Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - lcddisplay

Strony: [1]
1
Scenerie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: Dzisiaj o 00:23:12 »
Sporo wody w Wiśle upłynęło i nawet nowa paczka się pojawiła...
Dostosowałem scenariusz pod 25.11, czyli wymieniłem brakujące tekstury i stare modele EN57 i ST44 na nowe.

Lecz wariant na 2025 został zaaranżowany niemalże od zera, z uwzględnieniem obecnie panujących trendów tj. wymiana EP09 na vectrona itp. W związku z tym scenariusz jest wymagający i może działać mniej płynnie niż dotychczas - dla tych zalecam wcześniejszą wersję 2022.

Scenariusze przeszły testy pod kątem przejezdności (tutaj podziękowania dla @DVCrokett), nie powinno być żadnych problemów.

2
Na warsztacie / Odp: Efekty deszczu na szybie
« dnia: 17 Listopada 2025, 22:27:56 »
Tak mam AMD

3
Na warsztacie / Odp: Efekty deszczu na szybie
« dnia: 16 Listopada 2025, 23:25:27 »
Tutaj to już bardziej zaawansowana zabawa, na chwilę obecną ja tego nie potrafię, myślę, że Maszynowy silnik graficzny również.

Dodatnie drugiego osobnego shadera tylko od tych "strumyków" miałoby sens? Czyli dwa shadery, jeden od kropel, drugi od strumyków, nawet tylko od tych tworzących przez pióro, oba wykorzystujące ten sam obiekt szyby. Wtedy by się pojawiał i zanikał tylko w konkretnych momentach na sztywno zdefiniowanych.

4
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 16 Listopada 2025, 19:16:08 »
Update siódemki experimental:
- Dodane podświetlanie myszą elementów w kabinie,
- Tymczasowa łatka zapobiegająca sporadycznemu timeoutowi gpu przy ekstremalnym poziomie powiększenia (problem dotyczył filtrowania źródeł światła i odpowiedzialny shader i tak jest do wymiany/aktualizacji w bliskiej przyszłości).

5
Publikacje / MaSzyna 25.10
« dnia: 24 Października 2025, 19:43:03 »


Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 25.10!

POBIERZ INSTALATOR


Powiadomienia Windows Smart Screen i antywirusowe należy zignorować.
Wymagane wolne miejsce na dysku do procesu czystej instalacji: 95 GiB.
UWAGA! Wydania począwszy od 25.10 nie wspierają systemów starszych niż Windows 10 oraz platform 32-bitowych.



Instalacja manualna:
Należy pobrać i wypakować każdy z wymienionych plików poniżej. W przypadku pytania o nadpisanie należy wyrazić zgodę.
Paczka całościowa: maszyna-9263.zip
Dodatkowe pliki dla paczki całościowej: maszyna-9263-9270-patch.zip
Pliki binarne: bin_win_x64.zip
Starter: starter64_251001.zip

Opcjonalnie:
Nodebank i placeholdery: placeholdery_nodebank.zip

Wymagane biblioteki:
Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe

6
Pojazdy / SA105/108
« dnia: 21 Października 2025, 18:12:17 »
Siemka, od jakiegoś czasu lepie sobie żelasko, trochę lipa jest ze zdjęciami poglądowymi i na teksturę dachu. Jak ktoś ma drona i ten bolid jeździ u kogoś to błagam na kolanach o foty. Fotki mogą być też sa108 nie musi byc to sa105 bo mają chyba to samo na dachu tylko x2. Macie niżej jakieś fotki modelu :)

7
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 16 Września 2025, 21:16:24 »
Dzień dobry, przedstawiam pierwszą aktualizacje projektu ;)

Przede wszystkim, mamy już sieć na całej LK2. Zostaje teraz tylko Grzebowilk i botstacje, więc jak się sprężymy to może i w październiku wyjdzie beta :D.
Zaktualizowałem również w galerii zdjęcia z Warszawy, można podziwiać już sieć trakcyjną.
Prezentuje również dwa modele dedykowane nad którymi pracowałem jakiś czas temu.

8
Scenerie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 09 Września 2025, 20:54:20 »
W poprzednich postach oglądaliśmy ogólne widoki z przystanku Lubsza Śląska oraz ze stacji końcowej Woźniki Śląskie. A dziś skupimy się na modelach dedykowanych, które powstały dla tych lokalizacji. Dla przystanku Lubsza Śląska powstały dwa modele dedykowane według poniższej listy:

1) Budynek poczekalni:
  • model: 253 trójkąty (maxdist 2000 m),
  • rendery: klik: render1, klik: render2,
  • model posiada wymienną teksturę nazwy przystanku (umieszczoną po 3 stronach),
2) Toalety:
Dla stacji Woźniki Śląskie powstały 4 modele dedykowane według poniższej listy:

1) Budynek dworca:
  • model podstawowy: 5640 trójkątów (0-300 m), LoD1: 3589 trójkątów (300-1000 m), LoD2: 1783 trójkąty (1000-2000 m),
  • rendery: klik: render1, klik: render2, klik: render3, klik: render4,
  • model posiada widok nocny,
  • model posiada wymienną teksturę tablicy z nazwą stacji,
2) Magazynek:
3) Budynek toalet:
4) Tablica z nazwą stacji:
Pozostałe modele, które znalazły się w Woźnikach, tj. magazyn z rampą i budynek gospodarczy są bliźniacze jak w Psarach i Strzebiniu dlatego zostały wykorzystane tamte modele.
Oba obiekty z Lubszy nie istnieją obecnie w terenie – zostały wyburzone ok. 2013 roku. Wszystkie obiekty z Woźnik Śląskich nadal istnieją w terenie – w mniej lub bardziej zmienionej formie (np. magazynek obok dworca jest obecnie garażem).

I jeszcze kilka screenów z tymi modelami w naturalnym środowisku:
LBm1 – poczekalnia na przystanku Lubsza Śl., w lewo Strzebiń, w prawo Woźniki
LBm2 – toaleta na przystanku Lubsza Śl., w lewo Strzebiń, w prawo Woźniki
WKm1 – Woźniki Śl. – dworzec, w lewo Strzebiń, w prawo koniec linii
WKm2 – Woźniki Śl. – magazynek obok dworca, tablica z nazwą i fragment dworca, w lewo Strzebiń, w prawo koniec linii
WKm3 – Woźniki Śl. – toaleta, widok w kierunku końca linii
WKm4 – Woźniki Śl. – dworzec od strony drogi, w lewo koniec linii, w prawo Strzebiń

9
Scenerie / Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 30 Sierpnia 2025, 23:28:53 »
Alpha V0.1 już dostępna!

Więc oto prezentuje! Pierwsza wersja alpha scenerii dostępna do otwartych testów. Zawiera ona dwa scenariusze typu "Sandbox", jeden z terenem i drugi bez terenu, gdzie jedynym ograniczeniem jest wasza wyobraźnia! Stworzyliśmy z katomem również prosty amatorski scenariusz jeśli ktoś chce przejechać scenerię bez przestawiania ręcznie semaforów.

