Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Antoni550

Strony: [1]
1
Symulator / Odp: Holowanie Ezt lokomotywą
« dnia: 19 Kwietnia 2024, 12:23:43 »
Jeżeli masz na ten temat wiedzę, to możesz spróbować sił w napisaniu odpowiedniej fizyki/funkcji wyżej wymienionej jazdy. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby taką fizykę zaimplementować... Możesz dołożyć swoją cegiełkę do symulatora.

Równocześnie przypominam, że Maszyna to projekt fanowski, w którym każdy twórca poświęca swój wolny i cenny czas. Serdecznie zapraszamy do zrobienia takiego trybu.

2
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 12 Lutego 2024, 19:05:55 »
Przecież w tytule scenariusza, który uruchamiasz (linia 107 południe) WYRAŹNIE jest napisane, że obejmuje linię kolejową 107. Ona kończy się właśnie w Zagórzu.

Fiat nie powinien być dostępny na tym scenariuszu do prowadzenia, prawdopodobnie masz zaznaczoną opcję "Pokazuj pociągi AI" w Starterze i dlatego ci się pokazuje w liście składów.

3
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 10 Lutego 2024, 21:57:03 »
Czysto formalnie, aby utrzymywać kronikę scenerii - dzisiaj wrzuciliśmy pierwszą część (lk107) na test dodatków.

4
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 07 Stycznia 2024, 11:45:54 »
Mam przeróbkę z ks_34800 jako IC z Sandomierza do Wolicy. Ale dopisałem tylko przeloty do Turowa sterowane przez użytkownika pod Shift+Num[liczba] i edytowałem RJ. Pewnie lepiej napisać coś od początku, bo efekt nie jest zadowalający.

5
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 06 Stycznia 2024, 19:53:41 »
Fajnie by było mieć pasażerskie do prowadzenia z Wolicy do Sandomierza i z powrotem. Jak by co mogę nagrać komunikaty megafonowe dla stacji, obojętne do jakiej.

6
Na warsztacie / Odp: Przeróbki kabin Wacka
« dnia: 14 Grudnia 2023, 12:10:20 »
Jak tak wam dobrze idzie z kabina su to moze namowie do przerobienia kabiny dziewiatki pod wersje z okienkiem w drzwiach? Duzo roboty przy tym by nie bylo.

7
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 28 Listopada 2023, 11:53:54 »
Projekt stanął przez brak fizyki dla lokomotyw tranzystorowych i tyrystorowych.
Brak też zakompilowanego zadajnika jazdy typowego dla serii 163 i pochodnych oraz brak fizyki hamulca Dako.
Brak też jakiejkolwiek informacji na jakim etapie jest konwersja modelu zewnętrznego i jego finalizacja.

8
Na warsztacie / Odp: Nowe dymy (do pobrania)!
« dnia: 21 Listopada 2023, 22:42:38 »
Będzie dostępna aktualna wersja lub nowy link?

9
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 16 Listopada 2023, 12:51:47 »
Myślę, że dużo szybciej biura zastąpi AI niż pracowników fizycznych. Już teraz masz dostępne oprogramowanie które nadzorowane przez jednego pracownika wykona prace kilkudziesięciu spedytorów w transporcie drogowym.

10
Na warsztacie / Odp: TLK 38205 Sandomierz - Wolica
« dnia: 02 Listopada 2023, 08:55:02 »
Ja się bardzo cieszę, że ktoś wreszcie się podjął zrobienia jakiegoś scenariusza. Nie mam nic przeciwko.

11
Na warsztacie / Odp: TLK 38205 Sandomierz - Wolica
« dnia: 01 Listopada 2023, 22:42:00 »
Na międzynarodowy skład zwykle polecam opoczniankę EP09-043 z wagonami ČD. Wtedy jest vmax 140 i wszyscy są zadowoleni...

12
Na warsztacie / Odp: TLK 38205 Sandomierz - Wolica
« dnia: 01 Listopada 2023, 19:39:34 »
Jak bedziesz formowal sklady to wez pod uwage predkosci na szlaku. Dla tego tlk mozna by zapiac ep08 i 140 smigac.

