Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Dziewiątka

Strony: [1]
1
Scenerie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 23 Czerwca 2025, 17:02:19 »
W gwoli ścisłości:
1. Dróg na mapie nie ma w zasadzie wcale. Pisząc o imitacjach, chodziło mi o drogi wyłożone z płyt dostępnych w nodebanku, które sama autorka poleciła mi stosować przy jakiś krótkich, miejskich odcinkach.
    Oczywiście jeśli ktoś ma umiejętności w Reinstedzie i chęci, to zrobienie krajowej 47 wyjdzie tylko na plus.
2. Znam osobę, której dobrze idzie modelowanie i niedawno zajmowała się problematycznymi peronami na łukach. Jednak patrząc z drugiej strony robienie dedyków bez zdjęć poglądowych i tekstur też się mija z celem. W każdym razie gdy jakieś specjalne obiekty się pojawią to nie będzie to każdy dworzec co do jednego na trasie. Tego jest zwyczajnie za dużo.

2
Scenerie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 23 Czerwca 2025, 14:15:42 »
Drogi nie będzie w najbliższym czasie, więc imitacje na razie można zostawić. Później będzie można je usunąć. O charakterystyczne budynki też ciężko, bo Maszyna nie ma jakoś zbyt dużo modeli.

5
Scenerie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 12 Czerwca 2025, 15:50:40 »
RSF, oraz pełen teren posiada JAN21, także spokojnie, nic nie przepadło, tylko czeka na lepsze czasy. Te, z tego co widzę natomiast nadchodzą. Ja ze swojej strony jestem skora dokończyć sieciowanie jak się faktycznie zacznie solidnie rozwijać dekorowanie, oraz dalej ogarniać rozwój od strony rainsteda (poprawki poziomowania, dokładanie wskaźników i trzymanie porządku).
i jak z tą siecią trakcyjną bo deko na odcinku Chabówka-Nowy Targu już na ukończeniu

6
Infrastruktura kolejowa / Odp: Jazda na widoczność - 40 kmh
« dnia: 11 Czerwca 2025, 20:16:26 »
Generalnie w maszynie są problemy najmana jak chodzi o czasy...
Stare scenerie ze starymi wskaźnikami, tabor np. z 2024 roku... trochę to problematyczne heh
Nie wiem jak działa pomocnik (nawet nie używam) ale może byłaby opcja aby wprowadzić identyfikator scenerii w plikach typu rok 2018 będzie czytać jako przepisy jakie były w 2018 roku a 2025 jako dzisiejsze.. natomiast nie wiem czy tak się da albo czy dałoby się takie coś opracować
Kolejna propozycja powinna być aby w plikach scenerii wskaźniki np. były w 1 miejscu i wystarczyłoby w notatniku podmienić nazwę na nowsze i po problemie bo obecnie to trzeba szukać po koordynatach gdzie co jest a warto byłoby w rozpisce obiektów na scenerii uporządkować wszystko typu:
/drzewa duże (i poniżej wszystkie duże drzewa na scenerii)
/krzaki (poniżej wszystkie krzaki)
/semafory (i poniżej wszystkie semafory)
Ale wiem... to za dużo roboty heh.. ale może chociaż w nowych sceneriach dałoby radę przyjąć taki standard aby ułatwić w przyszłości karkołomne edytowanie (bo porządnego edytora scenerii to chyba nigdy nie będzie ehh)

7
Infrastruktura kolejowa / Odp: Jazda na widoczność - 40 kmh
« dnia: 11 Czerwca 2025, 19:33:19 »
Trzeba jakoś to przemyśleć, wszak niektóre scenerie przedstawiają inne okresy czasowe. Niebawem będzie zrobiony klon wskaźników przejazdowych na L053, żeby oznakowanie przejazdów było spójne ze wrzosami.

8
Infrastruktura kolejowa / Jazda na widoczność - 40 kmh
« dnia: 11 Czerwca 2025, 19:21:17 »
Cześć,
Od tego miesiąca obowiązuje nowe brzmienie instrukcji Ir-1 o prowadzeniu ruchu pociągów. Jedną ze zmian jest podwyższenie prędkości jazdy na widoczność do 40 km/h, w następujących przypadkach:
- minięcie semafora SBL wskazującego sygnał stój
- wyjazd na szlak wyposażony w SBL na podstawie Sz lub rozkazu pisemnego (do minięcia czołem pociągu semafora zezwalającego na jazdę)
- po otrzymaniu sygnału "ALARM" bez wyjaśnienia przez dyżurnego ruchu przyczyny jego nadania

W kontekście MaSzyny:
1) należy zaktualizować wszystkie pliki INC semaforów odstępowych, podwyższając prędkość do 40 km/h dla sygnału S1;
 
2) należy dla każdego semafora półsamoczynnego zmienić prędkość dla sygnału zastępczego na 40 km/h. Teraz niektóre pliki INC dla semaforów mają ustawione 20km/h.

