Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ziemniak009

Strony: [1]
1
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 25.10 - problemy
« dnia: 25 Października 2025, 19:11:12 »
Podczas zmiany pojazdu, tzn. F5 pojawiamy się w maszynowni/przedziale pasażerskim... wówczas gdy naciskamy HOME/END aby przejść do najbliższej kabiny to symulator się wysypuje. Plik log.txt ani errors.txt nie zawiera błędów, log po prostu się urywa. Próbowałem różnych kombinacji, aby ustalić czy crash pojawia się przy konkretnych pojazdach, ale wygląda na to, że pojawia się prawie zawsze.

Przykłaowo przesiadka M62 -> EP07 i wciśnięcie Home = crash i to samo tyczy się innych pojazdów. Jednak czasem ten crash nie występuje jeśli wcześniej wsiądziemy do innych pojazdów? Gdy z M62 wsiadam do BR285, następnie do 810 i następnie do Impulsa to nie ma crasha, ale proste kombinacje typu szynobus -> ezt = crash.

2
Bocznica / Odp: Oficjalny Discord symulatora MaSzyna
« dnia: 08 Września 2025, 12:38:19 »
Nowy link bo tamten za 5 dni wygaśnie. Ten bez limitu czasowego:
https://discord.gg/2chmUZGC9C

3
Tekstury / Odp: EP07-1020
« dnia: 06 Września 2025, 20:26:19 »
Tak kabinka jest  od @ep08-015

4
WWW / Oficjalny Discord symulatora MaSzyna
« dnia: 06 Września 2025, 20:04:54 »
Drodzy MaSzyniści,
Dziś startuje oficjalny serwer Discord MaSzyny! Jeżeli masz ochotę pogadać z deweloperami, masz jakieś pytania bądź chcesz coś zaprezentować, zapraszamy!


Pozdrawiamy i samych zielonych!
Zespół Deweloperów Symulatora MaSzyna

5
Ej chłopaki moje kochane (i kobitki) może to pora przywrócić Hirka na funkcje WR bo ogólnie to mamy dość średnią sytuacje zamrożenia symulatora i ogólnego braku ruchu w testu dodatków(paczki nie ma od ponad roku)

6
Scenerie / Odp: Przebudowa Ostrowa Wielkopolskiego
« dnia: 03 Sierpnia 2025, 12:38:30 »
Kontynuuję w tym wątku, ponieważ jest tutaj w miarę kompletna informacja o paczkach, które należy pobrać w pierwszej kolejności. W podkatalogu paczki całościowej doszła paczka linia61-f2407.7z, w której jest zebrana ostatnia tura poprawek. Aktualna paczka poprawek jest w podkatalogu chwilowe, jako linia61-250803.7z — jednak może być wymieniona na nowszą, gdy dojdą jakieś zmiany. Od ponad roku nie zrobiłem prawie nic w zakresie linii 61 i 144...

Niemniej, dostałem niedawno raport z testów wraz z obrazkami z miejsc, które warto by było poprawić. Niektóre korekty są trywialne (np. przesunięcie wskaźnika poza skrajnię), poprawienie innych jest niemożliwe (np. brak regulacji sieci trakcyjnej) albo pracochłonne (konieczność przestawienia bardzo wielu rzeczy). Zmotywowało mnie to jednak do przejrzenia plików scenerii i poprawienia większości zgłoszonych drobiazgów. Poprawki dotyczą stacji Fosowskie oraz odcinka Fosowskie – Ozimek.

Na stacji Fosowskie zabrałem się za remont kapitalny. Zmodyfikowałem wysokość peronów (było ok. 80cm, jak pod EW58), obecnie jest 30cm. Perony są obecnie na wysokości 196.515, na Geoportalu są wysokości po remoncie i teraz wychodzi około 196.8. Jednak gdy mierzyłem poprzednio, to przejścia przez tory w Fosowskich były na 196.1 oraz 196.2, więc po doliczeniu 30cm na peron wychodziło średnio 196.45... No ale nie robię dokumentacji technicznej, tylko staram się dopasować na tyle, by można było użyć innych danych geodezyjnych (np. brył CityGML). Zmodyfikowałem też peron pomiędzy torem 1 i 2, co pozwoliło na lepsze ułożenie toru 2. Do przesunięcia pozostają tory 4 i 6 oraz peron pomiędzy torami 2 i 4. W ramach testów przesunąłem wcześniej kilka torów na wschodniej grupie (tam też jeszcze 2 tory do poprawienia i peron pomiędzy nimi)... Okazało się, że edytor SCM całkiem sprawnie pozwala skorygować sieć nad przemieszczonymi torami. Nie jest to jeszcze stan w pełni zadowalający, ale jest dużo lepiej niż poprzednio. Poprawiłem też wskaźniki (zdublowane We, brakujące W6a, nieprecyzyjnie ustawione ograniczenia prędkości). Dodałem też kilka torów zakończonych kozłami i bocznicę na południu. Fosowskie wraz z przyległymi szlakami są jako pliki SCM, a z poziomu RSF można ewentualnie generować pojedyncze obiekty, ponieważ plik RSF jest mocno prowizoryczny i nie nadaje się do bezpośredniego eksportowania.

Na szlaku Fosowskie – Ozimek poszerzyłem nasyp, aby wskaźniki, To i słupki hektometrowe nie lewitowały. Poszerzenie nasypu edytorem SCM okazało się prostsze niż wygenerowanie go edytorem RSF i wszywanie w teren, co mogłoby zepsuć mapowanie pól. Jako prowizorka jest całkiem dobre. Poprawiłem w kilku miejscach obrócone kotwienia (niemniej ich spasowanie ze słupami to mordęga, bo nie ma dobrych narzędzi do regulacji sieci). Na przejazdach dodałem płyty przejazdowe. Skorygowałem też wysokość zawieszenia sieci, bo po przeliczeniu profilu pionowego zrobiła się bardzo nierówna. Ozimek (i pół szlaku) jest obecnie eksportowany z RSF, jedynym problemem jest połączenie przejazdów z torami, które się nieprawidłowo eksportuje i muszę to sprawdzić.