Zanim zgłosisz błąd, przeczytaj uważnie treść tego posta i sprawdź czy nie ma na niego rozwiązania!

Paczka ze scenerią: https://eu07.pl/userfiles/31735/lk2-r1.7z
Paczka zależności wymaganych do poprawnego działania scenerii: https://eu07.pl/userfiles/31735/lk2_zaleznosci.7z
Hotfix naprawiający brak terenu w scenariuszu demo. Do poprawnego działania należy usunąć plik lk2_pospieszny_alpha.sbt! https://eu07.pl/userfiles/31735/lk2-r1-hotfix.7z
Repozytorium scenerii: https://eu07.pl/svn/lk2/

Kolejność wrzucania paczek losowa. W paczce zawarty został plik .sbt do scenariusza Lk2_sandbox, jeśli ktoś chcę może sobie przekopiować go do Lk2_pospieszny_alpha coby się szybciej ładowało.

Fajne linki:
Galeria screenów scenerii: https://drive.google.com/drive/folders/12YtYEJL4fKjuz2w8zmrGdG8SBpfL3wEW?usp=sharing
Mapa scenerii (słaba): https://eu07.pl/userfiles/31735/mapa.png
Mapa scenerii (lepsza): https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1qJo0KE1jaF94NQD-sS0d0vh_14WORjA&usp=sharing

Ekipa :DD
@Skyskaper: Tory, Obróbka Terenu, Sieć Trakcyjna, Semafory, Wskaźniki
@Jan21: Teren, Poprawki
@Katom: Dekoracje


Specjalne podziękowania dla:
@Jan21 - Chęci tłumaczenia mi edytora (i w sumie całej reszty) pomimo moich często głupawych pytań <3
@Katom - Chęci pomocy przy dekoracjach oraz pomoc w pierwszych krokach Rainsteda
@Ra - Stworzenie tak dobrego edytora jak Rainsted (ja nawet nie piszę teraz sarkastycznie, serio spróbujcie kiedyś)

Aktualnie na scenerii mamy:
- Układ torowy z pełnym profilem pionowym
- Sterowanie SBL
- Odcinki izolowane
- Teren robiony z danych NMT1
- Sieć Trakcyjna
- Rezonatory SHP

Brakuje:
- Dekoracje


Krótka historia jak to wszystko powstało.
Był sobie kiedyś mały Skyskaperek co lubił bardzo w Maszyne grać. Pewnego dnia uznał, że otworzy edytor i pogugla za jakimiś poradnikami. Z owymi krucho było ale udało się zrobić małą scenerie Toru Doświadczalnego w Żmigrodzie. przypomniał on sobie wtedy, że był podobno jakiś poradnik dla trasopisarzy to postanowił napisać do Jana21 czy coś takiego jest. Jano podesłał mityczną lekturę i zaczęła się przygoda z Rainstedem.

Dokładnie rok temu (od założenia tego wątku) odpaliłem Rainsteda i stworzyłem scenerie lk2. Początkowo myślałem, że to tylko klikanie torów dla zabicia czasu gdy mi się nudzi. Zbudowałem pierwsze tory w okolicy Mieni, pierwszą stacje którą był Mińsk Mazowiecki. Wtedy też ustawiłem sobie cel "Zrobie od Sulejówka do Mrozów, a jak mi się spodoba to do Siedlec". Spodobało mi się tak bardzo, że dałem się namówić na zrobienie Warszawy i tak oto projekt zaczął przybierać na sile i stawać się coraz bardziej "poważnym". Jan pomógł później z ustawianiem niwelet, tworzeniem profilu pionowego, terenem i całą resztą. Katom do nas dołączył pomóc nam z dekoracjami, aż dotarliśmy tutaj. Gdy mogę z dumą zaprezentować to nad czym pracowałem od roku czyli:

Projekt: LK2

Jeszcze raz dziękuje wszystkim moim znajomym, którzy pomagali mi przez ten cały czas robienia projektu oraz Janowi za ciągłe wsparcie przy Rainstedzie <3

~Skyskaper

10
Scenerie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 23 Sierpnia 2025, 11:23:47 »
Przy torze ładunkowym w Woźnikach warto zrobić plac z płyt betonowych zamiast łąki. Płyty te widać na zdjęciach GSV z 2012 roku jeszcze. W Psarach zrobiłbym podobnie.
Bardzo słuszna uwaga. Rzeczywiście te płyty w Woźnikach widać na zdjęciach GSV z 2012 roku a sam plac na zdjęciach satelitarnych z lat 2000. Musiało mi to umknąć ale już poprawiłem. W Psarach miałem dylemat jak duży ten plac zrobić bo nie był tak dobrze widoczny na ortofotomapie ale zrobiłem nieco mniejszy (od magazynu do wagi wagonowej). Poniżej podrzucam screeny jak to wygląda po zmianach:
WKP1, WKP2 - plac ładunkowy w Woźnikach
PSP1, PSP2 - plac ładunkowy w Psarach

Witam
Tak informacyjnie czasami jako wagony jechały tam bipy - BHP i czasem jechały lokomotywa ST-44 :)
To bardzo cenne informacje, dziękuję, że się nimi podzieliłeś. Jeśli masz jakieś zdjęcia lub wspomnienia związane z tą linią i chciałbyś się nimi podzielić to chętnie się zapoznam. W pierwszych misjach przewiduję SP42/SM42 ale później oczywiście będzie możliwość pisania kolejnych misji i odwzorowywania innych sytuacji.

11
Scenerie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 19 Sierpnia 2025, 17:56:53 »
Jedziemy dalej w kierunku końca linii czyli Woźnik Śląskich. Na dziewiątym kilometrze docieramy do przystanku Lubsza Śląska. Jak zauważył wcześniej @koszowy, przystanek położony jest praktycznie wśród pól a do najbliższych zabudowań wsi Lubsza w linii prostej mamy niecały kilometr. Do przystanku z drogi wojewódzkiej 908 można było dojechać gruntową drogą i tak jest do dzisiaj. Przystanek posiadał peron wyspowy z płytami, który wciąż istnieje pomimo torów rozebranych niemal 20 lat temu. Na zabudowania przystanku składała się poczekalnia z nazwą przystanku namalowaną po trzech jej stronach oraz niewielki szalet.

