Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - brytan13

Strony: [1]
1
Forum / Ostrzeżenie o kasowaniu plików użytkowników
« dnia: 25 Lipca 2020, 23:21:48 »
W związku z kończeniem się miejsca na serwerze, przeprowadzona będzie akcja kasowania plików użytkowników. Proszę niezwłocznie skasować samodzielnie wszystkie zbędne pliki. Wydane już dodatki z testów.  Backupy starych paczek. Jeśli w ten sposób nie zostanie wygospodarowane wystarczająco dużo miejsca, będziemy kasować wszystkie archiwa starsze niż kilka lat, arbitralnie oceniając zawartość na podstawie nazwy i prefiksu.


PROSIMY NIE KASOWAĆ ZDJĘĆ NA TEKSTURY. Nawet, jeżeli zostały już wykorzystane - przydadzą się na przyszłość.

2
Na warsztacie / Odp: Darwinowo nowe składy
« dnia: 24 Lipca 2020, 00:58:41 »
1. Brak logiki sprzęgów. Pojazdy muszą być odpowiednio połączone, adekwatnie do swoich możliwości i funkcji w składzie.
2. Występują ładunki nieadekwatne do pojazdu.
3. Zadeklarowane brutto przekracza dopuszczalną ładowność wagonów.
Tyle formalnie. W logikę zestawień nie wnikam.

3
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, dodane do juz istniejacych couplerattach:/couplerdetach: dedykowane dzwieki zapinania/rozpinania poszczegolnych elementow sprzegu:
brakehoseattach: brakehosedetach: // przewod glowny hamulca
mainhoseattach: mainhosedetach: // przewod zasilajacy
controlattach: controldetach: // ukrotnienie
gangwayattach: gangwaydetach: // mostek
heatingattach: heatingdetach: // ogrzewanie

- w ramach koncertu zyczen, na bis, dodane urzadzenie kabinowe: lampka i-mainbreakerblinking: sygnalizujaca zamkniecie wylacznika szybkiego oraz sygnalizujaca miganiem gotowosc do zalaczenia WS

- w ramach koncertu zyczen, na drugi bis, stan lampki aktywacji obslugi hamulca EP dostepny jest dla modulu uart (bajt 0, bit 0)

4
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Czerwca 2020, 00:10:35 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, malowanie ekranow pythona mozliwe jest rowniez na modelu lowpoly, w przypadku gdy obsadzona kabina nie posiada dedykowanego modelu

- eksperymentalnie, syk luzowania cylindra hamulca powinien trwac nieco krocej

- eksperymentalnie, przesylanie komend obslugi urzadzen kabinowych powinno do pewnego stopnia dzialac rowniez w maszynowni

- funkcjonalnosc, dodana czesciowa obsluga pary dodatkowych swiatel w pojazdach. Identyfikatory submodeli nowych swiatel to headsignal a flagi bitowe dla programatora swiatel to +128 (swiatlo lewe) oraz +256 (swiatlo prawe)

5
Na warsztacie / Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 14 Czerwca 2020, 12:46:39 »
Witajcie! W tym wątku będę opisywał pracę nad projektem CzWK + LK61 Częstochowa - Koniecpol - Włoszczowa (- Kielce).

Projekt ten powstaje w oparciu o edytor Rainsteda, 3DS Max-a i dane wysokościowe NMT-1x1m na podstawie których tworzę profile pionowe linii, oraz teren którego siatka jest odpowiednio optymalizowana w celu osiągnięcia jak najlepszych wrażeń wizualnych oraz jak najlepszej wydajności. Dodatkowo, żeby nie świeciło pustkami wstawione zostaną domki z CityGML które stopniowo będę starał się zastępować dedykowanymi obiektami (Jakby znalazł się chętny przy modelach to proszę śmiało pisać :) ).

