Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Marcin E2rD

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 01 Lipca 2025, 10:33:37 »
Tekstury to pół biedy, można na chwilę obecną przecież zrobić z tego co już jest. Sygnalizacja jakaś też jest, bo widziałem taką na jednym skrzyżowaniu na Drawinowie.

Jedną z takich rzeczy przyspieszających dekorowanie to możliwość wstawiania obiektów (głównie drzew, słupów i płotów) używając krzywej. Takie coś widziałem w War Thunderowym CDK (darmowa gierka, można tam zobaczyć jak wygląda edytor map jakby co). Ot wstawiało się linię, wybierało jaki obiekt ma się wstawić oraz zmieniało się kilka parametrów wedle uznania i bach, rządek drzewek jest zrobiony 5 kliknięciami. Dodatkowo jakaś prosta edycja terenu też byłaby mile widziana (przesuwanie wierzchołków by dopasować teren pod podsypkę i drogi czy usuwanie trójkątów do robienia dziur dla tuneli czy innych wkopanych obiektów).

Pędzle, jak Jakub zaproponował, z opcją wybierania i robienia własnych presetów z drzewami i trawą.

2
Na warsztacie / Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 01 Lipca 2025, 10:04:50 »
Drogi, drogi i jeszcze więcej dróg, chodników i wszystkiego z tym związanego. Reszta jest nie ważna.

3
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 23 Czerwca 2025, 18:33:35 »
No sieć to jest totalnie ostatnia rzecz która może w jakikolwiek sposób blokować prace. Zróbta choć te osieciowane 30km do końca to i się czarodziej albo wiedźma od sieci znajdzie. Część drogowej Zakopianki w RSFie (który, jak już wspomniałam parę postów wyżej ma JAN, nie wiem dlaczego tu lecą jakieś teorie o zaginięciu) leży, tylko trzeba dokończyć i wypoziomować. Założenie było takie, jak wspomina ST44 - od DK28 w Skawcach, aż do Zakopanego miała to być jedna dynamiczna droga, tak aby było na niej życie. Natomiast pozostałe na spokojnie możecie substytować plackami, bądź innymi technikami które w międzyczasie powstały.

4
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 23 Czerwca 2025, 16:58:35 »
Nie żeby coś, ale 4 osoby to jest tak o 100% więcej niż liczył bazowy zespół. Galicja to też były dwie osoby. Dopiero później się zebrało więcej ludzi, głównie do dekoracji.

Niech każda osoba z waszej czwórki się w czymś wyspecjalizuje i będzie ekipa jak się patrzy.

5
Na warsztacie / Wrzosy - pociąg zdawczy TKS633501
« dnia: 12 Czerwca 2025, 18:10:17 »
Witam

Przedstawiam scenariusz TKS633501 Mostki Groszex - Jerzynianka. Podpinamy się do wagonów w Mostkach, czekamy, aż pociąg towarowy zwolni szlak, po czym jedziemy do Mokrej. Tam spychamy nasz skład na tor pod rampą i doczepiamy do niego dwie platformy. Wracamy pod semafor wyjazdowy i jedziemy bez żadnych postojów do Jerzynianki. Tam odczepiamy się i manewrujemy na tor dla lokomotyw.

Scenariusz przejezdny przez AI od momentu podpięcia się do wagonów w Mostkach. Przedtem sami układamy zwrotnice.

Gdy dodam radio to wrzucę na test dodatków.

Dodana została mijanka w Rakowicach.

Role w radiu do obsadzenia:

- Mokra (Mostki) - MisiekJ
- Rakowice
- Jerzynianka
- Maszynista - Maciek Kolejarz

Poniżej znajdują się kwestie na radiotelefon. Chętni mogą się zgłaszać tutaj lub na prywatnych wiadomościach.

Cytuj
Maszynista:

- Przyjąłem.
- Zgłaszam się.
- Na odbiorze.

Mostki(zdalnie ze stacji Mokra, czyli ta sama osoba):

- 633501 wyjazd podany.

Mokra:

- 633501 wjazd podany.
- 36112 wyjazd podany.
- 633501 spychamy skład na tor przy rampie i podpinamy kolejne wagony.
- Wracamy na główny tor.
- Wyjazd podany.

Rakowice:

- 633501 przelot podany.
- 633501 nie ma wyjazdu, szlak zajęty.