Na dziesiątym kilometrze (10,775) mijamy jeden z dwóch mostów na linii nad niewielkim ciekiem wodnym będącym dopływem Ligockiego Potoku. Most ma przęsło betonowe, które (co prawda bez barierek) razem z przyczółkami zachowało się do dnia dzisiejszego. Drugi most, bardziej okazały, z przęsłem stalowym, znajdował się w nieco ponad kilometr dalej (w km 11,940) i zapewniał przeprawę nad wspomnianym Ligockim Potokiem. Most ten był lokalnie nazywany „Żelaznym Mostem”. Kilka jego zdjęć z 2017 roku a więc już po likwidacji torowiska ale przed demontażem mostu można obejrzeć tutaj: https://edmor.pl/zelazny-most-w-woznikach/. Most nie zachował się do dzisiaj ponieważ w jego lokalizacji biegnie obecnie autostrada A1.

Na trzynastym kilometrze docieramy do stacji Woźniki Śląskie będącej stacją końcową linii. Stacja posiadała 3 tory, z czego dwa przyperonowe oraz jeden boczny przy placu ładunkowym i magazynie. Przy torze bocznym zakończonym kozłem znajdował się magazyn z rampą (bliźniaczy jak w Strzebiniu i Psarach). Na stacji istniały 2 perony z czego jeden przy budynku dworca a drugi wyspowy. Peron wyspowy nie był jednak używany w odwzorowywanym okresie i porastała go trawa. Drugi tor przyperonowy był wykorzystywany tylko do oblotu składu przez lokomotywę. Na stacji, w odwzorowywanym okresie nie istniała obsługa a wszystkie rozjazdy były obsługiwane ręcznie przez drużynę manewrową.

Tyle opisów, pora na screeny z opisywanych okolic:
LB1 – przystanek Lubsza Śl., widok w kierunku Psar Śl., w prawo dojazd do DW908, w oddali po prawej Góra Lubszecka (378 m n.p.m.)
LB2 – przystanek Lubsza Śl., widok w kierunku Woźnik, w oddali po lewej wieś Lubsza
LW1 – most w km 10,775 i przejazd na drodze gruntowej w km 10,860; w prawo Psary Śl., w lewo Woźniki
WK1 – stacja Woźniki Śl., wjazd od strony Psar Śl., widok w kierunku końca linii
WK2 – stacja Woźniki Śl., widok z peronów w kierunku Psar Śl./Strzebinia
WK3 – stacja Woźniki Śl., dworzec i perony, widok w kierunku końca linii
WK4 – stacja Woźniki Śl., widok z peronów na kozioł oporowy kończący linię (w km 13,572 (D-29 z 1995 roku podaje km 13,571))
WK5 – Woźniki, widok ogólny na miasto, wprawne oko wypatrzy dworzec kolejowy

12
Ej chłopaki moje kochane (i kobitki) może to pora przywrócić Hirka na funkcje WR bo ogólnie to mamy dość średnią sytuacje zamrożenia symulatora i ogólnego braku ruchu w testu dodatków(paczki nie ma od ponad roku)

13
Scenerie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 30 Lipca 2025, 18:41:14 »
W jednym z poprzednich postów oglądaliśmy ogólne widoki ze stacji Psary Śląskie. Dziś skupimy się na modelach dedykowanych. Dla stacji Psary Śląskie powstało 7 modeli dedykowanych według poniższej listy:

1) Budynek dworca:
  • model podstawowy: 2614 trójkątów (0-500 m), LoD1: 1527 trójkątów (500-2000 m),
  • rendery: klik: render1, klik: render2,
  • model posiada widok nocny,
  • model posiada dwie wymienne tekstury z nazwą tabliczki (dwie takie same duże po bokach i jedna mała od strony peronu),
   
2) Magazyn z rampą:
   
3) Magazynek:
   
4) Budynek gospodarczy:
5) Budynek toalet:
6) Tablica z nazwą stacji:
7) Skrajnik:
  • model: 2100 trójkątów (maxdist 2000 m),
  • rendery: klik: render1.
I jeszcze kilka screenów z tymi modelami w naturalnym środowisku:
PSm1 – od lewej: magazynek, budynek toalet i budynek gospodarczy; w prawo Strzebiń, w lewo Woźniki
PSm2 – dworzec od strony peronów; w prawo Strzebiń, w lewo Woźniki
PSm3 – widok nocny dworca od strony peronów; w prawo Strzebiń, w lewo Woźniki
PSm4 – magazyn z rampą (analogiczne stały w Strzebiniu i Woźnikach); widok w kierunku Woźnik
PSm5 – skrajnik przy wadze wagonowej; widok w kierunku Woźnik

14
Scenerie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 23 Lipca 2025, 17:20:53 »
Jadąc dalej, na szóstym kilometrze docieramy do stacji Psary Śląskie. Była to jedyna stacja pomiędzy Strzebiniem a Woźnikami. Stacja posiadała 3 tory, z czego 2 przyperonowe oraz jeden boczny przy placu ładunkowym i magazynie. Przy torze bocznym zlokalizowany był magazyn z rampą. Na stacji istniały 2 perony z czego jeden przy budynku dworca a drugi ziemny. Na stacji, w odwzorowywanym okresie, nie istniała obsługa a wszystkie rozjazdy były obsługiwane ręcznie przez drużynę manewrową.

Trochę screenów z tych okolic:
PS1 – wjazd do Psar, widok na wieś w kierunku Woźnik Śl., w oddali góra Grójec (obecnie rezerwat przyrody)
PS2 – jedyny na linii przejazd kat. A w km 5,531, w odwzorowywanym okresie nie posiadał już obsługi a w jego rejonie obowiązywało stałe ograniczenie prędkości do 15 km/h czołem pociągu
PS3 – widok z peronów w kierunku Strzebinia
PS4 – budynek dworca i otoczenie peronów, widok w kierunku Strzebinia
PS5 – widok z peronów w kierunku Woźnik, po prawej fragment rampy, a w oddali skrajnik i waga wagonowa (o obciążeniu maksymalnym 50 t) oraz jej budka
PS6 – widok ogólny na stację w kierunku Strzebinia, na pierwszym planie magazyn z rampą, dalej dworzec i perony, w oddali po lewej kościół św. Stanisława w Babienicy
PS7 – wyjazd ze stacji w kierunku Woźnik Śl.

