Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - brytan13

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady WIP - do pobrania
« dnia: 02 Grudnia 2022, 12:46:08 »
Ustaw tryb renderowania na "pelny"

2
Na warsztacie / [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Listopada 2022, 22:22:28 »
Zanim pobierzesz, uważnie przeczytaj treść posta aby uniknąć niepotrzebnych błędów. W przypadku problemów, przed zgłoszeniem ich, najpierw zapoznaj się z wątkiem!

W związku z niepewną przyszłością naszych projektów, spowodowaną ostatnimi perturbacjami (w zasadzie o tym co nas drażni, można przeczytać w oświadczeniu @Celuś (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34215.msg562088.html#msg562088)), udostępniamy Wam do dyspozycji "rozgrzebaną" scenerię - Bieszczady '00.  W niedalekiej przyszłości pojawi się także L61 i Cegielnia. Przed nami jeszcze dużo pracy, więc chcieliśmy ten czas oczekiwania trochę skrócić, a przy okazji zabezpieczyć Was przed nagłym anulowaniem prac.

Na szlaku do Łupkowa możemy już podziwiać otoczenie bliskie dokończenia, jednak nie w stanie finalnym. Reszta scenerii w większości składa się z gołego terenu i automatycznie wstawionych budynków. Potencjalne osoby chętne do dekorowania prosimy o w miarę wierne odwzorowanie okolic torów w oparciu o filmy cab/rearview oraz mapy. Pozostało bardzo dużo do zrobienia, a jedna czy dwie osoby z ograniczonym czasem nie dają rady.

Ważne - nie jest to faza testów, więc prosimy nie pisać wiadomości na temat błędów, a raczej na temat własnych odczuć i "cobymożna zrobić lepiej". Jesteśmy w pełni świadomi wszystkich błędów - brakujących tekstur, latających trawek, braku czy lewitujących dróg lub torów zanikających w terenie.
Sceneria na ten moment posiada dwa zaprogramowane scenariusze: TMZ11781 i Południe. Na pozostałych rozjazdami i semaforami sterujemy sami poprzez mapę. Zaleca się rozstawienie składów w magazynie według własnych preferencji. W Starterze możemy wybierać z kilku różnych miejsc ustawienia początkowego składu, głównie na linii 107.
Ostrzeżenie - sceneria BARDZO wymagająca sprzętowo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę lub ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości. - Nie dotyczy, w paczce zawarty został plik .sbt, po jego usunięciu należy zastosować powyższą metodę. Aktualizacje będą pojawiać się na bieżąco na repozytorium, a paczki całościowe będą składane na życzenie, nie częściej niż raz w miesiącu.

Autorzy:
-Tory, teren, sygnalizacja - Jan21
-Dekoracje - Toprus , Jakisrandomowynoob, maciekt269, mati222, Kermit, DominiczekTS2009, Kolej w Polsce (Kawup)
-Drogi - GG
-Słupy i druty - Toprus, Kolej w Polsce
-Tablice relacyjne - M79r
-Komunikaty radiowe - Hanys, Szogun

Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r7.rar
Alternatywny serwer: Gógle dysk

Uwaga! Do działania wymagana jest paczka zależności: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar

Oraz Hotfix naprawiający dziurę w torowisku na Linii 107: https://eu07.pl/userfiles/21553/Hotfix_Galicja_R7.rar


Kolejność wypakowywania dowolna, ważne żeby po instalacji, w Starterze/Rainstedzie wybrać załączony plik .EXE jako ten domyślny.

Pozdrówki

Edit: /01.12.2022/ Pierwszy scenariusz w mocnej wersji beta. Trochę poprawek i innych dupereli. Do pobrania pod tym samym linkiem. Poprawka do scenariusza: https://eu07.pl/userfiles/21553/scenery-r5.rar
Edit: /16.01.2023/ Do pobrania pod tym samym linkiem co zawsze, najnowsza wersja zawierająca dodatkowo: Linię 96, Linie 104, Linie 110, oraz przedłużenie Linii 108 od Jasła do Stróż. Linie są w stanie "surowym, zasadniczym" co oznacza, że są przejezdne przez użytkownika, oraz przez AI (przy ręcznym sterowaniu, lub gdy ktoś napisze scenariusz), lecz nie zawierają jakościowych dekoracji i wizualnie wymagają jeszcze trochę dopieszczenia. Linia 104 kończy się za Rabką-Zaryte, aby dojechać do Chabówki należy pobrać Zakopiankę, wszystkie niezbędne zależności powinny się bez problemu wczytać.
Edit: /14.03.2023/ Paczucha do pobrania stąd: https://eu07.pl/userfiles/21553/bieszczady-r2.rar (podmienić wszystkie pliki). Drugi szybszy link: DyskGugle.kom
Zawiera ona:
-dekoracje na znacznej większości odcinka linii 96 obejmowanego przez naszą scenerię (Stróże - Grybów - Ptaszkowa - Nowy Sącz), w tym pięknie udekorowany Nowy Sącz z ZNTK i lokomotywownią!
-sieć trakcyjną na części linii 96 oraz na całości zelektryfikowanego odcinka linii 108
-nowe dekoracje na linii 108 (Besko, Sanok, Zagórz, Ustrzyki i Krościenko)
Za dekoracje w większości odpowiada @Toprus oraz @maciekt269
-scenariusz pół-dobowy "Bieszczady_Poludnie" (w wersji WIP), pozwalający nam na przejazd wieloma różnymi składami, w tym ponad 7 godzinna służba jako maszynista pociągu Osobowego na trasie Zagórz - Krościenko - Zagórz - Łupków - Zagórz. Scenariusz będzie na bieżąco ]