Jerzynianka:

- 633501 wjazd podany.
- 39118 wjazd podany.
- Manewrówka podany manewr na grupę towarową. (manewrówka z kontenerami w tle)
- 633501 odpinamy się od składu i jedziemy pod tm14.
- 633501 zjeżdżamy na boczny tor i tam kończymy.

Pozdrawiam

6
Chciałbym tylko powiedzieć, że prace nad scenerią wciąż trwają. Pod linkiem TUTAJ wrzuciłem ostatnio sporo screenów. Powoli uwzględniam i realizuję zgłoszone przez Was poprawki. Dodatkowo doszło nam 31 kilometrów linii:
- linia 89 (~25 km) typu aglomeracyjnego Leosin - Korytowo Centrum
- linia 245 (~6 km) typu lokalnego Orzechowo - Podole

szczegółowy opis scenerii w pliku informacyjnym - https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_opis.png

7
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 03 Czerwca 2025, 15:42:17 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • Zreorganizowana obsługa elementów opcjonalnych,
  • obsługa renderera experimental,
  • poprawiona obsługa modyfikatora MaxLoad,
  • ogólna optymalizacja.
Elementy opcjonalne funkcjonują poprzez odpowiedni komentarz wpisu include:
include linia61/czestochowa.scm end //optional|2|Teren Częstochowy|endoptionalParametry oddzielamy znakiem |. Pierwszy parametr to rodzaj:
  • 0 - element opcjonalny domyślnie wyłączony,
  • 1 - element opcjonalny domyślnie włączony,
  • 2 - element opcjonalny zawierający teren.
Element opcjonalny zawierający teren zostanie dodany, jeśli brak jest odpowiedniego pliku terenu dla scenariusza (scenery/*.sbt). Drugi parametr to opis treści. Dostęp do elementów opcjonalnych jest poprzez zakładkę "Informacje".
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter_250603.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_250603.zip

8
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 02 Czerwca 2025, 21:02:31 »
Siemka, stary wstał po dwóch miesiącach. Przez ten czas nie zrobił dosłownie nic.
A tak poważnie - teraz wszystkie renderery są zintegrowane w nowe exe. W paczce na dole macie wymagane pliki + nowy starter (dzięki @Szczawik - stawiam ci piwerko) z opcją ustawienia eksperymentalnego renderera NVRHI.

https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07_2025-06-02.zip

Postaram się to też niedługo zmergować w mastera coby nie przepadło.

9
Na warsztacie / Ciemny motyw forum (tampermonkey)
« dnia: 26 Kwietnia 2025, 00:22:05 »
Siemka, nudziło mi się dzisiaj więc zrobiłem ciemny motyw dla forum naszego ukochanego.
https://eu07.pl/userfiles/24886/Czarndemka-26.04.25.user.zip

Screeny:



Ano i ogolnie to sugestie/bledy zglaszac to sie bede staral poprawiac

10
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 18:21:53 »
Stan prac na 15.04.2025r.

W związku ze znacznym postępem prac nad modelem lokomotywy EU160 Griffin publikujemy dla was kolejne zdjęcia modelu, jak widać zmian zaszło wiele. Zostały dodane m.in. Kabina low-poly, sprzęgi, drzwi, szyby i drobniejsze detale. Powoli zbliżamy się do końca prac nad siatką w wersji High-Poly, która przejdzie redukcję pod wersję zdatną do użycia w symulatorach, w tym w MaSzynie 😁

Trzymajcie się ciepło i na (Ma)Szynach 😉
Zespół TPMS


11
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 14 Kwietnia 2025, 20:58:06 »
W sumie to mozna to exe wrzucic dla szerszej publicznosci cobyście mogli się zapoznać z tym co oferuje.
Wymagania: conajmniej Windows 10 i karta graficzna obsługująca DirectX 12.
(powiekszam bo juz dostaje spam priv ze nie dziala)
W zipie macie moją konfigurację (mam nadzieje ze o niczym nie zapomnialem). Poniżej garść screenów




https://eu07.pl/userfiles/24886/exe_d3d12.zip.zip

przepisania backendu podjął się @MichauSto (manul). Zrodla macie we wpisie wyzej, ta wersja exe ma tylko lekko zmieniony wybor renderera zeby dalo sie uruchamiac scenerie ze startera (renderer full odpala od razu renderer na nvrhi a nie opengl3.3)

Następnym krokiem aby moc to wrzucic do glownej paczki jest pozbycie się błędów, naprawienie deszczu/sniegu i czasem randomowych crashy.

