Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MP5

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Projekt Podlasie '05
« dnia: 27 Czerwca 2022, 20:17:29 »
Witam wszystkich,
Jako że niedawno stuknęła mi 15 rocznica rejestracji na forum (niektórzy pewnie pamiętają moje dawne poczynania w zakresie scenerii) i wypadałoby wrócić do świata żywych, postanowiłem zaprezentować nad czym aktualnie pracuję. Będzie to również dla mnie motywacja do regularnego prezentowania postępów prac. Tematem opracowania są realne linie kolejowe:
  • D29-55 (część dawnej 34): Sokołów Podlaski – Siedlce (km 90,000 – 119,862)
  • D29-31: odcinek Siedlce – Hajnówka (km 0,000 – 122,000)
  • D29-520: łącznica Doły – Ujrzanów (km 0,000 – 1,227)
Z natury rzeczy, odwzorowaniem został objęty również mały fragment linii nr 2 (km 90,000 – 97,700).

W aktualnym etapie uwzględnione zostały również układy torowe bocznic:
  • składu złomu w Sokołowie Podlaskim
  • cukrowni „Elżbietów” w Sokołowie Podlaskim
  • fabryki Solbet w Podnieśnie
  • Północnej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Karo, Cargill itd.)
  • JW2523 w Siedlcach
  • Południowej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Stalchemak, Mostostal itd.)
  • bazy tłucznia w Siedlcach
Okres odwzorowania obejmuje lata 2004 – 2006.

Całość projektu powstaje zgodnie z nowymi standardami, tj. w Rainsted oraz teren z NMT-1. Obecnie prace skupiają się na linii 55, stacji Siedlce, wyprowadzeniu linii w kierunku Mińska Maz. (kawałek za stację Siedlce), Łukowa (kawałek za podg. Doły) oraz Czeremchy (linia 31 km 0,000 – 4,700 – kawałek za pskp Ujrzanów). Ten zakres jest obecnie priorytetem i jest przewidziany do zakończenia w pierwszej kolejności. Równolegle oczywiście są (i będą) prowadzone prace nad torami linii 31 w kierunku Hajnówki oraz ich wypoziomowaniem. Z siecią trakcyjną na razie się wstrzymuję. Z tego co widziałem na mm to idzie nowe w tym zakresie a wolałbym dwa razy nie robić tej samej roboty.

Co jest zrobione:
  • linia 55 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 31 (km 0,000 – 4,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 2 (km 90,000 – 97,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • łącznica 520 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • bocznice – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
W kolejnych krokach profil pionowy zostanie przypisany do torów, zostaną zrobione łuki pionowe, zostaną poprawione napędy rozjazdów oraz będzie wstawiona sygnalizacja. Teren został już wstępnie przygotowany, ale jeszcze nie znalazł się na scenerii. Jestem aktualnie w trakcie przesiadki na nowy komputer i nową paczkę więc przynajmniej część z tych prac nieco się przesunie.

Chciałem jeszcze napisać trochę o historii linii i innych aspektach z nią związanych, ale myślę, że lepiej zrobił to kolega Paweł na swojej stronie poświęconej linii 34 (z której została wydzielona linia 55). Zainteresowanym ciekawą lekturą polecam więc stronę linia34.pl.
Generalnie linię 55 znam prawie jak własną kieszeń, posiadam również masę zdjęć (w tym na tekstury) oraz innych materiałów, ale gdyby ktoś posiadał jakieś zdjęcia lub materiały z tych rejonów (niekoniecznie z odwzorowywanego okresu) to chętnie przygarnę.
Jeżeli pojawiłyby się jakieś uwagi to z chęcią je przyjmę i rozważę.
Sm 42 driver

2
Na warsztacie / Drawinowo do końca
« dnia: 01 Czerwca 2022, 20:19:10 »
Przedstawiam dokończenie cyklu scenariuszy "Od rana do wieczora" na scenerii Drawinowo, czyli scenariusz Drawinowo do wieczora.

