Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - pozdze

Strony: [1] 2 3
1
Na warsztacie / Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 09 Lipca 2025, 18:25:33 »
Cześć, pora pokazać co tam się aktualnie dzieje na warsztacie. Tematem opracowania jest nieistniejąca już linia kolejowa nr 197 Strzebiń – Woźniki Śląskie. Pierwotnie sceneria miała być poligonem wprawkowym przed poważniejszymi projektami ale była już na tyle zaawansowana, że postanowiłem ją dokończyć. Linia jest odwzorowana na stan z 1992 roku czyli na rok przed jej zamknięciem.

Historia linii
     Budowa linii rozpoczęła się w 1929 roku na podstawie ustawy Sejmu śląskiego i trwała do roku 1932. Wybudowano niespełna 14-kilometrowy odcinek od stacji Strzebiń do stacji Woźniki Śląskie. Linię ukończono budować w lipcu 1932 roku, a budowa pochłonęła ok. 5,5 mln ówczesnych polskich złotych. Na linii wybudowano trzy stacje: Strzebiń (miejsce odgałęzienia linii od obecnej linii 131), Psary Śląskie i Woźniki Śląskie, oraz jeden przystanek w Lubszy. Uroczyste otwarcie linii nastąpiło 2 sierpnia 1932 roku (wg niektórych źródeł 1 sierpnia). Na każdej ze stacji pociąg był witany przez oficjeli, mieszkańców a także uświetniany występami dzieci czy chóru. Linia miała być docelowo rozbudowana i połączyć Woźniki z Zawierciem. Niestety plany pokrzyżował wybuch wojny w 1939 roku. Planów dalszej rozbudowy linii nigdy nie zrealizowano. Głównym założeniem budowy tej linii kolejowej była chęć pobudzenia gospodarczego tych rejonów. Planowane było uruchomienie wydobycia złóż rud żelaza, cynku, ołowiu, węgla, wapnia oraz pozyskania drewna z okolicznych lasów.
     Na linii kolejowej kursowały pociągi osobowe z/do Tarnowskich Gór, Kalet a także rozpoczynające i kończące bieg w Strzebiniu przy przydworcowym peronie nazywanym „woźnickim”. Pociągi te nazywano potocznie „sierotami”. Obsługę trakcyjną zapewniały parowozy serii Od2, Ok1, Ok2, Ok22, Tr5, Ty2, Ty42, Ty45 oraz lokomotywy spalinowe SM30, SM41, SM42 i SP42. W czasach świetności, na linii kursowało 9 par pociągów osobowych składających się z 5 boczniaków i brankardu. Kursowały też składy towarowo-osobowe a także towarowe. Na linii, w 1987 roku, odbyło się pożegnanie trakcji parowej w lokomotywowni Tarnowskie Góry. Parowóz Ty45-217 przemierzył wówczas ostatni raz odcinek z Tarnowskich Gór do Woźnik Śląskich. W ostatnim okresie funkcjonowania linii, pociągi składające się z wagonów osobowych 101A (ryflaków) obsługiwały tarnogórskie SP42-127 i SP42-150. Prędkości na linii nie były imponujące co wynika z historycznych rozkładów jazdy. Średnie prędkości na linii na przestrzeni lat wyglądały następująco: w 1933 roku: 60 km/h, w 1935 roku: 35 km/h, w 1965 roku: 45 km/h, w 1980 roku: 45 km/h, w 1992 roku: 20 km/h.
     W końcowym okresie funkcjonowania linii, na stacjach Psary Śląskie i Woźniki Śląskie nie było sygnalizacji przytorowej. Na linii nie istniała blokada liniowa a ruch odbywał się bez zapowiadania pociągów. Na całej linii mógł znajdować się tylko jeden pociąg. Ruch był prowadzony na zasadzie wyjazdu ze Strzebinia i powrotu do Strzebinia. Przed wyjazdem pociągu ze stacji Strzebiń, kierownik wyprawianego pociągu pobierał od dyżurnego ruchu klucze od zwrotnic, które zwracał po powrocie. W wyjątkowych przypadkach, gdy zachodziła konieczność wyprawienia innego pojazdu po wyjeździe pociągu na linię, można było to zrobić dopiero po telefonicznym zgłoszeniu dyżurnemu ruchu stacji Strzebiń wjazdu pociągu z sygnałami końcowymi na stację Woźniki Śląskie. Pośród wielu przejazdów kat. D na linii, znajdował się jeden przejazd kat. A, który był zlokalizowany na szlaku Strzebiń – Psary Śląskie w km 5,531. Obsługa przejazdu została zawieszona jeszcze przed zamknięciem linii, dlatego w obrębie przejazdu obowiązywało ograniczenie prędkości do 15 km/h czołem pociągu.
     Początek lat 90 ubiegłego wieku to czas zamykania wielu linii kolejowych w Polsce. Nie inaczej było w przypadku linii 197. Ruch na linii zawieszono z końcem 1993 roku. Ostatnim dniem kursowania pociągów był 31 grudnia 1993 roku (niektóre źródła podają 25 września 1993 roku a następnie KKA). Od 1 stycznia 1994 roku na linię nie wyjechały już pociągi osobowe. Stacje Psary Śląskie i Woźniki Śląskie zamknięto 24 stycznia 1994 roku. Po tym czasie odbywały się okresowe inspekcje linii jak np. w 1997 roku. Linia została rozebrana w 2006 roku. Do dzisiaj można w terenie znaleźć pozostałości po tej linii – zabudowania stacyjne i perony, betonowe podkłady porzucone w rowach a w niektórych miejscach wciąż w miejscu przebiegu toru, płyty przejazdowe, słupki hektometrowe, przekładki szynowe itd.

