Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Vanquish

Strony: [1]
1
W jesiennym klimacie.

2
Na warsztacie / całkowo_pośpieszny_BETA
« dnia: 24 Listopada 2022, 11:59:37 »
Witam serdecznie, postanowiłem przedstawić wam scenariusz Całkowo_pośpieszny, w którym mamy za zadanie poprowadzić pośpieszny z Jarkawek do Macierzewa. Aktualnie uczę się uzależniać transkrypcje w eventach, więc z RT poczekamy chwilkę. Eventy były pisane metodą bezpośrednią do toru. W finalnej wersji pojawi się również wyczekiwany ST44v2 na razie została v1. Powodzenia w testach przejezdności.
Link: https://eu07.pl/userfiles/25834/calkowo_posp1.7z





Screen by Vanquisz

3
Publikacje / Odp: Oficjalny Maszynowy Warsztat Ziela
« dnia: 19 Listopada 2022, 19:44:53 »
[19.11.2022] Nieco dłuższy przestój na repo, więc wstawię tutaj przed wrzutą na repo. Zestaw eurosprinterów:
189 004 DB: https://eu07.pl/userfiles/28235/189-004-r2.7z
ES64F4-805 MRCE: https://eu07.pl/userfiles/28235/189%20805-r2.7z
ES64F4-205 w starym malowaniu MRCE: https://eu07.pl/userfiles/28235/ES64F4-205-r2.7z
ES64F4-153 PKP Cargo: https://eu07.pl/userfiles/28235/ES64F4-153-r2.7z
ES64F4-205'14 w malowaniu MRCE/PKP Cargo: https://eu07.pl/userfiles/28235/ES64F4-205'14-r2.7z
ES64F4-845 Express Rail: https://eu07.pl/userfiles/28235/E189-845.7z

4
Bocznica / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 31 Października 2022, 19:42:54 »
Bocznica, zgodnie z prośbą.
@MaciejM.


Szanowni Państwo,
myślę że nadszedł właściwy czas, cobym przedstawił swoją gałązkę skupioną przede wszystkim wokół zmian w rendererze gl3.3 i shaderach: https://github.com/MichauSto/maszyna/tree/sim.

Aktualne zmiany obejmują:
  • Wczytywanie tekstur:
    • obsługę tekstur DDS z grupy BC4-5(RGTC) i BPTC, oraz bitmapowych half float dla których nie jest dostępna kompresja sprzętowa
    • wczytywanie cubemap
  • Wczytywanie modeli t3d:
    • Poprawiona transformacja układu współrzędnych która zachowuje ortogonalny tangent-space
  • Shadery:
    • Obliczanie macierzy TBN na etapie fragment-shadera (zachowanie ujednolicone z silnikami gier oraz innym oprogramowaniem 3D traktowanym jako "industry standard")
    • Fragment shadery (mat_phys, mat_normalmap_phys) z oświetleniem PBR oraz ambientem rozszerzonym o IBL (image-based lighting) dla uzyskania fotorealistycznego efektu; formuły adaptowane są z Godot Engine, opensourcowego silnika gier na licencji MIT
  • Pipeline 3.3:
    • Dodany globalny efekt Bloom, zaimplementowany w oparciu o rozwiązanie z Call of Duty: Advanced Warfare, zaprezentowane na SIGGRAPH 2014 (dokładne źródło zakomentowane w includzie)
  • DynObj
    • Prototyp nowego systemu animacji w oparciu o keyframe'y; ich użycie jest opcjonalne i nie wyklucza się wzajemnie z dotychczasowymi animacjami w mmd
Znane ograniczenia:
  • Dodatkowe skompresowane formaty DDS są dostępne na poziomie gl3.3 jedynie w formie rozszerzeń (ich obsługa jest aktualnie obecna u obu wiodących vendorów, i stanowi część standardu OpenGL od specyfikacji 4.2 wzwyż). Znacząca przewaga nad DXT objawia się w braku widocznych artefaktów kompresji blokowej, i zaleca się przyjęcie tego formatu przynajmniej dla assetów najwyższej jakości i obowiązkowo tych korzystających z oświetlenia PBR, gdzie widoczne przy użyciu DXT artefakty często są spotęgowane przez kontrastową plamkę specular.
  • Cubemapy IBL oraz lut dla dystrybucji BRDF dla fizycznego shadera nie są przypisane globalnie dla sceny i wymagają każdorazowego dopisania w .mat. Zachowanie to zostanie naprawione przed złożeniem PR.
Przykładowy asset:
https://eu07.pl/userfiles/27213/wls50_v1.7z

Kanały tekstury params (mat_phys, mat_normalmap_phys):
R = Metal; G = Gloss; B = AO

Prezentacja shadera: załączniki

eu07.exe:

5
Na warsztacie / Odp: ed250 pendolino
« dnia: 29 Września 2022, 10:07:32 »
Gada, bo ma doświadczenie i nie krytykuje bez sensu, tylko daję poradę dla początkujących. Nikt odrazu nauki matematyki nie zaczyna od całek, a nauki gry na instrumencie od koncertów Mozarta.

