Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mareczek

Strony: [1] 2 3
1
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 10 Marca 2020, 19:44:29 »
Wnętrza do gotowych EN57AL są już na ukończeniu. Aktualnie brakuje tylko materiałów na układ wnętrza EN57AL KW. Najlepiej jest nagrać przejście przez cały skład, np. takie: https://youtu.be/C5WNDCMQ-6E?t=10

Im szybciej pojawi się materiał na wnętrze AL KW, tym szybciej pojawi się bonanza.

 Póki co zaplanowane mam takie wersje 120A, które pokrywają wszystkie występujące warianty.
Wersja klasyczna
- niski numer w wersji fabrycznej: https://eraparowozow.org.pl/wp-content/uploads/2019/10/120A-05-808x562.jpg
- wysoki numer z oznaczeniami po 1985: https://eraparowozow.org.pl/wp-content/uploads/2019/10/120A-03-890x544.jpg
- w malowaniu po 1993: https://live.staticflickr.com/614/32341636343_d98a5ca012_b.jpg
- w wersji po 2001 roku: http://wgk.cal.pl/data/media/222/50_51_21-18_417-8_Bh.jpg
- rowerowa: http://wgk.cal.pl/data/media/222/DSC01267.jpg

Wersja NS (z fikuśnymi siedzeniami)
- standardowa: https://lukasy.kolej.org.pl/kolej/foto/285.jpg
- rowerowa: http://www.wgk.cal.pl/data/media/222/L-120A.jpg

Pozostałe
- warmaz: http://www.wgk.cal.pl/data/media/222/DSC00386.jpg
- mal: http://antygaleria.pl/data/media/236/2005-09-3039KrakP.JPG
- imprezowa: http://www.wgk.cal.pl/data/media/222/50_51_21-18_076-2_01032013_1.jpg
- PR: http://www.wgk.cal.pl/data/media/222/DSC08765.jpg

Przyjmę wszelkie zdjęcia wagonów 120A (z zewnątrz + wnętrza) w jakości na tekstury.

Dzisiejszy update 04.04.2020:

Wstępna wersja wnętrza jest już skończona. Pozostaje kosmetyka typu dopasowanie szerokości drzwi i klamek, poprawienie smootha na okrągłych elementach, sprawdzenie czy nie wystają jakieś elementy itd. Potem trzeba zrobić tekstury wnętrza z drugą wersją okleiny, warmaz i hist, będzie można je wybierać z poziomu map: -2. Następnie zabiorę się siedzenia z NS, a na koniec porobi się ao do wszystkich wariantów. Na sam koniec zostaje wstawienie ludków (być może z kilku metrów będą się wyświetlać wersje HQ, a z dalszej model lod jak w innych lp), a po tym czas na rozpoczęcie prac nad pudłem.

Wagony pomorsko-wolsztyńskie i PR pojawią się po skończeniu wersji standardowej. Ze względu na wyświetlacze będą musiały iść do osobnego folderu, do tego trzeba pozmieniać wiele detali i dorobić nowych, więc za nie zabiorę się później.

Update 04.04.2020:
Właśnie udało mi się skończyć model siedzeń montowany w niektórych 120A przez ZNTK Nowy Sącz. Siedzenia powstały na bazie 2 poglądówek i fotki tapicerki z 111A, gabarytowo są podobne do standardowych. Teraz czas na eksport modeli, zrobienie ao i ładunków, po tym wnętrza będą już gotowe.

Update 18.04.2020:
Wszystkie wnętrza do wersji standardowej są już skończone. Teraz już tylko zostaje oteksturowanie pudła i przygotowanie wszystkich plików. Po skończeniu tej wersji zabieram się za wariant po NG.

