Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - maciekt269

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 07:17:18 »
Siemka!

Zapraszamy do pobrania najnowszej wersji naszej scenerii. Zobaczycie w niej między innymi:
-ulepszone dekoracje na linii kolejowej 107 (Zagórz - Łupków), doszło tutaj więcej modeli domków oraz niektóre detale takie jak słupy energetyczne czy drogi. Linia posiada też od tej aktualizacji perony na każdym przystanku.
-uzupełnione dekoracje na kawałku linii 108 między Jasłem i Zagórzem. Większość tej części trasy jest tem samem wyposażona w drzewka, krzewy, trawki, drogi, pola, domki i wszystko, czego sobie dusza zapragnie. Zapraszamy więc do przejechania się tym rzadziej uczęszczanym kawałkiem scenerii.
-ulepszone dekoracje na linii kolejowej 96 (na odcinku Nowy Sącz - Stróże). Doszły tutaj, podobnie jak w pozostałych przypadkach, pola, budynki, detale i część dróg.

Chcieliśmy też ogłosić, że do naszego skromnego zespołu dekoratorów doszedł DominiczekTS2009, który jest odpowiedzialny za dużą część roboty na linii 107.

Paczka do pobrania tutaj: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r7.rar (podmienić pliki)

2
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 16 Października 2023, 21:36:47 »
Wątek się nieco zakurzył ale to nie znaczy, że prace stanęły. Ostatnimi czasy niezbyt szybko się posuwały do przodu ale teraz powinny nieco przyspieszyć. Nie mniej, udało się skończyć teren pod całą linię 55 oraz stację Siedlce wraz z przyległymi wyjazdami. W niektórych miejscach trzeba jeszcze skorygować niwelety torów bo wchodzą w teren ale są to niewielkie korekty wysokości.

Kolejne prace na linii 55 skupią się na wspomnianej poprawce wysokości niwelet, dodaniu dróg oraz ich wypoziomowaniu.

Poniżej załączam screeny terenu:
1SP - st. Sokołów Podlaski, wyjazd w stronę Siedlec
2BP - szlak Sokołów Podlaski - Siedlce, widok na przejazd w ciągu DK63
3SL - wjazd do Siedlec od strony Sokołowa Podlaskiego, po prawej wykop, w którym biegł drugi tor (obecnie biegnie tędy obwodnica Siedlec)
4SL - st. Siedlce, wyjazd w kierunku Warszawy, na pierwszym planie wiadukt "garwoliński", po lewej wykop, w którym biegł drugi tor do Sokołowa
5SL - st. Siedlce, wyjazd w kierunku Łukowa/Czeremchy
6DLU - podg. Doły (Ujrzanów), widok w kierunku Siedlec, w lewo, na wiadukt nad linią 2, odbija nieistniejący dzisiaj drugi tor
7DLU - podg. Doły (Ujrzanów), widok w kierunku Siedlec (szersza perspektywa), w lewo odbija łącznica 520 w kierunku podg. Doły na linii 2

3
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 15 Czerwca 2023, 19:59:07 »
Postępy przy drogach: Etap V i VI skończony na odc. Morochów - Wysoczany.

4
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 01 Maja 2023, 18:18:15 »
Dzień dobry, może ktoś czekał, może nie, ale oto powstała dziś paszcza krokodylka, czy tam inne pudło ;D




Trochę pozostaje jeszcze tu do zrobienia, ale jestem całkiem zadowolony z tego, jak posunęły się prace na tę chwilę. Tak, wiem, że poszczególne jednostki różnią się wyglądem pudła, jednak dojście do jednej klarownej wersji jest niemożliwe, ponieważ każde El2 to w zasadzie coś innego, biorąc pod uwagę detale i wykonanie poszczególnych elementów. Więc utworzyłem lekki miszmasz tego, co widziałem na przeróżnych planach oraz zdjęciach i będę trzymał się takiej filozofii w dalszych etapach prac ;]

5
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 07 Marca 2023, 23:25:36 »
Linia 61 (nowa), Bieszczady itd też czekają na pomoc. :)

6
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 29 Stycznia 2023, 12:23:05 »
Najważniejsza opcją edytora powinien byc pędzel do malowania trawki i drzew, że można ustawić sobie rozmiar pędzla i gęstość trawy/drzew

7
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 28 Stycznia 2023, 19:11:39 »
  - Wstawianie includów zamiast node model.

