Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - spot57

Strony: [1] 2
1
Elektryfikacja postępuje. Obecnie zelektryfikowane są odcinki:
Korytowo Centrum - Leosin
Borkowice - Leosin
Leosin - Orzechowo.

109 km szlaku trzeba zelekryfikować. 60 km szlaku jest już pod drutem.

2
WWW / Odp: Oficjalny Discord symulatora MaSzyna
« dnia: 11 Listopada 2025, 00:08:55 »
Nie używam dyskurda i prędzej wyślę gołębia pocztowego. Co w takim wypadku? Jedno forum, jedna strona, jedna społeczność!

3
Forum / Odp:
« dnia: 10 Listopada 2025, 17:54:03 »
A powinieneś przez gitlab.

4
Pomoc doraźna / Odp: Drawinowo całość
« dnia: 08 Listopada 2025, 15:50:16 »
Trzeba dodać rozmowy rt w eventach chyba. Ogólnie trzeba to odkopać. Sprawdzić co jest, czego nie ma.

5
Publikacje / MaSzyna 25.11
« dnia: 07 Listopada 2025, 19:36:11 »


Zapraszamy do zapoznania się z patchem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 25.11!

POBIERZ INSTALATOR


Lista zmian:
- Dodano brakujące mosty.
- Poprawiono scenariusze na scenerii Wrzosy.
- Dodano brakujące mini.
- Naprawiono brakujące tekstury i modele na wybranych sceneriach.
- Zaktualizowano nodebank.
- Przywrócono możliwość otwierania okien w kabinie Impulsów.
- Poprawiono tekstury lokomotyw Vectron.
- Ulepszono fizykę pojazdów autobusów szynowych Pesy.
- Dodano nowe malowania Škody: 181 029, 182 071.
- Poprawiono falowniki w EN76KP.
- Wprowadzono poprawki w rendererze eksperymentalnym.
- Dodano osobny SHP dla lokomotyw Traxx.
- Nowe lokomotywy Vectron: 193 261, 193 514, 193 521, 193 692, 193 735, 383 009, 383 022.



Opcjonalna instalacja manualna (dla osób mających problem z instalatorem):
Należy pobrać i wypakować każdy z wymienionych plików poniżej. W przypadku pytania o nadpisanie należy wyrazić zgodę.
Paczka całościowa 25.10: maszyna-9263.zip
Dodatkowe pliki dla paczki całościowej 25.10: maszyna-9263-9270-patch.zip
Patch 25.11: maszyna-diff-r9270-9313.zip
Pliki binarne: bin_win_x64_2511.zip
Starter: starter_2511.zip

Po wypakowaniu wszystkich archiwów do głównego folderu symulatora należy usunąć następujące pliki:
textures/siec_trakcyjna_ph/STS_stare_2.dds
textures/mini/2m62-0571-a.bmp
textures/mini/2m62-0571-b.bmp
scenery/linia_107_objazdy.sbt
scenery/linia_107_poludnie.sbt

6
Tabor kolejowy / Odp: ED72A
« dnia: 07 Listopada 2025, 14:05:39 »
O dziwo wiem, więc się wypowiem.

Po pierwsze... ED72A występuje w 2 wersjach (XD)

Model ED72Aa (PR Kraków i UMW Świętokrzyskiego)
Model ED72Ab (UMWKP)

Model Aa to wersja asynchroniczna, silniki 8x250kW, vmax 120, hamulec ED bez rekuperacji, jazda bez hamulca MED 110 km/h, klima, gniazdka itd
Model Ab to wersja oporowa 3+3, silniki 8x175kW, vmax 110 i generalnie o tej wersji wiem sporo, więc..

Jest to generalnie zwykły kibel z WS próżniowym. Posiada 2 przetwornice na skrajnych wagonach, 2 sprężarki na skrajnych wagonach, 1 sprężarkę pomocniczą w SA, mechanizm pantografów jest w szafie NN SA ale jest też szafa NN w SB jednak nie ma tam maszyny pantografów, posiada 2 zawory rozrządcze SAB, jeden na SA i drugi na SB, po jednym patyku na SA i SB, szafy WN są na SA i na SB, wyposażony pojazd jest w komputer pokładowy (dość prowizoryczny i uproszczony) ale widać na nim status drzwi, status klimy/ogrzewania, status WS, status i dane rejestratora pojazdu, status sterowników STS, można się zalogować numerem służbowym. Obecnie posiadają najnowszy SIP ENTE wraz z ekranem dotykowym w kabinie, monitoring to POLGARD (o dziwo on w miarę działa chociaż zależy na której edzie), rejestrator DEUTA. Wnętrze to tak.. tylko 1 WC duże, klima (i tak każdy wagon grzeje/chłodzi po swojemu), wyświetlacze wewnętrzne LCD, fotele tylko czwórki, całą długością idą poręcze.