Update 18.05.2020:
Pudło jest już w pełni skończone, teraz czas na pozostałe elementy wyposażenia.
https://eu07.pl/userfiles/24710/pudlo.jpg

Obmyśliłem wstępny sposób nazywania kolejnych wariantów.
120a_[nazwa wnętrza]_[detale] lub 120a_ng_[nazwa wnętrza]_[detale]

Nazwa wnętrza będzie wpisywana tylko dla wersji niestandardowych typu row_1, row_2, ns, ns_row, ng_row itd. Detale będą oznaczane ciągiem liter np. kw1z.

k - kurki ogrz. parowego,
w1 - wariant własnego ogrzewania, kolejne będą warianty będą oznaczane w2, w3 itd. https://eu07.pl/userfiles/24710/grzanie.jpg - jest kilka różnych wariantów, przygotuję tylko te pod moje tekstury, jak ktoś będzie chciał inne to musi je zrobić sobie we własnym zakresie
z - skrzynia ZWAR
W opisie nie będą wpisywane elementy wspólne dla wszystkich wariantów typu wózki czy okna.

Oczywiście jeśli nie będzie gotowego takiego wariantu jakiego trzeba, to trzeba sobie samodzielnie go złożyć w nowym mmd i ewentualnie dorobić brakujące elementy. Myślę, że z takimi oznaczeniami będzie łatwiej znaleźć konkretny wariant. W morzu wariantów oznaczonych jako 120a_1, 120a_2, 120a_3 itd. ciężko byłoby rozróżnić które mmd jest dla jakiego wariantu.

Dodatkowo includowanie fiz i mmd uprości tworzenie kolejnych wariantów. Za tekstury zabiorę się dopiero jak wszystko będzie w pełni gotowe i działające.

Update 24.05.2020:

https://eu07.pl/userfiles/24710/120a.jpg
Do wykończenia została już tylko część elementów, wózki i lod. Jak to skończę, to zabieram się za zrobienie próbnej tex, żeby przekonać się czy wszystko leży prawidłowo. Jak to zrobię, to zabieram się za wariant po NG.

Update 27.05.2020:

https://eu07.pl/userfiles/24710/Bez%C2%A0tytu%C5%82u-r4.jpg
Do wykończenia zostały już tylko wózki i lod.

Update 29.05.2020:

Teraz już tylko trzeba sprawdzić czy wszystko dobrze wyszło.

2
Sceneria nie jest przystosowana do najnowszej paczki

Na paczce którą zrobił mareczek działa kaliska na MaSzynie 20.04+, na rendererze full. Spróbuj na MaSzynie 20.04+ i paczce mareczka, czy to samo występuje tam.

Powtarzam jeszcze raz: dajcie sobie spokoj z paczkami od Mareczka itp. Tylko Epek miał ode mnie poprawione eventy które działały dobrze w Czekanowie i Pabianicach nie powodujac korków. Wszytko inne losowo bedzie sie sypac. Dlatego zdziwiło mnie ze u Epka cos poszło nie tak. W ogóle dajcie sobie spokój z tą sceneria poki nie ogarnę tematu. U mnie jezdzi . Musze tylko dopracowac RJ. Chyba ze chcecie abym wypuscił to co mam a RJ dopracujecie sobie juz sami.

3
Z kilkoma bledami w sterowaniu w Pabianicach i Nowych Skalmierzycach. Nie polecam. Zadziwia mnie jak tak gnuśna sceneria cieszy sie duzym zainteresowaniem.

Bo bez Kaliskiej nie ma symulatora :P Problemem obecnej maszyny od długiego czasu jest tak naprawdę brak scenerii. Taboru jest jeśli nie wystarczająco to naprawdę dużo, a jeździć nie ma po czym, szczególnie pod drutem (Całkowo v2 daje niezłe mozliwości na dieslach). Ile razy można tłuc 20-50 kilometrowe odcinki na LO53 i Bałtyku :P Dlatego im prędzej ta sceneria trafi do paczki, tym lepiej dla MaSzyny i jej popularności.

