Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - pol102

Strony: [1]
1
A co tu prowokującego?

2
Z całym szacunkiem, ale nie popadajmy w paranoje. Chyba, że ktoś naprawdę chce robić z igły widły, musi się na każdy temat odezwać, bo trzeba być w centrum uwagi i kręcić aferę. Świętować można we wszelaki sposób zgodny z prawem, czy to śpiewem, czy flagą, banerem czy też racą - o ile nie jest to zabronione i nie stwarza zagrożenia dla innych. Autor pomysłu nie miał nic złego na myśli, po prostu jest to podkreślenie tego wyjątkowego dla naszego Narodu dnia. Jeśli ktoś ma ochotę - ściąga i sobie jedzie. Jeśli znajdzie się wśród nas twórca - homoseksualista, który zechce zrobić paradę równości, albo scenariusz z tęczowym pociągiem, to też ma do tego prawo, ale niekoniecznie muszę mieć ochotę to ściągać. Czepiać byśmy się mogli, gdyby wirtualne ludziki na peronie stali ubrani w swastyki czy z flagami organizacji terrorystycznych. Wtedy można kręcić aferę... ale teraz nie przesadzajmy proszę i cieszmy się, że żyjemy w wolnym kraju. Dzięki @Stele za ten miły akcent w symulatorze.

3
Ja bym to usunął , bo wkrada się polityka w symek i mogą rodzić się konflikty. A chyba nie o to nam tu chodzi.
Od kiedy symbole narodowe to polityka?

4
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 12 Listopada 2018, 22:56:49 »
w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, animacja torow obrotnicy powinna uwzgledniac orientacje modelu do ktorego przypiete sa obracane tory

- poprawka, kamera zewnetrzna zlokalizowana na czlonie innym niz prowadzony powinna mniej interesowac sie polozeniem czlonu prowadzonego

- funkcjonalnosc, modyfikacje polozenia kamer zewnetrznych powiazanych z pojazdem sa zapamietywane (zmiana pojazdu powoduje przywrocenie wartosci domyslnych)

- dobra zmiana, pozycje 'lusterek' w pojezdzie kalkulowane sa na podstawie zdefiniowanej szerokosci w pliku .fiz -- pozwala to na zdefiniowanie faktycznych rozmiarow kabin w pliku .mmd bez koniecznosci dodawania marginesow pozwalajacych na wyjscie przez sciane

- dobra zmiana, submodele urzadzen kontrolnych i wskaznikow wyszukiwane sa rowniez w modelu lowpoly

- lowpoly+ czyli modyfikacje w obsludze systemu lowpoly:

-- wersja lowpoly poszczegolnych kabin rozpoznawana jest w modelu na podobnych zasadach jak do tej pory rozpoznawane byly przedzialy pasazerskie i korytarze, tzn wg nazwy submodelu. Kabina A jest identyfikowana po nazwie cab1, kabina B to cab2 zas maszynownia cab0. Jako dana kabina traktowane sa rowniez obiekty potomne danego submodelu

-- zdefiniowane w pliku .mmd lowpoly rysowane jest zawsze, oprocz aktualnie obsadzonej sekcji w prowadzonym pojezdzie. Oznacza to, ze nie jest juz potrzebne "doklejanie" kopii elementow lowpoly do "pelnej" wersji kabiny, by byly one widoczne po wychyleniu sie przez okno

-- poszczegolne kabiny zapamietuja swoj wlasny stan przelacznikow oswietlenia, tzn zapalenie oswietlenia w kabinie A nie zalacza go jednoczesnie w kabinie B i/lub w maszynowni. Oswietlenie kabin nie wplywa tez na oswietlenie przedzialow/korytarzy i odwrotnie

-- w przypadku pojazdow z jedna tylko "prawdziwa" kabina (jak np SM42 lub jej modernizacje) nalezy poinformowac o tym exe uzywajac wpisu
jointcabs: true
w pliku .mmd pojazdu

ze wzgledu na wymienione zmiany zachodzi potrzeba dostosowania istniejacych lowpoly pod nowy standard (podzial na sekcje, ustawienie selfillum, umieszczenie submodeli mechanikow w odpowiednich sekcjach, by oddzialywalo na nich oswietlenie kabin) Dla pojazdow z paczki 18.10 zmodyfikowane lowpoly dostepna sa tutaj:

http://eu07.pl/userfiles/24014/priv-eu07_181112_lowpolyfix.rar

prosze pamietac o skasowaniu istniejacych e3d dla zastepowanych plikow.

5
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 05 Września 2018, 16:04:51 »
Nie wiem, nie znam sie, zarobiony jestem ;/

Jesli .scn weszly do paczki to chyba jednak wypadaloby, zeby znalazly sie w niej rowniez obiekty ktore sa w scenariuszach uzywane, bo tak jak jest teraz nie ma nawet informacji skad uzytkownik ma wziac brakujace mosty i inne kwiatki, a efekt koncowy jest nieszczegolny.

