Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Turbokibel

Strony: [1] 2 3 ... 11
1
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 18:21:53 »
Stan prac na 15.04.2025r.

W związku ze znacznym postępem prac nad modelem lokomotywy EU160 Griffin publikujemy dla was kolejne zdjęcia modelu, jak widać zmian zaszło wiele. Zostały dodane m.in. Kabina low-poly, sprzęgi, drzwi, szyby i drobniejsze detale. Powoli zbliżamy się do końca prac nad siatką w wersji High-Poly, która przejdzie redukcję pod wersję zdatną do użycia w symulatorach, w tym w MaSzynie 😁

Trzymajcie się ciepło i na (Ma)Szynach 😉
Zespół TPMS


2
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 14 Kwietnia 2025, 20:58:06 »
W sumie to mozna to exe wrzucic dla szerszej publicznosci cobyście mogli się zapoznać z tym co oferuje.
Wymagania: conajmniej Windows 10 i karta graficzna obsługująca DirectX 12.
(powiekszam bo juz dostaje spam priv ze nie dziala)
W zipie macie moją konfigurację (mam nadzieje ze o niczym nie zapomnialem). Poniżej garść screenów




https://eu07.pl/userfiles/24886/exe_d3d12.zip.zip

przepisania backendu podjął się @MichauSto (manul). Zrodla macie we wpisie wyzej, ta wersja exe ma tylko lekko zmieniony wybor renderera zeby dalo sie uruchamiac scenerie ze startera (renderer full odpala od razu renderer na nvrhi a nie opengl3.3)

Następnym krokiem aby moc to wrzucic do glownej paczki jest pozbycie się błędów, naprawienie deszczu/sniegu i czasem randomowych crashy.

3
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 07 Stycznia 2025, 22:12:37 »
Dźwięk turbo naprawiony. Problemem było to, że logika do liczenia głośności/pitcha była tylko dla DieselEngine. Dodałem logikę dla DieselElectric i teraz liczenie działa jesli mamy DieselEngine lub DieselElectric. Przy reszcie stara logika.

Pullrequest na mastera:
https://github.com/eu07/maszyna/pull/77

Exe:
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r6.exe

4
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 07 Stycznia 2025, 15:02:44 »
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r4.exe

Jeszcze szybka poprawka dla pstryczkow 4 pozycyjnych w traxxach (brak opcji off)

A tu macie paczke do testow na eu47 (dodane dlugie reflektory do modelu i porobione parametry) trzeba usunac f140ms.e3d zeby dzialalo poprawnie
https://eu07.pl/userfiles/24886/f140ms.zip

5
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 07 Stycznia 2025, 13:47:52 »
Dzisiaj kolejne duperele wyskrobane w nocy.

Link do exe:
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r3.exe

Proszę o sprawdzenie czy system przyciemniania świateł działa w nowych wozach jak i czy zachowana jest kompatybilność w starych!

Lista zmian:
- Mamy nowe opcje reflektorow - klucze w modelu: highbeam12 highbeam13 highbeam22 highbeam23
- Nowy 4 lub 5 pozycyjny przełącznik przyciemniania reflektorów (wariant definiowany wpisem ModernDimmerOffPosition w sekcji Switches). Przelacznik ma klucz moderndimmer_sw i nalezy go zdefiniowac w sekcji cabXdefinition
- W fizach mamy teraz nową sekcję Headlights:
- W tej sekcji mozemy ustawic kolor/odcien na jaki swieca reflektory naszego pojazdu. LampRed LampGreen i LampBlue - odpowiednio RGB - wartości z zakresu 0-255. Domyślnie wszystko na 255 (czyli biały - po staremu)
- Możemy sobie sparametryzować siłę reflektorów - poniżej 1 będą przyciemnione a powyżej - rozjaśnione. Odpowiadają za to wpisy DimmedMultiplier NormalMultiplier HighbeamDimmedMultiplier oraz HighBeamMultiplier, ktre kolejno odpowiadają za relfkeotry zwykłe przyciemnione, normalne, długie przyciemnione i długie. Domyślne wartości to kolejno 0.6, 1.0, 2.5 i 2.8. (z jakiegoś powodu wartość 2.5 sie sama przyciemnia - nie znalazlem na razie zrodla tego w kodzie wiec zalecam wstawic wyższą wartość)
- Do sekcji Switches: dodano dwa nowe parametry dla nowego włącznika przyciemniania świateł (stosowanego głównie na nowszych pojazdach) ModernDimmer (domyślnie No) - czy korzystamy z nowego przełącznika przyciemniania zamiast starego; ModernDimmerOffPosition (domyślnie Yes) - czy przełącznik przyciemniania oprócz pozycji przyciemniania ma pozycję 0 - opcja dla traxxów.
- dodano  i-highbeamlights: - lampka dlugiach swiatel (stosowana w eurosprinerach)
- dodano i-aklvents - lampka wentylatorow na EN57AKM (na zyczenie Kermita)