13
Na warsztacie / Odp: Nowy wariant kabiny EN57
« dnia: 22 Października 2023, 22:50:04 »
Dla mnie to wygląda bardzo przyzwoicie. Przypomina trochę kabinę z Szczecińskiej jednostki 1358 (zdj poniżej). Moja propozycja to: wymiana obramówek manometrów na szare. W maszynie nie mamy szarych jak pamiętam ale są białe z tej kabiny białej albo próbować zrobić teksturę do nich i będzie cacy. Grzałki też są w maszynie jakieś takie małe, a na zdjęciach z 1181 widać, że są dosyć spore na szybach ale chyba nie ma w maszynie takich dużych (może z starych 4E). No i też sterowanie wycieraczkami, twoja jednostka 1181 miała już elektryczne wycieraczki z plastikowym pokrętłem, a maszynowe kabiny kibli klasyczne mają jeszcze stare na pneumatyce z pokrętełkiem.

14
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 22 Października 2023, 10:29:10 »
Całość około 3,5h. Wolica Tow. - Dębica około 2 godz. 10 min. Dębica - Sandomierz Tow. około 80 minut.

15
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 20 Października 2023, 21:05:30 »
Zapowiedzi  megafonowych raczej nie trzeba. Ewentualnie może dla urozmaicenia coś wybierze się z istniejących zapowiedzi.

16
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 14 Września 2023, 12:04:59 »
Kaliska - jeden z lepszych projektów w MaSzynie; moim skromnym zdaniem - powinien znaleźć się w paczce. Sam bardzo bym chciał pomóc w jej udoskonaleniu, chociażby poprzez jej udekorowanie, bo miejscami jest nieco pustynna. Za dwa miesiące będę w stanie zaoferować pomoc z wyżej wspomnianego zakresu.
Długość trasy sprawia, że można się pobawić, potencjał jest, choćby w kawałku linii 131 (Działoszyn - ZWK), cały projekt przy zmyślnym scenariuszu będzie po prostu petardą :)

17
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 30 Sierpnia 2023, 23:00:39 »
masz jakieś gry na telefonie?

18
Kwestia pierwsza i najważniejsza, kto, jak i kiedy będzie to wstawiał? Ściany lasów trzeba wstawiać przez Maxa albo Blendera i jest to ostatnia rzecz którą komukolwiek by się w tych programach chciało robić.

Takie ściany na pewno miały by zaletę w postaci mniejszej zasobożerności, ale czy lepiej by wyglądały to już kwestia dyskusyjna. Pewne jest natomiast to, że w miejscu gdzie teren wychodzi wyżej niż tory, takie ściany nie mają racji bytu. Można je stawiać na płaskich połaciach i to, i tak w dalekiej odległości od torów.

19
Kolega wyżej dobrze mówi, z tym że nowej paczce jeszcze daleko do wydania. Trzeba ogarnąć węzeł Częstochowski oraz węzeł Kielecki pod względem sygnalizacji i sieci trakcyjnej, i dopiero będzie można szykować paczkę pod wydanie - czytaj: Raczej nie wcześniej niż za dwa miesiące.

Na ten moment nie zalecam pobierać, ani instalować wygrzebanej skądś starej paczki gdyż powoduje ona więcej problemów, niż generuje przyjemności z jazdy. Pozdrawiam serdecznie i wątek zamykam, żeby nikt tutaj nie śmiecił do momentu wydania nowej wersji.

20
Pisze się, tłumaczy, jak krowie na granicy, a i tak nikt nie słucha...

Po pierwsze to:
Cytuj
Do osób które mimo wszystko skądś zdobyły paczkę ze scenerią: Instalacja jest niezalecana, gdyż psuje działanie scenariuszy na podstawowej, paczkowej Linii 61.

A po drugie:
Cytuj
Ostrzeżenie - sceneria BARDZO (trochę mniej niż poprzednia) wymagająca sprzętowo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę oraz ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości. - Dotyczy, w paczce nie został zawarty plik .sbt.

21
Na warsztacie / Odp: Częstochowa: finalne porządkowanie
« dnia: 14 Sierpnia 2023, 17:08:14 »
Piszę o tym, co planowałem zrobić 10 lat temu, zanim "rozwój" skręcił w stronę przeformatowania kodu, zmiany kompilatora i pudrowania zastanej grafiki.

