
  Będzie na bieżąco diagnozował układ napędowy, archwizując dane w "czarnej
skrzynce",
  z możliwością ich odczytu za pomocą laptopa. Funkcja tempomatu pozwoli
maszyniscie
  na zadanie stałej prędkości jazdy. Komputer automatycznie ją utrzyma"

- Zmieniony pulpit maszynisty. Ma być zamontowany na nim panel operatorski z
ekranem
  ciekłoktystalicznym do wyświetlania informacji o działaniu podzespołów.
Zniknie również
  koło nastawnika jazdy, zastąpione przez dwie manetki.

- Przebudowana kabina. Zostanie powiększona o 70 cm, zostanie zamontowany
nowy
  ergonomiczny fotel oraz klimatyzacja. Przedsionek zostanie zlikwidowany.
Zostaną
  zamontowane szyby ze szkła wielowarstwowego (podgrzewane elektrycznie).
  Napęd wycieraczek będzie zmieniony na elektryczny.


Zmodernizowane gagary miały wcześniej numery 2060 i 2067.

9
Publikacje / Całkowo
« dnia: 19 Marca 2005, 20:27:51 »
Cytat: "TruckeR"
Masz jeszcze SM03, ale tego na trase chyba nie puścisz  :P Właśnie ściagam trasę.


Na którejś z bocznic można by zrobić jakąś mała misyjkę dla SM03. Coś prostego np. przetoczenie jakiegoś wagonu z jednego toru na drugi, czy coś w tym stylu.

10
Publikacje / Całkowo
« dnia: 19 Marca 2005, 19:06:30 »
Cytat: "kowi"
Cytat: "ST44"
Żadnego pociągu wyjeżdżającego na czołówkę nie mam. Wszystko jeździ tak jak trzeba :)

A jechałeś sm42(dawniej gagarinem)...........


Jeszcze nie próbowałem prowadzić towara. Jest w ogóle taka możliwość, że prowadzi się towara, a AI resztę składów? Poza tym jaka jest szlakowa dla towarów?

Cytat: "youBy"
No to może by zrobić "Całkowosm42" i pozamieniać wszystko na stonki z Bipami?


W sumie nawet ciekawy pomysł, ale czy widok samych stonek nie będzie nudny?

Cytat: "slimson"

Co do nie zatrzymania sn61, to takiej mozliwosci nie sprawdzalem, dla mnie wazne byly dwa ganze, a nie gagar. On mial tylko ruszyc i sie zatrzymac, wiec tu reklamacji nie uwzglednie.


Czyli gagar ma za zadanie przejechać tylko jedną stację, aby minąć się z SN61+2*Bh i na tej stacji już zostaje?

11
Publikacje / Całkowo
« dnia: 19 Marca 2005, 09:49:58 »
Cytat: "Eryś"
A u mnie wszystko działa jak należy. Tzn. ze mi lok skręca na rozjeździe krzyżowym jak i rónież ze nigdzie nie jechałem na czoło. Mam nieoficjalną paczkę całościową.


Ja również jeżdżę na nieoficjalnej paczce całościowej, ale problem mam tylko z rozjazdem, na którym wyjeżdżam na rozebrany kawałek torów. Żadnego pociągu wyjeżdżającego na czołówkę nie mam. Wszystko jeździ tak jak trzeba :)

12
Publikacje / Całkowo
« dnia: 18 Marca 2005, 21:41:45 »
Przejechałem całą trasę. Jeździłem na wszystkich dwóch misjach. Dobra robota. Trasa chodzi bardzo płynnie, nie przycinała się w ogóle. Tak na wszelki wypadek zmieniłem node -1 na node 800. Wstawiłem sobie również SM42. Klimat jest świetny. Doskonale oddaje wygląd jakiejś lokalnej linii.  Ciekawym pomysłem było zrobienie pokrzywionych torów na odcinki ze szlakową 40 km/h. Co do tych krótkich peronów to nawet fajna sprawa. Aby zatrzymać się w granicach peronu trzeba się trochę postarać :)  GRATULACJE!!