9
Screeny / Odp: Poradnik tworzenia screenów
« dnia: 05 Czerwca 2025, 20:06:03 »
Zamiast robić niepotrzebne poradniki, powołując się na swój własny autorytet, którego nie ma, niech się zajmie albo samodoskonaleniem w tej kwestii żeby się ten autorytet faktycznie pojawił, albo najlepiej zajmie się czymś bardziej pożytecznym. W maszynie twórców nie ma pod sufit.

Poradniki też trzeba umieć robić i trzeba nabyć w tym doświadczenie. A jest trochę nieudokumentowanych rzeczy, do których poradniki warto napisać.

10
Chciałbym tylko powiedzieć, że prace nad scenerią wciąż trwają. Pod linkiem TUTAJ wrzuciłem ostatnio sporo screenów. Powoli uwzględniam i realizuję zgłoszone przez Was poprawki. Dodatkowo doszło nam 31 kilometrów linii:
- linia 89 (~25 km) typu aglomeracyjnego Leosin - Korytowo Centrum
- linia 245 (~6 km) typu lokalnego Orzechowo - Podole

szczegółowy opis scenerii w pliku informacyjnym - https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_opis.png

11
Tekstury / Odp: dodatki ptysia
« dnia: 17 Maja 2025, 23:05:25 »
Wincyj zoltych! (w tle maly spoiler...)

12
Pojazdy / Odp: eu160
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 18:21:53 »
Stan prac na 15.04.2025r.

W związku ze znacznym postępem prac nad modelem lokomotywy EU160 Griffin publikujemy dla was kolejne zdjęcia modelu, jak widać zmian zaszło wiele. Zostały dodane m.in. Kabina low-poly, sprzęgi, drzwi, szyby i drobniejsze detale. Powoli zbliżamy się do końca prac nad siatką w wersji High-Poly, która przejdzie redukcję pod wersję zdatną do użycia w symulatorach, w tym w MaSzynie 😁

Trzymajcie się ciepło i na (Ma)Szynach 😉
Zespół TPMS


13
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 14 Kwietnia 2025, 20:58:06 »
W sumie to mozna to exe wrzucic dla szerszej publicznosci cobyście mogli się zapoznać z tym co oferuje.
Wymagania: conajmniej Windows 10 i karta graficzna obsługująca DirectX 12.
(powiekszam bo juz dostaje spam priv ze nie dziala)
W zipie macie moją konfigurację (mam nadzieje ze o niczym nie zapomnialem). Poniżej garść screenów




https://eu07.pl/userfiles/24886/exe_d3d12.zip.zip

przepisania backendu podjął się @MichauSto (manul). Zrodla macie we wpisie wyzej, ta wersja exe ma tylko lekko zmieniony wybor renderera zeby dalo sie uruchamiac scenerie ze startera (renderer full odpala od razu renderer na nvrhi a nie opengl3.3)

Następnym krokiem aby moc to wrzucic do glownej paczki jest pozbycie się błędów, naprawienie deszczu/sniegu i czasem randomowych crashy.

14
Tekstury / Odp: dodatki ptysia
« dnia: 05 Kwietnia 2025, 23:07:56 »
Nie chcecie wiecej siodemek, to tym razem zasypie was bykami. Aktualnie gotowe dwa. Byk o numerze 906 powstal dzieki zdjeciom Joachimowicza.

15
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 01 Kwietnia 2025, 19:35:52 »
"Niebo to zostaw lotnikom"
Widać za bardzo wziąłem sobie to do serca 😅😆

16
Pojazdy / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 13 Stycznia 2025, 22:17:16 »
W ramach uzupełnienia pojawi się kilka nowych wagonów z rodziny N-245-xx od Tatravagónka Poprad:
- CEMAT
- MFD Rail
- Ermewa
- PCC Intermodal (wersja z hamulcem ręcznym)
- Silva LS z nowymi kontenerami 20ft 25G2

Do modelu został dodany hamulec ręczny wraz z 3 różnymi kołami do wyboru i wskaźnikiem zahamowania.