Ruch AI wraz z sygnalizacją miał być symulowany w uproszczony sposób (tzn. uproszczone wyliczanie prędkości składów) przez osobne programy zwane serwerami ruchu. Przy czym jeden serwer ruchu mógłby obsługiwać więcej niż jedną komórkę, ewentualnie wiele serwerów ruchu przekazywałoby sobie składy przejeżdżające przez granicę pomiędzy komórkami (w razie symulacji opóźnionych pociągów nie byłyby one wstawiane zgodnie z rozkładami). Nowa wczytana do symulacji komórka miałaby pobierany stan sygnalizacji oraz pociągi z serwera ruchu, przy czym do symulacji załadowane by było jednocześnie kilka komórek (czas przejazdu przez komórkę to kilka minut). Serwer ruchu by również informował o nowym składzie do wstawienia na już załadowane komórki. Serwer ruchu można by uruchomić lokalnie dla wybranej misji albo połączyć się do internetowej sieci serwerów ruchu obsługujących wybraną epokę (albo określone przesunięcie godzinowe, np. poranny ruch wieczorem rzeczywistego czasu). Lokalny serwer ruchu można by również zatrzymać, zapisać stan, po czym kontynuować symulację po dowolnie wybranym czasie. Serwery ruchu by miały uproszczone do minimum algorytmy przepuszczania składów przez stacje, ale w razie potrzeby można by się zalogować z pulpitem dyżurnego i przejąć sterowanie ręcznie (np. w celu prowadzenia manewrów).

Sklejanie komórek w trasę pasującą do wybranego rozkładu to jedno. Możliwość niezależnej edycji i weryfikacji komórek to drugie. Wersje historyczne poszczególnych stacji to trzecie. Dynamicznego wczytywania już pewnie nikt nie zrobi, bo po co? Ja od początku planowałem zrobienie całej Polski. Osiem lat temu przygotowana infrastruktura była na poziomie 20% polskiej sieci kolejowej, ale potrzebne było dodatkowe rozpoznanie w zakresie tworzenia terenu i otoczenia.

22
Cześć. Jako że jakiś czas temu repozytorium MaSzyny zostało udostępnione do pobierania dla wszystkich mających konto na forum, a w ostatnim czasie otwarty został test dodatków, w którym znajdują się dodatki wymagające plików z repozytorium, zdecydowałem się na napisanie tego poradnika, aby pomóc osobom, które nie są w stanie poradzić z dociąganiem plików samemu.

Zatem zaczynamy.

1. Pobieranie TortoiseSVN
Programów do pobierania treści z repozytorium jest kilka. Dlaczego TortoiseSVN? Używa go najwięcej deweloperów w symulatorze. Ponadto integruje się z Eksploratorem Windows, przez co używanie go jest łatwiejsze niż wpisywanie komend ręcznie. Przyda nam się to później.

Wchodzimy zatem na stronę programu, a konkretnie do zakładki Downloads: https://tortoisesvn.net/downloads.html
Przewijamy w dół i oczom naszym ukażą się takie guziki:


Wybieramy przyciski w górnym rzędzie, w dolnym znajduje się starsza wersja programu. W zależności od architektury/bitażu wybieramy opcję 32-bit, 64-bit lub ARM64. Jeżeli nie wiecie co kliknąć, a macie system Windows 10/11, na 99% prawidłową opcją będzie opcja 64-bit.
Pojawi wam się reklama, należy zamknąć ją krzyżykiem. Po jej zamknięciu zostaniemy przeniesieni na stronę SourceForge (ha tfu!) i po zakończeniu odliczania pobierze nam się plik instalatora.

Instalację możemy przeprowadzić z domyślnymi ustawieniami - nie trzeba nic zaznaczać.
Po zainstalowaniu programu sprawdzamy czy integracja z Eksploratorem Windows działa - wchodzimy na pulpit i klikamy prawym przyciskiem myszy. Powinny pojawić się dodatkowe przyciski, których nie było wcześniej:


Jeżeli takich przycisków nie ma, spróbuj ponownie uruchomić komputer.

2. Pobieranie folderu
Możemy teraz pobrać dowolną część (całość lub jakikolwiek folder wraz z zawartością) z repozytorium MaSzyny. Aby to uczynić, tworzymy sobie i wchodzimy do dowolnego folderu, gdzie ma pojawić się folder, który chcemy pobrać. Kilkamy prawym przyciskiem na puste pole w eksploratorze plików i wybieramy SVN Checkout....
Pojawi nam się takie okienko:


I tak oto:
- W sekcji Repository w pierwszym polu wpisujemy adres do naszego repozytorium. Zaczynać się on zawsze będzie od https://eu07.pl/svn/pctga/. Dalej jest struktura folderów taka, jak w plikach MaSzyny, co widać na załączonym przykładzie. Drugie pole to ścieżka docelowa - zostawiamy tak, jak wpisał nam komputer.
- W sekcji Checkout Depth nic nie ruszamy.
- W sekcji Revision możemy sobie wybrać, czy chcemy najbardziej aktualny zestaw plików (w większości przypadków to właśnie to chcemy zrobić), ewentualnie możemy wpisać numer rewizji w celu pobrania archiwalnych plików. Zalecam zostawić domyślne wartości.

