Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kolejowy Maks

Strony: [1]
1
Czarne pole, choć znam na ezt także żółte powinno służyć tak jak napisał @EU07-483 naklejeniu informacji o usterkach. Do tego służyć powinny odpowiednie przyklejane druki, gdzie wpisuje się kody usterek. Na wagonach towarowych zamiast takich pól są/były kratki, gdzie wkładano kartkę z informacją o relacji wagonu lub z usterkami w kodach. BTW, nie wiedziałem jeszcze na ezt, aby ktoś te czarne/żółte pola wykorzystywał, a to dlatego, że bardzo wiele osób z personelu nie wiem po co one są. Mało tego, w niektórych ZNTK także nie wiedzą po co to nanoszą na pudło i dlaczego ma być to czarny kolor tła...

2
Bieżące kolejowe / Odp: Ubiór maszynistów
« dnia: 07 Maja 2018, 13:05:24 »
Widziałem takiego mistrza, który prowadził EP07P z Wrocławia Głównego do Poznania Głównego. Panią rzeczniczkę PR aż zatkało, chociaż chyba niekoniecznie z wrażenia. Później niby się okazało, że mundur zły, chociaż trudno mi to ocenić - nie znam się. W każdym razie całkiem w porządku facet, niestety nie było czasu zrobić z nim wywiadu. "Naszego" mechanika też serdecznie pozdrawiam, chociaż był "tylko" w koszuli. Swoją drogą to współczuje paniom z IC tych nowych nakryć głowy.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Ubiór maszynistów
« dnia: 06 Maja 2018, 09:25:55 »
Jeszcze zdarzają się wyjątki od reguły. ;) Bo niestety brak munduru i poszanowania do tej służby jest już regułą, ale to już Marcel dobrze wytłumaczył dlaczego tak jest.
O ile na Depo, czy tzw. Rezerwę (czyli na "spalinkę") nie ma mowy, żebym mundur założył, z prostej przyczyny, byłby to wtedy ostatni dzień tegoż munduru. Z zewnątrz ładnie wygląda SMka, Gagarin, czy Tamara, ale od środka. Po prostu fartuch warsztatowy jest obowiązkowy.
Natomiast na pociągi liniowe na elektrowozy nie wyobrażam sobie, żeby przyjść po "cywilnemu". Zawsze biała koszula, mundur i nie szkodzi, że to ruch towarowy.
Zgodzę się z Marcelem, że nie ma co reprezentować obecnego pierd**. Nie robię tego dla ekhmm.. "Kochanej Władzy", tylko dla siebie. Owszem, ilekroć podmieniam tego przysłowiowego dziada to patrzy się na mnie z politowaniem, czy jakbym był z kosmosu. Przykro mi, tak to dzisiaj niestety wygląda.
Ale, nie raz jak się wraca pasażerem, czy idzie po peronie i te niejednokrotne spojrzenia kobiet.. (If you know what i mean) to jest ta łyżka miodu. :D