https://eu07.pl/userfiles/23326/bardzo_lawinowo-r2.7z

Do wyboru mamy 19 misji:
  • EP07-424. Prowadzimy Ex "Przemysław" 17107 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska ponownie jako Ex "Przemysław" 71108. Za każdym razem zatrzymujemy się w Drawinowie, Grabówku i Włodowicach. Na koniec odstawiamy wagony na bocznice i sami zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EP09. Prowadzimy IC "Fredro" 7108 z Włodowic Zachodnich do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich ponownie jako IC "Fredro" 1709. Po drodze zatrzymujemy się tylko we Włodowicach. Na koniec wpychamy wagony na boczny tor, urywamy się i jedziemy na postój. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, podczepiamy skład wagonów osobowych, które następnie wyciągamy w perony. Jedziemy jako 17143 do Grabówka, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Mniej więcej w tym samym czasie jak wjedziemy do Grabówka, na stację powinien wjechać 67145 z Janiszewa. Odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się do składu z Janiszewa (w tym samym czasie prowadząca tamten skład lokomotywa podczepi się pod skład, który przyciągneliśmy z Grodziska). Wracamy do Grodziska jako 71144, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Na koniec misji odstawiamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę, i jedziemy na tor odstawczy dla lokomotyw. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EU07. Prowadzimy pociąg osobowy 17215 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71216. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie jedziemy jako pociąg osobowy 71610 do Grodziska Zachodniego, i wracamy do Włodowic Zachodnich jako 17611. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grabówek - Włodowice Zachodnie - Grabówek (wykonujemy 2 kółka jako 77841, 77842, 77843, 77844). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę z której wyjechaliśmy na samym początku. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Włodowice - Włodowice Towarowe - Włodowice (wykonujemy 3 kółka jako 70753-70758). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy: Włodowice Zachodnie - Włodowice jako 70712, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70713, Włodowice Towarowe - Włodowice jako 70714, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70715, i powrót do Włodowic Zachodnich jako 70716. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grodzisk Zachodni - Zarzecze Dolne - Grodzisk Zachodni (wykonujemy 3 kółka jako 11871-11876, dowożąc pracowników do elektrowni "Grodzisk"). Na koniec misji wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • SU45. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Jedziemy przypiąć wagony, podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy pociąg osobowy 17225 relacji Grodzisk Zachodni - Grabówek przez Drawinowo, Lubniew, Ostrownię i Krucz. W Grabówku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71228, ponownie przez Krucz, Ostrownię i Lubniew. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji zjeżdżamy razem z wagonami na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • SU45. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni w Grabówku. Najpierw wyciągamy wagony z bocznicy, po ustawieniu ich w peronie odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się z drugiej strony. Następnie prowadzimy pociąg osobowy 71226 relacji Grabówek - Grodzisk Zachodni przez Krucz, Ostrownię, Lubniew i Drawinowo. W Grodzisku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grabówka jako 17227, ponownie przez Lubniew, Ostrownię i Krucz. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji wpychamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni. Czas misji: ok. 3,5 godziny.
  • SM48. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy skład wagonów z podkładami, i wyciągamy je pod semafor wyjazdowy. Po około 15 minutach oczekiwania wyjeżdżamy do Drawinowa. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy na bocznicę i przyczepiamy wagony z tłuczniem, które następnie doczepiamy do naszego składu. Następnie jedziemy do Lubniewa, a stamtąd na wiadukt w Lubniewie Małym, gdzie trwają prace remontowe. Tam służba się kończy. Czas misji: ok. 80 minut.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Jedziemy w tory stacyjne, następnie wyjeżdżamy luzem do Grodziska Zachodniego. Na wjeździe do Grodziska otrzymamy wjazd na sygnał zastępczy - wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg towarowy 174351 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ET41. Prowadzimy skład węglowy 714354 z Włodowic Towarowych do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET41. Prowadzimy pociąg towarowy 114332 z Zarzecza Dolnego do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i prowadzimy pociąg towarowy 174333 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Wyjeżdżamy w peron, po czym jedziemy luzem do Włodowic Towarowych. Wjazd otrzymamy na sygnał zastępczy, wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg kontenerowy 714222 do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Najpierw czekamy aż na stację wjedzie pociąg wojskowy i prowadząca go lokomotywa się odczepi. Wówczas manewrujemy i doczepiamy się do eszelonu. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako 714258 przez Grabówek, Krucz, Ostrownię i Lubniew (z uwagi na niższą prędkość rozkładową nie jedziemy główną magistralą). W Lubniewie musimy wykonać manewry związane ze zmianą czoła składu. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Wykonujemy manewry, po czym doczepiamy się do składu węglarek. Następnie jedziemy do Lubniewa jako 754270. W Lubniewie odczepiamy lokomotywę, jedziemy luzem do Krucza, gdzie doczepiamy kolejny skład, i wracamy z nim do Włodowic Towarowych jako 574271. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • SM42. Misję rozpoczynamy na jednej z bocznic we Włodowicach Towarowych. Pierwsza części misji to manewry: wykonujemy porządki na bocznych torach stacji, podczepiając wagony i doczepiając je do innych składów. Cały czas manewrujemy zgodnie ze wskazaniami semaforów i tarcz. Następnie podczepiamy się do jednego ze sformowanych przez nas składów i następuje druga część misji: jedziemy jako pociąg zdawczy 794388 do Włodowic. Tam odczepiamy się i wracamy luzem do Włodowic Towarowych. Wracamy na tor na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.