Strasznie trudno będzie wtedy przestawić/usunąć coś w przypadku, gdyby z jakiegoś powodu nie pasowało, a już się raz zapisało i wyszło z edytora. Nieraz przy samym EC zdarzało mi się przegapić jakieś lewitujące drzewko, ustawienie tego od razu w includzie bardzo utrudniłoby jego zlokalizowanie w plikach i usunięcie. Chyba, że będzie opcja przesuwania już ustawionych obiektów. Wiem, sprawdzać przed zapisem, ale jak się robi coś wieczorami to niekoniecznie wszystkie styki w głowie chodzą poprawnie i łatwo idzie coś pominąć.

8
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 28 Stycznia 2023, 11:39:11 »
Możliwość przypisania osobnych dźwięków wewnętrznych i zewnętrznych np. dla silnika lub syreny.

9
Na warsztacie / Pomysły na rozwój exe
« dnia: 27 Stycznia 2023, 22:37:10 »
Ogłoszenie: Jeśli umiesz programować w C++, masz dużo wolnego czasu i chciałbyś pomóc w refactoringu kodu MaSzyny, napisz do mnie PW. Każdy, kto potrafi pomóc jest mile widziany!


Cześć. Jako że ostatnio programistów exe jest jak na lekarstwo, a ostatnio udało mi się skompilować exe do generowania mmd do generatora paczki, pomyślałem, że fajnie by było trochę kodu tam też naskrobać. Przedstawiam więc listę moich pomysłów, które chciałbym zrealizować w bliżej lub dalej nieokreślonym czasie. Niektóre to surrealistyczne porywanie się z motyką na słońce - na pewno nie dam rady zrobić ich na początku.
Od razu zaznaczam, że strony stricte renderera nie chcę tykać - żadne nowe algorytmy renderowania, generowanie kropel na szybie czy inne graficzne wodotryski to stanowczo za dużo czytania dla mnie i nie chcę tego implementować. Przynajmniej nie w najbliższym lub bliżej nieokreślonym czasie.

Jak chcecie, dajcie znać które z tych pomysłów są najbardziej oczekiwane, to może posortuję według priorytetu.
- Oddzielne dźwięki zewnętrzne i wewnętrzne @Miłosz Dorsz
- Możliwość płynnej regulacji położenia elementów sterowanych universalami (okna, drzwi, rolety itp.) @Irek_Wd
- Zmiany na szeroką skalę w edytorze scenerii:
  - Podświetlanie obecnie zaznaczonego obiektu.
  - Poruszanie obiektami w zależności od klikniętego miejsca (lekkie muśnięcie nie powoduje, że obiekt "skacze").
  - Pędzel do malowania obiektami z puli @Kolej w Polsce
  - Jakiś interfejs z guzikami zapisz itd. wraz z informacjami "zapisano" itp.
  - Autozapis z możliwością ustawienia interwału między zapisami sygnowanymi datą i godziną w nazwie pliku @Toprus
  - Możliwość wstawiania obiektów z losowym obrotem.
  - Wstawianie includów zamiast node model.
  - Podgląd punktów końcowych zaznaczonego toru @matek123
- Zwiększenie stabilności multiplayera @Darriio100
- Inne dźwięki poruszania się po mostach/tunelach/itp.
- Naprawa dźwięku turbiny dla spal-ele @mareczek
- Rozdzielenie drzwi z wirtualnie jednych na człon do faktycznej liczby, aby urealnić ciepły guzik, a także umożliwić uruchomienie obu drzwi w np. wagonach 111Ainw @mikolzmalopolski
- Oddzielenie suwaka opadów i zachmurzenia (faktyczne opady = opady * zachmurzenie, ilość słońca = 1 - zachmurzenie, itd itp).
- Sieć trakcyjna na geometrii a nie na node::lines, bo to nie jest 2005 rok.
- Opcja losowania dźwięków przy każdym odtworzeniu, a nie raz na symulację.
- Seedowanie losowych np. syren i buczków do drzwi z tym samym ziarnem na całą jednostkę, i być może każdy egzemplarz z tym samym ziarnem (generowanym na podstawie nazwy tekstury?)

