Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - KibelAtomowy

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 29 Stycznia 2023, 19:32:33 »
Jeśli chodzi o ubiór to po prostu nie ma kto ubrać ludzi w zimowe ubranka i dorobić maty. Żadne zmiany w exe nie są potrzebne, tylko trzeba zagonić jakiegoś jelenia co umie w blenderka i być może malarza substancji.
A co do sieci trakcyjnej, Jan coś tam robi, więc na razie nie wiem. Pewnie będą jakieś wpisy do nodebanku kiedyś tam.

2
Na warsztacie / Pomysły na rozwój exe
« dnia: 27 Stycznia 2023, 22:37:10 »
Ogłoszenie: Jeśli umiesz programować w C++, masz dużo wolnego czasu i chciałbyś pomóc w refactoringu kodu MaSzyny, napisz do mnie PW. Każdy, kto potrafi pomóc jest mile widziany!


Cześć. Jako że ostatnio programistów exe jest jak na lekarstwo, a ostatnio udało mi się skompilować exe do generowania mmd do generatora paczki, pomyślałem, że fajnie by było trochę kodu tam też naskrobać. Przedstawiam więc listę moich pomysłów, które chciałbym zrealizować w bliżej lub dalej nieokreślonym czasie. Niektóre to surrealistyczne porywanie się z motyką na słońce - na pewno nie dam rady zrobić ich na początku.
Od razu zaznaczam, że strony stricte renderera nie chcę tykać - żadne nowe algorytmy renderowania, generowanie kropel na szybie czy inne graficzne wodotryski to stanowczo za dużo czytania dla mnie i nie chcę tego implementować. Przynajmniej nie w najbliższym lub bliżej nieokreślonym czasie.

Jak chcecie, dajcie znać które z tych pomysłów są najbardziej oczekiwane, to może posortuję według priorytetu.
- Oddzielne dźwięki zewnętrzne i wewnętrzne @Miłosz Dorsz
- Możliwość płynnej regulacji położenia elementów sterowanych universalami (okna, drzwi, rolety itp.) @Irek_Wd
- Zmiany na szeroką skalę w edytorze scenerii:
  - Podświetlanie obecnie zaznaczonego obiektu.
  - Poruszanie obiektami w zależności od klikniętego miejsca (lekkie muśnięcie nie powoduje, że obiekt "skacze").
  - Pędzel do malowania obiektami z puli @Kolej w Polsce
  - Jakiś interfejs z guzikami zapisz itd. wraz z informacjami "zapisano" itp.
  - Autozapis z możliwością ustawienia interwału między zapisami sygnowanymi datą i godziną w nazwie pliku @Toprus
  - Możliwość wstawiania obiektów z losowym obrotem.
  - Wstawianie includów zamiast node model.
  - Podgląd punktów końcowych zaznaczonego toru @matek123
- Zwiększenie stabilności multiplayera @Darriio100
- Inne dźwięki poruszania się po mostach/tunelach/itp.
- Naprawa dźwięku turbiny dla spal-ele @mareczek
- Rozdzielenie drzwi z wirtualnie jednych na człon do faktycznej liczby, aby urealnić ciepły guzik, a także umożliwić uruchomienie obu drzwi w np. wagonach 111Ainw @mikolzmalopolski
- Oddzielenie suwaka opadów i zachmurzenia (faktyczne opady = opady * zachmurzenie, ilość słońca = 1 - zachmurzenie, itd itp).
- Sieć trakcyjna na geometrii a nie na node::lines, bo to nie jest 2005 rok.
- Opcja losowania dźwięków przy każdym odtworzeniu, a nie raz na symulację.
- Seedowanie losowych np. syren i buczków do drzwi z tym samym ziarnem na całą jednostkę, i być może każdy egzemplarz z tym samym ziarnem (generowanym na podstawie nazwy tekstury?)