Na razie nie mam planów, co do dalszych modyfikacji. Pewnie kiedyś jeszcze przesunę pozostałe tory w Fosowskich do stanu widocznego na ortofotomapie. Najlepiej by było przejść z tym na RSF, wtedy dalsze poprawki będą prostsze...

Pytanie mam ewentualnie co do modeli budynków w Fosowskich. Mam bryły z CityGML i modele zrobione kiedyś tam są niewymiarowe. Najlepiej by było je przeskalować do bardziej realnych wymiarów, ale jeśli są wstawione też w innych sceneriach, to mogą być z czymś na styk i ich modyfikowanie nie będzie dobrym pomysłem. Lepiej by było więc zapisać je w osobnych plikach. Gdyby ktoś się chciał zająć ulepszeniem modeli CityGML i przemapowaniem dotychczasowych tekstur, to mogę jakoś podesłać bryły.

7
Scenerie / Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 09 Lipca 2025, 18:25:33 »
Cześć, pora pokazać co tam się aktualnie dzieje na warsztacie. Tematem opracowania jest nieistniejąca już linia kolejowa nr 197 Strzebiń – Woźniki Śląskie. Pierwotnie sceneria miała być poligonem wprawkowym przed poważniejszymi projektami ale była już na tyle zaawansowana, że postanowiłem ją dokończyć. Linia jest odwzorowana na stan z 1992 roku czyli na rok przed jej zamknięciem.

Historia linii
     Budowa linii rozpoczęła się w 1929 roku na podstawie ustawy Sejmu śląskiego i trwała do roku 1932. Wybudowano niespełna 14-kilometrowy odcinek od stacji Strzebiń do stacji Woźniki Śląskie. Linię ukończono budować w lipcu 1932 roku, a budowa pochłonęła ok. 5,5 mln ówczesnych polskich złotych. Na linii wybudowano trzy stacje: Strzebiń (miejsce odgałęzienia linii od obecnej linii 131), Psary Śląskie i Woźniki Śląskie, oraz jeden przystanek w Lubszy. Uroczyste otwarcie linii nastąpiło 2 sierpnia 1932 roku (wg niektórych źródeł 1 sierpnia). Na każdej ze stacji pociąg był witany przez oficjeli, mieszkańców a także uświetniany występami dzieci czy chóru. Linia miała być docelowo rozbudowana i połączyć Woźniki z Zawierciem. Niestety plany pokrzyżował wybuch wojny w 1939 roku. Planów dalszej rozbudowy linii nigdy nie zrealizowano. Głównym założeniem budowy tej linii kolejowej była chęć pobudzenia gospodarczego tych rejonów. Planowane było uruchomienie wydobycia złóż rud żelaza, cynku, ołowiu, węgla, wapnia oraz pozyskania drewna z okolicznych lasów.
     Na linii kolejowej kursowały pociągi osobowe z/do Tarnowskich Gór, Kalet a także rozpoczynające i kończące bieg w Strzebiniu przy przydworcowym peronie nazywanym „woźnickim”. Pociągi te nazywano potocznie „sierotami”. Obsługę trakcyjną zapewniały parowozy serii Od2, Ok1, Ok2, Ok22, Tr5, Ty2, Ty42, Ty45 oraz lokomotywy spalinowe SM30, SM41, SM42 i SP42. W czasach świetności, na linii kursowało 9 par pociągów osobowych składających się z 5 boczniaków i brankardu. Kursowały też składy towarowo-osobowe a także towarowe. Na linii, w 1987 roku, odbyło się pożegnanie trakcji parowej w lokomotywowni Tarnowskie Góry. Parowóz Ty45-217 przemierzył wówczas ostatni raz odcinek z Tarnowskich Gór do Woźnik Śląskich. W ostatnim okresie funkcjonowania linii, pociągi składające się z wagonów osobowych 101A (ryflaków) obsługiwały tarnogórskie SP42-127 i SP42-150. Prędkości na linii nie były imponujące co wynika z historycznych rozkładów jazdy. Średnie prędkości na linii na przestrzeni lat wyglądały następująco: w 1933 roku: 60 km/h, w 1935 roku: 35 km/h, w 1965 roku: 45 km/h, w 1980 roku: 45 km/h, w 1992 roku: 20 km/h.
     W końcowym okresie funkcjonowania linii, na stacjach Psary Śląskie i Woźniki Śląskie nie było sygnalizacji przytorowej. Na linii nie istniała blokada liniowa a ruch odbywał się bez zapowiadania pociągów. Na całej linii mógł znajdować się tylko jeden pociąg. Ruch był prowadzony na zasadzie wyjazdu ze Strzebinia i powrotu do Strzebinia. Przed wyjazdem pociągu ze stacji Strzebiń, kierownik wyprawianego pociągu pobierał od dyżurnego ruchu klucze od zwrotnic, które zwracał po powrocie. W wyjątkowych przypadkach, gdy zachodziła konieczność wyprawienia innego pojazdu po wyjeździe pociągu na linię, można było to zrobić dopiero po telefonicznym zgłoszeniu dyżurnemu ruchu stacji Strzebiń wjazdu pociągu z sygnałami końcowymi na stację Woźniki Śląskie. Pośród wielu przejazdów kat. D na linii, znajdował się jeden przejazd kat. A, który był zlokalizowany na szlaku Strzebiń – Psary Śląskie w km 5,531. Obsługa przejazdu została zawieszona jeszcze przed zamknięciem linii, dlatego w obrębie przejazdu obowiązywało ograniczenie prędkości do 15 km/h czołem pociągu.
     Początek lat 90 ubiegłego wieku to czas zamykania wielu linii kolejowych w Polsce. Nie inaczej było w przypadku linii 197. Ruch na linii zawieszono z końcem 1993 roku. Ostatnim dniem kursowania pociągów był 31 grudnia 1993 roku (niektóre źródła podają 25 września 1993 roku a następnie KKA). Od 1 stycznia 1994 roku na linię nie wyjechały już pociągi osobowe. Stacje Psary Śląskie i Woźniki Śląskie zamknięto 24 stycznia 1994 roku. Po tym czasie odbywały się okresowe inspekcje linii jak np. w 1997 roku. Linia została rozebrana w 2006 roku. Do dzisiaj można w terenie znaleźć pozostałości po tej linii – zabudowania stacyjne i perony, betonowe podkłady porzucone w rowach a w niektórych miejscach wciąż w miejscu przebiegu toru, płyty przejazdowe, słupki hektometrowe, przekładki szynowe itd.

