Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Daimler1916

Strony: [1]
1
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 14:04:37 »
Witajcie.
Niestety ale dno kompletne. To nie jest symulator tylko gra.
Brałem udział w play testach i żadna z moich uwag (i nie tylko moich) nie zastała wzięta pod uwagę. Żeby było śmieszniej, straciłem możliwość wypowiadania się na forum  SimRaila bez jakiejkolwiek podanej przyczyny.
Tak mi podziękowano za testy.
Grafika na wysokim poziomie ale dźwięki i fizyka leżą na dnie. 
Dwa lata oczekiwań i zrobiono gówno. Gdyby nie grafika, to porównałbym to do Maszyny sprzed 10-ciu lat - na korzyść oczywiście Maszyny.
W trybie pojedynczego maszynisty zero życia na szlaku. W trybie multi się nie wypowiem, gdyż wejście na serwer w moim przypadku graniczy z cudem. Zero wsparcia od strony dewelopera aby ten problem rozwiązać.  Lepiej zablokować konto na forum niż się wypowiedzieć.

Reasumując - wydałem ponad 130zł za grafikę i nic poza tym.  Play testy działały lepiej... Do tego dopiero po zakupie poinformowano o wczesnym dostępie. Po chłopsku wcisnęli niedopracowane demo za kasę i chcą zgłaszania błędów. Szkoda, że zgłaszane błędy mieli w dupie w fazie testów.
Moim zdaniem porażka.   

Zupełnie się nie zgadzam nigdzie w żadnym symulatorze nie ma takiego poziomu fizyki jak w SimRail, miałem okazje jeździć EU07 w rzeczywistości jak i na Dragonie w symulatorze maszynistów i SimRail jako jedyny jest naprawdę blisko rzeczywistości. Chociażby hamowanie w MaSzynie jest jakieś dziwne, w realu i w SimRail hamuje na słuch i wzrok, w MaSzynie musze patrzeć na manometry i Haslera a i tak nie potrafię poprawnie wyhamować na stacji (często pomijam W4 czy S1) mimo ponad 10 letniego doświadczenia w MaSzynie a w SimRail po 3 godzinach wyczułem skład. MaSzyna moim zdaniem daje mi zły feedback (odczucia z jazdy, tego co się dzieje z lokomotywą). Co do ich forum też mam wrażenie pewnej blokady nałożonej na mnie bez żadnej informacji, szczególnie po tym jak zacząłem zgłaszać więcej błędów. Ale i tak jestem zadowolony od dawna czekałem na coś takiego. Co do małej ilości życia, mi to nie przeszkadza nie po to kupuje symulator żeby tam było jakieś życie tylko po to żeby poczuć jazdę pociągiem (dźwięki i fizyka). Jakbym chciał poczuć życie to pójdę na dworzec i popatrzę na pociągi, posłucham narzekania na pogodę i PKP ale za to nie będę płacił. Dobrze że jest spokojnie, lubię spokój. A i na koniec mnie grafika nie do końca się podoba, migające drzewa, potężne słońce na Centralnym uniemożlwiające widzenie czegokolwiek, częsta konieczność jazdy na najniższych ustawieniach graficznych a i tak spada do 7 FPS mimo nowej grafiki GTX 1660.

2
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 10:37:59 »
Brałem udział w play testach i żadna z moich uwag (i nie tylko moich) nie zastała wzięta pod uwagę. Żeby było śmieszniej, straciłem możliwość wypowiadania się na forum  SimRaila bez jakiejkolwiek podanej przyczyny.
Tak mi podziękowano za testy.
A czego się spodziewałeś, jak w moderacji siedzi część osób co w TD2 - metody uciszania takie same :D

Co do samego symulatora, miałem okazję pograć w Playtest i mam mieszane uczucia. Wiem, że kilka osób stąd jest zaangażowanych w projekcie, część osób, które znam osobiście również i wypowiadanie się negatywnie nie jest dla mnie komfortowe. Więc może najpierw zacznę od plusów:
- pomysł na samą rozgrywkę, tak jak wyglądało to w Playtestach, że wchodzimy na pociągi, które jeżdżą już po mapie i przejmujemy od AI - petarda, zawsze mamy generowany ruch, nie ma graczy a chcesz po dyżurować np. nocą? Elegancko, pociągi jeżdżą jak w ISDR,
- graficznie również na plus, przytemperowałbym niektóre kolory, bo większość rzeczy jest za jaskrawa, zbyt czysta, świeci się okropnie, ewidentnie ktoś to przejaskrawił wszystko, a suwaczki w ustawieniach niewiele pomagają. Natomiast modele pojazdów - fajnie to wygląda, widać, że się przyłożono,
- dyżurowanie bez osobnych programów, komunikacja również wewnątrz gry - super,
- dużo osób narzeka na optymalizację nawet na lepszych sprzętach, u mnie stabilnie, wszystko na full na RTX2060, Ryzen 3700x, żadnych przycięć. Może kwestia tego, że dużo osób ma już po prostu syf na tych swoich maszynach?