Duże projekty, które mogą okazać się zbyt ciężkie do zrobienia dla mnie w pojedynkę póki co:
- Dynamiczne generowanie krzyżownic. Coś co jest na granicy, bo jest to bardzo ciężkie do zrobienia, ale da bardzo duży krok w stronę realizmu w symulatorze.
- Dynamiczne "losowania" graficzne np. w kwestii kiwania się pojazdów czy wysokości podsypki @Balaclava
- Bardziej rozbudowane graficznie warunki pogodowe (tęcza, burza).
- Przebudowa generowania tablic kierunkowych i wbudowanie bezpośrednio w exe @mikolzmalopolski
- Przebudowa systemu obsad i układu kabin:
  - Dowolna liczba pomieszczeń na pojazd zamiast 3 - kabina A, maszynownia, kabina B.
  - Jakaś graficzna reprezentacja tego, coś na wzór Consist Monitora(?) w MSTS/Open Rails, z wyszczególnionymi pomieszczeniami, i możliwością przejścia. Plus zaznaczenie gdzie jest aktywne AI, jaka kabina jest aktywna itp. A kliknięcie na konkretne pomieszczenie może nas tam przenosić. To można zrobić na początku.
  - Możliwość ustawienia kilku pojazdów z obsadą headdriver w jednym składzie - wówczas do każdego niewybranego wchodzi AI, i działa jako popych.

Jak coś mi się jeszcze nawinie, zedytuję tego posta. Zapraszam do składania propozycji!

I tak, skończy się jak z lua

10

Ogólnie wracam do nauki budowy taboru, jak będzie się na tym dało jeździć to coś pojadę i się udzielę bo szkoda mi trochę już czasu na ten bałagan. Najlepiej fotografować siódemki i wydawać pierdyliony skinów zamiast rzucić moce developerskie na trasy nawet z zaznaczeniem "ku...rrrr nie robimy skinów, wszyscy robimy trasy bo nie ma gdzie jeździć". Skoro wszystkiego można się nauczyć to niech devi uczą się rainsteda, ja nie mam czasu bo robię świadectwo. I żeby była jasność, zero pretensji do tych co pracowali nad tą i każdą inną scenerią. Szczać za to ze śmiechu mi się chce jak w TD jest kolejny skin do taboru. Zmarnowane moce i czas.


Maszyna to nie jest praca z jakimiś umowami o dzieło i tutaj tworzy się hobbystycznie, robiąc co się chce i kiedy się chce i żaden członek społeczności nie będzie mówił deweloperom, czy można tworzyć skórki taboru, czy może jednak nie można ich tworzyć i zamiast tego trzeba tłuc scenerie. Tym bardziej jeżeli przychodzi z ulicy i zaczyna dyktować ludziom co robić, po czym się wycwania, że "to nie moja robota, a tak w ogóle to nie mam czasu, bo uczę się na świadectwo."

11
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 12 Grudnia 2022, 15:08:40 »
Weźta się do roboty w końcu.. Chcecie remake to trzeba się nauczyć i zrobić. Nikt z aktualnych trasiarzy nie będzie ratował lumpów bo szkoda na to czasu i siły. Jak wam tęskno za górkami to Zakopiankę kończyć, zaś jak tęsknicie za ekskrementowymi nazwami stacji i przystanków to proponuję wizytę u specjalisty.

