Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - m61

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 09 Lipca 2025, 18:25:33 »
Cześć, pora pokazać co tam się aktualnie dzieje na warsztacie. Tematem opracowania jest nieistniejąca już linia kolejowa nr 197 Strzebiń – Woźniki Śląskie. Pierwotnie sceneria miała być poligonem wprawkowym przed poważniejszymi projektami ale była już na tyle zaawansowana, że postanowiłem ją dokończyć. Linia jest odwzorowana na stan z 1992 roku czyli na rok przed jej zamknięciem.

Historia linii
     Budowa linii rozpoczęła się w 1929 roku na podstawie ustawy Sejmu śląskiego i trwała do roku 1932. Wybudowano niespełna 14-kilometrowy odcinek od stacji Strzebiń do stacji Woźniki Śląskie. Linię ukończono budować w lipcu 1932 roku, a budowa pochłonęła ok. 5,5 mln ówczesnych polskich złotych. Na linii wybudowano trzy stacje: Strzebiń (miejsce odgałęzienia linii od obecnej linii 131), Psary Śląskie i Woźniki Śląskie, oraz jeden przystanek w Lubszy. Uroczyste otwarcie linii nastąpiło 2 sierpnia 1932 roku (wg niektórych źródeł 1 sierpnia). Na każdej ze stacji pociąg był witany przez oficjeli, mieszkańców a także uświetniany występami dzieci czy chóru. Linia miała być docelowo rozbudowana i połączyć Woźniki z Zawierciem. Niestety plany pokrzyżował wybuch wojny w 1939 roku. Planów dalszej rozbudowy linii nigdy nie zrealizowano. Głównym założeniem budowy tej linii kolejowej była chęć pobudzenia gospodarczego tych rejonów. Planowane było uruchomienie wydobycia złóż rud żelaza, cynku, ołowiu, węgla, wapnia oraz pozyskania drewna z okolicznych lasów.
     Na linii kolejowej kursowały pociągi osobowe z/do Tarnowskich Gór, Kalet a także rozpoczynające i kończące bieg w Strzebiniu przy przydworcowym peronie nazywanym „woźnickim”. Pociągi te nazywano potocznie „sierotami”. Obsługę trakcyjną zapewniały parowozy serii Od2, Ok1, Ok2, Ok22, Tr5, Ty2, Ty42, Ty45 oraz lokomotywy spalinowe SM30, SM41, SM42 i SP42. W czasach świetności, na linii kursowało 9 par pociągów osobowych składających się z 5 boczniaków i brankardu. Kursowały też składy towarowo-osobowe a także towarowe. Na linii, w 1987 roku, odbyło się pożegnanie trakcji parowej w lokomotywowni Tarnowskie Góry. Parowóz Ty45-217 przemierzył wówczas ostatni raz odcinek z Tarnowskich Gór do Woźnik Śląskich. W ostatnim okresie funkcjonowania linii, pociągi składające się z wagonów osobowych 101A (ryflaków) obsługiwały tarnogórskie SP42-127 i SP42-150. Prędkości na linii nie były imponujące co wynika z historycznych rozkładów jazdy. Średnie prędkości na linii na przestrzeni lat wyglądały następująco: w 1933 roku: 60 km/h, w 1935 roku: 35 km/h, w 1965 roku: 45 km/h, w 1980 roku: 45 km/h, w 1992 roku: 20 km/h.
     W końcowym okresie funkcjonowania linii, na stacjach Psary Śląskie i Woźniki Śląskie nie było sygnalizacji przytorowej. Na linii nie istniała blokada liniowa a ruch odbywał się bez zapowiadania pociągów. Na całej linii mógł znajdować się tylko jeden pociąg. Ruch był prowadzony na zasadzie wyjazdu ze Strzebinia i powrotu do Strzebinia. Przed wyjazdem pociągu ze stacji Strzebiń, kierownik wyprawianego pociągu pobierał od dyżurnego ruchu klucze od zwrotnic, które zwracał po powrocie. W wyjątkowych przypadkach, gdy zachodziła konieczność wyprawienia innego pojazdu po wyjeździe pociągu na linię, można było to zrobić dopiero po telefonicznym zgłoszeniu dyżurnemu ruchu stacji Strzebiń wjazdu pociągu z sygnałami końcowymi na stację Woźniki Śląskie. Pośród wielu przejazdów kat. D na linii, znajdował się jeden przejazd kat. A, który był zlokalizowany na szlaku Strzebiń – Psary Śląskie w km 5,531. Obsługa przejazdu została zawieszona jeszcze przed zamknięciem linii, dlatego w obrębie przejazdu obowiązywało ograniczenie prędkości do 15 km/h czołem pociągu.
     Początek lat 90 ubiegłego wieku to czas zamykania wielu linii kolejowych w Polsce. Nie inaczej było w przypadku linii 197. Ruch na linii zawieszono z końcem 1993 roku. Ostatnim dniem kursowania pociągów był 31 grudnia 1993 roku (niektóre źródła podają 25 września 1993 roku a następnie KKA). Od 1 stycznia 1994 roku na linię nie wyjechały już pociągi osobowe. Stacje Psary Śląskie i Woźniki Śląskie zamknięto 24 stycznia 1994 roku. Po tym czasie odbywały się okresowe inspekcje linii jak np. w 1997 roku. Linia została rozebrana w 2006 roku. Do dzisiaj można w terenie znaleźć pozostałości po tej linii – zabudowania stacyjne i perony, betonowe podkłady porzucone w rowach a w niektórych miejscach wciąż w miejscu przebiegu toru, płyty przejazdowe, słupki hektometrowe, przekładki szynowe itd.