Jeśli błędy z nowym systemem świateł się nie pojawią to dopiero wtedy puszcze PR na głównego brancha.

6
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 06 Stycznia 2025, 20:51:56 »
Dzisiaj wlatują następujące featurki (zamówione przez Kermita):

Lampka aktywacja kabiny
W mmd wpis i-cabactived

Lampka działania JAKIEGOKOLWIEK kompresora w pojezdzie:
W mmd wpis i-compressorany

Na niskich prędkościach zwykłych haslerów prędkość 0 może zatrzymać się na losowej wartości z zakresu 0-5 przy normalnym zatrzymaniu i 0 do nawet 20 przy mocniejszym. (symulacja haslerów, w których silnik ma niskie opory)

Można teraz ustawić maksymalną prędkość jaką wyświetli prędkościomeirz analogowy w kabinie
Klucz MaxTachoSpeed w sekcji Cntrl. w pliku fiz pojazdu - jesli nie zdefiniowano tego pozostanie stara logika Vmax * 1.05

Można również ustawić prędkość, powyżej której uruchamiana jest blokada drzwi
Parametr DoorLockSpeed w sekcji Doors: w pliku fiz pojazdu

PR
EXE x64

Zapraszam do testowania i zgłaszania błędów/opinii w tym wątku :)

No i jakby kogoś interesowała aktualna todolista to proszę:

Bliska przyszłość
- światła długie do traxxowatych/vectronowatych
- dzwiek skladania/rozkladania lusterek
- lampka wentylatory wylaczone do AKMowatych (czekam na objaśnienie logiki)
- stany universali 0-9 w lowpoly (można będzie wtedy zaimplementować otwierane drzwi/okna opuszczane rolety itp)
- wskaźniki stanu hamulca dla nowszego taboru (te czerwono/zielone)

Daleka przyszłość
- losowanie stukotow w czasie rzeczywistym
- przełącznik oswietlenia sufit-0-podswietlenie pulpitu i 0-pulpit-sufit
- rozbicie hebelka od WS na podtrzymanie WS i Impuls załączania

Plany fantazyjne (możliwe że nigdy nie będą zrealizowane, albo będą dopiero gdy ogarnę jak działa każda linijka kodu w exe)
- dodanie formatu .mmd.json celem rozbudowy możiwości formatu
- dodanie wszystkich dźwięków z sekcji sounds z podziałem na wewnętrzne/zewnętrzne i dalej ze względu na wariant toru
- działające wycieraczki
- ośnierzanie się taboru zimą

7
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 06 Stycznia 2025, 15:38:30 »
To może zaimplementować tą logikę w momencie gdy jakiś wpis w fizie w sekcji switches bedzie dopisany?

8
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 06 Stycznia 2025, 14:53:16 »
Zrobię to tak, że jeśli mamy hebelek od WS rozbity na dwa elementy to ten od wylaczenia bedzie bistabilny poprostu.

9
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 06 Stycznia 2025, 14:50:25 »
Spróbuję to zrealizować :)

10
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 22:16:58 »
Tak jak pisałem w pierwszej wiadomości - nie ogarniam na razie exe na tyle zeby to zrealizować. Może kiedyś.

