Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - gup1254

Strony: [1]
1
Bocznica / Odp: "Manewrowo" luzem?
« dnia: 10 Kwietnia 2022, 17:24:14 »
Złotą łopatę dla tego pana, odkop po prawie 16 latach to chyba nowy rekord.

2
Publikacje / MaSzyna 22.03
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 21:33:45 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 22.03! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na marzec 2022 roku.
Jest to samodzielna paczka i należy ją zainstalować do pustego folderu, nie należy instalować w folderach systemowych, gdzie X to litera dysku systemowego:
X:\ProgramData, X:\Program Files, X:\Windows.


POBIERZ

Instalator nie ma wykupionego podpisu certyfikowanego i będzie bardziej podejrzany dla antywirusów od poprzedniego.

Wymagane miejsce na dysku do instalacji MaSzyny 22.03: 43 GB


Instalacja manualna; Torrenta można też pobrać by seedować i wesprzeć nasz serwer:
Torrent: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r7997.zip.torrent (pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do nowego katalogu)
Poniższe pliki wypakować do folderu symulatora:
Patch1: https://stuff.eu07.pl/maszyna-diff-r7997-r8037.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exefiles_common.zip
I zależnie od wersji systemu operacyjnego X64:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exe_win64.zip
X86:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exe_win32.zip

Starter: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter220327.zip
Rainsted: https://eu07.pl/userfiles/22158/rainsted.zip
Pliki dla twórców map: https://eu07.pl/userfiles/22158/placeholdery_nodebank.zip

Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT:
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z


3
Symulator / Odp: Addon do Blendera
« dnia: 20 Lutego 2022, 15:19:46 »
Aktualizacja 20-02-2022:

Rewolucyjna wersja, lista zmian jest bardzo długa. Skupiłem się na podniesieniu bezstratności danych, w szczególności w zakresie shadingu geometrii.

  • przebudowany system includów, dedykowane rozwiązanie zamiast kolekcji. Można już używać kolekcji w dowolny sposób, przy okazji nie ma już bezsensownego ograniczenia w postaci braku eksportu obiektów nie leżących bezpośrednio w Scene Collection.
  • przebudowany import geometrii. Jeśli submodel ma trójkąty zdefiniowane bez jawnych normalnych, to są one na etapie importu liczone na podstawie smooth grup i zapisywane w meshu jako Custom Split Normals Data.
    W przypadku, gdy w modelu występują przylegające do siebie płaszczyzny o odwrotnych orientacjach, to zostaną one zaimportowane prawidłowo, tzn. tworzące je wierzchołki nie zostaną połączone.
  • usunięty przełącznik "Use explicit normals". Aktualnie wszystkie modele eksportują się do formatu T3D w formie indeksowanej geometrii.
  • zmiany w obsłudzie obiektów typu Spot (FreeSpotLight): domyślnie wstawiają się one z wartością Selfillum=2.
    Dopracowano import i eksport parametrów HotspotAngle i FalloffAngle. Dotychczasowy kod obsługujący eksport tych parametrów pochodził jeszcze ze skryptu firleja i nie do końca był poprawny. Po zmianach import i eksport tych parametrów stał się całkowicie bezstratny.
  • usunięte podawanie ścieżek do repla na etapie importu. W zamian na obiektach, które mają zdefiniowane tekstury wymienne tworzone są puste materiały, w których miejsce można następnie zaimportować wybrany materiał
  • submodele typu Mesh które nie zawierają geometrii są importowane do Blendera jako obiekty Empty (Plain Axes), oraz w drugą stronę: Obiekty typu Empty (o dowolnym podtypie) są eksportowane jako pusty submodel typu Mesh.
  • poprawiony zakres parametru selfillum na <-1;2>
  • Dodany moduł Model Preview, czyli system który pozwala na szybki podgląd modelu w silniku MaSzyny.
  • W przypadku wystąpienia krytycznego błędu skryptu w czasie eksportu zawartość docelowego pliku nie ulega nadpisaniu.
  • Opacity dla eksportowanego submodelu określane jest na podstawie ustawień aktywnego materiału (ustawienia znajdują się w zakładce Viewport Display - są to opcje Blend Mode oraz Clip Threshold). Parametr opacity w panelu T3D Properties pełni teraz rolę wartości zapasowej w przypadku braku materiału na submodelu. Również ustawianie odpowiednich trybów blendu alfy jest rozwiązane automatycznie po stronie importera materiałów.
  • Root path ustawiany jest indywidualnie dla każdego pliku blend (pod nazwą environment path). W miarę możliwości ustawi się on sam podczas importowania assetów.
  • dedykowane narzędzia do wczytywania materiałów i tekstur MaSzynowych, dbające o prawidłowe wczytanie i konfigurację wyświetlania materiału w silniku blendera

Link do najnowszej wersji oraz instrukcji znajduję się w pierwszej wiadomości. Problemy i sugestie rozwoju należy zgłaszać w osobnym wątku.

Tymczasowo wycofane zostały również narzędzia związane z plikami SCN. Rozwój skryptów będzie się teraz skupiał właśnie na nich i będą one udostępniane sukcesywnie w kolejnych wersjach.

4
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 18 Lutego 2022, 20:01:43 »
Poważnie MaxDistance? Aż dziw bierze, bo błąd mówi o tym że gdzieś jest materiał do którego niepodpięta jest tekstura w node tree (to też już naprawione w nowej wersji). No ale skoro działa to dobrze :)

5
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 18 Lutego 2022, 12:23:29 »
Nowa wersja skryptów już kończy etap testów, o ile nic mi chłopaki nie wykryją poważnego to wypuszczę na dniach, a może i jutro.

6
WWW / Odp: Dostęp do repozytorium SVN
« dnia: 16 Lutego 2022, 01:35:58 »
Pobieranie plików z websvn zostało wyłączone ze względu na zapychanie serwera plikami tymczasowymi. W zamian za to użytkownicy (>= 30 postów) otrzymali dostęp RO do https://eu07.pl/svn/pctga/

7
Bieżące Symulatorowe / Odp: EN57AKM Kolei Mazowieckich
« dnia: 07 Lutego 2022, 13:34:08 »
Do SPOTa, czyli ex "Choppera".

8
Flaga zniszczeń danego przęsła. Składnia jest na wiki. Odczytać które przęsło jest które możesz w edytorze scn rainsteda. Jakby nie działało, to możesz zawsze skasować jedno przęsło. Złamie jak wjedziesz pod kolejne zaczynające się poniżej ślizgu.

Strony: [1]