Opis na podstawie:
1)   http://old.timer.pl/kolej/index.html
2)   https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=459&okno=przebieg
3)   https://forum.modelarstwo.info/threads/linia-kolejowa-nr-197-strzebi%C5%84-wo%C5%BAniki-%C5%9Al%C4%85skie.51940/

Sceneria

Odwzorowaniem w ramach projektu są objęte następujące linie:
- linia 131 od km 52,600 do km 55,900 (w zakresie stacji Strzebiń)
- linia 197 od km 0,000 do km 13,572 (cała linia)

Poglądową mapkę scenerii można zobaczyć tu: klik (mapa).

Torowisko, sieć trakcyjna oraz sygnalizacja zostały odwzorowane za pomocą Rainsted na podstawie archiwalnych ortofotomap oraz planów schematycznych posterunków. Teren został przygotowany na podstawie danych NMT-1. Profile pionowe linii 131 i 197 zostały opracowane i skorygowane na podstawie danych z wygenerowanego terenu (klik: profil linii 131, klik: profil linii 197). Urządzenia srk na stacji Strzebiń zostały odwzorowane na podstawie historycznych zdjęć urządzeń zewnętrznych oraz planu świetlnego i aparatu blokowego w nastawni dysponującej „Stb”. Wszystkie perony są modelami dedykowanymi. Modele peronów uwzględniają profil pionowy linii a także jego załomy. Sceneria posiada 15 odwzorowanych (i odrutowanych) linii energetycznych ze słupami w rzeczywistej ich lokalizacji.

Na potrzeby projektu powstało 19 modeli dedykowanych (nie uwzględniając peronów), które postaram się pokrótce przedstawić w kolejnych postach.

W pierwszej kolejności została skompletowana stacja Strzebiń. Jest to stacja na linii 131, od której odgałęziała się linia 197. Stacja posiadała 5 torów głównych (z czego 4 przyperonowe), jeden boczny i jeden wyciągowy. Przy torze bocznym zlokalizowany był magazyn z rampą. Na stacji istniały 3 perony z czego jeden (przy dworcu) był dedykowany do obsługi pociągów do/z Woźnik Śląskich (tzw. peron „woźnicki”). Na stacji funkcjonowały dwie nastawnie: dysponująca „Stb” zlokalizowana w przybudówce budynku dworca oraz wykonawcza „Stb1” zlokalizowana na głowicy od strony Boronowa/Woźnik. Obie nastawnie były wyposażone w mechaniczne urządzenia srk z sygnalizacją świetlną.

