Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Vanquish

Strony: [1]
1
Bieżące Symulatorowe / EN57AKM-1642 - błąd panelu HMI
« dnia: 23 Kwietnia 2025, 18:10:50 »
Witam,

podczas rozgrywki na linii 053 (l053_wieczór) postanowiłem podmienić EN57AKM-1562 na 2x EN57AKM-1642. Po uruchomieniu składu pojawił się błąd związany z panelem HMI (wyświetlacz). Panel nie wyświetlał właściwie żadnego menu (zrzut_ekranu-1.png), z wyjątkiem tego, które informuje o stanie drzwi . Zajrzałem do logu i oto co znalazłem:
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 62, in render
  File "<string>", line 712, in _render
UnboundLocalError: local variable 'sila3' referenced before assignment
Błąd był związany z zatrzymaniem się skryptu panelu. Otworzyłem pliki od członów rozrządczych: akm_2011_ra.mmd oraz akm_2011_rb.mmd i znalazłem linijkę z definicją/deklaracją wyświetlacza:
pyscreen: { dynamic/pkp/en57akl_v1/screen_en57akl target: pixy parameters: akm=1 }Tego samego panelu używa EN57AKŁ-1226, więc zajrzałem i do jego plików, tutaj sprawa miała się inaczej:
pyscreen: { dynamic/pkp/en57akl_v1/screen_en57akl target: ekran_l parameters: akm=0 updatetime: 500 } W parametrach został zadeklarowany jeden skład, co zapewne blokowało cały kod, gdy połączyło się dwa składy. Błąd związany z wyświetlaczem sprawdziłem również na scenerii technicznej - td, oraz na innym urządzeniu - na laptopie. Rozwiązaniem była zmiana parametrów wyświetlacza w AKM-ce (w obydwóch plikach, zrzut_ekranu-2.png).
Drugą sprawą są dźwięki podczas ruszania, przyspieszania składem. Mianowicie poza dźwiękami falowników oraz samych silników, słychać dźwięk oporników, żywcem z klasyka (chodzi mi dokładnie o charakterystyczny ryk). W tym przypadku zakomentowałem w pliku wagonu silnikowego linijki od 63. do 68. (plik akm_2011_s.mmd).
Chciałem tym błędem podzielić się, może ktoś go wcześniej zauważył. Oczywiście nie mam żadnych pretensji do autorów (@RafaPolska424, @Kermit, @FORDAN, @Zefirek).

EDIT: Skreślenie tematu dźwięków silnika. [2025-04-24]

2
Napiszę nowe scenariusze, dużo nowych scenariuszy, ale żeby potem nie poprawiać ich po kilka razy to na całym odcinku Kielce/Sitkówka - Częstochowa muszą być... wskaźniki jak np. W4, W28, oraz wszystkie ograniczenia prędkości (drogowe i z WOS), tory będą miały ostatecznie przypisane prędkości i nazwy oraz tory będą prawidłowo poobracane,  semafory i tarcze ostrzegawcze też wstawione wszystkie, zwrotnice wszystkie będą prawidło działały. Jak powyższe będzie zrobione dajcie znać to wystartuje.

3
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 13 Stycznia 2025, 22:17:16 »
W ramach uzupełnienia pojawi się kilka nowych wagonów z rodziny N-245-xx od Tatravagónka Poprad:
- CEMAT
- MFD Rail
- Ermewa
- PCC Intermodal (wersja z hamulcem ręcznym)
- Silva LS z nowymi kontenerami 20ft 25G2

Do modelu został dodany hamulec ręczny wraz z 3 różnymi kołami do wyboru i wskaźnikiem zahamowania.

Nadszedł czas na zaprezentowanie tego sympatycznego ciągniczka z numerem 216.

