Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mareczek

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 18 Kwietnia 2024, 20:54:04 »
Błaszki, Piwonice i Kalisz ogarnięte. :)

Myślę, że za niedługo wstawię tu paczkę do testów, po czym będzie można przystąpić do podmian rozjazdów.

2
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 17 Kwietnia 2024, 20:44:55 »
Chyba dla kaliskiej można zrobić wyjątek, gorsze twory mamy w paczce, a kaliska mimo wszystkich wad, posiada jakiś swój klimat.
Gdyby nie to, że mam pół Polski rozgrzebane to mógłbym myśleć o remake'u, poza lepszym odwzorowaniem na pewno pozbylibyśmy się 90% problemów.

3
Gagarin firmy Unikol jedzie ze składem kilkunastu cystern po bezdruciu w otoczeniu drzew. Miłego Wieczoru!

4
Ta archiwalna linia 546 dostępna dawno temu w maszynie, nijak ma się do tej w rzeczywistości. W żadnym stopniu nie można jej nazwać scenerią realistyczną, a co dopiero na terenie Polski

5
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 09 Kwietnia 2024, 20:01:23 »
Ja przy przeliczaniu LK131 do map mam zapisane następujące poprawki:
"n6583" — wyzerować przechyłkę 1
"n6584" — ustawić przechyłkę 1 na 4.0
"n7294" — ustawić przechyłkę 1 na -4.0
"n7295" — ustawić przechyłkę 1 na -4.0
"n9909" — ustawić P1 na P1 toru "n6976"
"n9910" — ustawić P1 na P1 toru "n6968"
Plus jeszcze jakiś błąd miałem chyba na krzyżowych w Chorzewiu, ale nie mam zapisane.

Przymierzam się do zrobienia algorytmu poprawiającego rozjazdy krzyżowe. Po analizie schematów stacji, obecnie ustawiam "a" po lewej stronie do "b" (te zwrotnice są od strony mniejszego kilometrażu głównej linii), "c" jest naprzeciwko "a". Poza tym w "b" i "d" robię pierwszy łukowy, a drugi prosty, przez co domyślnie na starcie przejazd jest "ac". Cały rozjazd krzyżowy 1:9 ma długość 33.23m, przy czym przed iglicami zwrotnic są odcinki skierowane punktem 1 do zwrotnicy, o długości 6.096m, natomiast zwrotnice mają długość 8.8m dla toru prostego. Dla rozjazdów krzyżowych w trybie zgodności z "rkpd.inc" opracowałem sterowanie w pliku pkp/wz5678.inc, wstawiany w tym samym miejscu, natomiast można również użyć rainsted/xwz5678_r.inc, wstawiając go w punkcie iglic zwrotnicy "a".

Łączenie rozjazdów bezpośrednio iglicami nie ma sensu, w rzeczywistości nie ma takiego czegoś, zawsze przed iglicami jest dodatkowy kawałek szyn (styk przediglicowy).


6
Ostatnimi czasy szerzy się tutaj za mało pro-maszynowej propagandy, za to traci się czas na taką idealizującą komercyjne projektyw szczególności tego którego nazwy nie wolno wymawiać
Z tegoż oto powodu przedstawiam wszystkim, propagandową mapę większości scenerii realistycznych powstałych, aktualnie powstających i planowanych na obszarze Polski.

Gógle Mapa

Jednocześnie proszę o współpracę przy dalszym rozwoju owej mapy, wszystkiego nie idzie spamiętać, gdzieniegdzie mógł wkraść się jakiś błąd, zaś niektóre projekty nie mają swoich wątków na forum, mimo wszystko dobrze było by spisać dla potomnych co i kto gdzieś tam, kiedyś tam zrobił.
Interesują mnie tylko scenerie kładzione w Rainstedzie na podkładach ze zdjęć satelitarnych, reszta "ulepów kładzionych z palca" na mapę wstępu niema, gdyż w żaden sposób nie będzie się ich dało przyłączyć do innych linii, zaś scenerie w oparciu o teren NMT100 lub inne mało dokładne dane będą traktowane jako "Wykonane w przestarzałej technologii"

Osoby chętne do wpisu na mapę mogą w wiadomości prywatnej podesłać email konta Google i dostaną uprawnienia do edycji mapy, albo w odpowiedzi do tego wątku wypisać ładnie: odcinek, stan zaawansowania prac oraz ewentualnych współautorów i coś na potwierdzenie autentyczności (wszak nie chcemy przesadzić z ilością propagandy w propagandzie ;) a wtedy osobiście w wolnym czasie dopiszę.