I jeszcze garść screenów ze stacji Strzebiń i okolic:
STB1 – widok na perony w kierunku Kalet, po lewej stronie peron „woźnicki” i dworzec z nastawnią dysponującą „Stb”, po prawej stronie tory linii 131
STB2 – widok na perony i dworzec od strony kładki w kierunku Boronowa
STB3 – widok ogólny na wieś, po prawej kościół Świętego Krzyża w Strzebiniu, nieco dalej szkoła podstawowa a wprawne oko wypatrzy nawet dworzec i linię kolejową
STB4 – widok na północną głowicę stacji w stronę Boronowa i Woźnik, do Boronowa (linia 131) prosto, tor do Woźnik odgałęzia się w prawo, w oddali nastawnia wykonawcza „Stb1”
STB5 – widok w kierunku południowym na odgałęzienie linii do Woźnik (na lewo)
STB6 – widok na linię do Woźnik tuż za stacją Strzebiń, w prawym dolnym rogu semafor wjazdowy do Strzebinia a w oddali po prawej góra Grójec (365 m n.p.m.), która obecnie jest rezerwatem przyrody

2
Gdzie znajdę plik, w którym podmienię składy na bardziej aktualne zarówno wagonowo jak i lokomotywy i EZT?
scenery/kaliska_cegielski.scn oraz scenery/kaliska/cegielski/sklady_cegielski.scm


EDIT 30.12.2024

Wszystkie rozjazdy zostały podmienione na paczkowe, z wyjątkiem jednego przypadku zwrl65r1200aut.inc. W paczce nie mamy rozjazdu na 1200m z takim napędem, więc naprawiłem .inc i zmieniłem eventy sterujące na poprawne (+/:+ na wprost; -/:- na bok).

Paczka całościowa:
https://eu07.pl/userfiles/27025/kaliska-v5.0.7z

Lub do samodzielnej podmiany:
https://eu07.pl/svn/kaliska/scenery/kaliska/tory.scm
https://eu07.pl/svn/kaliska/scenery/kaliska/kaliska_events.ctr
https://eu07.pl/svn/kaliska/scenery/kaliska/cegielski/events_cegielski.ctr

3
Poszukuję, chcę zrobić / Tworzenie papierowych RJ
« dnia: 28 Grudnia 2024, 00:29:11 »
Witam
Ostatnio myślałem czy istnieje program, lub coś innego na tworzenie papierowych rj, coś jak SKRJ? Bo w kilku sceneriach takie ładne rozkłady są, niektóre z nich załączam w wątku. I jestem ciekaw jak te osoby odpowiedzialne za te scenerie zrobiły te rj? Bo jeżeli istnieje do tego jakiś program, lub pusty .pdf do wypełnienia, to chętnie bym rzucił na to okiem ;). Mam nadzieję że to dobre miejsce na takie pytanie i nikomu tym nie przeszkadzam.

4
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 03 Listopada 2024, 02:08:32 »
Pociąg pośpieszny "Włókniarz" jadący do Łodzi podczas upalnego, letniego wieczoru.

5
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 02 Listopada 2024, 19:59:05 »
Uruchomić ET22 i jechać, a wysiąść z SM42... wejść do uruchomionego ET22, który nadjechał i pojechać... Niby to samo, ale nie to samo. Inny klimat na starcie.

6
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 03 Lutego 2024, 11:37:38 »
Cześć,

w związku z tym, że prace nad scenerią zostały wstrzymane, udostępniam paczkę plików które posiadam. Być może ktoś z nich skorzysta.

https://eu07.pl/userfiles/22055/sceneria%20l351.7z

7
Jednak zostanę z wami, wiec obecnie pracuję nad znakami kierunkowymi w stylu PRL-owskim.
https://sketchfab.com/3d-models/polski-znak-kierunku-i-miejscowosci-e-4-96b2adb29e19464bb9f26f7c0d73ab33

8
Ostatnimi czasy wróciła mi ochota na modelowanie, więc powstają nowe słupy drewniane średniego napięcia, oraz plan na dalszy termin to "nowe nowe" słupy teletechniczne.