15
Scenerie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 15 Lipca 2025, 18:20:48 »
W pierwszym poście zapowiedziałem, że postaram się pokrótce przedstawić modele dedykowane, które powstały do scenerii. Zacznę więc od modeli, które znalazły swoje miejsce na stacji Strzebiń. Dla stacji Strzebiń powstało 6 modeli według poniższej listy:

1) Budynek dworca:
  • model podstawowy: 6241 trójkątów (0-300 m), LoD1: 3601 trójkątów (300-1000 m), LoD2: 1567 trójkątów (1000-2000 m),
  • rendery: klik: render1, klik: render2, klik: render3, klik: render4,
  • model posiada widok nocny,
  • model posiada wymienną teksturę tabliczki z oznaczeniem nastawni,
2) Kładka nad torami:
3) Tablica z nazwą stacji:
4) Magazynek obok dworca:
5) Budynek toalet:
6)   Nastawnia wykonawcza "Stb1":
  • model: 1311 trójkątów (maxdist 2000 m),
  • rendery: klik: render1, klik: render2,
  • model posiada widok nocny,
  • model posiada wymienną teksturę tabliczki z oznaczeniem nastawni.
Tablica z nazwą stacji, magazynek obok dworca oraz budynek toalet nie istnieją już w terenie (dwa ostatnie zostały rozebrane w marcu 2017 roku). Pozostałe budynki istnieją w terenie w mniej lub bardziej zmienionej formie.

I jeszcze kilka screenów z naturalnego środowiska tych modeli:
STBm1 – widok z kładki na dworzec z nastawnią dysponującą „Stb”, magazynek obok dworca i budynek toalet oraz tablicę z nazwą stacji
STBm2 – widok od strony drogi na kładkę, budynek toalet, magazynek obok dworca oraz fragment dworca
STBm3 – nastawnia wykonawcza „Stb1” na głowicy od strony Boronowa/Woźnik
STBm4 – widok nocny nastawni wykonawczej „Stb1”
STBm5 – widok nocny dworca z nastawnią dysponującą „Stb”
STBm6 – widok nocny kładki (w lewo perony/Boronów/Woźniki, w prawo Kalety)

16
Scenerie / Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 09 Lipca 2025, 18:25:33 »
Cześć, pora pokazać co tam się aktualnie dzieje na warsztacie. Tematem opracowania jest nieistniejąca już linia kolejowa nr 197 Strzebiń – Woźniki Śląskie. Pierwotnie sceneria miała być poligonem wprawkowym przed poważniejszymi projektami ale była już na tyle zaawansowana, że postanowiłem ją dokończyć. Linia jest odwzorowana na stan z 1992 roku czyli na rok przed jej zamknięciem.

Historia linii
     Budowa linii rozpoczęła się w 1929 roku na podstawie ustawy Sejmu śląskiego i trwała do roku 1932. Wybudowano niespełna 14-kilometrowy odcinek od stacji Strzebiń do stacji Woźniki Śląskie. Linię ukończono budować w lipcu 1932 roku, a budowa pochłonęła ok. 5,5 mln ówczesnych polskich złotych. Na linii wybudowano trzy stacje: Strzebiń (miejsce odgałęzienia linii od obecnej linii 131), Psary Śląskie i Woźniki Śląskie, oraz jeden przystanek w Lubszy. Uroczyste otwarcie linii nastąpiło 2 sierpnia 1932 roku (wg niektórych źródeł 1 sierpnia). Na każdej ze stacji pociąg był witany przez oficjeli, mieszkańców a także uświetniany występami dzieci czy chóru. Linia miała być docelowo rozbudowana i połączyć Woźniki z Zawierciem. Niestety plany pokrzyżował wybuch wojny w 1939 roku. Planów dalszej rozbudowy linii nigdy nie zrealizowano. Głównym założeniem budowy tej linii kolejowej była chęć pobudzenia gospodarczego tych rejonów. Planowane było uruchomienie wydobycia złóż rud żelaza, cynku, ołowiu, węgla, wapnia oraz pozyskania drewna z okolicznych lasów.
     Na linii kolejowej kursowały pociągi osobowe z/do Tarnowskich Gór, Kalet a także rozpoczynające i kończące bieg w Strzebiniu przy przydworcowym peronie nazywanym „woźnickim”. Pociągi te nazywano potocznie „sierotami”. Obsługę trakcyjną zapewniały parowozy serii Od2, Ok1, Ok2, Ok22, Tr5, Ty2, Ty42, Ty45 oraz lokomotywy spalinowe SM30, SM41, SM42 i SP42. W czasach świetności, na linii kursowało 9 par pociągów osobowych składających się z 5 boczniaków i brankardu. Kursowały też składy towarowo-osobowe a także towarowe. Na linii, w 1987 roku, odbyło się pożegnanie trakcji parowej w lokomotywowni Tarnowskie Góry. Parowóz Ty45-217 przemierzył wówczas ostatni raz odcinek z Tarnowskich Gór do Woźnik Śląskich. W ostatnim okresie funkcjonowania linii, pociągi składające się z wagonów osobowych 101A (ryflaków) obsługiwały tarnogórskie SP42-127 i SP42-150. Prędkości na linii nie były imponujące co wynika z historycznych rozkładów jazdy. Średnie prędkości na linii na przestrzeni lat wyglądały następująco: w 1933 roku: 60 km/h, w 1935 roku: 35 km/h, w 1965 roku: 45 km/h, w 1980 roku: 45 km/h, w 1992 roku: 20 km/h.
     W końcowym okresie funkcjonowania linii, na stacjach Psary Śląskie i Woźniki Śląskie nie było sygnalizacji przytorowej. Na linii nie istniała blokada liniowa a ruch odbywał się bez zapowiadania pociągów. Na całej linii mógł znajdować się tylko jeden pociąg. Ruch był prowadzony na zasadzie wyjazdu ze Strzebinia i powrotu do Strzebinia. Przed wyjazdem pociągu ze stacji Strzebiń, kierownik wyprawianego pociągu pobierał od dyżurnego ruchu klucze od zwrotnic, które zwracał po powrocie. W wyjątkowych przypadkach, gdy zachodziła konieczność wyprawienia innego pojazdu po wyjeździe pociągu na linię, można było to zrobić dopiero po telefonicznym zgłoszeniu dyżurnemu ruchu stacji Strzebiń wjazdu pociągu z sygnałami końcowymi na stację Woźniki Śląskie. Pośród wielu przejazdów kat. D na linii, znajdował się jeden przejazd kat. A, który był zlokalizowany na szlaku Strzebiń – Psary Śląskie w km 5,531. Obsługa przejazdu została zawieszona jeszcze przed zamknięciem linii, dlatego w obrębie przejazdu obowiązywało ograniczenie prędkości do 15 km/h czołem pociągu.
     Początek lat 90 ubiegłego wieku to czas zamykania wielu linii kolejowych w Polsce. Nie inaczej było w przypadku linii 197. Ruch na linii zawieszono z końcem 1993 roku. Ostatnim dniem kursowania pociągów był 31 grudnia 1993 roku (niektóre źródła podają 25 września 1993 roku a następnie KKA). Od 1 stycznia 1994 roku na linię nie wyjechały już pociągi osobowe. Stacje Psary Śląskie i Woźniki Śląskie zamknięto 24 stycznia 1994 roku. Po tym czasie odbywały się okresowe inspekcje linii jak np. w 1997 roku. Linia została rozebrana w 2006 roku. Do dzisiaj można w terenie znaleźć pozostałości po tej linii – zabudowania stacyjne i perony, betonowe podkłady porzucone w rowach a w niektórych miejscach wciąż w miejscu przebiegu toru, płyty przejazdowe, słupki hektometrowe, przekładki szynowe itd.