Na mapę (pośrednio oraz bezpośrednio) wpisali się:
- Toprus
- Celuś
- Sm 42 driver
- krzysiuup
- GOPdriver
- Ra
- AIR
- GG
- Danniel
- DjSon231
- Kubcio58

Pozdruwki

7
Na warsztacie / Bestie z Woroszyłowgradu
« dnia: 28 Marca 2024, 18:52:04 »
Coś, na co wielu pewnie czekało - prezent na wielkanoc ;)

Oddaję w Wasze rączki paczkę kilku niedokończonych i niedopracowanych lokomotyw z serii M62 i 2M62 pracujących dla RŻD. Wszystkie tekstury to repainty.

Szczególnie niedorobiony jest model 2M62, w którym trzeba zamienić lowpoly i poprawić mapowanie i tekstury w paru miejscach. Publikuję całość dla zainteresowanych, jakby ktoś sobie po prostu chciał pojeździć - miło by jednak było jakby ktoś podjął się poprawiania błędów. Cała struktura paczki jest zrobiona bardzo chałupniczo - pliki z wielkimi literami, tekstury nie mają mini, ogólnie całość nie nadaje się jeszcze na test, lecz chcę zaspokoić ciekawość osób, które się pytały, kiedy będzie można pobrać.

Człony 2M62 mają przejście, lecz nie są obowiązkowo spięte ze sobą podczas wstawiania lokomotywy, aby dać graczowi możliwość robienia składaków z różnych lokomotyw. Dlatego, jak chcemy postawić sobie podwójnego gagara, musimy najpierw dodać do składu jeden człon, a następnie drugi (drugi człon trzeba też obrócić).

Przeróbki wózków na szerokie i sprzęgu na SA-3 wykonał Jan21
W paczce zawarte są również szerokotorowe wagony węglarki autorstwa Sigmana, lekko dostosowane do obecnej wersji maszyny przeze mnie i matka123.

Szeroki(e) M62 znajduje(ą) się pod osobną kategorią, roboczo nazwaną "M62_S"

Do działania wymagany nowy model ST44.

Paczka całościowa złożona przez matek123, zawiera 2M62 (razem z uzupełnieniami dla osób, które nie mają gagara MAV), węglarki autorstwa Sigmana z poprawkami matka i próbnie scenerię EC Dobre przerobioną przez matka na szeroki rozstaw:
https://eu07.pl/userfiles/11222/EDOBRE_s.7z

Dokładna zawartość paczki Gagarów:
- 2M62-0685, malowanie zielone z napisem RŻD z boku, lokomotywownia Czerniachowsk, Kaliningradzka ŻD (zrobiony tylko człon A)
- 2M62-0662, malowanie zielone wyblakłe, lokomotywownia Wyborg, Październikowa ŻD
- 2M62-0571, malowanie niebieskie, lokomotywownia Kaliningrad, Kaliningradska ŻD

- M62-1579, malowanie zielone ze "skrzydłami", Październikowa ŻD. Ma tylko jedną tabliczkę czołową, ale to błąd.

Wpisy do textures należy wkleić do pliku w folderze dynamic/pkp/st44_v2:

2M62-0685-A=2M62-0685-A,2M62,2M62-0685-A//v2,2M62-0685-A,RŻD,Depo_Czerniachowsk,XX.XX.XXXX,?,Toprus,Toprus
2M62-0662-A=2M62-0662-A,2M62,2M62-0662-A//v2,2M62-0662-A,RŻD,Depo_Wyborg,XX.XX.2004,?,Toprus,Toprus
2M62-0662-B=2M62-0662-B,2M62,2M62-0662-B//v2,2M62-0662-B,RŻD,Depo_Wyborg,XX.XX.2004,?,Toprus,Toprus
2M62-0571-A=2M62-0571-A,2M62,2M62-0571-A//v2,2M62-0571-A,RŻD,Depo_Kaliningrad,XX.XX.2003,?,Toprus,Toprus
2M62-0571-B=2M62-0571-B,2M62,2M62-0571-B//v2,2M62-0571-B,RŻD,Depo_Kaliningrad,XX.XX.2003,?,Toprus,Toprus
M62-1579=M62-1579,M62_S,M62-1579//v2,M62-1579,RŻD,Okt.Ż.D.,XX.XX.2004,?,Toprus,Toprus

MIŁEJ ZABAWY


Zgłaszajcie ewentualne krytyczne błędy i braki w pliczkach.