4
Może kiedyś Pozdze okaze łaske i ten scenariusz dopasuje (pewnie nie prędzej jak za rok).

Słuchaj, tutaj nie chodzi o łaskę. Dziś wyszedłem z domu do roboty przed 7 rano, wróciłem o 21 w nocy. Ja to bym ćwierć Polski zrobił do tego symulatora ... gdybym tylko miał czas. Ale na cegielskim zrobiłem pospiecha na 14 pudeł Wawka- Zagan. Od Łodzi Kaliskiej do Ow my na siodemce, dalej przejmuje SU45. Specjalnie dla Ciebie :-)

5
Oryginalne paczki Włókniarza i Cegielskiego1 , przejezdne na maszynie 20,01
     
       https://eu07.pl/userfiles/27451/cegielski%20i%20wlokniarz.rar

6
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 27 Kwietnia 2020, 23:31:28 »
Nie zdążyłem zrobić w tej wersji. ;)

7
Bocznica / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Kwietnia 2020, 11:19:12 »
Ekhm... ja to tu tylko zostawię.

8
Tabor kolejowy / Odp: Nadmiarowe w SU45
« dnia: 18 Kwietnia 2020, 07:34:30 »
550A to pewnie natężenie prądu na silnikach trakcyjnych. W kabinie widzimy amperomierze prądnicy głównej. Maszynista p. Ryszard Maj napisał mi, że napięcie znamionowe prądnicy g. to 850V, a prąd - 1,7kA. Mimo wszystko ciężko jest się utrzymać w tym zakresie zachowując przyzwoitą prędkość.
Prąd maksymalny licencyjnej prądnicy w SP/SU/ST45 oraz SU46 = 3300 A i fizycznie-teoretycznie tzn. w idealnych warunkach przy braku poślizgu i przy idealnym sparowaniu silników trakcyjnych da się go uzyskać do prędkości o ile dobrze pamiętam ok. 14 km/h. Licencyjna prądnica ma trochę lepsze parametry niż suma wszystkich sześciu silników trakcyjnych SU45, bo prąd ciągły dla prądnicy = 2000 A i na ST45 bargraf prądu prądnicy zmieniał kolor na czerwony po przekroczeniu tej wartości. Prąd ciągły silników z rodziny LS-430 = 272,5 A a prąd godzinny = 310 A i wartości te dokładnie odpowiadają prądnicy głównej na SM42, której prąd ciągły = 1090 A i gdy wykonamy operację dzielenia /4 = 272,5 A na silnik ;). Napięcie 830 V ST45 uzyskiwała już przy 41 km/h i aby nie tracić mocy automatyka włączała pierwszy stopień bocznikowania. Ponownie prądnica ST45 uzyskiwała 830 V przy v=51 km/h i włączał się drugi stopień bocznikowania. Kolejny raz 830 V uzyskiwaliśmy przy v~62-63 km/h i sterownik wrzucał trzeci stopień bocznikowania. Charakterystyka silników trakcyjnych mocno odwzbudzonych staję się dużo bardziej miękka tzn. bardziej pozioma niż początkowo stroma i twarda przy 100% wzbudzeniu. Napięcie maksymalne 850V uzyskujemy w ok. 99-100 km/h (może nawet mniejszej - piszę z głowy, ale mogę to sprawdzić). Lokomotywa przyspiesza dalej, ale traci już na mocy, bo sterownik nie pozwala na dalszy wzrost napięcia, a nawet gdyby, to uzwojenia prądnicy i wzbudnicy są tak dobrane, że fizycznie się nie da więcej. Napięcie maksymalne prądnicy bez obciążenia = 1000 V i tyle uzyskiwaliśmy podczas prób statycznych tzn. maszyna stała w miejscu, nastawnik na 100% mocy, a silniki wszystkie odłączone. Film przedstawiające rzeczywisty rozrzut charakterystyk na silnikach lokomotywy z rodziny wywodzącej się od SP45: https://drive.google.com/open?id=1p-Odzk7fnYDSuY8dv5uYm5bIwsPozFKb
Na filmie widać wpływ kierunku jazdy i inne parametry.  Na osobnych obrazkach zastosowałem matematyczną kompensację wpływu rezystancji tzn. charakterystykę dla zerowej prędkości wyrównałem wszystkim silnikom, a wzorcem był najbardziej średni egzemplarz. Po takiej kompensacji łatwiej uwypuklić te "indywidualności" które chciały odstawać in plus bądź in minus ;), a przy okazji łatwiej wyeliminować ewentualne błędy pomiarowe aparatury na lokomotywie. Otrzymany obraz mówi nam, że nawet gdyby zastosować najdokładniejszą aparaturę na świecie, to rozrzut parametrów i tak będzie, bo robią to same silniki tzn. ich wzajemne niedopasowanie. P.S. Uśredniłem do jednej próbki, ale wybrałem taką stabilną i powtarzalną. Szum kwantyzacji będzie powielany i czasem nawet wzmocniony, ale efekt - myślę - jest nie najgorszy ;-)
Pozdrawiam