Posiadam multum materiałów, zdjęcia wszystkiego chyba, dźwięki itd. ale nie dam ich byle komu od tak.

Ostatnia sprawa to fizyka pojazdy, hamują dużo gorzej niż klasyczny EN57 ale bujają się szybciej niż EN71.

Na zakończenie to te pojazdy mają swoje planowe obiegi i powinny się pojawiać na danych pociągach jak: 5516/7, 55480, 55642, 55630, 55573, 55537/6, 58409, 85430, 55667, 58407, 85428, 55558 (dane z portalu pasażera) ale z powodu różnych zawirowań spotka się je gdzie indziej albo w ich obiegu jakieś inne pojazdy.

Obecnie jeżdżą 001, 003 po P4/3 a 007 i 020 są przed nią.

W razie co priv ;)

7
Tabor kolejowy / Odp: ED72A
« dnia: 07 Listopada 2025, 11:09:47 »
Z tego co mi się wydaje to tak z wstępnej analizy z zewnątrz mógłbym dopasować modele od EN57AKŁ, EN57AKM-1637 czy EN71AKS oczywiście po mniejszych lub większych poprawkach które nie wymusiłyby na mnie załamań mentalnych.

Żaden z tych trzech nie będzie pasował. ED72A mają inne czoła z innymi reflektorami, bardziej jak EN57AKM SKMT (chociaż też nie do końca). Odnosząc się do tego, co Jakub napisał, to chyba najlepiej by było wziąć aktualny model klasycznego EN57 i do niego dokleić pomodernizacyjną mordkę zrobioną od zera.
AP może by się dało zrobić biorąc czoło z AKŚ.

8
Tabor kolejowy / Odp: ED72A
« dnia: 06 Listopada 2025, 13:12:24 »
Z EN57 i wszelakimi ich modernizacjami jest taki problem, że mamy dużo różnych modeli różnych autorów, o różnej jakości i o różnych wymiarach, w związku z czym wybranie jednego konkretnego wariantu jako baza do modyfikacji jest bardzo trudne.

9
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 04 Listopada 2025, 21:52:22 »
04.11.2025 r. - aktualizacja punktu 3 zasad wątku "Galeria Screenów"

3. Nie należy wstawiać grafik fatalnej jakości lub wykonanych na scenerii "Tor Doświadczalny". Okienka "pomocnika", rozkładu jazdy itp. powinny być ukryte.


10
Na warsztacie / Odp: MaSzyna - paczka całościowa beta
« dnia: 02 Listopada 2025, 18:43:35 »
Informacyjnie odnośnie paczki całościowej beta!
Aktualnie jestem w trakcie przygotowywania wydania paczki całościowej na Epic Games Store (oczywiście za darmo wszystko będziecie mieli). Paczka jest już doprowadzona do takiego stanu że pobiera się, aktualizuje i uruchamia bez problemów. Czekam na wstępny review ze strony zespołu EG. Po tym mam zamiar uruchomić pilotażowo wydania symulatora na tej platformie, a paczki całościowe beta przenieść tam (później jeśli wszystko się powiedzie też na steama). Odnośnie cyklu transformacji formy wydań z naszych instalatorów na platformowe (czyli Epic Games/Steam) muszę się jeszcze zastanowić jak to będzie wyglądało.

11
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 01 Listopada 2025, 13:42:09 »
I cały na beżowo wjeżdża EW58, który ma działającą kabinę i fizykę, ale model zewnętrzny został w 2005 :)

12
Forum / Odp: Przerwa od twórczości.
« dnia: 01 Listopada 2025, 13:41:33 »
Miesiąc minął, zatem wracam. Na razie jeszcze nie zamierzam wracać do pracy nad projektami związanymi z MaSzyną, ale będę opiniował i udzielał się na forum.

Wielkie gratulacje dla zespołu za pracę włożoną w dopieszczanie dodatków takich jak Vectron czy SA103/SA106/SA132 przed wydaniem 25.10! Wspaniała robota!