13
Na warsztacie / Kabina do SM42
« dnia: 16 Marca 2005, 20:54:56 »
Cytat: "youBy"
z białym haslerem to było wcześniej pisasne, zapomniałem dodać teksturę, a kabina jest do oglądania ze środka, a nie od zewnątrz :)


Od środka wygłąda bardzo dobrze, ale te elementy wystające ponad dach bardzo psują wygląd loka. Ze względu na to używam nadal starszej wersji kabiny, jedynie z nowym .mmd . Czekam na kolejne wersje kabinki. (bez wystawania ponad dach :)

14
Bieżące Symulatorowe / Quark expres
« dnia: 23 Lutego 2005, 21:14:10 »
Cytat: "youBy"
a będzie można jeździć SM42? czy to tylko do eventów jest potrzebne


Ja na trasie Bochnia-Brzesko jeżdżę SM42. Na tym kawałku gdzie była oryginalnie postawiona. Bardzo przyjemnie się jedzie :)

15
Publikacje / Całkowo
« dnia: 21 Lutego 2005, 19:53:17 »
Cytat: "TruckeR"
A co powiesz na to, zeby wstawić Sm42 ? W ten sposób moze zyskamy pojazd do prowadzenie :-) Byłoby super..
Pozdrawiam !


ST44 też jest do prowadzenia :) Tylko z kabiną od siódemki. Faktycznie do tych 4 cystern można by dać SM42 :)

Cytat: "slimson"
Tak jak napisal Mat gagar prowadzi towara z Wilisia do Calkowa.


Jeśli zrobi się tego towara do prowadzenia to będzie to jakaś sensowna jazda? Czy postój na pierwszej stacji bo nie ma pociagu do krzyżowania?

Cytat: "slimson"
Jest to tzw przeszkadzajka, tyle ze jak ktos go usunie, to polowe eventow szlag trafi.


Rozumiem przez to, że FPS poszło by w górę :) Jeśli tak to byłbym skłonny wywalić gagara ze scenerii :D Czy przez usunięcie tego pociągu nie będzie zakłócać jazdy pozostałych pociągów?

16
Publikacje / Całkowo
« dnia: 17 Lutego 2005, 19:36:15 »
Cytat: "slimson"
Co do FPSow to sam zauwazylem pewne problemy z czego nie jestem mocno zadowolony, otoz na szlaku srednio jest 18 FPS a na wiekszych stacjach (Macierzewo, Wilis) troche mniej. Postaram sie cos z tym zrobic zeby nie bylo ze produkuje pocztowki.


Z tego co zauważyłem od początku mojego użytkowania MaSzyny, to FPS najczęściej siadało mi przy dużej ilości takich pojedyńczych drzew (chodzi mi o coś takiego tak np na tym screenie lub na tym.

Czy każdy taki model/tekstura drzewa obciąża FPS tak samo jak inny model/tekstura (np. budynek)?

17
Publikacje / Całkowo
« dnia: 16 Lutego 2005, 19:07:53 »
Cytat: "Slimson bardzo dużo napisał"
Ciach Ciach



W kwestii opowiadań możesz chyba śmiało rywalizować z Covalusem ;)



Cytat: "slimson"

Tym oto fragmentem z gazety pragne zapowiedziec prace wykonczyniowie trasy Całkowo.
Uchylam rabka tajemnicy w postaci screenow
http://members.lycos.co.uk/slimson/calka/



Screeny i trasa powalają. Gratulacje. Obawiam się tylko o FPS w miejscach "zadrzewionych", czyli tam gdzie jest nastawiane bardzo dużo pojedyńczych drzew. Miałem juz z tym problem na trasie sc1.scn (3-4 FPS zamiast 18 FPS). Wraz z  kolejnymi partiami screenów rosną moje obawy o ogólne FPS na trasie :)

18
Tabor / SHP
« dnia: 14 Lutego 2005, 18:17:09 »
Cytat: "tommik"

U mnie mimo, że mam debugmode no, to nie ma awarii lokomotyw i wykolejenia pociągu (chyba, że na końcu trasy - null track), ale jest SHP. Dlaczego?