Opis na podstawie:
1)   http://old.timer.pl/kolej/index.html
2)   https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=459&okno=przebieg
3)   https://forum.modelarstwo.info/threads/linia-kolejowa-nr-197-strzebi%C5%84-wo%C5%BAniki-%C5%9Al%C4%85skie.51940/

Sceneria

Odwzorowaniem w ramach projektu są objęte następujące linie:
- linia 131 od km 52,600 do km 55,900 (w zakresie stacji Strzebiń)
- linia 197 od km 0,000 do km 13,572 (cała linia)

Poglądową mapkę scenerii można zobaczyć tu: klik (mapa).

Torowisko, sieć trakcyjna oraz sygnalizacja zostały odwzorowane za pomocą Rainsted na podstawie archiwalnych ortofotomap oraz planów schematycznych posterunków. Teren został przygotowany na podstawie danych NMT-1. Profile pionowe linii 131 i 197 zostały opracowane i skorygowane na podstawie danych z wygenerowanego terenu (klik: profil linii 131, klik: profil linii 197). Urządzenia srk na stacji Strzebiń zostały odwzorowane na podstawie historycznych zdjęć urządzeń zewnętrznych oraz planu świetlnego i aparatu blokowego w nastawni dysponującej „Stb”. Wszystkie perony są modelami dedykowanymi. Modele peronów uwzględniają profil pionowy linii a także jego załomy. Sceneria posiada 15 odwzorowanych (i odrutowanych) linii energetycznych ze słupami w rzeczywistej ich lokalizacji.

Na potrzeby projektu powstało 19 modeli dedykowanych (nie uwzględniając peronów), które postaram się pokrótce przedstawić w kolejnych postach.

W pierwszej kolejności została skompletowana stacja Strzebiń. Jest to stacja na linii 131, od której odgałęziała się linia 197. Stacja posiadała 5 torów głównych (z czego 4 przyperonowe), jeden boczny i jeden wyciągowy. Przy torze bocznym zlokalizowany był magazyn z rampą. Na stacji istniały 3 perony z czego jeden (przy dworcu) był dedykowany do obsługi pociągów do/z Woźnik Śląskich (tzw. peron „woźnicki”). Na stacji funkcjonowały dwie nastawnie: dysponująca „Stb” zlokalizowana w przybudówce budynku dworca oraz wykonawcza „Stb1” zlokalizowana na głowicy od strony Boronowa/Woźnik. Obie nastawnie były wyposażone w mechaniczne urządzenia srk z sygnalizacją świetlną.

