Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Feliks

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 09 Grudnia 2021, 11:29:06 »
Co to jest rok na zrobienie odcinka ponad 200km, dwutorowego, zelektryfikowanego z SBL. W dodatku mając godzine czasu dla siebie dziennie gdzie nie co dzień się chce. Wątpię, że do końca 2022 się wyrobię. W załączniku widok na Bydgoszcz Główną Tow (BGB). Na pierwszym planie tory linii Kutno - Piła.

2
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 10 Czerwca 2021, 13:09:14 »
Świetna robota. Już się nie mogę doczekać wydania. Kiedy ??? Mam nadzieję, że jeszcze w tym półroczu, a nie pod koniec przyszłego półrocza. Jedna rzecz tylko nie pasuje w tym wszystkim. Paczkomaty i samochody z lat PRL u i lat 80, 90 tych. Reszta super.

3
Na warsztacie / Odp: M2 w Warszawie
« dnia: 25 Maja 2021, 20:34:51 »
Jak sama data wydania wskazuje to było wydane na 1 kwietnia. Kolega Danniel zajmował się głównie Rainstedem. Teraz nie ma czasu. Tory są, całkiem realnie położone. Jak ktoś chce, to może wymodelować otoczenie.

4
Bocznica / Odp: Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 11 Maja 2021, 14:19:07 »
AI= sztuczna inteligencja. Prowadzi tą lokomotywę tylko komputer w dużym uproszczeniu.

5
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tabor
« dnia: 07 Maja 2021, 21:49:38 »
Najłatwiej otworzyć tekstures txt, odszukać wpis tekstury bazowej, skopiować go i zmienić nazwę tekstury. Nazwa tekstury to pierwszy parametr wpisu.

6
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 02 Lutego 2021, 16:43:05 »
Niestety @AIR, ale jesteśmy w mniejszości. Mało kto zwraca uwagę na profil pionowy, bo mało kto miał okazję się przejechać na takich trasach, bo gdzie? Na wiecznie zepsutej L61? Czy na Mocznikach o których już chyba wszyscy zapomnieli? Nie wszyscy też chcą sobie utrudniać grę.
Skończymy L61, Pozdze wyda węglówkę, lud pojeździ, lud się wypowie i będzie wiadomo, czy jest sens się z tym męczyć.
Skoro nie ma dużych szans na połączenie jednego z drugim i z trzecim to nie róbmy wojenki, który odcinek jest lepszy, bo większej różnicy to i tak nikomu nie zrobi, poza tym którzy kierują się sentymentem.

7
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 24 Listopada 2020, 19:51:33 »
Na początku może byłem lekko sceptyczny - ale teraz to wygląda świetnie. Dla dekoracji bym jeszcze proponował też dodać jakieś zwierzątka, albo jakieś stare auto w polu. ;)

8
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 22 Listopada 2020, 10:22:52 »
Zapoznanie szlaku na Krzyżowej mi już przepadło ładne kilka lat wstecz. Po screenach widzę niesamowity postęp i cieszę się, że ta stara sceneria otrzymuje drugie życie. Z tego co pamiętam to dużo misji było zbyt krótkich w stosunku do długości scenerii. Trzymam kciuki !

Żeby tak jeszcze powróciła Linia546, która na czasy świetności była fajną scenerią. Dziś można powiedzieć, że to zapomniana sceneria ale po takiej modernizacji jak Krzyżowa też była by bardzo obiecująca. Miłej niedzieli wszystkim życzę !

9
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 20 Listopada 2020, 14:55:52 »
Powoli się uczę stawiać te domki w najwyższym standardzie, mam nadzieję, że ta wioseczka jest już profesjonalnie zrobiona. Oczywiście z wszelkimi ogrodzeniami i detalami.

10
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 14 Listopada 2020, 20:14:59 »
Brakuje trawy przy torach.

11
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 14 Listopada 2020, 17:14:12 »
Mi się podoba, fajnie że kolejna sceneria z "pustynnych" jest odświeżana, oby tylko doszło do końca wszystko ładnie, to i może scenariusze ktoś napisze nowe.

12
Na warsztacie / Odp: Sceneria scnBN
« dnia: 04 Października 2020, 12:33:22 »
Hej,
Czy mogę wiedzieć jak idzie z tą scenerią, ponieważ minęło dużo czasu od ostatniego posta. Nawet gdyby była niegotowa to fajnie gdybyś wrzucił to co gotowe.
Pozdrawiam.

