Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ziut

Strony: [1]
1
Publikacje / Odp: MaSzyna 23.04
« dnia: 23 Kwietnia 2023, 17:09:06 »
NOWOŚCI W OBECNYM WYDANIU
Lista w przygotowaniu - nie zawiera wszystkich nowości, niektóre odnośniki nie mają jeszcze wpisanych zdjęć!

Wprowadzono:
  • nowy model 3D lokomotyw serii ST44:
  • nowy model 3D lokomotyw serii T448p/740/742 (bez kabiny):
    • Tekstury: T448p: 007, 008, 023, 053, 077, 081, 084, 109, 111, 118'08, 118'15, 125'09, 125'13, 126'08, 126'15, 135, 151; 740: 552-5, 572-3, 707-5, 949-3; 742: 008-6, 147-2, 245-4, 432-8, 434-4, 452-6, 510-1;
    • Autor: @DieselPower;
  • nowy model wagonu do przewozu naczep T3000e:
  • odświeżony model lokomotywy EU07:

Nowe tekstury pojazdów:

Nowe obiekty do wstawiania na scenerie:

Zaktualizowano:
  • jednostki EN57, w tym:
    • nowe wyświetlacze głównie dla starszych tekstur @jakubg1;
    • sterowniki drzwi dla egzemplarzy posiadających indywidualne otwieranie drzwi @Miłosz Dorsz, @Kermit;
    • panel SOD dla niektórych egzemplarzy @???;
    • nowe dźwięki nastawnika jazdy @Turbokibel;
    • memoriał dla ś.p. @michAL_57 w kabinie EN57-047'11.
  • komunikaty ekranowe w lokomotywach Traxx @jakubg1;
  • dźwięki dla lokomotyw serii 181, 182 oraz 183 (przekładnia) @mareczek;
  • dźwięki dla lokomotyw serii TEM2, SM48, T448p (silnik) @Toprus;

Inne zmiany:
  • SHP w Traxxach zbijamy teraz kombinacją Shift+Spacja;
  • dodano możliwość ukrycia pojazdów archiwalnych w Starterze;
  • archiwalne pojazdy zostały usunięte z domyślnych zestawień składów na sceneriach,
  • wiele pomniejszych zmian i poprawek błędów.

2
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Zmiana tekstury wskaźnika W18
« dnia: 22 Kwietnia 2023, 09:47:05 »
Czystych/nowych wskaźników nie można "namalować" po prostu?

3
Zagłosowałem za nowoczesnym taborem i nowymi sceneriami (scenariuszami), ale głównie zależałoby mi na przystępnych narzędziach, które umożliwiłyby tworzenie scenerii i scenariuszy. Można MaSzynę upiększać graficznie nawet do poziomu np. Unity, można dodawać jakieś bajery typu właśnie animowane wycieraczki, ale jak dalej będziemy jeździć po tym, co jest od X lat to bez sensu. Edytor z prawdziwego zdarzenia musi być. Przykład TD2, może i jest multum stacji, które nie trzymają żadnego poziomu, ale każdy coś tam próbuje i na 50 kwiatków wychodzi 5 porządnych stacji. Gdyby MaSzyna pozwoliła tworzyć scenerię coś na wzór TD2 czy Trainza, wiele osób zaangażowałoby się do pracy tutaj. Obecnie dla laików to czary mary, a i dla osób siedzących w temacie też jest wiele problemów i idzie to topornie.

4
Bocznica / Odp: Ban na czat.
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 16:52:40 »
No i dlatego najlepiej olać czat, bo ostatnio nic dobrego z niego nie wynika.

5
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 08 Marca 2023, 14:46:31 »
Jak wyżej: niwelety z hektometrami i załomami, linie kierunkowe, oraz parametry łuku określające krzywe przejściowe i przechyłki. Importując scny do Ry tracimy praktycznie najważniejsze dane.

Dzięki. Wiem już więcej i już rozumiem ideę. Rainsted pełni rolę nie tyle edytora SCN, co generatora SCN (Rainsted edytuje swoje pliki).