Bo loki nie wykolejają się, ani nie psują na zawołanie. Ja mimo, że jeździłem na wielu wersjach MaSzyny nie wykoleiłem się jeszcze ani razu (nie licząc Null Track po wyjechaniu z torów). Awarie loka miałem zaledwie kilka razy i było to uszkodzenie silników trakcyjnych po zarolowaniu (Również pomijam nieodczuwalne uszkodzenia typu "Thin Wheel"). Innych awarii nie miałem. Jakie awarie mogą jeszcze występować?

19
Na warsztacie / Kabina do SM42
« dnia: 06 Lutego 2005, 22:11:06 »
Cytuj
a jest wolna linia pomiędzy wpisami?

można dać
node 0 0 505120-00256-1 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 passenger 3 0 enddynamic
wtedy wagonu nie widać


Już doszedłem ładu. Zainstalowałem od nowa MaSzyne i po zmianie wpisów zaczęło działać :)

20
Publikacje / Całkowo
« dnia: 04 Lutego 2005, 18:45:48 »
Cytat: "Doktor M"
Co do płynności  trasy Quarka, to nawet na słabszych komputerach (Athlon 900 GF2MX200) przy odrobince starań (skrócenie kilku składów (eaos-y) i zmiana z node -1 na node 800) da się grać bez pokazu slajdów. Po tych zabiegach, jak kiedyś nie przepadałem za tą scenerią właśnie z powodu pokazu slajdów, tak teraz zacząłem ja doceniać :)
A wracając do tematu, to screeny wyglądają bardzo zachęcająco. Zapowiada się naprawdę świetna trasa! Czekam na ostateczny rezultat z próbami dorobienia kabiny do SM42, bo ten lok moim zdaniem pasuje tam bardzo.


Z ciekawości zrobiłem tak jak mówiłeś. Zmieniłem wszystkie node -1 na node 800, wywaliłem przeszkadzajki i skróciłem wszystkie towary (oprócz tego z ET41) do kilku wagonów. Rezultatem jest 25-30 FPS na szlaku (przy poprzednim 12-18 FPS), 6-8 FPS w Wielkim Kacu (poprzednio 3-4 FPS), 15-17 FPS w Koniewicach (wcześniej 8-11 FPS). Ogólnie jeździ się dużo lepiej. Trasa nie chodzi płynnie jedynie w Wielkim Kacu i podczas mijania z SU45 w Dejawach Kopalni (Podczas tego mijania FPS spada z 15-17 do 8-9). Ponownie mogę się cieszyć płynną jazdą na tej trasie :) Po tym jak YouBe zrobił kabinkę do SM42 wstawiłem ją sobie zamiast SN61. Jedzie się bardzo fajnie zwłaszcza, że "dolna" trasa jest dość klimatyczna (super jest ta mijanka z sygnalizacją kształtową). SU46 też wyleciała kosztem SM42. Tym sposobem mam jeden pociąg więcej do prowadzenia :) Noszę się też z zamiarem pojeżdżenia na quarku zgodnie z rozkładem, czego do tej pory tego nie praktykowałem :)

21
Trasy / Ładowanie węgla do eaosów
« dnia: 04 Lutego 2005, 18:28:26 »
Cytat: "Quark-t"

Ot po prostu - przeszkadzajka-fpsożerka :) żeby się coś działo :)


Jeśli z pliku .scn usunę skład z SM31 to juz nie będzie FPS pożerać? Czy należy również usunąć eventy?

22
Na warsztacie / Kabina do SM42
« dnia: 26 Stycznia 2005, 19:33:33 »
Zniknął ze scenerii = nie pojawił się w start.exe? Jeśli tak to w przypadku prowadzenia przez SM42 składu pasażerskiego należy dodać do składu wagon z wpisem passenger:

node 800 0 505120-00256-1 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 passenger 3 5 Passengers enddynamic

Wtedy powinien się pojawić. Aby pojeździć towarem też należy dodać wspomniany wagon. Nie wygląda to wtedy tak realistycznie, ale można założyć, że to wagon pasażerski jadący do naprawy :)

Mnie pomimo zmiany wpisu w pliku dynamic.DAT start.exe nadal nie widzi, ani gagara, ani SM42 i muszę stosować opisany wyżej sposób.

