Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - El Mecánico

Strony: [1]
1
Tabor kolejowy / Odp: Zakładanie sprzęgu.
« dnia: 22 Lutego 2017, 19:30:42 »
Wynika to z kierunku naprężenia aparatów cięgłowych. W trakcie rozruchu, naprężenie powinno rozkładać się równomiernie (od sąsiedniego pojazdu). Wiem, że jest to trudne do zrozumienia, ale ,,po chłopsku": zawsze pozostaje luz pomiędzy pałąkiem a hakiem cięgłowym. Przy ruszaniu (zwłaszcza ,,z kopyta") każda z czołownic dostaje porządnie ,,w d...ę". Pod względem rozkładu sił, lepiej jak obciążenie działa z tyłu, jak z przodu.
O literaturę nie pytaj, gdyż tzw. Naukowcy (mam na myśli młodsze narybki), nie posiadają tzw. wyobraźni i sami nas często pytają ,,jak to działa?".
E no moment - z punktu widzenia czołownic nie ma różnicy czy zarzucony jest pałąk z loko na hak wagonu czy odwrotnie. Przecież za sworzniem mocującym pałąk do haka w kierunku do pojazdu element przenoszący siłę na sprężynę aparatu cięgłowego i dalej na czołownicę jest jeden. Kolokwialnie mówiąc - sprężyna "nie wie" czy od swojej strony ma wykorzystany hak czy pałąk.
Zakładając, że mamy tylko lokomotywę i jeden wagon, skręcone na luźno, to przy rozruchu od momentu zetknięcia się pałąka z wewnętrzną częścią haka naprężenia zostają rozłożone na dalsze punkty tj. od strony haka mamy już sprężynę, a z drugiej mocowanie pałąka - i zakładając jego bezluzowość - drugą sprężynę. i nie ma znaczenia z której strony jest siłą pociągowa a z której siła, nazwijmy to, oporów ruchu.
Uprzejmie proszę o wskazanie luki w rozumowaniu.

Strony: [1]