12
Napiszę nowe scenariusze, dużo nowych scenariuszy, ale żeby potem nie poprawiać ich po kilka razy to na całym odcinku Kielce/Sitkówka - Częstochowa muszą być... wskaźniki jak np. W4, W28, oraz wszystkie ograniczenia prędkości (drogowe i z WOS), tory będą miały ostatecznie przypisane prędkości i nazwy oraz tory będą prawidłowo poobracane,  semafory i tarcze ostrzegawcze też wstawione wszystkie, zwrotnice wszystkie będą prawidło działały. Jak powyższe będzie zrobione dajcie znać to wystartuje.

13
Na warsztacie / Odp: Żnin
« dnia: 11 Kwietnia 2025, 23:17:16 »
Nie ma tekstur bo to cityGML generowane, jest i screen sceneria opur

14
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 03 Kwietnia 2025, 10:42:34 »
Dalem do ini opcje priorityLoadText3D (domyślnie no) - przyjmuje yes lub no - pozwala na ustawienie priorytetu ładowania t3d nad e3d. Zrobilem to bo sie wkurzylem na to ze trzeba e3d z paczki usuwac xd
Najprościej to sprawdzać daty plików. Powinno to być jako opcja, aby normalnie nie szukało niepotrzebnie.

Jeszcze przejrzalem sobie czy daloby sie zrobic aby dzialal crossloading t3d-e3d jesli sa includy ALE z tego co na razie wyczytalem to e3d nie obsluguje includow ani parametrow w sobie i w paczce e3d posiadaja w sobie od razu wszystkie modele includowane przeliczone. Jakas nowa koncepcja modeli musialaby powstac (format pliku) aby dalo sie to odpalic. W skrocie? Nie warto sie za to zabierac (a przynajmniej na razie)
Używanie include w T3D jest patologią, która będzie prowadzić do coraz większych problemów. Zwłaszcza jeśli include jest jedynie mechanizmem parsera, niewidocznym dla kodu analizującego. Jako twórca E3D mogę powiedzieć, że format ten miał przede wszystkim przyspieszyć wczytywanie i uwolnić od potrzeby każdorazowego przeliczania wektorów normalnych, a także poprawić dynamiczne zarządzanie pamięcią (rozmiar danych jest znany z góry). Niestety nie dokończyłem dopracowania koncepcji E3D w zakresie dołączania innych modeli we wskazanych miejscach, czy powielania submodeli. W pierwszej kolejności należałoby zmienić sposób łączenia modeli w T3D w taki sposób, aby nie było to wykonywane przez parser.

15
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 18 Marca 2025, 19:56:07 »
Żeby nie było że nic sie nie dzieje. W ciągu ostatnich paru dni zmergowałem wszystkie swoje ficzyrki do exe nvrhi. Dzisiaj został również wymieniony python z 2.7 na 3.13. Otworzy to trochę możliwości dla osób bawiących się rendererami w pythonie.

16
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 07 Marca 2025, 01:17:56 »
Super duper exe apdejt

Premabuła


Dzisiaj na appveyora trafiło pierwsze publiczne testowe exe z opcją animacji wycieraczek. Na razie nie obsługują one dźwięku (pracuję nad tym), ale sama animacja, programator i czytanie konfiguracji już działa.
Prezentacja:


Jak zaimplementować? A no tak:
W mmd: wipers_sw: - przelacznik wycieraczek (definiujemy jak każe pokrętło/programator)

Ogarnięcie fiza:
Dodajemy sekcje:
//     A    B    C    D    // A = suma bitowa wycieraczek; B = predkosc (jak dlugo zajmuje przejazd z jednej strony szyby na druga); C = interwal w S; D - zwloka zanim zacznie wracac w S
WiperList: Size=4 Angle=60
    0    1.0    0.0    0.5    // zadna wycieraczka nie pracuje (parametry tutaj B C D są dla powrotu, końca animacji)
    3    1.0    5.0    0.5    // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace wolno z interwalem 5 sekund (wychylona czeka 0.5 sekundy)   
    3    1.0    0.0    0.5    // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace wolno bez interwalu (wychylona czeka 0.5 sekundy)
    3    0.5    0.0    0.5    // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace szybko bez interwalu (wychylona czeka 0.5 sekundy)
endwl // pamietac o zakonczeniu listy gnoje

