Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Foxlis6243

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Listopada 2022, 19:18:33 »
Tl;dr:

Nagłe zakończenie projektu, wydanie stanu aktualnego tak jak jest, archiwizacja plików źródłowych, pożegnanie. Wszelkie informacje dotyczące paczki, instrukcje obsługi, znane błędy na dole, a poniżej lektura wyjaśniająca o co chodzi.

Lektura:

Decyzja jest pokierowania sytuacją panującą w społeczności symulatora. Brak perspektyw jego rozwoju, ilość dodatkowych prac jakie trzeba wykonać żeby dany projekt móc dalej go prowadzić, ograniczenia symulatora ale przede wszystkim - oporność części zespołu przed zmianami połączona z wrogością. W takich warunkach nie da się pracować. Brakuje wielu podstawowych elementów, wielu funkcjonalności, obecnie nie ma nawet jednej osoby która regularnie by rozwijała *.exe symulatora. Wewnętrzne podziały i błędnie zdefiniowane kierunki rozwoju, braki standardów; te problemy już kilka lat temu doprowadziły do znacznego zahamowania prac nad symulatorem, i wielokrotnie przyczyniały się do odejść wielu osób na przestrzeni kilkunastu lat. Tabor jest priorytetowany ponad scenerie. Braki nawet cienia chęci do pomocy nie tylko nad samymi sceneriami, ale też narzędziami do ich tworzenia powoduje, że te wychodzą raz na kilka lat, albo mają pełno mankamentów - począwszy od już układu torowego. O krzywych przejściowych i profilu pionowym mogliście nigdy nie słyszeć, ale na udostępnionych fragmentach będziecie mieli okazję się przekonać jak bardzo istotne są to elementy. A takich braków jest znacznie, znacznie więcej, w każdym "aspekcie" scenerii.
Próbowaliśmy coś w tym zmienić. Przygotowane zostało kilka poradników, kilkaset kilometrów scenerii, kilkaset modeli. Mimo to ani pomocy, ani aprobaty brak - nasze działania są marginalizowane, traktowane lekceważąco, krytykowane. Albo sytuacja jest tak jak kilka lat temu odwracana ogonem - to my spowalniamy rozwój, latami budujemy scenerie, i mamy czelność chcieć coś zmieniać. Na tym toksycznie konserwatywnym podejściu nie jest możliwe przeprowadzenie istotnych zmian. Kilka lat temu potraktowany w podobny sposób został Ra - odsuwanie się od jego osoby na przestrzenia lat doprowadziło do "konieczności" zastąpienia Rainsteda Starterem, ponieważ "nie dało się" wprowadzić istotnych funkcjonalności. Jest to fakt. Ale można było inaczej. Dokładnie tak samo jest w tej chwili i naszym przypadku.
Gdyby na racjonalnych argumentach i debatach się kończyło, to by się to inaczej potoczyło. Jednak zachowania poszczególnych osób są po prostu kuriozalne i nie do zaakceptowania. W 12 miesięcy jak bardzo się zmotywowałam do pracy, tak w 12 miesięcy rozwijanie symulatora zostało mi po prostu obrzydzone. Począwszy od krytykowania tego, że miałam "czelność" wyrażać opinię na temat innych projektów, poprzez marginalizowanie prowadzonych przeze mnie prac do "jakiejś tam kolejnej scenerii, boże, ta znowu o tej srakopiance", kończąc wyzywaniu mnie, czy nawet podważaniu tego czy w ogóle jestem kobietą w odpowiedzi na moje bronienie się.
I tak - mogłabym się tym nie przejmować i robić swoje w zaciszu. Lecz prędzej czy później takie dyskusje i tak zostałby przeprowadzone, ale już w momencie gdy projekty miałyby być wydawane, a zmiany wprowadzone. Już samo to, że w moim czy innych osób kierunku kierowane były słowa "Gówniarze, szczyle"... Doskonale prezentuje to sytuacja z ST44. Ostatnie kilka lat model tworzony był tak, że większość informacji jakie były publikowane to, że albo jest on tworzony od nowa, albo trzeba zrobić coś inaczej. Kolejne lata mijają a jedyne co słychać, to kłótnie o losowe kwestie na mm, oraz że każdy poświęca swój własny czas. Co ważne, pojawia się stwierdzenie, że każdy w swoim wolnym czasie dokłada własną cegiełkę do symulatora. W końcu gdy model zostaje sprowadzony z innego źródła, to dosłownie wybija szambo. Model jest krytykowany, autor jest krytykowany, osoby odpowiedzialne za sprowadzanie modelu do symulatora są wyzywane, podejmowane są wszelkie próby zatrzymania modelu. To jak jest w końcu z tymi cegiełkami? Każdy może, czy tylko wieloletni męczennicy?