EDIT: Pytanie pomocnicze - czy niwelety z hektometrami, albo linie kierunkowe, są potrzebne dla dróg i rzek? Oglądałem video, gdzie robiona jest droga i twórca musi ręcznie nastawiać odcinkom drogi jakieś kody szesnastkowe, nastawiać tekstury i korygować wysokość na przechyłce, bo się asfalt źle renderuje. Nie jest to przekombinowane?

Rzeki niechaj ci głowy nie zaprzątają, powstają razem z terenem a ich przyszłość w formacie node track jest mocno dyskusyjna. Niewidzialne mogą posłużyć za ścieżki po których mają pływać łódki, statki czy coś podobnego.

Dla dróg nie ma potrzeby praktycznie niczego ponad to co zawiera wpis node track. Ważne żeby dało się dzielić, przemieszczać w pionie i ustawiać przechyłkę.

Ewentualnie można napisać drogi na nowo wzorując się na jakimś ETSie czy Omsi.

6
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 14 Lutego 2023, 15:02:02 »
Szkoda, że autorzy tej gry zapomnieli o Maszynie, na której wielu się uczyło, i chociaż części trasy nie dorzucili do Maszyny.
xD?

Wątek zamykam, bo temat rozmów dawno odpłynął od pierwotnego. Tytuł wątku nie dotyczył ani tego, jaka zawartość powinna znaleźć się w maszynie, ani tego, czy warto dalej robić maszynę, ani tego, czy simrail jest dobry czy zły.

7
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 11 Lutego 2023, 22:54:23 »
I tym oto pięknym akcentem dochodzimy do próby zakopania uznanego projektu tworzonego od ponad 20 lat na rzecz jakiegoś szamba którego premiera jest co chwilę przesuwana bo to nigdy nie będzie miało jakiegokolwiek poziomu poza niby grafiką :D To trzeba mieć naprawdę dobrze pod kopułą żeby myśleć że da się zrobić coś co przyciągnie rzeszę użytkowników i da zarobić. Od tego już były Trainz i MSTS tworzone przez wielkie firmy. A wierzyć w to że ta "nowa jakość" która by nie istniała bez biednej maszyny podbije rynek to jak branie pożyczki w Providencie twierdząc że to jest uczciwe. Siedzę w MaSzynie już 14 rok, i nadal uważam że jak na darmowy projekt przekracza ona swoje możliwości kilkukrotnie. I widząc jaki poziom jest MaSzyny sądziłem że jak pogram sobie w wytwór giganta jakim jest Microsoft, a dokładnie MFS doświadczę jakichś pozytywnych wrażeń, a tu wielka kupa. Skoro Microsoft nie potrafi zrobić symulatora na poziomie to wiara w to że szimrejl odniesie jakiś sukces jest co najmniej formą naiwności. Bo trzeba jeszcze zbadać rynek i sprawdzić ile jest odklejenców którzy wydadzą swoje pinionżki na coś nowego, co na etapie trailów itp. nie działa. Co z tego że wygląda jak wymagania sprzętowe są niewspółmierne do oczekiwań, po obniżeniu ustawień wygląda jak MSTS 15 lat temu, a oferuje kilka sztuk taboru? ŻART.

8
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 15:36:01 »
Skoro niezadowoleni z MaSzyny uwazaja, że jest źle, jak problem? Adieu!
Ja tam zostaję. Mi tam sie wszystko podoba. Kto ze mną?

9
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 14:52:21 »
A prawię (a w zasadzie prawiłam, bo długo nie zaglądałam do worda) takie głupoty bo dość mam osobiście dość patrzenia jak powstają kolejne wrzoski, kaliskie i inne trupiaszki,
No to dokończ swoją scenerie pokaż że można. Te trupiaszki powstawały w pojedynke. Kaliską zacząłem robić w 2006 roku. Byłas w ogóle wtedy na świecie? W ogole cie nie rozumiem, czego ty chcesz. Po co startowac z jedna z najtrudniejszzych linii w Polsce a potem płakac ze nikt nie chce pomóc? Każdy robi linie ze swojego otoczenie do których ma sentyment. Chciałbym pomóc przy Czestochowa - Kielce ale w domu mam taką sytuacje że, moge tylko 3 godziny tygodniowo posiwecić na robienie trasy,. Linai 131, o zgrozo w 3dsmaxie. Juz od pierwszego swojego posta na forum siejesz ferment własnie nt  trupiaszków którzy inni zrobili. Po co? Z góry wiedziałem że nie skończysz tego projektu.