9
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 15 Kwietnia 2020, 21:21:53 »
Troszkę czasu minęło, więc myślę można pokazać obecny stan. Boki na ukończeniu. Po nich będe zabierał się za dach, a Paweł w między czasie przygotuje już ostateczną wersję tex, bo ta obecna to nadal robocza wersja.

10
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 13 Kwietnia 2020, 16:41:34 »
@tmj: wygląda, że teraz działa, przynajmniej EN76 zaczął zawracać. Nie wiem jeszcze jak SA134, ale zakładam, że też powinno być OK.
@mareczek: znalazłem problem, zaczynał się w Janiszewie, gdzie SU45-172 wyjechała nie na ten tor, co powinna. A zrobiła tak, bo miała rozkład i ignorowała tarcze manewrowe. Będzie ogarnięte w kolejnej wersji.
@ic_kołobrzeg: nie jest to specjalnie, ale "tak wyszło". Generalnie samochody wszędzie powinny stawać przed przejazdem (nawet niestrzeżonym), ale nie zawsze chcą współpracować i już jakiś czas temu zarzuciłem próby dochodzenia, dlaczego tak się dzieje. Uznajmy to za koloryt polskich kierowców.

// edit
Przesyłam patcha do ostatniej wersji paczki ze scenerią: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_patch20200413.zip (1,3 MB)

Patch usuwa dotychczas zauważone błędy i wprowadza pewne zmiany:
  • testowa aktualizacja składów w niektórych misjach na bardziej współczesne (na razie tylko misje z dopiskiem _2 w nazwie)
  • wprowadzenie podziału niektórych plików na epoki w celu umożliwienia jazdy w starszych dekoracjach, jak komuś tak wygodnie:
    • wskaźniki i balisy ETCS wydzielone do pliku v2_ETCS.scm
    • elementy.scm w dwóch wariantach: dla 1998 i 2015 r. (lata podano przykładowo, proszę się do nich nadmiernie nie przywiązywać); w wersji 1998 usunięto dotychczasowe tablice peronowe wg nowego wzoru zastępując je starszymi; w wersji 2015 r. wprowadzono m.in. nowe wyświetlacze peronowe w Janiszewie i Janiszewie Zachodnim, a także umieszczono biletomaty w niektórych miejscach; w obu wersjach wprowadzono też drobne modyfikacje
    • przejazdy.scm również w dwóch wariantach - w wersji 1998 usunięto przejazdy z tarczami ostrzegawczymi przejazdowymi, zastępując je przejazdem ze starymi gongami oraz przejazdem niestrzeżonym
    • wskazniki.scm także w dwóch wariantach dla uwzględnienia zmian w przepisach dot. sygnalizacji, w wersji 1998 wprowadzono wskaźniki W27 zamiast W27a oraz zrezygnowano z W6b, usunięto także wskaźniki odnoszące się do tarcz ostrzegawczych przejazdowych
  • wprowadzono wskaźniki W32 określające miejsce zatrzymania składów na peronach w Janiszewie, Różanach, Orzechowie i Macierzewie (tylko wersja 2015); dostosowano także informacje w W4 dla AI; jadąc na wersji 1998 również można się zatrzymywać tam, gdzie byłyby wskaźniki W32
  • dostosowano miejsce oczekiwania pasażerów do nowych miejsc zatrzymania się pociągów na peronach