12
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 10 Grudnia 2022, 12:24:42 »
Postęp nad drogami na scenerii "Bieszczady" - skończone układanie dróg na odc. Tarnawa Dolna - Czaszyn.

13
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 05 Grudnia 2022, 19:44:52 »
Czas zawijać manatki, bo ta trasa deklasuje pod każdym względem wszystkie moje scenerie :/

14
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 28 Listopada 2022, 23:38:51 »
Nie pomaga kombinacja klawiszy shift+[jakaś cyfra]?

Niestety nie, sprawdziłem wszystkie od shift+1, do 0

15
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 01:41:01 »
Subiektywnie uważam, żeby wstrzymać się póki co z takimi modyfikacjami. Kwestia płynnej przejezdności bez dużych błędów jest wg mnie istotniejsza. Wprowadzi to niepotrzebne zamieszanie. Jeśli temat przejezdności i błędów które są eliminowane od roku zostanie zamknięty to wtedy jak najbardziej warto będzie się skupić na Twoich (godnych pochwały) działaniach. Od razu dodam że nie krytykuje a wręcz zachęcam do podejmowania takich porób jak Twoje ale na chwilę obecną istotniejsze jest to co wyżej powiedziałem.

16
Na warsztacie / Łajski - sceneria
« dnia: 21 Grudnia 2021, 14:37:32 »
Witam!

Przedstawiam mój mały projekt scenerii realistycznej ''Łajski'' nad którą pracuję w wolnych chwilach.
Odwzorowuję odcinek Legionowo Piaski - Michałów Reginów (lk10) , pomiędzy tymi przystankami mamy bocznicę w Łajskach , znajduje się tam Ciepłownia PEC oraz ARS Altmann.
Na stan dzisiejszy z terenu mamy tylko m.in. drzewka oraz trawy kilku miejscach. Brakuje jeszcze kilku torów na terenie ciepłowni




17
Na warsztacie / Odp: Sceneria realistyczna - Jeziorka
« dnia: 05 Grudnia 2021, 11:05:02 »
Dużo nowego co do ogólnego rozwoju projektu nie mamy do przedstawienia, ale dalej trwają intensywne (choć z przerwami) prace nad dekorowaniem otoczenia. Poniżej przedstawiamy kilka screenshotów, będących wynikiem pracy osób zaangażowanych w projekt przez ostatnie kilka dni.

18
Screeny / Odp: Zdjęcia ED160
« dnia: 30 Kwietnia 2021, 18:23:25 »
Tak z ciekawości, Coś próbowałeś z ED250? https://eu07.pl/forum/index.php/topic,32702.0.html Na forum są co najmniej 2 komplety na Flirta PKP IC 016 i 018.

19
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 20 Października 2020, 19:49:36 »
Super to wygląda :) Będziesz robić całość linii przemysłowych wokół Huty, Guardiana, Walcowni i Koksowni??
Jako mieszkaniec tych terenów jestem zachwycony obecnym wyglądem i postępem prac, czekam z niecierpliwością na updaty i release :)

Czasem kręcę się po okolicy, tu i ówdzie są pozostałości starych bocznic, np przelotka z Fortum do ul. Jastrzębiej, gdzieś to tam w trawie się wciąż chowa :)




20
Na warsztacie / Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 14 Czerwca 2020, 12:46:39 »
Projekt ten zostaje reanimowany, na podstawie doświadczeń zdobytych przy budowie Projektu "Galicja".