No i mamy Ci gratulować że Kaliska za rok będzie pelnoletnia i nadal jej nie ma w paczce bo wszystko po kolei się sypie? Bieszczady (poza dekoracjami) też powstają w pojedynkę, a oficjalny projekt nie ma jeszcze roku gdy ja już zmierzam ku końcowi. Nikt o pomoc nie płacze, co najwyżej grzecznie prosimy coby przyspieszyć dekorowanie (bo w chwili obecnej tylko do tego są nam potrzebni ludzie).

Cytuj
Każdy robi linie ze swojego otoczenie do których ma sentyment
W Bieszczadach nigdy nie byłem, mieszkam 250km od najbliższej stacji którą obejmuje projekt, sentyment mam taki sam jak do całego starego pekapu, tak więc nie prawda :/

W jakim sensie zakopianka jest "jedną z najtrudniejszych linii w Polsce" ? Przy naszych "gówniarskich" metodach trudny do zrobienia w pojedynkę to może być Krakowski, Warszawski czy Trójmiejski węzeł kolejowy.

Cytat: robert357
Lepiej zrobić teksturę, która albo trafi do paczki, albo będzie jako dodatek do pobrania, niż się bawić w scenerię która będzie z marszu zbesztana
I jak zrobisz teksture to jesteś w stanie utrzymać jakiś poziom, przyjąć krytykę i poprawić to co inni uważają za błędy, a jak robisz scenerie to możesz robić byle jak i nie przyjmować do wiadomości żadnej krytyki?

10
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 14:45:17 »
(...) bo dość mam osobiście dość patrzenia jak powstają kolejne wrzoski, kaliskie i inne trupiaszki, a Ra straszny bo trzeba się nauczyć.

To właśnie idealnie wyjaśnia, czemu powstają głównie nowe teksturki i ewentualnie modele. Lepiej zrobić teksturę, która albo trafi do paczki, albo będzie jako dodatek do pobrania, niż się bawić w scenerię która będzie z marszu zbesztana. Gdyby nie ta nieszczęsna Kaliska co jest teraz do pobrania to bym też zrobił przerwę (kolejną) z Maszyną, bo ile można jeździć po Bałtyku (czyli innym "trupie"). Jakby były setki takich scenerii to bym zrozumiał, ale jest ich garść, gdzie połowa z nich jest jako "główna zawartość". Zamiast wieszać psy na tych sceneriach trzeba dziękować osobom, że włożyły swój czas i zrobiły je do końca (albo do "grywalności"). Bez nich zostałoby podziwianie gigantycznego taboru na scenerii TD.

Robienie czegokolwiek nie jest takie hop siup, tak samo jak nauka narzędzi potrzebnych do tworzenia w Maszynie nie jest łatwa. Nie ma więc co się dziwić, że niektóre projekty wyglądają jak wyglądają, bo trzeba wiele rzeczy się samemu nauczyć metodą prób i błędów.
Żałuję, że nie zacząłem dłubać w sceneriach te 10 lat temu, bo teraz faktycznie przez takie gatki jakie są na forum się wszystkiego odechciewa...

Od kilku lat uzupełniam wiki: https://wiki.eu07.pl/index.php/Strona_g%C5%82%C3%B3wna
Czy pisząc "dokumentacja" masz na myśli właśnie coś takiego?

Też. Mi chodziło akurat o poradniki, opis edytora etc. Wiem że jakieś są, ale albo są niekompletne, albo "stare i nie nadają się". Dodatkowo jak jest wiki, to mogłyby być tam podlinkowane w jednym miejscu, zwłaszcza że wyszukiwanie googlowskie staje się ostatnimi laty średnio użyteczne, a szukanie po forum... jest jakie jest.