Edit: /01.05.2023/ Paczka do pobrania stąd:
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r4.rar
Zależności: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar
SBT dla scenariusza "Galicja_południe": https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_poludnie.rar

Edit: /08.07.2023/ Paczka do pobrania stąd:
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r5.rar
Zależności stare, SBT zawarte w paczce

Edit: /26.08.2023/ Paczka do pobrania stąd:
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r6.rar
Zależności stare, SBT zawarte w paczce

Edit: /27.01.2024/ Paczka do pobrania stąd: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r7.rar Alternatywny serwer: Gógle dysk
Zależności stare, SBT zawarte w paczce


Edit: /28.01.2024/ Hotfix do ostatniej paczki, naprawiający dziurę w torowisku na Linii 107: https://eu07.pl/userfiles/21553/Hotfix_Galicja_R7.rar

Scenariusz Galicja_poludnie_1.0 zawiera tylko Linie 107 oraz węzeł Zagórski. Scenariusz Galicja_poludnie zawiera całą mapę w pełnej krasie.

W paczce dodatkowo został zawarty plik .sbt, gdyż czas ładowania całego projektu z plików .scm przekracza 40minut.

Pobieramy tylko i wyłącznie najnowszą paczkę!

3
Publikacje / Fix na rozkład jazdy ENTE
« dnia: 02 Października 2022, 15:22:56 »
W MaSzynie 22.08 jest błąd uniemożliwiający działanie ekranu rozkładu jazdy ENTE w niektórych EZT. Aby zwiększyć zasięgi załączam poprawkę tutaj. Plik wrzucić do folderu scripts i zastąpić.

4
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 12 Sierpnia 2022, 19:21:35 »
Pewnie ten awast, albo jakieś inne cholerstwo, uznało instalator za bardzo niebezpieczny program, próbujący ściągać dziwne archiwa z internetów i go zablokował. W logu instalatora powinno być coś na ten temat. W publikacjach masz wszystkie linki do pobrania manualnego, jak nie chcesz go wyłączać.

5
Usuń plik kaliska_cegielski.sbt w folderze /scenery. Jeśli problem będzie nadal występować, to załącz log.txt bądź errors.txt.

6
Na warsztacie / Drawinowo do końca
« dnia: 01 Czerwca 2022, 20:19:10 »
Przedstawiam dokończenie cyklu scenariuszy "Od rana do wieczora" na scenerii Drawinowo, czyli scenariusz Drawinowo do wieczora.

