Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - SM40

Strony: [1]
1
Myślałem także o awariach, ale tych prostych. Ostatecznie jednak doszedłem do wniosku, że spora liczba użytkowników to "gracze" i sprawia im problem już uruchomienie pojazdu i sama jazda, a co dopiero zastanawianie się nad usunięciem awarii.
A ja planowałem zrobić wyświetlanie schematu elektrycznego wraz z wizualizacją przepływu prądu oraz możliwością podpierania styczników i samodzielnego robienia przerw i zwarć. A nawet z opcją zrobienia wejścia na drugi układ przy pomocy odbloku nadmiarowego przetwornicy. ;)


2
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 03 Czerwca 2022, 19:54:57 »
Miały być cotygodniowe vlogi deweloperów dotyczące funkcjonalności i aktualizacji symulatora, informacje na temat nowych lokomotyw i wagonów, a także mapa drogowa wdrażania poszczególnych elementów gry przed jej premierą. Aktualnie jedynym źródłem informacji o Simrailu jest strona na FB, którą aktualizują raz na miesiąc i moim zdaniem takie podejście do kolejowej społeczności i graczy jest mało profesjonalne.

Posiadacie info, co się dzieje z tym projektem? Moim zdaniem lepiej byłoby grzać temat, nawet co tydzień, niż wszystko wrzucić kilka dni przed premierą, oczywiście jeśli ona się w ogóle odbędzie.

3
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 07 Kwietnia 2020, 13:25:13 »
Czy tak powinno wyglądać hamowanie nagłe w spalinówkach np. SU45?
Według mnie takie hamowanie powinno odcinać jazdę, filmik:

Co np. jak jaśnie pan mechanik zasłabnie?

4
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, w zalacznik sprezarki pomocniczej mozna klikac sobie nawet gdy nie bedzie to mialo zadnego efektu

- eksperymentalnie, wirtualny rewident luzuje hamulce reczne w podpietym skladzie by sie jasnie pan mechanik nie musial fatygowac

5
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Stycznia 2020, 17:28:20 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- a po co to komu, w sekcji Vehicle panelu f12 dostepny jest przycisk przywracajacy stan normalny pojazdu, jesli rzeczony pojazd jest uszkodzony i/lub wykolejony

- w ramach koncertu zyczen, parametr LocHandleTimeTraxx dziala dla wszystkich typow nastawnika

- w ramach koncertu zyczen na bis, uruchomiona obsluga wyboru pantografow:
-- dodane urzadzenie kabinowe pantselect_sw: pozwalajace na wybor kombinacji pantografow (zaden, tylny, oba, przedni). W odroznieniu od standardowych przyciskow selekcja odbywa sie wzgledem obsadzonej kabiny
-- podnoszenie/opuszczanie wybranych pantografow odbywa sie albo recznie, przy uzyciu przyciskow pantselected_sw: i pantselectedoff_sw: (ktore powinny byc skonfigurowane jako type: push) albo, w przypadku braku rzeczonych przyciskow, automatycznie na podstawie wybranej kombinacji
-- domyslne sterowanie z klawiatury:
pantographselectnext, shift p // aktywacja kolejnej konfiguracji wyboru pantografow
pantographselectprevious, shift o // aktywacja popredniej konfiguracji wyboru pantografow
pantographraiseselected, shift ctrl o // podniesienie wybranych pantografow
pantographlowerselected, ctrl o // opuszczenie wybranych pantografow


6
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Grudnia 2019, 20:16:20 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, dodana kontrolka stanu zablokowania przewodu glownego, i-mainpipelock:

- funkcjonalnosc, dodana przygotowana przez youBy obsluga uniwersalnego nastawnika dla pojazdow spal-ele

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 12 Grudnia 2019, 21:58:44 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, obsluga sterowania mysza powinna baczniej zwracac uwage na stan przyciskow

- poprawka, dzwiek skladania stopni drzwi powinien byc odtwarzany tylko gdy stopien jest faktycznie skladany

- zeby bylo tak jak bylo, dzwiek outernoise: zostal zredukowany do jednej sztuki na pojazd, by ograniczyc mozliwosc generowania poglosu

- w ramach koncertu zyczen, dzwiek tractionmotor: funkcjonuje niezaleznie od stanu wylacznika szybkiego