Stan prac:
L1: Częstochowa Osobowa - Poraj - Zawiercie - Tory leżą na poziomie z danych NMT 100, w najbliższym czasie zostaną doprecyzowane, sygnalizacja tylko w Poraju i Cz. Tow; sieć tylko w okolicach CTB.
L61: Cz. Stradom - Koniecpol - Tory leżą na właściwym poziomie, sygnalizacja jest na całym odcinku, sieć trakcyjna wisi do Julianki
L61: Koniecpol - Włoszczowa - Tory do Włoszczowej na poziomie 0.
L155: Tory na właściwym poziomie, sygnalizacja na całym odcinku. Drut wisi do wlotu na Mirów.
L701: Tory na właściwym poziomie, sygnalizacji brak w Cz. Osobowej, drut wisi od podg. Kucelinka do CTA
L702: Tory na właściwym poziomie, sygnalizacji i drutu brak.
L703: Tory na właściwym poziomie, sygnalizacji brak w Cz. Osobowej, drut wisi od podg. Kucelinka do CTB

Teren po części gotowy na odcinku Stradom - Kucelinka - Turów i Cz. Osobowa - Kucelinka.
Sceneria została podpięta do istniejącej już części L61, przejazd pomiędzy, możliwy po każdym torze.

PS. Góry kiedyś skończę :)

6
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Czerwca 2020, 17:00:13 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, odchwaszczona obsluga swiatel

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 07 Czerwca 2020, 02:16:51 »
W dzisiejszym uaktualnieniu ficzery dla trasopisarzy i modelarzy:

- funkcjonalnosc, dodatkowa wartosc eventu whois: 32+1 = nazwa pojazdu prowadzacego sklad, ktory wyzwolil event

- funkcjonalnosc, nowy rodzaj eventu sluzacy do zmiany tekstury wymiennej w statycznym modelu/modelach. Event definiowany jest nastepujaco:
event ... texture ... model1|model2|model3|etc skinindex skinfile inputcell endevent
gdzie:
model1|model2|etc: lista modeli ktore otrzymaja nowa teksture, rozdzielonych znakiem |
skinindex: numer tekstury wymiennej ktora zostanie zastapiona, w przedziale 1-4
skinfile: tekst definiujacy nazwe materialu ktory zostanie przypisany jako podana tekstura wymienna
inputcell: nazwa opcjonalnej komorki pamieci (lub none jesli ciag skinfile nie uzywa parametrow)
wartosci przechowywane w podanej komorce pamieci moga byc uzyte jako parametry (p1) (p2) oraz (p3) w lancuchu skinfile na normalnych zasadach

na przyklad:

event ... texture ... tablica1|tablica2 1 rozklad none endevent
spowoduje zmiane wymiennej tekstury nr 1 w statycznych obiektach tablica1 i tablica2 na teksture "rozklad"

node ... textureinput memcell 0 0 0 rozklad 2 0 none endmemcell
event ... texture ... tablica1|tablica2 1 (p1)_(p2) textureinput endevent
spowoduje zmiane textury wymiennej nr 1 w statycznych obiektach tablica1 i tablica2 na teksture "rozklad_2"

node ... whoiscell memcell 0 0 0 none 0 0 none endmemcell
event whoisvehiclename whois 0 whoiscell 33 endevent
event whoistexture texture 0 tablica3 2 make:scripts/wyswietlacz&$timetable=(p1) whoisvehiclename endevent
event whoistexturelaunch multiple 0 none whoisvehiclename whoistexture endevent
spowoduje po wyzwoleniu przez pojazd eventu whoistexturelaunch zapisanie w komorce pamieci jego nazwy i wywolanie skryptu scripts/wyswietlacz.py z parametrem $timetable=nazwapojazdu ktory to parametr powoduje przekazanie do skryptu aktualnych danych rozkladu rzeczonego pojazdu. Tekstura wygenerowana przez rzeczony skrypt zostanie przypisana jako tekstura wymienna nr 2 w statycznym obiekcie tablica3