Opis na podstawie:
1)   http://old.timer.pl/kolej/index.html
2)   https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=459&okno=przebieg
3)   https://forum.modelarstwo.info/threads/linia-kolejowa-nr-197-strzebi%C5%84-wo%C5%BAniki-%C5%9Al%C4%85skie.51940/

Sceneria

Odwzorowaniem w ramach projektu są objęte następujące linie:
- linia 131 od km 52,600 do km 55,900 (w zakresie stacji Strzebiń)
- linia 197 od km 0,000 do km 13,572 (cała linia)

Poglądową mapkę scenerii można zobaczyć tu: klik (mapa).

Torowisko, sieć trakcyjna oraz sygnalizacja zostały odwzorowane za pomocą Rainsted na podstawie archiwalnych ortofotomap oraz planów schematycznych posterunków. Teren został przygotowany na podstawie danych NMT-1. Profile pionowe linii 131 i 197 zostały opracowane i skorygowane na podstawie danych z wygenerowanego terenu (klik: profil linii 131, klik: profil linii 197). Urządzenia srk na stacji Strzebiń zostały odwzorowane na podstawie historycznych zdjęć urządzeń zewnętrznych oraz planu świetlnego i aparatu blokowego w nastawni dysponującej „Stb”. Wszystkie perony są modelami dedykowanymi. Modele peronów uwzględniają profil pionowy linii a także jego załomy. Sceneria posiada 15 odwzorowanych (i odrutowanych) linii energetycznych ze słupami w rzeczywistej ich lokalizacji.

Na potrzeby projektu powstało 19 modeli dedykowanych (nie uwzględniając peronów), które postaram się pokrótce przedstawić w kolejnych postach.

W pierwszej kolejności została skompletowana stacja Strzebiń. Jest to stacja na linii 131, od której odgałęziała się linia 197. Stacja posiadała 5 torów głównych (z czego 4 przyperonowe), jeden boczny i jeden wyciągowy. Przy torze bocznym zlokalizowany był magazyn z rampą. Na stacji istniały 3 perony z czego jeden (przy dworcu) był dedykowany do obsługi pociągów do/z Woźnik Śląskich (tzw. peron „woźnicki”). Na stacji funkcjonowały dwie nastawnie: dysponująca „Stb” zlokalizowana w przybudówce budynku dworca oraz wykonawcza „Stb1” zlokalizowana na głowicy od strony Boronowa/Woźnik. Obie nastawnie były wyposażone w mechaniczne urządzenia srk z sygnalizacją świetlną.

I jeszcze garść screenów ze stacji Strzebiń i okolic:
STB1 – widok na perony w kierunku Kalet, po lewej stronie peron „woźnicki” i dworzec z nastawnią dysponującą „Stb”, po prawej stronie tory linii 131
STB2 – widok na perony i dworzec od strony kładki w kierunku Boronowa
STB3 – widok ogólny na wieś, po prawej kościół Świętego Krzyża w Strzebiniu, nieco dalej szkoła podstawowa a wprawne oko wypatrzy nawet dworzec i linię kolejową
STB4 – widok na północną głowicę stacji w stronę Boronowa i Woźnik, do Boronowa (linia 131) prosto, tor do Woźnik odgałęzia się w prawo, w oddali nastawnia wykonawcza „Stb1”
STB5 – widok w kierunku południowym na odgałęzienie linii do Woźnik (na lewo)
STB6 – widok na linię do Woźnik tuż za stacją Strzebiń, w prawym dolnym rogu semafor wjazdowy do Strzebinia a w oddali po prawej góra Grójec (365 m n.p.m.), która obecnie jest rezerwatem przyrody

8
Bla bla bla ponad 120 dni martwe, w sumie to od 2021 roku. W każdym bądź razie projekt wraca do żywych. Wraz ze skorakora reaktywowaliśmy projekt. Poniżej screen zaladowanych spline na Dębicy Towarowej ;)



Wrzucam rowniez kompilacje coby mozna bylo sobie popatrzec jak to dziala itp.

Nawigacja w samym edytorze - trzymanie prawego myszki to rozglądanie, WSAD poruszanie sie lewo prawo przod tyl, pod E i Q jest jeszcze gora dol. Trzymanie shifta pozwala poruszac sie szybciej, ogolnie predkosc kamery mozna sterowac scrollem. FOV to scroll + control, czulosc myszki (do rozgladania sie) to alt + scroll. Teorytycznie powinien umiec ladowac tekstury tga i dds wiec powinien ruszyc bez problemu.

Niestety na razie nic sie nie da tutaj zrobic, ale powolii pracujemy nad tym.

https://eu07.pl/userfiles/24886/TheMikols_BUild_2.zip


9
Screeny / Odp: Poradnik tworzenia screenów
« dnia: 04 Czerwca 2025, 22:57:23 »
Niech będzie. Pal licho z tymi danymi osobowymi, bo swój rozum masz. Jezeli chodzi o moje screeny, to starczy, że w pracy muszę sie tlumaczyć z idiotyzmów. Ten poradnik jest bezcelowy calkowicie w tej formie; Instrukcja obsługi prtsrc to nieśmieszny zart, a te kąty to najdziwniejsze co dzisiaj zobaczyłem. Lepiej przeczytać sobie jakikolwiek poradnik w internecie, od osób które faktycznie znają się na fotografii. Poza tym to polecam zachowanie trochę pokory. Duże doświadczenie z maszyną może mieć ktoś kto siedzi w niej aktywnie od 2003 roku i zna każdą linijkę kodu, a to czy robisz ładne czy nieładne screeny pozostaw do oceny innym, bo pisanie o sobie że masz "doświadczenie w robieniu ładnych screenów" nie wzbudza podziwu tylko politowanie i przypomina psa który liże własne jajca. Moja opinia jest taka, że robisz niczym niewyróżniającą się średniawę i w tym momencie nie powinieneś się pchać przed szereg.