Ruch jest taki jak zwykle u mnie, czyli przez scenerię przejedzie 57 pociągów. Jest to mniej niż na Drawinowie od rana, jednakże biorąc pod uwagę że 13 pociągów wjedzie na tylko jedną ze stacji w scenerii (na Drawinowie od rana było ich ponad 20), i dodatkowo jest wiele wahadeł, można się spodziewać tłoku. Jest to też najpotężniejszy scenariusz w historii MaSzyny, zawiera 19129 eventów (dotychczasowy rekordzista L053 Południe ma ich "ledwo" 19043).

Scenariusz był pisany niemal "na kolanie", nie poprzedziła go żadna analiza wykonalności, a część misji była improwizowana podczas pisania. Ale spokojnie, nie ucierpiała na tym funkcjonalność ani atrakcyjność. Jedyne co, to mogą wystąpić pewne nieścisłości w rozkładach jazdy, np.: w jednej z misji osobowej możemy zaliczyć nawet godzinę spóźnienia.

Misje 1, 2, 4, 5 i 14 są dla nielubiących manewrów – albo ich w ogóle nie ma, albo występują dopiero na półmetku (po przejechaniu całej scenerii), zaś wyjazd ze stacji następuje dość szybko. W misjach pasażerskich nie ma podmian składu (z wyjątkiem misji nr 3), toteż można równie sporo napodróżować się jako pasażer.

Opus magnum to jednak misje 10, 11 i 17 (po części również 12 i 18), które odkryją Drawinowo nieznane, którego nikt dotąd nie oglądał. Teoretycznie ten fragment scenerii jest w paczce całościowej od ponad dekady, w praktyce jest to nowa sceneria.

Paczka jest tak przygotowana, że nie ma potrzeby wcześniejszego instalowania "Drawinowa od rana". Niemniej należy uważać na scenariusz Drawinowo od rana – przestanie w pełni działać po wgraniu niniejszego dodatku. Nie jest to wielki paraliż, gdyż problem stanowi tylko poprawa nazewnictwa semaforów na nowym odcinku scenerii. Poprawka jest w przygotowaniu.

Inne tematy:
  • Brak sieci trakcyjnej od Grabówka do podg Ostrownia.
  • Sieć w bazie we Włodowicach. Nie da się z niej wyjechać bez połamania pantografu.
  • AI wykonuje manewry przy przypisanym rozkładzie na stacji z postojem (w Lubniewie) – w zasadzie to zrobi, ale przy okazji symuluje spitego maszynistę: stawanie na kilka minut nie wiadomo po co, brak reakcji na ms2, włączanie świateł pociągowych przy podanym ms2...
  • Radiotelefonu nie ma i póki co nie będzie.