- funkcjonalnosc, dodany opcjonalny parametr friction dla node track w postaci

friction nazwakomorkipamieci

Wartosc tarcia dla danego odcinka toru jest modyfikowana wg wzoru
tarcie = wartosc bazowa * pierwsza wartosc liczbowa z komorki pamieci + druga wartosc bazowa z komorki pamieci

na przyklad:
 wartosci 0.5 0 w komorce spowoduja zmniejszenie bazowego tarcia o polowe (wartosc bazowa * 0.5 + 0)
 wartosci 0 0.2 w komorce spowoduja zastapienie bazowego tarcia wartoscia 0.2 (wartosc bazowa * 0 + 0.2)

- funkcjonalnosc, w modelu 3d przypisanym do node dynamic umiescic mozna submodel(e) swiatel z rozszerzeniem _xon  Wariant ten zostanie dla danego swiatla pokazany zamiast modelu _on w przypadku gdy pojazd ma zalaczone przyciemnienie swiatel

- funkcjonalnosc, w modelu 3d przypisanym do node dynamic umiescic mozna submodel(e) sprzegow z rozszerzeniem _xon. Wariant ten zostanie dla danego sprzegu pokazany zamiast modelu _off w przypadku gdy pojazd spiety jest z innym pojazdem wyswietlajacym wariant modelu _on lub w przypadku nalozenia polsprzegu


8
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Czerwca 2020, 01:36:44 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, kontrola polozenia kamery zewnetrznej powinna byc bardziej jednolita

- poprawka, ai powinna szybciej zauwazac zblizanie sie ujetej w rozkladzie stacji

- w ramach koncertu zyczen, wczytywanie plikow dzwiekowych jest odnotowywane w logu

- eksperymentalnie, w przypadku pojazdow z nastawnikiem uniwersalnym okienko pomocnika wyswietla zadany procent mocy/hamowania oraz pozycje nastawnika. Jesli w pojezdzie zalaczony jest tempomat sygnalizowane jest to litera 'T' na wskazniku kierunku jazdy

9
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Czerwca 2020, 03:19:35 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przygotowane przez youBy tajemnicze korekty w oprogramowaniu hamulcow

- w ramach koncertu zyczen, opisy przelacznikow tylnych swiatel dostosowane do konwencji pekape

- dobra zmiana, algorytm aktywacji submodeli ladunku powinien zapelniac przedzialy pasazerami w sposob mniej imitujacy "Dzien Swira"

10
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- lekcje dla ai, dotychczas AI w trybie manewrowym, po wykryciu przed soba sygnal W5, sprawdzala czy miedzy prowadzonym pojazdem i W5 znajduje sie jakis rozjazd, i przy braku takiego rozjazdu zawracala (w praktyce oznaczalo to zmiane kierunku jazdy natychmiast po zjezdzie z ostatniego rozjazdu przed W5) Teraz w sytuacji takiej AI sprawdza najpierw czy na odcinku miedzy pojazdem oraz W5 znajduje sie semafor lub tarcza manewrowa dla jazdy w przeciwnym kierunku, i jesli znajdzie taki semafor, zawraca dopiero po jego minieciu.

Poniewaz jest to dosc istotna modyfikacja zachowania, potencjalnie mogla ona uszkodzic nie wiadomo ile scenariuszy opierajacych sie na dotychczasowej praktyce. Prosze o zwrocenie uwagi czy faktycznie cos (i jesli tak, to co) zostalo uszkodzone i ewentualne zgloszenia.

11
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, silnik graficzny powinien byc nieco rozsadniej reagowac na uszkodzone pliki tekstur oraz szamynistow spedzajacych wiecej czasu na dachu niz w kabinq

- poprawka, przygotowane przez youBy korekty wewnetrznej logiki sepsobusow

- dobra zmiana, deaktywacja radiostopu mozliwa jest rowniez w trybie debug

- lekcje dla ai, lekko zwiekszony dystans wyszukiwanie na drodze potencjalnych przeszkod

uwaga: oprocz zwyczajowych plikow w zalaczniku znajduje sie rowniez dodatkowa tekstura uzywana przez stary silnik graficzny do zaznaczania niekompletnych materialow)