9
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady WIP - do pobrania
« dnia: 15 Marca 2023, 00:06:20 »
Nowa paczucha do pobrania. Dokładne informacje i link w pierwszej wiadomości. Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy.

san_t4625 i tar_t698 . Wykoleja.
W nowej paczce na 100% naprawione

10
Na warsztacie / Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 27 Lutego 2023, 19:32:36 »
Witam. Wraz z moim kolegą @Artysta51 odświeżamy otoczenie na L53, chyba najbardziej ujeżdżanej scenerii w Maszynie :). W planach mamy odświeżenie otoczenia na odcinkach:
Dębica Osobowa - Dębica Towarowa - Krapikowik podg. - Turów - Rudawa - Sandomierz, (nie klepiemy Dębica Os. - Krapikowik podg. ponieważ tam już jest dość ładnie)
Póki co zrobioną mamy część podg. Krapikowik (jest kilka błędów ale posterunek jest ciągle w trakcie prac) oraz @Artysta51 zrobił +/- połowę odcinka Swoszowice - Psie Pole oraz małą część stacji Swoszowice. Prace powoli idą do przodu i jeśli uznamy odświeżenie za skończone to oczywiście wszystko wleci do testu. Pod koniec zabawy przyda się osoba która zamieni wpisy node na include żeby wszystko było pięknie składniowo ;)
Razem z idącymi do przodu pracami będziemy publikować screeny jak to mniej więcej wygląda :)
Tutaj kilka screenów prezentujących obecny stan prac podczas pisania tego posta (27.02.2023), (spakowane w rar ponieważ luźne screeny nie chciały przejść): https://eu07.pl/userfiles/26717/screeny_l53.rar
Stan prac będziemy na bieżąco aktualizować, nowsze screeny można zobaczyć w odpowiedziach.

Aktualny stan prac na 09.03.2023:

Dębica Osobowa - Dębica Towarowa - 100%
Dębica Towarowa - Krapikowik podg. - 100%
Krapikowik podg. - Swoszowice - 100%
Swoszowice - Psie Pole 100%
Psie Pole - Turów - 100%
Turów - Brzeziny - 15%
Brzeziny - Rudawa - 0%
Rudawa - Żerniki - 0%
Żerniki - Sandomierz - 0%

11
Kilka wersji wczesniej to dzialalo. Teraz ta stonka utyka pod tm.

Aktualne exe znowu nie obsługuje komend "shunt", "timetable" wysyłanych przez semafory, to jest pewnie przyczyna.
To jest to, o czym pisałem, budujesz scenerie ale co kawałek do innego symulatora..
O czym tu dyskutować, kiedy exe przestaje obsługiwać zaczęte dopiero co scenariusze.

12
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 01 Lutego 2023, 03:08:36 »
Poszperałem trochę w kodzie exe i szczerze - już mi przeszło. Według mnie ten codebase jest nie do odratowania. Chyba że przebrnie przez niego grupa doświadczonych programistów za kilkanaście tysięcy złotych.

Wątek póki co zamykam. Nie wyrzucać, bo wciąż jest to sporo idei zebranych w jedno miejsce.

Sorry za narobienie smaku i nadziei, jednak muszę skapitulować. Żeby w ogóle się za to zabrać, musiałbym w zasadzie rzucić wszystko. Pracę i wszystkie inne projekty. Z drugiej strony, nigdzie nie obiecałem że na pewno podejmę się tego tematu.

13
WWW / Język rosyjski
« dnia: 10 Grudnia 2022, 22:04:03 »
Witam.
Od pewnej pory gdy wchodzę na stronę eu07.pl i wybieram język rosyjski, wyskakuje mi komunikat, że "język rosyjski nie jest dostępny" - pomimo, że menu górne nadal zostaje po rosyjsku. ;p W związku z niniejszym proszę o poprawienie tego, ewentualnie o zmianę komunikatu na odpowiedni językowo, czyli na "Русский язык недоступен" (Russkij jazyk niedostupien)

Pozdrowienia od Rosjanina polonisty, miłośnika komunikacji i fana Maszyny od 2009. roku... Życzę powodzenia w dalszym rozwoju...