6
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 24 Września 2022, 02:43:29 »
Aktualizacja pierwszego postu. Zakończyły się zasadnicze prace na połowie scenerii. Linie 98 i 99 są już w pełni przejezdne, w pełni osygnalizowane, dostosowane pod współpracę z AI i rozkładami jazdy. Teren pojawił się już na całej długości w/w odcinka, przygotowano krajobrazy odległe bazujące na danych NMT100 dla województwa małopolskiego (wykorzystano 2/3 jego powierzchni). Wstępnie pomalowane zostały również Tatry oraz kamieniołom w Osielcu. Na ten moment trwają prace mające na celu przygotowanie pierwszych fragmentów do dekorowania - niwelowane są wycieki terenu na tory, bądź lewitacje toru, modelowane i malowane są szczegółowe elementy terenu (ściany oporowe, mniejsze rowy). Rozpoczęło się układanie siatki dróg, o czym na bieżąco informować będzie gg. Wstawiono pomocnicze bryły budynków z cityGML. Powstają dedykowane perony i istotne obiekty inżynieryjne. Podbijam również pierwszy post - Chętnie przygarnę, i w razie potrzeby podszkolę, osoby zainteresowane pomocą przy dekorowaniu scenerii, oraz innych drobnych pracach w zależności od umiejętności i czasu dostępnego dla osoby zainteresowanej. Warto, każdy znajdzie zajęcie dla siebie, poszczególne czynności nie są zbyt specjalnie skomplikowane. Współpraca przy projekcie daje nowe umiejętności i możliwość dalszego rozwoju w kierunku rozwoju symulatora. Zachęcam gorąco, nawet jeśli nie przy tej konkretnej scenerii, to przy każdym innym takim projekcie. Przestrzegam jednak osoby zgłaszające się jedynie z myślą o pobraniu sobie unoffowej scenerii - zwłaszcza na początku, do pracy wydawany jest jedynie fragment scenerii do tych prac niezbędny ;).

baba za dużo gada, ale za to screeny dada:

7
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 26 Sierpnia 2022, 21:20:52 »
Dalsze postępy przy drogach w Bieszczadach odc. Zagórz - Tarnawa Dolna.

8
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 06 Lipca 2022, 21:55:04 »
Jednak jesteśmy na tyle głupi xD

Aktualny stan prac:
L96: Kompletny układ torowy, brak profilu pionowego oraz terenu.
L104: Tory do stacji Tymbark, brak profilu pionowego oraz terenu.
L106: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja na planowanym odcinku od Jasła do Szebni.
L107: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Ogólny stan prac: 75%
L108: Kompletny układ torowy, profil pionowy oraz sygnalizacja po całej długości, teren na odcinku od Jasła do Krościenka.
L110: Kompletny układ torowy, profil pionowy oraz sygnalizacja po całej długości, brak terenu.

L617: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości.
L618: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości.
L619: Kompletny układ torowy, brak profilu pionowego, sygnalizacji oraz terenu.

Bieszczadzka Kolejka Leśna:
N. Łupków Wąsk. - Smolnik: Kompletny układ torowy, profil pionowy po całej długości, teren jedynie na ładowniach w Łupkowie, brak sygnalizacji.
Rzepędź Wąsk.    -  Majdan: Kompletny układ torowy do Smolnika, brak profilu pionowego, sygnalizacji oraz terenu.
Mików     -     Mików Górny: Kompletny układ torowy, brak profilu pionowego, sygnalizacji oraz terenu.
Majdan       -       Moczarne: Na tę chwilę całkowity brak czegokolwiek.

Stan prac będziemy aktualizować na bieżąco :)

9
Na warsztacie / Drawinowo do końca
« dnia: 01 Czerwca 2022, 20:19:10 »
Przedstawiam dokończenie cyklu scenariuszy "Od rana do wieczora" na scenerii Drawinowo, czyli scenariusz Drawinowo do wieczora.