11
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 13:29:51 »
@pozdze przeciez to celowe prowokacje zeby narobic fermentu, ignoruj trola

12
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 13:21:20 »
A prawię (a w zasadzie prawiłam, bo długo nie zaglądałam do worda) takie głupoty bo dość mam osobiście dość patrzenia jak powstają kolejne wrzoski, kaliskie i inne trupiaszki,
No to dokończ swoją scenerie pokaż że można. Te trupiaszki powstawały w pojedynke. Kaliską zacząłem robić w 2006 roku. Byłas w ogóle wtedy na świecie? W ogole cie nie rozumiem, czego ty chcesz. Po co startowac z jedna z najtrudniejszzych linii w Polsce a potem płakac ze nikt nie chce pomóc? Każdy robi linie ze swojego otoczenie do których ma sentyment. Chciałbym pomóc przy Czestochowa - Kielce ale w domu mam taką sytuacje że, moge tylko 3 godziny tygodniowo posiwecić na robienie trasy,. Linai 131, o zgrozo w 3dsmaxie. Juz od pierwszego swojego posta na forum siejesz ferment własnie nt  trupiaszków którzy inni zrobili. Po co? Z góry wiedziałem że nie skończysz tego projektu.

13
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 11:34:44 »
Mam takie wrażenie, że wszyscy tutaj pogrzebali Maszynę żywcem z góry zrzucając winę na "brak rozwoju". Zawsze jest tak, że najwięcej mają do powiedzenia ci, którzy nawet nie kiwnęli palcem na cokolwiek i teraz powtarzają tę samą narrację.

14
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 04:55:05 »
Podstawowe pytanie. Na jakiej podstawie twierdzicie że MaSzyna upada? Dyskusja potoczyła się w kierunku paniki z powodu funkcji, jak jedna z wielu. Podstawą MaSzyny są twórcy, gdyż bez ich ciężkiej pracy, nie osiągnelibyśmy poziomu na jaki, moim zdaniem doszliśmy. Jeżeli ktoś traktuje Naszego Symka jako maszynkę do trzepania kasy, pisząc o komercjalizacjach, powinien zastanowić się nad tym, czy trafił na odpowiednie forum.
Moim skromnym, temat wątku jest prowokacją w celu samozniszczenia MaSzyny od środka.
Uszanuję każdą władzę, realizującą podstawowy cel.

15
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 19:46:41 »
MaSzyna w serduszku zawsze, choć uważam, że przez ostatnie lata droga, którą symulator obrał, już dawno prowadzi go donikąd. Było tu kilka osób, które pchnęło projekt do przodu chociażby poprzez przepisywanie exe, ale był to chyba też moment, w którym można było zmienić całkowicie koncepcję MaSzyny, a nie przepisać kropka w kropkę i wypluć to samo co było X czas temu. Może się mylę, ale przepisywanie MaSzyny odebrałem jak tworzenie koła na nowo, które przyniosło wiele nowego, ale ostatecznie nie ułatwiło twórcom za wiele.

Dla mnie jakiekolwiek tworzenie czegokolwiek tutaj jest wąskim gardłem - trudność w stworzeniu czegokolwiek własnego, głupiego wsadzenia boxa z teksturami na scenerie może niejednego zniechęcić, a bo modele musza być w .t3d, nie działa exporter z nowym Blenderem, ze starym coś się krzaczy i tak w kółko, a co dopiero testować, postawić na scenerii... Trzeba anielskiej cierpliwości, której wielu w obecnych czasach brakuje.
Malujesz coś eleganckiego w Substance, to tu nie ma shaderów, które to potem obsłużą i ostatecznie wychodzi z tego paint.

Brak intuicyjnego tworzenia scenerii, eventów, edytora map. Kolejne wersje MaSzyny, a map nowych 0. Osobiście nawet nie ściągam kolejnych wersji MaSzyny, bo nowe tekstury wagonów czy lokomotyw są mi obojętne.
Brakuje elementów, które przyciągną młodych, dzieciaki, które będą się w to bawić a w przyszłości rozwijać, my się starzejemy, przychodzą nowi. Co ma ich zachęcić? Nam wystarczała wyobraźnia "O tu załadowałem węgiel". Dzisiejsza młodzież chce widzieć jak ten węgiel sypie się do wagonów, czy ludzie wsiadają do pociągu na stacjach. Chcą rywalizacji, chcą multika. I trochę właśnie w ten sposób kupuje młodych Simrail, jeśli faktycznie jeszcze zaoferuje dobre środowisko dla twórców obiektów, tras itp. to odpływ ludzi z MaSzyny czy TD2 będzie jeszcze większy. Był moment, w którym MaSzyna stanowiła najlepszy symulator kolejowy, a mam wrażenie, że przez nietrafione decyzje zaczyna schodzić na dalszy plan.
Taki mój wylew.