Animacja jest w osi Y.
Jak robić wpisy?
W mmd aby zdefiniować animację wycieraczki to obok wpisów od prefixów pantografów dodajemy wpis animwiperprefix:Wtedy exe będzie szukało wycieraczek po kluczy XXXXY_pZ gdzie XXXX to nasz zdefiniowany prefix, Y to numer kolejny wycieraczki (liczymy od 1 w górę), a Z to numer części wycieraczki. Nie trzeba definiować wszystkich jej elementów, można zdefiniować jedno ramie, które jest też piórem (w siódemkach takie bajery mamy chyba albo spotach)
Ilość wycieraczek definiujemy 10-tym wpisem w sekcji animations. Pamiętać należy aby zakończyć tą linijkę liczbą -1 - oznacza ona koniec wpisu.

Przykład:
Dla wpisu animwiperprefix: wiper_ exe szuka następujących submodeli
wiper_1_p1 - ramie 1 wycieraczki 1
wiper_1_p2 - ramie 2 wycieraczki 1
wiper_1_p3 - pióro     wycieraczki 1
wiper_2_p1 - ramie 1 wycieraczki 2
wiper_2_p2 - ramie 2 wycieraczki 2
wiper_2_p3 - pióro     wycieraczki 2

Wycieraczki z nieparzystymi numerami (1, 3, 5, 7) animują się po osi +Y
Wycieraczki z parzystymi numerami (2, 4, 6, 8) animują się odwrotnie (tj -Y)
Dzięki temu rozwiązaniu łatwiej będzie po ustawiać pivoty.

Ogólnie to najlepiej podpiąć pióro pod ramie nr. 1 - dzięki temu wycieraczka będzie leciała po szybie tak jak powinna.

Po zmianie kabiny, submodele wycieraczek z czoła A, przeskakują na czoło B (exe poprostu liczy je wtedy od tyłu)

Dzwiek:
Docelowo do dyspozycji w sekcji internaldata mamy wiperFromPark oraz wiperToPark (odpowiednio ruch wycieraczki z pozycji spoczynku do wychylenia, i drugi w drugą stronę). Aktualnie exe tylko wczytuje te dźwięki, lecz logiki ich odtwarzania jeszcze nie ma.

EXE standardowo na appveyorze (link w pierwszym wątku).

Dalsze plany? Podpiąć to do AI, żeby boty leciały na wycieraczkach w deszczu.

Czekam na zgłoszenia błędów i ewentualne propozycje co można by w tym bajzlu zmienić.

17
dobra zostaw to dziadostwo i dekoruj galicje mordo

18
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 27 Lutego 2025, 21:09:45 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Zmiany z wersji testowej,
  • losowanie tekstur- możliwość pomijania pojazdów archiwalnych,
  • obsługa tłumaczeń napisów w programie,
  • możliwość uruchomienia symulacji bez wybrania pojazdu (poprzez najechanie na przycisk START z wciśniętym przyciskiem CTRL),
  • edycja reguł losowania tekstur w programie.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter250227.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_250227.zip

Wskutek pracy nad zbyt wieloma tematami ciężko o dobry moment na wypuszczenie wersji- toteż nie ma raczej co dalej zwlekać. Elementy opcjonalne dalej bym traktował jako wersję tymczasową- raczej nastąpią tam zmiany.

19
Witam, jakiś czas temu dodałem pare drzewek między Jerzynianką a Nowa Ruda Podg. Postanowiłem ze nie będę kisił tego u siebie i dam to dla ludu, chciałbym to koniec końców wrzucić na TD jednak nie wiem dokładnie jak postąpić z takim przypadkiem. Dlatego pytam się o pomoc w stworzenia paczki by móc wrzucić to na TD.