6
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Kwietnia 2018, 23:09:37 »
Jako ze biezaca wersja dziala dosc przyzwoicie, nie mam specjalnie parcia by na juz rozbudowywac dalej Symulator Miernika Temperatury w Lokomotywie ;<  Moze jesli pojawi sie egzemplarz w ktorym okaze sie to faktycznie niezbedne (albo wczesniej zrobi to ktos, komu zalezy bardziej)

Tymczasem, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przygotowana przez youby korekta dzialania hamulca w mitycznym unoffowym en57al i innych kiblowatych

- funkcjonalnosc, obsluga submodeli stanu zaluzji w glownym modelu pojazdu; submodele powinny miec nazwy shutters1_on i shutters1_off (zaluzje obiegu glownego w stanie zamknietym i otwartym) oraz shutters2_on i shutters2_off (zaluzje obiegu pomocniczego w stanie zamknietym i otwartym) Konkretne submodele aktywowane sa na podstawie biezacego stanu pojazdu, o ile obecnosc danej zaluzji jest zdefiniowana w pliku .fiz

- funkcjonalnosc, obsluga dzwieku wentylatora chlodnicy dla obiegu glownego, radiatorfan1: i pomocniczego, radiatorfan2: Przy definicji dzwieku "stara metoda" wystarczy podac sama nazwe sampla, przy uzyciu "nowego" formatu definiowac mozna tez pozostale parametry (zasieg, modyfikatory czestotliwosci i amplitudy, pozycja w pojezdzie itepede)

7
Przewidywana reakcja: "O nie, znowu siódemka?"
Moja jest z lekka inna: "O nie, jakubg1 zaczyna kolejna rzecz, piszac o tym na forum i znowu jej nie ukonczy."

8
W sumie pomyslalem, ze moge wystawic pliki bez degeneratow, co niniejszym czynie.

9
Forum / Odp: Drobny update serwera
« dnia: 28 Lipca 2017, 00:38:21 »
Nagle? To nie było nagle. To powinno było być zrobione na bieżąco już lata temu.

10
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 09 Lipca 2017, 01:10:47 »
Troche to potrwalo, ale w dzisiejszym uaktualnieniu mamy w exe nastepny feature, a wlasciwie poltora:

- wprowadzona obsluga urzadzen kabiny przy uzyciu myszy. Do przelaczenia trybu pracy uzywany jest klawisz Alt. W trybie obslugi mysza kamera pozostaje nieruchoma a zamiast niej porusza sie kursor, ktorym mozna aktywowac urzadzenia. Dla wiekszosci urzadzen do aktywacji sluzy lewy przycisk, w przypadku urzadzen jak nastawnik, hamulec lub wielopozycyjne pokretla lewy przycisk przestawia urzadzenie 'do przodu' zas prawy 'do tylu'.
-- w standardowym trybie pracy symulatora kursor myszy podswietla jedynie urzadzenia zdefiniowane w pliku .mmd, podajac ich ujednolicone nazwy. W trybie debug podswietlane sa wszystkie czesci kabiny, a zamiast nazw ujednoliconych wyswietlane sa nazwy submodeli. W zalozeniu powinno to pozwolic na latwiejsze wylapywanie jak nazywa sie dany element, dla osob zainteresowanych rozbudowa plikow .mmd o nowe przyciski itp.

- wspomniane "pol" feature to dodatkowa funkcjonalnosc wprowadzona przy okazji w trybie ruch poza kabina pojazdu -- w trybie tym, gdy wlaczony jest debug mode i aktywowany zostanie tryb obslugi mysza, symulator wyswietla nazwe obiektu scenerii wskazanego mysza, o ile dany obiekt ma nazwe zdefiniowana w pliku .scn W zalozeniu pozwala to na latwe i szybkie okreslenie pod jaka nazwa w pliku scenerii zostal umieszczony dany tor, semafor itp, co moze sie przydac przy testowaniu lub budowie.

oprocz tego:

- dodane automatyczne wykrywanie, odrzucanie i zglaszanie nieprawidlowych trojkatow definiowanych w plikach scenerii

- dodana automatyczna korekta parametrow uv dla obiektow z wlaczonym zawijaniem tekstur, co powinno wyeliminowac bledy w wyswietlaniu tychze

- poprawka, symulator powinien teraz odrzucac (i zglaszac) obiekty umieszczone poza granicami mapy, zamiast wysypywac sie na tym

11
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 02 Lipca 2017, 23:28:32 »
działa!
jutro jeszcze wprowadzę poprawki i wrzucę nowe exe

12
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 13 Maja 2017, 01:14:02 »
- widoczne są jakieś dziwne trójkątne artefakty związane prawdopodobnie ze słupami trakcyjnymi (vbo_trojkaty);
- niewidoczna część tekstury ramienia słupa (vbo_slup);
Te dwa sa najprawdopodobniej powiazane, tzn te farfocle to jest, z jakiegos powodu znieksztalcony, brakujacy kawalek slupa. Ten blad jest od 'dawna' i jest dziwny, bo z jakiegos powodu dotyka tylko slupa z krotka wersja poprzeczki, a tej z dluga nie. Podobnie z elektromagnesem shp -- nie wyswietla jednego boxa, gdyby tu byl szerszy blad w kodzie, powinno to chyba wplynac takze na inne modele. Tak czy owak przyjrze sie.

