Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - janeczek kolejarz

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 28 Października 2022, 21:55:53 »
Kaliska jako pierwsza dostanie nowe sygnalizatory EHZ-12/13 i EHZ-32 :).

2
Bieżące Symulatorowe / Wesołych świąt :)
« dnia: 24 Grudnia 2021, 13:01:41 »
Chciałbym wam wszystkim życzyć miło spędzonych świąt w gronie rodzinnym, oraz miło spędzonych chwil z symulatorem. ;)

3
Bieżące kolejowe / Odp: Stacja Oderbrucke
« dnia: 19 Grudnia 2021, 15:47:43 »
Jest filmik na kanale Tmechanik.
Nie ten kanał. ;)



&t=19s

Wjazd do "Odera" jest prosty. W kwestii ruchu towarowego dość istotne jest czy biorą Cię "na prawo" czy "na lewo". Na lewo do 40km/h na prawo do 60km/h. Od strony Rzepina do ok 3/4 stacji jest na 3kV. Reszta na 15kV AC. Wjeżdżając od PL przed wskaźnikami opuszczasz pantografy i wjeżdżasz z wybiegu. Bardzo ważne jest to żebyś zatrzymał się możliwie blisko niemieckiego semafora wyjazdowego. W zależności jak długi mam pociąg zatrzymuję się zaraz przed semaforem albo zostawiam miejsce na manewrówkę. Zazwyczaj przestawiania obsługuje DELTA.

W telegraficznym skrócie:
-wjeżdżasz do Oder
-przed wskaźnikiem opuszczasz pantografy
-zatrzymujesz pociąg przed niemieckim semaforem
-zabezpieczasz pociąg (spadek w kierunku PL)
-urywasz loka
-podjeżdża DELTA i przestawia Cię na sieć 3kV
-odstawiasz się na zelektryfikowane żeberko albo wracasz do PL (z pociągiem lub luzem)

W kwestii wjazdów od Frankfurtu. Maszynista niemiecki postępuje analogicznie. Spora liczba pociągów jest bez wymiany lokomotywy więc skład jedzie dalej z polskim maszynistą. Jeśli jednak jest wymiana, a lok jest jednosystemowy to tak jak z polską maszyną, przyjeżdża np. DELTA i przestawia niemca na 15kV AC.

ps.
1. Niemcy mają czujniki "przeniesienia napięcia". Więc jeżeli w porę nie opuścisz pantografu i wjedziesz z 3kV na odcinek izolowany to dyżurny o tym się dowie i masz prze... chlapane.

2. W "Oder" u dyżurnego ruchu jest "Polski" koordynator. Ma pomagać w razie problemów w komunikacji na linii dyżurny - maszynista

4
Bieżące kolejowe / Odp: Plastic kibel
« dnia: 05 Lipca 2021, 23:43:35 »
Szkoda, że tylko w przedziale kierownika, ale dobre i to :D

5
Bieżące kolejowe / Odp: Plastic kibel
« dnia: 05 Lipca 2021, 22:57:51 »
Jeżdżą dwie jednostki EN57 o numerach 1729 i 1760 w SKM Trójmiasto które posiadają przedział kierownika pociągu w którym są czerwone plastikowe siedzenia. Pozdrawiam.

6
Jak tam temat SCS i MaSzyny? Ktoś pracuje nad tym? Jeżeli tak, to warto byłoby przemyśleć zastąpienie komunikacji międzyprocesorowej komunikacją TCP/IP. Ciekaw jestem co Wy o tym sądzicie.