4
Na warsztacie / EN57 - 1927 drugie podejście
« dnia: 24 Marca 2025, 19:57:28 »
Witam, w ostatnim czasie miałem zbyt dużo wolnego czasu i postanowiłem, że podejdę ponownie do tematu 1927. Poprzedni projekt sprzed dobrych trzech lat to kompletny niewypał.
Udało mi się uzyskać efekt jak na załączonych screenach :) Tym razem bardziej wymiarowy i w miarę nieźle wyglądający. Również zrobiłem ala "dedykowaną" kabinę, nowe sklejki na ścianach, tekstury i inne mniejsze aspekty charakterystyczne dla właśnie tych bardziej nowoczesnych 19'stek.
Wiadomo, nowy model już na ukończeniu ale ja lubię tak kombinować dla siebie :)

5
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 10 Marca 2025, 19:56:38 »
Info: do kwietnia/maja prace nad srexe mogą zaliczyć significant spowolnienie rozwoju. Wszystko na rzecz tajnego/poufnego exe dx12/vk.

6
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 26 Lutego 2025, 20:05:51 »
na połowie komputerów to działa, a na drugiej połowie nie
Może jednak wstrzymajcie się z dodawaniem rzeczy, które nie działają poprawnie, a do tego mają istotny wpływ na wydajność.

7
Na warsztacie / Odp: dodatki ptysia
« dnia: 09 Lutego 2025, 14:54:56 »
Dzieki uprzejmosci Joachimowicza, mam w przygotowaniu kolejna siodemke -  tez firmy ECCO Rail!

8
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM (SerialPort)
« dnia: 07 Lutego 2025, 15:06:26 »
Hej, bardzo dziękuję za wszelką pomoc! Najbardziej Hirkowi który jeszcze ze mną pisał prywatnie.

Udało mi się opanować na tyle tą komunikację, że napisałem poradnik do nowicjuszy jak ja, żeby mieli prościej.

https://pawelkaczmarczyk.pl/maszynauart-komunikacja-podstawowa-38/

Za wszelkie uwagi też bardzo dziękuję, chce też żeby ten poradnik był "sprawdzonym" źródłem.

9
Na warsztacie / calkowo_drezyny
« dnia: 27 Stycznia 2025, 00:09:35 »
Siema,
Generalnie skleiłem taki ekscytujący i wielce wyczekiwany "scenariusz", nazywający się Całkowo_drezyny. Inspirowany Bieszczadzkimi Drezynami Rowerowymi oraz dodatkową atrakcją na Kolei Grójeckiej, pozwala nam na około 20-minutowy przejazd drezyną ręczną tam i z powrotem do Emilianowa. Możliwy jest również przejazd w kierunku Bold (Boldów?), ale tam nie mierzyłem czasu przejazdu. Granice oznaczyłem tarczami D1, ale w rzeczywistości nic nie stoi na przeszkodzie, aby wybrać się w potężną eskapadę do Macierzewa.

Więc no, jakby ktoś miał ochotę poklikać na przemian "+" i "-" przez bite 20 minut to zapraszam.

Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/calkowo_drezyny.7z

10
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 24 Stycznia 2025, 22:20:17 »
W odpowiedzi na zapytanie użytkownika dave zewnętrzna bryła modelu griffina jest na ostatniej prostej do ukończenia. Od ostatniej aktualizacji widocznej na screenach doszły: kabina low poly, sprzęgi, a także elementy na czole lokomotywy. Ponadto poprawki dotknęły model zewnętrzny pudła, a także artefakty widoczne na powyższym screenie. Do ukończenia modelu High-Poly zostały nieliczne elementy, następnie w kolejce są teksturowanie, a także redukowanie do poszczególnych modeli LOD. Gdy tylko prace nad projektem dobiegną końca model zostanie przekazany twórcom symulatora MaSzyna, a także postaramy się dopiąć wszystko na ostatni guzik, aby model stanął na (Ma)Szynach 😉

Pozdrawiamy, zespół
Trainz Polish Modifications Studio

11
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 08 Stycznia 2025, 17:27:27 »
Jak osoba, która przesiedziała swoje z wstawiaczem dekoracji z nodebanku, mam propozycję co do wspomnianego wcześniej pędzelka edytorowego (i edytora ogólnie).