10
Forum / Ciemny motyw forum (tampermonkey)
« dnia: 26 Kwietnia 2025, 00:22:05 »
Siemka, nudziło mi się dzisiaj więc zrobiłem ciemny motyw dla forum naszego ukochanego.


Kliknij tutaj aby zainstalować
zainstalować najnowszą wersję


Screeny:



Ano i ogolnie to sugestie/bledy zglaszac to sie bede staral poprawiac

11
Pojazdy / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 13 Stycznia 2025, 22:17:16 »
W ramach uzupełnienia pojawi się kilka nowych wagonów z rodziny N-245-xx od Tatravagónka Poprad:
- CEMAT
- MFD Rail
- Ermewa
- PCC Intermodal (wersja z hamulcem ręcznym)
- Silva LS z nowymi kontenerami 20ft 25G2

Do modelu został dodany hamulec ręczny wraz z 3 różnymi kołami do wyboru i wskaźnikiem zahamowania.

Nadszedł czas na zaprezentowanie tego sympatycznego ciągniczka z numerem 216.

12
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM (SerialPort)
« dnia: 07 Lutego 2025, 15:06:26 »
Hej, bardzo dziękuję za wszelką pomoc! Najbardziej Hirkowi który jeszcze ze mną pisał prywatnie.

Udało mi się opanować na tyle tą komunikację, że napisałem poradnik do nowicjuszy jak ja, żeby mieli prościej.

https://pawelkaczmarczyk.pl/maszynauart-komunikacja-podstawowa-38/

Za wszelkie uwagi też bardzo dziękuję, chce też żeby ten poradnik był "sprawdzonym" źródłem.

13
Scenerie / calkowo_drezyny
« dnia: 27 Stycznia 2025, 00:09:35 »
Siema,
Generalnie skleiłem taki ekscytujący i wielce wyczekiwany "scenariusz", nazywający się Całkowo_drezyny. Inspirowany Bieszczadzkimi Drezynami Rowerowymi oraz dodatkową atrakcją na Kolei Grójeckiej, pozwala nam na około 20-minutowy przejazd drezyną ręczną tam i z powrotem do Emilianowa. Możliwy jest również przejazd w kierunku Bold (Boldów?), ale tam nie mierzyłem czasu przejazdu. Granice oznaczyłem tarczami D1, ale w rzeczywistości nic nie stoi na przeszkodzie, aby wybrać się w potężną eskapadę do Macierzewa.

Więc no, jakby ktoś miał ochotę poklikać na przemian "+" i "-" przez bite 20 minut to zapraszam.

Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/calkowo_drezyny.7z

14
Bieżące kolejowe / LTC, Jaxan, IGL - wątek zbiorczy
« dnia: 14 Stycznia 2025, 12:23:49 »
Hej. Zainteresowała mnie sprawa prywatnego przewoźnika szerzej znanego jako Logistics & Transport Company. Obecnie trudno mi znaleźć jakiekolwiek o nim informacje, za to najwięcej danych jest o paru innych prywaciarzach kojarzonych z LTC z powodu przeszłości lokomotyw.

W internecie jest dostępna taka stronka, która po części może być odpowiedzią/drzewkiem pomocniczym:
https://fotostacje.pl/przeowznicy/global-transport-company-logistic-transport-company-jaxan-group/

Moje własne obserwacje, na podstawie posiadanych materiałów oraz zdjęć i video z sieci:
IGL: zestawienia złożone z węglarek Protoru prowadzone są przez S200, TEM2 jak i M62;
Jaxan: w zbiorach posiadam tylko węglarkę z logo LTC i adresem Jaxanu;
Inne: pamiętam skład węglarek Nartrixu i SRR (Seville Rail Rent) z E4MSU-001 i TEM2-259 (PL-KUBA), który leciał przez Koszalin. Którego podmiotu był to pociąg, Jaxan?;

Teraz moje pytania:
-Skąd pomysł na evn PL-KUBA dla niektórych lokomotyw?
-Czy LTC był głównym podmiotem podzielonym na mniejsze spółki?
-Czy każdy z tych przewoźników prowadzi pociągi dla innego prywaciarza?
-Jak sytuacja finansowa i zabranie licencji wpłynęły na przewoźnika?

Informacje jakie będą zebrane w tym wątku, mogą być także pomocne dla twórców scenariuszy przy zestawianiu taboru.

Za błędy przepraszam.

15
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 06 Stycznia 2025, 20:51:56 »
Dzisiaj wlatują następujące featurki (zamówione przez Kermita):

Lampka aktywacja kabiny
W mmd wpis i-cabactived

Lampka działania JAKIEGOKOLWIEK kompresora w pojezdzie:
W mmd wpis i-compressorany

Na niskich prędkościach zwykłych haslerów prędkość 0 może zatrzymać się na losowej wartości z zakresu 0-5 przy normalnym zatrzymaniu i 0 do nawet 20 przy mocniejszym. (symulacja haslerów, w których silnik ma niskie opory)

Można teraz ustawić maksymalną prędkość jaką wyświetli prędkościomeirz analogowy w kabinie
Klucz MaxTachoSpeed w sekcji Cntrl. w pliku fiz pojazdu - jesli nie zdefiniowano tego pozostanie stara logika Vmax * 1.05

Można również ustawić prędkość, powyżej której uruchamiana jest blokada drzwi
Parametr DoorLockSpeed w sekcji Doors: w pliku fiz pojazdu