https://eu07.pl/userfiles/23326/bardzo_lawinowo-r2.7z

Do wyboru mamy 19 misji:
  • EP07-424. Prowadzimy Ex "Przemysław" 17107 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska ponownie jako Ex "Przemysław" 71108. Za każdym razem zatrzymujemy się w Drawinowie, Grabówku i Włodowicach. Na koniec odstawiamy wagony na bocznice i sami zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EP09. Prowadzimy IC "Fredro" 7108 z Włodowic Zachodnich do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich ponownie jako IC "Fredro" 1709. Po drodze zatrzymujemy się tylko we Włodowicach. Na koniec wpychamy wagony na boczny tor, urywamy się i jedziemy na postój. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, podczepiamy skład wagonów osobowych, które następnie wyciągamy w perony. Jedziemy jako 17143 do Grabówka, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Mniej więcej w tym samym czasie jak wjedziemy do Grabówka, na stację powinien wjechać 67145 z Janiszewa. Odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się do składu z Janiszewa (w tym samym czasie prowadząca tamten skład lokomotywa podczepi się pod skład, który przyciągneliśmy z Grodziska). Wracamy do Grodziska jako 71144, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Na koniec misji odstawiamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę, i jedziemy na tor odstawczy dla lokomotyw. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EU07. Prowadzimy pociąg osobowy 17215 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71216. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie jedziemy jako pociąg osobowy 71610 do Grodziska Zachodniego, i wracamy do Włodowic Zachodnich jako 17611. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grabówek - Włodowice Zachodnie - Grabówek (wykonujemy 2 kółka jako 77841, 77842, 77843, 77844). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę z której wyjechaliśmy na samym początku. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Włodowice - Włodowice Towarowe - Włodowice (wykonujemy 3 kółka jako 70753-70758). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy: Włodowice Zachodnie - Włodowice jako 70712, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70713, Włodowice Towarowe - Włodowice jako 70714, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70715, i powrót do Włodowic Zachodnich jako 70716. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grodzisk Zachodni - Zarzecze Dolne - Grodzisk Zachodni (wykonujemy 3 kółka jako 11871-11876, dowożąc pracowników do elektrowni "Grodzisk"). Na koniec misji wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • SU45. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Jedziemy przypiąć wagony, podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy pociąg osobowy 17225 relacji Grodzisk Zachodni - Grabówek przez Drawinowo, Lubniew, Ostrownię i Krucz. W Grabówku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71228, ponownie przez Krucz, Ostrownię i Lubniew. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji zjeżdżamy razem z wagonami na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • SU45. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni w Grabówku. Najpierw wyciągamy wagony z bocznicy, po ustawieniu ich w peronie odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się z drugiej strony. Następnie prowadzimy pociąg osobowy 71226 relacji Grabówek - Grodzisk Zachodni przez Krucz, Ostrownię, Lubniew i Drawinowo. W Grodzisku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grabówka jako 17227, ponownie przez Lubniew, Ostrownię i Krucz. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji wpychamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni. Czas misji: ok. 3,5 godziny.
  • SM48. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy skład wagonów z podkładami, i wyciągamy je pod semafor wyjazdowy. Po około 15 minutach oczekiwania wyjeżdżamy do Drawinowa. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy na bocznicę i przyczepiamy wagony z tłuczniem, które następnie doczepiamy do naszego składu. Następnie jedziemy do Lubniewa, a stamtąd na wiadukt w Lubniewie Małym, gdzie trwają prace remontowe. Tam służba się kończy. Czas misji: ok. 80 minut.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Jedziemy w tory stacyjne, następnie wyjeżdżamy luzem do Grodziska Zachodniego. Na wjeździe do Grodziska otrzymamy wjazd na sygnał zastępczy - wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg towarowy 174351 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ET41. Prowadzimy skład węglowy 714354 z Włodowic Towarowych do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET41. Prowadzimy pociąg towarowy 114332 z Zarzecza Dolnego do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i prowadzimy pociąg towarowy 174333 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Wyjeżdżamy w peron, po czym jedziemy luzem do Włodowic Towarowych. Wjazd otrzymamy na sygnał zastępczy, wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg kontenerowy 714222 do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Najpierw czekamy aż na stację wjedzie pociąg wojskowy i prowadząca go lokomotywa się odczepi. Wówczas manewrujemy i doczepiamy się do eszelonu. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako 714258 przez Grabówek, Krucz, Ostrownię i Lubniew (z uwagi na niższą prędkość rozkładową nie jedziemy główną magistralą). W Lubniewie musimy wykonać manewry związane ze zmianą czoła składu. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Wykonujemy manewry, po czym doczepiamy się do składu węglarek. Następnie jedziemy do Lubniewa jako 754270. W Lubniewie odczepiamy lokomotywę, jedziemy luzem do Krucza, gdzie doczepiamy kolejny skład, i wracamy z nim do Włodowic Towarowych jako 574271. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • SM42. Misję rozpoczynamy na jednej z bocznic we Włodowicach Towarowych. Pierwsza części misji to manewry: wykonujemy porządki na bocznych torach stacji, podczepiając wagony i doczepiając je do innych składów. Cały czas manewrujemy zgodnie ze wskazaniami semaforów i tarcz. Następnie podczepiamy się do jednego ze sformowanych przez nas składów i następuje druga część misji: jedziemy jako pociąg zdawczy 794388 do Włodowic. Tam odczepiamy się i wracamy luzem do Włodowic Towarowych. Wracamy na tor na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.

Ruch jest taki jak zwykle u mnie, czyli przez scenerię przejedzie 57 pociągów. Jest to mniej niż na Drawinowie od rana, jednakże biorąc pod uwagę że 13 pociągów wjedzie na tylko jedną ze stacji w scenerii (na Drawinowie od rana było ich ponad 20), i dodatkowo jest wiele wahadeł, można się spodziewać tłoku. Jest to też najpotężniejszy scenariusz w historii MaSzyny, zawiera 19129 eventów (dotychczasowy rekordzista L053 Południe ma ich "ledwo" 19043).

Scenariusz był pisany niemal "na kolanie", nie poprzedziła go żadna analiza wykonalności, a część misji była improwizowana podczas pisania. Ale spokojnie, nie ucierpiała na tym funkcjonalność ani atrakcyjność. Jedyne co, to mogą wystąpić pewne nieścisłości w rozkładach jazdy, np.: w jednej z misji osobowej możemy zaliczyć nawet godzinę spóźnienia.

Misje 1, 2, 4, 5 i 14 są dla nielubiących manewrów – albo ich w ogóle nie ma, albo występują dopiero na półmetku (po przejechaniu całej scenerii), zaś wyjazd ze stacji następuje dość szybko. W misjach pasażerskich nie ma podmian składu (z wyjątkiem misji nr 3), toteż można równie sporo napodróżować się jako pasażer.