16
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 11:10:33 »
Gdyby społeczność tworzącą MaSzynę wesprzeć taką kwotą, mielibyśmy tutaj bezkonkurencyjny produkt.

Gdyby tak zrobić, to rozwój przez najbliższe 10 lat stanąłby w miejscu, a zaczęła wielka debata jak podzielić pieniądze.

17
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 10:37:59 »
Brałem udział w play testach i żadna z moich uwag (i nie tylko moich) nie zastała wzięta pod uwagę. Żeby było śmieszniej, straciłem możliwość wypowiadania się na forum  SimRaila bez jakiejkolwiek podanej przyczyny.
Tak mi podziękowano za testy.
A czego się spodziewałeś, jak w moderacji siedzi część osób co w TD2 - metody uciszania takie same :D

Co do samego symulatora, miałem okazję pograć w Playtest i mam mieszane uczucia. Wiem, że kilka osób stąd jest zaangażowanych w projekcie, część osób, które znam osobiście również i wypowiadanie się negatywnie nie jest dla mnie komfortowe. Więc może najpierw zacznę od plusów:
- pomysł na samą rozgrywkę, tak jak wyglądało to w Playtestach, że wchodzimy na pociągi, które jeżdżą już po mapie i przejmujemy od AI - petarda, zawsze mamy generowany ruch, nie ma graczy a chcesz po dyżurować np. nocą? Elegancko, pociągi jeżdżą jak w ISDR,
- graficznie również na plus, przytemperowałbym niektóre kolory, bo większość rzeczy jest za jaskrawa, zbyt czysta, świeci się okropnie, ewidentnie ktoś to przejaskrawił wszystko, a suwaczki w ustawieniach niewiele pomagają. Natomiast modele pojazdów - fajnie to wygląda, widać, że się przyłożono,
- dyżurowanie bez osobnych programów, komunikacja również wewnątrz gry - super,
- dużo osób narzeka na optymalizację nawet na lepszych sprzętach, u mnie stabilnie, wszystko na full na RTX2060, Ryzen 3700x, żadnych przycięć. Może kwestia tego, że dużo osób ma już po prostu syf na tych swoich maszynach?

I chyba to by było na tyle z plusów, lecimy minusy:
- nie grywalny pulpit kostkowy na czas Playtestu, pełno dziwnych błędów na SCSie,
- brak urozmaicenia, manewrów, rozłączania składów, ładunków dla wagonów itp. przepuszczamy pociągi z lewej na prawą i odwrotnie. Szał, jak puścimy pociąg przez tor dodatkowy,
- pełno bugów graficznych, przenikających roślinności i lewitujących, przewodów NN/WN przechodzących pod siecią trakcyjną, spadające samochodów z wiaduktów, wjeżdżające na przejazd pomimo zamkniętych zapór, pełno dziur w obiektach - brak kolizji i wpada się pod ziemię,
- niepoprawna praca SSP,
- zbugowane AI na dyżurkach, nie radziło sobie z większą ilością pociągów,
- za długie scenariusze w EA, w realu jak mam służbę, gdzie jadę ciurkiem ponad 3h woła o pomstę do nieba, a gdzie siedzenie tyle przed ekranem... przydałoby się coś krótszego,
- podczas Playtestu wyłapano multum błędów na takim krótkim odcinku trasy, nawet nie chce wiedzieć, ile jest na całym aż do Warszawy...
- miasta, wsie, lasy i pola, widać że to wszystko generowanie, od tak żeby było, zero zróżnicowania, kilka charakterystycznych obiektów, reszta kopiuj/wklej, kompletnie nie czuć klimatu Polski. Screeny i filmy na Fb/YT robione w najlepszych miejscach. Innych takich miejsc na pewno nie spotkacie nigdzie indziej,
- generalnie zero jakieś rozrywki i zabawy, mamy symulatory gdzie można porządnie pojeździć/po dyżurować, tutaj chociażby na Playtest nie wiem jaki był cel. Ot tak zasiadasz za kołem i lecisz bez konkretnego celu. Lepiej się bawiłem pierwszy raz w TD2 gdy były tylko stacje Buk, Cis, Grab, Ligota, z trzema budynkami na krzyż, lokomotywa EU07 i kwadratowy Impuls, niż w SimRailu, serio.
- projekt, który chce mieć status symulatora i równolegle tworzony jest symulator również szkoleniowy, a tutaj pełno merytorycznych błędów, wręcz nakazów łamania obowiązujących przepisów kolejowych, od wymuszania jazdy na złym oświetleniu czołowym, po złe wskazówki do jazdy na zastępczy, czy na semaforach z podwyższeniem prędkości, razi to po oczach fest.
- wrzucenie do jazdy Elfa 1 to też pomyłka, ta maszyna to strup do jazdy, szczególnie z tym zadajnikiem jazdy i hamowania. Prościej kiblem się jeździ niż tym cudem, a jeszcze lepiej byłoby jakiegoś Impulsika wrzucić.