https://eu07.pl/userfiles/23326/bardzo_lawinowo-r2.7z

Do wyboru mamy 19 misji:
  • EP07-424. Prowadzimy Ex "Przemysław" 17107 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska ponownie jako Ex "Przemysław" 71108. Za każdym razem zatrzymujemy się w Drawinowie, Grabówku i Włodowicach. Na koniec odstawiamy wagony na bocznice i sami zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EP09. Prowadzimy IC "Fredro" 7108 z Włodowic Zachodnich do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich ponownie jako IC "Fredro" 1709. Po drodze zatrzymujemy się tylko we Włodowicach. Na koniec wpychamy wagony na boczny tor, urywamy się i jedziemy na postój. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, podczepiamy skład wagonów osobowych, które następnie wyciągamy w perony. Jedziemy jako 17143 do Grabówka, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Mniej więcej w tym samym czasie jak wjedziemy do Grabówka, na stację powinien wjechać 67145 z Janiszewa. Odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się do składu z Janiszewa (w tym samym czasie prowadząca tamten skład lokomotywa podczepi się pod skład, który przyciągneliśmy z Grodziska). Wracamy do Grodziska jako 71144, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Na koniec misji odstawiamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę, i jedziemy na tor odstawczy dla lokomotyw. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EU07. Prowadzimy pociąg osobowy 17215 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71216. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie jedziemy jako pociąg osobowy 71610 do Grodziska Zachodniego, i wracamy do Włodowic Zachodnich jako 17611. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grabówek - Włodowice Zachodnie - Grabówek (wykonujemy 2 kółka jako 77841, 77842, 77843, 77844). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę z której wyjechaliśmy na samym początku. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Włodowice - Włodowice Towarowe - Włodowice (wykonujemy 3 kółka jako 70753-70758). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy: Włodowice Zachodnie - Włodowice jako 70712, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70713, Włodowice Towarowe - Włodowice jako 70714, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70715, i powrót do Włodowic Zachodnich jako 70716. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grodzisk Zachodni - Zarzecze Dolne - Grodzisk Zachodni (wykonujemy 3 kółka jako 11871-11876, dowożąc pracowników do elektrowni "Grodzisk"). Na koniec misji wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • SU45. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Jedziemy przypiąć wagony, podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy pociąg osobowy 17225 relacji Grodzisk Zachodni - Grabówek przez Drawinowo, Lubniew, Ostrownię i Krucz. W Grabówku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71228, ponownie przez Krucz, Ostrownię i Lubniew. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji zjeżdżamy razem z wagonami na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • SU45. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni w Grabówku. Najpierw wyciągamy wagony z bocznicy, po ustawieniu ich w peronie odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się z drugiej strony. Następnie prowadzimy pociąg osobowy 71226 relacji Grabówek - Grodzisk Zachodni przez Krucz, Ostrownię, Lubniew i Drawinowo. W Grodzisku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grabówka jako 17227, ponownie przez Lubniew, Ostrownię i Krucz. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji wpychamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni. Czas misji: ok. 3,5 godziny.
  • SM48. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy skład wagonów z podkładami, i wyciągamy je pod semafor wyjazdowy. Po około 15 minutach oczekiwania wyjeżdżamy do Drawinowa. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy na bocznicę i przyczepiamy wagony z tłuczniem, które następnie doczepiamy do naszego składu. Następnie jedziemy do Lubniewa, a stamtąd na wiadukt w Lubniewie Małym, gdzie trwają prace remontowe. Tam służba się kończy. Czas misji: ok. 80 minut.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Jedziemy w tory stacyjne, następnie wyjeżdżamy luzem do Grodziska Zachodniego. Na wjeździe do Grodziska otrzymamy wjazd na sygnał zastępczy - wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg towarowy 174351 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ET41. Prowadzimy skład węglowy 714354 z Włodowic Towarowych do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET41. Prowadzimy pociąg towarowy 114332 z Zarzecza Dolnego do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i prowadzimy pociąg towarowy 174333 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Wyjeżdżamy w peron, po czym jedziemy luzem do Włodowic Towarowych. Wjazd otrzymamy na sygnał zastępczy, wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg kontenerowy 714222 do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Najpierw czekamy aż na stację wjedzie pociąg wojskowy i prowadząca go lokomotywa się odczepi. Wówczas manewrujemy i doczepiamy się do eszelonu. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako 714258 przez Grabówek, Krucz, Ostrownię i Lubniew (z uwagi na niższą prędkość rozkładową nie jedziemy główną magistralą). W Lubniewie musimy wykonać manewry związane ze zmianą czoła składu. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Wykonujemy manewry, po czym doczepiamy się do składu węglarek. Następnie jedziemy do Lubniewa jako 754270. W Lubniewie odczepiamy lokomotywę, jedziemy luzem do Krucza, gdzie doczepiamy kolejny skład, i wracamy z nim do Włodowic Towarowych jako 574271. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • SM42. Misję rozpoczynamy na jednej z bocznic we Włodowicach Towarowych. Pierwsza części misji to manewry: wykonujemy porządki na bocznych torach stacji, podczepiając wagony i doczepiając je do innych składów. Cały czas manewrujemy zgodnie ze wskazaniami semaforów i tarcz. Następnie podczepiamy się do jednego ze sformowanych przez nas składów i następuje druga część misji: jedziemy jako pociąg zdawczy 794388 do Włodowic. Tam odczepiamy się i wracamy luzem do Włodowic Towarowych. Wracamy na tor na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.

Ruch jest taki jak zwykle u mnie, czyli przez scenerię przejedzie 57 pociągów. Jest to mniej niż na Drawinowie od rana, jednakże biorąc pod uwagę że 13 pociągów wjedzie na tylko jedną ze stacji w scenerii (na Drawinowie od rana było ich ponad 20), i dodatkowo jest wiele wahadeł, można się spodziewać tłoku. Jest to też najpotężniejszy scenariusz w historii MaSzyny, zawiera 19129 eventów (dotychczasowy rekordzista L053 Południe ma ich "ledwo" 19043).