Link do pobrania otoczenia:
https://eu07.pl/userfiles/27427/Jerzynianka%20-%20Podg.zip

AKTUALNY LINK
https://eu07.pl/userfiles/27427/Jerzynianka%20-%20Podg%20inc.zip

Instrukcja w najnowszym poście

Instrukcja Instalacji
1. Wgrywamy zawartość do głównego folderu maszyny,
2. Po instalacji szukamy wybranej symulacji z wrzosów do której chcemy dodać otoczenie w folderze /scenery,
Lista kompatybilnych scenariuszy:
3. Otwieramy ten plik za pomocną notatnika/notepad++ lub innego wybranego programu tekstowego
4. Dopisujemy linijkę include linia053_wrzosy/scm_wrzosy/wrzosy_Jerzynianka-Podg_otoczenie.scm end
5. Zapisujemy plik


W razie gdyby otoczenie się nie pojawiło usunąć plik .stb i zaleca się zmiane pory roku na wiosnę lub ustawienia skalowania tekstur na 512.   
Po załadowaniu można ponownie powrócić do pierwotnego ustawienia skalowania textur.

20
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 24 Lutego 2025, 09:07:43 »
Jeśli chodzi o ficzerki to wpadło mi:
(...)
- licznik czasu uruchomienia exe. Ciekawie byłoby się dowiedzieć ile czasu miesięcznie spędza się z Maszynką
Krok dalej. Do statystyk czasu dodajmy licznik przejechanych kilometrów, zsumowanych ze wszystkich przejazdów. Statystyki można wyświetlać chociażby na ekranie ładowania.

21
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 17 Lutego 2025, 18:34:15 »
Trochę tu ostatnio cicho było. W między czasie mnóstwo feature do srexe.




Na wiki też po aktualizowana dokumentacja. Napisałem też trochę info o samym exe w sekcji poradniki.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 02 Lutego 2025, 13:40:38 »
Każdy z Was ma dużo racji! Wiadomym jest od zawsze, że Miłośnik Kolei z aparatem inaczej patrzy na EP09 niż ludzie, którzy utrzymują te lokomotywy i jeżdżą na nich. Tak zresztą jest z wszystkimi pojazdami. Osobiście przez lata miałem do czynienia z maszynami różnych serii i łączyłem pracę z pasją i dlatego wiem, jakie problemy są w temacie utrzymania, gwarancji, odbiorów nowych wozów itd. Jednocześnie patrzyłem też na to z perspektywy fotografa... Rozumiem też poglądy maszynistów, którzy dawniej już nie bardzo chcieli jeździć na EP05 woląc EP09, a dziś zdecydowanie przesiadają się na EU160, EU200, czy na Vectrony.

Jednakże trochę mi szkoda EP09 podobnie jak innych starych "gratów", gdyż po prostu je lubię. Pozostaje nam tylko patrzeć jak historia wokół nas rysuje kolejne scenariusze.

EDIT:

W temacie odstawionej EP09-016 przywołam ciekawy fakt: podczas wielkiej imprezy "150 lat kolei na Ziemiach Polskich", która była zorganizowana we Wrocławiu w dniach 22-24.05.1992, przedmiotowa maszynka była wystawiona wraz z innymi lokomotywami przy peronie stacji Wrocław Świebodzki i służyła tam jak eksponat. Byłem wtedy na niej i w kabinie miała jeszcze folię na fotelach - lokomotywa była nowiutka, a na stan Olszynki Grochowskiej weszła parę tygodni później, bo 16.06.1992. Na Świebodzkim przez dwa dni odbywały się parady lokomotyw, gdzie warszawskie loki reprezentowane były przez EP05-01 i EP09-015 (na stanie Olszynki Grochowskiej od 05.05.1992, czyli lokomotywa miała 3 tygodnie...).

Poniżej moja fotka EP09-015 ustawiona do wjazdu na paradę (za nią ET22-1183). Maszynka wyglądała przepięknie!

23
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 01 Lutego 2025, 19:23:02 »
Responsywność to absolutne minimum. Do wywrócenia do góry nogami jest też treść, odnoszę wrażenie że organizacja i podział treści na stronie nie zmienia się od kilkunastu lat. Strona stoi w miejscu.