8
Pozdze moze ci oszczedze troche roboty. Na wersji paczki z pierwszego postu rev 450 udalo mi sie wlokniarza objechac. Na eersji z repo ten blad jest.

Nie będziemy sobie niczego oszczędzać. Te obecne eventy całościowo pójdą do kosza. Przez lata powstały rozwiązania w maszynie bardzo ułatwiające sterowanie ruchem. Np odcinki izolowane, rozpoznawanie po R.J. Mam już opracowany nowy schemat sterowania ruchem. Uzbroi się w cierpliwość. Do dwóch tygodni wyślę ci coś do testów. O wiele szybciej i łatwiej będzie mi to napisać na nowo niż grzebać po logach i szukać igły w stogu siana.

9
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 28 Lutego 2024, 14:56:38 »
Właśnie się pojawiły screeny i filmik z przedziału maszynowego ET22. No, czyli się jednak dało i nie tylko można poklikać po baterii ale także po innych przełącznikach, przekaźnikach etc.

10
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 26 Lutego 2024, 20:17:01 »
Od siebie dorzucam gotowe do importu do programu CloudCompare pliki z terenem od okolic posterunku odgałęźnego Regalica do stacji Krzyż: https://eu07.pl/userfiles/30507/Teren%20D29-351.7z .
Waga pliku ~ 575 MB, nie chciałem zaśmiecać serwera wyeksportowanymi plikami do formatu .obj bo to wyszłoby około 15 GB.

11
Scenariusz na wlokniarzu nieprzejezdny.
Kolizja dwoch towarowych w Pabianicach. My utykamy pod semaforem w dobroniu.
No tutaj udało mi się wykryć błąd. Jestem w szoku, ale są źle napisane zdarzenia w Pabianicach. Aż dziwne ze to wyszło dopiero teraz.  Nie ma szans żeby to działało dobrze jeśli dwa pociągi spotkają się tam na kolizyjnych przebiegach w tym samym czasie.  Daj sobie spokój z testami póki nie poporawiam eventów.

12
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 25 Lutego 2024, 13:33:12 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Baza taboru- wyszukiwanie wg stacji,
  • uruchamianie programu- pasek postępu,
  • wersje językowe- dodane flagi.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter240225.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_240225.zip

Przydałoby się dodanie takiej funkcjonalności, bo obcokrajowiec odpali Maszynę i nic nie będzie rozumiał.
Dodałem tylko flagi- mam obawę (być może nieuzasadnioną), że dodanie sprawdzania wersji językowej w systemie mogłoby spowodować problemy z antywirusami.

13
Bieżące Symulatorowe / Odp: Regulacja czułości hamulca.
« dnia: 19 Lutego 2024, 18:16:38 »
Starter>Ustawienia>Dźwięk/Fizyka

14
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 19 Lutego 2024, 00:17:33 »
Symulator EN57-1829* na bazie MaSzyny będzie udostępniany podczas Wystawy Modułowej Makiety Kolejowej w Hali Sportowej Wyszkowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Wyszkowie przy ul. Geodetów 45 w najbliższy weekend 24-25.02 w godzinach:
- sobota: 10:00-14:00 i 15:00-18:00;
- niedziela: 10:00-13:00 i 14:00-17:00.
Więcej informacji na temat wystawy na stronie Gminy Wyszków: https://www.wyszkow.pl/aktualnosci/1292

* Zdjęcie poglądowe ;)

15
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 16 Lutego 2024, 13:00:58 »
Odświeżę temat. Mój ostatni model w pięciu krokach.

16
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa spalinowa S-200
« dnia: 13 Lutego 2024, 22:07:19 »
Bez podstawowej wiedzy  na temat modelowania obiektów  3D w Blenderze bądź  3DS Max nawet nie podchodzę do twojej propozycji na poważnie.  Zacznij od podstawowych modeli 3d i ich oteksturowania bądź  ewentualnego pomalowania w substance painterze (bądź  innych) i wtedy możemy pogadać.

17
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 12 Lutego 2024, 19:05:55 »
Przecież w tytule scenariusza, który uruchamiasz (linia 107 południe) WYRAŹNIE jest napisane, że obejmuje linię kolejową 107. Ona kończy się właśnie w Zagórzu.

Fiat nie powinien być dostępny na tym scenariuszu do prowadzenia, prawdopodobnie masz zaznaczoną opcję "Pokazuj pociągi AI" w Starterze i dlatego ci się pokazuje w liście składów.