Duże projekty, które mogą okazać się zbyt ciężkie do zrobienia dla mnie w pojedynkę póki co:
- Dynamiczne generowanie krzyżownic. Coś co jest na granicy, bo jest to bardzo ciężkie do zrobienia, ale da bardzo duży krok w stronę realizmu w symulatorze.
- Dynamiczne "losowania" graficzne np. w kwestii kiwania się pojazdów czy wysokości podsypki @Balaclava
- Bardziej rozbudowane graficznie warunki pogodowe (tęcza, burza).
- Przebudowa generowania tablic kierunkowych i wbudowanie bezpośrednio w exe @mikolzmalopolski
- Przebudowa systemu obsad i układu kabin:
  - Dowolna liczba pomieszczeń na pojazd zamiast 3 - kabina A, maszynownia, kabina B.
  - Jakaś graficzna reprezentacja tego, coś na wzór Consist Monitora(?) w MSTS/Open Rails, z wyszczególnionymi pomieszczeniami, i możliwością przejścia. Plus zaznaczenie gdzie jest aktywne AI, jaka kabina jest aktywna itp. A kliknięcie na konkretne pomieszczenie może nas tam przenosić. To można zrobić na początku.
  - Możliwość ustawienia kilku pojazdów z obsadą headdriver w jednym składzie - wówczas do każdego niewybranego wchodzi AI, i działa jako popych.

Jak coś mi się jeszcze nawinie, zedytuję tego posta. Zapraszam do składania propozycji!

I tak, skończy się jak z lua

3
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 27 Stycznia 2023, 06:16:49 »
Widzę, że ostania aktualizacja jest z Aktualizacja 16.12.2021r. Z samej treści wynika dość sporo poprawek jest szansa na aktualizacje paczki?

4
Przecież nikt nic nie wydaje. Postanowiliśmy tylko usunąć granicę między developerami-trasiarzami a szarymi userami. Bledy zawsze można spróbować naprawić we własnym zakresie i podesłać tutaj coby i autorom, i userom było łatwiej. Większość błędów wynika głównie z syfu i braku standaryzacji albo bardziej braku przestrzegania standaryzacji formatu plików, zarówno - w tym jednym przypadku - przeze mnie, jak i przez większość użytkowników od samego początku maszyny. W szczegóły nie będę wnikał, bo kto ma wiedzieć ten wie, a ten kto nie wie i tak nic nie zdziała, więc przynajmniej niech żyje w słodkiej nieświadomości.

5
Pospiesznym dojechałem do Kucelinki i S1. Testuję dalej następny scenariusz :P

6
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 22 Grudnia 2022, 18:03:43 »
Cześć, idą święta więc trzeba nieco odkurzyć wątek :) Projekt oczywiście nie umarł tylko ciągle się rozwija. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zostały ułożone tory na linii 31 do samej Hajnówki (doszło 8 nowych stacji: Mordy, Niemojki, Platerów, Siemiatycze, Nurzec, Czeremcha, Witowo, Hajnówka). Na linii 55 i na stacji Siedlce została dodana sygnalizacja, ukresy i część wskaźników. Cała linia 55 została wypoziomowana zgodnie z wcześniej wprowadzonym profilem pionowym.

Kolejne prace w kontekście linii 55 skupią się na optymalizacji i dodaniu terenu, natomiast na linii 31 prace będą obejmować profil pionowy i wypoziomowanie torów.

Krótki opis załączonych screenów:
mapa22 – mapa całego projektu
Siedlce1 – st. Siedlce, widok z części pasażerskiej w kierunku Łukowa/Czeremchy
Siedlce2 – st. Siedlce, widok z części pasażerskiej w kierunku Mińska Maz.
Sokolow1 – st. Sokołów Podl., widok w kierunku Siedlec

7
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 10 Grudnia 2022, 18:26:27 »
Postęp przy projekcie l61: Drogi w Rykoszynie i bocznicy zakładowej są powoli na ukończeniu...