PS. Gdy po raz pierwszy przyjechałem do Polski i wsiadłem do przedziału EN57 to akurat mocno mi się skojarzyła z tym symulatorem - poczułem się trochę jak w wirtualnej rzeczywistości. :)

14
Ode mnie prezent świąteczny w postaci nowej wersji Kaliskiej. Zmiany względem poprzedniej:

- Naprawiona sieć. Można już jeździć na symulacji patyków :D.
- Testowo dodane samochody w Opatówku, Radliczycach i Łodzi Kaliskiej.
- Różne poprawki: wygaszanie semafora w Radliczycach, przypisanie powtarzaczy/tablic ostrzegawczych.

Od teraz nie powinno być żadnego "zaniku napięcia" - gubienia ślizgu pantografu ani łamania pantografu. Jeśli podczas przejazdu zdarzyło się zgubić ślizg/złamać pantograf, należy załączyć plik errors.txt, gdzie są współrzędne gdzie to się wydarzyło.

LINK: https://eu07.pl/userfiles/27025/kaliska%20v3.0.7z

15
Na warsztacie / Nowe dymy (do pobrania)!
« dnia: 18 Listopada 2021, 22:18:17 »
Przez ostatnie kilka tygodni, z pomocą @Stele (któremu dziękuję za kompilację .exe) opracowywałem WSTĘPNIE, jak mogłyby wyglądać "dymki" puszczane przez lokomotywy spalinowe w symulatorze, po małym faceliftingu. Jak na razie, dostosowane pod nową fizykę dymków są lokomotywy używające plików smokesource_default, _st44 i _su45, czyli (jeśli nie pominąłem niczego) - SM03, SM04, SM40, SM41, SM42 (i wszystkie jej warianty), SM31, ST43, ST44, SM48, SU45 oraz SU46.

Aktualna wersja zawiera sporo "niedoróbek" - właśnie dlatego nie ląduje w teście dodatków, tylko w dziale "Na warsztacie". Komu się spodoba, może sobie pobrać i się pobawić. Z wielu błędów, jakie wyhaczyłem, najbardziej w oczy się rzuca okropnie wyglądający dym w czasie postoju i startu silnika, ale przede wszystkim dość słabo wyglądające dymy emitowane przez budynki. Niemniej, efekt w czasie jazdy jest (jak dla mnie) przynajmniej zadowalający.

Link do pobrania .zip-a: https://eu07.pl/userfiles/28312/nowedymy.zip
Należy go wypakować w głównym folderze MaSzyny. Nadpisze on pliki smokesource_chimney.txt, smokesource_default.txt, smokesource_st44.txt oraz smokesource_su45.txt. W ustawieniach startera, w zakładce "ogólne", w miejscu gdzie mamy "wybór exe", należy wybrać eu07-dymy.exe.

Dajcie znać, co myślicie! Poniżej załączam kilka screenów (deszczowy Rumun z Tamarą nadesłany przez @Jan21):

16
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 10 Kwietnia 2021, 22:58:06 »
A mi się udało pozbawić połowy scenerii prądu. Pojechałem ET41 do Zarzecza Dolnego i ruszając z pełnymi węglarkami na wysokim prądzie wywaliło napięcie w sieci trakcyjnej. Połowa składów na scenerii stanęła. Przez około 15 min prąd nie powrócił więc wyłączyłem symulacje.

17
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 10 Marca 2021, 00:04:10 »
Po zmianie sposobu tworzenia terenu udało się wymotać dość spory kawałek w dość krótkim czasie, żeby dociągnąć do Podlesia na gotowo trzeba jeszcze wszyć podtorze w teren właściwy. A taki widok mamy z przystanku w Staropolu Częstochowskim patrząc w stronę Julianki :) Widoczne zabudowania to wieś Zalesice.

18
Bocznica / Odp: Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 03 Lutego 2021, 16:09:25 »
Sceneria będzie wzorowana na okolice 2000 roku z niektórymi elementami jeszcze starszymi.

19
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 15 Sierpnia 2020, 23:08:49 »
Q1 definitywnie powinien być czterokomorowy :) A teraz nowości: Kominy, więcej kominów i chłodnia kominowa :) W zasadzie to do mojej części zostały do zrobienia jeszcze: jeden dla Guardiana, 4 identyczne dla koksowni, różniące się teksturą, komin rurowni, te z dachu walcowni (7 sztuk) i Polontex czyli łącznie z 8 modeli i z 11 tekstur. A dodatkowo wypadało by zrobić jeszcze komin Elanexu, Wełnopolu, zapałek, Wigolenu i jeszcze jednego z Gnaszyna. Do końca przyszłego tygodnia pewnie paczka z kominami poleci do testów :) Zapomniałem o najważniejszym - komin Elektrowni na Zawodziu - trzeba zrobić póki istnieje..