18
Ciach ciach wagon platforma na podwoziu koleby, oraz sama koleba prawie gotowe

19
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 10 Lutego 2024, 21:57:03 »
Czysto formalnie, aby utrzymywać kronikę scenerii - dzisiaj wrzuciliśmy pierwszą część (lk107) na test dodatków.

20
Pod projekt Linii 61 cały czas dodawane są nowe assety:
Tym razem most nad rzeką Pilicą w Koniecpolu (ten od strony drogi)

21
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Lutego 2024, 20:57:41 »
Tak ma być, to jest scenariusz szykowany pod oficjalne wydanie L107, stąd też dostępne tylko składy przejezdne po tejże linii. A oryginalna Galicja_południe powinna ciągle istnieć w swoim pierwotnym kształcie.

22
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 30 Stycznia 2024, 01:27:38 »
Szalą
Projekt dycha, ledwo dycha wiec z nudow powstają mosty nad pilicą w Koniecpolu :3

23
Na warsztacie / Kolej wąskotorowa cegielni Bielowice - Nowy Sącz
« dnia: 29 Stycznia 2024, 19:55:10 »
Siema!

Udostępniamy Wam do pobrania scenerię wąskotorową odwzorowującą do pewnego stopnia tory należące do sieci kolejowej Zakładów Ceramicznych Bielowice na przedmieściach Nowego Sącza.

Całkowita długość torowiska na scenerii to około kilometr torów o rozstawie 600mm z testowymi podkładami 3D, okraszonych w pocie czoła robionym otoczeniem w taki sposób, aby użytkownik toczący się kilka kilometrów na godzinę nie był odrzucony przez nijakość świata go otaczającego.

Na razie jedyne, co gracz może robić na scenerii, poza manewrami na mini-szopie, to podjazd na górną część kopalni gliny w celu załadunku wagonów. Tor z eventem załadunku znajduje się na wysokości znaku z przekreślonym ludzikiem. Załadunek jednej koleby trwa około 20-30 sekund, ale jest widoczny dopiero po skończeniu całego procesu. Po powrocie na zakład nie ma jednak opcji rozładunku wagonów, ponieważ event do rozładunku nie chce współpracować.

Tabor do obsługi naszej małej zakładowej sieci to koleby wąskotorowe w kilku wariantach tekstur, WLs40 w trzech wariantach i Ls600. Lokomotywy nie posiadają działającego wnętrza. Mogą być obsługiwane wyłącznie klawiaturą. Odpalamy klasycznie jak każdego diesla, a reszta kontrolek podobna do SM03. Staramy się hamować ręcznym, zamiast zespolonego/pomocniczego pneumatycznego.

Do poprawnego działania taboru wąskotorowego potrzebny jest plik .exe i shadery dostępne do pobrania w zależnościach do scenerii Galicja. - https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar
Do tego jeszcze trzeba mieć zestaw zależności do scenerii Glinojeck, bądź aktualną wersję z repozytorium. W przeciwnym wypadku brakować będzie paru tekstur.


Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/25531/cegielka.7z

Autorzy:
- teren z malowaniem, tory, podkłady - Jan21
- tabor wąskotorowy - Manul/MichauSto, dźwięki i ładunki - Toprus
- dekoracje na scenerii - Toprus

W związku z nietuzinkowym charakterem scenerii występuje na niej kilka problemów:
-zakręcanie hamulca ręcznego, jak i łączenie i rozpinanie wagonów jest bardzo utrudnione ze względu na ich mały rozmiar
-skład potrafi czasami dziwnie 'falować'
-WLs40 na pierwszym biegu może bardzo łatwo zerwać przyczepność i zgasnąć, uważać!
-podczas załadunku resetuje się długość i napięcie całego składu, więc może szarpać.

W samym taborze jak i scenerii może występować dalej sporo błędów. Udostępniamy ją wyłącznie jako ciekawostkę do pobawienia się.

Miłej zabawy

24
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 29 Stycznia 2024, 15:43:27 »
Warto byłoby też dodać gdzieś menu kontekstowe z wyborem języków strony i jej poszczególne elementy przetłumaczyć jeszcze, kiedy jest w wersji rozwojowej.

Pozdrawiam!
M
Już jest - sporo się zmieniło, żeby strona wyglądała trochę bardziej nowocześnie.
Obecnie trwają przenosiny na Hugo, a proces tłumaczenia stron jest tam całkiem prosty.