8
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 10 Czerwca 2019, 19:30:43 »
Kod do ekranu wymaga dostosowania do niedawnych zmian w exe, ale zdaje sie ze ktos juz to robil i na repo powinna byc wersja dzialajaca jak trzeba. Tak czy owak nie jest to blad w exe jako takim :>

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przesylanie pradu kablami ogrzewania/wysokiego napiecia nie powinno byc blokowane przez nieaktywny pojazd z napedem

- szamyna stawia na jakosc, pobieranie pradu przez urzadzenia grzewcze w skladzie powinno byc teraz aktywne

- personalizacja level pekape, wpis konfiguracyjny przycisku zamykania wszystkich drzwi moze miec podana flage type: delayed ktora spowoduje ze faktyczne zamkniecie drzwi nastapi dopiero po puszczeniu przycisku, zamiast natychmiast po jego wcisniecie

- w ramach koncertu zyczen, zachowanie zaworu sprezarki pantografow (automatyczny/reczny) moze byc skonfigurowane wpisem w sekcji Cntrl. pliku fiz, PantAutoValve=X gdzie X moze miec wartosc Yes lub No (w celu zachowania zgodnosci wstecznej tryb automatyczny jest ustawiany domyslnie dla EZT, a reczny dla pozostalych)

9
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Czerwca 2019, 09:05:18 »
Koledze @SM40 chodzi o to że na drugą lokomotywę za pojazdem prowadzącym, przesyłaną w stanie nieczynnym nie przepływa prąd elektryczny do ogrzewania wagonów. Nie mam podglądu w chwili obecnej na schemat, ale wydaje mi się że jest to w lokomotywie przewód przelotowy z równoległym połączeniem przez stycznik ogrzewania, WS i odbierakiem prądu.
Obecność prądu ogrzewczego z jednej strony powinna więc i w mojej ocenie pojawić się na drugiej stronie lokomotywy.
Zgadza się, przy czym nie dotyczy to np. ET41, które nie mają sprzęgu ogrzewania pomiędzy członami, więc i przejścia zasilania z jednego końca lokomotywy na drugi, co wiem, że w rzeczywistości też powodowało probleby, kiedy zdefektowała ET41 ciągnąca akurat skład osobowy (zdarzało się), bo podczepiając np. EU07 na przód składu, nie dało się z niej zasilić ogrzewania wagonów przez ET41, która była pomiędzy. W nich są po prostu oddzielne styczniki ogrzewania pociągu w każdym z członów i załączając ogrzewanie z kabiny członu sterującego, załącza się stycznik w członie sterowanym (tylnym)*. Nie wiem, jak jest w przypadku innych lokomotyw dwuczłonowych, ale możliwe, że tak samo.

* To swoją drogą też wprowadzało nieraz w błąd maszynistów nieobeznanych dobrze w tym temacie na zasadzie: załączam hebelek ogrzewania pociągu i nie słyszę, żeby stycznik "klapał", więc defekt, bo ogrzewanie nie działa. W rzeczywistości "klapał", tylko w przeciwnym członie i wszystko działało jak powinno, ale nie dało się tego usłyszeć, jak choćby w siódemce.

PS: Podobna różnica jest z ogrzewaniem kabiny między EN57 a EN71, który nie ma przejścia WN ogrzewania pomiędzy członami silnikowymi i tam też są oddzielne styczniki na jedną i drugą stronę, więc w zimie, jeśli maszynista ma załączone ogrzewanie kabiny, to cieplej jest w tylnym przedziale służbowym w EN57, niż w EN71 ;)

10
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Czerwca 2019, 06:12:04 »
Koledze @SM40 chodzi o to że na drugą lokomotywę za pojazdem prowadzącym, przesyłaną w stanie nieczynnym nie przepływa prąd elektryczny do ogrzewania wagonów. Nie mam podglądu w chwili obecnej na schemat, ale wydaje mi się że jest to w lokomotywie przewód przelotowy z równoległym połączeniem przez stycznik ogrzewania, WS i odbierakiem prądu.
Obecność prądu ogrzewczego z jednej strony powinna więc i w mojej ocenie pojawić się na drugiej stronie lokomotywy.