Ogólnie to co pokazano na Playtest, można było zrozumieć, było widać, że zgłaszane błędy w mniejszym/większym stopniu były eliminowane, mimo wszystko się zawiodłem. Taki długi czas był hype, nakręcanie obserwatorów, a wyszło trochę (tak jak ktoś pisał na Steam) jak z Cyberpunkiem. Chwalenie się zdjęciami, jaki ma się ogrom ludzi i studio, a lepsze efekty osiąga kilku zapaleńców grzebiących w czymś w wolnej chwili.

Branie teraz 150zł za EA to gruba przesada, po prostu odblokowano dalszą część trasy, po której można było się spodziewać, że będzie zbugowana jak jej wcześniejsza część w Playtest. A wyszło w sumie jeszcze gorzej, bo błędy wróciły, a na szlakach pusto, nic nie jeździ, z nikim się nie miniecie.
Jakaś drobna opłata pokroju 20zł Supportera tak jak w TD2 miała by sens - udostępnić jeszcze edytor i gracze sami zbudowali by na tej bazie fajny projekt. trasy, stacje, posterunki.
Środowisko kolejowe jest jakie jest, pełno dzieci, którym pokażesz Pendolino i wyrzucą każdy (nie przez siebie zarobiony) pieniądz, mimo wszystko apeluję, szanujmy swoje oszczędności i czas. Gdyby społeczność tworzącą MaSzynę wesprzeć taką kwotą, mielibyśmy tutaj bezkonkurencyjny produkt.

18
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 02:37:30 »
Witajcie.
Niestety ale dno kompletne. To nie jest symulator tylko gra.
Brałem udział w play testach i żadna z moich uwag (i nie tylko moich) nie zastała wzięta pod uwagę. Żeby było śmieszniej, straciłem możliwość wypowiadania się na forum  SimRaila bez jakiejkolwiek podanej przyczyny.
Tak mi podziękowano za testy.
Grafika na wysokim poziomie ale dźwięki i fizyka leżą na dnie. 
Dwa lata oczekiwań i zrobiono gówno. Gdyby nie grafika, to porównałbym to do Maszyny sprzed 10-ciu lat - na korzyść oczywiście Maszyny.
W trybie pojedynczego maszynisty zero życia na szlaku. W trybie multi się nie wypowiem, gdyż wejście na serwer w moim przypadku graniczy z cudem. Zero wsparcia od strony dewelopera aby ten problem rozwiązać.  Lepiej zablokować konto na forum niż się wypowiedzieć.

Reasumując - wydałem ponad 130zł za grafikę i nic poza tym.  Play testy działały lepiej... Do tego dopiero po zakupie poinformowano o wczesnym dostępie. Po chłopsku wcisnęli niedopracowane demo za kasę i chcą zgłaszania błędów. Szkoda, że zgłaszane błędy mieli w dupie w fazie testów.
Moim zdaniem porażka.   

19
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Wagony Nightjet (Pomoge)
« dnia: 13 Stycznia 2023, 03:36:35 »
Wrzuć zdjęcia do wątku a jak ktoś zdecyduje się zrobić to skorzysta. W przeciwnym razie zaoferuj kwotę za zrobienie dodatku, może kogoś to skusi.