Stan prac:
Lk1: Wyczerpy - Częstochowa Osobowa - Poraj: Kompletny układ torowy, profil pionowy oraz sygnalizacja. Teren oraz sieć trakcyjna na odcinku Częstochowa Osobowa - Częstochowa Towarowa CTB
Lk4: Włoszczowa Północ - Knapówka: Kompletny układ torowy, profil pionowy oraz teren. Sygnalizacja gotowa we Włoszczowej Płn. Sieci brak.
L61: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja. Sieć trakcyjna na odcinku Częstochowa Stradom - Małogoszcz
L64: Kompletny układ torowy oraz profil pionowy. Sygnalizacja w Koniecpolu i Starzynach, sieć trakcyjna od Sprowy do Starzyn - raczej wymaga położenia na nowo.
L155: Kompletny układ torowy, profil pionowy oraz sygnalizacja. Sieć trakcyjna na odcinku Kucelinka - Częstochowa Mirów.
L570: Kompletny układ torowy, profil pionowy oraz teren. Sygnalizacji i sieci brak.
L571: Kompletny układ torowy, profil pionowy oraz teren. Sygnalizacja tylko przy Podg. Czarnca, sieci brak.
L572: Kompletny układ torowy oraz profil pionowy. Sygnalizacji brak. Sieć do Włoszczowej Płn.
L700: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren, sygnalizacja oraz sieć trakcyjna.
L701: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren, sygnalizacja oraz sieć trakcyjna.
L702: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren, sygnalizacja oraz sieć trakcyjna.
L703: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren, sygnalizacja oraz sieć trakcyjna.

Prace wznowione.

22
Na warsztacie / Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Kwietnia 2017, 16:41:01 »
Po długich pracach udostępniam do testów wersję beta scenerii "Całkowo v2.0", stanowiącej przeróbkę oryginalnego Całkowa z dość znaczną rozbudową. Sceneria liczy ok. 100 km linii kolejowej o zróżnicowanym charakterze - od dwutorowej magistrali na 120 km/h po lokalną linię ze szlakową 40 km/h. Dostępnych jest w sumie 20 misji różnego rodzaju - towarowych i osobowych. Opisy poszczególnych misji są widoczne w starterze po wyborze pociągu. Misje powinny być grywalne zarówno na starych exe z paczki całościowej, jak i na exe++ pod warunkiem śledzenia tematu na forum i odpowiednich dostosowań we własnym zakresie (np. dotyczących plików mmd et41_v2). Zestawienie porównawcze wszystkich misji dostępne jest w pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf.

Sceneria jest wymagająca pod względem graficznym ze względu na rozmiar i dużą liczbę obiektów. Sposoby optymalizacji w razie niskiego FPS opisane są w readme, choć cudów po ich zastosowaniu nie należy się spodziewać.

Prace nad scenerią trwają, ale ze względu na ograniczony czas, postępy są powolne. Dlatego zdecydowałem się na jej publikację w dziale "Na warsztacie", gdyż prace mogą jeszcze długo potrwać, a szkoda, aby dotychczasowa praca się marnowała. Obecnie planowane jest uzupełnienie trawy, drobnych elementów itp. na odcinku od Wilisia do Jarkawek. Docelowo można będzie również pomyśleć nad rozbudową udźwiękowania (co wymaga jednak odpowiednik nagrań), dodaniem pasażerów na peronach itp.

Zachęcam do lektury pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf, gdzie znajdują się informacje m.in. o znanych błędach. Z rzeczy denerwujących mogą występować wysypy exe, ale na chwilę obecną źródła problemu są niestety nieznane. Z innych błędów rzucających się w oczy należy wymienić niepoprawne zachowanie samochodów (przejeżdżanie przez szlabany, ignorowanie sygnałów), ale to problem exe. Sceneria ze względu na rozmiar i oddalenie jej niektórych części od pkt 0,0,0 ma również problem z przenikaniem i migotaniem płaszczyzn.

AKTUALNA WERSJA:
Paczka: rewizja 37, stan na 12.10.2023 r. (210 MB)
Repozytorium: eu07.pl/svn/calkowo2

Strony: [1]