W związku z aktualizacją składów do używania plików z _2 na końcu konieczne są dodatki z Testu dodatków:

Na chwilę obecną wszystkie misje korzystają tylko ze współczesnych wariantów plików (z dopiskiem 2015). Jak ktoś chce sobie zobaczyć wersję starszą trzeba ręcznie edytować pliki.

Uprzedzając uwagi odnośnie "współczesnych" składów chciałem zwrócić uwagę, że jest to kompromis między wiernością epoce i możliwościami symulatora. Na chwilę obecną w symulatorze nie mamy szynobusów, aby wstawić je do jazdy z poziomu gracza. SA134 i SA106 nie mają kabin, a jedyny "szynobus" (właściwie wagon silnikowy) z dostępną kabiną to SN61, który nie za bardzo pasuje do współczesności. Stąd mamy w scenerii składy wagonowe z SU45 i SU42 na czele, starałem się wybierać jedynie takie wagony i loki, które jeszcze kilka lat temu miały okazję jeździć w rzeczywistości. Jeżeli chodzi o ruch towarowy nie mamy żadnych tekstur ST44 w malowaniu PKP CARGO i modeli bardziej współczesnych ciężkich spalinowozów (ST48 czy ST44 po modernizacji), z tego względu nadal obok ST45 spotkamy zielone ST44 czy ST43 z niebieskimi węglarkami PKP CARGO. Jeżeli kiedyś coś się w tej materii zmieni z chęcią zaktualizuję.

11
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tekstury schodów - Bałtyk SKM
« dnia: 04 Kwietnia 2020, 01:39:11 »
Bałtykowa wersja skończona, aż się błyszczy... Wieczorem biorę się za kolejną - tym razem metalową konstrukcję
Edit: Dzięki @matek123, na pewno skorzystam :)

12
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 30 Marca 2020, 22:00:02 »
Nowa wersja: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_20200330.zip (247 MB)

Nie jest to wersja idealna, gdyż nie udało mi się wszystkiego poprawić, co chciałem, ale niewątpliwie jakiś krok naprzód jest. Paczka jest dostosowana do PC 20.01. Główne zmiany:
  • nowe misje:
    • CTLwegielA, CTLwegielB – pociągi towarowe CTL z Janiszewa do elektrowni w Macierzewie i z powrotem (dla zwolenników krótkiej jazdy, trwają maks. 1h 15')
    • kontenerA – nocny pociąg z terminalu kontenerowego do Macierzewa
    • osobA_jar_poranek – pierwszy pociąg osobowy z Janiszewa do Jarkawek, z wyjazdem z lokomotywowni
    • osobAB_poranek – pierwszy pociąg osobowy z Wilisia do Jarkawek i następnie do Janiszewa, z wyjazdem z torów postojowych
    • osobB_jar_poranek – pierwszy pociąg osobowy z Jarkawek do Janiszewa (fragment z misji AB_poranek)
  • dodanie kanałów radiotelefonicznych (3 – Janiszew, 6 – reszta scenerii)
  • dodanie zapowiedzi stacyjnych w Janiszewie, Macierzewie i Wilisiu
  • przeteksturowanie terenu na standardowy kafel 10x10
  • dodanie rozkładów jazdy dla części pociągów towarowych

13
EP07-544 jest wstawiona na Baltyku z predkoscia 0.0 co oznacza ze uruchamia sie w trybie "czekaj na rozkazy" a ze to sceneria przedpotopowa to zadnych rozkazow nie dostaje. No i tak sobie czeka do usr...ej smierci. Kiedys w tym trybie dalej mialo miejsce skanowanie torow i po zmianie semafora przed soba AI sama sobie decydowala ze powinna sie uruchomic i jechac, ale to dawno temu wypadlo.