24
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 01 Lutego 2025, 19:05:49 »
Hej. Mnie się wydaje, że głównym problemem obecnej strony jest to, że nie jest responsywna. Wiem, że gra się na komputerze, ale już czytać o symulatorach można na dowolnym urządzeniu. Jaki by nowy projekt nie był, wydaje mi się, że powinien być dostosowany do urządzeń mobilnych - to już przecież od lat jest standard.
Po drugie - strona MaSzyny się prawie w ogóle nie pojawia w Google. Eu07.pl ma tylko 7 stron znanych Google'owi - w tym stronę główną, stronę główną po rosyjsku, i takie abstrakcyjne adresy jak:

https://eu07.pl/~wojtazz/www/galeria/Glazy2011/album/
https://eu07.pl/~wojtazz/bilety/kartonowe/kartonowe.php
https://eu07.pl/~wojtazz/galeria/imprezy/10-12-06.php


Abstrakcyjne w kontekście promowania MaSzyny - nie odmawiam oczywiści ogólnej przydatności tym stronom.


Forum w ogóle się nie indeksuje w Google. Więc generalnie pod kątem dotarcia do nowych użytkowników - jest bardzo źle. Być może m.in. ten brak responsywności jest jedną z przeszkód.
Koledzy zaprezentowali ładne projekty graficzne - moim zdaniem w klimacie "starszego internetu" - czasów, kiedy MaSzyna raczkowała, rozwijała się i miała okres świetności. I pod tym kątem super, bądźmy tradycjonalistami, to będzie ciekawy akcent. Ale pod kątem dostępności strony w internecie, dostosowania do urządzeń mobilnych, moim zdaniem powinniśmy iść z duchem czasu.


Forum jest jako-tako responsywne - sam je przerabiałem. Ale to było wiele lat temu, wtedy był taki trend na tworzenie responsywnych stron i przerabianie niedostosowanych. Ja, dostosowując forum, uczyłem się dopiero tej sztuki. Więc pewnie też odbiega nieco od nowoczesnych stron - ale przynajmniej da się z niego w miarę komfortowo korzystać na telefonie. A ze strony głównej - niezbyt.

25
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 24 Stycznia 2025, 22:20:17 »
W odpowiedzi na zapytanie użytkownika dave zewnętrzna bryła modelu griffina jest na ostatniej prostej do ukończenia. Od ostatniej aktualizacji widocznej na screenach doszły: kabina low poly, sprzęgi, a także elementy na czole lokomotywy. Ponadto poprawki dotknęły model zewnętrzny pudła, a także artefakty widoczne na powyższym screenie. Do ukończenia modelu High-Poly zostały nieliczne elementy, następnie w kolejce są teksturowanie, a także redukowanie do poszczególnych modeli LOD. Gdy tylko prace nad projektem dobiegną końca model zostanie przekazany twórcom symulatora MaSzyna, a także postaramy się dopiąć wszystko na ostatni guzik, aby model stanął na (Ma)Szynach 😉

Pozdrawiamy, zespół
Trainz Polish Modifications Studio

26
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 15 Stycznia 2025, 23:46:28 »
Dziękuję za wysłuchanie mojej opinii, mimo że zdałem sobie sprawę że nie była ona napisana w sposób zbyt przyzwoity, a wręcz po prostu "jechałem" po Twojej pracy, za co przepraszam.
Nic nie szkodzi, dziękuje.

Co do tych trzech paragrafów merytorycznie nie mogę się przyczepić - chociaż pierwsze dwa na upartego można by było połączyć w jeden. Brakuje mi wzmianki o darmowości symulatora, starannie wykonanych dźwiękach oraz o różnorodności epok historycznych pojazdów, bo w obecnym doborze screenów można mocno wyczuć lata 90./2000. No i też paragraf o autentycznych krajobrazach jasno mówi, że ukrycie archiwalnych scenerii domyślnie jest dobrym pomysłem. Nie chcę wyobrażać sobie miny użytkownika, który po przeczytaniu tego paragrafu włączy Moczniki.
Rozumiem. Co do zdjęć, to aktualnie użyłem jakie moglem znaleźć na forum i na internecie (do prototypu). Jeśli strona by była wykonywana, to zgadzam się z użyciem maszyny "po tuningu" lub zrobić ala konkurs dla graczy MaSzyny. Nagroda to uwiecznienie zdjęć na stronie główniej. Trochę by było przeglądania, lecz myślę ze to ciekawy sposób zaangażowania społeczności w tworzeniu nowej strony, i przy okazji podkreślania punktu o społeczności na stronie głównej.