Scenariusz był pisany niemal "na kolanie", nie poprzedziła go żadna analiza wykonalności, a część misji była improwizowana podczas pisania. Ale spokojnie, nie ucierpiała na tym funkcjonalność ani atrakcyjność. Jedyne co, to mogą wystąpić pewne nieścisłości w rozkładach jazdy, np.: w jednej z misji osobowej możemy zaliczyć nawet godzinę spóźnienia.

Misje 1, 2, 4, 5 i 14 są dla nielubiących manewrów – albo ich w ogóle nie ma, albo występują dopiero na półmetku (po przejechaniu całej scenerii), zaś wyjazd ze stacji następuje dość szybko. W misjach pasażerskich nie ma podmian składu (z wyjątkiem misji nr 3), toteż można równie sporo napodróżować się jako pasażer.

Opus magnum to jednak misje 10, 11 i 17 (po części również 12 i 18), które odkryją Drawinowo nieznane, którego nikt dotąd nie oglądał. Teoretycznie ten fragment scenerii jest w paczce całościowej od ponad dekady, w praktyce jest to nowa sceneria.

Paczka jest tak przygotowana, że nie ma potrzeby wcześniejszego instalowania "Drawinowa od rana". Niemniej należy uważać na scenariusz Drawinowo od rana – przestanie w pełni działać po wgraniu niniejszego dodatku. Nie jest to wielki paraliż, gdyż problem stanowi tylko poprawa nazewnictwa semaforów na nowym odcinku scenerii. Poprawka jest w przygotowaniu.

Inne tematy:
  • Brak sieci trakcyjnej od Grabówka do podg Ostrownia.
  • Sieć w bazie we Włodowicach. Nie da się z niej wyjechać bez połamania pantografu.
  • AI wykonuje manewry przy przypisanym rozkładzie na stacji z postojem (w Lubniewie) – w zasadzie to zrobi, ale przy okazji symuluje spitego maszynistę: stawanie na kilka minut nie wiadomo po co, brak reakcji na ms2, włączanie świateł pociągowych przy podanym ms2...
  • Radiotelefonu nie ma i póki co nie będzie.

7
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 20 Kwietnia 2022, 00:26:23 »
Od teraz składy są już przystosowane do wersji 22.04, ostatnio z rewizji 435.

8
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 20:32:47 »
Póki nie ma trybu read-only dla nierangowych na repo kaliskiej, to możecie przetestować to:

https://eu07.pl/userfiles/27025/kaliska%20v3.2b.7z. Składy jeszcze nie przystosowane do 22.04 i w ŁK samochody zawracają na środku ulicy.

Pobieranie przez klienta SVN powinno już działać : https://eu07.pl/svn/kaliska

9
Na warsztacie / Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 20:39:17 »
Dzień dobry, ostatnimi czasy razem z @Toprus i @Kolej_w_Polsce pracujemy nad projektem Galicyjskiej Kolei Transwersalnej oraz fragmentem pierwszej Galicyjskiej Kolei Żelaznej. Staramy się jak najwierniej odwzorować na liniach klimat z przełomu XX i XXI wieku.
 
Docelowo w skład projektu wejdą następujące linie kolejowe na danych odcinkach:
L96 Nowy Sącz - Stróże ~33km długości
L104 Chabówka - Nowy Sącz ~76km długości
L107 Nowy Zagórz - Łupków ~50km długości
L108 Stróże - Zagórz - Krościenko ~160km długości
L110 Gorlice Zagórzany - Gorlice ~5km długości
Co razem daje 324km (najpotężniejsza sceneria w Maszynie)

Planowane jest również podpięcie się do projektu "Zakopianki" od @Celuś który to obejmuje Linie 97 umożliwiając przejazd do Żywca, a nawet i Zwardonia poprzez L139 nad którą pracuje @Ra, co łącznie daje ponad 100km więcej trasy.

Podobnie jak przy projekcie L61 tory będą wypoziomowane według danych NMT1, a teren wykonany z jak największą dbałością o szczegóły. Przy czym nie będzie on na pewno przystępny wagowo, bo w terenie górskim nie ma miejsca na nieskończone upraszczanie, a rok 2005 zostawiliśmy daleko w tyle.
Całość na pewno będzie rozbita na poszczególne linie aby: po pierwsze, czas ładowania nie zabijał, a po drugie, tworzenie scenariuszy było bardziej przystępne i służby nie zabijały długością.

Stan prac aktualizowany na bieżąco dwa posty niżej.