3
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 15:50:51 »
Projekt żyje, nie był to jakiś zaawansowany pryma aprilisowy żart, jak ten z Bieszczadami (chociaż, czy tamten aby napewno też był?). Zakończyły się prace torowe. Ułożone i wyprofilowane są tory w całości od Krakowa Płaszowa do Zakopanego. Obecnie siły wkładam w teren, nad którym przewiduję, iż prace zajmą około 2-3 miesięcy. Udało się wypracować już w miarę działającą metodę i sposoby pracy z danymi NMT. Duże trudności sprawiają jedynie spasowywanie terenu z torami, i niwelowanie lewitujących torów. Jak się uda to przeskoczyć, to będzie z górki (dosłownie) :). Poniżej screeny z terenem z odcinka Zakopane - Sieniawa.

4
Na warsztacie / D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 15 Lutego 2022, 13:43:07 »
Podobno bab się nie da zrozumieć. Może to dlatego, że rozumieją rainsteda?

Od początku grudnia ubiegłego roku pracuję nad projektem obejmującym docelowo swoim zasięgiem całość kolejowej Zakopianki (D29-97/98/99), wraz z przyległościami (D29-117/94, kontynuacja linii 97 w stronę Żywca). Całość powstaje w, mam nadzieję, już wręcz "standardzie" nowych map - układ torowy położony zgodnie ze sztuką, w większości na podstawie pozyskanej dokumentacji, jeżeli nie, to na podstawie dokładnych wyliczeń z geoportalu. Teren na podstawie NMT-1. Reszta tradycyjnie, no może poza tym, że otoczenie powstawać będzie z naciskiem na nowe, odświeżone obiekty. Całość odwzorowywana głównie na okolice roku 2009, z pewnymi odchyleniami czasowymi w pojedynczych miejscach. Łącznie będziemy mieć długość około 240km (obecnie około 150km).

Zawartość i stan scenerii:

D29-91 (odcinek Kraków Zabłocie - Kraków Prokocim Osobowy) - Geometria pozioma
D29-94 (odcinek Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie) - Geometria pozioma
D29-97 - Geometria pozioma
D29-117 (odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Kalwaria Zebrzydowska) - Geometria pozioma
D29-98 - Geometria pozioma
D29-104 (odcinek Chabówka - Rabka Zdrój) - Geometria pozioma, geometria pionowa
D29-99 - Geometria pozioma, geometria pionowa

Aktualnie prowadzone prace:

W obecnej chwili prowadzone są prace nad położeniem niwelety, i wypoziomowaniem linii 98. Planuję, aby do końca lutego zakończyć prace nad poziomowaniem całej scenerii. Następnym etapem prac będą już urządzenia przytorowe, a w międzyczasie drogi i teren.

FAQ

Dlaczego nie ma węzła krakowskiego? - Jest to duży obszar, a sceneria jest i tak wystarczająco długa, i będzie powodować z dużym prawdopodobieństwem problemy. Jest to jednak plan na przyszłość.

Dlaczego nie skupisz się najpierw nad pojedynczą linią? - Skupię się, lecz nie na tym etapie. Tory idą stosunkowo szybko, więc warto już teraz przygotować na przyszłość materiał do dalszej pracy. Choć i tu już nałożyłam sobie pewne ograniczenia, bowiem linia 117 się kończy na ten moment chwilę za Kalwarią Zebrzydowską, a 97 zaraz za Suchą Beskidzką. Etapowanie prac będzie miało miejsce dopiero przy urządzeniach przytorowych, terenie i dalej.

Czy potrzebujesz pomocy przy pracach? - Na ten moment nie. Mam czas, a chciałbym się jak najwięcej nauczyć jeżeli o budowanie scenerii chodzi. Również szczególnie mi zależy na zrobieniu pewnych elementów - w szczególności układu torowego - po swojemu, na porządnie (nie ujmując oczywiście innym twórcom). Na pewno pomoc będzie potrzebna przy drogach, obiektach dedykowanych i otoczeniu, ale no to jeszcze nie pora.