Tl;dr dla całej lekturki, skierowane głównie do osób odpowiedzialnych za całe zamieszanie:

To, że tworzysz od lat dla symulatora nie daje żadnego immunitetu ani nie sprawia, że twoje zdanie jest ważniejsze. Najważniejszy jest postęp, a zachowania takie jak przedstawione wyżej prowadzą jedynie do jego wyhamowania. Postępując w ten sposób w imię własnych racji i dobra szkodzicie całemu projektowi, i każdemu docelowemu użytkownikowi symulatora. W ten sposób nie zachowują się osoby w kwiecie wieku. Nie tędy droga. Takie zachowania prowadzą i będą nadal prowadzić jedynie do odejść kolejnych osób.

Autorka posta nie zamierza brać udziału w dalszej dyskusji wynikającej z powyższego tekstu. Jedyne odpowiedzi jakich będę udzielać, to te bezpośrednio dotyczące scenerii bądź innych projektów.

Projekt, informacje z nim związane, oraz link do pobrania można znaleźć w pierwszym poście!

2
Pomoc doraźna / Instalacja EN57AKM.
« dnia: 12 Września 2022, 17:00:23 »
Witam czy ktoś może powiedzieć jak poprawnie zainstalować EN57AKM?

3
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 07 Sierpnia 2022, 21:50:13 »

Odstawione we Włod. Tow. składy dekoracyjne mają wpisaną obsadę "headdriver" w pliku scenery, co skutkuje tym, iż są oświetlone po zmroku.

trainset none tor5232 100 0
//$o -WŁODOWICE TOWAROWE. DEKORACJA STATYCZNA. Klunkierstwa odstawione w najdalszym zakątku stacji.
node -1 0 b10nou_2000548-1 dynamic pkp\11xa_v2 b10nou_2000548-1 111aw_wreck 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 SN61-524'93 dynamic pkp\sn61_v2 SN61-524'93 SN61_zlom_drzwi 0 headdriver 39 0 enddynamic
node -1 0 bdn_2000553-1 dynamic pkp\11xa_v2 bdn_2000553-1 111aw_wreck 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2000549-9 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2000549-9 111aw_wreck -1 nobody 35 0 enddynamic
node -1 0 SN61-520'93 dynamic pkp\sn61_v2 SN61-520'93 SN61_zlom -1 nobody 35 0 enddynamic
node -1 0 bdhpumn_50512608127-0 dynamic pkp\bdhpumn_v3 bdhpumn_50512608127-0 BDHPUMN_TAPICERKA_FABR 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdhpumn_50512608154-4 dynamic pkp\bdhpumn_v3 bdhpumn_50512608154-4 BDHPUMN_TAPICERKA_1 -1 nobody 35 0 enddynamic
node -1 0 SN61-527'93 dynamic pkp\sn61_v2 SN61-527'93 SN61_zlom_drzwi 0 headdriver 39 0 enddynamic
node -1 0 SN61-525'93 dynamic pkp\sn61_v2 SN61-525'93 SN61_zlom_drzwi -1 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset]

4
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 05 Sierpnia 2022, 14:01:11 »
Kilka grup wagonów:
- wagony Fals w barwach PMT - 4 sztuki, 84 51 6651 567-4, 84 51 6650 967-7 i 969-3, z zagapienia mego tylko pół (z EVNem) 84 51 6650 971-9:
https://eu07.pl/userfiles/28235/Fals%20PMT%205822.7z (czoła skos i po jednym boku)

- wagony Fals w barwach Cemet - 2 sztuki, 84 51 6657 014-1 i 33 51 6656 983-0:
https://eu07.pl/userfiles/28235/Fals%20Cemet%205822.7z (czoła skos i po jednym boku)