Edit: /12.10.2022/ Zapomnieliśmy wspomnieć, że w ramach projektu powstanie również cała sieć Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej :) Dwa posty niżej zaktualizowany stan prac.

je_bac_zagurz

10
Na warsztacie / Odp: Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 13 Lutego 2022, 21:51:21 »
@Naro: czytam przez lata bardzo dużo publikacji i wypowiedzi na forach, a więc uwierz mi, że takie podejście do języka polskiego jak twoje jest rażące! Czy pomyślałeś o tym, że brak interpunkcji i składni zdania może prowadzić do niezrozumienia wypowiedzi, a wręcz (jak dla mnie) lekceważy czytającego...? Proszę pisać logicznie i z sensem, aby nikt nie musiał się domyślać o co chodzi. To przecież proste. Słowotoki to marny sposób porozumiewania się...

11
Na warsztacie / Odp: Parowozik do zabawy
« dnia: 24 Stycznia 2022, 15:52:54 »
Ale można gdzieś w scenerii ustawić przy dworcu jako pomnik.
To zbyt kultowa i poważna maszyna, aby ją od razu na pomnik stawiać. Akurat ten model jest mega fajny i trzeba go eksploatować jako AI ile się da i oczywiście bez przesady. Swego czasu na scenerii "quarkmce2007" w szopie stał model Ty2, ale był bardzo prymitywny. Teraz mamy "petardę" w postaci fantastycznej Pt47 i cieszmy się z tego. Liczę, że trafi do jakiejś paczki.

Pozdrawiam parowozowo, ale nie "parowozikowo" i "ciuchciowo"... ;)

12
Na warsztacie / Odp: Parowozik do zabawy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 19:54:05 »
Tutaj trzeba pamiętać o tym, że Pt47 ma Vmax 110 km/h, ale tylko kominem do przodu. Ogólnie, gdyby jechała tendrem do przodu to tylko do 50 km/h, ale to też zależało od typu tendra. Nawet gdyby tender miał inną konstrukcję, to i tak nie więcej niż 80 km/h.

13
Na warsztacie / Parowozik do zabawy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 19:19:06 »
https://eu07.pl/userfiles/9629/parowozik.7z
Model pochodzi z http://www.ts-studio.eu07.pl/down-lok_p.html, raczej jako ciekawostka niż coś użytecznego, uruchamia się jak SU45.

14
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 30 Września 2021, 21:28:14 »
Tymczasem na peronie.

15
Na warsztacie / Sceneria realistyczna - Jeziorka
« dnia: 26 Września 2021, 11:48:07 »
Dzień dobry!
Dzisiaj chciałem oficjalnie zaprezentować Wam tworzoną przeze mnie i @PARKA scenerię realistyczną. Staramy się odwzorować odcinek od punktu zdawczo-odbiorczego w Konstancinie-Jeziornie do elektrociepłowni Siekierki.
Aktualnie sceneria posiada wypoziomowane tory na całym odcinku, siatkę dróg, teren (zaimportowany z pomocą @JAN21, wielkie dzięki!). @PARKA i ja pracujemy aktualnie nad dekoracjami otoczenia. Została postawiona tak na prawdę większość potrzebnych budynków w granicach administracyjnych Konstancina-Jeziorny, powoli wprowadzamy roślinność.
Poszukuję kilku osób, które pomogłyby nam z dekorowaniem. Wprowadzenie edytora pod F11 znacznie ułatwiło proces. Zainteresowani niech się zgłoszą w wiadomościach prywatnych :).
Sceneria przebiega głównie przez tereny wiejskie - pola bez większej ilości zagajników. Jest w całości niezelektryfikowana. Naszym celem będzie wożenie do elektrowni ciężkich składów z węglem przywiezionych do Konstancina i prowadzenie zwrotów próżnych wagonów (ale nie wykluczam możliwości stworzenia scenariusza w którym, na przykład, prowadzimy krótkie manewry na terenie elektrowni lub wywozimy popioły na hałdę).

Będę starał się informować Was o postępie prac regularnie.

długość - około 15km,
elektryfikacja - niezelektryfikowana,
Vmax=30km/h (z ograniczeniami do 20 na niektóre przejazdy),
profil - dość płaski, z dwoma poważniejszymi wzniesieniami.