PR
EXE x64

Zapraszam do testowania i zgłaszania błędów/opinii w tym wątku :)

No i jakby kogoś interesowała aktualna todolista to proszę:

Bliska przyszłość
- światła długie do traxxowatych/vectronowatych
- dzwiek skladania/rozkladania lusterek
- lampka wentylatory wylaczone do AKMowatych (czekam na objaśnienie logiki)
- stany universali 0-9 w lowpoly (można będzie wtedy zaimplementować otwierane drzwi/okna opuszczane rolety itp)
- wskaźniki stanu hamulca dla nowszego taboru (te czerwono/zielone)

Daleka przyszłość
- losowanie stukotow w czasie rzeczywistym
- przełącznik oswietlenia sufit-0-podswietlenie pulpitu i 0-pulpit-sufit
- rozbicie hebelka od WS na podtrzymanie WS i Impuls załączania

Plany fantazyjne (możliwe że nigdy nie będą zrealizowane, albo będą dopiero gdy ogarnę jak działa każda linijka kodu w exe)
- dodanie formatu .mmd.json celem rozbudowy możiwości formatu
- dodanie wszystkich dźwięków z sekcji sounds z podziałem na wewnętrzne/zewnętrzne i dalej ze względu na wariant toru
- działające wycieraczki
- ośnierzanie się taboru zimą

16
Na warsztacie / siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 04 Stycznia 2025, 23:18:01 »
Ogólnie to jako, że mi się nudzi i nie mam co robić w życiu to sobie zacząłem majstrować w exe. Na razie ficzerki obejmują jakieś pierdoły typu wygaszanie lampek od kierunku, uproszczona symulacja wentylatora rezystora hamowania, nowe dzwieki (resonancenoise, windsound, brakingresistorventilator), czy wystawianie zmiennych do pythona (power_drawn, power_returned, pipelock). Są to ficzerki robione z myślą o vectronie głównie. Jako, że w sumie jakieś tam umiejętności mam, a może akurat komuś czego w miarę prostego do realizacji w exe brakuje to chętnie przyjmę propozycje i sobie tam w wolnym czasie podłubie.

Repo

05.09.2025: Naprawiłem appveyora. Automatyczne buildy do pobrania tutaj:
https://ci.appveyor.com/project/Hirek193/maszyna

17
Scenerie / Wrzosy - EIC2620 Sandomierz - Wolica
« dnia: 28 Grudnia 2024, 23:25:10 »
Przedstawiam scenariusz EIC2620 relacji Sandomierz - Wolica

https://eu07.pl/userfiles/30727/wrzosy_eie3420.7z
https://eu07.pl/userfiles/30727/wrzosy_eie2620-r2.7z
https://eu07.pl/userfiles/30727/wrzosy_eie2620-r3.7z

Eventy na odcinku Sandomierz - Turów są w pełni mojego autorstwa, odcinek Turów - Wolica bazuje na eventach z KS34800, które zostały poddane dość znacznym modyfikacjom m. in. dodana jest możliwość objazdu przez Dębice Towarową oraz manewry w Wolicy, reszta to jakaś tam kosmetyka. Scenariusz przewidziany jest na ok. 130 min. jazdy z możliwością 15 minutowego opóźnienia.

Niektóre składy są zapożyczone z innych scenariuszy.

Radia póki co nie ma, chętnych zapraszam do nagrywek. Jest, ale chętni dalej mile widziani.

UPDATE 25.01.2025:
Dyżurni w:
-Rudawie @Kysniw
-Turowie @spot57
-Krapikowiku
-Wolicy @KwasieK
Komunikaty kierownika pociągu @jakisrandomowynoob
Komunikaty peronowe w Sandomierzu
Korekta RJ
Zmiana numeru pociągu
Dostosowanie do mostu autorstwa @kawup

UPDATE 21.02.2025:
Dyżurny w Żernikach i Pałwonie @FranCik___
Drobne poprawki

18
Scenerie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 24 Grudnia 2024, 11:00:25 »
Po ponad pół roku pracy, razem z @Dziewiątka oddajemy infrastrukturę peronową dla Zakopianki. Wiele stacji i PO dostało perony oraz tablice. Dorzucone są też drobne obszary roślinne, jak komuś zależy przed pierwszym uruchomieniem usunąć plik .sbt
RJ otrzymały korekty uwzględniające m.in. postój na oblot w Chabówce, czy podjazd osobowym do Rabki-Zdroju (jak to miało miejsce w rzeczywistości). W pliku scenariusza zostały dodane składy dekoracyjne po drodze, głównie w skansenie.

Problemy sprawiają perony wyspowe na stacjach po łuku, tak więc tam gdzie już są (Chabówka, Skawa) zachodzą w skrajnie. W przyszłości planujemy dodać tam dedykowane modele, ale do tego trzeba się jeszcze poduczyć.
Całość dostępna tutaj: https://eu07.pl/userfiles/25970/Zakopianka%20perony.7z

Życzymy wszystkiego najlepszego na święta i przejazdów pełnych radości!


19
Forum / Odp: Błędy na Chacie
« dnia: 08 Grudnia 2024, 14:00:54 »
Chat padł.
Cytuj
Połączenie nie jest prywatne
Hakerzy mogą próbować wykraść Twoje dane z mm.milek7.pl (np. hasła, wiadomości lub informacje o karcie kredytowej). Więcej informacji o tym ostrzeżeniu
net::ERR_CERT_DATE_INVALID
Certyfikat wygasł.
Cytuj
Wystawiony dnia   poniedziałek, 9 września 2024 01:17:07
Wygasa dnia   niedziela, 8 grudnia 2024 00:17:06

20
Scenerie / Wrzosy - ICki Wolica - Sandomierz
« dnia: 05 Grudnia 2024, 20:15:48 »
A więc kolejny gniot mojego autorstwa. Tym razem liczyłem, że pójdzie od razu na TD, ale z braku nagrań na razie wrzucam tutaj.

https://eu07.pl/userfiles/30308/wrzosy_wolica_icki.7z
https://eu07.pl/userfiles/30308/wrzosy_wolica_icki-r2.7z

I co my tu mamy? Dwa scenariusze - dzienny TLK Wolica - Sandomierz i nocny IC dla tych co lubią w ciemnościach grzać pełną rokładową 140km/h. Co ciekawe - na chwilę obecną te scenariusze obejmują prawdopodobnie największy dystans jaki można pokonać po fikcyjnych sceneriach w MaSzynie.