11
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 21:11:47 »
Cytuj
Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała, czy dałoby się zrobić opcję przyciemniania lampek?

To już jakaś ingerencja w renderer by była chyba i ustawianie im pólprzeźroczystości.

Cytuj
W EN71KM też jest tam lampka od wentylatorów, która świeci się przy wyłączonej baterii i też była mowa, że wina EXE.
Nie można tej lampki nazwac jako jakis battery_off i podpisac pod i-battery w mmd?

12
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 20:06:12 »
żeby zaśmiecać wątek jak najbardziej to tu macie jeszcze kolejnego pullrequesta z pomyślnym buildem ficzyrków od jana

https://github.com/eu07/maszyna/pull/75

A tu binarki:
https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna-8kwj6/build/artifacts

13
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 19:50:52 »

14
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 19:46:41 »
Jano coś tam mi gadał, że one  "nie działają na połowie komputerów".

15
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 19:38:25 »
Funkcjonalny dźwięk SHP jest na moim branchu :) W internaldata buzzershp.

Odnośnie pierdółek to test lampek jest do wykonania, trzebaby to albo w fiz zrobić sumą bitową wybranych lampek, albo w mmd liste i-XXXXX ktore maja sie podswietlac w momencie testu. Jak sobie wy to wyobrażacie żeby to zaimplementować?

Odnośnie sekwencji po aktywacji kabiny nie wiem co tam ma być - nie wiem co tam się dzieje itd. Mógłbyś to bardziej objaśnić?

Odnośnie exe - jako pull request trafiły ficzyrki od @Jan21 - czekamy na zatwierdzenie (PR na prośbę Jana

Ode mnie PR #73 i #74 poszły na eu07/master.

16
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 05 Stycznia 2025, 00:39:27 »
Ad 1. Miałem pomysł aby dodać wpis influenceonsound w mmd ktory by zawieral informacje o tym ktore universale to okna/drzwi i zmiana stanu tych universali i ustawiala soundproofing dzwiekow z sekcji sounds na 1.0 1.0 1.0 * * *. Będę to w niedalekiej przyszłości próbował zrealizować.

Ad 2. To czasem nie charakterystyka pólsprzęgów, które sie pod wpływem siły poprostu jakby zapadają?

17
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 04 Stycznia 2025, 23:41:32 »
Właściwie moznaby juz sie wtedy pokusic o to aby kazdy dzwiek z sekcji sounds moza zdefiniowac w wariant wewnetrzny i zewnetrzny.

18
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 04 Stycznia 2025, 23:39:25 »
Powinniśmy również wprowadzić podział syren na te słyszalne w kabinie z fotela maszynisty, a te słyszalne na zewnątrz pojazdu. Czyli to samo o czym pisze @JAN21.

19
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 04 Stycznia 2025, 23:37:31 »
Cytuj
Lud domaga się osobnych dźwięków przejazdu po mostach/tunelach/etc
W sensie osobny outernoise na to?

Cytuj
osobnego pakietu dźwięków (głównie silnika/stukotów) dla zewnętrznej kamery.
JDz (jest do zrobienia)

20
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 04 Stycznia 2025, 23:32:12 »
Lud domaga się osobnych dźwięków przejazdu po mostach/tunelach/etc. oraz osobnego pakietu dźwięków (głównie silnika/stukotów) dla zewnętrznej kamery.

21
Na warsztacie / siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 04 Stycznia 2025, 23:18:01 »
Ogólnie to jako, że mi się nudzi i nie mam co robić w życiu to sobie zacząłem majstrować w exe. Na razie ficzerki obejmują jakieś pierdoły typu wygaszanie lampek od kierunku, uproszczona symulacja wentylatora rezystora hamowania, nowe dzwieki (resonancenoise, windsound, brakingresistorventilator), czy wystawianie zmiennych do pythona (power_drawn, power_returned, pipelock). Są to ficzerki robione z myślą o vectronie głównie. Jako, że w sumie jakieś tam umiejętności mam, a może akurat komuś czego w miarę prostego do realizacji w exe brakuje to chętnie przyjmę propozycje i sobie tam w wolnym czasie podłubie.