Rozwiazaniem jest zmiana predkosci poczatkowej skladu z 0.0 na 0.1 co spowoduje wygenerowanie polecenia rozruchu, po ktorym AI automatycznie przejdzie w tryb jazdy.

Kibel sie nie odpala bo AI sie nie naumialo ze trzeba ruszyc nastawnik kierunku z pozycju neutralnej by odblokowac przekaznik roznicowy, bedzie poprawka.

14
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 23 Marca 2020, 23:58:47 »
Mały progress i widać pomału już zalążek czoła wreszcie.

15
Inne niekolejowe / Modlitwa o Ratunek
« dnia: 17 Marca 2020, 10:01:05 »
Koleżanki i Koledzy! Ten wątek forum przeznaczony jest dla Modlitwy, aby Bóg wspomagał nas w chwilach trudnych. Zwłaszcza w obecnej sytuacji związanej z szalejącą po świecie epidemią. Proszę o wyrozumiałość i zachęcam chętnych do Wspólnej Modlitwy. Najlepiej o godzinie 20:30. Codziennie będę umieszczał aktualne zmiany Tajemnic Różańcowych. Proponuję Modlitwę odmawiać codziennie o godzinie 20:30. Myślę że warto dołączyć intencję także za ofiary oraz ratowanie całego Świata,  nie tylko Polski.
________________________________
Wierzę w Boga Ojca Wszechmogącego, Stworzyciela Nieba i ziemi. I w Jezusa Chrystusa, Syna Jego jedynego, Pana naszego, który się począł z Ducha Świętego, narodził się z Maryi Panny, umęczon pod Ponckim Piłatem, ukrzyżowan, umarł i pogrzebion, zstąpił do piekieł, trzeciego dnia zmartwychwstał: wstąpił na niebiosa, siedzi po prawicy Boga Ojca Wszechmogacego, stamtad przujdzie sądzić żywych i umarłych. Wierzę w Ducha Świętego, Święty Kościół powszechny,  Świętych obcowanie, grzechów odpuszczenie, ciała zmartwychwstanie, żywot wieczny. Amen.
Zdrowaś Maryjo, łaskiś pełna, Pan z Tobą, błogosławionaś Ty między niewiastami i błogoslawiony owoc żywota Twojego, Jezus. Świeta Maryjo,  Matko Boża, módl się za nami grzesznymi teraz i w godzinę śmierci naszej. Amen.
Zdrowaś Maryjo..
Zdrowaś Maryjo..
Ojcze nasz, któryś jest w niebie: święć się Imię Twoje, przyjdź Królestwo Twoje, bądź wola Twoja jako w niebie, tak i na ziemi. Chleba naszego powszedniego daj nam dzisiaj. I odpuść nam nasze winy, jako i my odpuszczamy naszym winowajcom. I nie wódź nas na pokuszenie,  ale nas zbaw ode złego. Amen.
Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu.  Jak była na początku, teraz i na wieki wieków. Amen
O mój Jezu. Przebacz nam nasze winy. Zachowaj nas od ognia piekielnego i zaprowadź wszystkie dusze do nieba, szczególnie te które najbardziej potrzebuja Twojego Miłosierdzia.

Tajemnice Bolesne.
Tajemnica pierwsza. Modlitwa Pana Jezusa w Ogrójcu.
Ojcze nasz..
10xZdrowaś Mario..
Chwała Ojcu..
O mój Jezu..
Tajemnica druga. Biczowanie Pana Jezusa.
jw.
Tajemnica trzecia. Cierniem koronowanie Pana Jezusa.
jw.
Tajemnica czwarta. Pan Jezus niesie krzyż na Golgotę.
jw.
Tajemnica piąta. Śmierć Pana Jezusa na krzyżu.
jw.