Nadszedł czas na zaprezentowanie tego sympatycznego ciągniczka z numerem 216.

17
Pojazdy / Odp: EN57 - 1927 drugie podejście
« dnia: 25 Marca 2025, 21:08:22 »
Może nie tyle zdublowaną, co bez odpowiednich suffixow ;)

18
Pojazdy / Odp: EN57 - 1927 drugie podejście
« dnia: 24 Marca 2025, 20:44:45 »
Fajnie, że próbujesz coś robić. Na pierwszy rzut oka widać zdublowaną geometrię węży i brak syren.

19
Tekstury / Odp: dodatki ptysia
« dnia: 21 Marca 2025, 13:28:36 »
Po prawie, ze miesiacu przerwy zapowiadam, ze nastepny "pack" jaki wydam, to beda roznorodne talboty. W wiekszosci PKPC, ale kto wie co wiatr przywieje...

(widoczne bledy na screenie beda poprawione!)

20
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 18 Marca 2025, 19:56:07 »
Żeby nie było że nic sie nie dzieje. W ciągu ostatnich paru dni zmergowałem wszystkie swoje ficzyrki do exe nvrhi. Dzisiaj został również wymieniony python z 2.7 na 3.13. Otworzy to trochę możliwości dla osób bawiących się rendererami w pythonie.

21
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 17 Marca 2025, 20:44:25 »
Przy okazji jeszcze w wk sokista chodzi do tyłu a w zasadzie to biega.
Z sokistą nigdy nic nie robiłem, to musi być jakiś nowy "ficzer".

Przy okazji zapytam czy ten sokista to wyzwalacz eventów czy dekoracja?
Sokista zawsze był dekoracyjny, formalnie był pojazdem drogowym. Był tam też gdzieś gość na koniu, ale dawno nie sprawdzałem.

Po drodze że skwarek do jelonkowa było bardzo dużo otwartych przejazdów w zasadzie to na całej scenerii to występuje. Tylko nieliczne są zamknięte.
Dodałem zamykanie przejazdów, ale póki co sterowanie jest prowizoryczne, bo nazewnictwo semaforów i rozjazdów jest od czapy i trzeba by je najpierw uporządkować...

Czy wyjazd z jelonkowa musi być tak mocno opóźniony? Już jest po 5 a my ciągle stoimy. O której jest rzeczywistym wyjazd z jelonkowa?
No jednak przesuwanie rozkładów nie działało dobrze, zwłaszcza że skład jest wstawiony z nieprzesuniętym rozkładem, a w takiej sytuacji opieranie się na pobieraniu rozkładu z sygnalizatora więcej komplikuje niż pomaga. Skorygowałem rozkład tak, aby godziny w pliku były już przesunięte o 10 minut później. Jednak wtedy występuje konflikt z pośpiesznym na dojeździe do Koniewic i pojawiło się dodatkowe opóźnienie (rzędu 5 minut). Więc jednak zrobiłem wyjazd z Jelonkowa wg wcześniejszych godzin (4:48), a dodatkowe 10 minut postoju dołożyłem w Koniewicach. Przy okazji dodałem w Koniewicach wyjazd synchronizowany z rozkładem.

Wpadłem też na pomysł, że skoro pociągi jadą na koniec toru w Koniewicach, to może zrobić chamówę i faktycznie wstawić event zmiany kierunku? Chyba trochę pomaga. Niemniej Koniewice się nadal korkują, bo EZT startujący z toru postojowego jakoś długo stał i nie zdążył odjechać zgodnie z rozkładem. A potem przyjechał kolejny ze Skwarek i pojechał w kolejnym cyklu, a ten ostatni z toru postojowego został przy peronie i następny jadący od Skwarek nie miał gdzie wjechać. Na koniec symulacja się zawiesiła i nie wiem dlaczego. Sprawdzę Koniewice jeszcze raz w najbliższym czasie, może z tym jawnym zawracaniem błądzących składów da się jakoś zapętlić ruch...

22
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 15 Marca 2025, 13:19:13 »
Drawinowo od rana i do wieczora działają dobrze. Dziwię się czemu to nie zostało jeszcze wydane. Mogły by spokojnie zastąpić stara wersję drawinowa.