13
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 25.10 - problemy
« dnia: 31 Października 2025, 23:55:02 »
W znacznej części Vectronów na polskiej sieci podnosi się tylko jeden pantograf. Będzie dopisany akapit o tej lokomotywie, bo faktycznie brak – Fordan się tym zajmuje.

14
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 31 Października 2025, 21:38:53 »
Absolutnie cudowna robota!

- brak SHP przed TOP
- na każdym szlaku masz SBL 3-stawną, a powinna być 4-stawna
- sieć nieprawidłowo współpracuje z pantografem tylko na odcinku WWO - Rembertów, dalej ładnie trzyma WS
- nieprzypisane W4 (od WWO złapało mi dopiero W4 w Miłosnej)

Dałeś mi sporą motywację, aby zebrać materiał foto na modele, bardzo miło było zobaczyć model swojego bloku na scenerii i oczywiście deklaruję swoją pomoc.

15
Bocznica / Odp: Wrzosy'25
« dnia: 31 Października 2025, 17:32:09 »
Test dodatków to nie pobieralnia. Jak coś było "wydane", to należy grzecznie poczekać do najbliższej paczki całościowej, na pewno dana rzecz nie zostanie przy jej składaniu zapomniana. A jeśli z TD coś zniknęło - to widocznie były tego powody.

16
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 30 Października 2025, 17:37:24 »
A idziesz ty mnie stąd... Dzień dobry UTK :D

17
Bieżące Symulatorowe / Drobne uwagi do 25.10
« dnia: 26 Października 2025, 10:35:31 »
Primo - GRATULACJE dla devów - jestem zachwycony jak szybko symulator się wgrywa, i do tego jeszcze pasek postępu pokazuje prawdziwy postęp! Ogromne ulepszenie.

Pierwsze wrażenia bardzo dobre, czyli wszystko działa, pociągi jeżdżą, nic się nie tnie, UI czytelne.

@Szczawik : Starter jest naprawdę dopracowany, że mucha nie siada! Poprosiłbym jeśli można jednak dwa ekstra drobiazgi związane z "High DPI" (ustawienia skalowania w Windows powyżej 100%).

- Ogólnie na samym początku ustawiam sobie dla startera we właściwościach skrótu: `Ustawienia DPI` / `skalowanie przez aplikację`. Bez tego ustawienia, aplikacja jest spikslowana, jakby rysowała się w rozdzielczości 2x mniejszej, a potem każdy piksel był skalowany razy 2. "Nie wpływa na pracę silnika!" ;) Po dodaniu tego ustawienia do skrótu jest idealnie, czyli aplikacja rysuje się z płynnym skalowaniem. Moje ustawienia to rozdzielczość 4k (3840x2160), skalowanie 200%. Bardzo typowy problem, występuje w ogromnej ilości apek, domyślam się że jest ustawieniem domyślnym jakiegoś liba.
- Następną zmianą związaną już z samym symulatorem jest zmiana skalowania UI, bo w 4k tekst jest niestety zbyt mały abym mógł go bez okularów odczytać. Wprowadzam następujące linie do eu07.ini:
```
ui.fontsize 20
ui.scale 2.0
```
Byłoby super, jakby to ustawienie albo znalazło się w starterze jako opcja, albo być może automatycznie wyliczało się na podstawie wybranej rozdzielczości systemu i skalowania DPI. Najlepiej, jakby było to po prostu ustawiane albo suwaczkiem, albo jako liczba do wpisania. Zbyt duże powiększenie spowoduje, że napisy nie będą się mieścić, albo będą zasłaniać za duży obszar ekranu, zbyt małe będą nieczytelne. Optymalne ustawienie zależy ostatecznie od wzroku użytkownika, jak miałem lepszy wzrok ustawiałem bardzo mały tekst i widziałem go doskonale.

Pozdrowienia dla wszystkich, zapowiada się dużo jazdy na jesień i zimę! ;)

18
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 25 Października 2025, 20:11:52 »
Dwie epoki, dwie pory roku.