7
Inne niekolejowe / Modlitwa o Ratunek
« dnia: 17 Marca 2020, 10:01:05 »
Koleżanki i Koledzy! Ten wątek forum przeznaczony jest dla Modlitwy, aby Bóg wspomagał nas w chwilach trudnych. Zwłaszcza w obecnej sytuacji związanej z szalejącą po świecie epidemią. Proszę o wyrozumiałość i zachęcam chętnych do Wspólnej Modlitwy. Myślę że warto dołączyć intencję także za ofiary oraz ratowanie całego Świata,  nie tylko Polski.
________________________________
Wierzę w Boga Ojca Wszechmogącego, Stworzyciela Nieba i ziemi. I w Jezusa Chrystusa, Syna Jego jedynego, Pana naszego, który się począł z Ducha Świętego, narodził się z Maryi Panny, umęczon pod Ponckim Piłatem, ukrzyżowan, umarł i pogrzebion, zstąpił do piekieł, trzeciego dnia zmartwychwstał: wstąpił na niebiosa, siedzi po prawicy Boga Ojca Wszechmogacego, stamtad przujdzie sądzić żywych i umarłych. Wierzę w Ducha Świętego, Święty Kościół powszechny,  Świętych obcowanie, grzechów odpuszczenie, ciała zmartwychwstanie, żywot wieczny. Amen.
Zdrowaś Maryjo, łaskiś pełna, Pan z Tobą, błogosławionaś Ty między niewiastami i błogoslawiony owoc żywota Twojego, Jezus. Świeta Maryjo,  Matko Boża, módl się za nami grzesznymi teraz i w godzinę śmierci naszej. Amen.
Zdrowaś Maryjo..
Zdrowaś Maryjo..
Ojcze nasz, któryś jest w niebie: święć się Imię Twoje, przyjdź Królestwo Twoje, bądź wola Twoja jako w niebie, tak i na ziemi. Chleba naszego powszedniego daj nam dzisiaj. I odpuść nam nasze winy, jako i my odpuszczamy naszym winowajcom. I nie wódź nas na pokuszenie,  ale nas zbaw ode złego. Amen.
Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu.  Jak była na początku, teraz i na wieki wieków. Amen
O mój Jezu. Przebacz nam nasze winy. Zachowaj nas od ognia piekielnego i zaprowadź wszystkie dusze do nieba, szczególnie te które najbardziej potrzebuja Twojego Miłosierdzia.

Tajemnice Radosne (poniedziałki,soboty).
Tajemnica pierwsza. Zwiastowanie Najświętszej Maryi Pannie.
Ojcze nasz..
10xZdrowaś Mario..
Chwała Ojcu..
O mój Jezu..
Tajemnica druga. Nawiedzenie Świetej Elżbiety.
j.w.
Tajemnica trzecia. Narodzenie Pana Jezusa.
j.w.
Tajemnica czwarta. Ofiarowanie Pana Jezusa w Świątyni.
j.w.
Tajemnica piąta. Odnalezienie Pana Jezusa w Świątyni.
j.w.
Tajemnice Światła (czwartki).
Tajemnica pierwsza. Chrzest Pana Jezusa.
Ojcze nasz..
10xZdrowaś Mario..
Chwała Ojcu..
O mój Jezu..
Tajemnica druga. Pan Jezus przemienia wodę w wino w Kanie Galilejskiej.
j.w.
Tajemnica trzecia. Pan Jezus głosi Słowo Boże i wzywa do nawrócenia.
j.w.
Tajemnica czwarta. Przemienienie Pana Jezusa na górze Tabor.
j.w.
Tajemnica piąta. Pan Jezus ustanawia Eucharystię.
j.w.
Tajemnice Bolesne (wtorki,piątki).
Tajemnica pierwsza. Modlitwa Pana Jezusa w Ogrójcu.
Ojcze nasz..
10xZdrowaś Mario..
Chwała Ojcu..
O mój Jezu..
Tajemnica druga.  Biczowanie Pana Jezusa.
j.w.
Tajemnica trzecia.  Cierniem ukoronowanie Pana Jezusa.
j.w.
Tajemnica czwarta.  Pan Jezus niesie krzyż na Golgotę.
j.w.
Tajemnica piąta. Śmierć Pana Jezusa na krzyżu.
j.w.
Tajemnice Chwalebne (środy,niedziele).
Tajemnica pierwsza.  Zmartwychwstanie Pana Jezusa.
Ojcze nasz..
10xZdrowaś Mario..
Chwała Ojcu..
O mój Jezu..
Tajemnica druga.  Wniebowstąpienie Pana Jezusa.
j.w.
Tajemnica trzecia.  Zesłanie Ducha Świętego.
j.w.
Tajemnica czwarta.  Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny.
j.w.
Tajemnica piąta. Ukoronowanie Najświętszej Maryi Panny.
j.w.