- tworzenie list obiektów z nodebanku - w osobnym okienku bądź przez zaznaczanie jakichś okienek przy obiektach w samym nodebanku. Potem obiekty zaznaczone na liście wstawiałyby się normalnie przez kliknięcie, lecz model do wstawienia byłby wybierany losowo z przeklikanych w liście. Tę listę można by potem wykorzystać też do losowania obiektów wstawianych przez pędzelek.
- możliwość ustawienia bazowego offestu po osi góra-dół (starczy z dokładnością do 0,1m), jak i bazowego obrotu. Pierwsze, bo przy wstawianiu traw na nasypie, te często wystają krawędziami poza obrys terenu. Drugie, bo wstawianie kamienic bądź słupów energetycznych/oświetleniowych i każdorazowe ich obracanie jest dość uciążliwe. Do tego opcja losowego obrotu przy wstawianym obiekcie też na +.

- dla mnie sam pędzelek byłby najbardziej wygodny, jeśli spełniałby poniższe warunki:
>możliwość zdefiniowania powierzchni na jakiej działa (granica wyznaczona przez okrąg). Jeśli jest to możliwe, to najlepiej gdyby istniała jakaś wizualna granica działania, ale nie jest to niezbędne
>pędzelek musiałby dostosowywać się do terenu, a nie tylko rozrzucać obiekty oddalone o losowy promień od środka/
>opcja ustawienia obiektom wstawianym przez pędzelek losowego obrotu
>możliwość ustawienia wstawiania na klik i "full-auto", przy czym to drugie najlepiej z suwaczkiem do określenia czasu, jaki upłynie między wstawieniem kolejnych obiektów (pewnie starczy od 0,1s do 3-5s, ale suwane jakoś logarytmicznie, bo ponad 1s to dziesiątki sekundy mają dość małe znaczenie)
>lista obiektów do losowania przez pędzel przy każdym wstawieniu (jak opsane w punkcie 1.)

jest git dobrze robią trzymaj tak dalej

12
Gdzie znajdę plik, w którym podmienię składy na bardziej aktualne zarówno wagonowo jak i lokomotywy i EZT?
scenery/kaliska_cegielski.scn oraz scenery/kaliska/cegielski/sklady_cegielski.scm


EDIT 30.12.2024

Wszystkie rozjazdy zostały podmienione na paczkowe, z wyjątkiem jednego przypadku zwrl65r1200aut.inc. W paczce nie mamy rozjazdu na 1200m z takim napędem, więc naprawiłem .inc i zmieniłem eventy sterujące na poprawne (+/:+ na wprost; -/:- na bok).

Paczka całościowa:
https://eu07.pl/userfiles/27025/kaliska-v5.0.7z

Lub do samodzielnej podmiany:
https://eu07.pl/svn/kaliska/scenery/kaliska/tory.scm
https://eu07.pl/svn/kaliska/scenery/kaliska/kaliska_events.ctr
https://eu07.pl/svn/kaliska/scenery/kaliska/cegielski/events_cegielski.ctr

13
Z kwestii wizualnych dodałbym trochę jakiś linii WN, SN i nn, oraz trawek przy torach, oczywiście jeżeli Maciej pozwoli to zajmę się liniami energetycznymi :3

14
Na warsztacie / Odp: Uruchomienie LK7
« dnia: 08 Grudnia 2024, 15:50:59 »
Stan na dziś jest taki, że infrastrukturę oraz teren z RSF podzieliłem na komórki (podkatalogi lk7/ oraz lk69/). Podobnie podzieliłem obiekty z otoczenie.scm, przepuszczając przez RSF — zauważalne jest niedopasowanie wysokości do terenu. Paczka lk7-241208.7z jest do pobrania z https://rainsted.com/warsztat/chwilowe/ (jeśli takiej nie będzie, to powinna być kolejna, z nowszą datą).

Scenariuszy nie uruchamiałem, zrobię to przy następnej okazji. Planuję przenieść scenariusze na wersję podzieloną na komórki i przymierzyć się do wygenerowania skryptów sterujących dla stacji (minimalnych, czyli głównie obsługujących przelot ze sprawdzeniem blokady liniowej).