20
Forum / Odp: Odblokowanie #eu07 na Mattermost
« dnia: 20 Grudnia 2022, 23:41:48 »
Jestem za przywróceniem jako kanału moderowanego. Każdy wybryk na czacie powinien podlegać tym samym konsekwencjom co folgowanie na forum. Przecież z tego kanału się zrobił taki śmietnik właśnie z powodu większej pobłażliwości dla chamstwa, prostactwa i wylewania pomyj na wszystkich wokół.

21
Na warsztacie / Odp: ed250 pendolino
« dnia: 29 Września 2022, 10:07:32 »
Gada, bo ma doświadczenie i nie krytykuje bez sensu, tylko daję poradę dla początkujących. Nikt odrazu nauki matematyki nie zaczyna od całek, a nauki gry na instrumencie od koncertów Mozarta.

22
Na warsztacie / Odp: Nowe pudło do skody 71E
« dnia: 15 Sierpnia 2022, 12:00:33 »
Wydaje mi się, że Stele nie wysłał ci tych wózków żebyś je wstawiał do modelu, a żebyś same wózki dokończył, ale abstrahując od tego, ponownie, zrób więcej a nie pokazuj modelu z dnia na dzień robionego, bo niestety, ale nijak nie przypomina to oryginału. Jest bryła bez żadnych szczegółów 3D i wózki, wygląda to na ten moment po prostu słabo, bo to jest po prostu goła bryła bez niczego poza totalnymi podstawami, popracuj nad tym jak chcesz to ciągnąć, ALE przypominam tylko, że w pracach jest już pudło tego typu Skody na o wiele większym stadium zaawansowania, więc robisz dubla, o czym pisał Sawi. Decyzję czy chcesz robić dalej zostawiam tobie, jak chcesz wstawiać to na forum, to dawaj update jak rzeczywiście zrobisz coś więcej.
A nawet te elementy które już masz w 3D są zrobione niekoniecznie dobrze.

23
Na warsztacie / Odp: Nowe pudło do skody 71E
« dnia: 13 Sierpnia 2022, 15:13:05 »
Czyli teraz robisz na rysunkach i zdjęciach jak mniemam? Jeśli tak, to krok w dobrą stronę. Jednakże, jak sam piszesz, zacząłeś wykonywać model dopiero wczoraj. Czy nie warto może poczekać trochę z chwaleniem się nowym pudłem aż zrobisz trochę więcej? I kolejne pytanie, czy nie rzucasz się na zbyt głęboką wodę? I kolejne, co z kilkoma innymi projektami które uprzednio zacząłeś? Bo na razie robisz kolejny model, w wszystko pozostałe zostawiasz ledwo zaczęte. Oceniać i "podobać" nie ma się jeszcze co, bo najzwyczajniej jest tego mało.

24
Bocznica / Odp: Kabina ed160
« dnia: 06 Sierpnia 2022, 11:23:48 »
Witam proszę nauczyć się korzystać z wyszukiwarki google


Post nic nie wnosi do tematu.
Bocznica

25
Na warsztacie / Odp: su4210
« dnia: 21 Czerwca 2022, 00:18:35 »
http://stuff.eu07.pl/tekstury/vehicles3.php?category=4&type=58
5 zestawów zdjęć. Zdjęcia od Joachimowicza są niedostępne, ale wystarczy minuta klikania, żeby okazało się, że jeden z zestawów zdjęć jest od Miłosza i jak najbardziej można go pobrać: https://eu07.pl/userfiles/24765/SU4210-005.7z

Już kompletnie pomijam fakt wątpliwości co do źródła modelu, ale to wyjdzie w przyszłości.

26
Na warsztacie / Odp: M62BF
« dnia: 06 Maja 2022, 17:19:21 »
Pokaż z ciekawości rysunki by było jakieś porównanie, bo pomijam już fakt samego modelu oczywiście.