Opus magnum to jednak misje 10, 11 i 17 (po części również 12 i 18), które odkryją Drawinowo nieznane, którego nikt dotąd nie oglądał. Teoretycznie ten fragment scenerii jest w paczce całościowej od ponad dekady, w praktyce jest to nowa sceneria.

Paczka jest tak przygotowana, że nie ma potrzeby wcześniejszego instalowania "Drawinowa od rana". Niemniej należy uważać na scenariusz Drawinowo od rana – przestanie w pełni działać po wgraniu niniejszego dodatku. Nie jest to wielki paraliż, gdyż problem stanowi tylko poprawa nazewnictwa semaforów na nowym odcinku scenerii. Poprawka jest w przygotowaniu.

Inne tematy:
  • Brak sieci trakcyjnej od Grabówka do podg Ostrownia.
  • Sieć w bazie we Włodowicach. Nie da się z niej wyjechać bez połamania pantografu.
  • AI wykonuje manewry przy przypisanym rozkładzie na stacji z postojem (w Lubniewie) – w zasadzie to zrobi, ale przy okazji symuluje spitego maszynistę: stawanie na kilka minut nie wiadomo po co, brak reakcji na ms2, włączanie świateł pociągowych przy podanym ms2...
  • Radiotelefonu nie ma i póki co nie będzie.

10
Ostatnio jakoś dostałem motywacji do działania :3

11
Na warsztacie / Poprawiony shader cieniowania
« dnia: 25 Kwietnia 2022, 23:03:39 »
Dotychczasowy tryb renderowania pełny cechował się bladymi cieniami, co stanowiło pewien minus dla części użytkowników. Po dokładniejszym przyjrzeniu się shaderowi oświetlenia wprowadziłem kilka poprawek w jego sposobie działania, które miały dwa konkretne cele:
- usunięcie zróżnicowania jasności powierzchni pokrytych cieniem (shadowmapa) i odwróconych od słońca (brak oświetlenia diffuse, wyłącznie ambient),
- zwiększenie intensywności (zaciemnienia) cieni.
W toku prac wprowadziłem eksperymentalnie zmianę rozmycia shadowmapy zależną od stopnia kaskady cieni, przez co różnice między kolejnymi stopniami są mniejsze. Cały pakiet pozwolił dodatkowo zwiększyć widoczność odbić na szybie czołowej. W załączeniu pakiet screenów i paczka ze spakowanym shaderem.

Instalacja: wypakować zawartość paczki do podkatalogu shaders.

12
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 15:50:51 »
Projekt żyje, nie był to jakiś zaawansowany pryma aprilisowy żart, jak ten z Bieszczadami (chociaż, czy tamten aby napewno też był?). Zakończyły się prace torowe. Ułożone i wyprofilowane są tory w całości od Krakowa Płaszowa do Zakopanego. Obecnie siły wkładam w teren, nad którym przewiduję, iż prace zajmą około 2-3 miesięcy. Udało się wypracować już w miarę działającą metodę i sposoby pracy z danymi NMT. Duże trudności sprawiają jedynie spasowywanie terenu z torami, i niwelowanie lewitujących torów. Jak się uda to przeskoczyć, to będzie z górki (dosłownie) :). Poniżej screeny z terenem z odcinka Zakopane - Sieniawa.

13
Na warsztacie / Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 20:39:17 »
Dzień dobry, ostatnimi czasy razem z @Toprus i @Kolej_w_Polsce pracujemy nad projektem Galicyjskiej Kolei Transwersalnej oraz fragmentem pierwszej Galicyjskiej Kolei Żelaznej. Staramy się jak najwierniej odwzorować na liniach klimat z przełomu XX i XXI wieku.
 
Docelowo w skład projektu wejdą następujące linie kolejowe na danych odcinkach:
L96 Nowy Sącz - Stróże ~33km długości
L104 Chabówka - Nowy Sącz ~76km długości
L107 Nowy Zagórz - Łupków ~50km długości
L108 Stróże - Zagórz - Krościenko ~160km długości
L110 Gorlice Zagórzany - Gorlice ~5km długości
Co razem daje 324km (najpotężniejsza sceneria w Maszynie)

Planowane jest również podpięcie się do projektu "Zakopianki" od @Celuś który to obejmuje Linie 97 umożliwiając przejazd do Żywca, a nawet i Zwardonia poprzez L139 nad którą pracuje @Ra, co łącznie daje ponad 100km więcej trasy.

Podobnie jak przy projekcie L61 tory będą wypoziomowane według danych NMT1, a teren wykonany z jak największą dbałością o szczegóły. Przy czym nie będzie on na pewno przystępny wagowo, bo w terenie górskim nie ma miejsca na nieskończone upraszczanie, a rok 2005 zostawiliśmy daleko w tyle.
Całość na pewno będzie rozbita na poszczególne linie aby: po pierwsze, czas ładowania nie zabijał, a po drugie, tworzenie scenariuszy było bardziej przystępne i służby nie zabijały długością.

Stan prac aktualizowany na bieżąco dwa posty niżej.