- wagony Zacs - 2 sztuki, 33 51 7867 409-9 i 33 51 786 7 439-6 (niestety z cieniem na nim, ale do wyretuszowania):
https://eu07.pl/userfiles/28235/Zacs%20PMT%205822.7z (czoła skos i po jednym boku)

- wagon RS 84 51 3936 078-6 w barwach PMT
https://eu07.pl/userfiles/28235/RS%2084%2051%203936%20078-6%20PMT%20%285822%29.7z (2x czoło skos i jeden bok)

- trudne ale dam jednak żeby były choćby jako podgląd, boki wagonów pociągu humanitarnego Przemyśl - Hannover:
https://eu07.pl/userfiles/28235/WISKOL%20humanitarny.7z

5
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 30 Lipca 2022, 21:34:10 »
Pakiety zdjęć:
S200-258 SKPL (1 bok + czoło pod kątem):
https://eu07.pl/userfiles/28235/S200-258.7z

185 600 (1 bok + 1 czoło pod kątem i z daleka z przodu):
https://eu07.pl/userfiles/28235/185%20600.7z

ME142-12 (146 512) (bok, mam czoła do przepinki z czegoś innego):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ME146-12.7z

EP07-374 (bok + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EP07-374.7z

Pakiety ED78:
ED78-001 (bok + 2 czoła + reflektory + podglądowe na okna z drugiej strony):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ED78-001.7z

ED78-002 (2 czoła + EVNy):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ED78-002%20%28EVN%20%2B%20czo%C5%82a%29.7z

ED78-012 (1 czoło + EVNy):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ED78-012%20%28EVN%20%2B%20czo%C5%82o%29.7z

ED78-015 (czoło + reflektory czerwone + drzwi z bliska):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ED78-015%20%28%C5%9Awiat%C5%82a%20i%20drzwi%29.7z

Jak ktoś będzie robić dydyki modele pod te warianty, to dysponuję też bardzo podobnymi:

ED78-016 i 014 z Lubuskiego - pakiet obejmuje EVNy, zdjęcia na tex dwóch członów (powinno wystarczyć), elementy wnętrza, zdjęcie kabiny (bardziej podglądowe), oznaczenia jednostki z kabiny, zdjęcia fotela maszynisty i z części pasażerskiej, czoła obu jednostek i zbliżenie na drzwi.

31WE-001 i 004 KD - pakiet obejmuje reflektory, bok i czoła 31WE-004, czoła 31WE-001, zbliżenia na napisy i drzwi. Dodatkowo 31WE-004 posiada przy członie D ułamaną dolną część obudowy "zderzaka", ot taki detal.

Jak ktoś chętny zapraszam na pv.
Chętnie zrobię skórki KD i Lubuskiego, gdy ktoś dostosuje ED78 obecnego w paczce do wersji posiadanych przez tych przewoźników.

6
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 25 Lipca 2022, 00:16:49 »
Dziś prezentuje SM42-2159 w klasycznych zielonych barwach , oraz rodzynka w postaci kioska 6Dg-139 należącego do Cargounit pracujący dla Lotos Kolej i Dragona Natrixa 026 pracujący dla T&C

PL-LOTOS 6Dg-139 - bok / kawałek drugiego / czoło / tabliczka / detale
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-LOTOS_6Dg-139_CARGOUNIT.rar - Aparat
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-LOTOS_6Dg-139_CARGOUNIT.zip - Telefon
PL-TLOK SM42-2159 - bok x2 / przód / tył / tabliczka / detale
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-TLOK_SM42-2159.rar - Aparat
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-TLOK_SM42-2159.zip - Telefon
PL-ZPK E6ACTad-026 - bok x2 / przód
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-ZPK_E6ACTad-026.rar - Aparat



7
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 24 Lipca 2022, 13:34:36 »
Witajcie! Przedstawiam zdjęcia na tekstury E6ACTad-015 w malowaniu LTC z logiem Jaxanu. Stan zdjęć: 23.07.2022
Link: https://eu07.pl/userfiles/24104/E6ACTad-015.rar

8
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 23 Lipca 2022, 19:21:42 »
Zaes-z HR-TWG 33 78 7991 017-8  1xbok /tył skos /przód skos
Link: https://eu07.pl/userfiles/25834/Zaes-z%2033%2078%207991%20017-8.7z