8
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 09 Grudnia 2022, 01:05:40 »
Prace zasadnicze nad układem torowym całości zostały zakończone. Aktualnie rozpoczyna się proces wykańczania (krzywe przejściowe, nazewnictwo i napędy rozjazdów etc), w następnym kroku linia 96 oraz 104 zostaną wypoziomowane, a następnie osygnalizowane. W międzyczasie (zależnie od weny) będzie powstawać również teren. Po zakończeniu prac zasadniczych, wszystkie moce skupią się nad wykończeniem Linii 107 i jak najszybszym jej wydaniem.
Ciekawostka: Sumaryczna długość wszystkich torów na scenerii wynosi 678km, niwelet: 200km osiągnięte po 147 roboczogodzinach

Na obrazku poniżej możemy zobaczyć projekt w całej okazałości, na dodatek połączony z zakopianką.


9
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 08 Grudnia 2022, 17:06:11 »
Dlatego na koniec zostało dodane poniższe zdanie.
Cytuj
Środowisko Maszyny jednak trzyma poziom :D

Czytając wypowiedzi obu stron zastanawiam się czy aby na pewno o przepychanki chodzi. Jak pisałem wcześniej, to nie jest tak, że tylko maszyna kłóci się między sobą. Żadne środowisko w które się zagłębiałem nie było wyjątkowe i wszędzie były równe żenujące kłótnie. Ta tutaj idealnie wpisuje się w schemat. Kluczem dla mnie jest pytanie Po co robię? Dla kogo? W maszynie Stapox dał przykład, że jeśli chcesz się odciąć od toksycznego środowiska, betonu, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby się odciąć i robić po swojemu. "Maszyna" jako projekt dalej się rozwijał, z jednej strony dodatki na forum, z drugiej te Stapoxowe, które nie były ograniczane wizją osób niezwiązanych z ich produkcją. W innych symulatorach ludzie wykorzystywali również inne powszechnie stosowane rozwiązania.
Jeśli autor chce rozwijać symulator, dać przykład, że można inaczej, wznieść tworzenie scenerii na wyższy poziom, to nic nie stoi na przeszkodzie. Pomijam ograniczenia symulatora i tym podobne, bo zaczynając tworzyć chyba miał świadomość na co się pisze. Ukończenie projektu mogłoby być czymś, co pozwoliłoby niektórym spojrzeć na tę stronę symulatora inaczej, zakończenie go w tym stanie daje jedynie kolejny dowód, że jeśli ktoś wychodzi z podobną inicjatywą, to nie warto się w nią angażować, bo niczym zapałka, jak szybko wybuchła, tak szybko się wypaliła. I chyba nie ma sensu na kimkolwiek wieszać psów, bo ilość takich inicjatyw jest... spora. Gdyby wszystkie się udały, to mielibyśmy symulator zbliżony do ideału.

10
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 08 Grudnia 2022, 16:30:06 »
Z tego co rozumiem @Sosna00 nie chodziło o to że tylko w MaSzynie takie rzeczy mają miejsce, ale podkreślenie że Maszyna bardzo dużo przez takowe przepychanki już straciła i nadal traci :/

11
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 08 Grudnia 2022, 09:23:27 »
Ojej! Kolejny świetny projekt zakończony w połowie z powodu wewnętrznych wojenek i przepychanek. Środowisko Maszyny jednak trzyma poziom :D

12
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 07 Grudnia 2022, 20:06:30 »
Może to jest ten czas, żeby "przeprosić" się z projektem Zakopianki i iść w tę stronę?
Tak tylko...

13
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 23 Listopada 2022, 18:40:03 »
Postępy przy drogach w Bieszczadach. Poukładane odcinki Zagórz - Tarnawa Dolna i ułożone część dróg na odcinku Tarnawa Dolna - Czaszyn.

14
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Listopada 2022, 19:18:33 »
Tl;dr:

Nagłe zakończenie projektu, wydanie stanu aktualnego tak jak jest, archiwizacja plików źródłowych, pożegnanie. Wszelkie informacje dotyczące paczki, instrukcje obsługi, znane błędy na dole, a poniżej lektura wyjaśniająca o co chodzi.