Ponieważ plik RSF ma ponad 40MB, a dodatkowo z obiektów otoczenia utworzyło się kolejne 30MB (i nie są jeszcze wliczone bryły CityGML), to zastanawiam się nad wydzielaniem komórek na poziomie RSF. W ten sposób każda komórka by miała osobny (i mniejszy) RSF, a potencjalnie mogłoby się to również przydać, gdyby zostało uruchomione wczytywanie scenerii z RSF. Szybko to nie będzie, bo to masa pracy, a póki co dalsze prace nad Rainsted mam zawieszone i ograniczam się tylko do ewentualnej naprawy krytycznych błędów.

15
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 01 Grudnia 2024, 22:33:48 »
Trzeba znowu odkurzyć wątek :) W ostatnim czasie wykonałem korektę niwelet na linii 55, w Siedlcach i na okolicznych bocznicach. Jak widać na załączonych screenach, tory były nieco zagłębione w teren. Zebrałem więc punkty z terenu w symulatorze i dokonałem korekty profili pionowych.
W zakresie niwelety linii 55:
- maksymalna korekta wysokości załomu w górę wynosiła 0,778 m,
- minimalna korekta wysokości załomu w górę wynosiła 0,012 m,
- maksymalna korekta wysokości załomu w dół wynosiła -0,112 m,
- minimalna korekta wysokości załomu w dół wynosiła -0,033 m.
Dodatkowo, oprócz niwelety linii 55, zostały skorygowane niwelety linii 2 oraz 31 (tor 1C, 2C). Oprócz tego korekty objęły 13 niwelet bocznic o łącznej długości 12,7 km.

Niżej załączam screeny z efektów prac:
55_korekta – profil linii 55 istniejący i skorygowany
2_korekta – profil linii 2 istniejący i skorygowany
1_przed, 1_po – łącznica 520, widok od strony Ujrzanowa, przed i po korekcie profilu
2_przed, 2_po – wjazd do Siedlec od strony Sokołowa przed i po korekcie profilu
3_przed, 3_po – stacja Podnieśno, widok w kierunku Sokołowa, przed i po korekcie profilu

16
**[Akcja Aktywizacyjna: Poszukiwani Twórcy Otoczenia]**
**Hej, Forumowicze!**

Potrzebujemy Waszej pomocy w ważnym przedsięwzięciu! 😊

W związku z nowymi projektami scenerii, który ma na celu wierne odwzorowanie otoczenia, szukamy utalentowanych osób z zacięciem do detali, które potrafią odtwarzać rzeczywistość w sposób precyzyjny i kreatywny. Jeżeli umiesz z pasją przenosić otaczający świat na medium artystyczne lub technologiczne, ta akcja jest właśnie dla Ciebie!

Jak możesz się zaangażować? 
  • Zgłoś się! Opisz swoje umiejętności, pokaż przykłady swoich prac, a my odezwiemy się do Ciebie. 
  • Podziel się wiedzą! Jeśli znasz techniki, narzędzia lub sposoby na skuteczne odwzorowanie otoczenia, podziel się z innymi. 
  • Poleć znajomego! Może znasz kogoś, kto idealnie pasuje do tego projektu – daj im znać o tej inicjatywie. 
Czego oczekujemy? 
Cytuj
 
- Staranności i precyzji w odwzorowywaniu detali.   
- Kreatywnego podejścia do projektowania przestrzeni. 
 

Co oferujemy? 
  • Możliwość udziału w inspirującym projekcie. 
  • Szansę na rozwój swoich umiejętności i poznanie ciekawych osób, oraz zdjecie pamiątkowe z @JAN21
  • Wyróżnienie w ramach społeczności i potencjalną współpracę w przyszłych inicjatywach. 
 