11
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Lutego 2019, 00:54:06 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przy przewijaniu rozkladu uwzgledniane sa rowniez przystanki zlokalizowane za pociagiem

- dobra zmiana, sterowanie mysza dzwignia bocznikow dopasowane jest do ukladu siudemky, tzn. poziom bocznikowania zwiekszany jest ciagnac mysz "do siebie"

- dodane urzadzenie kabinowe, jointctrl: stanowiace polaczenie nastawnika jazdy i hamowania; zastosowane np w SM42 i Elfach.

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Stycznia 2019, 16:15:35 »
W dzisiejszym uaktualnieniu pare drobiazgow:

- poprawka, zoptymalizowana procedura wczytywania geometrii z plikow t3d powinna prawidlowo wyliczac obszar rzeczonej geometrii

- szamynstwu mowimy stanowcze nie, zmiana nastawy hamulca w kiblowatych powinna faktycznie wplywac na nastawe hamulca, zamiast tryb jego pracy

13
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Września 2018, 20:20:58 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, interfejs uzytkownika uwzglednia wybor jezyka z pliku eu07.ini i dostosowuje sie do niego.

(dostosowanie ogranicza sie na razie do zmiany na polski opisu stanu pojazdu w oknie f12, ale docelowo powinno objac calosc programu i byc moze rowniez inne jezyki, jesli znajda sie tlumacze)

14
Tabor kolejowy / Odp: Poszukiwania wagonu 1/2 klasy
« dnia: 13 Lipca 2018, 14:10:11 »
Drzwi międzyklasowe w 112At były montowane podczas modernizacji wagonów na ten typ. Wraz z przejęciem wagonów przez PKP Intercity drzwi te były stopniowo likwidowane wraz z wprowadzeniem systemu rezerwacji miejsc.
Taka hipoteza jest najbardziej prawdopodobna.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Kupili naszą 424!
« dnia: 14 Czerwca 2018, 12:23:01 »
Dwie siódemki miały kiedyś imiona, gdyby na 424 wymalowali "MaSzyna?. Byłoby fajnie, gdyby prośba została uwzględniona. Czy wydział promocji jest w stanie podjąć się tematu? Napis do uzgodnienia.

16
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 09 Lipca 2017, 01:10:47 »
Troche to potrwalo, ale w dzisiejszym uaktualnieniu mamy w exe nastepny feature, a wlasciwie poltora:

- wprowadzona obsluga urzadzen kabiny przy uzyciu myszy. Do przelaczenia trybu pracy uzywany jest klawisz Alt. W trybie obslugi mysza kamera pozostaje nieruchoma a zamiast niej porusza sie kursor, ktorym mozna aktywowac urzadzenia. Dla wiekszosci urzadzen do aktywacji sluzy lewy przycisk, w przypadku urzadzen jak nastawnik, hamulec lub wielopozycyjne pokretla lewy przycisk przestawia urzadzenie 'do przodu' zas prawy 'do tylu'.
-- w standardowym trybie pracy symulatora kursor myszy podswietla jedynie urzadzenia zdefiniowane w pliku .mmd, podajac ich ujednolicone nazwy. W trybie debug podswietlane sa wszystkie czesci kabiny, a zamiast nazw ujednoliconych wyswietlane sa nazwy submodeli. W zalozeniu powinno to pozwolic na latwiejsze wylapywanie jak nazywa sie dany element, dla osob zainteresowanych rozbudowa plikow .mmd o nowe przyciski itp.

- wspomniane "pol" feature to dodatkowa funkcjonalnosc wprowadzona przy okazji w trybie ruch poza kabina pojazdu -- w trybie tym, gdy wlaczony jest debug mode i aktywowany zostanie tryb obslugi mysza, symulator wyswietla nazwe obiektu scenerii wskazanego mysza, o ile dany obiekt ma nazwe zdefiniowana w pliku .scn W zalozeniu pozwala to na latwe i szybkie okreslenie pod jaka nazwa w pliku scenerii zostal umieszczony dany tor, semafor itp, co moze sie przydac przy testowaniu lub budowie.

oprocz tego:

- dodane automatyczne wykrywanie, odrzucanie i zglaszanie nieprawidlowych trojkatow definiowanych w plikach scenerii

- dodana automatyczna korekta parametrow uv dla obiektow z wlaczonym zawijaniem tekstur, co powinno wyeliminowac bledy w wyswietlaniu tychze

- poprawka, symulator powinien teraz odrzucac (i zglaszac) obiekty umieszczone poza granicami mapy, zamiast wysypywac sie na tym

Strony: [1]