I chyba to by było na tyle z plusów, lecimy minusy:
- nie grywalny pulpit kostkowy na czas Playtestu, pełno dziwnych błędów na SCSie,
- brak urozmaicenia, manewrów, rozłączania składów, ładunków dla wagonów itp. przepuszczamy pociągi z lewej na prawą i odwrotnie. Szał, jak puścimy pociąg przez tor dodatkowy,
- pełno bugów graficznych, przenikających roślinności i lewitujących, przewodów NN/WN przechodzących pod siecią trakcyjną, spadające samochodów z wiaduktów, wjeżdżające na przejazd pomimo zamkniętych zapór, pełno dziur w obiektach - brak kolizji i wpada się pod ziemię,
- niepoprawna praca SSP,
- zbugowane AI na dyżurkach, nie radziło sobie z większą ilością pociągów,
- za długie scenariusze w EA, w realu jak mam służbę, gdzie jadę ciurkiem ponad 3h woła o pomstę do nieba, a gdzie siedzenie tyle przed ekranem... przydałoby się coś krótszego,
- podczas Playtestu wyłapano multum błędów na takim krótkim odcinku trasy, nawet nie chce wiedzieć, ile jest na całym aż do Warszawy...
- miasta, wsie, lasy i pola, widać że to wszystko generowanie, od tak żeby było, zero zróżnicowania, kilka charakterystycznych obiektów, reszta kopiuj/wklej, kompletnie nie czuć klimatu Polski. Screeny i filmy na Fb/YT robione w najlepszych miejscach. Innych takich miejsc na pewno nie spotkacie nigdzie indziej,
- generalnie zero jakieś rozrywki i zabawy, mamy symulatory gdzie można porządnie pojeździć/po dyżurować, tutaj chociażby na Playtest nie wiem jaki był cel. Ot tak zasiadasz za kołem i lecisz bez konkretnego celu. Lepiej się bawiłem pierwszy raz w TD2 gdy były tylko stacje Buk, Cis, Grab, Ligota, z trzema budynkami na krzyż, lokomotywa EU07 i kwadratowy Impuls, niż w SimRailu, serio.
- projekt, który chce mieć status symulatora i równolegle tworzony jest symulator również szkoleniowy, a tutaj pełno merytorycznych błędów, wręcz nakazów łamania obowiązujących przepisów kolejowych, od wymuszania jazdy na złym oświetleniu czołowym, po złe wskazówki do jazdy na zastępczy, czy na semaforach z podwyższeniem prędkości, razi to po oczach fest.
- wrzucenie do jazdy Elfa 1 to też pomyłka, ta maszyna to strup do jazdy, szczególnie z tym zadajnikiem jazdy i hamowania. Prościej kiblem się jeździ niż tym cudem, a jeszcze lepiej byłoby jakiegoś Impulsika wrzucić.

Ogólnie to co pokazano na Playtest, można było zrozumieć, było widać, że zgłaszane błędy w mniejszym/większym stopniu były eliminowane, mimo wszystko się zawiodłem. Taki długi czas był hype, nakręcanie obserwatorów, a wyszło trochę (tak jak ktoś pisał na Steam) jak z Cyberpunkiem. Chwalenie się zdjęciami, jaki ma się ogrom ludzi i studio, a lepsze efekty osiąga kilku zapaleńców grzebiących w czymś w wolnej chwili.

Branie teraz 150zł za EA to gruba przesada, po prostu odblokowano dalszą część trasy, po której można było się spodziewać, że będzie zbugowana jak jej wcześniejsza część w Playtest. A wyszło w sumie jeszcze gorzej, bo błędy wróciły, a na szlakach pusto, nic nie jeździ, z nikim się nie miniecie.
Jakaś drobna opłata pokroju 20zł Supportera tak jak w TD2 miała by sens - udostępnić jeszcze edytor i gracze sami zbudowali by na tej bazie fajny projekt. trasy, stacje, posterunki.
Środowisko kolejowe jest jakie jest, pełno dzieci, którym pokażesz Pendolino i wyrzucą każdy (nie przez siebie zarobiony) pieniądz, mimo wszystko apeluję, szanujmy swoje oszczędności i czas. Gdyby społeczność tworzącą MaSzynę wesprzeć taką kwotą, mielibyśmy tutaj bezkonkurencyjny produkt.

3
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 14 Września 2019, 18:11:23 »
W ramach krótkiej odskoczni od wagonów zrobiłem małą sceneryjkę do prezentacji taboru. Jest ona modyfikacją scenerii "750mm.scn" autorstwa @MaciejM, polegającą na zrobieniu otoczenia, którego właściwie nie było. W załączniku scn, wypakować do głównego z MaSzyną.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 30 Stycznia 2019, 18:52:33 »
Jakieś forumowe porady na temat pracy warsztatowej czy jazdy zawsze mile widziane :D
Jeśli trafisz na warsztat to zasada jest tylko jedna: niezależnie kto będzie cię nadzorował i jaką miał wiedzę i chęci aby cie uczyć (ludzie w serwisach patrzą krzywym okiem na maszynistów - uczniów) to wszystko zależy od ciebie! Nie wiesz czegoś: pytaj! Jeśli potraktujesz pobyt na warsztacie jako zło konieczne, bo interesuje cię kasa i nastawnik, to już na początku odradzam takie podejście, bo się szybko zemści.

Zatem: pytaj, ucz się, pokaż się z dobrej strony i interesuj się.

Bywa też tak szczególnie na pouczeniach: choćby wykładowca (zwykle MI - maszynista instruktor) był "mistrzem świata" w wykładach to ten, który ma słuchać jak nie będzie chciał to nie nauczy się niczego...

Strony: [1]