Promowanie scenerii na stronie głównej jest jak najbardziej dobrym pomysłem. Bardzo naciskałem na wrzucenie sporej ilości dobrych scenerii na repo, ale niech chociaż będą jasno i czytelnie dostępne do pobrania z prostego do znalezienia miejsca zamiast kisić się w dziale "Na warsztacie". Jak najbardziej na plus.
Strasznie się z tym zgadzam! Z tego co widzę często u strimerów i YouTuberów to powtarzające się problemy ze znajdowaniem scenerii i wgrywaniem ich - jeśli uda nam się pozbyć przynajmniej jednego z tych problemów to możemy świętować!

Podoba mi się użycie repo do hostowania scenerii, jest wtedy wszystko w jednym miejscu. Ciekawe czy można by było to zorganizować tak ze osobna strona czyta dane z repo, dynamicznie pokazuje listę scenerii, i pozwala ściągnąć je używając strony; można powiedzieć taki "frontend", dla graczy. Z tego co pamiętam, Train Sim World ma cos podobnego w grze gdzie trasy sa pokazane jako kafelki a po kliknięciu pokazuje się więcej informacji i opcja kupienia danego DLC i ściągnięcia.

Na przestrzeni lat ten kolor się stopniowo zmieniał, z intensywnego zielonego na taki jaki chociażby mamy obecnie na forum. Myślałem jednak, żeby wrócić do korzeni i do nieco bardziej intensywnego zielonego. Oczywiście tak, żeby nie gwałcił oczu. MaSzyna nie ma "brand guidelines"'ów, więc tutaj raczej wszystko zależy od opinii społeczności.
Podoba mi się ten pomysł, w najnowszym prototypie użyłem kolory akcentu które bardziej przypominają oryginalne.

Jak najbardziej, chociaż te animacje pojawiania się treści po zjechaniu do nich na stronie są według mnie bardzo kiczowate i zbędne. Jakoś do mnie nie przemawiają. (w sumie to nawet nie wiem, czy to na pewno z Wordpressa, ale na pewno wiele stron posiada takie animacje, choćby obrazki na stronie https://bazawagonow.pl/)
Akurat z tym się zgodzę w 100%, rozumiem gdy strony używają te animacje żeby załadować jakieś intensywne dane.. ale w 99% tak jak mówisz to porostu wygląda kiczowato.

Jak najbardziej. Trzeba tylko pamiętać, żeby nie zostawić nowej strony na kolejne X lat bez żadnych zmian, a co jakiś czas podmieniać grafiki, pokazywać najnowsze dodatki w symulatorze, itp.
Bez pytań, jeśli symulator się rozwija to strona główna musi to reprezentować.

(...) Projekt jest bardzo fajny, ale prawdziwym wyzwaniem może się okazać przekonanie użytkowników Forum, którzy na stronę patrzą głównie ze swojej perspektywy.
Zgadzam się, ale nic na siłę. Jeśli głos w większości będzie przeciwko, to nie będę naciskał.



W poniższym linku załączam interaktywny prototyp strony stworzony za pomocą Figma, jest to najnowsza wersja prototypu nad którym pracuje.
W załączniku dodaje wersje PNG w razie gdy by były jakieś problemy z otwarciem linku Figma.

Przez okres świąteczny wprowadziłem parę zmian:
  • Zmieniłem kolor akcentu na kolor bardziej podobny do oryginalnego zielonego MaSzyny.
  • W górnym pasku, opcja projekt teraz pokazuje rozwijane menu z opcjami galeria, instrukcje i prasa (Figma się popsuła i strzałka nie obraca się o 90 stopni w dół).
  • Połączone zostały pierwsze paragrafy co do fizyki jazdy i pojazdów, a dodany został paragraf o tym że MaSzyna jest darmowa.
  • Sekcja wezwania do działania (call to action) została zmieniona z paska pod filmikiem na mały banner nad promocja nowych scenerii.
  • Karuzela do promocji scenerii została zrobiona od zera.
  • Sekcja "Aktualności" została zmieniona na "Kolej Na Nowości" i dokończone zostały podglądy postów.
  • Pozbyłem się sekcji "Społeczność" gdyż mi się nie podobał wygląd, i nie bylem pewny jak zaprojektować. Może ja dodam z powrotem w przyszłości.