Jak wyżej wspomniałem na razie nie ma radia, chętni do nagrywek są mile widziani.

EDIT 14.12.2024
Komunikaty kierownika pociągu autorstwa @jakisrandomowynoob

21
Pojazdy / Odp: eu160
« dnia: 18 Listopada 2024, 18:45:34 »
odp

22
Scenerie / Odp: SDR 19 - Reaktywacja
« dnia: 08 Listopada 2024, 03:22:20 »
Powstrzymałbym się od takich komentarzy. Trup nie trup, od czegoś trzeba zacząć.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie kontrolne
« dnia: 06 Listopada 2024, 17:29:16 »
O dzięki. Teraz jest listopadowa, tegoroczna, ale według niej dalej spada wszystko na maszynistę... Jeżeli po jakimś zdarzeniu związanym z hamulcami jakiś biegły/prokurator, może dalej męczyć bułę w stylu wodolejstwa - no nikt Panu nie zabronił zrobić hamowania kontrolnego. Przecież podobny absurd był w jednym ze zdarzeń na przejeździe kolejowym, gdzie to robiono oględziny miejsca wypadku w słoneczną pogodę przy 100% widoczności, a nie podczas panujących warunków w momencie zdarzenia...
Już nie mówiąc o innych patologiach wymiaru sprawiedliwości... Tak jak trąbienie na i przed przejazdami mające poprawić bezpieczeństwo kierowców wjeżdżających na przejazdy przy sprawnie działającej sygnalizacji. Prędzej powinni zmienić ten zapis a nie zajmować się kosmetyką paragrafu 36 który nie zmienia się od 15 lat...

Punkt trzeci to kompletny bubel i dodatkowy bat na tyłek: "przebieg, wybór miejsca, i ocena skuteczności działania hamulca pozostają w kompetencji maszynisty, który wykonuje hamowanie kontrolne". I już daje to pole manewru prokuraturze i komisji:
1) A dlaczego dopiero tu, a nie tam (powiedzmy) 5 kilometrów wcześniej?
2) Dlaczego akurat taką wartość spadku powietrza w przewodzie a nie inną Pan/Pani dobrał/-a? Dlaczego nie większą/mniejszą? 
3) W jaki sposób Pan/Pani ocenił/-a skuteczność? Czym się Pan/Pani kierował/-a? Jakie jest Pani/-a doświadczenie w kwestii oceny skuteczności działania hamulca? Czy mógł Pan/Pani zakładać, że skuteczność jest dobra? Czy mógł Pan/Pani zakładać, że skuteczność w tym przypadku będzie niewłaściwa?
Gdzie starsze instrukcje to w jasny sposób określały i prokurator/biegły/komisja kolejowa nie mogli się do niczego doczepić, pod warunkiem, że zrobiono wszystko zgodnie z zapisem... A teraz, będzie to "ruchome" i ewentualna wina (bo w raczej jej brak nie wierzę) zawsze będzie po stronie maszynisty, bo mógł to zrobić wcześniej, bardziej, skuteczniej. Ciekaw jestem kto stoi za tą zmianą.

>>> UWAGA! PRAWNICZY BEŁKOT! <<<
Ostatnio rozważaliśmy w pewnej grupie osób te przypadki wtargnięć ludzi pod koła pojazdów kolejowych. Robi się z tego szum medialny, a jak to się ma do art. 58 Ustawy o transporcie kolejowym. Założono hipotetyczną sytuację wtargnięcia samochodu na przejazd kolejowo-drogowy sprawnie osygnalizowany i zderzenie z pociągiem w takim miejscu. Nie będę tu pisał szczegółów bo to nie forum prawne, ale wspomniana wyżej grupa osób doszła do następujących wniosków:
1) Pojazd drogowy nie powinien znaleźć się w tym miejscu w czasie przejazdu pociągu.
2) Ponadto w świetle wspomnianego art. 58 ust. o transporcie kolejowym, znajdowanie się pojazdu drogowego na przejeździe nie było zasadne.
3) Prowadzący pojazd kolejowy będąc w pełni świadom i będący wcześniej pouczony o zagrożeniach i przepisach związanych - nie miał prawa spodziewać się pojazdu drogowego na swojej drodze przebiegu, gdyż zasada ograniczonego zaufania podczas prowadzenia pociągu o masie "x" i prędkości 120 km/h lub wyższej - nie ma tutaj zastosowania, z uwagi na fakt wydłużonej drogi hamowania i braku hamulców magnetycznych w przeważającej większości składów wagonowych, lokomotyw i zespołów trakcyjnych.
4) Osoba postronna znajdująca się w drodze przebiegu pociągu jest osobą nieuprawnioną do przebywania na terenie infrastruktury zarządcy.
5) Pracownik przebywający na terenie infrastruktury zarządcy jest - w świetle obowiązujących przepisów i regulacji - odpowiednio powiadamiany z wymaganym wyprzedzeniem o czasie, w którym spodziewać się można przejazdu pociągu po infrastrukturze zarządcy.
6) Maszynista prowadzący pojazd trakcyjny będący w stanie upojenia alkoholowego czy też pod wpływem środków działających podobnie do alkoholu - nie mógłby być uznany winnym spowodowania wypadku/katastrofy w rozumieniu art. 58 ust. o transporcie kolejowym, lecz w rozumieniu odrębnych przepisów tj. art. 178a. KK + art. 173. § 1. , którego znamiona w pełni wypełnia. I nie ze względu na to co się stało na przejeździe - bo to wyjaśnione zostało wcześniej, tylko ze względu na to co mogłoby się stać gdyby wcześniej nie zderzył się z pojazdem drogowym - mógł na przykład nie zauważyć semafora wskazującego sygnał Stój z uwagi na zaburzenia psycho-motoryczne wywołane alkoholem lub podobnymi substancjami. 