Lektura:

Decyzja jest pokierowania sytuacją panującą w społeczności symulatora. Brak perspektyw jego rozwoju, ilość dodatkowych prac jakie trzeba wykonać żeby dany projekt móc dalej go prowadzić, ograniczenia symulatora ale przede wszystkim - oporność części zespołu przed zmianami połączona z wrogością. W takich warunkach nie da się pracować. Brakuje wielu podstawowych elementów, wielu funkcjonalności, obecnie nie ma nawet jednej osoby która regularnie by rozwijała *.exe symulatora. Wewnętrzne podziały i błędnie zdefiniowane kierunki rozwoju, braki standardów; te problemy już kilka lat temu doprowadziły do znacznego zahamowania prac nad symulatorem, i wielokrotnie przyczyniały się do odejść wielu osób na przestrzeni kilkunastu lat. Tabor jest priorytetowany ponad scenerie. Braki nawet cienia chęci do pomocy nie tylko nad samymi sceneriami, ale też narzędziami do ich tworzenia powoduje, że te wychodzą raz na kilka lat, albo mają pełno mankamentów - począwszy od już układu torowego. O krzywych przejściowych i profilu pionowym mogliście nigdy nie słyszeć, ale na udostępnionych fragmentach będziecie mieli okazję się przekonać jak bardzo istotne są to elementy. A takich braków jest znacznie, znacznie więcej, w każdym "aspekcie" scenerii.
Próbowaliśmy coś w tym zmienić. Przygotowane zostało kilka poradników, kilkaset kilometrów scenerii, kilkaset modeli. Mimo to ani pomocy, ani aprobaty brak - nasze działania są marginalizowane, traktowane lekceważąco, krytykowane. Albo sytuacja jest tak jak kilka lat temu odwracana ogonem - to my spowalniamy rozwój, latami budujemy scenerie, i mamy czelność chcieć coś zmieniać. Na tym toksycznie konserwatywnym podejściu nie jest możliwe przeprowadzenie istotnych zmian. Kilka lat temu potraktowany w podobny sposób został Ra - odsuwanie się od jego osoby na przestrzenia lat doprowadziło do "konieczności" zastąpienia Rainsteda Starterem, ponieważ "nie dało się" wprowadzić istotnych funkcjonalności. Jest to fakt. Ale można było inaczej. Dokładnie tak samo jest w tej chwili i naszym przypadku.
Gdyby na racjonalnych argumentach i debatach się kończyło, to by się to inaczej potoczyło. Jednak zachowania poszczególnych osób są po prostu kuriozalne i nie do zaakceptowania. W 12 miesięcy jak bardzo się zmotywowałam do pracy, tak w 12 miesięcy rozwijanie symulatora zostało mi po prostu obrzydzone. Począwszy od krytykowania tego, że miałam "czelność" wyrażać opinię na temat innych projektów, poprzez marginalizowanie prowadzonych przeze mnie prac do "jakiejś tam kolejnej scenerii, boże, ta znowu o tej srakopiance", kończąc wyzywaniu mnie, czy nawet podważaniu tego czy w ogóle jestem kobietą w odpowiedzi na moje bronienie się.
I tak - mogłabym się tym nie przejmować i robić swoje w zaciszu. Lecz prędzej czy później takie dyskusje i tak zostałby przeprowadzone, ale już w momencie gdy projekty miałyby być wydawane, a zmiany wprowadzone. Już samo to, że w moim czy innych osób kierunku kierowane były słowa "Gówniarze, szczyle"... Doskonale prezentuje to sytuacja z ST44. Ostatnie kilka lat model tworzony był tak, że większość informacji jakie były publikowane to, że albo jest on tworzony od nowa, albo trzeba zrobić coś inaczej. Kolejne lata mijają a jedyne co słychać, to kłótnie o losowe kwestie na mm, oraz że każdy poświęca swój własny czas. Co ważne, pojawia się stwierdzenie, że każdy w swoim wolnym czasie dokłada własną cegiełkę do symulatora. W końcu gdy model zostaje sprowadzony z innego źródła, to dosłownie wybija szambo. Model jest krytykowany, autor jest krytykowany, osoby odpowiedzialne za sprowadzanie modelu do symulatora są wyzywane, podejmowane są wszelkie próby zatrzymania modelu. To jak jest w końcu z tymi cegiełkami? Każdy może, czy tylko wieloletni męczennicy?