23
Pomoc doraźna / Klawisz bez oznaczenia
« dnia: 25 Stycznia 2005, 16:06:06 »
Narazie ta funkcja jest "martwa". Dźwięk pracy sprężarki jest, ale jej włączenie nic nie daje :)

24
Trasy / Re: Zwrotnicowo i nie tylko - problem za problemem.
« dnia: 25 Stycznia 2005, 16:03:03 »
Cytat: "Bartholomew"
Nie moge się podpiąć do towaru - pisałem wcześniej, ale nikt chyba z tym problemem się nie spotkał i nie potrafił odpowiedzieć - przebolałem. Ale nie wiem co jest grane gdy odpalam misję w kórej na poczatku trzeba przepchnąć skład na bocznicę jakąś, przejechać na drugi koniec i "uuuu, uuuu) ;) Ładnie wszystko się zaczyna, zgodnie z zleceniem wciskam shift+4 i stoję... stoję... stoję i czekam najakiekolwiek zmiany świateł. Z przodu i z tyłu mam czerowne, obok stoi jakiś EU09 (chyba) z pasażerskimi i też ani drgnie... cholercia - czy ja mam aż tak spapraną patchami wersję??? Czy to może z jakiejś przyczyny ma dziąłać własnie w ten sposób, tylko ja jakiś niecierpliwy jestem?


U mnie w tej misji po naciśnięciu Shift+4 dostaję sygnał manewrowy na semaforze (tym który jest od strony składu). Potem manewruje się normalnie. Wpycha się skład na bocznicę, czeka chwilę na sygnał zezwalający i wyjeżdża na stację. Tam oblatuje się lokiem skład i po chwili oczekiwania pojawia się się sygnał na semaforze i można jechać.

25
Na warsztacie / Kabina do SM42
« dnia: 25 Stycznia 2005, 15:51:39 »
W kwestii rozłączania loka to chyba najlepiej jest tak jak teraz :) Ja przeważnie jeżdżę z kabiny "home" służącej do jazdy do przodu :)

26
Na warsztacie / Kabina do SM42
« dnia: 24 Stycznia 2005, 20:04:00 »
Ja jeżdżę SM42 na 160704 i wszystko działa bez problemu. Tylko ta nowa fizyka do SM42 jakaś troche dziwna mi się wydaje :) Kabinka bardzo fajna. Podoba mi się to, że można się odczepiać od składu z obu stron loka.

27
Ja poproszę gagara z jakimś ciężkim bruttem na długiej i trudnej trasie. ;-)

28
Publikacje / Całkowo
« dnia: 22 Stycznia 2005, 21:09:35 »
Cytat: "TruckeR"
Quarka ? Nie wiem , to moze być trudne. Dla mnie Quark ma przedewszystkim klimat, zwłaszcza jak teraz go nieco zmieniłem, zeby było tylko AI.


Żeby Quark chodził płynnie to trzeba mieć kompa bardzo mocnego. Z tego co było mówione na Całkowie nie powinno być problemu z FPS nawet przy słabszych kompach. Tak więc większość chyba woli płynną jazdę niż pokaz slajdów

29
Publikacje / Całkowo
« dnia: 22 Stycznia 2005, 17:28:34 »
Cytat: "EU07-457"
Cytat: "slimson"
Dla pokrzepienia kilka screenow:
http://members.lycos.co.uk/schmeling/Calkowo/Screeny/


Po obejrzeniu tych screenów czuję się pokrzepiony :)

Cytat: "vampirek1"
No moim zdaniem Całkowo pobije Quarka, Bochnie, Jelitkowo, a nawet Konieckowo.


Co do tego to chyba nie ma wątpliwości :)

30
Na warsztacie / Model 436S Snpss
« dnia: 06 Stycznia 2005, 20:55:18 »
Ciekawie wyszedł. Kiedy można się spodziewać jego publikacji?

Tak na marginesie: Co to za traska na screenie? :)

Strony: [1] 2