24
Pomoc doraźna / Odp: Nie działa mi poprawnie Linia 61
« dnia: 13 Sierpnia 2024, 21:47:44 »
Ale co wy tu znowu za teorie wysnuwacie? Chłopu chodzi o NOWĄ L61, nie żadne paczkowe wytwory.
Do nowej L61 jest dołączona praktycznie od zera położona L64, zaś błędy są bo to nie jest w żadnym stopniu skończony projekt.

Co to znaczy nic groźnego jak mi sceneria nie działa ?

Nie, nie działa tylko się ładuje. A czemu się tak długo ładuje? A temu się tak długo ładuje, bo się nie chciało przeczytać tego co Autor miał do powiedzenia. A może jednak nie było nawet szansy zoczyć tego co Autor miał do powiedzenia? Stara paczka ze scenerią została usunięta z serwera już chyba z półtora roku temu, więc obstawiam jakieś lewe źródło, albo wygrzebanie z odmętów dysku i mimo wszystko całkowita ignorancja względem zaleceń Autora.

Proszę wejść tutaj: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35067.0.html Pobrać nową paczkę, zainstalować i przy uruchamianiu zastosować się do instrukcji Autora (które chyba widać dosyć wyraźnie). Jeżeli jest w tym coś niezrozumiałego to proponuje poczekać na oficjalne wydanie scenerii.

25
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 10 Sierpnia 2024, 19:03:23 »
Dawniej to testowano wszystkie scenariusze przed wydaniem paczki teraz to jakoś tak inaczej jest. Dzie betetesterzy są?

Ra to może wystaw te poprawki w dziale td i się zobaczy czy wszystko działa jak należy. Chętnie podejmę się testów. Co prawda tylko w weekendy.

26
Tabor kolejowy / Odp: Tekstury wagonów z krajów WNP
« dnia: 10 Sierpnia 2024, 16:51:18 »
To nie tylko kwestia tekstur, ale też potrzeba wykonać modele. Do tego trzeba porządnych materiałów z wymiarami. Każdy robi modele w wolnym czasie i raczej ma kolejkę swoją kolejkę tego co chce zrobić. Nikt się nie uzewnętrzniał, że planuje robić wagony osobowe ze wschodu do Maszyny.

W perspektywie długoterminowej proponuję zacząć naukę blendera i gimpa od przysłowiowych domków, ławek, koszy na śmieci, a może kiedyś sam coś zrobisz do Maszyny.

27
Symulator / Odp: Problem z hamulcem w TEM2
« dnia: 09 Sierpnia 2024, 17:46:04 »
W niezmodernizowanych egzemplarzach TEM2 zastosowano kran typu Matrosov. Pomijam jego funcjonalność - jest taka sobie i przypomina trochę Knorra, ale jego problemem jest łatwość przeładowania. Zjawisko to występuje gdy zbyt długo utrzymywać będziemy falę napełniania uderzeniowego, która jest tu bardzo mocna. W takiej sytuacji ciśnienie w przewodzie głównym jest takie samo jak w zbiorniku głównym i skład zaczyna hamować.

Rady? Bardzo ostrożnie używać fali uderzeniowej, z mojego doświadczenia jest to najlepsza opcja. Możesz też odluzować każdy wagon z osobna, choć trochę czasu zajmie.

Podane przez ciebie ciśnienie w przewodzie głównym też jest na tyle wyskokie, że mogę założyć iż doszło do przeładowania. Ale tu niech się wypowiedzą specjaliści.

28
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 08 Sierpnia 2024, 11:56:41 »
Byczek ze składem węglarek wspina się pod górę. A w tle polska myśl techniczna ;)

29
Scenerie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Lipca 2024, 22:42:20 »
Zapraszam do zapoznania się z funkcją przyspieszenia (nie przestawienia) czasu. Ewentualnie mogę zaproponować napisanie własnego scenariusza lub chociaż rozkładu w którym nie będzie takich długich postoi. Jeden człowiek nie jest w stanie wszystkiego uciągnąć i wszystkim dogodzić.

Do klejenia tekstur wszyscy, do narzekania jeszcze więcej, a zrobić cokolwiek ponad to to nie ma nikogo.