23
Pojazdy / Odp: L-4268/LM-4268
« dnia: 06 Marca 2025, 17:16:44 »
W takim razie zamykam. Polecam też ćwiczenie blendera i gimpa. Może podłapiesz bakcyla modelowania i sam zaczniesz robic modele od zera.

24
Tekstury / Odp: dodatki ptysia
« dnia: 27 Lutego 2025, 13:38:00 »
Byl byk cargo o numerze 671, to czas na nastepnego :). 28 lutego 2024 roku shonek93 sfocil byka o numerze ET22-R002 "Adrianek". Postanowilem go wykonac.

25
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 27 Stycznia 2025, 21:14:10 »
Dron w Bieszczadach wypatrzony przejazdu pociągiem

26
Pojazdy / Odp: eu160
« dnia: 07 Stycznia 2025, 22:59:55 »
Stan prac na dzień 7.01.2025r.

Dawno nie prezentowaliśmy wam całokształtu, oto i on. Do poprawy są jeszcze drobne artefakty widoczne na pudle lokomotywy, ale to tylko kwestia czasu. Aktualnie zostały zakończone prace nad podwoziem lokomotywy i wózkami. Tak prezentuje się aktualna wersja modelu griffina:

Zdjęcie wysokiej rozdzielczości: https://i.imgur.com/WliAFx9.jpeg


27
Scenerie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 01 Stycznia 2025, 16:07:40 »
Ja obecnie posiadam już udekorowane wszystkie stacje na odcinku Chabówka-Nowy Targ także już nie długo się pojawi do pobrania

28
Scenerie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 01 Stycznia 2025, 14:26:33 »
RSF, oraz pełen teren posiada JAN21, także spokojnie, nic nie przepadło, tylko czeka na lepsze czasy. Te, z tego co widzę natomiast nadchodzą. Ja ze swojej strony jestem skora dokończyć sieciowanie jak się faktycznie zacznie solidnie rozwijać dekorowanie, oraz dalej ogarniać rozwój od strony rainsteda (poprawki poziomowania, dokładanie wskaźników i trzymanie porządku).

29
**[Akcja Aktywizacyjna: Poszukiwani Twórcy Otoczenia]**
**Hej, Forumowicze!**

Potrzebujemy Waszej pomocy w ważnym przedsięwzięciu! 😊

W związku z nowymi projektami scenerii, który ma na celu wierne odwzorowanie otoczenia, szukamy utalentowanych osób z zacięciem do detali, które potrafią odtwarzać rzeczywistość w sposób precyzyjny i kreatywny. Jeżeli umiesz z pasją przenosić otaczający świat na medium artystyczne lub technologiczne, ta akcja jest właśnie dla Ciebie!

Jak możesz się zaangażować? 
  • Zgłoś się! Opisz swoje umiejętności, pokaż przykłady swoich prac, a my odezwiemy się do Ciebie. 
  • Podziel się wiedzą! Jeśli znasz techniki, narzędzia lub sposoby na skuteczne odwzorowanie otoczenia, podziel się z innymi. 
  • Poleć znajomego! Może znasz kogoś, kto idealnie pasuje do tego projektu – daj im znać o tej inicjatywie. 
Czego oczekujemy? 
Cytuj
 
- Staranności i precyzji w odwzorowywaniu detali.   
- Kreatywnego podejścia do projektowania przestrzeni. 
 

Co oferujemy? 
  • Możliwość udziału w inspirującym projekcie. 
  • Szansę na rozwój swoich umiejętności i poznanie ciekawych osób, oraz zdjecie pamiątkowe z @JAN21
  • Wyróżnienie w ramach społeczności i potencjalną współpracę w przyszłych inicjatywach. 
 

Jeśli chcesz dołączyć lub dowiedzieć się więcej, śmiało pisz w odpowiedzi do tego wątku albo kontaktuj się bezpośrednio z nami! 💬

Razem możemy stworzyć coś niesamowitego! 🌍✨ 

--- 
Czekamy na Wasze zgłoszenia! 💪

30
Scenerie / Jastarnia
« dnia: 25 Sierpnia 2024, 17:28:49 »
Cześć, jak ktoś będzie chciał zrobić trasę na Hel, to mam do zaoferowania stację Jastarnia. Sceneria będzie wykorzystana w MSFS 2020. 

Strony: [1]