Pod Twoją obronę, Święta Boża Rodzicielko, naszymi prośbami racz nie gardzić w potrzebach naszych, ale od wszelakich zlych przygód racz nas zawsze wybawiać. O Pani nasza, Orędowniczko nasza,  Pośredniczko nasza, Pocieszycielko nasza! Z Synem Swoim nas pojednaj. Synowi swojemu nas polecaj. Swojemu Synowi nas oddawaj.
Świety Boże! Świety Mocny! Świety a Nieśmiertelny! Zmiłuj się nad nami!
Śwìety Boże!..
Święty Boże!..
Od powietrza, głodu, ognia i wojny! Wybaw nas Panie!
Od powietrza..
Od powietrza..
Od nagłej a niespodziewanej śmierci! Zachowaj nas Panie!
My grzeszni Ciebie Boga prosimy! Wysłuchaj nas Panie!
Wieczny odpoczynek, racz im dać Panie. A Światłość wiekuista, niechaj im świeci!
Niech odpoczywają w pokoju wiecznym. Amen.
W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego.  Amen.

____________________________________________
Jednocześnie pamiętajmy o Patronie Polski - świętym Andrzeju Boboli.
http://swietyandrzejbobola.pl/nowenna-do-swietego-andrzeja-boboli-w-czasie-epidemii/

16
Symulator / Odp: Tłumaczenia rozmów radiotelefonicznych
« dnia: 07 Marca 2020, 17:23:03 »
Wersja angielska została dodana do paczki. Dziękuję Jakubowig1 za rozbicie pliku wynikowego. Ambicji nawet  na proste własne programy nawet nie mam. :< Jakby ktoś uzupełnił brakujące zapowiedzi, coś popoprawiał, albo przetłumaczył znaczną ilość na inny język, proszę się zgłaszać. Tymczasem odklejam.

17
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 03 Marca 2020, 20:55:54 »
Znowu parę miesięcy ciszy tutaj, to czas coś wrzucić. Film z przejazdu na nowo położonym odcinku od Zawad do Suchowoli Jezioro.

18
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 12 Lutego 2020, 10:55:01 »
Zaopiekowałem się EU07-119E.

19
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 02 Lutego 2020, 22:10:15 »
Tworząc teksturę SN61-97 natrafiłem na pewien problem z osłoną trąb. Ten akurat wóz miał ją w trzech kolorach - niebieski dół, czarny pas i jasna kremowa góra. Próba  odtworzenia tego dała wokół przedniej części osłony niebieski obwód. Mam zapytanie, czy znalazłby się ktoś, kto znalazłby czas na to, by pogrzebać w SN61 I serii, by to ulepszyć. Moją specjalnością są jednak tekstury, na modelach się nie znam. Chętnemu dostarczę teksturę SN61-97 do bliższego zapoznania się ze sprawą osłony.

20
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 25 Stycznia 2020, 07:40:25 »
Z tego miejsca dziękuję wszystkim 22 makerom za ostatni wysyp wysokiej jakości tekstur. Byk byl zawsze trochę po macoszemu traktowany ze względu na ciężki układ, ale powstaje ostatnio wiele ciekawych maszyn. To miłe :D

21
Efekt miałby także sens, gdyby jakość nagrania była idealna. Przykładowo trąbki, bodajże do EN57 AKŁ, albo AL (dostępne na repozytorium) są bardzo dobrej jakości, bez szumów, bez zakłóceń, bez tykania haslera i takie brzmią dobrze. O takie dźwięki jednak nie jest łatwo, więc większość z dostępnych dźwięków posiada jakiś szum, który nie brzmi naturalnie, gdy trąbka jest tak głośna. Gdy syrena jest ciszej, wszelkie szumy, niedoskonałości wtapiają się w dźwięki runningnoise, wentylatorów czy syku hamulca.