Chętny jestem usłyszeć co myślicie!

Pamiętajcie tylko ze tak jak wspomniałem, zdjecia użyte na stronie są tylko do ilustracji i nie muszą takie zostać.
Filmik na górze strony jest to trailer który zrobiłem wiele lat temu, gdyż tylko ten film miałem pod ręka; dla strony trzeba by było zaprojektować i nagrać całkowicie nowy filmik (co tez mógł bym zrobić sam).

Link Figma KLIK

Pozdrawiam,
DANLi

27
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 14 Stycznia 2025, 21:33:55 »
Eyooo nowe exe just dropped!

Co nowego:
- modele statyczne mogą mieć zestaw submodeli pokazywanych w zależności od pory roku. Mamy:
  • winter_variant   - wariant zimowy
  • spring_variant   - wariant wiosenny
  • summer_variant - wariant letni
  • autumn_variant  - wariant jesienny

Jak to zastosować w modelu? Przykładowa hierarchia:


Wszystko co znajduje się po za tagami *_variant jest wspólne dla wszystkich pór roku.

Prezentacja działania (model zrobiony przez @lcddisplay)


Exe:
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r10.exe

PR: https://github.com/eu07/maszyna/pull/79

Uwaga: To exe zawiera wszystkie poprzednio dodane funkcjonalności, również te eksperymentalne!

28
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 08 Stycznia 2025, 17:27:27 »
Jak osoba, która przesiedziała swoje z wstawiaczem dekoracji z nodebanku, mam propozycję co do wspomnianego wcześniej pędzelka edytorowego (i edytora ogólnie).

- tworzenie list obiektów z nodebanku - w osobnym okienku bądź przez zaznaczanie jakichś okienek przy obiektach w samym nodebanku. Potem obiekty zaznaczone na liście wstawiałyby się normalnie przez kliknięcie, lecz model do wstawienia byłby wybierany losowo z przeklikanych w liście. Tę listę można by potem wykorzystać też do losowania obiektów wstawianych przez pędzelek.
- możliwość ustawienia bazowego offestu po osi góra-dół (starczy z dokładnością do 0,1m), jak i bazowego obrotu. Pierwsze, bo przy wstawianiu traw na nasypie, te często wystają krawędziami poza obrys terenu. Drugie, bo wstawianie kamienic bądź słupów energetycznych/oświetleniowych i każdorazowe ich obracanie jest dość uciążliwe. Do tego opcja losowego obrotu przy wstawianym obiekcie też na +.

- dla mnie sam pędzelek byłby najbardziej wygodny, jeśli spełniałby poniższe warunki:
>możliwość zdefiniowania powierzchni na jakiej działa (granica wyznaczona przez okrąg). Jeśli jest to możliwe, to najlepiej gdyby istniała jakaś wizualna granica działania, ale nie jest to niezbędne
>pędzelek musiałby dostosowywać się do terenu, a nie tylko rozrzucać obiekty oddalone o losowy promień od środka/
>opcja ustawienia obiektom wstawianym przez pędzelek losowego obrotu
>możliwość ustawienia wstawiania na klik i "full-auto", przy czym to drugie najlepiej z suwaczkiem do określenia czasu, jaki upłynie między wstawieniem kolejnych obiektów (pewnie starczy od 0,1s do 3-5s, ale suwane jakoś logarytmicznie, bo ponad 1s to dziesiątki sekundy mają dość małe znaczenie)
>lista obiektów do losowania przez pędzel przy każdym wstawieniu (jak opsane w punkcie 1.)

jest git dobrze robią trzymaj tak dalej

29
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 07 Stycznia 2025, 22:12:37 »
Dźwięk turbo naprawiony. Problemem było to, że logika do liczenia głośności/pitcha była tylko dla DieselEngine. Dodałem logikę dla DieselElectric i teraz liczenie działa jesli mamy DieselEngine lub DieselElectric. Przy reszcie stara logika.

Pullrequest na mastera:
https://github.com/eu07/maszyna/pull/77

Exe:
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r6.exe

30
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 07 Stycznia 2025, 12:30:13 »
A może by w końcu dać blokadę dla AI na rozruch do połowy amperomierza? Teraz jeździ pod kreskę co przy ciężkich składach na linii z profilem kończy się rozrywaniem składów.

Strony: [1]