Tl;dr dla całej lekturki, skierowane głównie do osób odpowiedzialnych za całe zamieszanie:

To, że tworzysz od lat dla symulatora nie daje żadnego immunitetu ani nie sprawia, że twoje zdanie jest ważniejsze. Najważniejszy jest postęp, a zachowania takie jak przedstawione wyżej prowadzą jedynie do jego wyhamowania. Postępując w ten sposób w imię własnych racji i dobra szkodzicie całemu projektowi, i każdemu docelowemu użytkownikowi symulatora. W ten sposób nie zachowują się osoby w kwiecie wieku. Nie tędy droga. Takie zachowania prowadzą i będą nadal prowadzić jedynie do odejść kolejnych osób.

Autorka posta nie zamierza brać udziału w dalszej dyskusji wynikającej z powyższego tekstu. Jedyne odpowiedzi jakich będę udzielać, to te bezpośrednio dotyczące scenerii bądź innych projektów.

Projekt, informacje z nim związane, oraz link do pobrania można znaleźć w pierwszym poście!

15
Ok. Thank you!!! Mystery resolved.

16
Na warsztacie / Odp: 6Dh-1
« dnia: 04 Listopada 2022, 01:39:05 »
Mówiłem to na pv komuś ale powtórzę tu. Kabinę dragona E6ACTa będę robił jak będą materiały.
Materiały na Dragona są i to dość pokaźne razem z wymiarami oraz rysunkami, ale tym głowić się nie musisz bo już powstaje. Natomiast niestety nie jesteś na tyle wiarygodną osobą z aby takie cenne materiały, które nam udostepnił producent, udostępniać dalej tobie.  Skończ na prawdę jeden projekt do końca a będziemy brali ciebie na poważnie a jakieś materiały o które poprosisz się znajdą.

17
Bieżące kolejowe / Odp: Kandydat na maszynistę Intercity
« dnia: 12 Października 2022, 17:28:38 »
I prawidłowo, bo za obserwatora to oczami jeździć się nie nauczysz. 60 godzin wystarczy żeby zapoznać się pobieżnie z pracą maszynisty od kuchni, czyli dyspozytor, objęcie służby, objęcie taboru, przebieg służby itd. A jak kandydat ma się czegoś nauczyć to tylko i wyłącznie za kieratem

18
Bieżące kolejowe / Odp: Kandydat na maszynistę Intercity
« dnia: 11 Października 2022, 13:16:16 »
Według nowych przepisów, które wejdą w życie od przyszłego roku, godziny jazdy jako obserwator mają się skrócić do 60, ale za to te zabrane 440 będzie dołożone do jazdy pod nadzorem. Informacja od maszynisty instruktora z mojej spółki.

19
machajo by sie przywitac jak w domu bozym

20
Na warsztacie / Odp: ed250 pendolino
« dnia: 29 Września 2022, 10:07:32 »
Gada, bo ma doświadczenie i nie krytykuje bez sensu, tylko daję poradę dla początkujących. Nikt odrazu nauki matematyki nie zaczyna od całek, a nauki gry na instrumencie od koncertów Mozarta.