Jeśli chcesz dołączyć lub dowiedzieć się więcej, śmiało pisz w odpowiedzi do tego wątku albo kontaktuj się bezpośrednio z nami! 💬

Razem możemy stworzyć coś niesamowitego! 🌍✨ 

--- 
Czekamy na Wasze zgłoszenia! 💪

17
Jakby jeszcze ktoś miał taki problem jak ja (brak wskaźników W8 i W16), to może sobie do pliku "l61_deko.scm", tuż nad linijką "endorigin" dopisać:

Cytuj
include l61/deko/wskazniki.scm end

Dla pewności usunąłem pliki SBT i wygenerowałem je sobie od nowa, być może nie jest to konieczne.

Ps. A co peronów, to mam jednak wszystkie :)

Edycja.
Przy okazji znalazłem buga. W pliku "lk61_tlk_82202.scn" jest zła ścieżka dostępu do pliku z eventami (tlk_82202.ctr)
Powinno być
Cytuj
include l61/scenariusze/tlk_82202/tlk_82202.ctr end
Oryginalnie ścieżka odwołuje się do folderu linia61

18
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 08 Listopada 2024, 21:16:20 »
A może się w to miejsce spóźniłeś i misja ET22 i Twoja zostały wygaszone?

Tak czy siak, poprawione. Najnowsza poprawka. Wrzucamy katalog "scenery" do katalogu z grą i podmieniamy 2 pliki.

19
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 06 Listopada 2024, 09:12:00 »
Jest poprawka, która eliminuje wszystkie błędy. Musiałem być jak chirurg, trochę wyciąć i trochę wszyć. I tak - skasowałem ze wpisu jedną misję, bo zawierała błąd. Jest teraz 6 sprawnych misji. Niezależnie podmieniłem tekstury w statycznych wagonach. Teraz w wersji 24.06 w tej scenerii nie pojawia się zakładka "informacje", informująca o błędach. Ponieważ wszystko na to wskazuje, że ich nie ma.

Należy pobrać załącznik i pobrany katalog "scenery" wrzucić do katalogu z Maszyną. Potem zgodzić się na podmianę dwóch plików i to wszystko...
=========================================================
Nieaktualne. Poprawiona wersja poprawki w kolejnym wpisie...


20
Publikacje / Lokomotywa ST44Ko wraz z kabiną
« dnia: 26 Października 2024, 17:52:00 »
Lokomotywa ST44Ko (kołomna) wraz z kabiną do pobrania oraz paczką wsporczą do prawidłowego działania.


Paczka główna: https://eu07.pl/userfiles/23090/ST44_Ko.zip
Paczka wsporcza: https://eu07.pl/userfiles/23090/wsporcza.zip


Wypakować do głównego folderu symulatora. (Paczka wsporcza dla osób które nie mają wersji pctga symulatora (deweloperskiej) za nieprawidłową instalację nie odpowiadam.

21
Symulator / Odp: Problem z hamulcem w TEM2
« dnia: 09 Sierpnia 2024, 17:46:04 »
W niezmodernizowanych egzemplarzach TEM2 zastosowano kran typu Matrosov. Pomijam jego funcjonalność - jest taka sobie i przypomina trochę Knorra, ale jego problemem jest łatwość przeładowania. Zjawisko to występuje gdy zbyt długo utrzymywać będziemy falę napełniania uderzeniowego, która jest tu bardzo mocna. W takiej sytuacji ciśnienie w przewodzie głównym jest takie samo jak w zbiorniku głównym i skład zaczyna hamować.

Rady? Bardzo ostrożnie używać fali uderzeniowej, z mojego doświadczenia jest to najlepsza opcja. Możesz też odluzować każdy wagon z osobna, choć trochę czasu zajmie.

Podane przez ciebie ciśnienie w przewodzie głównym też jest na tyle wyskokie, że mogę założyć iż doszło do przeładowania. Ale tu niech się wypowiedzą specjaliści.

22
dj hazel potwierdza, zawsze slucham jak targam ciezkie brutto

23
Kawup wrócił z mlekiem


Na warsztat trafiło coś, czego w maszynie jeszcze nie było, czyli bramki semaforowe :3
W międzyczasie kończony jest most w Komańczy.

24
ekhm.. ekhm...
Halo, dzień dobry wieczór Witam Serdecznie.