12
W dzisiejszym uaktualnieniu wyrywamy chwasty:

- poprawka, symulator powinien uwzgledniac obecnosc przycisku sprezarki pantografow i kurka pantografow w pomieszczeniach innych niz srodkowy przedzial pojazdu wyposazonego w pantografy

- poprawka, otrzymanie komendy Emergency_brake nie powinno powodowac jedynie aktywacje radiostopu bez dodatkowych szamynstw

- poprawka, zatrzymanie na postoju technicznym powinno byc podswietlane w rozkladzie tak jak inne postoje

- lekcje dla ai, ai zostala pouczona by na postoju technicznym trzymac drzwi zamkniete

13
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, zaadoptowana z galazki Milka7 diagnostyka inicjalizacji portu LPT, oraz lekko zmodyfikowane formatowanie logowania tabelki rozkazow dla pojazdu

- eksperymentalnie, w przypadku wystapienia we wpisie trainset sasiadujacych ze soba pojazdow wyposazonych w sprzegi roznego typu, zakladany jest miedzy nimi polsprzeg

- eksperymentalnie, uszkodzenie sprzegu przy zderzeniu pojazdow powinno byc nieco trudniejsze

- lekcje dla ai, ai zostala wstepnie pouczona w kwestii obslugi nastawnika uniwersalnego w pojazdach z napedem spal-ele

- lekcje dla ai, ai zostala rowniez postraszona utrata premii pouczona w kwestii popisow przy prowadzeniu pociagow towarowych; efektem ubocznym beda dluzsze czasy przejazdu takich skladow, ze wzgledu na ograniczona dynamike rozpedzania

- w ramach koncertu zyczen, przygotowana przez youBy mozliwosc zdefiniowania w sekcji Ctrl. pliku fiz flagi ReleaseParkingBySpringBrake sygnalizujacej ze w danym pojezdzie hamulec postojowy powinien byc luzowany po aktywacji hamulca sprezynowego

- funkcjonalnosc, rowniez autorstwa youBy -- w sekcji tempomatu pliku .fiz mozliwe jest zdefiniowanie parametrow PowerUpSpeed oraz PowerDownSpeed okreslajacych predkosc regulacji mocy (wartosc domyslna dla obu parametrow to 1000)

14
No dobrze, ale w jaki sposob exe ma sie domyslec czy w danym momencie uzytkownik naciskajac sam klawisz minus ma akurat na mysli zmniejszenie o jedna pozycje czy od razu do zera? To nie jest wrozka, a klawisz Shift to nie jest jakis szczegolnie trudny do znalezienia element na klawiaturze. Jesli jest to zamiast kombinacji Shift- mozna sobie w pliku konfiguracyjnym wpisac co komu pasuje. Ale prosze nie wymagac by pojedyncza kombinacja robila dwie rozne rzeczy wymagajace telepatii.

15
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Kwietnia 2020, 16:26:18 »
o ile nie wyjdzie cos dramatycznego w testach
No i wykrakalem. W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wyszukiwanie pojazdow w skladzie powinno dzialac w obu kierunkach

edit: i na druga nozke

- poprawka, anulowano rozkaz nr 227

16
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Kwietnia 2020, 02:32:56 »
W dzisiejszym uaktualnieniu tzw przez korposzczury riliskandidejt czyli potencjalne exe do nastepnej paczki, o ile nie wyjdzie cos dramatycznego w testach

- poprawka, logika przekaznikow uwzglednia dodatkowe zrodla zasilania

- dobra zmiana, wyszukiwanie czlonu/pojazdu z pantografami nie ogranicza sie tylko do pojedynczego pojazdu/zestawu

17
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Kwietnia 2020, 00:00:36 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, pokretlo zezwolenia na otwarcie drzwi ma jak dobra zona zawsze ostatnie slowo

- poprawka, przy sprzeganiu pojazdow brana jest pod uwage definicja wlasciwych sprzegow