Moje repo

Naturalnie ficzeki do maszyna/eu07 idą coby w paczkach się znalazły.


22
Bieżące kolejowe / Odp: Aplikacja mobilna "Semafor" - system Android
« dnia: 25 Listopada 2024, 15:22:50 »
Cześć! Na wstępie chciałem życzyć Wszystkiego Najlepszego z okazji Dnia Kolejarza.

Odkopuję wątek, gdyż pojawiła się kolejna, duża aktualizacja aplikacji. Przede wszystkim zrezygnowaliśmy z silnika Unity Engine i zrobiliśmy wszystko z kolegą Mateuszem od nowa. Wykorzystujemy bibliotekę React JS, co pozwoliło nam w zasadzie na nieograniczone miejsce udostępniania aplikacji. Dzięki czemu, oprócz telefonów z systemem Android, udostępniliśmy aplikację na stronie https://pitkowakolej.pl/ gdzie w przeglądarce komputera można również korzystać z aplikacji. Działa to wszystko teraz znacznie szybciej i (chyba) jest bardziej przejrzyście.

Główne zmiany i nowości dla ciekawskich:
- oparcie aplikacji o bibliotekę React JS - rezygnacja z Unity Engine,
- całkowita zmiana wyglądu aplikacji,
- nowoczesne grafiki,
- dodano tryb nocny,
- reakcja elementów aplikacji na zmianę trybu wyświetlania,
- dodano obsługę języka angielskiego,
- dodano możliwość zmiany układu komór sygnalizatorów,
- dodano dodatkowy sposób zaświecania sygnałów na sygnalizatorach - wybór z listy,
- dodano możliwość wyboru wskaźników / sygnałów z listy lub po kolei za pomocą dedykowanych przycisków,
- dodano możliwość powiększania wyświetlanych grafik,
- dodano wskazówki/pomoc w przypadku większości kart aplikacji,
- nowa zakładka dla sygnalizatorów - sygnalizator zastępczy,
- nowe zakładki dla sygnalizatorów kształtowych - tarcza ostrzegawcza nieruchoma, dwustawna, tarcza manewrowa nieruchoma,
- pogrupowanie wskaźników,
- nowa zakładka - sygnały na pociągowe z interaktywnym pojazdem umożliwiającym zapalanie świateł,
- nowa zakładka - współpraca sygnalizatorów,
- nowe dźwięki,
- semafor kształtowy otrzymał dodatkowo możliwość wyświetlania sygnału zastępczego,
- zmiana ikony aplikacji,

Temat iOS to temat rzeka i pełne konto dewelopera kosztuje 99$ rocznie + koszty sprzętu z MAC, telefon do testów - co przy darmowej aplikacji się kompletnie nam nie kalkuluje. Natomiast ze względu na otwarcie strony internetowej (dużo niższe koszty), można aplikację swobodnie wyświetlić w przeglądarce telefonów Apple.
W filmie poniżej prezentuję aplikację, jest również instrukcja dla użytkowników iPhone'ów, jak dodać stronę z aplikacją do listy swoich aplikacji i mieć bezpośredni dostęp do aplikacji.


Miłej zabawy i przede wszystkim czekam na info co zrobić, co poprawić itp. Mamy bazę, która nas teraz nie zamyka jak Unity Engine, więc możemy działać.
Pozdrawiam!

23
**[Akcja Aktywizacyjna: Poszukiwani Twórcy Otoczenia]**
**Hej, Forumowicze!**

Potrzebujemy Waszej pomocy w ważnym przedsięwzięciu! 😊

W związku z nowymi projektami scenerii, który ma na celu wierne odwzorowanie otoczenia, szukamy utalentowanych osób z zacięciem do detali, które potrafią odtwarzać rzeczywistość w sposób precyzyjny i kreatywny. Jeżeli umiesz z pasją przenosić otaczający świat na medium artystyczne lub technologiczne, ta akcja jest właśnie dla Ciebie!