Wielki powrót legendarnej Linii 61! Zmiany względem ostatniej wersji?
-Przeryta struktura katalogowa na wzór tej z Galicyi,
-Całkowicie nowa Częstochowa i odłączenie od "starej" linii_61,
-Wymieniona sieć na tą z Galicyi (zawarta w paczce żeby nie komplikować, nadal wymaga exe z zależności Galicyjskich (z obsługą PBR)),
-Pierwszy raz w ciągu 4 lat, na porządnie naprawione rozjazdy na Kucelince, jak scenariusze się nie posypały (a jest to całkiem możliwe) to na 35% będzie działać,
-Nowy teren w Częstochowie i więcej domków z CityGMLa (tak mam zapisane, ale możliwe, że teren był już wcześniej),
-Jakieś mniejsze lub większe zmiany, poprawki w Kielcach, nie pamiętam bo to już chyba rok jak to robiłem,
-Najpotężniejszy ze wszystkich deweloperów, bez dewelopera postanowił poprawić tabor w scenariuszach żeby nie było braków i zasadniczo tylko dzięki niemu ta paczka się pojawiła, bo takto by kisło kolejne pół roku (oddajcie mu już te range :<)
-Zobligował się również do poprawienia w przyszłości tych różowych cyborgów które straszą w tym jakże pięknym, pustynnym, świętym mieście z tramwajami,

Ogółem to wychodzi na to, że wszystko się ładuje, baza w jakimś stopniu działa, torowisko jest bardziej stabilne, sieć bardziej przypomina sieć, ale całościowo nadal jest lipa i jakoś mnie nie ciągnie do kończenia tego. Scenariuszy nie testowałem, możecie się pobawić i spróbować samemu poprawić, ewentualnie podesłać logi i czekać aż gdzieś mnie znowu natchnie do tego. Może szybciej do tego dojdzie jak zjawi się ktoś kto udekoruje na tip-top Częstochowę. W paczce jest SBT dla jednego scenariusza, można sobie to spokojnie przekopiować i zmienić nazwę coby reszta też się szybko odpalała. Z jednej strony szkoda żeby to kisło (w samym Rainstedzie na liczniku jest ponad 450rbh i pewno drugie tyle przy terenie) szczególnie, że najgorsze (drogi, sieć) jest zrobione. Z drugiej strony ciężko mi przy tym cokolwiek robić po nabraniu doświadczenia przy innych projektach i teraz przynajmniej teren, na pewnym odcinku, wypadało by zrobić od nowa. Podzielcie się swoją opinią na ten temat.

A no i ten, gdzieś w międzyczasie zrobiłem dedykowane semafory (wiszące karzełki dwurzędowe, sześciokomorowe) na Częstochowę Osobową, ale przy przenosinach na nową paczkę gdzieś je wsysnęło, jak znajdę to podrzucę.

https://eu07.pl/userfiles/21553/L61.rar

25
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 26 Czerwca 2024, 15:13:43 »
Co do krzaków w torach, stawania nie przy peronie (względnie braku peronów), braku semaforów etc etc, proponowałbym wpierw zapoznać się z rzeczywistymi warunkami na tej linii (wszak istnieje ona naprawdę).
Perony są ziemne - a przynajmniej tak się nazywają - bo w rzeczywistości to tylko kawałek uklepanego gruntu koło toru.
"Stacje" bez semaforów to byłe stacje, teraz niepełniące funkcji posterunków ruchowych.
Drogi to najbardziej uciążliwa, monotonna i generalnie męcząca część dekorowania, dlatego jest ich najmniej. Zapraszamy do kontynuowania dzieła - wydana sceneria zawsze może mieć uzupełniane otoczenie w ciągu następnych paczek.
Brak tekstur na snopkach to prędzej problem braku plików w paczce lub ich niepoprawnego katalogowania, nie scenerii.
Niepasujące nazwy stacji wynikają z tego, że MaSzyna ma skończony katalog dostępnych modeli, a większość z nich nazwy posterunków mają wypisane na stałe.