Edit: /12.10.2022/ Zapomnieliśmy wspomnieć, że w ramach projektu powstanie również cała sieć Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej :) Dwa posty niżej zaktualizowany stan prac.

je*ac_zagurz

14
Coś dawno nie było jakiś słupów, trzeba to naprawić
Zaczynam prace nad słupami Typu Y52 z jednotorowych linii 400kV, oraz szykuję pierwszą paczkę słupów SN

15
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 18 Marca 2022, 06:24:51 »
Scenariusze są, co prawda jest ich na razie tylko 6  i to takie podstawowe żeby tylko trasę przejechać, bez większych niespodzianek na szlaku. Nie ma za to jeszcze scenerii dokończonej na tyle żeby móc już testowac.

Co by udowodnić że przy scenerii coś się robi to parę wiosennych zrzutów.

Dwa ostatnie pokazują różnicę między wiosną, a latem

16
Poszukuję, chcę zrobić / Edytorski koncert życzeń
« dnia: 05 Marca 2022, 18:45:20 »
Ponieważ skrypty do modeli są już jako-tako bezawaryjne to nieuchronnie zbliża się czas żeby wziąć się porządnie za skrypty do edycji scenerii.
Ponieważ moje doświadczenia z innymi symulatorami które posiadają edytor są totalnie zerowe, to nie orientuje się w tym, jakie metodologie są stosowane i jaka idea stoi za ichniejszymi narzędziami edycyjnymi.
Proszę w wątku napisać jak wyobrażacie sobie edycję scenerii w aspektach:
- terenu
- torów
- zalesiania
- sadzenia trawy

Mile widziane przykłady, np. filmy z edytorów trainza czy innych (niekoniecznie nawet kolejowych).

Od razu zaznaczę że w założeniach edytor ma być na tyle What You See Is What You Get na ile technicznie pozwoli Blender. Bawiąc się tematem rok temu wyszło na to, że całkiem dużo z tej cytrynki można wycisnąć.





Pozdrawiam i liczę na duży odzew, bo scenerie to bezdyskusyjnie najmniej przyjazny aspekt rozwoju symulatora.

17
Na warsztacie / D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 15 Lutego 2022, 13:43:07 »
Podobno bab się nie da zrozumieć. Może to dlatego, że rozumieją rainsteda?

Od początku grudnia ubiegłego roku pracuję nad projektem obejmującym docelowo swoim zasięgiem całość kolejowej Zakopianki (D29-97/98/99), wraz z przyległościami (D29-117/94, kontynuacja linii 97 w stronę Żywca). Całość powstaje w, mam nadzieję, już wręcz "standardzie" nowych map - układ torowy położony zgodnie ze sztuką, w większości na podstawie pozyskanej dokumentacji, jeżeli nie, to na podstawie dokładnych wyliczeń z geoportalu. Teren na podstawie NMT-1. Reszta tradycyjnie, no może poza tym, że otoczenie powstawać będzie z naciskiem na nowe, odświeżone obiekty. Całość odwzorowywana głównie na okolice roku 2009, z pewnymi odchyleniami czasowymi w pojedynczych miejscach. Docelowa długość scenerii to około 240km (obecnie około 150km).

Zawartość i stan scenerii:

D29-91 (odcinek Kraków Zabłocie - Kraków Prokocim Osobowy) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-94 (odcinek Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-97 - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-117 (odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Kalwaria Zebrzydowska) - Geometria pozioma, geometria pionowa
D29-98 - Geometria pozioma, geometria pionowa, wskaźniki, profile, usrk;
D29-104 (odcinek Chabówka - Rabka Zdrój) - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, wskaźniki, usrk;
D29-99 - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, wskaźniki, usrk;

Aktualnie prowadzone prace:

W obecnej chwili prowadzone są wstępne prace dekoracyjne na przygotowanej do tej pory części; połowie scenerii. Autorka również uczestniczy w projektach dodatkowych, mających na celu umożliwienie wykonania, poprawnego wykonania, bądź wykończenia elementów infrastruktury kolejowej. Trwają przygotowania do rozpoczęcia prac nad dekorowaniem scenerii. Trwają prace nad najważniejszymi obiektami dedykowanymi.

FAQ

Dlaczego nie ma węzła krakowskiego? - Jest to duży obszar, a sceneria jest i tak wystarczająco długa, i będzie powodować z dużym prawdopodobieństwem problemy. Jest to jednak plan na przyszłość.

Dlaczego nie skupisz się najpierw nad pojedynczą linią? - Skupię się, lecz nie na tym etapie. Tory idą stosunkowo szybko, więc warto już teraz przygotować na przyszłość materiał do dalszej pracy. Choć i tu już nałożyłam sobie pewne ograniczenia, bowiem linia 117 się kończy na ten moment chwilę za Kalwarią Zebrzydowską, a 97 zaraz za Suchą Beskidzką. Etapowanie prac będzie miało miejsce dopiero przy urządzeniach przytorowych, terenie i dalej.

Czy potrzebujesz pomocy przy pracach? - Na ten moment nie. (patrz niżej!) Mam czas, a chciałabym się jak najwięcej nauczyć jeżeli o budowanie scenerii chodzi. Również szczególnie mi zależy na zrobieniu pewnych elementów - w szczególności układu torowego - po swojemu, na porządnie (nie ujmując oczywiście innym twórcom). Na pewno pomoc będzie potrzebna przy drogach, obiektach dedykowanych i otoczeniu.