I jeszcze garść screenów ze stacji Strzebiń i okolic:
STB1 – widok na perony w kierunku Kalet, po lewej stronie peron „woźnicki” i dworzec z nastawnią dysponującą „Stb”, po prawej stronie tory linii 131
STB2 – widok na perony i dworzec od strony kładki w kierunku Boronowa
STB3 – widok ogólny na wieś, po prawej kościół Świętego Krzyża w Strzebiniu, nieco dalej szkoła podstawowa a wprawne oko wypatrzy nawet dworzec i linię kolejową
STB4 – widok na północną głowicę stacji w stronę Boronowa i Woźnik, do Boronowa (linia 131) prosto, tor do Woźnik odgałęzia się w prawo, w oddali nastawnia wykonawcza „Stb1”
STB5 – widok w kierunku południowym na odgałęzienie linii do Woźnik (na lewo)
STB6 – widok na linię do Woźnik tuż za stacją Strzebiń, w prawym dolnym rogu semafor wjazdowy do Strzebinia a w oddali po prawej góra Grójec (365 m n.p.m.), która obecnie jest rezerwatem przyrody

2
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 14 Kwietnia 2025, 20:58:06 »
W sumie to mozna to exe wrzucic dla szerszej publicznosci cobyście mogli się zapoznać z tym co oferuje.
Wymagania: conajmniej Windows 10 i karta graficzna obsługująca DirectX 12.
(powiekszam bo juz dostaje spam priv ze nie dziala)
W zipie macie moją konfigurację (mam nadzieje ze o niczym nie zapomnialem). Poniżej garść screenów




https://eu07.pl/userfiles/24886/exe_d3d12.zip.zip

przepisania backendu podjął się @MichauSto (manul). Zrodla macie we wpisie wyzej, ta wersja exe ma tylko lekko zmieniony wybor renderera zeby dalo sie uruchamiac scenerie ze startera (renderer full odpala od razu renderer na nvrhi a nie opengl3.3)

Następnym krokiem aby moc to wrzucic do glownej paczki jest pozbycie się błędów, naprawienie deszczu/sniegu i czasem randomowych crashy.

3
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 01 Grudnia 2024, 22:33:48 »
Trzeba znowu odkurzyć wątek :) W ostatnim czasie wykonałem korektę niwelet na linii 55, w Siedlcach i na okolicznych bocznicach. Jak widać na załączonych screenach, tory były nieco zagłębione w teren. Zebrałem więc punkty z terenu w symulatorze i dokonałem korekty profili pionowych.
W zakresie niwelety linii 55:
- maksymalna korekta wysokości załomu w górę wynosiła 0,778 m,
- minimalna korekta wysokości załomu w górę wynosiła 0,012 m,
- maksymalna korekta wysokości załomu w dół wynosiła -0,112 m,
- minimalna korekta wysokości załomu w dół wynosiła -0,033 m.
Dodatkowo, oprócz niwelety linii 55, zostały skorygowane niwelety linii 2 oraz 31 (tor 1C, 2C). Oprócz tego korekty objęły 13 niwelet bocznic o łącznej długości 12,7 km.

Niżej załączam screeny z efektów prac:
55_korekta – profil linii 55 istniejący i skorygowany
2_korekta – profil linii 2 istniejący i skorygowany
1_przed, 1_po – łącznica 520, widok od strony Ujrzanowa, przed i po korekcie profilu
2_przed, 2_po – wjazd do Siedlec od strony Sokołowa przed i po korekcie profilu
3_przed, 3_po – stacja Podnieśno, widok w kierunku Sokołowa, przed i po korekcie profilu

4
Na warsztacie / Odp: Testy chwilowe: Lubliniec – Kluczbork
« dnia: 14 Maja 2023, 12:10:44 »
Ciąg dalszy testów chwilowych, tym razem już na paczce 23.04. Celem testów jest utworzenie paczki zbiorczej ze stanem na maj 2023. Paczka linia61-f230504.7z jest sumą wcześniejszych paczek, natomiast linia61-230514.7z zawiera aktualizację składów do stanu z paczki 23.04. Testowane jeszcze nie były. Należy je wypakować w tej kolejności, a wcześniej zrobić sobie kopię katalogu scenery. Na szybko mogę powiedzieć, że wymienione zostały składy pociągu sieciowego, ubył jeden wagon w pociągu prawdopodobnie wstawionym na blokadzie liniowej (co może mieć wpływ na wykrycie jej zwolnienia), a pociągowi jadącemu na północ przez Herby Nowe usunięto węgiel.

W najbliższych dniach mam zamiar uruchamiać kolejno misje i sprawdzać, czy składy dotarły do miejsc docelowych. Niepożądane są również takie akcje jak wpuszczanie pociągów na tory zajęte, długotrwałe postoje pociągów na szlaku. Poza udrażnianiem przejezdności nie planuję wprowadzania innych zmian. Ewentualnie rozważę przestawienie składów dekoracyjnych, przypisanie rozkładów dla towarowych. Można też składać wnioski racjonalizatorskie w zakresie reorganizacji ruchu. :) Większość misji ma rozkłady z 2011 roku, więc należy zwracać uwagę na wykresy ruchu z tegoż roku.