4
Bieżące kolejowe / Odp: Ubiór maszynistów
« dnia: 05 Maja 2018, 15:31:47 »
Gdyby ktoś z was był zainteresowany, to patki kolejowe były zaszeregowane w sposób jak w załącznikach.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Ubiór maszynistów
« dnia: 05 Maja 2018, 13:48:43 »
W KM są białe koszule. Drużyny konduktorskie mają białe koszule, ciemnozielone spodnie/spódnice i marynarki/kamizelkę bez rękawów.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Ubiór maszynistów
« dnia: 05 Maja 2018, 13:37:40 »
Zielone koszule w KM? ;)
Ciekawe jakie nosiliby maszyniści w czekoladowych siódemkach.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Ubiór maszynistów
« dnia: 05 Maja 2018, 12:22:58 »
@Kolejowy Maks taki mundur to już historia. Obecnie można spotkać tak ubranych kolejarzy podczas jakiś uroczystości. Za czasów jednej kolei   PKP takie mundury były na porządku dziennym i każdy wyznaczony pracownik jak dyżurny ruchu , konduktor czy maszynista musiał tak chodzić ubranym. To nadawało charakteru całej kolei. Obecnie jest wiele spółek kolejowych i jeżeli chodzi o standardy ubioru pracowników to rządzą się swoimi prawami. PKP Inter City ma białe koszule, Koleje Mazowieckie mają zielone koszule a Koleje Dolnośląskie dla odmiany mają czerwone koszule. PKP PLK dyżurnych ruchu nie ubiera w mundury choć jedno z najważniejszych stanowisk w ruchu kolejowym powinien mieć mundur. Widząc cywila na nastawni nigdy nie możemy być pewni czy mamy do czynienia z osobą nieuprawnioną.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Ubiór maszynistów
« dnia: 05 Maja 2018, 10:56:18 »
To było za czasów kiedy na kolei obowiązywały stare zasady. Maszynista otrzymywał dwa mundury: zimowy i letni (tzw. tropik). Nie pamiętam dokładnie na jaki okres przysługiwał, ale to chyba było na 2 lata. Poza tym co roku 2 koszule z krótkim i 2 z długim rękawem + 2 krawaty.
Kurtka (tzw. miś), przysługiwała raz na 5 lat. Rogatywka raz na 5 lat. Buty zimowe kozaczki i letnie pantofle raz na rok.
No i rzecz jasna - dystynkcje. :)
Byłbym zapomniał - torba na rok albo dwa lata.
Maszynista wyglądał jak człowiek. Za założenie spodni jeansowych groziła nawet utrata 50%premii.
Zgadzam się jak najbardziej z Marcelem.  Polityka kadrowa na kolei woła o pomstę do nieba. Osobiście uważam, że utrata munduru oducza pracownika szacunku do służby..sorry, teraz roboty na kolei.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Ubiór maszynistów
« dnia: 05 Maja 2018, 08:13:23 »
Praca na kolei nie jest dla wszystkich. Poznałem dużo osób co próbowały swoich sił w drużynach konduktorskich. Pomijam fakt wynagradzania bo już o nich wspomniał @mechatronik. Pracujące święta, sylwestra, weekendy i wstawanie do pracy o 1 czy 2 w nocy przerasta wielu młodych ludzi i nie dawali sobie rady. Pozostają tylko ci , którym odpowiada nienudna praca.
Co do umundurowania to maszyniści się ubierają według standardów przewoźnika. Nie ma czegoś takiego jak mundur galowy. Na galowo to można iść do szkoły w dzień nauczyciela.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Ubiór maszynistów
« dnia: 04 Maja 2018, 22:05:15 »
Powiedz to ludziom, którzy niejednokrotnie pracują za żałosne stawki. Dyżurni ruchu, nastawniczy, dróżnicy przejazdowi, sekcja drogowa, itp. W imię czego mają nosić mundur? Co im kolej obecnie zapewnia? Na kasie w Lidlu zarabiają więcej niż np. dyżurny ruchu z kilkuletnim stażem na linii magistralnej. Śmieszy mnie takie gadanie o mundurach i dumie z bycia kolejarzem…

11
Bieżące kolejowe / Odp: Ubiór maszynistów
« dnia: 04 Maja 2018, 17:20:33 »
Są standardy wg których maszynistom i innym pracownikom przysługuje konkretny ubiór służbowy. PKP IC nie wydaje 'galowych' mundurów - z tego co się orientuje to standardowo koszule, spodnie, krawat, polar/kurtka, buty. @EU07-483 odpowie na pewno lepiej. :)

12
Bieżące kolejowe / Odp: Ubiór maszynistów
« dnia: 04 Maja 2018, 16:18:53 »
Każda firma ma swoje zasady.

13
To jest miejsce na przyklejanie kartek dotyczących wagonu (np o wyłączeniu hamulca, czy innych usterkach).

14
Bieżące kolejowe / Odp: Stare - nowe malowanie kolejnej lokomotywy
« dnia: 07 Kwietnia 2018, 17:58:27 »
Nic nowego w mojej opinii nie pokazali. Dla mnie osobiście to ET22-233 (odgrzewany kotlet) z dopieszczonymi paroma szczegółami.

I tu się mylisz Kolego, zobacz jakie odcienie zastosowali w 233 a jakie na 933. 933 wybitnie przedstawia typowe malowanie okresu żółtego czoła.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Kupili naszą 424!
« dnia: 13 Marca 2018, 19:05:36 »
Lozyw jest tylko pośrednikiem i kupione siódemki trafiają do Oleśnicy na NG. A potem i tak są malowane według życzenia dzierżawiącego/kupującego. Nie ma co się podniecać, numer jak każdy inny.

16
Żółte oznacza wodę, czerwone hamulce, zielone fekalia. Na moje powinien to być okrąg, bo pełne oznacza króciec do wodowania wagonu.