Czy sceneria jest w jakikolwiek sposób powiązana z poprzednimi próbami odtworzenia tych okolic? - Nie, nie jest, jest to całkowicie nowy projekt. Nie mam kontaktu, i nie kontaktowałam się z innymi autorami. Nawet jeżeli byłaby dostępna jakaś wersja, to raczej bym nie skorzystała, biorąc pod uwagę, kiedy to było (2011/2015). "Ratowanie trupów" niestety mnie nie interesuje.

Ogłoszenia:

Chętnie przygarnę, i w razie potrzeby podszkolę, osoby zainteresowane pomocą przy dekorowaniu scenerii, oraz innych drobnych pracach w zależności od umiejętności i czasu dostępnego dla osoby zainteresowanej.

Peace.

18
Bieżące Symulatorowe / Odp: Testy scenerii
« dnia: 05 Lutego 2022, 21:21:13 »
Przyda to się, abyś kkmincie drogi faktycznie zaczął coś robić, jak nie wiesz czegoś do przyszedł na mm, zapytał, dowiedział się. Mniej gadania i wróżenia, więcej faktycznego robienia. Ja wyrysowałam 150km zakopianki i nawet na forum słówka o tym nie pisnęłam, bo czekam aż faktycznie będzie można pokazać coś więcej niż marzenia.

19
Na warsztacie / Odp: Sceneria realistyczna - Jeziorka
« dnia: 05 Grudnia 2021, 11:05:02 »
Dużo nowego co do ogólnego rozwoju projektu nie mamy do przedstawienia, ale dalej trwają intensywne (choć z przerwami) prace nad dekorowaniem otoczenia. Poniżej przedstawiamy kilka screenshotów, będących wynikiem pracy osób zaangażowanych w projekt przez ostatnie kilka dni.

20
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 21 Listopada 2021, 19:28:50 »
W ostatnich dniach wspólnie ze @SpawaczemTIG141 poustawialiśmy posersów na peronach stacji i przystanków.
Odcinek Wolica - Nurzec: @Kogut
Odcinek Nurzec - Nowe Sady po: @SpawaczTIG141
Link: https://eu07.pl/userfiles/27520/wrzosy_posersi.7z

Paczka nadpisuje plik 10-posers.scm. W razie zauważenia rażących błędów - lewitantów lub wtopieńców prosimy o wejście w tryb edytora exe (F11), kliknięcie na feralny obiekt i podesłanie screena z widocznymi współrzędnymi. Jeśli ktoś miałby chęć rozbudować liczbę posersów, nic nie stoi na przeszkodzie.

21
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 21 Listopada 2021, 15:19:26 »
W załączniku poprawka z przypisywaniem rozkładu dla ET42 we Włodowicach Zachodnich, Włodowicach Towarowych, i Grodzisku Zachodnim. Rozkład powinien się przypisać około 20 sekund po zatrzymaniu lokomotywy na torze, z którego będzie wyjazd na szlak.

22
Na warsztacie / Nowe dymy (do pobrania)!
« dnia: 18 Listopada 2021, 22:18:17 »
Przez ostatnie kilka tygodni, z pomocą @Stele (któremu dziękuję za kompilację .exe) opracowywałem WSTĘPNIE, jak mogłyby wyglądać "dymki" puszczane przez lokomotywy spalinowe w symulatorze, po małym faceliftingu. Jak na razie, dostosowane pod nową fizykę dymków są lokomotywy używające plików smokesource_default, _st44 i _su45, czyli (jeśli nie pominąłem niczego) - SM03, SM04, SM40, SM41, SM42 (i wszystkie jej warianty), SM31, ST43, ST44, SM48, SU45 oraz SU46.

Aktualna wersja zawiera sporo "niedoróbek" - właśnie dlatego nie ląduje w teście dodatków, tylko w dziale "Na warsztacie". Komu się spodoba, może sobie pobrać i się pobawić. Z wielu błędów, jakie wyhaczyłem, najbardziej w oczy się rzuca okropnie wyglądający dym w czasie postoju i startu silnika, ale przede wszystkim dość słabo wyglądające dymy emitowane przez budynki. Niemniej, efekt w czasie jazdy jest (jak dla mnie) przynajmniej zadowalający.

Link do pobrania .zip-a: https://eu07.pl/userfiles/28312/nowedymy.zip
Należy go wypakować w głównym folderze MaSzyny. Nadpisze on pliki smokesource_chimney.txt, smokesource_default.txt, smokesource_st44.txt oraz smokesource_su45.txt. W ustawieniach startera, w zakładce "ogólne", w miejscu gdzie mamy "wybór exe", należy wybrać eu07-dymy.exe.

Dajcie znać, co myślicie! Poniżej załączam kilka screenów (deszczowy Rumun z Tamarą nadesłany przez @Jan21):

23
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 13 Listopada 2021, 23:35:50 »
Sprawdziłem ponownie występujący czasami problem z otrzymaniem rozkładu w Grodz. Zach. w misji z ET-42. (...)
Oho! Widzę, że pojawiają się osoby, które potrafią się odnaleźć w strukturze OS, to dobry znak dla MaSzyny.

Przechodząc do postawionego pytania: dochodzimy tutaj do problemu istniejącego niemal od zarania MaSzyny, czyli obsługi pojazdów wieloczłonowych.