Zas D-GATXA 33 80 7966 664-4 1xbok/ tył skos
Link: https://eu07.pl/userfiles/25834/Zas%2033%2080%207966%20664-4.7z

Zas A-GATXA 33 81 7856 035-9 1xbok/tył skos/przód skos
Link: https://eu07.pl/userfiles/25834/Zas%2033%2081%207856%20035-9.7z

9
Na warsztacie / Odp: EC Dobre - dekoracja elektrociepłowni i okolic
« dnia: 02 Czerwca 2022, 17:44:01 »
Drogi muszę się nauczyć robić, na pewno pojawią się na terenie EC oraz w mieście, to samo z resztą z placami.

10
Na warsztacie / Drawinowo do końca
« dnia: 01 Czerwca 2022, 20:19:10 »
Przedstawiam dokończenie cyklu scenariuszy "Od rana do wieczora" na scenerii Drawinowo, czyli scenariusz Drawinowo do wieczora.

https://eu07.pl/userfiles/23326/bardzo_lawinowo-r2.7z

Do wyboru mamy 19 misji:
  • EP07-424. Prowadzimy Ex "Przemysław" 17107 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska ponownie jako Ex "Przemysław" 71108. Za każdym razem zatrzymujemy się w Drawinowie, Grabówku i Włodowicach. Na koniec odstawiamy wagony na bocznice i sami zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EP09. Prowadzimy IC "Fredro" 7108 z Włodowic Zachodnich do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich ponownie jako IC "Fredro" 1709. Po drodze zatrzymujemy się tylko we Włodowicach. Na koniec wpychamy wagony na boczny tor, urywamy się i jedziemy na postój. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, podczepiamy skład wagonów osobowych, które następnie wyciągamy w perony. Jedziemy jako 17143 do Grabówka, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Mniej więcej w tym samym czasie jak wjedziemy do Grabówka, na stację powinien wjechać 67145 z Janiszewa. Odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się do składu z Janiszewa (w tym samym czasie prowadząca tamten skład lokomotywa podczepi się pod skład, który przyciągneliśmy z Grodziska). Wracamy do Grodziska jako 71144, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Na koniec misji odstawiamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę, i jedziemy na tor odstawczy dla lokomotyw. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EU07. Prowadzimy pociąg osobowy 17215 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71216. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie jedziemy jako pociąg osobowy 71610 do Grodziska Zachodniego, i wracamy do Włodowic Zachodnich jako 17611. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grabówek - Włodowice Zachodnie - Grabówek (wykonujemy 2 kółka jako 77841, 77842, 77843, 77844). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę z której wyjechaliśmy na samym początku. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Włodowice - Włodowice Towarowe - Włodowice (wykonujemy 3 kółka jako 70753-70758). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy: Włodowice Zachodnie - Włodowice jako 70712, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70713, Włodowice Towarowe - Włodowice jako 70714, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70715, i powrót do Włodowic Zachodnich jako 70716. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grodzisk Zachodni - Zarzecze Dolne - Grodzisk Zachodni (wykonujemy 3 kółka jako 11871-11876, dowożąc pracowników do elektrowni "Grodzisk"). Na koniec misji wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • SU45. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Jedziemy przypiąć wagony, podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy pociąg osobowy 17225 relacji Grodzisk Zachodni - Grabówek przez Drawinowo, Lubniew, Ostrownię i Krucz. W Grabówku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71228, ponownie przez Krucz, Ostrownię i Lubniew. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji zjeżdżamy razem z wagonami na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • SU45. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni w Grabówku. Najpierw wyciągamy wagony z bocznicy, po ustawieniu ich w peronie odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się z drugiej strony. Następnie prowadzimy pociąg osobowy 71226 relacji Grabówek - Grodzisk Zachodni przez Krucz, Ostrownię, Lubniew i Drawinowo. W Grodzisku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grabówka jako 17227, ponownie przez Lubniew, Ostrownię i Krucz. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji wpychamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni. Czas misji: ok. 3,5 godziny.
  • SM48. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy skład wagonów z podkładami, i wyciągamy je pod semafor wyjazdowy. Po około 15 minutach oczekiwania wyjeżdżamy do Drawinowa. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy na bocznicę i przyczepiamy wagony z tłuczniem, które następnie doczepiamy do naszego składu. Następnie jedziemy do Lubniewa, a stamtąd na wiadukt w Lubniewie Małym, gdzie trwają prace remontowe. Tam służba się kończy. Czas misji: ok. 80 minut.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Jedziemy w tory stacyjne, następnie wyjeżdżamy luzem do Grodziska Zachodniego. Na wjeździe do Grodziska otrzymamy wjazd na sygnał zastępczy - wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg towarowy 174351 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ET41. Prowadzimy skład węglowy 714354 z Włodowic Towarowych do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET41. Prowadzimy pociąg towarowy 114332 z Zarzecza Dolnego do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i prowadzimy pociąg towarowy 174333 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Wyjeżdżamy w peron, po czym jedziemy luzem do Włodowic Towarowych. Wjazd otrzymamy na sygnał zastępczy, wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg kontenerowy 714222 do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Najpierw czekamy aż na stację wjedzie pociąg wojskowy i prowadząca go lokomotywa się odczepi. Wówczas manewrujemy i doczepiamy się do eszelonu. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako 714258 przez Grabówek, Krucz, Ostrownię i Lubniew (z uwagi na niższą prędkość rozkładową nie jedziemy główną magistralą). W Lubniewie musimy wykonać manewry związane ze zmianą czoła składu. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Wykonujemy manewry, po czym doczepiamy się do składu węglarek. Następnie jedziemy do Lubniewa jako 754270. W Lubniewie odczepiamy lokomotywę, jedziemy luzem do Krucza, gdzie doczepiamy kolejny skład, i wracamy z nim do Włodowic Towarowych jako 574271. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • SM42. Misję rozpoczynamy na jednej z bocznic we Włodowicach Towarowych. Pierwsza części misji to manewry: wykonujemy porządki na bocznych torach stacji, podczepiając wagony i doczepiając je do innych składów. Cały czas manewrujemy zgodnie ze wskazaniami semaforów i tarcz. Następnie podczepiamy się do jednego ze sformowanych przez nas składów i następuje druga część misji: jedziemy jako pociąg zdawczy 794388 do Włodowic. Tam odczepiamy się i wracamy luzem do Włodowic Towarowych. Wracamy na tor na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.