17
Bocznica / Cześć ;)
« dnia: 03 Lutego 2018, 22:26:10 »
Witam po dłuuugiej przerwie ;) Dobrze widzieć że Maszyna ciągle żywa ;)

18
W pociągach bez rezerwacji miejsc oznaczane były przedziały dla matek z dziećmi i kobiet w ciąży. [źródło grupa fb PKP tablice relacyjne]

19
Jeżeli są światła złożone z ledów. W starszych wagonach są czerwone przesłony.

20
Często się zdarza, szczególnie w nowych, zmodernizowanych wagonach, że mamy do wyboru 2 światła-czerwone i białe.

21
Ale tylko na niektórych kuszetkach/sypialnych tych co mają ledy. Większość wagonów ma możliwość tylko wyświetlenia czerwonego światła. Bautuzeny sypialne mają w sumie 4 lampy - dwie czerwone w jednym poziomie na górze, trzecie na Rosję na dole plus czwarta komora z filtrem niebieskim.

22
Można ustawić białe, niebieskie i czerwone.

23
A co tak cię wszystko interesuje? Planujesz zamach? :-D Przełącznik świateł końca pociągu z tego co udało mi się wyczytać znajduję się wewnątrz pojazdu w czołowych ścianach wagonu.

24
Raczej za bardzo szczegółowe rzeczy Cię interesują.  W internecie są plany co najwyżej z góry i boku z zaznaczonymi oknami i drzwiami.

25
Od czegoś jest forumowa szukajka ;-) Ale niech ci będzie, wyręczę cię: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29067.0.html

26
1. Zazwyczaj jest po prostu wywieszona kartka z cyfrą 2.
2. Tablice relacyjne są produkowane w Warszawskiej siedzibie PKP IC a jak są produkowane możesz przeczytać tu: https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/aktualnosci/jak-powstaja-tablice-relacyjne-kulisy-pracy-studia-poligraficznego-pkp-intercity.html
Co do ich pozyskania to tylko na aukcjach internetowych itp.

27
Forum / Odp: Jak zakończyć wątek na forum
« dnia: 27 Grudnia 2017, 13:39:59 »
Pod każdym postem masz po prawej stronie przycisk "Zgłoś do moderatora". W polu piszesz "Proszę o zamknięcie" i tyle.

28
Forum / Odp: Jak zakończyć wątek na forum
« dnia: 26 Grudnia 2017, 17:55:30 »
Nie da się. Musisz zaraportować wątek do moderatora i poprosić o zamknięcie wątku.

29
Pomoc doraźna / Odp: Gdy włączam światła czołowe robi się jasno
« dnia: 26 Grudnia 2017, 15:08:10 »
Daj log. Prawdopodobnie masz zintegrowany układ graficzny Intela, który sobie nie radzi z opengl. Kup dowolną kartę graficzną z ostatniej dekady, będzie lepiej.

30
Na warsztacie / Metro bałtyckie
« dnia: 01 Kwietnia 2017, 18:18:33 »
Opis z okazji 1 kwietnia:
W Bałtyku nie mieli co zrobić z kasą, więc stwierdzili, że wybudują sobie metro. O dziwo kasy nie zabrakło w połowie robót, skończyła się dopiero, gdy trwały prace wykończeniowe. Wówczas nagle wszystkim się przypomniało, że nie wystarczy wybudować linie podziemne, tylko trzeba jeszcze kupić tabor. Ponieważ nie było za co go kupić, sprowadzono stare EN57 (wśród nich jeden po modernizacji, oraz jeden ED72), i uruchomiono linię.
Trasa zaczyna się pod ulicą Kolumba, w okolicach przystanku kolejowego Bałtyk Katedra, następnie zakręca pod stacją kolejową Bałtyk Miasto, i biegnie na zachód, aż po nowo budowane dzielnice, przechodząc po drodze pod stacją Bałtyk Główny. Ilość stacji: 10. Długość linii: 8,4 km. Niektórzy mieszkańcy Bałtyku żartują: „pół metra metra” ale duże potoki pasażerskie świadczą, że kolej podziemna w Bałtyku się przyjęła. W godzinach szczytu pociągi kursują co 5 minut.

Geneza:
Zachciało mi się pojeździć metrem w MaSzynie, więc zbudowałem sobie scenerię.