Opis na podstawie:
1)   http://old.timer.pl/kolej/index.html
2)   https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=459&okno=przebieg
3)   https://forum.modelarstwo.info/threads/linia-kolejowa-nr-197-strzebi%C5%84-wo%C5%BAniki-%C5%9Al%C4%85skie.51940/

Sceneria

Odwzorowaniem w ramach projektu są objęte następujące linie:
- linia 131 od km 52,600 do km 55,900 (w zakresie stacji Strzebiń)
- linia 197 od km 0,000 do km 13,572 (cała linia)

Poglądową mapkę scenerii można zobaczyć tu: klik (mapa).

Torowisko, sieć trakcyjna oraz sygnalizacja zostały odwzorowane za pomocą Rainsted na podstawie archiwalnych ortofotomap oraz planów schematycznych posterunków. Teren został przygotowany na podstawie danych NMT-1. Profile pionowe linii 131 i 197 zostały opracowane i skorygowane na podstawie danych z wygenerowanego terenu (klik: profil linii 131, klik: profil linii 197). Urządzenia srk na stacji Strzebiń zostały odwzorowane na podstawie historycznych zdjęć urządzeń zewnętrznych oraz planu świetlnego i aparatu blokowego w nastawni dysponującej „Stb”. Wszystkie perony są modelami dedykowanymi. Modele peronów uwzględniają profil pionowy linii a także jego załomy. Sceneria posiada 15 odwzorowanych (i odrutowanych) linii energetycznych ze słupami w rzeczywistej ich lokalizacji.

Na potrzeby projektu powstało 19 modeli dedykowanych (nie uwzględniając peronów), które postaram się pokrótce przedstawić w kolejnych postach.

W pierwszej kolejności została skompletowana stacja Strzebiń. Jest to stacja na linii 131, od której odgałęziała się linia 197. Stacja posiadała 5 torów głównych (z czego 4 przyperonowe), jeden boczny i jeden wyciągowy. Przy torze bocznym zlokalizowany był magazyn z rampą. Na stacji istniały 3 perony z czego jeden (przy dworcu) był dedykowany do obsługi pociągów do/z Woźnik Śląskich (tzw. peron „woźnicki”). Na stacji funkcjonowały dwie nastawnie: dysponująca „Stb” zlokalizowana w przybudówce budynku dworca oraz wykonawcza „Stb1” zlokalizowana na głowicy od strony Boronowa/Woźnik. Obie nastawnie były wyposażone w mechaniczne urządzenia srk z sygnalizacją świetlną.

I jeszcze garść screenów ze stacji Strzebiń i okolic:
STB1 – widok na perony w kierunku Kalet, po lewej stronie peron „woźnicki” i dworzec z nastawnią dysponującą „Stb”, po prawej stronie tory linii 131
STB2 – widok na perony i dworzec od strony kładki w kierunku Boronowa
STB3 – widok ogólny na wieś, po prawej kościół Świętego Krzyża w Strzebiniu, nieco dalej szkoła podstawowa a wprawne oko wypatrzy nawet dworzec i linię kolejową
STB4 – widok na północną głowicę stacji w stronę Boronowa i Woźnik, do Boronowa (linia 131) prosto, tor do Woźnik odgałęzia się w prawo, w oddali nastawnia wykonawcza „Stb1”
STB5 – widok w kierunku południowym na odgałęzienie linii do Woźnik (na lewo)
STB6 – widok na linię do Woźnik tuż za stacją Strzebiń, w prawym dolnym rogu semafor wjazdowy do Strzebinia a w oddali po prawej góra Grójec (365 m n.p.m.), która obecnie jest rezerwatem przyrody

17
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 07 Marca 2025, 16:22:48 »
Wrzucam testową paczkę z przystosowanym elfem (model 22wee)
https://eu07.pl/userfiles/24886/elf_v1.zip
Wypakować do dynamic\pkp\elf_v1 i wywalić wszystkie e3d z folderów main i components.

18
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 07 Marca 2025, 01:17:56 »
Super duper exe apdejt

Premabuła


Dzisiaj na appveyora trafiło pierwsze publiczne testowe exe z opcją animacji wycieraczek. Na razie nie obsługują one dźwięku (pracuję nad tym), ale sama animacja, programator i czytanie konfiguracji już działa.
Prezentacja:


Jak zaimplementować? A no tak:
W mmd: wipers_sw: - przelacznik wycieraczek (definiujemy jak każe pokrętło/programator)

Ogarnięcie fiza:
Dodajemy sekcje:
//     A    B    C    D    // A = suma bitowa wycieraczek; B = predkosc (jak dlugo zajmuje przejazd z jednej strony szyby na druga); C = interwal w S; D - zwloka zanim zacznie wracac w S
WiperList: Size=4 Angle=60
    0    1.0    0.0    0.5    // zadna wycieraczka nie pracuje (parametry tutaj B C D są dla powrotu, końca animacji)
    3    1.0    5.0    0.5    // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace wolno z interwalem 5 sekund (wychylona czeka 0.5 sekundy)   
    3    1.0    0.0    0.5    // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace wolno bez interwalu (wychylona czeka 0.5 sekundy)
    3    0.5    0.0    0.5    // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace szybko bez interwalu (wychylona czeka 0.5 sekundy)
endwl // pamietac o zakonczeniu listy gnoje

Animacja jest w osi Y.
Jak robić wpisy?
W mmd aby zdefiniować animację wycieraczki to obok wpisów od prefixów pantografów dodajemy wpis animwiperprefix:Wtedy exe będzie szukało wycieraczek po kluczy XXXXY_pZ gdzie XXXX to nasz zdefiniowany prefix, Y to numer kolejny wycieraczki (liczymy od 1 w górę), a Z to numer części wycieraczki. Nie trzeba definiować wszystkich jej elementów, można zdefiniować jedno ramie, które jest też piórem (w siódemkach takie bajery mamy chyba albo spotach)
Ilość wycieraczek definiujemy 10-tym wpisem w sekcji animations. Pamiętać należy aby zakończyć tą linijkę liczbą -1 - oznacza ona koniec wpisu.