Po wciśnięciu przycisku OK program poprosi nas o login i hasło. Wpisujemy dane z forum.
I to w sumie tyle, program powinien pobrać nam pliki. Po zakończeniu operacji ujrzymy napis Completed! i będziemy mogli zamknąć okno.

3. Aktualizowanie plików
Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na katalog, który pobraliśmy, otrzymujemy cały zestaw akcji, jakie możemy wykonać. Jeżeli już wcześniej pobieraliśmy folder, który został w międzyczasie zaktualizowany (np. poprawione błędy), pliki muszą zostać zaktualizowane do nowego stanu. Robimy to poprzez kliknięcie na taki folder i wybranie z menu operacji SVN Update. Pliki zostaną zaktualizowane automatycznie.

23
Bieżące Symulatorowe / Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 09 Sierpnia 2023, 04:48:04 »
Ten post jest odpowiedzią na powracające wciąż żądania, żeby przyznać innej osobie stanowisko administratora. Jest to prezentowane przez część osób aktywnych w projekcie jako panaceum na wszelkie problemy z którymi od dłuższego czasu boryka się projekt MaSzyny w sferze zarządzania.

Faktem jest, że w ostatnim okresie część członków administracji zrezygnowała ze stanowiska, a moja aktywność jest niewielka. Nie jestem jednak skłonny nominować nowych administratorów, zarówno ze względu na ostatnie doświadczenia z przyznawaniem dostępów osobom które nadwyrężyły nasze zaufanie, jak i moje przekonanie że żonglowanie rangami nie wprowadzi realnej zmiany jakościowej.

Podnosi się argument że nowa administracja miałaby ożywić projekt, jednak w jaki sposób miałoby się to wydarzyć? Przecież nie jest wymagane aprobata od administratora, żeby poprawiać błędy, tworzyć nową zawartość czy wprowadzać zmiany w exe.

W celu uregulowania tej sytuacji, chciałbym zaproponować pewne zmiany w funkcjonowaniu projektu. Niezmiennie od początku mojej aktywności jestem przeciwnikiem specjalnych stanowisk, ukrytych działów, limitu postów w działach, czy innych rozwiązań ograniczających transparentność (i co za tym idzie, ilość afer związanych z dostępem do ukrytej treści i wycieków stamtąd) jak i uniemożliwiających pełne zaangażowania nowych osób bez zbędnych przeszkód.

Proponuję więc:
- Zlikwidowanie działów niepublicznych (deweloperów, betatesterów, repozytorium, promocji, webmasterów, promotorów). Nie pełnią one istotnej funkcji, poza możliwością bycia punktem niezdrowych konfliktów. Należałoby tu zrobić przegląd zawartych w nich treści i wyciągniecie tego co możemy wykorzystać (są odpowiednie zgody itd.) do działów publicznych. Reszty, skoro i tak nie można wykorzystać niech zostanie jedynie w czeluściach archiwum serwera, bez ogólnego dostępu.
- Utworzenie zespołu składającego się z kilkunastu osób z doświadczeniem w projekcie, którego głównym zadaniem byłaby akceptacja zmian wprowadzanych na repozytorium symulatora. Nie wiązałoby się to z żadnymi dodatkowymi benefitami czy dostępem.
- Wprowadzenie przejrzystej procedury wprowadzania zmian na repozytorium, w formie zbliżonej do obecnego testu dodatków. Zmiany wymagałaby akceptacji przez powyższy zespół, np. przez aprobatę N jego członków.
- Zespół mógłby w jakiś sposób dodawać nowych członków, np. przez nominację przez N jego członków i następnie głosowanie większością.
- Dodawanie treści na mediach społecznościowych również przechodziłoby proces aprobaty tak samo jak dla zmian repo, zaakceptowany post wstawiany byłby na platformę przez administrację/moderację, ale to byłaby czynność jedynie techniczna.
- Aktualizacji repozytorium po zaakceptowaniu zmian dokonywałaby również administracja, moderacja i wyznaczone przez nią osoby, ale to byłaby czynność jedynie techniczna. Docelowo powinno zostać opracowane narzędzia które to zautomatyzują.
- Wprowadzony zostałby stały cykl wydawniczy paczki, w którym terminy byłyby ściśle określone, np. miesięczne czy kwartalne. Zawierałyby stan repozytorium na dany dzień, bez osobnej fazy wydawniczej, testów, przesuwania terminów bo coś się nie załapało, itd. Publikacją paczki zajmowała by się administracja i moderacja (w obecnej sytuacji pewnie ja), do momentu przygotowania narzędzi które będą to robić automatycznie.
- Administracja i wyznaczeni przez nich moderatorzy czuwaliby nad zachowaniem kultury wypowiedzi. Zasadniczym wyzwaniem jest niedopuszczenie do eskalacji wszelkich dymów i zatrzymanie ich na samym początku. Jeżeli regulamin jest w tych kwestiach niewystarczająco jasny, może warto wprowadzić dodatkowy CoC.