21
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 24 Września 2022, 02:43:29 »
Aktualizacja pierwszego postu. Zakończyły się zasadnicze prace na połowie scenerii. Linie 98 i 99 są już w pełni przejezdne, w pełni osygnalizowane, dostosowane pod współpracę z AI i rozkładami jazdy. Teren pojawił się już na całej długości w/w odcinka, przygotowano krajobrazy odległe bazujące na danych NMT100 dla województwa małopolskiego (wykorzystano 2/3 jego powierzchni). Wstępnie pomalowane zostały również Tatry oraz kamieniołom w Osielcu. Na ten moment trwają prace mające na celu przygotowanie pierwszych fragmentów do dekorowania - niwelowane są wycieki terenu na tory, bądź lewitacje toru, modelowane i malowane są szczegółowe elementy terenu (ściany oporowe, mniejsze rowy). Rozpoczęło się układanie siatki dróg, o czym na bieżąco informować będzie gg. Wstawiono pomocnicze bryły budynków z cityGML. Powstają dedykowane perony i istotne obiekty inżynieryjne. Podbijam również pierwszy post - Chętnie przygarnę, i w razie potrzeby podszkolę, osoby zainteresowane pomocą przy dekorowaniu scenerii, oraz innych drobnych pracach w zależności od umiejętności i czasu dostępnego dla osoby zainteresowanej. Warto, każdy znajdzie zajęcie dla siebie, poszczególne czynności nie są zbyt specjalnie skomplikowane. Współpraca przy projekcie daje nowe umiejętności i możliwość dalszego rozwoju w kierunku rozwoju symulatora. Zachęcam gorąco, nawet jeśli nie przy tej konkretnej scenerii, to przy każdym innym takim projekcie. Przestrzegam jednak osoby zgłaszające się jedynie z myślą o pobraniu sobie unoffowej scenerii - zwłaszcza na początku, do pracy wydawany jest jedynie fragment scenerii do tych prac niezbędny ;).

baba za dużo gada, ale za to screeny dada:

22
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 26 Sierpnia 2022, 21:20:52 »
Dalsze postępy przy drogach w Bieszczadach odc. Zagórz - Tarnawa Dolna.

23
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 17 Sierpnia 2022, 00:33:39 »
Postęp przy lk61 i lk4:
-wstępne położenie lk4 na odcinku Knapówka - Psary,
-postęp prac przy drogach przy bocznicy zakładowej w Rykoszynie.

24
Na warsztacie / Odp: Nowe pudło do skody 71E
« dnia: 16 Sierpnia 2022, 12:58:10 »
zresztą.. to co pisałem wyżej - model robiony teraz będzie na pewno wyglądać ewidentnie lepiej niż jakiś z 2015 roku.
No nie bardzo, zwłaszcza jeśli jest robiony przez kompletnego amatora i zwłaszcza gdy już na pierwszy rzut oka widać masę błędów i nieścisłości z rzeczywistym oryginałem.
Od czegoś należy zacząć. Może i się rzucił na głęboką wodę ale jak się nauczy to będzie z tego pożytek.
Nadal podtrzymuję zdanie, że warto zrobić i jak zda testy to wydać. Lepszy rydz niż nic.

ASF co powstawał 11 lat to raczej nie powód do dumy. Najlepszy podobny przykład to nowy model ST44. Na forum wątek zaczęty w 2017/2018. Model miał wyjść 2019 (już nieraz udostępniany na stronie Maszyny) a do tej pory nie ma nic. Na dodatek model jest ciągle edytowany (coś źle, krzywo itd). Jakoś są modele co wychodzą dużo szybciej (EN57AKM, który ma wyjść).
Ja wiem, że robią to ludzie z dobrego serca bo tak działa ten projekt ale wartoby przemyśleć takie coś jak jakiś system wspierania finansowego projektu (patronat czy coś - dać im dostęp do zamkniętych testów i ktoś by się znalazł a jakieś "wypłaty" na pewno by zmotywowały modelerów i skrypterów (bo tekstury to jak w fabryce - wychodzą co chwilę i chwała za to). A nie jest to powód to wstydu bo dużo projektów np. w OMSI2 tak działa.

25
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa (rozmowy RT).
« dnia: 02 Sierpnia 2022, 09:27:13 »
Uwaga ! Nowe stenogramy poprawione przez Matka123. Na jego prośbę wstawiam tutaj.
I tutaj prośba do Was.
Czy numery pociągów mogą być wypowiadane w sposób przedstawiony niżej ?
Najlepiej aby wypowiedział się w tej kwestii jakiś realny maszynista bądź kierownik.