W swoich scenariuszach zawsze przyjmowałem założenie, że komendy kolejkowane (czyli inne niż SetVelocity, ShuntVelocity, W4, W5, itp.) powinny być podawane do pojazdu przez putvalues – event wyzwalany w określonym momencie. Swego czasu była pewna moda podawania komend przez semafor (do mnie to w ogóle nie przemawiało, gdyż wprowadzało to pomieszanie mechanizmu skanowania i kolejkowania, i w efekcie wyglądało jak zwiastun kłopotów w przyszłości) ale stosowanie mojej metody zawsze okazywało się słuszne i niezawodne. Tak właśnie jest zrobione przypisywanie rozkładu jazdy do EU07, czyli 200 sekund po wykryciu wjazdu pojazdu na tor, wykryciu zwolnienia zwrotnicy najazdowej, i zidentyfikowania że to jest właśnie owa EU07 podczepiająca się do składu, następuje podanie eventu „gos_et41_przypisz_rozklad1”, czyli komendy putvalues. I to działa bez zarzutu.

Kiedy powstawało L053_poranek wyszły na jaw problemy z obsługą wieloczłonów – chociażby ET41 nie reagował na ten mechanizm, natomiast reagował na komendę podaną z semafora (wynikało to z faktu, że putvalues otrzymywał człon, który wjeżdżał na tor, natomiast z semafora otrzymywał drugi człon, ten z którego potem była kontynuowana jazda). Z tego właśnie powodu, w moich scenariuszach, tam gdzie ma jechać lokomotywa typu ET41 lub ET42, i gdzie jest podanie rozkładu jazdy, zamiast tradycyjnej metody, jest przypisanie rozkładu przez semafor. I tak jest zrobione w powyższym kodzie, czyli rozkład jest przekazywany przez semafor wyjazdowy grz_T. No i wychodzą teraz różne kwiatki związane z tym rozwiązaniem, raz działa, raz nie działa.

Jakoś w zeszłym roku została poprawiona obsługa wieloczłonów i w efekcie putvalues działało na oba człony – tutaj widzimy, że był przygotowany alternatywny event „gos_et41_przypisz_rozklad2”, który obecnie jest zakomentowany. Z jakich powodów tutaj to nie jest używane – nie wiem, nie pamiętam. Pewnie dlatego, że pojawiły się jakieś kłopoty z tym.

Rozwiązania tej sytuacji widzę dwa:
Pierwsze – zrobić zmianę w exe, które zacznie pojazdy wieloczłonowe traktować jak jeden pojazd. To chyba odpada, gdyż dotyczy podstawowych założeń symulatora, i aby to wdrożyć, trzeba by pewnie przeorać cały kod.
Drugie – zastosować taki mechanizm przypisywania rozkładów, jaki używam do przypisania rozkładów do EZT. Niestety wówczas z jednej linii kodu zrobi się nam co najmniej 10 linii, ale taki mechanizm może faktycznie zadziałać. I chyba póki co w tym kierunku trzeba pójść. W wolnej chwili (gdzieś w przyszłym tygodniu) prześlę plik .ctr uzupełniony o takie przypisanie rozkładu.

(...) z 50 minut opoznienia przez luczne s1 na trasie.
Rozkład dla towarowych jest napisany dla zasady, bez patrzenia na to, czy da się go utrzymać czy nie. Najważniejsze przy pociągach towarowych, przynajmniej w moich scenariuszach, jest: w ogóle dojechać do punktu docelowego, najlepiej z opóźnieniem nie większym niż kilka godzin, i zużyć przy tym jak najmniej energii - albowiem na jeden rozruch pociągu mniej więcej takiego jak z misji z ET42 zużywa się tyle energii, ile zużywa średniej wielkości gospodarstwo domowe przez cały rok.

24
Monochromatycznie.

25
Kratownica do paczki słupów przelotowych 110kV, będących uwerturą do Słupów WN i NN.
Kratownica jest wykonana z kątowników na podstawie rysunków technicznych z Katalogu ENPROM, oraz rysunków znormalizowanych kątowników stalowych według PN-EN 10056-2:1998
Czyli mówimy tu o full realizmie. słup jest podzielony na 3 stopnie LOD w zerowym stopniu planuję odwzorowanie szczebli, oraz połączeń blachownicowych, izolatory 3D z elementami Łukochronnymi.
Nie bójcie się, tak szczegółowy model będzie renderowany tylko do 50m :3

26
Spalinka w Całkowie_V2

27
Witajcie!
W tym wątku będę prezentował moje modele i tekstury do symulatora Maszyna.
Na pierwszy ogień poszły słupy średniego napięcia betonowe
-Do zrobienia zostały:
-Jeszcze ze 2/3 rodzaje podstacji transformatorowych;
-Kilka słupów odłącznikowych;
-Słupy odporowo-narożne trójsłupowe;
-słupy bramkowe ze szczudłami betonowymi
Później będą robione konstrukcje wsporcze LPNów.

W planach są jeszcze słupy średniego napięcia drewniane, oraz paczka wsporcza do LT Packu, oraz przebudowa sieci telegraficznej na Całkowie.

Matek, możesz zamknąć wątek Warsztat kolej w Polsce XD

28
Symulator / Generator rozkładów jazdy
« dnia: 12 Października 2021, 20:10:54 »
Generator ten powstał w celu ułatwienia procedury tworzenia/edycji rozkładów jazdy. Wypełniamy niezbędne informacje, a sam program zajmuje się resztą i nic nie musimy ręcznie majstrować w plikach .txt dbając jednocześnie o to, aby szablon się nie rozjechał. Generator napisany został stricte pod windowsa, na innych systemach może nie działać lub działać błędnie (na pewno tak jest).