- lekcje dla ai, ai zostalo pouczone w kwestii obslugi nastawnika w pojazdach z napedem spal-ele

- w ramach koncertu zyczen, w sekcji Scenario panelu F12 dodany zostal przelacznik kontrolujacy automatyczna aktualizacje tekstur

- w ramach koncertu zyczen na bis, dodane komendy obslugi kurka trojdrogowego sprezarki pantografow, pantographcompressorvalveenable oraz pantographcompressorvalvedisable,

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Kwietnia 2020, 01:54:59 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- lekcje dla ai, popelnienie przewodu glownego w zmodernizowanej stonce nie powinno juz przerastac mozliwosci wirtualnego mechanika

- w ramach koncertu zyczen, przeszczepiony modul komunikacji z urzadzeniami zewnetrznymi z galazki Milka7

- w ramach koncertu zyczen na bis, stan lampki przekaznikow roznicowych podawany jest urzadzeniom zewnetrznym (bajt 5, bit 3)

- maszyna stawia na jakos, popelnienie przewodu glownego przy aktywnym wylaczniku cisnieniowym mozliwe jest tylko na pozycji neutralnej nastawnika jazdy; aktywacja wylacznika cisnieniowego w pojazdach z napedem spal-ele powoduje zejscie silnika spalinowego na obroty jalowe

- funkcjonalnosc przygotowana przez youBy, w sekcji Blending pliku .fiz mozna zdefiniowac parametr MED_MinBrakeReqED

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Kwietnia 2020, 23:16:18 »
Warto mieć niektóre kanały w subskrybcjach (filmik sprzed dwóch dni) ;)

20
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Kwietnia 2020, 19:35:38 »
Osobno, zeby sie nie zgubilo, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ai powinno lepiej pamietac czy zostawilo w skladzie otwarte drzwi

- poprawka, uruchomienie symulacji w trybie ghostview nie blokuje wizualizacji

- maszyna stawia na jakos, symulacja pojazdow z napedem spal-ele zwraca uwage na stan stycznikow liniowych

- funkcjonalnosc, w sekcji Cntrl. pliku .fiz mozna zdefiniowac wpisem GroundRelayStart metode zalaczania przekaznikow roznicowych (domyslnie automatyczna dla EZT, reczna dla pozostalych)

21
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Kwietnia 2020, 19:08:47 »
Co tu się stało...
#aleocochodzi

Pan dyzurny spoznil sie zapewne troszeczke z przelozeniem zwrotnicy...



22
Na warsztacie / Półsprzęgi
« dnia: 22 Marca 2020, 13:33:41 »
Póki co nowoczesny Schaku/Voith. https://eu07.pl/userfiles/23180/polsprzeg_schaku.7z
W planach mam jeszcze kawał żeliwa z odlewni przy zntk głęboka komuna.

- w ramach koncertu zyczen, dodana obsluga polsprzegu:
-- polsprzeg mozna zamontowac na pojezdzie jesli przebywamy na zewnatrz, a w odleglosci mniejszej niz 25 m (ale nie mniejszej niz ~1 m) znajduje sie pojazd wyposazony w sprzeg automatyczny; montaz domyslnie odbywa sie przy uzyciu kombinacji Ctrl+Insert, demontaz kombinacja Ctrl+Delete
-- domyslnie jako model polsprzegu uzywany jest plik models/tabor/polsprzeg.t3d umieszczany na wysokosci 0.95 m nad glowka szyny i wysuniety 8.5 cm poza standardowa dlugosc pojazdu. Wartosci te mozna zmienic wpisem w sekcji models pliku .mmd:
coupleradapter: model, wysuniecie, wysokosc
-- oprocz tego w pliku mmd w sekcji internaldata: mozna zdefiniowac dzwieki:
coupleradapterattach: // odtwarzany przy zakladaniu polsprzegu
coupleradapterremove: // odtwarzany przy zdejmowaniu polsprzegu
Fajnie jakby model zależał od sąsiadującego pojazdu z automatycznym a nie od pojazdu z hakiem. Wtedy model by można uzależnić od tego, czy podpinamy się do elfa czy starego kibla. W końcu przejściówka jest wożona na wyposażeniu jednostki.
Od was oczekuję wymierzenia pozycjonowania do różnorakiego taboru. Origin modelu znajduje się w osi złącza automatycznego. Model ma 450mm od płaszczyzny stycznej automatycznego do leża haka.
W pojazdach z Scharfenbergiem istotna jest wysokość sprzęgu i jego model, bo to stąd sąsiad zaczytuje co ma sobie założyć. W tych ze śrubą istotna jest tylko odległość haka od bounding boxa, a domyślna jest zgodna z normą.