19
Publikacje / Odp: MaSzyna 25.10
« dnia: 24 Października 2025, 19:48:12 »
Lista zmian:
Wprowadzono:
- Lokomotywę Siemens Vectron z dedykowaną kabiną z dwoma różnymi wersjami pulpitów, dedykowanymi dźwiękami i paczką tekstur @Jan Smejkal, @Miłosz Dorsz, @x_Zielu, @Hirek, @matek123, @FORDAN, @youBy, @Bulba, @Turbokibel, @Dominick Chaloupka, @Luke07, @Sebeq, @Joachimowicz, @Aleksandra Zając, @kolejarz2009
- Scenerię fikcyjną "Całkowo V2" @Siecool, @DieselPower
- Scenerię realistyczną "WRP Braniewo" @JAN21, @Toprus, @katom, @lcddisplay, @Vanquish, @Mruczący, @Wartich, @matek123, @Mati222, @Kawup
- Autobusy szynowe SA103 i SA106 @Stele, @Kermit, @jakubg1, @Hirek, @Turbokibel, @youBy, @Thalys, @Lurr3x
- Nowy model kabiny do autobusów szynowych Pesy: SA103, SA106, SA132, SA133 i SA134 @Stele, @Kermit, @jakubg1, @Hirek, @Turbokibel
- Nowy model elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57 wraz z paczką tekstur @DieselPower
- System ekranów startowych symulatora z ciekawostkami @Hirek, @x_Zielu, @kolejowy_szymi, @polskikolejarz, @kolej_owy macius, @lukastrain, @sebastiantakiten2, @tydsonn, @the_original_yes, @zizzej, @sp00kisty
- Paczkę wagonów cystern serii Zagkks @DieselPower
- Model lokomotywy spalinowej M62Ko wraz z dedykowaną kabiną i dźwiękami @Piotr93, @LHS_ST40S, @kermit, @JAN21, @matek123, @x_Zielu, @kawup, @Turbokibel, Bartosz Szarafin
- Model lokomotywy spalinowej 2M62 @Toprus, @JAN21, @matek123
- Paczkę wagonów Tatravagonka Poprad Sgns @DieselPower
- Paczkę wagonów WAP Fals @DieselPower
- Scenariusze "Wrzosy IC62170", "Wrzosy EIC2620", "Wrzosy TLK62104", "Wrzosy IC34120" i "Bałtyk KM" @spot57, @MisiekJ
- Komunikaty głosowe w lokomotywach ES64F4 @youBy, @Turbokibel
- Lokomotywę EP09-012 w wersji po modernizacji w 2006 roku @RafaPolska424
- Wagon motorowy ČSD M 152.0 wraz z dedykowaną kabiną i dźwiękami @Smejkal, @petros, @Petr Smutek, @Kermit, @mareczek, @x_Zielu, @youBy, @DieselPower, @hanys
- Nowe dźwięki syren dla elektrycznych zespołów trakcyjnych Newag Impuls @FORDAN
- Język czeski w interfejsie symulatora @Traktor175
- Nowe składy dla scenerii Krzyżowa @koszowy
- Scenariusz "Linia 107 objazdy" @DominiczekTS2009
- Wagon sypialny ČD YB @RafaPolska424
- Nowe dźwięki dla lokomotyw serii 749, 751 i 753 @Toprus
- Wagony zakładowe Huta Warszawa @Toprus
- Nowe dźwięki w kabinie lokomotyw ES64F4 @Turbokibel
- Odświeżone otoczenie scenerii L053 (odcinek Dębica - Tumlin - Psie Pole) @Kuba_PL, @Artysta51
- Zestaw mostów i wiaduktów z Trainz @Kermit, @kilanziom, @samplaire
- Zestaw dekoracji do Linii 107 @lcddisplay
- Animowanych pasażerów na scenerii Bałtyk @lcddisplay
- Scenariusz "Wrzosy ČD69022 @spot57, @matek123, @carlii26, @Springbrat
- Szafkę niskiego napięcia w lokomotywach Skoda 181 @Kermit
- Platformę Sgs 607-5 @Ptys
- Paczkę sztucznych wzniesień @Toprus, @Piotr93
- Paczkę lawet Sdggmrss T3000e @RafaPolska424
- Skoda Octavia I gen @RafaPolska424
- Nowy model szarej kabiny do elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 @TrainModelsStudio
- Nowe ładunki dla drezyny WMB10 @matek123
- Sygnalizatory przejazdowe EHZ-12/13 @Hubertnator23

Modele dynamiczne:
- MAN Lion's City NL293 @koszowy
- Scania CN94UB @koszowy
- Policyjny Volkswagen T4 @lcddisplay
- Jelcz Berliet @matek123, @Toprus