25
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 22:23:32 »
Można użyć screenów z ładowania Maszyny albo z galerii.
Te nie bardzo się nadają, bo powinny być maksymalnie poziome, żeby nie zakrywały całej strony bez scrollowania - ale Toprus już się tym zajął - przykłady w załączniku. Dzięki Toprus!

26
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 19:56:08 »
Można użyć screenów z ładowania Maszyny albo z galerii.

27
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 07:17:18 »
Siemka!

Zapraszamy do pobrania najnowszej wersji naszej scenerii. Zobaczycie w niej między innymi:
-ulepszone dekoracje na linii kolejowej 107 (Zagórz - Łupków), doszło tutaj więcej modeli domków oraz niektóre detale takie jak słupy energetyczne czy drogi. Linia posiada też od tej aktualizacji perony na każdym przystanku.
-uzupełnione dekoracje na kawałku linii 108 między Jasłem i Zagórzem. Większość tej części trasy jest tem samem wyposażona w drzewka, krzewy, trawki, drogi, pola, domki i wszystko, czego sobie dusza zapragnie. Zapraszamy więc do przejechania się tym rzadziej uczęszczanym kawałkiem scenerii.
-ulepszone dekoracje na linii kolejowej 96 (na odcinku Nowy Sącz - Stróże). Doszły tutaj, podobnie jak w pozostałych przypadkach, pola, budynki, detale i część dróg.

Chcieliśmy też ogłosić, że do naszego skromnego zespołu dekoratorów doszedł DominiczekTS2009, który jest odpowiedzialny za dużą część roboty na linii 107.

Paczka do pobrania tutaj: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r7.rar (podmienić pliki)

28
Na warsztacie / Odyseja Wąskotorowa - Cegielnia Nietążkowo
« dnia: 23 Stycznia 2024, 21:20:51 »
Postanowiłem trochę przysiąść do nauki Rainsteda i metodą "prób i błędów" wreszcie wykonać własną scenerię. Jako, że symulator Maszyna nie posiada żadnej wąskotorowej scenerii, uważam, że dobrym podejściem będzie wykonanie kilku scenerii stricte wąskotorowych. Projekt nazywam "Odyseją Wąskotorową"....

Na pierwszy ostrzał leci "Cegielnia Nietążkowo". Była to jedna z ostatnich cegielni, która wykorzystywała kolej do dowozu gliny do zakładu, choć już w swym kresie żywota jej praca ograniczała się jedynie do wwożenia materiałów nieopodal budynku.



Sceneria będzie posiadała ok. 800 metrów torów, choć obecnie zastanawiam się nad rozszerzeniem długości do pobliskiej kopalni piasku.
Obecne prace to głównie położenie torów, kierunkowych, niwelet... O stwierdzenie poprawności poprosiłem naczelnego konstruktora inż JAN21 - specjalistę od takich cudów. Jednakże może ktoś będzie szybszy z weryfikacją, zanim przejdę do poziomowania całej linii... Będe wdzięczny za wyłonienie błędów... :) Obecnie to wszystko w Rainstedzie i symulatorze wygląda tak, jak w załącznikach.

Pozdrawiam.