Przykład:
Dla wpisu animwiperprefix: wiper_ exe szuka następujących submodeli
wiper_1_p1 - ramie 1 wycieraczki 1
wiper_1_p2 - ramie 2 wycieraczki 1
wiper_1_p3 - pióro     wycieraczki 1
wiper_2_p1 - ramie 1 wycieraczki 2
wiper_2_p2 - ramie 2 wycieraczki 2
wiper_2_p3 - pióro     wycieraczki 2

Wycieraczki z nieparzystymi numerami (1, 3, 5, 7) animują się po osi +Y
Wycieraczki z parzystymi numerami (2, 4, 6, 8) animują się odwrotnie (tj -Y)
Dzięki temu rozwiązaniu łatwiej będzie po ustawiać pivoty.

Ogólnie to najlepiej podpiąć pióro pod ramie nr. 1 - dzięki temu wycieraczka będzie leciała po szybie tak jak powinna.

Po zmianie kabiny, submodele wycieraczek z czoła A, przeskakują na czoło B (exe poprostu liczy je wtedy od tyłu)

Dzwiek:
Docelowo do dyspozycji w sekcji internaldata mamy wiperFromPark oraz wiperToPark (odpowiednio ruch wycieraczki z pozycji spoczynku do wychylenia, i drugi w drugą stronę). Aktualnie exe tylko wczytuje te dźwięki, lecz logiki ich odtwarzania jeszcze nie ma.

EXE standardowo na appveyorze (link w pierwszym wątku).

Dalsze plany? Podpiąć to do AI, żeby boty leciały na wycieraczkach w deszczu.

Czekam na zgłoszenia błędów i ewentualne propozycje co można by w tym bajzlu zmienić.

19
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 14 Stycznia 2025, 21:33:55 »
Eyooo nowe exe just dropped!

Co nowego:
- modele statyczne mogą mieć zestaw submodeli pokazywanych w zależności od pory roku. Mamy:
  • winter_variant   - wariant zimowy
  • spring_variant   - wariant wiosenny
  • summer_variant - wariant letni
  • autumn_variant  - wariant jesienny

Jak to zastosować w modelu? Przykładowa hierarchia:


Wszystko co znajduje się po za tagami *_variant jest wspólne dla wszystkich pór roku.

Prezentacja działania (model zrobiony przez @lcddisplay)


Exe:
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r10.exe

PR: https://github.com/eu07/maszyna/pull/79

Uwaga: To exe zawiera wszystkie poprzednio dodane funkcjonalności, również te eksperymentalne!

20
Pojazdy / Odp: eu160
« dnia: 07 Stycznia 2025, 22:59:55 »
Stan prac na dzień 7.01.2025r.

Dawno nie prezentowaliśmy wam całokształtu, oto i on. Do poprawy są jeszcze drobne artefakty widoczne na pudle lokomotywy, ale to tylko kwestia czasu. Aktualnie zostały zakończone prace nad podwoziem lokomotywy i wózkami. Tak prezentuje się aktualna wersja modelu griffina:

Zdjęcie wysokiej rozdzielczości: https://i.imgur.com/WliAFx9.jpeg


21
Scenerie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 23 Grudnia 2024, 20:48:06 »
Cześć, od dziś sceneria jest dostępna w ramach otwartych testów. Zapraszam do zapoznania się z aktualizacją w 1 poście.

22
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 24 Listopada 2024, 15:20:07 »
Stacja Zagórz

PONSZ i PIPEWIRE na Całkowie

23
**[Akcja Aktywizacyjna: Poszukiwani Twórcy Otoczenia]**
**Hej, Forumowicze!**

Potrzebujemy Waszej pomocy w ważnym przedsięwzięciu! 😊

W związku z nowymi projektami scenerii, który ma na celu wierne odwzorowanie otoczenia, szukamy utalentowanych osób z zacięciem do detali, które potrafią odtwarzać rzeczywistość w sposób precyzyjny i kreatywny. Jeżeli umiesz z pasją przenosić otaczający świat na medium artystyczne lub technologiczne, ta akcja jest właśnie dla Ciebie!

Jak możesz się zaangażować? 
  • Zgłoś się! Opisz swoje umiejętności, pokaż przykłady swoich prac, a my odezwiemy się do Ciebie. 
  • Podziel się wiedzą! Jeśli znasz techniki, narzędzia lub sposoby na skuteczne odwzorowanie otoczenia, podziel się z innymi. 
  • Poleć znajomego! Może znasz kogoś, kto idealnie pasuje do tego projektu – daj im znać o tej inicjatywie. 
Czego oczekujemy? 
Cytuj
 
- Staranności i precyzji w odwzorowywaniu detali.   
- Kreatywnego podejścia do projektowania przestrzeni. 
 

Co oferujemy? 
  • Możliwość udziału w inspirującym projekcie. 
  • Szansę na rozwój swoich umiejętności i poznanie ciekawych osób, oraz zdjecie pamiątkowe z @JAN21
  • Wyróżnienie w ramach społeczności i potencjalną współpracę w przyszłych inicjatywach. 
 