A teraz na poważnie:
Temat metra był już kilka razy poruszany i różne dyskusje się toczyły, jednak na gruncie czysto hipotetycznym. Pora na pierwszy krok – dotychczasowe teorie będzie można sprawdzić doświadczalnie. Prezentuję krótką scenerię testową, wraz ze scenariuszem, do jazdy tunelami:
  • Długość 8,4 km, 10 stacji.
  • Scenariusz zakłada obsługę linii w godzinach szczytu, czyli kursy co 5 minut. W tunelach jeździ jednocześnie 8 pociągów, my obsługujemy jeden z nich, resztą steruje AI.
  • Jest to moim zdaniem ciekawy scenariusz, prowadzenie pociągu wcale łatwe nie jest, a całą trasę można przejechać w mniej niż 15 minut. Jednocześnie, jeżeli ktoś chce pojeździć dłużej, to może kursować tam i z powrotem, teoretycznie w nieskończoność.
  • Starałem się maksymalnie urozmaicić trasę, każda stacja wygląda inaczej, w tunelach są zakręty i niekiedy strome podjazdy.
  • Brakuje sieci trakcyjnej i nie ma nawet jak jej zrobić, klasyczna kolejowa się nie zmieści. Realistycznym rozwiązaniem byłaby trzecia szyna. Póki co, pociągi jeżdżą z podniesionymi pantografami i prąd pobierają z powietrza.
  • Niestety EN57 nie pasują do metra, kiepskie przyspieszenie (wydaje się, że ED72 rozpędza się szybciej), brakuje hamowania elektrodynamicznego. Chyba, że w przyszłości ktoś zrobi asynchroniczny EN57? Przyspieszenie 1,0 m/s2 i możliwość hamowania napędem to osiągi bardzo zbliżone do wagonów metra.
  • Oświetlenie – kombinowałem jak tylko się dało ale i tak wciąż widać niedoskonałości. Najgorszy moment pojawia się na styku oświetlona stacja – tunel. W ED72 wygląda to fatalnie.
  • Sceneria powstała niemal wyłącznie w Notepad++, z drobną pomocą edytora Rainsted. Bardzo pomocny był OOCalc.
Zdaję sobie sprawę, że sceneria nie spełnia Maszynowych standardów publikacji, dlatego wrzucam to do działu otwartego. Zachęcam do testów oraz wyrażenia opinii co dalej, czy tak zostawić, czy pracować dalej, jeśli tak to co konkretnie poprawić. Osobiście widzę jeszcze sporo szczegółów, które można dopracować.

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro.7z

Na koniec o scenariuszu i technice jazdy:
  • Wybieramy jeden z dwóch dostępnych pociągów, zaczynamy w komorze postojowej. Po otrzymaniu Ms2 podjeżdżamy do peronu najbliższej stacji, zatrzymujemy się i otwieramy drzwi.
  • Sygnał odjazdu generuje system informacji pasażerskiej. Po usłyszeniu sygnału odjazdu zamykamy drzwi (bez podawania sygnału ostrzegawczego) i ruszamy. Informacja pasażerska w metrze bałtyckim jest wygłaszana w systemie moskiewskim (taki system był również stosowany w metrze warszawskim w latach 1995 – 1998).
  • Zalecam przy rozruchu od razu dać nastawnik na maksymalną pozycję i cofnąć go dopiero po osiągnięciu prędkości szlakowej – 80 km/h.
  • Stacje metra to formalnie przystanki osobowe bez semaforów. Podczas jazdy wypatrujemy znaku W16 – jest on umieszczony na linii podkładów, między szynami! W16 jest umieszczony 350 metrów od punktu zatrzymania, tak więc trzeba hamować dość zdecydowanie.
  • Na stacjach nie ma W4 (ściślej to są, ale niewidzialne), po prostu podjeżdżamy do końca peronu.
  • Jeżeli semafor widoczny za stacją podaje S1, to nie wolno nam wyruszać ze stacji – i tak nie otrzymamy sygnału odjazdu.
  • Na ostatniej stacji zamykamy drzwi i odjeżdżamy jak tylko otrzymamy Ms2 na semaforze za stacją, nie czekamy na sygnał z informacji pasażerskiej.
  • Nie zmieniamy pogody!!! Inaczej zepsujemy oświetlenie!
  • Warto też mieć zainstalowaną paczkę nowych ludzików.

Aktualizacja 13.04.2019:
https://eu07.pl/userfiles/23326/metro_baltyckie_2019-04-13.7z

Strony: [1]