22
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy (do pobrania w pierwszym poście)
« dnia: 17 Stycznia 2020, 21:52:09 »
Kupki traw uformowane w elipsę wyglądają paskudnie. Raz są to pasy biegnące równolegle do torów, innym razem iksy w polu, jeszcze innym służą jako żywopłot i do tego ostatniego chyba nadają się najlepiej pod warunkiem, że zostałaby zmieniona im tekstura na adekwatną. Obecnie strasznie szpecą scenerię. Tekstura słomy jest na zbyt dużych kaflach. Wygląda nieproporcjonalnie do reszty otoczenia. Jest lato, a na polach nie rośnie żadne zboże. Zobacz jak to wygląda na Starym Jaworze. No i na polach raczej nie powinny rosnąć drzewa. Jest masa brzydkich przejść tekstur terenu. Jazda w dziesięciometrowym tunelu ciemniej trawy kiedy dookoła rośnie jasna, nie wygląda zbyt dobrze. Dodatkowo osiedle, które wyrosło na polu.

23
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 15 Stycznia 2020, 22:26:09 »
Poczekaj z tydzień. Wypuszczę przystosowaną wersje do nowej ostatniej paczki całościowej.

24
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Stycznia 2020, 18:56:27 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wyrwany kolejny chwast z odtwarzania curvy

- w ramach koncertu zyczen, dzwiek stuku buforow przy kolizji pojazdow generowany jest przy nizszej niz dotychczas roznicy predkosci

- dobra zmiana, nazwy dzwiekow wyszukiwanych przez exe przy braku dedykowanej definicji w mmd zostaly czesciowo ujednolicone:
couplerattach.wav -> couplerattach_default
couplerdetach.wav -> couplerdetach_default
en57_couplerstretch.wav -> couplerstretch_default
en57_bufferclamp.wav -> bufferclamp_default
(ogarniecia efektow zmiany tzn koniecznosci wrzutki wlasciwie nazwanych plikow na repo podjal sie Joachimowicz)

25
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 03 Stycznia 2020, 00:43:32 »
Sieradz Warta - do dnia 23.12.2019 od strony miasta nie posiadał,

W 2003 na pewno ten wskaznik stał miedzy nastawnią a peronem. Tak zreszta jest i w scenerii. Co do aktualnosci to pracuje teraz nad poprawkami w  tej scenerii.

26
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Stycznia 2020, 00:20:30 »
A kto Cię uczył angielskiego? ;) OIL =/= paliwo...

A to temu "relay" mi nie działało jak używałem go jako inną definicję dźwięku w spalinowozach...;)

27
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 28 Grudnia 2019, 18:33:31 »
Wracając do tematu model jest pomału poprawiany i w ramach tego powstaje również nowy dach. Jako, że z czasem bywa różnie, to jeszcze trochę potrwa.

28
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy (do pobrania w pierwszym poście)
« dnia: 21 Grudnia 2019, 20:19:13 »
Aktualizacja w pierwszym poście. Powoli ciągnę otoczenie do stacji Mokra (km 14+600).

29
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 17 Grudnia 2019, 22:05:30 »
Zdjęcia zrobione. Jutro wyślę, bo oprócz wagonu czeka was mała niespodzianka...

30
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Grudnia 2019, 18:10:03 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, malowanie punktow swietlnych powinno byc mniej wrazliwe

- poprawka, odczyt stanu gamepada powinien byc bardziej zjadliwy dla komendy jointcontrollerset

- funkcjonalnosc, do zestawu dostepnych shaderow ktore mozna wykorzystac w plikach .mat doszly dwa nowe: shadowlessnormalmap (wariant teksturowania z normalmapa pozbawiony cieni) oraz sunlessnormalmap (wariant teksturowania z normalmapa bez udzialu swiatla "slonecznego") Tryby te sa w zalozeniu przydatne do teksturowania drzew, krzakow i innego zielska

Strony: [1] 2 3