Czy sceneria jest w jakikolwiek sposób powiązana z poprzednimi próbami odtworzenia tych okolic? - Nie, nie jest, jest to całkowicie nowy projekt. Nie mam kontaktu, i nie kontaktowałam się z innymi autorami. Nawet jeżeli byłaby dostępna jakaś wersja, to raczej bym nie skorzystała, biorąc pod uwagę, kiedy to było (2011/2015). "Ratowanie trupów" niestety mnie nie interesuje.

Ogłoszenia:

Przygarnę zdjęcia. Zdjęcia różne - poglądowe z okolic 2009, ogólnie sprzed modernizacji danych miejsc, ale przede wszystkim bardzo proszę o fotografowanie obiektów przed modernizacją, bądź rozbiórką. Zaraz może ich nie być, ponieważ trwa obecnie modernizacja.

Peace.

5
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 24 Stycznia 2022, 10:54:45 »
Dołączam do projektuu :3

Wiadukt na skrzyżowaniu Linii 61 i 4 (CMK)
Obecnie model czeka na malowanie i barierki

6
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 21:19:30 »
Słuchajcie, kod eventów spadku zasilania to parę linijek, mogę teraz zrobić prawdopodobieństwo 0%, a później jak poprawione zostanie zachowanie AI to można prawdopodobieństwo zwiększyć do 1-3%. To w mojej  ocenie będzie najlepsze rozwiązanie.

7
Na warsztacie / Parowozik do zabawy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 19:19:06 »
https://eu07.pl/userfiles/9629/parowozik.7z
Model pochodzi z http://www.ts-studio.eu07.pl/down-lok_p.html, raczej jako ciekawostka niż coś użytecznego, uruchamia się jak SU45.

8
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 15:31:53 »
Zanik napięcia skonstruowałem tak, że po rozpoczęciu symulacji w przeciągu 10 minut mam 10% szansy na to, że zniknie napięcie na scenerii na półtorej minuty. Zmniejszyłem prawdopodobieństwo do 3%. Problem z manewrującym kiblem jest taki, że AI traci umiejętność hamowania przy braku napięcia w sieci (pamiętam, że o tym już kiedyś rozmawialiśmy), dlatego EN57 wyjechał poza perony. Na swoim semaforze ma ciągłe S1 i nie ma prawa go przejechać.

9
Trasy / Odp: Linia 053 - problem z wyjazdem osobowego ROJ23171
« dnia: 16 Stycznia 2022, 05:05:28 »
Odpalilem misje na AI i elfik wyjechal z Debicy, moze sobie cos skopales w plikach.

10
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 06 Stycznia 2022, 09:01:55 »
O tym kozle.i innych bledach graficznych nie raz wspominalem ale nikt sie tym nie zainteresowal.
Zakładam, że poprawienie tych kilku błędów wymaga zainteresowania kogoś posiadającego umiejętności obsługi edytora Rainsted, bo wymaga usunięcia i dodania kilku kozłów oporowych, jednego słupa trakcyjnego oraz przebudowy układu torowego (podmiana wiaduktu drogowego nic nie da, bo tor na wjeździe do Bazy we Włodowicach nie jest połączony).
W załączeniu klika zrzutów ekranów z powstającego otoczenia Grabówka i okolic. 

11
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 01 Stycznia 2022, 20:30:22 »
Zastanawiam się nad jedną rzeczą - czy bez zmiany eventów, tylko zmieniając rozkład da się z 52106 zrobić osobowego przyśpieszonego  ?

W pliku scenery/kaliska/cegielski/events_cegielski.ctr zamien w evencie o nazwie "52106go2" frazę "ret1_OS" na "ret1_POS". To jest wysyłanie przez Łódź Kaliską do Retkini informacji o rodzaju pociągu wyprawianego na szlak. Dalej posterunki juz przesylają sobie tą informację z automatu.

12
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 30 Grudnia 2021, 20:13:16 »
Postępy prac w projekcie (@gg). Prace prowadzone (29-30.12):
-ułożone wszystkie wskaźniki w8 i w9 na linii 61 na podstawie WOS ;)
Przykłady w załącznikach.