23
Trasy / Odp: l053_poranek - critical error
« dnia: 10 Marca 2020, 23:05:23 »
System 32 bitowy nie zaadresuje wystarczającej ilości pamięci by odpalić ten scenariusz, jak i większość innych nowych, na domyślnych ustawieniach graficznych.

24
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, warunek memcompareex powinien wykonywac test zgodnie ze specyfikacja

- dobra zmiana, efekt aberracji chromatycznej powinien byc bardziej zjadliwy dla oczu, dzieki JAN21

- w ramach koncertu zyczen, zniesiony limit jednego submodelu dla kabinowych urzadzen cablight_sw: oraz manualbrake:

25
Cytuj
- a po co to komu, silnik szaderowy upieksza dodatkowo swoje wypociny efektem kurzej slepoty aberracji chromatycznej. Efekt mozna wylaczyc wpisem w eu07.ini gfx.postfx.chromaticaberration.enabled no/
Z powodu wielkiej fali krytyki w stronę @tmj postanowiłem ulepszyć szejder Aberracji na podstawie innych, dostępnych w internecie, żeby bardziej znośnie to wyglądało. Teraz efekt nie działa równo na cały obraz tylko im bliżej krańca obrazu tym mocniej - mniej więcej tak jak działa to w rzeczywistości.

Edit: Znowu mój syf w plikach daje się we znaki. Poprawione archiwum

26
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Lutego 2020, 03:42:21 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zalaczanie bocznika w pojazdach z napedem spal-ele powinno byc nieco mniej schizofreniczne

- poprawka, oswietlenie przedzialow powinno obejmowac geometrie przedzialow zamiast calego lowpoly

- poprawka, procedura wygaszania oswietlenia powinna lepiej rozrozniac sytuacje w ktorych nie powinna sie wtracac

- funkcjonalnosc, urzadzenie scndctrl: moze byc skonfigurowane jako type: push i dziala w takiej sytuacji jak impulsowy zalacznik

- w ramach koncertu zyczen, dodane wpisy .ini pozwalajace wylaczyc czesci kodu graficznego:
pyscreenrendererpriority: off // wylacza generowanie ekranow pythona
python.enabled no // (domyslnie yes) wylacza w ogole generowanie tekstur przy uzyciu pythona
gfx.skiprendering yes // (domyslnie no) wylacza w ogole wizualizacje symulacji, pozostawiajac jedynie ui

- a po co to komu, silnik szaderowy upieksza dodatkowo swoje wypociny efektem kurzej slepoty aberracji chromatycznej. Efekt mozna wylaczyc wpisem w eu07.ini gfx.postfx.chromaticaberration.enabled no

27
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Lutego 2020, 02:11:50 »
nic nie zmienia na lepsze.
No coz, jak mowi stare przyslowie ludowe, "wyzej dolnej czesci plecow nie podskoczysz". Sprobowalem, ale bez wystapienia tego efektu u mnie nie jestem w stanie dojsc co moze go tam powodowac, o usunieciu nie mowiac ;/ Pozostaje miec nadzieje ze kiedys pojawi sie programista z tego typu sprzetem, i zostanie bohaterem domu.