-Toprus i PARKA

16
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 19 Września 2021, 15:45:46 »
Poprawione odgrywanie stukotów kół:
- na lepszych torach np. w Wolicy itd dźwięk stukotu będzie się odtwarzał co kilometr i na rozjazdach
- na gorszych torach np. w Mokrej itd dźwięk stukotu będzie się odtwarzał co 25/50m i na rozjazdach

https://eu07.pl/userfiles/26284/stukoty_wrzosy.7z

17
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 16 Września 2021, 14:57:29 »
Do póki autor nie wrzuci, wrzucam rev. 130 + dodałem zapowiedzi informacji pasażerskiej @Turbokibla
https://eu07.pl/userfiles/23090/rev_130.zip

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Września 2021, 20:57:17 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawki logiki oraz udzwiekowienia wentylatorow silnikow trakcyjnych

- poprawki odtwarzania dzwiekow z losowym przesunieciem

- poprawka, przy wyswietlaniu sekcji ladunku exe potrafi umiejetniej zliczyc do trzech

- poprawka, interpretacja parametrow indywidualnych wpisow soundproofing jest zgodna z interpretacja parametrow ogolnych danego pojazdu

- poprawka, kalkulacja wartosci departuredelay uwzglednia pierwsza wyswietlana stacje rowniez po uplywie czasu odjazdu

- maszyna stawia na jakosc, prad dla silnika zasilanego z akumulatora pobierany jest z rzeczonego akumulatora zamiast wirtualnej sieci

- lekcje dla ai, przy uruchamianiu pojazdu ai uwzglednia obecnosc przetwornicy i/lub sprezarki zamiast zakladac ze wszystko jest siudemkom

- funkcjonalnosc, dodany wpis MainStart w sekcji Cntrl. pliku fiz, okreslajacy metode zamkniecia wylacznika szybkiego

- funkcjonalnosc, dodatkowe wartosci eventu whois:
40+1 = kolejna stacja w rozkladzie jazdy skladu do ktorego nalezy pojazd, ktory wyzwolil event
40+4 = identyfikator czy na rzeczonej kolejnej stacji ma miejsce postoj

- funkcjonalnosc, plik .mat zawierac moze wpis shadow_rank: X gdzie X jest wartoscia w zakresie 1-3 okreslajaca "wage" cieni rzucanych przez obiekt pokryty danym materialem. Cienie z waga wyzsza niz wartosc zdefiniowana wpisem gfx.shadow.rank.cutoff X w pliku eu07.ini beda pomijane przy rysowaniu. (czyli np jesli wpis w pliku ini ma postac gfx.shadow.rank.cutoff 2 to przy rysowaniu pomijane beda cienie z waga 3. Ograniczenie ilosci malowanych cieni ma pozytywny wplyw na wydajnosc silnika graficznego symulatora.

- funkcjonalnosc, w pliku eu07.ini mozna podac parametr gfx.shadow.angle.min X okreslajacy dopuszczalna dlugosc malowanych cieni. X moze przyjac wartosci w zakresie 0.2-1.0, gdzie 0.2 oznacza brak skracania dlugosci cieni, zas 1.0 powoduje najwieksze ograniczenie dlugosci. Skrocenie cieni ma pozytywny wplyw na wydajnosc silnika graficznego symulatora.

- funkcjonalnosc, z poziomu skryptow pythona dostepny jest klucz train_stationstart podajacy numer stacji wyswietlanej w danym momencie jako pierwsza w rozkladzie pojazdu

19
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 04 Września 2021, 13:34:56 »
Kanał piąty nie odpowiada przy wykonywaniu próby radia. +++ poprawione @M

20
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 03 Września 2021, 21:49:02 »
I nikt nie wymaga, żeby autor dogłębnie kontrolował każdą jedną lokomotywę. Natomiast prowadząc siódemkę w nowej malaturze, mijając elfy w nowych okleinach, można odczuć duży dysonans mijając po drodze składy prowadzone przez zielone siódemki, albo zielone łajki. Tym bardziej, że nie można tu mówić o braku możliwości podmiany, gdyż niewykorzystanych tekstur tych lokomotyw adekwatnych do danego okresu jest naście.

21
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 03 Września 2021, 21:37:18 »
Trochę przesady w powyższej wypowiedzi. Autor scenariusza przecież nie będzie śledził każdej lokomotywy, która gdzie jak i kiedy miała jakąś rewizję czy przeszła modernizację i jest pojazdem innego typu. A to, że akurat ty wiesz, że owe dwie maszyny  mają taką a nie inną historię to nie znaczy,  że wszyscy to muszą wiedzieć. To jest tylko zabawa. Gdyby tak na prawdę przyjrzeć się wszystkiemu to połowa taboru musiała by wylecieć ze scenerii bo albo fizycznie go już nie ma, bądź  od 10 lat stoi w krzakach. Trochu luzu w majtach.