Oczywiście to tylko wstępny zarys propozycji. Jeżeli opinia społeczności byłaby pozytywna, to trzeba przygotować uszczegółowione zasady, w szczególności w zakresie sposobu akceptacji, głosowania/aprobaty N osób, sposobu nominacji nowych członków, sposobu wyboru początkowych członków zespołu itd. Zachęcam do propozycji w tym zakresie.

24
Na warsztacie / Odp: Częstochowa: finalne porządkowanie
« dnia: 19 Lipca 2023, 16:36:41 »
Mogę ze swojej strony zaproponować kolejną opcje: pozbywamy się całej obecnej Częstochowy, a ja wtedy do swojej części (Towarowa, Mirów, Kucelinka + Tramwaje), dorabiam Stradom, Gnaszyn i Osobową całkowicie na nowo, z terenem, siecią, drogami i sygnalizacją. Byłby to dobry start do akcji reanimacji wschodniej części L61.

25
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 09 Lipca 2023, 12:33:40 »
Dzisiaj film troszkę w innej formie, którego sklejenie zajęło trochę czasu, ze względu na czas pracy maszynisty, natomiast chciałem zaprezentować Wam moją opinię na temat Hybrydy od Newagu, troszkę informacji technicznych oraz wrażeń z użytkowania:

26
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 21 Czerwca 2023, 10:42:05 »
Rozumiem, ale po zatrzymaniu nie powinna siła tarcia po prostu zatrzymać cały skład? Pociąg ze screena poruszał się nadal po tak długim czasie (zahamował gdy wjeżdżałem do Herbów i w drodze powrotnej z Częstochowy nadal się poruszał). Odhamowany przestanie się poruszać, gdzie zahamowany będzie się tak snuł chyba w nieskończoność. Mowa tu o płaskim terenie.

27
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 20 Czerwca 2023, 23:50:07 »
Zauważyłem poważny błąd w fizyce. Podczas mocnego hamowania (przeważnie nagłym) wagony i/lub lokomotywa mogą wpaść w poślizg, który będzie istniał aż nie wyluzuje się składu. Niby nic wielkiego, ale to powoduje że cały pociąg się powoli przesuwa. Tyczy się to pojazdu kontrolowanego przez gracza jak i AI.

Tutaj przykład z linia61_regio gdzie jadąc EN71 w Herbach wjeżdżamy równocześnie z towarem na stację. W drodze powrotnej zauważyłem że towar się porusza. Screeny pokazują różnicę około 3-4 minut.

28
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 18 Czerwca 2023, 01:03:55 »
"West End Girls" na tyłach biedronki.

29
Bieżące kolejowe / Odp: Symulatory szkoleniowe.
« dnia: 16 Czerwca 2023, 16:00:07 »
Symulatory kolejowe nawet te najlepsze, a szkoliłem się na trzech różnych mocno średnio oddają jazdę prawdziwym składem. Bardziej tu chodzi o możliwość symulacji dziwnych sytuacji ruchowych czy awaryjnych niż o samą jazdę.

PS. 7 wagonów to nigdy nie będzie długo luzować, a fali na osobowych się nie stosuje szczególnie tych wyposażonych w hamulec tarczowy ;)

30
Pomoc w tworzeniu / Odp: Newag Impuls 36We - jaką spółkę wybrać?
« dnia: 01 Czerwca 2023, 20:46:50 »
Też się kiedyś tak na to rzucałem, ale KMŁ, KM oraz ŁKA nie posiadają impulsów 36WEa, do istniejących modeli nie ma wnętrz. KMŁ i KM zresztą są w trakcie prac w prawidłowych wariantach, więc odradzam. A ŁKA to impuls II, a nie I, także no. Kiedyś robiłem i wydawało się że jest ok, ale teraz na to patrzę i widzę że nie było ok. Także no, zasugeruję delikatnie zrobienia czegoś innego, co potencjalnie będzie miało więcej szans na wyglądanie ok oraz na potencjalne wejście do paczki.

Strony: [1]