Pod Twoją obronę, Święta Boża Rodzicielko, naszymi prośbami racz nie gardzić w potrzebach naszych, ale od wszelakich zlych przygód racz nas zawsze wybawiać. O Pani nasza, Orędowniczko nasza,  Pośredniczko nasza, Pocieszycielko nasza! Z Synem Swoim nas pojednaj. Synowi swojemu nas polecaj. Swojemu Synowi nas oddawaj.
Świety Boże! Świety Mocny! Świety a Nieśmiertelny! Zmiłuj się nad nami!
Śwìety Boże!..
Święty Boże!..
Od powietrza, głodu, ognia i wojny! Wybaw nas Panie!
Od powietrza..
Od powietrza..
Od nagłej a niespodziewanej śmierci! Zachowaj nas Panie!
My grzeszni Ciebie Boga prosimy! Wysłuchaj nas Panie!
Wieczny odpoczynek, racz im dać Panie. A Światłość wiekuista, niechaj im świeci!
Niech odpoczywają w pokoju wiecznym. Amen.
W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego.  Amen.

____________________________________________
Jednocześnie pamiętajmy o Patronie Polski - świętym Andrzeju Boboli.
http://swietyandrzejbobola.pl/nowenna-do-swietego-andrzeja-boboli-w-czasie-epidemii/

8
Bieżące kolejowe / Odp: Wprowadzanie GSMR w Polsce
« dnia: 01 Marca 2020, 19:42:27 »
Tylko po co? Rozkaz powinien trafić do jednego adresata, a inni powinni być odizolowani od tego choćby dlatego, aby mieli trochę spokoju na swoim loku. Gadające non stop radio jest męczące.
Bez przesady… Po 10 latach radio jeszcze mnie nie zmęczyło. Na jednej z konferencji dotyczących wprowadzenia GSM-R w Polce ten temat był poruszany. Większość przewoźników wskazywała, że łączność "na starych zasadach" wbrew pozorom, pod tym względem zapewniała większe bezpieczeństwo. Osobiście miałem wiele przypadków gdy informacja trafiająca do ogółu przy okazji obcej rozmowy ostrzegła mnie o zagrożeniu. Jak ktoś chce mieć spokój niech zostanie w domu z korkami w uszach.

Na GSM-R nie ma już RADIOSTOPU, tylko system REC, który po uaktywnieniu będzie miał tylko możliwość nadawania do wszystkich grup, a nie hamowania awaryjnego jak jest w przypadku RS.
Były plany na wprowadzenie systemu RADIOSTOP 2.0 który miałby działać równolegle z REC (bo on już musi być), ale znając życie będzie jak zawsze… ;)
http://www.ikolej.pl/fileadmin/user_upload/Seminaria_IK/M.Pawlik_wyzwania_migracji_do_GSM-R_-_11_wrzesnia_2018.pdf

Modyfikacja, czyli samo P4 nie powoduje, a znając naszych przewoźników w papierach będzie P4 i nikt nie udowodni że była jakaś modernizacja - żeby było taniej.
Temat jest tak zawiły, że nawet UTK, które będzie kontrolować pojazdy do końca samo nie wie jak to powinno być. Dali raz taki popis swojej niewiedzy na konferencji, że 3/4 uczestków opuściło salę…
Po raz kolejny ktoś wprowadził przepis, który znacząco odbiega od realiów. Niestety ale zajmuję się tematem w swoich firmach. Co z tego, że finansowo temat jest do ogarnięcia (od ok 40-90tys. zł za komplet 2 kabinowy w zależności od dostawcy i specyfikacji), jeśli moce produkcyjne firm z tak potwornie ograniczone, że pierwsze dostawy proponowano mi dopiero na koniec 2020r. Do tego producenci się złamali i sami zaproponowali czy po przeszkoleniu byśmy sami nie mogli montować GSM-R, a instalacje byłby odebrane przez ich pracownika. Tłumaczą się tym, że po prostu nie mają tyle ludzi zarówno na produkcji jak i w dziale instalacyjno/serwisowym.

Kolejną ciekawostką, drobnym, ale pomijalnym często szczegółem jest to, że okablowanie musi spełniać normy EN 45545-2, a co poniektórzy producenci wcale o tym nie wspominają ;-) Jedna firma była nawet mocno zdziwiona ;)

W załączniku to co wchodzi w GSM-R prod. Radionika.

Strony: [1]