Edit: /22.08.2020/ Przy okazji tworzenia komina powstała również spora część Huty szkła Guardian. Pozostało pomalować
Edit: /23.08.2020/ Już pomalowane.

20
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 28 Maja 2020, 13:04:12 »
60 na kierunek zwrotny w rozjeździe z prędkością 40 na bok?

21
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, zaadoptowana z galazki Milka7 diagnostyka inicjalizacji portu LPT, oraz lekko zmodyfikowane formatowanie logowania tabelki rozkazow dla pojazdu

- eksperymentalnie, w przypadku wystapienia we wpisie trainset sasiadujacych ze soba pojazdow wyposazonych w sprzegi roznego typu, zakladany jest miedzy nimi polsprzeg

- eksperymentalnie, uszkodzenie sprzegu przy zderzeniu pojazdow powinno byc nieco trudniejsze

- lekcje dla ai, ai zostala wstepnie pouczona w kwestii obslugi nastawnika uniwersalnego w pojazdach z napedem spal-ele

- lekcje dla ai, ai zostala rowniez postraszona utrata premii pouczona w kwestii popisow przy prowadzeniu pociagow towarowych; efektem ubocznym beda dluzsze czasy przejazdu takich skladow, ze wzgledu na ograniczona dynamike rozpedzania

- w ramach koncertu zyczen, przygotowana przez youBy mozliwosc zdefiniowania w sekcji Ctrl. pliku fiz flagi ReleaseParkingBySpringBrake sygnalizujacej ze w danym pojezdzie hamulec postojowy powinien byc luzowany po aktywacji hamulca sprezynowego

- funkcjonalnosc, rowniez autorstwa youBy -- w sekcji tempomatu pliku .fiz mozliwe jest zdefiniowanie parametrow PowerUpSpeed oraz PowerDownSpeed okreslajacych predkosc regulacji mocy (wartosc domyslna dla obu parametrow to 1000)

22
Na filmie widać, że bot za szybko wrzuca pozycje, nie czeka na naprężenie składu i używa dużego prądu rozruchu. Został już odsunięty od jazdy i skierowany do jazd instruktażowych.

23
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 02 Kwietnia 2020, 14:36:38 »
Właściwie to w jakim okresie czasowym umiejscowiona jest ta sceneria? Jest sporo diesli z HCP które kursują z wagonami PKP Intercity jako pociągi osobowe, można je też znaleźć w składach InterRegio, zaraz obok nich można spotkać plejadę przewoźników prywatnych oraz zupełnie odstającego od reszty SN61 w Wilisiu. Oznakowanie większości peronów zauważyłem, że jest zrobione według obecnie obowiązującego wzornictwa PLK, podobnie ma się sprawa ze wskaźnikami (W27a zamiast W27), które wchodziło gdy fiaty były w zasadzie już dobijane w węźle Krzyż na osobówkach z jednym wagonem a pociągi IR oraz RE już nie kursowały.

24
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 04 Listopada 2018, 16:12:42 »
Walić scenariusze. Puszczę Kaliską po tym jak ktoś posortuje obiekty. Zdiagnozuje które są już wydane, ustawi im ścieżki. Nowe posortuje po katalogach. Lepiej by leżała na repo nawet bez scenariusza niż w nie wiadomo ilu paczkach, niekompatybilnych z obecnym wydaniem Maszyny.
żeby coś zacząć: http://eu07.pl/userfiles/22158/bugs-kaliska.zip
- usunięte śmieciowe pliki
- usunięte e3d do których są t3d
- zmiana wszystkich nazw na małe litery
- przepięcie wynalazku lj/tree.inc na tree.inc
- usunięcie i przepięcie plików które są już na repo (z wyjątkiem tekstur używanych w e3d pod inną ścieżką, tutaj trzeba spatchować e3d lub przekonwertować do t3d i zmienić)

25
5. Przy okazji do powyższego. Ograniczenie do 70 km/h przez Nowe Skalmierzyce, od kiedy pamiętam, do roku 2016 obowiązywało do samego Kalisza, więc nie wiem czemu kończy się zaraz za stacją.