Modele dekoracyjne:
- Bizon Z056 i Ursus C330 @lcddisplay
- Agregat prądotwórczy Fogo @Miłosz Dorsz
- Zielony kosz na śmieci @koszowy
- Kombajny na wagonach @lcddisplay
- Urządzenie ochrony zwierząt UOZ-1 @Miłosz Dorsz
- Drewniany kajak @lcddisplay
- Robotnik i farmerka @koszowy
- Billboardy o tematyce kolejowej @koszowy
- Kładka ze stacji Koniecpol @kawup
- Obiekt zdalnego sterowania SKM Trójmiasto @RafaPolska424
- Uliczne drogowskazy z Siedlec @RafaPolska424
- Czeski plakat stacyjny @RafaPolska424
- Urządzenia CSDIP ze stacji Gdynia Główna @RafaPolska424
- Samochód Straży Granicznej @lcddisplay
- Blok mieszkalny w stylu nowożytnym @lcddisplay
- Zestaw beczek @Miłosz Dorsz
- Zestaw palet i ładunków @Miłosz Dorsz
- Drewniane ławki @JAN21
- Donice betonowe @JAN21
- Zestaw nagrobków @lcddisplay
- Owce i kozy @lcddisplay
- Retorta - piec do wypalania węgla drzewnego @lcddisplay
- Sklep "Dino" @dreamline, @MaciejM

Zaktualizowano:
- Fizykę hamulców elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57
- Otoczenie na scenerii Wrzosy (odcinek Jerzynianka - Nowa Ruda)

Dodano tekstury:
- dla lokomotyw serii EP05, w tym: EP05-23'21, EP05-23'24;
- dla lokomotyw serii EP07, w tym: EP07-387'22, EP07-544'24;
- dla lokomotyw serii EU07, w tym: EU07-220, EU07-303'24, EU07-465'22;
- dla lokomotyw serii EP09, w tym: EP09-012'06;
- dla lokomotyw serii ET22, w tym: ET22-641, ET22-959, ET22-980, ET22-985, ET22-1008'24;
- dla lokomotyw serii EU44, w tym: EU44-007'24, EU44-005'24, EU44-006'24;
- dla lokomotyw serii E6ACTab, w tym: E6ACTab-058;
- dla lokomotyw serii ES64F4, w tym: ES64F4-203'23, ES64F4-805'24, ES64F4-846'12;
- dla lokomotyw serii M62, w tym: M62-1151, M62-1242, M62-1292, M62-1684;
- dla lokomotyw serii ST44, w tym: ST44-313'14, ST44-R008, ST44-1201;
- dla lokomotyw serii SU45, w tym: SU45-045'07, SU45-089, SU45-187;
- dla lokomotyw serii TEM2, w tym: TEM2-219'11, TEM2-266;
- dla lokomotyw serii 181, w tym: 181-115'14;
- dla wagonów serii Sgs, w tym: 607-5, 464-1;
- dla wagonów serii Eaos, w tym: 710-8, 224-1, 852-9, 598-5, 736-6;



20
Publikacje / MaSzyna 25.10
« dnia: 24 Października 2025, 19:43:03 »


Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 25.10!

POBIERZ INSTALATOR


Powiadomienia Windows Smart Screen i antywirusowe należy zignorować.
Wymagane wolne miejsce na dysku do procesu czystej instalacji: 95 GiB.
UWAGA! Wydania począwszy od 25.10 nie wspierają systemów starszych niż Windows 10 oraz platform 32-bitowych.



Instalacja manualna:
Należy pobrać i wypakować każdy z wymienionych plików poniżej. W przypadku pytania o nadpisanie należy wyrazić zgodę.
Paczka całościowa: maszyna-9263.zip
Dodatkowe pliki dla paczki całościowej: maszyna-9263-9270-patch.zip
Pliki binarne: bin_win_x64.zip
Starter: starter64_251001.zip

Opcjonalnie:
Nodebank i placeholdery: placeholdery_nodebank.zip

Wymagane biblioteki:
Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe

21
Symulator / Odp: dźwięki na słuchawkach.
« dnia: 19 Października 2025, 21:22:00 »
Maszyna tak ma (i wiele innych aplikacji), że jak zerwie się połączenie podczas symulacji,  to niestety po ponownym połączeniu nie ma przesyłu dźwięku. Ponowne uruchomienie symulacji przywraca dźwięk. Niestety.  Więc zanim odpalisz następnym razem maszyne,  to miej naładowane słuchawki,  albo od razu na kablu podłącz.