W miedzyczasie, uaktualnienie ogrodnicze odchwaszczajace:

- poprawka, tekstury generowane przez skrypty Pythona powinny miec identyczne oswietlenie na obu silnikach graficznych

- poprawka, silnik szaderowy powinien lepiej rozrozniac co jest kabina pojazdu a co nia nie jest

- poprawka, efekt przyciemnienia wnetrz przy silnym oswietleniu slonecznym udziela sie mniej aktywnie na torach slabiej oswietlonych

- zeby bylo tak jak bylo, silnik szaderowy uwzglednia przy kalkulacji oswietlenia parametry diffuse, specular itp dla definiowanych w .scn grup trojkatow oraz wplyw parametru diffuse na poziom oswietlenia bazowego

- poprawka, duch przelacznika main_sw powinien przestac nawiedzac pojazdy nie majace go na wyposazeniu

- w ramach koncertu zyczen, przycisk przelaczenia stanu wylacznika szybkiego pozwala bezuzytecznie prztykac sobie impulsowym przyciskiem zamkniecia WSa nawet gdy nie ma to sensu

- eksperymentalnie, zalaczenie urzadzen pojazdu dopiero po puszczeniu impulsowego przycisku wylacznika szybkiego wystepuje tylko w pojazdach napedzanych silnikami pradu stalego


28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Lutego 2020, 20:49:31 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wirtualny mechanik nie rwie sie juz tak do przestawiania pantografow

- poprawka, symulator lepiej rozroznia typ obsady przy zmianie kabiny

- w ramach koncertu zyczen, przelaczniki zezwolenia otwarcia drzwi i centralnego zamykania awansowaly na guzikolampki

- w ramach koncertu zyczen na bis, dodana mozliwosc recznej kontroli oswietlenia przedzialow:
-- reczna obsluga oswietlenia aktywowana jest wpisem CompartmentLightsStart=Manual w sekcji Cntrl. pliku .fiz
-- stan oswietlenia przedzialow kontrolowany jest poprzez przelaczniki:
compartmentlightson_sw: // impulsowy zalacznik oswietlenia
compartmentlightsoff_sw: // impulsowy wylacznik oswietlenia
compartmentlights_sw: // przelacznik stanu oswietlenia, zaleznie od swojej konfiguracji bistabilny lub impulsowy
-- stan oswietlenia przedzialow dostepny jest dla skryptow pythona pod kluczem lights_compartments


29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Stycznia 2020, 17:46:14 »
Trudno powiedziec; wystepowanie moze zalezec od pojazdu, na przyklad w ET40 lub EP05 nastawnik bedzie w ten sposob przeskakiwal, natomiast w Skodzie 181 juz nie, bo nie jestem pewien czy tam takie skakanie wystepuje, wiec go (jeszcze) nie implementowalem.

30
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Stycznia 2020, 17:22:24 »
A, jesli to o to chodzi to owszem, jest takie automatyczne cofanie. W symulatorze cofanie ma parosekundowe opoznienie, by dalo sie w miare wygodnie zmieniac pozycje uzywajac klawiatury.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, dalsza pacyfikacja zapedow siudemkuff muzykantow

- obecnosc walu kulakowego jest uwzgledniana rowniez przy zabawie WSem

- poprawka, opuszczanie pantografu B powinno byc rownie skuteczne jak pantografu A

- eksperymentalnie, w przypadku zdefiniowania w pliku .mat parametru opacity: jego wartosc jest wykorzystywana rowniez dla geometrii polprzezroczystej (zdefiniowanej w pliku .t3d z opacity=0) W takiej sytuacji pomijana jest geometria z wartoscia kanalu alpha wyzsza niz zdefiniowana opacity: w pliku .mat

- funkcjonalnosc, do gangu suwaczkow dolaczyla mozliwosc regulacji odleglosci mgly

- w ramach koncertu zyczen, tooltipy urzadzen kabinowych zawieraja informacje o kombinacjach klawiszy ktorymi mozna obslugiwac dane urzadzenie

Strony: [1]