22
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 03 Września 2021, 21:04:14 »
Z jednej strony impuls KŚ, z drugiej maluchy, nyski i Audi 80.
W wątku pn. Linia053_Wrzosy autor napisał:
Cytuj
Jak już wspomniano, nie ma zbyt wielu modeli statycznych dla aut stąd używam tego co mam. Dlatego przy garażach stoją Nyski, Maluchy, Clio, stare Audi i Zastavy.

23
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 02 Września 2021, 23:29:52 »
Odpowiadam zbiorczo: (poprawki są już na REPO scenerii - rev 129)
- poprawiona przenikająca droga p.o. Kujacin Przystanek
- poprawione RJ (dodane przez @Kogut decyminuty w służbowych RJ)
- Wolica Potok podg poprawione odczytywanie wirtualnego W4 dla przewijania RJ
- poprawiona stylistyka opisu HTML
- zmodyfikowane udźwiękowienie otoczenia stacji i dworców (@Turbokibel dzięki za zwrócenie uwagi)
- poprawki w numerach i nazwach handlowych pociągów dalekobieżnych

To że tam znak jest trochę przekrzywiony czy trawka na peron wychodzi - w rzeczywistości też nie zawsze jest idealnie prosto, a trawa na peronach rośnie nawet na liniach po modernizacji. Tego poprawiać nie będę, poza tym z kabiny są to detale nie do zauważenia. Sprawa "zielonego" wiaduktu - model sprzed kilkunastu lat, korzystam z tego co jest w paczce a to jedyny model wiaduktu drogowego nad torami. Wskaźniki W16 na słupie trakcyjnym to też dosyć powszechne zjawisko, dlatego mam takich wskaźników kilka w taki sposób umieszczonych.

Megafony i zapowiedzi stacyjne: wiem, że są niezgodne z aktualnymi standardami. Korzystam z tego co jest w paczce, jeśli ktoś ma możliwości przygotować indywidualne zapowiedzi to zapraszam do współpracy :)

Oczywiście potwierdzam, potrzebny jest dodatek "Dębica Wschód" aby poprawnie wyświetlała się część L053.

24
Na warsztacie / Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 01 Września 2021, 23:06:55 »
Informuję, że otwarte testy scenerii "Wrzosy" zostały zakończone. Bardzo dziękuję za aktywność w tym wątku! Sceneria zostanie dodana do najbliższego wydania Symulatora "MaSzyna".


Cześć!
Zapraszam do otwartych testów scenerii "Linia053_Wrzosy".

Fikcyjna sceneria "Linia053_Wrzosy" zawiera w sobie podstawową wersję scenerii "Linia_053" od Sandomierza do Dębicy autorstwa @Driver24 z lat 2006/2007, dekoracje, modyfikacje i usprawnienia przygotowane przez twórców @Trus oraz @Transkei oraz zupełnie nowy odcinek Dębica - Wolica autorstwa @MaciejM, nad którym prace trwały w latach 2019-2021. W obecnym kształcie cała sceneria liczy sobie około 160 km szlaku (505 km w przeliczeniu na pojedynczy tor), a szlak kolejowy jest całkowicie zelektryfikowany. Zupełnie nowy odcinek liczy około 91 kilometrów szlaku.

Przed uruchomieniem scenerii sugeruję zapoznać się z plikiem informacyjnym w katalogu /inne/l053_wrzosy/wrzosy_opis.html gdzie znajdziecie odpowiedzi na mnóstwo Waszych pytań.

Czego oczekuję w tym wątku:
- wskazania błędów które znaleźliście, zarówno w scenerii oraz scenariuszach, informując o błędzie należy dokładnie wskazać lokalizację / okoliczności, screen i koordynaty mile widziane
- krótkich informacji w stylu "Scenariusz KS34800 przejezdny!" a jeśli coś nie działa w scenariuszu to opisać dokładnie co się dzieje, log.txt mile widziany

Co jest w scenerii i paczce:
- sceneria "Linia053_Wrzosy", czyli podstawowa Linia053 oraz nowy odcinek 91 km, nad którym pracowałem od lutego 2019 roku
- 5 gotowych scenariuszy: dwa pośpieszne, jeden osobowy, jeden towarowy, jeden scenariusz pociągu służbowego

Znane błędy:
- kierowcy samobójcy mają skłonność do wjeżdżania na przejazdy, tych błędów proszę tutaj nie zgłaszać

Zapraszam do aktywności!
Pozdrawiam,
@MaciejM

25
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 23 Lipca 2021, 20:06:19 »
Przy okazji sprawdzę ten skład, ale dotychczas nie sprawiał problemów. Zdarza się, że poszczególne składy oczekują dłuższy czas na wyjazd, ale nie świadczy to o tym, że jest jakiś problem.
Testując scenerię i widząc wszystkie tory (z wyj. jednego) zajęte w Drawinowie i zbliżający się kolejny skład towarowy, byłem przekonany, że coś się zablokowało na szlaku (nawet zrobiłem zrzuty ekranu i szukałem blokady na szlaku). Po ok. piętnastu minutach okazało się,  ze wszystko było w porządku. Wirtualny DR na Drawinowie, w pierwszej kolejności wypuścił pośpieszny, potem osobowe, a na końcu towary i stacja opustoszała.   