Paczka zbiorcza nie będzie obejmowała Linii 139, ponieważ tam nie ma podziału na komórki. Wydzielone są tylko Katowice, a południowa część nie została dostosowana do tego podziału. W trakcie testów paczki mogą zostać wymienione na nowsze bez uprzedzenia, mogą też pojawiać się kolejne paczki z późniejszymi datami.

5
Forum / Sytuacja związana z Szogun Studio
« dnia: 20 Lutego 2023, 03:53:49 »
Szanowni Państwo,
ponieważ sprawy zabrnęły daleko, postanowiłem się odnieść do sytuacji i pomówień oraz nieprawdziwych informacji zamieszczonych przez użytkownika Szogun, prowadzącego profil Facebook "Szogun Studio". Zrobiłem to już częściowo na chacie, jednak nie każdy z niego korzysta, więc postanowiłem to troszkę usystematyzować tutaj.

Byliśmy bardzo długo oczerniani, prowokowani przez pewne grono osób, które postanowiły winę za swoje niepowodzenia w projekcie MaSzyna zrzucić na powstanie gry Sim Rail. Zarzucano nam nawet, że na pewno mamy specjalną komórkę, która ma na celu destabilizację projektu. Nic takiego nie miało miejsca, zajmowaliśmy się swoją pracą, nie wchodząc nikomu w drogę, w ostatnich latach zaglądałem tutaj bardzo rzadko, głównie z uwagi na brak czasu, ale ciągle trzymałem kciuki za dalszy rozwój MaSzyny - nigdy nie postrzegając jej jako konkurencji. Z powodzeniem projekty te mogły się rozwijać równolegle, tak jak przez lata robił to Trainz, Train Simulator, TSW etc.

Życzono nam oczywiście jak najgorzej, a w momencie, kiedy produkcja się udała, poziom frustracji wzrósł do niespotykanej skali. Mimo tego, że ilość prowokacji w ostatnim czasie rosła lawinowo, staraliśmy się je ignorować, licząc, że czas zrobi swoje i sytuacja sama się uspokoi. Niestety, pewne grono osób nie dało za wygraną i bardzo chciało zostać przez nas zauważone.

W momencie kiedy ktoś obraża Twoich pracowników, będących również często dawnymi forumowymi kolegami, kradnie z Facebooka Twoje prywatne zdjęcia i podpisuje jako pedofil, namawia publikę, w której są dzieciaki do spalenia biura, to niestety nie można przejść obok tego obojętnie. Są pewne granice, których nie należy przekraczać. Niezależnie, czy była to grupa Discord na 20, 30, czy 100 osób.
Przykład niech będzie ekstremalny - terroryści planujący zamach w zamkniętej grupie również mają zostać bezkarni? Bo przecież, żeby do nich dołączyć, trzeba mieć zaproszenie.

Osoby za to odpowiedzialne liczyły, że są anonimowe - bardzo szybko okazało się, że nie są. Dostali szansę polubownego załatwienia sprawy poprzez zwykłe "przepraszam" - dwie osoby skorzystały, pozostałe niestety nie. Zamiast tego postanowili nadal brnąć w swoją działalność polegającą na pomówieniach, znieważaniu i podżeganiu do przestępstw. Ponadto starają się "odwrócić kota ogonem", publikując kolejne oszczerstwa w sieci pod naszym adresem, jakoby to oni byli ofiarami tej sytuacji, bo śmieliśmy się zacząć bronić. Niestety liczą pewnie, że powtarzane często kłamstwo, w końcu stanie się prawdą.
Mimo, że z naszej strony staraliśmy się unikać wszelakich konfliktów jak ognia - bo nie są one nikomu potrzebne, a dodatkowo jesteśmy bardzo zapracowani, to tą sprawę musimy doprowadzić do końca. Ostatnia kwestia, którą chcę poruszyć, to rzekome zbanowanie przez Miłosza (@milek7) tych użytkowników na nasze zlecenie - tak się składa, że Miłosz jest jedną z najrozsądniejszych osób, jakie miałem okazję spotkać w swoim życiu zawodowym i prywatnym. Do wszystkich spraw podchodzi ze spokojem i obiektywizmem, a rekomendacja do banicji pochodziła po analizie całej sprawy również od innego, wieloletniego administratora i oparta była tylko i wyłącznie o regulamin forum & osób reprezentujących projekt, zaś spowodowana niczym innym niż udokumentowymi poczynaniami zbanowanych osób. I proszę nie doszukiwać się w całej tej sytuacji drugiego dna, bo takiego nie ma. Osoby z rangą "deweloper" powinny reprezentować symulator, a nie przynosić mu wstyd.