Kierownik pociągu EIC „Lech” @SpawaczTIG141

    •  17-0-1 odjazd!
    •  71-0-2 odjazd!

======================================================

Kierownik pociągu TLK „Warta” @youby

    • 71-100 odjazd!
    • Pociąg 17-101 odjazd!

======================================================

Kierownik misja nr 3  @matek123

    • 77-803 gotów do odjazdu.
    • 77-854 gotów.
    • 77-811 gotów.

======================================================

Kierownik misja nr 4 @k_wojak

    • 71-802 gotów do odjazdu.
    • 17-803 gotów do odjazdu.
    • Pociąg 77-858 gotów do odjazdu.

======================================================

Kierownik misja nr 5 @mk1991


    • 17-801 gotowy do odjazdu.
    • 71-806 gotowy do odjazdu.

======================================================

Kierownik misja nr 6 @krzechix

    • Pociąg numer 7-7-850 gotów do odjazdu.
    • Pociąg 7-7-805 gotów do odjazdu.
    • 7-7-856 gotów do odjazdu.
    • 7-7-809 gotów do odjazdu.

======================================================

Kierownik misja nr 7 @Vanqiush

    • 71-804 gotów do odjazdu.
    • 17-805 gotów do odjazdu.

======================================================


Kierownik misja nr 8 @maszynistaPR

    • 7-7-801 gotów.
    • 7-7-852 gotów.
    • Pociąg 7-7-807 gotów do odjazdu.

======================================================


Kierownik misja nr 9 @maszynistaPR
 
    • Pociąg 7-7-861 gotów do odjazdu.
    • 7-7-862 gotów.
    • 7-7-863 gotów do odjazdu.
    • 7-7-864 gotów do odjazdu.

26
Ja mam jeszcze taką propozycję od siebie. Niestety nie wiem jak wstawić stosowne wskaźniki, ale mogę przygotować  listę z kilometrażem, w którym występują anomaila w geometrii  toru. Można by tam ustawić czasowe powolne, aby nie było nienaturalnych wstrząsów pudła podczas jazdy z prędkością rozkładową.

Sceneria jest wzorowana na 2006 rok. W latach 2001-2010 zjezdziłem 90 procent polskiej sieci kolejowej i takie walnięcie wagonem na bok nie bylo niczym nad wyraz rzadkim jak obecnie. Np: w rejonie Ruśca Łódzkiego jadać w ostatnim członie EN57 który miał tam 100km/h można było sobie ot tak zęby wybić. Tak niemiłosiernie jednosteczka podskakiwała tam na wychlapach.

27
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 06 Lipca 2022, 21:55:04 »
Aktualny stan prac:
L096: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.
L104: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.
L106: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja na planowanym odcinku. Sieć trakcyjna na odcinku Jasło - Jasło Towarowa JTA
L107: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości.
L108: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.
L110: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.

L617: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości.
L618: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości.
L619: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.

Bieszczadzka Kolejka Leśna:
N. Łupków Wąsk. - Smolnik: Kompletny układ torowy oraz teren, profil pionowy po całej długości, brak sygnalizacji.
Rzepędź Wąsk.    -  Majdan: Kompletny układ torowy oraz teren, brak profilu pionowego oraz sygnalizacji.
Mików     -     Mików Górny: Kompletny układ torowy oraz teren, brak profilu pionowego oraz sygnalizacji.
Majdan       -       Moczarne: Kompletny układ torowy oraz teren, brak profilu pionowego oraz sygnalizacji.