27
Bocznica / Odp: Rotfl!
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 22:03:28 »
nieśmieszne

28
Forum / Odp: Dostęp do Testu Dodatków - przemyślenia i pomysły.
« dnia: 17 Marca 2022, 00:19:58 »
Cytuj
Miałyby być to osoby (niekoniecznie z widoczną rangą), którym to dostęp przyzna administrator lub moderator na prośbę tejże osoby. Można by utworzyć jakąś kolejną ukrytą rangę dającą tylko dostęp do TD.
Mam rozumieć, że stworzenie kolejnej rangi, której nie byłoby komu dać bo każdy, kto wykazał choćby minimalny potencjał jakąś rangę dostał, ma cokolwiek rozwiązać?
Cytuj
działać na zasadzie warunek utrzymania dostępu do TD = 3 znalezione błędy na kwartał
Jeśli takie ma być założenie tej rangi, to ona z założenia nie ma prawa działać.
Cytuj
Do nadzorowania osób z dostępem do TD można by zatrudnić dodatkową osobę
lol, Jeśli ktokolwiek miałby cokolwiek nadzorować, to musiałaby to być osoba obyta z symulatorem. Każda taka osoba ma rangę. Po co dodawać kolejną rangę?
Cytuj
albo te obowiązki przydzielić moderatorowi działu
Założeniem moderatora jest dbaniem stricte o forum a nie o projekt.
Cytuj
Uważamy, że byłoby to rozwiązanie, które usprawniłoby testy w TD, gdyż dostęp do zawartości tego działu miałaby tylko ograniczona grupa nadzorowanych osób.
W jaki sposób ograniczenie dostępu miałoby korzystnie wpłynąć na usprawnienie testów? Od dawna w taki sposób funkcjonują betatesterzy, sam takiego dostałeś, a jakoś nie widać, żeby cokolwiek to zmieniło w sposobie, ilości i jakości testów. edit Wróć, w sumie różnica jest, bo twoja aktywność dopasowała się do reszty bt.
Cytuj
No i oczywiście nastałby koniec usilnego nabijania 30 postów.
Walczycie z problemem, który sami sobie wymyśliliście. Przy każdym spamerze zakładacie, że nabija posty, żeby zyskać dostęp do testu dodatków a nie bierzecie pod uwagę, że ludzie po prostu tacy są. Niezależnie od tego czy ilość postów daje jakiś profit czy nie. Za każdym razem kiedy podnosiliście raban, że ktoś nabija posty, nawet kiedy nie udawało mu się się dobić 30, często znikał z forum. Z drugiej strony zdarzało się, że to był taki typ osoby, która mając nawet 100 postów, dalej je nabijała. Jak komuś bardzo się nudzi, to niech sobie przejrzy bocznicę i zastanowi się co jest problemem.

Rozwiązujecie problemy których nie ma, bo to czy zwykli użytkownicy mają dostęp do CZĘŚCI wszystkich testów (poza TD jest WBT, devs, gdzie niejako obowiązuje część sugerowanych zasad tj. działy są zamknięte, dostęp mają tylko wybrani) nie ma absolutnie żadnego znaczenia. Możemy sobie gadać czy dodać taką czy śmaką rangę, czy zostawić test otwarty, czy go zamknąć. Zamiast tego może warto byłoby się zastanowić się jak przyciągnąć na forum nowych użytkowników, albo przynajmniej postarać się ich nie zrazić do tego forum, bo właśnie to jest realnym problemem, który jest poruszany od lat. Wystarczy poczytać stare wątki w WBT albo devsowni. Zamkniecie TD, otworzycie TD, lata mi to i powiewa jeśli na karuzeli będą się bawiły cały czas te same osoby.

29
Miszczu, dziury w 3d w żerdzi to głupota. Czarna kropa by wyglądała lepiej, a wykrawanie takowych strasznie komplikuje siatkę. Tak samo podkładki pod śruby na pełnym boksie. Plane wyglądałby tak samo, bo z metra milimetrowej grubości nie dojrzysz.

30
Bocznica / Odp: Fikcyjne malowanie Regiojet.
« dnia: 06 Lutego 2022, 19:48:31 »
Czy mógłbyś przestać nabijać sobie posty? Liczba ich maleje szybciej niż rośnie ;)


Też mi się nie podoba, ale od pouczania są moderatorzy i administratorzy.

Strony: [1]