To bardzo przydatna informacja. Pamietasz do ktorego miejsca obowiazywalo to V=70km/h?

Sorki, że dopiero teraz - nie widziałem wcześniej tego pytania.
W załączeniu foty z WOSa z roku 2013 i 2004. Sceneria akurat jest zrobiona mniej więcej z połowy tego okresu. 

Wg nich wychodzi, że 70 km/h było idealnie od 112 do 120 km.

26
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 24 Kwietnia 2018, 00:42:48 »
Przejechałem dziś spory kawałek na cegielski1, po czym składam głębokie wyrazy uznania autorowi! Kawał fenomenalnej roboty!

27
Na pewno warto zainwestować w kartę graficzna myślę że min to 3gb pamięci. Lecz tu pojawia się problem bo ostatnio bardzo mocno podskoczyły ceny kart graficznych  z powodu kopaczy kryptowalut i przez brak kości pamięci do kart spowodowanym ''smartfonowym bumem'' . Ram oczywiście też potrzebny im więcej tym lepiej w nowych kompach 8 gb to już standart . Co do procka tu zależy co robisz poza symulatorem jeśli bawisz się grafika itp... to bardziej nadaje się uniwersalny procesor np AMD Ryzen 5, 6 rdzeniowy 12 wątkowy jeśli zwykłe zajecia domowe to i5 intela. Oczywiście to w dużym skrócie wszystko rozbija się o zasobność kieszeni .

 

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Lutego 2018, 03:55:21 »
To zachwianie dzwieku jest prawdopodobnie spowodowane niewlasciwa kalkulacja predkosci dzwiekow i zwiazana z tym generacja effektu Dopplera, bedzie sie trzeba przyjrzec ;/

Tymczasem w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, exe nie powinno sie juz mylic czy dany dzwiek jest jeszcze odtwarzany czy juz nie; trudno powiedziec czy pomoze to przy dzwieku syren, zobaczymy

- poprawka, wejscia z pulpitow Arduino skonfigurowane jako przelacznik bistabilny powinny wywolywac wlasciwe komendy w pozycji "wylaczony"

- funkcjonalnosc, wprowadzona wstepnie automatyczna zmiana ilosci pasazerow w wagonach po zatrzymaniu sie na przystanku. Liczba pasazerow wsiadajacych i wysiadajacych wplywa na wymagany czas postoju, a aktualne oblozenie wagonu jest mniej wiecej wizualizowane, przez wyswietlanie odpowiedniej czesci ze zdefiniowanych submodeli w modelu ladunku. Na ostatnim przystanku wymienionym w rozkladzie wagony sa oprozniane. Efektem ubocznym jest tutaj, ze wagony ktore zaczynaja scenariusz na bocznicy moga byc zdefiniowane jako puste -- pasazerowie pojawia sie w nich po wciagnieciu skladu w perony i nadaniu rozkladu jazdy.

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Lutego 2018, 18:27:01 »
Zmergowałem mój branch z tmj.
Dodatkowo przybyło: brak ograniczenia eventów w multiple zamiast dotychczasowych 8, pokazywanie loga na ekranie pod F11 (domyślnie włączone na ekranie wczytywania, można wyłączyć przez loadinglog no w ini)
https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna-8kwj6/build/artifacts

30
Wydział zamówień / Autosan H9-21
« dnia: 13 Lutego 2018, 19:47:08 »
Dzięki uprzejmości strefowego użytkownika Nick™ niedługo będziemy mieli w maszynie autosana h9-21, jednak przydałyby się do niego tekstury. Do tej pory znaczna część tych autosanów poszła na żyletki, ale są miejsca gdzie takowe się uchowały. Będę bardzo wdzięczny za podesłanie zdjęć na tekstury. Jeżeli ktoś już pofatyguje się, żeby zdjęcia zrobić, to prosiłbym jeszcze o informację czy zdjęć mogę użyć również w OMSI, żeby się jakoś odwzajemnić.

Strony: [1] 2 3