Co robi program?
- Sam dostosowuje wszelkie rozmiary i spacje, pilnując przy tym aby szablon zachował swój rozmiar
- Sam oblicza czas przejazdu między stacjami na podstawie ostatniego czasu odjazdu i aktualnego czasu przyjazdu
- Dba o dobre wprowadzenie danych - Co to znaczy?; Jeśli użytkownik wpisując np. "Wymagany % ciężaru hamującego" zapomni dopisać znaczek procenta "%" to program zrobi to za niego. Tak samo zamienia np. rodzaj i numer pociągu na wielkie litery,
- Sam pobiera relację pociągu na podstawie pierwszej i ostatniej stacji
- Sam rozpoznaje, że VMAX bądź kanał radiowy się nie zmienia i pozostaje taki sam, co za tym idzie nie musimy wpisywać ciągle tej samej prędkości czy kanału radiowego, możemy pozostawić puste.
- Robi sporą robotę za nas.

Sam program nie jest jakiś ładny, nie ma pięknego UI na miarę 2021 roku, aczkolwiek nie ma wyglądać tylko działać. Program ten nie jest w wersji finalnej - W przyszłej aktualizacji dojdzie możliwość wczytywania rozkładów jazdy w formacie .txt i ich edycji, na chwilę obecną możemy jedynie tworzyć nowe rozkłady. Edytować wiersze możemy poprzez dwuklik na interesującym nas wierszu.

Sam program wygląda następująco

Dla przykładu przedstawiam zestawienie 2 rozkładów jazdy, jeden oryginalny a drugi wygenerowany z powyższego screena. Można zauważyć drobne różnice m.in w odstępach, ale to myślę jedynie drobnostki stylistyczne. Sam program był przeze mnie testowany generując raptem 2 proste rozkłady, stąd też liczę na Wasze testy.

Download: https://eu07.pl/userfiles/22809/rjgen.exe
Skan: https://www.virustotal.com/gui/file/edb26d9cee0d806f27b495e168bdab7471b22eea4fcb5b7b1ee27be112a3b856?nocache=1

Update v 1.08

Changelog:
- Poprawiony został przelicznik czasu pomiędzy godziną 23 a 00
- Poprawione zostało formatowanie polskich znaków. Należy rozkłady generować nowe, ponieważ poprzednia wersja generowała złe formatowanie.

Rozkład w załączniku został zaktualizowany.

Jeśli zauważyłeś/aś błąd to proszę zgłoś go w tym temacie

29
Wygaszone siódemki w Bałtyku Mieście.

30
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 10 Października 2021, 19:25:58 »
Rev147 - zmiany względem 133:
- poprawiony stukot na torowisku (@Turbokibel)
- poprawki opisu scenariuszy
- poprawki opisu scenerii
- poprawki RJ dla pociągów
- kodowanie plików w ANSI
- poprawki RJ dla KS34800
- nowy rozkaz pisemny 'O' dla 330120 (@Ensifer)
- Całkowicie uzupełniono polskie znaki w opisach misji, dodano czas służby w scenariuszu "innofreight1".
- IC8310:Zamiana lokomotywy EP07-1026 na 1024, datę scenariusza bierze z kalendarza systemowego
- wymiana starego taboru np. niektórych kibli na EN57AL itd.
- Propagacja podmian składów do zbieżnych scenariuszy
- Dodany link do nowego rozkazu pisemnego O (@Ensifer) w pliku scn scenariusza innofreight1, kosmetyczna poprawka opisu pod rozkładem jazdy pociągu TDE 330120 (usunięta spacja przed znakiem ":").
- Ujednolicono czas służby w opisie misji "innofreight1" w pliku html z tym w opisie w pliku scn, do tej pory widniało tam 85 minut, jednak od godziny 08:45 (czas rozpoczęcia scenariusza) do godziny 10:26 (czas przyjazdu do Dębicy Towarowej) mija dokładnie 101 minut; drobne poprawki interpunkcyjne opisu html (usunięto spacje przed dwukropkami, wykrzyknikiem).
- dodany nowy scenariusz ROM 44702


Link: https://eu07.pl/userfiles/8463/wrzosy_svn_rev147.7z

Dziękuję @DzordZ, @Kogut, @Turbokibel za wprowadzanie zmian i poprawek :) W międzyczasie napisałem krótki scenariusz: ROM 44702, pociąg retro, na razie bez udźwiękowienia.
Cytuj
Prowadzimy pociąg retro nr 44702 z Wolicy do bocznicy Mostki Groszex, ze zmianą czoła na stacji Mokra. Do dyspozycji mamy wagon motorowy SN61. Jedziemy z Wolicy do Mokrej zatrzymując się na każdym przystanku, w Mokrej należy zmienić kabinę i następnie pojechać do bocznicy Mostki. Tam służba się kończy, należy zatrzymać się przy rampie obok oczekującej widowni. Wprowadzony został podział na kanały radiołączności, należy ustawić odpowiedni kanał na radiotelefonie w kabinie. Kanał radiołączności jest opisany w służbowym rozkładzie jazdy (F2).
Czas służby: około 65 minut

Strony: [1]