13
Misja na 52106, poprawki dociągnięte na rev. 417, misja zakończona powodzeniem. Załapałem trochę opóźnienia nie wiem czy rozkład nie jest zbyt napięty. Gubienia ślizgu/wywalania WSu nie zanotowałem.
1. ET22-222 połamała przedni pantograf ale dojechała do OW. Przed Chojnami ET22 na tmwe6697 również ale zablokowała ruch, tak jak wcześniej zgłaszałem.
2. Wjazd do Kalisza od Piwonic. Tarcze ToA i ToB zamienione miejscami.
3. Zarówno tarcza ToB ustawiona na niewłaściwym torze i powtarzacze dla semafora B sygnałami nie odnoszą się do semafora B (wjazdowy do Kalisza). Tarcza podaje Os4, powtarzacze podobnie Sp4 a semafor do którego się odnoszą S1.
4. Pociąg tgpe72162 rozerwany w Zduńskiej Woli, wg startera 2833T brutto. Podejrzewam jeszcze zbyt ciężki skład dla maszynowego mechanika + skoki napięć w sieci na scenerii.
5. ZWK wygaszanie semaforów dla towarowego na Olechów.
6. EN57 z ŁK w Sieradzu bezsensowne manewry, pociąg mógłby od razu wjeżdżać na peron pod dworcem zamiast na wyspowy, zmiana kabiny i powrót do ŁK.
7. Za Sędzicami w okolicy km 72,9 słupy trakcyjne na torze nr 2 stoją do wewnątrz torowiska a nie na zewnątrz.
8. Dworzec w Łasku i żurawie wodne, oraz braki elementów wsporczych sieci trakcyjnej gdzieniegdzie w Borszewicach, Sieradzu i Radliczycach chyba ale to temat na później jak przestaniemy pantografy łamać ;)

@MP5 Pospiesznego z ŁK da się łatwo zrobić wystarczy zamienić "ret1_OS" na "ret1_POS" do tego skład, rozkład i działa, u mnie za pośpiechem z Łodzi rusza jeszcze Elf z postojówki jako osobówka 52106 na Poznań. Biorąc pod uwagę potencjał kaliskiej od czasu do czasu dłubię przy eventach na własny użytek w taki sposób żeby sceneria była bardziej urozmaicona i "grywalna". Z racji braku czasu i wciąż zbyt małej wiedzy nt. eventów w maszynie odbywa się to często metodą prób i błędów aczkolwiek same eventy sterujące ruchem są dość przejrzyście napisane więc może kiedyś to ogarnę ;). To co na obecną chwilę jest istotne moim zdaniem to poprawki i wydanie kaliskiej w pełni działającej na tym scenariuszu jaki jest, później możemy się spierać czy puszczać pośpiechy z Chojen czy jednak z Kaliskiego.


14
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 28 Grudnia 2021, 23:44:45 »
Postępy prac w projekcie (@gg) stan na 28.12.2021:
- w toku: wstawianie wskaźników w Czarncy i lk571(prawie skończone).
- Dodanie pozostałych plików potrzebnych do działania(wskaźnik na słupie trakcyjnym) + aktualizacja plików torów,
- model elementu rozjazdu,
- modyfikacja pliku nodebank_add.txt o ostatnie zmiany,
-małe poprawki i uzupełnienia wskaźników etcs w Knapówce.

15
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 03 Grudnia 2021, 07:59:22 »
Na mikołajki planowaliśmy wrzucić scenerię do testów, ale "tyle" osób jest chętnych do pomocy, że będzie tylko screen prezentujący wjazd do Częstochowy od strony Kielc.
Ewentualnie każdy sam może się pobawić w "znajdź jak najwięcej różnic" :P

