Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Felipe089

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 11 Listopada 2020, 15:10:21 »
No to teraz wbije klina - jakim cudem mógł to być pociąg osobowy, który miał planowy postój w Juliance skoro został przyjęty na tor bez krawędzi peronowej?

Odbijam - proszę o podanie źródła. Nie będę brał tych słów na słowo honoru - chcę zobaczyć źródło tej informacji.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 11 Listopada 2020, 15:07:40 »
Według numeracji z rozkładu jazdy 3503 nie był pociągiem osobowym.
A dlaczego miał być pociągiem osobowym?

Cytuj
zarówno Reszka, jak i Dziennik Popularny z 4 listopada 1976 mówią o osobowym i nie podają, że jechał z Krakowa. Adamczewski tu źródłem nie jest bo nie można go zweryfikować.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 11 Listopada 2020, 15:00:01 »
Proszę o podanie źródła, ponieważ zarówno Reszka, jak i Dziennik Popularny z 4 listopada 1976 mówią o osobowym i nie podają, że jechał z Krakowa. Adamczewski tu źródłem nie jest bo nie można go zweryfikować.
To tak na logikę - sprawdź skąd była EU07-168.
A po drugie znam pomocnika, który jechał tym pociągiem. Podpowiem, że zatrudniony był w miejscu w którym stacjonowała EU07-168.

Według numeracji z rozkładu jazdy 3503 nie był pociągiem osobowym.
"Znam pomocnika" - a ja znam babcię psa mojego yorka. A na poważnie: źródło nieosiągalne dla mnie i tym samym nieweryfikowalne. Proszę o podanie publicznie dostępnego źródła potwierdzającego, że na boku stał pociąg z Krakowa, bo jak na razie wszystko wskazuje na pociąg osobowy, a 3503 nim nie był. Jak dostanę źródło, to poprawię ten błąd.

Piechowice i Strzelce są zakwalifikowane do poprawy od kilku miesięcy, błąd będzie poprawiony do końca roku. Poproszę inny przykład.
Ale co mnie obchodzi co i do czego kwalifikujesz. Nawet tu pisząc: "rozdzielanie czasu pracy na co najmniej dwie karty było stosowane 30 lat po Otłoczynie" świadczy, że nie do końca rozumiesz o czym mówisz. Niczym dziwnym jest pisanie 5 kart pracy z jednej służby.

Źle się wyraziłem. Chodziło mi o to, że przekroczony czas pracy dzielono na dwie karty pracy (tak stoi w raporcie).
"Ale co mnie obchodzi" - a to, że jestem świadomy swoich błędów i chcę je poprawić. Ale skoro jestem czarnym charakterem w całej sprawie to chyba moje tłumaczenie na nic się tutaj zda.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 10 Listopada 2020, 19:49:26 »

5
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 10 Listopada 2020, 17:27:14 »
Akurat opis samego zdarzenia jest oparta na protokole komisji, więc tutaj nie ma za bardzo co dyskutować. Fakt, końcówka jest już wolną interpretacją, ale niedopuszczalne powinno być skierowanie do pracy osób nieprzeszkolonych z obsługi urządzeń na których pracują.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 10 Listopada 2020, 10:54:35 »
Polecam oficjalny raport PKBWK dostępny w "internetach" a dopiero potem przeglądnąć co koledzy podrzucili.
Książka Karola Kramera również ciekawie opisuje katastrofę polecam przeczytać ją całą od deski do deski.
Raport wiele wyjaśnia.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 10 Listopada 2020, 09:56:08 »

8
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 10 Listopada 2020, 09:30:45 »
Polecam materiał odnośnie katastrofy na kanale Kuracyja, w którym poruszona jest m.in. kwestia odpowiedzialności PLK.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 18 Stycznia 2018, 14:43:20 »
Odświeżam, bo ważne rzeczy w tej sprawie się dzieją. Przede wszystkim wyrok sądu II instancji SA w Katowicach, usłyszymy 26 stycznia, przypomnijmy też, że sąd I instancji w Częstochowie wydał wyrok na Andrzeja N, dyżurnego z Starzyn 4 lata więzienia, a Jolante S z Sprowy, 2,5 lat więzienia. Sąd uzasadnia że ze wzglądu na zawiłość sprawy wyrok wyda 26 stycznia.
Więcej:
http://inforail.pl/wyrok-sa-ws-katastrofy-kolejowej-pod-szczekocinami-26-stycznia_more_102020.html

10
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 21:05:48 »
Zapaliłem świeczkę.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 21:04:06 »
Świeć Panie nad ich duszami.....