Jeśli chcesz dołączyć lub dowiedzieć się więcej, śmiało pisz w odpowiedzi do tego wątku albo kontaktuj się bezpośrednio z nami! 💬

Razem możemy stworzyć coś niesamowitego! 🌍✨ 

--- 
Czekamy na Wasze zgłoszenia! 💪

24
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 05 Lipca 2024, 12:28:43 »
Animowane ludziki powodują niestabliność FPS, przez co gra nie jest płynna, mimo, że bez synchronizacji pionowej na bałtyku osiągam ok. ponad 100 FPS, to wraz z ogranicznikiem FPS do 60 i synchronizacją pionową występują skoki pomiędzy 51 a 59 FPS, co powoduje klatkowanie i zacinanie obrazu i nie ma płynności gry. Trzeba by się zastanowić, czy nie lepiej byłoby zrobić jakiś wyłącznik tych animowanych ludzików np. w starterze dodatkowa zakładka (tak jak pogoda itd) przy scenariuszu "Dodatkowe" i do zaznaczenia, czy mają być animowane ludziki, czy nie. Nie tylko by to miało zastosowanie do tego, ale do innych includów w sceneriach, np. auta na scenerii, mikole, czy roślinność, oczywiście można to zrobić z poziomu plików zakomentowując dany include, ale dla zwykłego użytkownika lepszą opcją byłoby wprowadzenie tego do startera @szczawik.

25
Publikacje / Odp: MaSzyna 24.06
« dnia: 25 Czerwca 2024, 19:54:06 »
Lista zmian

Wprowadzono:
  • scenerię realistyczną - Linia Kolejowa nr. 107 Zagórz - Łupków @JAN21, @Toprus, @lcddisplay, @gg, @DominiczekTS2009, @mati222, @Kawup, @Kermit, @szogun, @hanys, @M79r, @jakisrandomowynoob, @maciekt268, @ESK8
  • scenerię realistyczną - Cukrownia Glinojeck @JAN21, @Toprus, @lcddisplay, @Vanquish
  • dedykowaną kabinę do lokomotyw Siemens Eurosprinter @Miłosz Dorsz, @Sawi, @jakubg1, @hanys, @Mateusz Adamczyk, @loko, @x_Zielu
  • scenariusz "wrzosy_tme332130" Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy lub Dębica - Sandomierz Towarowy @matek123
  • paczkę elektrycznych zespołów trakcyjnych Pesa Elf w wersjach 27WE i 27WEb oraz EN76 w nowym schemacie malowania Kolei Śląskich @hanys, @Kermit, @DieselPower, @youBy, @Joachimowicz, @jakubg1
  • paczkę elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls w wersji Koleje Mazowieckie, Koleje Małopolskie, SKM Trójmiasto, Polregio Pomorskie @DieselPower, @Kermit, @hanys, @x_Zielu, @Hirek
  • paczkę elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57AKM po modernizacji w zakładach Newag w roku 2011 @RafaPolska424, @Kermit, @FORDAN, @Zefirek
  • elektryczny zespół trakcyjny EN71KM @Kermit, @hanys
  • paczkę tekstur wagonów pasażerskich 140A, 141A-10 i 113Aa @RafaPolska424
  • paczkę tekstur wagonów pasażerskich B84, B86 i G77 @DieselPower
  • paczkę tekstur czeskich wagonów pasażerskich YB @RafaPolska424
  • lokomotywę EP09-012 wyposażoną w system ERTMS/ETCS wraz z dedykowaną kabiną @Kermit, @Piterox1981
  • wagon 113Aa "RegioCafe" Polregio @x_Zielu, @DieselPower, @Sawi
  • paczkę wagonów cystern 434R, 435Ra, 437R, 438R, 440R, 443R @DieselPower
  • paczkę wagonów Fals (WAP) @DieselPower
  • paczkę tekstur węgierskich węglarek R462W @RafaPolska424
  • paczkę wagonów węglarek E06A @DieselPower
  • paczkę wagonów pasażerskich YB w różnych malowaniach przewoźnika České Dráhy @RafaPolska424
  • paczkę wagonów węglarek 430W i 430Wa @DieselPower
  • paczkę betonowych i drewnianych słupów średniego napięcia oraz budkę dróżnika 7A z Żelisławic @kawup
  • model stałej tarczy manewrowej @Toprus
  • model balonu na gorące powietrze @lcddisplay, @x_Zielu
  • nowe dźwięki hamulca Knorr w elektrycznych zespołach trakcyjnych EN57 @Kermit
  • model znaku kierunkowego na słupie betonowym @kawup
  • animowane modele pasażerów na peronach, możliwe do wstawienia na scenerii Bałtyk SKM1 @lcddisplay
  • statyczne i animowane modele kury @lcddisplay
  • dedykowane wnętrze dla czeskich wagonów B255 @RafaPolska424
  • model statyczny samochodu pod przykryciem @matek123
  • model wiaty peronowej ze stacji Koluszki @kawup
  • model kozła oporowego ze stacji Gdynia Chylonia @RafaPolska424
  • model czeskiego urządzenia stacjonarnego do ogrzewania pociągu @RafaPolska424
  • model tunelu kolejowego z miejscowości Łupków @lcddisplay
  • modele statyczne gołębia, wróbla i kruka @lcddisplay

Dekoracyjne modele statyczne autorstwa @lcddisplay:
  • łódki
  • rowery
  • ognisko
  • motocykl Jawa 250
  • stojaki na rowery
  • balon na gorące powietrze
  • chochoł
  • barierki
  • krowa i koń w różnych ubarwieniach
  • bocian

Modele dynamiczne:
  • autobus Scania Omnicity @koszowy
  • koparka Hanomag W350D @lcddisplay
  • ciężarówka Star 200 @Toprus
  • minibus Volkswagen T4 @lcddisplay
  • ludziki na hulajnodze @matek123, @Fuji8

Zaktualizowano:
  • animację nastawnika jazdy w EN57
  • fizykę hamulców EN57
  • kabinę do lokomotyw Traxx @Kermit, @Turbokibel, @jakubg1, @FORDAN, @Miłosz Dorsz