13
Na warsztacie / Odp: Połączenie kilku tras?
« dnia: 15 Maja 2020, 07:40:02 »
....(dotyczy tych dopracowanych, nie trasy do Zakopanego z torem jedynie).
O, a kolega to skąd ma Zakopiankę? Nie daje mi to spać od... teraz.

14
Na warsztacie / Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 03 Marca 2020, 21:29:03 »
Wątek powiązany z https://td2.info.pl/inna-tworczosc/nowy-zewnetrzny-edytor-do-td2/msg62058/?topicseen#msg62058

Witam.
Na wstępie powiem że obecną wersję programu raczej należy traktować jako ciekawostkę niżeli coś przydatnego.
Nie jest to raczej edytor (przynajmniej w obecnej wersji) lecz program przeznaczony do generowania terenu na podstawie heightmap.
Program pozwala wyeksportować gotowy plik SCN.
Przykładowy teren wygenerowany za pomocą programu:
https://eu07.pl/userfiles/23716/image76dc224ff8799a61.png

i wygenerowany plik SCN otwarty w Maszynie
https://eu07.pl/userfiles/23716/image.png

Instrukcja obsługi programu:
Poruszanie kamerą za pomocą klawiatury (WSADQE i strzałki)
Wybieramy rozmiary siatki - muszą być takie same jak rozdzielczość heightmapy.
Ustawiamy mnożnik (zalecane 30)
Podajemy pełną ścieżkę dostępu do naszej heightmapy
Generujemy podgląd...
Jak nam się spodoba to możemy wygenerować plik SCN, podajemy w polu poniżej tekstu "wyjściowy plik scn" dokładną ścieżkę naszego pliku np:
C:\Users\skors\Documents\test.scnProgram sam utworzy plik jeśli go nie ma w tej lokacji (program nie tworzy folderów).
Dla wygody użytkownika program generuje kawałek toru oraz ustawia tam drezynę - dzięki czemu wygenerowany plik można łatwo uruchomić z poziomu programu Rainsted (w przyszłości będzie możliwość wyłączenia tej funkcji)

Link do programu (V0.1): https://drive.google.com/file/d/1J98AkrZhdRWg__fHFKOQkDVnb_uPSr-D/view?usp=sharing

W paczce są przykładowe heightmapy.


W przyszłości planuję dodać możliwość ustawiania torów i obiektów.
Obecnie pracuję nad dodaniem algorytmu który by usuwał zbędne terrainpointy (tak w skrócie).
Ze względu na prostotę plików zapisów planuję też dodać możliwość konwersji map z Maszyny do TD2 (i Vice-versa)

Za cel postawiłem sobie stworzenie edytora który w obsłudze i działaniu będzie przypominał ten z trainza.
Możliwe jest przy takiej metodzie zapisu używanie pędzli (do edycji terenu) znanych właśnie z trainzowego edytora.


TODO:
-Możliwość ustawiania skali generowanych terrainpointów
-Wprowadzenie generowania krzywych beziera (w przyszłości pozwoli to na generowanie torów)

15
Na warsztacie / Linia053_Wrzosy
« dnia: 16 Sierpnia 2019, 20:15:06 »
Dobry Wieczór MaSzynowemu Państwu.

W ostatnich tygodniach pracowałem sobie w wolnych chwilach nad sceneryjką. Skromne 37 kilometrów linii dwutorowej z prędkościami 100-120 km/h, kilka stacji, sporo przystanków. Utrzymana w stylu zmodernizowanej magistrali, na końcu linii nieco większa stacja. Zrobiłem mały eksperyment - wziąłem Linię 053, obróciłem swoją scenerię tak aby na wylocie z Dębicy jechać do pierwszej stacji "mojej" scenerii i jakoś to razem połączyć. Tym samym 68 kilometrów oryginalnej L053 z 37 "mojej" daje nam scenerię ~105 kilometrów szlaku. Wyszło to, co w załączniku. Wziąłem najlepszą wersję L053 jaką udało mi się znaleźć, czyli ostatnie przeróbki @Transkei'a. L053 jest całkowicie nieruszona. Sceneria jest utrzymana w podobnym klimacie co L053, czyli wszędzie mamy blokadę jednoodstępową półsamoczynną (PP).



Mamy tak naprawdę cztery szlaki:
a) pierwotna L053 Sandomierz - Dębica
b) szlak Dębica - Nowa Ruda podg: szlak dwutorowy, prędkości 100-140 km/h
c) Nowa Ruda podg - Arkadia podg: szlak jednotorowy, prędkości 100-120 km/h
d) Arkadia podg - Wolica: szlak dwutorowy, prędkości 100-130 km/h

Odcinek A to około 70 km, natomiast odcinki B - D to około 85 kilometrów, razem wyjdzie nam jakieś 150-160 kilometrów szlaku do jazdy.