26
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 28 Kwietnia 2024, 21:09:20 »


Poprawa/zmiana dotychczasowych funkcji oraz nowości.
Z nowości:
1) Wstawianie pól rolnych o dowolnym kształcie
2) Wstawianie gór  o dowolnym kształcie
3) Automatyczne zalesianie gór.
4) Tworzenie szablonów pól, gór. Import/eksport szablonów z/do scenerii.

PS Wiem, że są lepsze narzędzia. To tak dla mnie w ramach relaksu sobie coś tam ćwiczę.

27
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 18 Kwietnia 2024, 20:54:04 »
Błaszki, Piwonice i Kalisz ogarnięte. :)

Myślę, że za niedługo wstawię tu paczkę do testów, po czym będzie można przystąpić do podmian rozjazdów.

28
Na warsztacie / Bestie z Woroszyłowgradu
« dnia: 28 Marca 2024, 18:52:04 »
Coś, na co wielu pewnie czekało - prezent na wielkanoc ;)

Oddaję w Wasze rączki paczkę kilku niedokończonych i niedopracowanych lokomotyw z serii M62 i 2M62 pracujących dla RŻD. Wszystkie tekstury to repainty.

Szczególnie niedorobiony jest model 2M62, w którym trzeba zamienić lowpoly i poprawić mapowanie i tekstury w paru miejscach. Publikuję całość dla zainteresowanych, jakby ktoś sobie po prostu chciał pojeździć - miło by jednak było jakby ktoś podjął się poprawiania błędów. Cała struktura paczki jest zrobiona bardzo chałupniczo - pliki z wielkimi literami, tekstury nie mają mini, ogólnie całość nie nadaje się jeszcze na test, lecz chcę zaspokoić ciekawość osób, które się pytały, kiedy będzie można pobrać.

Człony 2M62 mają przejście, lecz nie są obowiązkowo spięte ze sobą podczas wstawiania lokomotywy, aby dać graczowi możliwość robienia składaków z różnych lokomotyw. Dlatego, jak chcemy postawić sobie podwójnego gagara, musimy najpierw dodać do składu jeden człon, a następnie drugi (drugi człon trzeba też obrócić).

Przeróbki wózków na szerokie i sprzęgu na SA-3 wykonał Jan21
W paczce zawarte są również szerokotorowe wagony węglarki autorstwa Sigmana, lekko dostosowane do obecnej wersji maszyny przeze mnie i matka123.

Szeroki(e) M62 znajduje(ą) się pod osobną kategorią, roboczo nazwaną "M62_S"

Do działania wymagany nowy model ST44.

Paczka całościowa złożona przez matek123, zawiera 2M62 (razem z uzupełnieniami dla osób, które nie mają gagara MAV), węglarki autorstwa Sigmana z poprawkami matka i próbnie scenerię EC Dobre przerobioną przez matka na szeroki rozstaw:
https://eu07.pl/userfiles/11222/EDOBRE_s.7z

Dokładna zawartość paczki Gagarów:
- 2M62-0685, malowanie zielone z napisem RŻD z boku, lokomotywownia Czerniachowsk, Kaliningradzka ŻD (zrobiony tylko człon A)
- 2M62-0662, malowanie zielone wyblakłe, lokomotywownia Wyborg, Październikowa ŻD
- 2M62-0571, malowanie niebieskie, lokomotywownia Kaliningrad, Kaliningradska ŻD

- M62-1579, malowanie zielone ze "skrzydłami", Październikowa ŻD. Ma tylko jedną tabliczkę czołową, ale to błąd.