12
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 21:00:14 »
Módlmy się za tych którzy zginęli w tym wypadku. Jeśli to spam to mocno przepraszam.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 20:58:17 »
Niech im ziemia lekką będzie.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 20:56:36 »
No i teraz dokładnie o godzinie 20:57 mija piąta rocznica katastrofy pod Szczekocinami.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 18:37:11 »
Regula potwierdza wyjatek. Byl linkowany na forum, pewnie nie czytasz wszystkich postow.

16
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 18:06:51 »
PS: Filmik widzieliśmy dziesiątki razy, każdy z nas.

Ja nie widziałem ani razu...

17
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 18:03:17 »
@centarail, napiszę to w sposób dobitniejszy niż zrobił to @EU07-483. Notabene, maszynista. Jeden z lepszych.
A napisać Ci chcę jedno. Stul pysk i przeczytaj ten prawdziwy raport. Nie ten na rynku-kolejowym. Bo nie popisujesz się wiedzą tylko swoją najzwyklejszą głupotą. Widać też, że nie zdajesz sobie sprawy ile było w tym wszystkim zaniedbań. Oprócz tego, widać też, że ten temat lata Ci koło wałka i piszesz co Ci się po prostu podoba.
Powtórzę jeszcze raz. Zrób światu przysługę i... stul pysk!

Przekaz może i słuszny, ale styl już niekoniecznie.  Mięśnie napinaj na siłce, a nie na forum.
Warn.
AtapiCl

18
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 15:42:53 »
Polecam każdemu lekture raportu z tego wypadku. Troche ciarki przechodą po plecach ...

5 lat, a w tamtym tygodniu na szkoleniu prezes PKBWK przypominał to zdarzenie.... Łącznie to 12 osób tam zawiniło w sposób bezpośredni / pośredni. Czy się coś zmieniło? Powstał wskaźnik W27C, którego np. PLK dalej nie wdrożyła, a u innych zarządców jest. Wydaje mi się, że takie wypadki mają formę edukacyjną, np. miesiąć, dwa po pilnujemy się, a potem wszystko wraca do rzeczywistości.


19
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 13:15:28 »
Chciałbym tylko upamiętnić ofiary katastrofy, gdyż na pewno Szczekociny powinny zostać w pamięci naszej, a szczególnie kolejarzy. Zgadzam się z @Krzyskiem626 żeby w tej sprawie pisać przemyślane posty, bo znam parę takich dyskusji na temat tej katastrofy i zazwyczaj się one kończą oskarżaniem raz maszynisty, a raz dyżurnego ruchu. Moim skromnym zdaniem powinniśmy pamiętać o tej katastrofie, a nie dowodzić kto zawinił i oskarżać bezpodstawnie, bo do prawdy możliwe, że nigdy nie dojdziemy.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 12:36:05 »
Głosu w dyskusji nie zabiorę. Nie wiem czy nie ma lepszych miejsc na takie dyskusje niż EU07.pl. Temat drażliwy, wyjątkowo podatny na chlapnięcie czegoś z gatunku poufne, lub klepanie przez osoby nie mające żadnej wiedzy. Ale to tylko moje zdanie, jak coś olejcie je. ;)
O proszę, nie na temat i spam.
W ramach pamięci o ofiarach proszę o przemyślane wypowiedzi i nie emanowanie emocjami wywoływanymi choćby linkami do filmów.
PS: Filmik widzieliśmy dziesiątki razy, każdy z nas.

21
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 12:34:41 »
To już piąta rocznica? Jak ten czas szybko leci. Miałem okazję jechać IR Jan Matejko miesiąc przed katastrofą i nigdy bym nie przypuszczał że to właśnie ten pociąg będzie brał udział w tragedii. Podsyłam także filmik z youtuba który przedstawia ET22-1105 z IR Jan Matejko na kilka godzin przed katastrofą. Ci pasażerowie którzy są widoczni na filmie, żadnemu z nich nie przyszło na myśl że zmieżają do stacji 'śmierć'.

22
Bieżące kolejowe / Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 12:21:02 »
Dzisiaj mija piąta rocznica Szczekocin i jak myślicie, czy po tym wypadku PKP IC nabrało jakiegoś nowego doświadczenia? Czy teraz coś zmieniono w systemie szkoleń dyżurnych ruchu i maszynistów by takie wypadki wyeliminować?

Strony: [1]