Zady:
- jest płasko. Bardzo mi przykro, ale nie umiem robić ładnego terenu, który byłby urozmaicony pagórkami, wzniesieniami itd. Oglądałem poradniki, wzorowałem się na innych sceneriach no ale najzwyczajniej w świecie mi to nie wychodzi
- otoczenie czasem niedopracowane, ale starałem się pustych miejsc nie zostawiać. Widać tendencję do powtarzalności rozwiązań.

Walety:
- jest sceneria, po której można jeździć siudemkami


Do zrobienia:
- sieć trakcyjna


tl;dr
Nowa sceneria.

16
Na warsztacie / Sceneria "Lk 213"
« dnia: 24 Marca 2018, 22:42:39 »
Dobry Wieczór!
Chcę wam pokazać stan prac nad scenerią "Lk213".Jest ona robiona w całości w rainstedzie a oto stan prac nad nią.
(na razie robie Hel)
oraz

17
Na warsztacie / ED161xh
« dnia: 30 Października 2017, 10:03:47 »
Witam.
Udało mi się zebrać minimum niezbędne do rozpoczęcia pracy nad ED161 Pesa Dart.

Na chwilę obecną posiadam:
-zdjęcia podglądowe
-rysunki wózków
-rysunki techniczne pudła
-kilka ‚wycinków’ z pełnej dokumentacji, m.in: instrukcję obsługi pojazdu,opis elementów sterujących wraz z rysunkami,pełen opis systemów hamulca

Brakujące materiały:

-sprostowanie: brakujący rysunek techniczny wnętrza kabiny
-dźwięki
-zdjęcie podglądowe drzwi pojazdu
-zdjęcia do wykorzystania na tekstury

Oficjalnie, rozpoczynam pracę nad Dartem, ale chciałbym od razu zaznaczyć, że jest to projekt bez określonego terminu ukończenia.
Osoby chętne do współpracy  proszę o wiadomości prywatne

Pozdrawiam!

-----
Po raz kolejny użytkownikom z krótkim stażem na forum przypominam - apel o pomoc w kwestii materiałów zawsze zostanie lepiej przyjęty, gdy przedstawi się jakikolwiek stan prac. Poza "minimum niezbędne do rozpoczęcia prac" nie napisałeś nic na ten temat.

Zbędne posty z wątku usuwam.

@macius5991



18
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 02 Kwietnia 2017, 11:33:12 »
Chyba, że w przyszłości ktoś zrobi asynchroniczny EN57?
Ja już z miesiąc temu zrobiłem, problem w tym że jest fikcyjny i ma paintowe malowanie (i nie ma ekranu, chyba że ktoś zechciałby przerobić kabinę, ale ponieważ to fikcyjny pojazd, raczej nie będzie chętnych).
http://eu07.pl/userfiles/22592/priv-en57m.7z
Brak wpisu do textures, ponieważ dodatek z wyświetlaczami do EN57 uszkodził ten plik więc go usunąłem. Screen: http://eu07.pl/userfiles/22592/priv-2017-03-12_at_12-19-04.png

Jeszcze podstawowe dane jednostki:
- Vmax = 160km/h,
- moc silnika 3300kW (jeśli dobry parametr (Pmax) z *.fiz odczytałem),
- 2 sprężarki (te same co w oryginalnym EN57, jedna w RA, druga w RB),
- tymczasowo brak hamowania ED (można hamować przeciwprądem).
Pozdrawiam.

EDIT: Obiecany wpis do textures:
EN57M-1491RA.TGA=6BAV,EN57-RA,EN57-608RA
EN57M-1491RB.TGA=6BBV,EN57-RB,EN57-608RB
EN57M-1491S.TGA=6BSV,EN57-S,EN57-608S
EDIT2: Zapomniałem jeszcze o tym, że w *.mmd jest dźwięk którego nie ma w paczce - BR480menet4.wav którego nie załączę ze względu na to iż jest on dołączony do symulatora VonVez i brak jest zgody na jego publikację na łamach tutejszego forum.

20
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« dnia: 07 Lutego 2016, 21:09:51 »
A co byście powiedzieli na scenerię w wersji Czeskiej? W sensie, czeska SBLka, czeskie przejazdy, czeskie... wszystko?

Strony: [1]