Wpisy do textures należy wkleić do pliku w folderze dynamic/pkp/st44_v2:

2M62-0685-A=2M62-0685-A,2M62,2M62-0685-A//v2,2M62-0685-A,RŻD,Depo_Czerniachowsk,XX.XX.XXXX,?,Toprus,Toprus
2M62-0662-A=2M62-0662-A,2M62,2M62-0662-A//v2,2M62-0662-A,RŻD,Depo_Wyborg,XX.XX.2004,?,Toprus,Toprus
2M62-0662-B=2M62-0662-B,2M62,2M62-0662-B//v2,2M62-0662-B,RŻD,Depo_Wyborg,XX.XX.2004,?,Toprus,Toprus
2M62-0571-A=2M62-0571-A,2M62,2M62-0571-A//v2,2M62-0571-A,RŻD,Depo_Kaliningrad,XX.XX.2003,?,Toprus,Toprus
2M62-0571-B=2M62-0571-B,2M62,2M62-0571-B//v2,2M62-0571-B,RŻD,Depo_Kaliningrad,XX.XX.2003,?,Toprus,Toprus
M62-1579=M62-1579,M62_S,M62-1579//v2,M62-1579,RŻD,Okt.Ż.D.,XX.XX.2004,?,Toprus,Toprus

MIŁEJ ZABAWY


Zgłaszajcie ewentualne krytyczne błędy i braki w pliczkach.

29
Bieżące Symulatorowe / Strimowanie z Rainsted
« dnia: 24 Lutego 2024, 13:02:20 »
Nie wiem, czy mi się dziś coś uda ruszyć, ale ogólnie myślę o strimowaniu w soboty jakoś wieczorem. Chciałbym przede wszystkim pokazywać użycie edytorów w Rainsted do różnych zastosowań, typu korygowanie scenerii czy konwersje danych. Mam też pewne pomysły, które chciałbym zrealizować i chyba lepiej będzie, jeśli pokażę, jak to robię, niż sam efekt końcowy. Przede wszystkim interesują mnie scenerie realistyczne, a scenerie fikcyjne traktuję bardziej jako materiał testowy do eksperymentów. Strimy będą ewentualnie na https://www.twitch.tv/rainsted/, nie planuję nagrywania.

Wstępna lista pomysłów do zrealizowania:
  • Konwersja scenerii MZD do RSF jako przykład przejścia z plików SCM do edytora RSF.
  • Wstawienie Chomikowa w pętlę na północ od Dejaw jako przykład urozmaicenia scenerii.
  • Dekonstrukcja Zwierzyńca: ujednolicenie klonów, zmiany nazewnictwa, przeniesienie misji na Quark+MZD (odcinek Dejawy – Chomikowo – Psiary – Jelonkowo – Homarowo – Pawianowo – Zakliczyn) jako przykład podziału scenerii na komórki oraz łączenia tras.
  • Łączenie Dejaw z Myślenicami jako demonstracja możliwości edytorów, przeniesienie ruchu Quarkowego w kierunku Myślenic.
  • Przeniesienie LK146 (Wyczerpy – Chorzew Siemkowice) z SCM do RSF, ustalenie profilu pionowego, wstawianie ścian lasu i terenu.
  • Przeniesienie LK131 (Chorzew Siemkowice – Zduńska Wola) z SCM do RSF, naciąganie na mapy, ustawianie profilu pionowego, przygotowanie terenu.
  • Naciąganie na mapy odcinka Zduńska Wola – Łódź (sceneria "Kaliska").
  • Wydzielenie Ostrowa Wielkopolskiego ze scenerii "Kaliska" w celu uruchomienia przejezdności do Kępna.
  • Uruchomienie pociągu Bielsko-Biała – Ostrów Wielkopolski.
  • Ulepszenie terenu oraz otoczenia dla LK181.
  • Naciąganie Szczecina na mapy.
  • Przymiarka do konwersji CMK z Open Rails do MaSzyny.
  • Rozpoznanie tematu konwersji otoczenia LK139 z Open Rails do MaSzyny.
  • Regulacja sieci trakcyjnej, czyli ostateczne rozwiązanie tematu lewitujących wysięgników i słupów w skrajni.

Jeśli ktoś ma jakieś inne propozycje, to też je uwzględnię. A głównie chodzi mi o to, co lepszego można zrobić z obecnego stanu, więc raczej nie zabiorę się za robienie czegoś od zera, np. Poznania.

30
EU07 Simulator English forum / Odp: Lags in some cabs
« dnia: 22 Lutego 2024, 21:34:08 »
Thank you! Limiting FPS to 60 in RivaTuner solved the problem.

Strony: [1]