Ruch jest taki jak zwykle u mnie, czyli przez scenerię przejedzie 57 pociągów. Jest to mniej niż na Drawinowie od rana, jednakże biorąc pod uwagę że 13 pociągów wjedzie na tylko jedną ze stacji w scenerii (na Drawinowie od rana było ich ponad 20), i dodatkowo jest wiele wahadeł, można się spodziewać tłoku. Jest to też najpotężniejszy scenariusz w historii MaSzyny, zawiera 19129 eventów (dotychczasowy rekordzista L053 Południe ma ich "ledwo" 19043).

Scenariusz był pisany niemal "na kolanie", nie poprzedziła go żadna analiza wykonalności, a część misji była improwizowana podczas pisania. Ale spokojnie, nie ucierpiała na tym funkcjonalność ani atrakcyjność. Jedyne co, to mogą wystąpić pewne nieścisłości w rozkładach jazdy, np.: w jednej z misji osobowej możemy zaliczyć nawet godzinę spóźnienia.

Misje 1, 2, 4, 5 i 14 są dla nielubiących manewrów – albo ich w ogóle nie ma, albo występują dopiero na półmetku (po przejechaniu całej scenerii), zaś wyjazd ze stacji następuje dość szybko. W misjach pasażerskich nie ma podmian składu (z wyjątkiem misji nr 3), toteż można równie sporo napodróżować się jako pasażer.

Opus magnum to jednak misje 10, 11 i 17 (po części również 12 i 18), które odkryją Drawinowo nieznane, którego nikt dotąd nie oglądał. Teoretycznie ten fragment scenerii jest w paczce całościowej od ponad dekady, w praktyce jest to nowa sceneria.

Paczka jest tak przygotowana, że nie ma potrzeby wcześniejszego instalowania "Drawinowa od rana". Niemniej należy uważać na scenariusz Drawinowo od rana – przestanie w pełni działać po wgraniu niniejszego dodatku. Nie jest to wielki paraliż, gdyż problem stanowi tylko poprawa nazewnictwa semaforów na nowym odcinku scenerii. Poprawka jest w przygotowaniu.