Dodam jeszcze, że przez ostatnie lata te osoby jak najbardziej miały szansę wykazania się tutaj, zamiast tego wolały zajmować się kłótniami z administracją, innymi użytkownikami, tworzeniem sztucznych afer, żeby finalnie zrzucić swoje niepowodzenia na to, że to Sim Rail jest winny tego, że rozwój MaSzyny stanął w miejscu. Brałem udział w projekcie mniej lub bardziej aktywnie od 2006 roku i niestety patrząc jako obiektywny obserwator, to te problemy z rozwojem zaczęły się już dużo wcześniej, a były tylko podsycane podobną działalnością - wystarczy spojrzeć ile osób odeszło z projektu, albo wręcz zostało wyrzuconych na przestrzeni ostatnich lat. To powinno zmuszać do pewnej refleksji.

Zarzut o tym, że nie pasuje nam krytyka gry jest absurdalny, każda krytyka jest potrzebna, a szczególnie ta konstruktywna, z którą można zrobić coś dobrego. Żadna produkcja nie jest idealna, szczególnie w wieku dziecięcym, każda ma swoje wady i zalety. Jako twórcy doskonale to rozumiemy i staramy się na nią obiektywnie reagować, naprawiać błędy w formie regularnych patch'y.

Na koniec, nie chcę tutaj Wam pokazywać, co wypisywały te osoby w internecie, bo nawet nie przystoi, ale jako przykład dołączam komentarz, w którym administrator Szogun Studio do wszystkiego się przyznaje. Oczywiście po chwili został on usunięty, prawdopodobnie kiedy dotarło do autora co właśnie zrobił, podobnie jak wszystkie inne nieprzychylne komentarze demaskujące kłamstwa, które pojawiły się w poście. Najgorsze, że czyta to młodzież, która często nie potrafi racjonalnie spojrzeć na sytuację, co nakręca tylko kolejną falę hejtu.
Liczę jednak, że każdy kto ma trochę oleju w głowie, wyciągnie odpowiednie wnioski.

6
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 12 Sierpnia 2021, 00:14:34 »
To by było na tyle z importowania terenu na najbliższe parę miesięcy.. Bukowa i Małogoszcz już w Maszynie. Pozostało obrobić i brać się za resztę rzeczy.

7
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 08 Sierpnia 2021, 19:59:46 »
Temat terenu w Ludyni mam zamknięty. Teraz tylko ogarnąć Bukową i Małogoszcz i czas na przerwę w robieniu terenu i przygotowywanie odcinka Stradom - Małogoszcz do wydania. Przy dobrych wiatrach publiczne testy w tym roku są bardzo możliwe. Odcinek Małogoszcz - Herbskie - Kielce - Sitkówka/Zagańsk wraz z Częstochową Osobową powinien być w teście do końca 2022 roku. Co potem? Dopracowywanie każdej stacji na linii po kolei na wysoki połysk. A potem? Wariant Retro (lata 90/00) i 2021.

8
Nowa Kaliska do testów, przystosowana do paczki 21.04. Kilka istotnych zmian:

-Nowy mechanizm prędkości (W9, W14, W27) - usunięcie "krzywych hamowań" w torach, usunięcie wpisów velocity (jedynie zostały wpisy poniżej 10km/h), a wskaźniki działają teraz tak, że są "rzutowane" z torów.

-SHP zostało wymienione na paczkowe, przy okazji przypisania torów zrobiłem od nowa.

-Sieć trakcyjna: elektryfikacja pętli, oraz poprawki drutu na szlaku Łódź Kaliska - Łask (jedyny spadek napięcia może być w Kolumnie).

-Drzewka: roślinność została wyseparowana do odrębnego pliku, a następnie usunięte duplikaty i nachodzące na siebie drzewka.