22
Forum / Odp: Rekord
« dnia: 15 Października 2025, 08:57:13 »
Prawie jak nauka słówek na wyrywki na sprawdzian. Nie no, tak poważnie, to pomysł super. Najlepiej aby pytania nie były o samej strukturze symulatora, ale także o klawiszologii (banalne pytania o debugmode lub edytorze; zakładam, że są osoby, które nie słyszały o tym drugim) i budowie plików. Od siebie proponuję pytania o zawartości plików fiz i mmd, może być też mat.

A co powiecie o daniu pytań weryfikacyjnych typu "znajdź błąd we wpisie textures"? Osoba otrzymałaby błędny wpis i powinna wskazać, co jest zapisane źle.

Najważniejsze, aby nie były to pytania typu "czy umiesz wgrać dodatek?" - bo przypominać to będzie sztywną weryfikację

23
Forum / Odp: Rekord
« dnia: 15 Października 2025, 08:24:10 »
A no to git.

24
Forum / Odp: Rekord
« dnia: 15 Października 2025, 08:14:43 »
Nie chodzi o to by były one sztywne. Chodzi o sam typ pytań. Zrobić bazę 50 I niech się losuje 10 z puli. Jest to lepsze rozwiązanie niż zamknięty td dla ludzi którzy nabijają sobie wiadomości. Co ma wyciec I tak wycieknie I Z tym nic nie zrobimy.

25
Forum / Odp: Rekord
« dnia: 15 Października 2025, 08:02:59 »
To dość optymistyczne założenia. Te pytania bedą hulać po grupach na fb kolejnego dnia. XD

26
Bocznica / Odp: Oficjalny Maszynowy Warsztat Ziela
« dnia: 14 Października 2025, 23:46:04 »
Cytuj
Ponadto pojawia się możliwość postawienia kawki, do czego zachęcam.

27
Forum / Odp: Rekord
« dnia: 14 Października 2025, 22:33:00 »
Były plany aby dostęp do TD ograniczyć za ścianą jakiegoś testu z podstawowymi pytaniami dotyczącymi symulatora, typu co zawiera dynamic, z jakich formatow modeli korzystamy, gdzie jest repo itp.

Moja propozycja pytań była taka:
1.  Czym rozni sie zawartosc folderu dynamic od models?
2. Do czego korzysta się z plików textures.txt
3. Dlaczego nie edytujemy plików dds i gdzie szukać tga?
4. Gdzie należy szukać plików wykonywalnych exe symulatora?
5. Czym się różni e3d od t3d i gdzie pobrać t3d?
6. Gdzie szukać informacji o formatach i strukturze plików symulatora?

28
Forum / Odp: Rekord
« dnia: 14 Października 2025, 12:03:18 »
Trzebaby ogarnąć jakieś proxy dla eu07.pl - jakiś cloudflare albo coś tego typu żeby miało captche przy skokach aktywności.

29
Tabor kolejowy / Odp: Baza dźwięków taboru
« dnia: 10 Października 2025, 09:05:01 »
Dodaję nagrane przeze mnie dźwięki podczas przejazdu autobusami szynowymi PESA:

- SA133-004, nagrywane bezpośrednio nad silnikiem, dźwięki rozruchu, zmiany biegu po przekroczeniu 80km/h oraz dźwięki podkutego wózka zagłuszonego przez bardzo głośną pracę silnika.

https://eu07.pl/userfiles/23756/SA133-004.7z - 62.90MB

- SA132-006, nagrywane w członie z niesprawnym silnikiem, więc może się udać wydobyć z tego runningnoise a także stukot kół

https://eu07.pl/userfiles/23756/SA132-006.7z - 34.21MB

I dodatkowo syreny SA109, oraz praca silnika na postoju, uruchamianie, wyłączanie, zmiana obrotów itd.

https://eu07.pl/userfiles/23756/SA109%20d%C5%BAwi%C4%99ki.7z - 11.66MB

30
Tabor / Odp: Dziwne zachowanie hamulca ED Dragonów
« dnia: 03 Października 2025, 00:52:19 »
Jeżeli piszesz o długim luzowaniu hamulca ED, nie wiem jak jest na Dragonach ale w rzeczywistości na Griffinach jest tak samo, więc nie widzę problemu. Griffin też luzuje długo i pneumatykę i ED z domyślnie ustawionym zaworem na R.

Strony: [1] 2