29
Na warsztacie / Quark: zapętlenie
« dnia: 19 Stycznia 2024, 20:12:44 »
Po 11 latach wróciłem do realizacji pomysłu zapętlenia ruchu na Quarku. Niestety, problemy zostały te same, czyli dalej nie wiem, ile czasu powinno być przeznaczone na zmianę kierunku jazdy na stacji końcowej i czy rozkłady mają sens. Dostałem tylko propozycję, żeby takt ruchu na dolnej trasie wydłużyć z 30 minut do 60, a na górnej z 20 do 30 (albo może 40, nie pamiętam). Po paru godzinach kombinowania i testów udało mi się zrobić takie przydzielanie rozkładów w Koniewicach, że EZT po otrzymaniu rozkładu i wyjazdu na semaforze nie jadą w kierunku budynku dworca w celu permanentnego utknięcia tam ani zrobienia dodatkowych kilku minut opóźnienia w związku z podjechaniem pod budynek i powrót. Niemniej jednak są dalsze problemy, którym należy się przyjrzeć i jakoś systemowo zaradzić.
  • W Skwarkach robi się korek na torach postojowych. Niby podane jest Ms2 w stronę peronów, ale dwa EZT są jakby ze sobą sklejone i nie wiadomo, co się stało i dlaczego to stoi. Tzn. nie przyglądałem się temu, bo większa kaszana się robiła w Koniewicach i postanowiłem to w pierwszej kolejności zdebugować, podczas gdy tory postojowe w Skwarkach wydawały się działać dobrze, przynajmniej dla kilku początkowych pociągów (łącznie z pierwszymi odstawianymi tam po zakończeniu trasy). Wyjazdy z torów postojowych przerobiłem na Ms2 (wcześniej musiało być Sz, aby ruszyć składy z miejsca). Składy w Skwarkach dostają rozkłady poprzez tory przy peronie, z torów postojowych wjeżdżają na rozkład dojazdowy do peronu. Próbowałem kiedyś dać od razu rozkłady na trasę, ale coś z tym nie działało i pozostawiłem poprzednie rozwiązanie.
  • W Koniewicach jest konflikt rozkładów około 6:48, dwa pociągi chcą wyjechać o tym samym czasie. Nawet gdyby opóźnić jednego, to i tak wejdzie on w kolizję odjazdu pośpiesznego, więc trzeba to przemyśleć.
  • Również w Koniewicach, około 7:17, spotykają się dwa pociągi dolnej trasy, które nie mają się jak wyminąć. Ruch jest jakby do około 7:00 (dojazd pośpiesznego do Skwarek), ale chciałbym wydłużyć zapętlenie tak do 9:00...
  • W Jelonkowie pociąg kończący bieg powinien wjechać na tor północny (lewy od Dejaw patrząc) i tam dostać rozkład powrotny z czasem odjazdu po kilku minutach. Z jakiegoś powodu jeden z pociągów skończył bieg na południowym torze (prawym). Tzn. jest tam obsługa, że jak północny jest zajęty, to wjeżdża na południowy, ale powinien tylko jeden na raz dojeżdżać. Być może to skutek opóźnień w Skwarkach oraz na mijankach dolnej trasy, które nie są przystosowane do cyklu 30 minut.
  • Zarówno w Skwarkach jak i w Koniewicach manewry lokomotyw ze składami opóźniają ruch EZT. Należałoby zminimalizować te konflikty do sytuacji ewentualnego opóźnienia pociągów na trasie. Wydaje mi się, że w pierwotnej wersji tych konfliktów nie było, ale pojawiły się w miarę wprowadzania różnych modyfikacji (inny czas uruchomienia taboru, przebudowy torów).
  • Zasadniczo chciałbym na północ od Dejaw wydłużyć linię dwutorową, a jednotorową na północ od Jelonkowa i tam przenieść ruch EZT. Natomiast na dolnej trasie zdjąć sieć trakcyjną i puścić tam szynobusy (albo przywrócić SU45 z wagonami). Więc wymyślając lepszy obieg taboru można się nie sugerować obecnym stanem na dolnej trasie. W sumie można dopiąć Tarniowo2 i wydłużyć tam szynobusy z Koniewic, a te ze Skwarek kończyć w WKD albo Drożdżowni.
  • Jeśli ktoś ma inne propozycje, w miarę proste do wykonania, to postaram się je uwzględnić. Chodzi mi po głowie "prostowanie" torów na północ od WK, dojazd do Drożdżowni od południa, wstawienie Chomikowa na północ od Dejaw, ale może jeszcze coś ciekawego da się docisnąć?

W załączeniu wstępna wersja poprawionych skryptów sterujących dla Skwarek i Dejaw oraz główny plik sterowania ruchem ze zmianami. Do wypakowania do scenery\quark\, najlepiej po wcześniejszym zrobieniu kopii dotychczasowych plików. Obecna wersja nie używa Sz, w związku z czym jest obojętne, czy tarcze zaporowe mają event _Sz1, czy nie. Również zapalanie S1 z nieusuwaniem komend wpisanych do semafora jest robione na poziomie skryptu sterującego stacją.

30
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 15 Stycznia 2024, 23:03:15 »
Nagrania będą oczywiście potrzebne, natomiast scenariusze to pieśń przyszłości, za ich pisanie zabiorę się za kilka miesięcy dopiero.

Dodatkowo do scenerii skleiłem proste modele zaniedbanych, niskich peronów jedno- i dwukrawędziowych. Budowa jest modułowa po 20 metrów:
- moduł prosty
- moduł z obniżeniem do wejścia na peron

Są też różne wymienne tekstury:
- peron z żółtym pasem
- peron sama kostka
- peron ziemny

Dodatkowo prosty model barierki. Wszystkie materiały oraz pierwowzór znajduje się na stacji w Chojnicach, a zdjęcia na tekstury wykonałem sam w maju 2023 r.

Strony: [1] 2 3 ... 5