16
Witam, też skrobie sam scenerię (fikcyjna). No idzie mi to jak idzie (ucz się) ale coś tam powstało. Obecnie 12 km jest zrobione, które możecie podglądnąć na screenach niżej. Docelowo chcę zrobić 50 km. 3 duże miasta i kilka wsi. Stacje nawiązują do nazwy drzew, pomysł zaczerpnięty od Dębicy, Wrzos. Co na trasie ? V max 140km/h. Teren płaski, gdyż za czorta nie umiem jeszcze modelować terenu (a nie jest to proste jakby się wydawało) W zamiarach  ma powstać Tartak, z możliwością misji w nim. Stacja uzdrowiskowa ( baseny, termy, stadnina koni ) Wszystko oczywiście widoczne z pociągu. Kanał rzeczny w mieście na końcowej dużej 4 peronowej stacji. z pływającą łódką, która z okolic dworca zabierze do muzeum kolejowego. A w nim pojazdy wycofane z ruchu (min Ganz, EP01 itp.) To tak w skrócie. PS. 12 km trasy jest, dalej nim zrobię, to niestety ale jakiś czas potrwa. Zapisałem na usb se stan obecny, gdyby komp siadł i poszło wszystko w siną dal, czego bym nie chciał. Czy trasę dokończę ? No chciałbym ale kiedy to nastąpi to nie wiem. Tor położony jest na 29 km, ale tylko sam tor.



Wydzielam do osobnego wątku. Proszę sobie zmienić tytuł wątku.
Matek123

17
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 17 Września 2021, 20:29:00 »
Usuń plik .sbt scenariusza, w tym wypadku będzie to ic8310.sbt w folderze scenery.

18
Trasy / Odp: Problemy z AI na scenerii Całkowo_retro
« dnia: 22 Sierpnia 2021, 14:44:24 »
Skoro wam działa, to wrzucam poprawkę Marconiego ze skróceniem timera w rewizji 7327.

19
Ma ktoś problem z tym, że AI "targa" składy? Jeden się porwał i nic z dalszej jazdy....
AI nie używała wysokiego rozruchu, trzeba było się przesiąść i pomóc w ruszeniu.
Na jakim exe testujecie? Jak wspomniał @michal_AL57, trzeba na najnowszym, Jubaj robił poprawki jazdy AI z ciężkimi składami. To samo z podstacjami - był jakiś chwast w exe i zostało to naprawione. Jeśli Wam gubi ślizg na najnowszych plikach z repo, na odcinkach Łódź Kal. - Sieradz, i Ostrów Wlkp. - Opatówek, to proszę załączyć errors.txt.

Manewry w OW u mnie działają, ale jeszcze kilka razy przetestuję i porównam logi.


20
Pobierz najnowsze exe https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg543468.html#msg543468
Na nim AI częściej korzysta z wysokiego rozruchu.

21
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 23 Lutego 2021, 10:43:04 »
Kolega @AIR naprawdę się postarał z tymi dekoracjami :D
Do Kielc Głównych tory położone, wypoziomowane, z łukami pionowymi i krzywymi przejściowymi, sygnalizacja na razie do Ludyni (Wskaźniki do Bukowej).

22
Wydział zamówień / Odp: Linia 276
« dnia: 25 Listopada 2020, 06:49:30 »
@MP5 linia 286 też jest już ułożona.

23
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 24 Listopada 2020, 20:13:35 »
Dokładnie taki był zamysł, jednak źle wyszło. Drogi już poprawione.

24
Na warsztacie / Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 14 Listopada 2020, 14:32:43 »
Witajcie,
po kilkuletniej przerwie związanej z brakiem czasu, udało mi się wygospodarować trochę czasu na "zabawę". To przywracam Devsa w takim razie :) @MaciejM Postanowiłem zająć się scenerią z moich lat młodzieńczych do której czuję duży sentyment - Krzyżowa. Jest o tyle fajna, że posiada wielorodny teren, nie jest płaska, więc można ją fajnie zagospodarować.

Póki co zająłem się samym wjazdem do Krzyżowej oraz miastem. Chcę aby było czuć aglomeracyjny klimat, dlatego w drugim i trzecim planie znajdują się wysokie wieżowce oraz PRLowskie blokowiska.
Trochę czasu zajęło mi też stworzenie potrzebnych includów (w nodebank istnieją, jednak w folderach ich brak)

Podpowiedzcie co można zmienić, co można ulepszyć.

Strony: [1]