Pozdrawiam serdecznie,
"Wesoły" Scenarzysta

30
Publikacje / Odp: MaSzyna 24.06
« dnia: 25 Czerwca 2024, 19:54:06 »
Lista zmian

Wprowadzono:
  • scenerię realistyczną - Linia Kolejowa nr. 107 Zagórz - Łupków @JAN21, @Toprus, @lcddisplay, @gg, @DominiczekTS2009, @mati222, @Kawup, @Kermit, @szogun, @hanys, @M79r, @jakisrandomowynoob, @maciekt268, @ESK8
  • scenerię realistyczną - Cukrownia Glinojeck @JAN21, @Toprus, @lcddisplay, @Vanquish
  • dedykowaną kabinę do lokomotyw Siemens Eurosprinter @Miłosz Dorsz, @Sawi, @jakubg1, @hanys, @Mateusz Adamczyk, @loko, @x_Zielu
  • scenariusz "wrzosy_tme332130" Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy lub Dębica - Sandomierz Towarowy @matek123
  • paczkę elektrycznych zespołów trakcyjnych Pesa Elf w wersjach 27WE i 27WEb oraz EN76 w nowym schemacie malowania Kolei Śląskich @hanys, @Kermit, @DieselPower, @youBy, @Joachimowicz, @jakubg1
  • paczkę elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls w wersji Koleje Mazowieckie, Koleje Małopolskie, SKM Trójmiasto, Polregio Pomorskie @DieselPower, @Kermit, @hanys, @x_Zielu, @Hirek
  • paczkę elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57AKM po modernizacji w zakładach Newag w roku 2011 @RafaPolska424, @Kermit, @FORDAN, @Zefirek
  • elektryczny zespół trakcyjny EN71KM @Kermit, @hanys
  • paczkę tekstur wagonów pasażerskich 140A, 141A-10 i 113Aa @RafaPolska424
  • paczkę tekstur wagonów pasażerskich B84, B86 i G77 @DieselPower
  • paczkę tekstur czeskich wagonów pasażerskich YB @RafaPolska424
  • lokomotywę EP09-012 wyposażoną w system ERTMS/ETCS wraz z dedykowaną kabiną @Kermit, @Piterox1981
  • wagon 113Aa "RegioCafe" Polregio @x_Zielu, @DieselPower, @Sawi
  • paczkę wagonów cystern 434R, 435Ra, 437R, 438R, 440R, 443R @DieselPower
  • paczkę wagonów Fals (WAP) @DieselPower
  • paczkę tekstur węgierskich węglarek R462W @RafaPolska424
  • paczkę wagonów węglarek E06A @DieselPower
  • paczkę wagonów pasażerskich YB w różnych malowaniach przewoźnika České Dráhy @RafaPolska424
  • paczkę wagonów węglarek 430W i 430Wa @DieselPower
  • paczkę betonowych i drewnianych słupów średniego napięcia oraz budkę dróżnika 7A z Żelisławic @kawup
  • model stałej tarczy manewrowej @Toprus
  • model balonu na gorące powietrze @lcddisplay, @x_Zielu
  • nowe dźwięki hamulca Knorr w elektrycznych zespołach trakcyjnych EN57 @Kermit
  • model znaku kierunkowego na słupie betonowym @kawup
  • animowane modele pasażerów na peronach, możliwe do wstawienia na scenerii Bałtyk SKM1 @lcddisplay
  • statyczne i animowane modele kury @lcddisplay
  • dedykowane wnętrze dla czeskich wagonów B255 @RafaPolska424
  • model statyczny samochodu pod przykryciem @matek123
  • model wiaty peronowej ze stacji Koluszki @kawup
  • model kozła oporowego ze stacji Gdynia Chylonia @RafaPolska424
  • model czeskiego urządzenia stacjonarnego do ogrzewania pociągu @RafaPolska424
  • model tunelu kolejowego z miejscowości Łupków @lcddisplay
  • modele statyczne gołębia, wróbla i kruka @lcddisplay

Dekoracyjne modele statyczne autorstwa @lcddisplay:
  • łódki
  • rowery
  • ognisko
  • motocykl Jawa 250
  • stojaki na rowery
  • balon na gorące powietrze
  • chochoł
  • barierki
  • krowa i koń w różnych ubarwieniach
  • bocian

Modele dynamiczne:
  • autobus Scania Omnicity @koszowy
  • koparka Hanomag W350D @lcddisplay
  • ciężarówka Star 200 @Toprus
  • minibus Volkswagen T4 @lcddisplay
  • ludziki na hulajnodze @matek123, @Fuji8

Zaktualizowano:
  • animację nastawnika jazdy w EN57
  • fizykę hamulców EN57
  • kabinę do lokomotyw Traxx @Kermit, @Turbokibel, @jakubg1, @FORDAN, @Miłosz Dorsz

Dodano tekstury:
  • dla lokomotyw serii EU07, w tym: EU07-358'07, 4E-004'00, 303E-303'00;
  • dla lokomotyw serii ET22, w tym: ET22-895, ET22-1150;
  • dla lokomotyw serii ET25, w tym: ET25-001;
  • dla lokomotyw serii E186, w tym: E186-244;
  • dla lokomotyw serii ES64F4, w tym: ES64F4-158, ES64F4-201;
  • dla lokomotyw serii 181, w tym: 181 083, 181 100, 181 116;
  • dla lokomotyw serii 182, w tym: 182 155;
  • dla lokomotyw serii 183, w tym: 183.016-5;
  • dla lokomotyw serii 742, w tym: 742 280;
  • dla lokomotyw serii 751, w tym: 751.174-4;
  • dla lokomotyw serii 754, w tym: 754 050-3'07;
  • dla lokomotyw serii T448p, w tym: T448p-036, T448p-082, T448p-113, T448p-150;
  • dla lokomotyw serii SM42, w tym: SM42-633;
  • dla lokomotyw serii SU42, w tym: SU42-518;
  • dla lokomotyw serii SU46, w tym: SU46-020'94, SU46-036'95, SU46-039"99, SU46-041'99, SU46-044'95, SU46-047'96, SU46-029'23;
  • dla lokomotyw serii E6ACTa, w tym: E6ACTa-007'20, E6ACTa-007'21;
  • dla elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57, w tym: EN57-1508'06, EN57-1590'02, EN57-1806'01;
  • dla elektrycznych zespołów trakcyjnych 45WE, w tym: 45WE-007, EN90-009;
  • dla elektrycznych zespołów trakcyjnych 31WE, w tym: 31WE-027, 31WE-028, EN78-001, EN79-002;
  • dla elektrycznych zespołów trakcyjnych EN71, w tym: EN71-017;
  • dla lokomotyw serii M62, w tym: M62-1154, M62-1891, 628 178;
  • dla lokomotyw serii ST43, w tym: ST43-199'00;
  • dla lokomotyw serii ST44, w tym: ST44-282, ST44-1030;
  • dla lokomotyw serii ET21, w tym: ET21-218'97;
  • dla wagonów 408W, w tym: Eaos 0785;
  • dla wagonów 111AMM, w tym: 111AMM-20 78 314-6;
  • dla wagonów 168A, w tym: 31 51 84 78 065-6;
  • dla wagonów 111Arow, w tym: 31 51 84 78 030-0;

Niezależnie od powyższych w najnowszym wydaniu wprowadzono szereg poprawek w poszczególnych modelach, sceneriach czy scenariuszach, które zostały wykryte od czasu premiery poprzedniego wydania.


Strony: [1]