Jak możesz się zaangażować? 
  • Zgłoś się! Opisz swoje umiejętności, pokaż przykłady swoich prac, a my odezwiemy się do Ciebie. 
  • Podziel się wiedzą! Jeśli znasz techniki, narzędzia lub sposoby na skuteczne odwzorowanie otoczenia, podziel się z innymi. 
  • Poleć znajomego! Może znasz kogoś, kto idealnie pasuje do tego projektu – daj im znać o tej inicjatywie. 
Czego oczekujemy? 
Cytuj
 
- Staranności i precyzji w odwzorowywaniu detali.   
- Kreatywnego podejścia do projektowania przestrzeni. 
 

Co oferujemy? 
  • Możliwość udziału w inspirującym projekcie. 
  • Szansę na rozwój swoich umiejętności i poznanie ciekawych osób, oraz zdjecie pamiątkowe z @JAN21
  • Wyróżnienie w ramach społeczności i potencjalną współpracę w przyszłych inicjatywach. 
 

Jeśli chcesz dołączyć lub dowiedzieć się więcej, śmiało pisz w odpowiedzi do tego wątku albo kontaktuj się bezpośrednio z nami! 💬

Razem możemy stworzyć coś niesamowitego! 🌍✨ 

--- 
Czekamy na Wasze zgłoszenia! 💪

24
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 22 Listopada 2024, 10:12:57 »
Z miłą chęcią zgłaszam się do nagrania dla maszynisty z poc. 41220.

25
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 03 Listopada 2024, 15:15:00 »
Prezentuję film z jazdy po scenerii pociągiem przyśpieszonym oraz pospiesznym. -> https://www.youtube.com/live/Clp-JEty1iE?si=r9HaD6x8Tw9ifNcz

Edit.:
W ostatnich dniach intensywnie zalesiam puste tereny i dekoruję okolice stacji i przystanków. W załączniku przedstawiam aktualny stan prac. Gdy wszystko będzie "na zielono" (pomijając sieć trakcyjną) to wrzucę tutaj do publicznych testów pierwszą wersję alpha scenerii.

26
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 05 Października 2024, 21:11:09 »
Słoneczny poranek w Małogoszczu ;)

27
Niestety nie udzielamy wsparcia nieoficjalnym dodatkom. Błędy w nieoficjalnych dodatkach proszę zgłosić osobom, które je opublikowały.

28
Na warsztacie / Jastarnia
« dnia: 25 Sierpnia 2024, 17:28:49 »
Cześć, jak ktoś będzie chciał zrobić trasę na Hel, to mam do zaoferowania stację Jastarnia. Sceneria będzie wykorzystana w MSFS 2020. 

29
Tabor / Odp: Problem z dźwiękiem RP1 w EP07/EU07
« dnia: 16 Sierpnia 2024, 11:22:13 »
Warto było na samym początku poinformować o własnych zmianach w plikach.

30
Pomoc doraźna / Odp: Nie działa mi poprawnie Linia 61
« dnia: 13 Sierpnia 2024, 21:47:44 »
Ale co wy tu znowu za teorie wysnuwacie? Chłopu chodzi o NOWĄ L61, nie żadne paczkowe wytwory.
Do nowej L61 jest dołączona praktycznie od zera położona L64, zaś błędy są bo to nie jest w żadnym stopniu skończony projekt.

Co to znaczy nic groźnego jak mi sceneria nie działa ?

Nie, nie działa tylko się ładuje. A czemu się tak długo ładuje? A temu się tak długo ładuje, bo się nie chciało przeczytać tego co Autor miał do powiedzenia. A może jednak nie było nawet szansy zoczyć tego co Autor miał do powiedzenia? Stara paczka ze scenerią została usunięta z serwera już chyba z półtora roku temu, więc obstawiam jakieś lewe źródło, albo wygrzebanie z odmętów dysku i mimo wszystko całkowita ignorancja względem zaleceń Autora.

Proszę wejść tutaj: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35067.0.html Pobrać nową paczkę, zainstalować i przy uruchamianiu zastosować się do instrukcji Autora (które chyba widać dosyć wyraźnie). Jeżeli jest w tym coś niezrozumiałego to proponuje poczekać na oficjalne wydanie scenerii.

Strony: [1] 2 3 ... 11