Inne tematy:
  • Brak sieci trakcyjnej od Grabówka do podg Ostrownia.
  • Sieć w bazie we Włodowicach. Nie da się z niej wyjechać bez połamania pantografu.
  • AI wykonuje manewry przy przypisanym rozkładzie na stacji z postojem (w Lubniewie) – w zasadzie to zrobi, ale przy okazji symuluje spitego maszynistę: stawanie na kilka minut nie wiadomo po co, brak reakcji na ms2, włączanie świateł pociągowych przy podanym ms2...
  • Radiotelefonu nie ma i póki co nie będzie.

11
Na warsztacie / Poprawiony shader cieniowania
« dnia: 25 Kwietnia 2022, 23:03:39 »
Dotychczasowy tryb renderowania pełny cechował się bladymi cieniami, co stanowiło pewien minus dla części użytkowników. Po dokładniejszym przyjrzeniu się shaderowi oświetlenia wprowadziłem kilka poprawek w jego sposobie działania, które miały dwa konkretne cele:
- usunięcie zróżnicowania jasności powierzchni pokrytych cieniem (shadowmapa) i odwróconych od słońca (brak oświetlenia diffuse, wyłącznie ambient),
- zwiększenie intensywności (zaciemnienia) cieni.
W toku prac wprowadziłem eksperymentalnie zmianę rozmycia shadowmapy zależną od stopnia kaskady cieni, przez co różnice między kolejnymi stopniami są mniejsze. Cały pakiet pozwolił dodatkowo zwiększyć widoczność odbić na szybie czołowej. W załączeniu pakiet screenów i paczka ze spakowanym shaderem.

Instalacja: wypakować zawartość paczki do podkatalogu shaders.

12
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 02 Kwietnia 2022, 12:32:21 »
Exe ma problem z okienkiem pauzy. Działa tylko za pierwszym razem, kolejny następny tylko zatrzymuje symulacje bez wyświetlania przycisków wznów i zakończ.

13
Rodzynek wieczorem...

14
Bocznica / Odp: Brak czatu
« dnia: 17 Lutego 2022, 10:06:12 »
"Ta witryna jest nieosiągalna
Serwer mm.milek7.pl potrzebował zbyt wiele czasu na odpowiedź."

Wszyscy już wiemy, że nie działa. Zamykam do czasu naprawy.
Matek123

15
Forum / Odp: Mój kolega dostał bana, za co?
« dnia: 16 Lutego 2022, 22:10:17 »
Po screenie wygląda na to, jakby miał multikonto.

16
Screeny / Fikcyjne malowanie Regiojet.
« dnia: 27 Listopada 2021, 02:21:15 »
Fikcyjne malowanie i wnętrze Regiojet.

17
Forum / Nowy Rok 2021
« dnia: 31 Grudnia 2020, 14:18:12 »
Szczęśliwego Nowego Roku, spokojniejszego od mijającego,
Życzy załoga EU07.PL

18
Na warsztacie / Odświeżanie Quark-u
« dnia: 10 Lipca 2020, 18:12:11 »
Odświeżamy od jakiegoś czasu z przerwami, scenerię quarkmc2007, jako że sceneria jest zróżnicowana, postanowiliśmy nią odświeżyć i "od pustelnić"

Obecnie zajmujemy się odcinkaki:
@koszowy - Dejawy Kopalnia
@hubernator23 - Koniewice
@Stele - Skwarki
Ja zajmuje się odcinkiem Wielki Kac - Dejawy Kopalnia
Jeżeli jest ktoś chętny, aby dołączyć proszę bardzo, Potrzebna będzie osoboba do kolejnych części scenerii, również do ogarnięcia includów, ponieważ edytor wypluwa wpisy które potrem trzeba zmienic na include. W załączniku szopa w Wielkim kacu oraz plan zagospodarowania przestrzennego stacji Koniewice.

19
Forum / Odp: Brak czatu
« dnia: 20 Czerwca 2017, 15:09:20 »
W menu (obok Strony Głównej Forum, Pomoc itd.) jest przycisk o nazwie "Chat". Klikasz na niego i wyskakuje Ci czat @milka7. On jest za Shoutbox.

Strony: [1]