Edit: Masz rację, że usuwanie składów nie ma sensu. Największą zaletą tej scenerii jest duża ilość składów (które nierzadko wyprzedzają się na szlaku - tego nie widziałem na innych sceneriach w maszynie) i działająca SBL-ka.

26
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 08 Czerwca 2021, 20:00:24 »
Ogólnie scenariusz zawiera bardzo dużo uzależnień to raz. Więc jeśli się jeden element wyłoży to reszta też leci a przynajmniej spora część symulacji. Eventy odpowiadają za wywołanie zdarzeń które normalnie wywołuje jadący skład lub dyżurny (w szczegóły nie będę wchodzić bo na pewno wiesz co mam na myśli) więc zasadniczo można je nazwać DR-em. I oczekiwanie że coś co jest z góry zdefiniowane ma być inteligentne (czyli w świadomy sposób reagujące na zmieniające się okoliczności) jest co najmniej dziwne. A odnosząc się do podnoszenia napięcia w sieci to podtrzymuje że jest to zabicie idei symulatora i też zbyt przegięta prowizorka, która nie może stanowić rozwiązania problemów, o których traktuje ten wątek.

27
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 08 Czerwca 2021, 18:41:19 »
Czekaj, czekaj... Ty serio mówisz o zmianie napięcia? Program to nie rzeczywistość owszem ale MaSzyna to symulator, a idąc za definicją z popularnej internetowej encyklopedii:
Cytuj
Symulator to rodzaj gry komputerowej, której zadaniem jest imitacja wrażenia różnych doznań, jakie człowiek zaznaje w codziennej rzeczywistości
tak więc oszukiwanie o którym mówisz niema prawa bytu... Zdarzają się jakieś prowizorki jak ukryty W4 czy semafor dla AI ale zmiana napięcia żeby poradzić sobie z bugami na scenerii nie ma racji bytu jako sposób na ich naprawę... Niemniej miło widzieć, że próbujesz coś zdziałać.

28
Na warsztacie / Odp:  Drawinowo od nowa
« dnia: 03 Czerwca 2021, 17:27:09 »
U mnie bot jadąc ET42 wjechał na górę, po czym padł ofiarą poprawionego ficzerka - włączył sobie wysoki rozruch (co odpowiada za przełączenie członów na jazdę szeregową), ale po wjechaniu na szczyt nie był w stanie go wyłączyć.

https://youtu.be/4kpPTH0H434

29
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 30 Maja 2021, 21:09:58 »
Spróbowałem jeszcze z ciekawości (na ostatnim exe) podmienić ET42 na ET22 i sprawdzić, czy uda się jej podjechać pod Stawiska Górne.

Zauważyłem, że AI próbując podjechać pod Stawiska ze składem ok. 3000 ton (ostatecznie jej się to nie udało) nie korzystała z wysokiego rozruchu.

Zastanawiam się, czy w ogóle w maszynie jest zaimplementowane korzystanie przez AI z wysokiego rozruchu?

Edit: Pytanie zatem dlaczego AI nie skorzystała? Przejmując skład i uruchamiając wysoki rozruch, na pierwszej pozycji "bezoporowej" i 20 km/h przy wskaźniku, udało mi się bez problemu podjechać pod Stawiska Górne, podczas gdy AI doprowadziła do "zadziałania przekaźnika nadmiarowego, zwolniła do zera i już nie udało się jej ruszyć ponownie. 

30
Patch naprawiający błędy zgłoszone (różowe znaki STOP, powtarzacze, panienki z różem na torach itp.)
dla ciekawskich: rewizje 358-375

2.0 -> 2.0.1: https://eu07.pl/userfiles/27025/patch-kaliska%20v2.0.1.7z
Paczka całościowa: https://eu07.pl/userfiles/27025/kaliska%20v2.0.1.7z

Przy okazji dałem znaczniki //$decor dla składów dekoracyjnych w OW, powinno pomóc z wydajnością na słabszych komputerach. Wymaga najnowszego startera, klikamy PPM na "Ustawienia" i zaznaczamy opcję by chować dekoracyjne składy.

Teraz już się skupiamy na poprawkach sieci trakcyjnej; jak będą jakieś poważniejsze błędy ze scenerią, to krzyczeć.

Strony: [1]