Trojkaty 'pod spodem' torow to nie tyle blad co optymalizacja -- zaoszczedza tak 10-20x ilosc odwolan do karty graficznej, a trojkatow w normalnych okolicznosciach nie widac, wiec raczej nie przeszkadzaja swoja obecnoscia (a kiedy kamera jest powyzej toru to nie renderuja sie w ogole)

13
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 22 Kwietnia 2017, 12:49:49 »
Tak na marginesie, nie mogę włączyć przetwornicy. Plik e3d - model, grafika. Błąd w pliku danych dla grafiki powoduje błędne działanie logiki. Czy to jest aby na pewno prawidłowa konstrukcja?
To akurat nie ma nic wspolnego z modelem kabiny, ani ostatnimi zmianami -- w ED72 zeby zalaczyc przetwornice trzeba podniesc przedni pantograf, bo tylny jest na innym czlonie i sie nie udziela. Nie wiem na ile jest to poprawne, nie ja to pisalem.

Obecne zmiany w kontroli nie powinny przeszkadzac w podstawowej obsludze pojazdu, wlasnie miedzy innymi zeby nie wyszlo na to, ze polowy taboru nie mozna prowadzic. Poprzeczka jest, przynajmniej tymczasowo, powieszona wyzej tylko dla elementow co do ktorych nie ma pewnosci, ze sa w danym pojezdzie, i ktore nie sa niezbedne do jego pracy.

Cytuj
Rozumiem docelowo kliknięcie na hebelku powinno włączyć przetwornicę. Zacna idea, tak powinno być. Ale czy nie powinno też być tak, że naciśnięcie "X" powinno wysyłać komendy włączenia przetwornicy dokładnie tak samo jak kliknięcie na hebelku, tak samo jak wysłanie sygnału przez USB, tak samo jak polecenie skryptu sterującego AI? I teraz odwrotnie, jeśli takie polecenie zostało odebrane - hebelek powinien zostać przestawiony, powinien się odtworzyć odpowiedni "klik" albo "klak", w zależności od danych modelu hebelek może sobie zostać w przestawionej pozycji lub wrócić. Nie wiem jak to jest teraz zrobione, ale wiem, że tak jak piszę byłoby po prostu logicznie.
No teraz jest zrobione wlasnie tak jak piszesz ze powinno byc :)  minus opcja klikniecia na przelaczniku, bo tego jeszcze nie ma.

Test czy dany model istnieje jest wykonywany poniewaz (jeszcze) nie ma mozliwosci konfiguracji co znajduje sie w danej kabinie, i to byla jedyna dostepna proteza. Ja to zreszta juz tutaj pare razy i calkiem niedawno wyjasnialem.

Cytuj
Coraz ciężej testować exe, bo różne rzeczy nie działają. Dobra, ktoś znajduje błąd w czymś niezwiązanym z exe, co wyszło po wprowadzeniu zmiany. I co dalej?
Jesli to blad niezwiazany z exe, to jest do zglaszania takich rzeczy cale odrebne subforum, bugtracker paczki calosciowej -- http://eu07.pl/forum/index.php?project=2

Cytuj
Jaki priorytet ma dodanie funkcji obsługi urządzeń w kabinie myszą? Czy możemy się spodziewać tego w najbliższym czasie, czy są pilniejsze rzeczy?
Sredni. To jest niejako 'efekt uboczny' ktory bedzie mozliwy do latwego wprowadzenia po zakonczeniu biezacych prac nad sterowaniem i kolejnego etapu ktorym jest ostateczne uporzadkowanie sciezek renderowania. Czyli to kwestia czasu moze nie najblizszego, ale kilku tygodni, zaleznie od tego jak szybko pojdzie porzadkowanie.

Cytuj
Tak sobie myślę, że poprawienie dużych bugów chyba mogłoby być pilniejsze. Np zachowanie aut. Np trzęsienie obrazu i elementów. Np wysypy. Np połączenie różnych opcji renderowania w jedną wspólną. To pozwoliłoby wypuszczenie czegoś działającego dużo wcześniej, przed kolejną "dużą wersją" mającą tony nowych funkcjonalności.
Zachowania aut nie traktuje jako pilnego bledu, bo to ze samobojcy sobie przezynaja rogatki jak chca juz raczej zwieksza polski 'realizm' niz ma efekty negatywne :P  Czesc obecnych wysypow (te zwiazane z generowaniem geometrii) powinno sie dac usunac przy porzadkowaniu renderowania, ktore jest zaplanowane jako nastepne w kolejce. Trzesienie obrazu jest bardziej skomplikowane ale tez latwiej bedzie sprobowac cos z tym zrobic po uporzadkowaniu renderowania.

14
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 14 Kwietnia 2017, 01:18:18 »
Całkowo v2.0

Strony: [1]