Dodano tekstury:
  • dla lokomotyw serii EU07, w tym: EU07-358'07, 4E-004'00, 303E-303'00;
  • dla lokomotyw serii ET22, w tym: ET22-895, ET22-1150;
  • dla lokomotyw serii ET25, w tym: ET25-001;
  • dla lokomotyw serii E186, w tym: E186-244;
  • dla lokomotyw serii ES64F4, w tym: ES64F4-158, ES64F4-201;
  • dla lokomotyw serii 181, w tym: 181 083, 181 100, 181 116;
  • dla lokomotyw serii 182, w tym: 182 155;
  • dla lokomotyw serii 183, w tym: 183.016-5;
  • dla lokomotyw serii 742, w tym: 742 280;
  • dla lokomotyw serii 751, w tym: 751.174-4;
  • dla lokomotyw serii 754, w tym: 754 050-3'07;
  • dla lokomotyw serii T448p, w tym: T448p-036, T448p-082, T448p-113, T448p-150;
  • dla lokomotyw serii SM42, w tym: SM42-633;
  • dla lokomotyw serii SU42, w tym: SU42-518;
  • dla lokomotyw serii SU46, w tym: SU46-020'94, SU46-036'95, SU46-039"99, SU46-041'99, SU46-044'95, SU46-047'96, SU46-029'23;
  • dla lokomotyw serii E6ACTa, w tym: E6ACTa-007'20, E6ACTa-007'21;
  • dla elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57, w tym: EN57-1508'06, EN57-1590'02, EN57-1806'01;
  • dla elektrycznych zespołów trakcyjnych 45WE, w tym: 45WE-007, EN90-009;
  • dla elektrycznych zespołów trakcyjnych 31WE, w tym: 31WE-027, 31WE-028, EN78-001, EN79-002;
  • dla elektrycznych zespołów trakcyjnych EN71, w tym: EN71-017;
  • dla lokomotyw serii M62, w tym: M62-1154, M62-1891, 628 178;
  • dla lokomotyw serii ST43, w tym: ST43-199'00;
  • dla lokomotyw serii ST44, w tym: ST44-282, ST44-1030;
  • dla lokomotyw serii ET21, w tym: ET21-218'97;
  • dla wagonów 408W, w tym: Eaos 0785;
  • dla wagonów 111AMM, w tym: 111AMM-20 78 314-6;
  • dla wagonów 168A, w tym: 31 51 84 78 065-6;
  • dla wagonów 111Arow, w tym: 31 51 84 78 030-0;

Niezależnie od powyższych w najnowszym wydaniu wprowadzono szereg poprawek w poszczególnych modelach, sceneriach czy scenariuszach, które zostały wykryte od czasu premiery poprzedniego wydania.


26
Publikacje / MaSzyna 24.06
« dnia: 25 Czerwca 2024, 19:53:56 »


Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 24.06!

POBIERZ INSTALATOR


NIE należy instalować do folderów systemowych, takich jak Pulpit, User Files czy Program Files!
Powiadomienia Windows Smart Screen i antywirusowe należy zignorować.
Wymagane wolne miejsce na dysku do procesu czystej instalacji: 72 GiB (77 GB).



Możliwe jest wsparcie finansowe na rzecz m.in. tej i przyszłych paczek całościowych. Szczegóły:



27
Modele / Odp: "MaSzynowy Zakład Komunikacji" - dodatki Koszowego
« dnia: 24 Czerwca 2024, 19:51:12 »
Mam ważny apel, poszukuję osoby, która potrafi wypalać AO, potrzebuję tego do modelu przyczepki, nad którą pracuję. Kontakt priv. Nieaktualne.

28
Właśnie zacząłem podłączanie swojego i chce to zrobić jako drabinka rezystorowa do PINu analogowego w ATmega. Zależy czy masz oryginalny nastawnik. Ja mam i użyję jak narazie 6 styczniów (do  6 pozycji). Zależność nastawnika kierunkowego i pozycji „najprzód 1” i „naprzód 2” - będę uaktualniał. Na tej samej zasadzie czyli drabince rezystorowej.

29
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 17:18:26 »


Próbuję swoich sił w montowaniu. Przedstawiam amatorski filmik dotyczący wydanego modelu Scania Omnicity do Maszyny. Za widoczne błędy przepraszam, następne filmy będą w lepszej jakości. ;)

30
Forum / Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 10:32:10 »
Potrzebujemy zmian.

Kontekst sytuacji: Milek w styczniu zapowiedział paczkę w marcu. 18 lutego padła propozycja wydania paczki 14.03 (z przerwą na wydawanie od końca lutego w celu testowania paczki). 8 marca dostaliśmy odpowiedź od Milka, że proponuje on wydanie paczki 23 marca. Jak doskonale wiemy, paczka nie wyszła. Od tego czasu, mimo pytania, co z tym terminem, nie mamy żadnego kontaktu z Milkiem, a i sam Milek zalogował się na forum ostatni raz 25 marca.

Milek niestety znowu nie jest responsywny, w naszej opinii potrzebujemy bieżącego rozwiązania problemu w postaci:
1. Mianowania @Miłosz Dorsz na administratora. Mimo wszystko, w aktualnej strukturze, potrzebujemy aktywnego administratora.
2. Przywrócenie do WR @Hirek i powierzenie mu zadania generowania paczek, bo Milek kolejny raz zawodzi w tej kwestii. Propozycja: paczka całościowa raz na rok + patche co 3 miesiące.

Dlaczego uważamy, że regularne wydawanie paczek całościowych jest takie ważne?
- Do testu wielu dodatków potrzebne są pliki, które pochodzą z dodatków wydanych kilka miesięcy wcześniej. Może to oznaczać czekanie wielu miesięcy na możliwość przetestowania dodatku. Co prawda @jakubg1 opublikował jakiś czas temu poradnik jak pobierać dodatki za pomocą programu TortoiseSVN, jednak aby w pełni przetestować dodatek konieczne może się okazać pobranie zawartości wielu niezależnych folderów, usunięcie odpowiednich plików E3D oraz inne trudne dla chętnych początkujących procedury, stanowiące dość wysoki próg wejścia dla potencjalnych deweloperów.
- Scenerie w dziale "Na warsztacie" wymagają obiektów, które nie zostały jeszcze opublikowane w najnowszej wersji symulatora, lecz zostały dodane na repozytorium wiele miesięcy temu. Może to spowodować stagnację w rozwoju scenerii bądź jej dostosowania do najnowszej wersji MaSzyny, a co za tym idzie, jeszcze bardziej opóźnić jej oficjalny debiut w paczce całościowej.

Przedstawione postulaty nie są odrzuceniem propozycji z innych wątków, tylko reakcją na bieżący problem. Proces restrukturyzacji musi być przedyskutowany i zapewne chwilę zajmie, poza tym jego dopracowanie jest trudne ze względu na znikomą aktywność Milka, a problem braku osoby decyzyjnej i osoby do składania paczek jest bieżący i niezależny od wszelkich pomysłów na zmianę struktury zarządzania.

Ponadto, rozmowa o potencjalnych zmianach trwa 8 miesięcy, Milek nie jest zbytnio aktywny, żadnej zmiany nie ma, a szansy na szybkie wprowadzenie tych zmian również nie widzimy.

Mamy również świadomość, co swego czasu zrobił Hirek, ale z racji na upływ czasu, aktualną postawę Hirka oraz posiadane przez niego kompetencje, uważamy, że przywrócenie go do WR będzie dobrym pomysłem.

Strony: [1]