Stan prac będziemy aktualizować na bieżąco :)

28
Na warsztacie / Projekt Podlasie '05
« dnia: 27 Czerwca 2022, 20:17:29 »
Witam wszystkich,
Jako że niedawno stuknęła mi 15 rocznica rejestracji na forum (niektórzy pewnie pamiętają moje dawne poczynania w zakresie scenerii) i wypadałoby wrócić do świata żywych, postanowiłem zaprezentować nad czym aktualnie pracuję. Będzie to również dla mnie motywacja do regularnego prezentowania postępów prac. Tematem opracowania są realne linie kolejowe:
  • D29-55 (część dawnej 34): Sokołów Podlaski – Siedlce (km 90,000 – 119,862)
  • D29-31: odcinek Siedlce – Hajnówka (km 0,000 – 122,000)
  • D29-520: łącznica Doły – Ujrzanów (km 0,000 – 1,227)
Z natury rzeczy, odwzorowaniem został objęty również mały fragment linii nr 2 (km 90,000 – 97,700).

W aktualnym etapie uwzględnione zostały również układy torowe bocznic:
  • składu złomu w Sokołowie Podlaskim
  • cukrowni „Elżbietów” w Sokołowie Podlaskim
  • fabryki Solbet w Podnieśnie
  • Północnej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Karo, Cargill itd.)
  • JW2523 w Siedlcach
  • Południowej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Stalchemak, Mostostal itd.)
  • bazy tłucznia w Siedlcach
Okres odwzorowania obejmuje lata 2004 – 2006.

Całość projektu powstaje zgodnie z nowymi standardami, tj. w Rainsted oraz teren z NMT-1. Obecnie prace skupiają się na linii 55, stacji Siedlce, wyprowadzeniu linii w kierunku Mińska Maz. (kawałek za stację Siedlce), Łukowa (kawałek za podg. Doły) oraz Czeremchy (linia 31 km 0,000 – 4,700 – kawałek za pskp Ujrzanów). Ten zakres jest obecnie priorytetem i jest przewidziany do zakończenia w pierwszej kolejności. Równolegle oczywiście są (i będą) prowadzone prace nad torami linii 31 w kierunku Hajnówki oraz ich wypoziomowaniem. Z siecią trakcyjną na razie się wstrzymuję. Z tego co widziałem na mm to idzie nowe w tym zakresie a wolałbym dwa razy nie robić tej samej roboty.

Co jest zrobione:
  • linia 55 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 31 (km 0,000 – 4,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 2 (km 90,000 – 97,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • łącznica 520 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • bocznice – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
W kolejnych krokach profil pionowy zostanie przypisany do torów, zostaną zrobione łuki pionowe, zostaną poprawione napędy rozjazdów oraz będzie wstawiona sygnalizacja. Teren został już wstępnie przygotowany, ale jeszcze nie znalazł się na scenerii. Jestem aktualnie w trakcie przesiadki na nowy komputer i nową paczkę więc przynajmniej część z tych prac nieco się przesunie.

Chciałem jeszcze napisać trochę o historii linii i innych aspektach z nią związanych, ale myślę, że lepiej zrobił to kolega Paweł na swojej stronie poświęconej linii 34 (z której została wydzielona linia 55). Zainteresowanym ciekawą lekturą polecam więc stronę linia34.pl.
Generalnie linię 55 znam prawie jak własną kieszeń, posiadam również masę zdjęć (w tym na tekstury) oraz innych materiałów, ale gdyby ktoś posiadał jakieś zdjęcia lub materiały z tych rejonów (niekoniecznie z odwzorowywanego okresu) to chętnie przygarnę.
Jeżeli pojawiłyby się jakieś uwagi to z chęcią je przyjmę i rozważę.
Sm 42 driver

29
Na warsztacie / su4210
« dnia: 15 Czerwca 2022, 22:19:13 »
Mój model su4210

30
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 11 Czerwca 2022, 22:36:29 »
Jedyne jak dotąd zdjęcie, na którym udokumentowano "jazdę" testową SM42 z kilkoma wagonami po nowo otwartej przez PKP linii międzyplanetarnej relacji Ziemia-Księżyc. Ambitne plany prezesa spółki zakładały, że na Księżyc będzie można dotrzeć w 3 godziny i 25 minut, jednak wydaje się to mało prawdopodobne ze względu na dużą ilość postojów handlowych.

Strony: [1]