-Różne poprawki rozkładów (w tym poprawka rozkładu dla Włókniarza, żeby jaśnie pan mechanik nie wjeżdżał na kozioł betonowy)

-Semafory: urealnienie tabliczek, podmiana niektórych na paczkowe, w niektórych miejscach przypisanie tarcz ostrzegawczych (np. w Męckiej Woli) czy powtarzaczy (np. Czekanów).

-Urozmaicenie składów: Składy są teraz zgodne w większości ze składami w 2005-8; nowości takie jak wagony Bhp z logiem PKP, wagony 11xA/14xA w barwach PKPPR, urozmaicenie byków (i podmiana na et22_v3).

-SBL ŁKT - Łódź Chojny: teraz SBL jest oparta na odcinkach izolowanych, a w przeciwnym kierunku jest wygaszona (tak jak w realu).

Były też inne zmiany, np. dodanie transkrypcji dla niektórych dźwięków, poprawki niektórych modeli bo miały skopane ścieżki do tesktur, poprawki tekstur, usunięcie degeneratów z terenu, gdzie nie gdzie więcej otoczonka itp. Cały changelog dla ciekawskich daję tu: https://wiki.eu07.pl/websvn/log.php?repname=kaliska&path=%2F&isdir=1&sr=358&er=150&max=208&search=&all=1

Link do paczki: (eksperymentalnie e3d/ogg/dds): https://eu07.pl/userfiles/27025/kaliska%20v2.0.7z

Do przetestowania w szczególności: prędkość na pomocniku, SHP, sieć trakcyjna na odcinku Łódź Kaliska - Łask, SBL ŁKT - Łódź Chojny

Znane błędy: Tabliczki na semaforach zaporowych w NS nadal różowe (chyba kwestia ścieżki do tekstury która nie wskazuje na katalog tabl/), tarcza zaporowa w Sieradzu (ztcp kwestia modelu), AI nie umie poprawnie prowadzić ciężkie pociągi w niektórych miejscach (wina exe).

W paczce jest plik kaliska-test.scn; służy on do testowania sieci pod kątem łamań patyków. Najlepiej pojeździć na minimapie na exe Milka, i dać mi plik errors.txt, bym wiedział gdzie łamie patyk.

9
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 03 Kwietnia 2021, 19:29:54 »
Dekoracje w Częstochowie stan prac na 03.04.
Dodano drzewka w miejscach, gdzie tory są wypoziomowane. Przybyły 364 drzewka wstawiane wg zdjęć satelitarnych.

10
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 12 Marca 2021, 19:16:25 »
- Byk w okolicach Julianki o różnych porach roku.
- W oczekiwaniu na pociąg na stacji Turów.


11
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 10 Marca 2021, 00:04:10 »
Po zmianie sposobu tworzenia terenu udało się wymotać dość spory kawałek w dość krótkim czasie, żeby dociągnąć do Podlesia na gotowo trzeba jeszcze wszyć podtorze w teren właściwy. A taki widok mamy z przystanku w Staropolu Częstochowskim patrząc w stronę Julianki :) Widoczne zabudowania to wieś Zalesice.

12
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 05 Marca 2021, 22:27:19 »
Tym razem stan prac nad dekoracjami na 5 marca.
Przybyło prawie 2 tys. kolejnych dekoracji.

13
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 03 Marca 2021, 23:34:59 »
Modele do których miałem zdjęcia(autorstwa @AIR) i są skończone:
Jako obiekty dedykowane do l61.

14
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 28 Lutego 2021, 14:29:25 »
Tak żeby może zachęcić innych do współpracy to i ja pokażę coś od siebie.

Dla tych którzy coś umieją i się wahają napiszę... oczywiście można pudrować przejechane setki razy fikcyjne starocie jak Quark, czy Krzyżowa, ale można też pomóc w tym projekcie gdzie kolega JAN21 naprawdę realistycznie odwzorował prawdziwy szlak (również profil pionowy).

15
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 28 Lipca 2020, 21:42:13 »
Zewnętrzne dwa L61 potem 703, 701 i ostatni Huciany.
Edit: /29.07.2020/ Jeszcze tylko jeden...
Edit: /07.08.2020/ Mosty już są wszystkie, jeszcze tylko odbojnice trzeba jakoś dodać, przybyło dużo drutu (61 w stronę Lusławic i Stradomia) oraz semaforów (Cz. Mirów, Cz. Towarowa)

Strony: [1]