Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Neodokuran

Strony: [1]
1
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 14 Sierpnia 2023, 11:17:55 »
Cześć przesyłam foty z KWB Konin
- zdjęcia kabiny EL2 ( niektóre foty nieostre mogą być )
- wózek EL2
- Pantograf
- inne potrzebne detale do budowy modelu

Talboty:
zdjęcia na tex 3 szt.
Materiały do budowy talbotów

Jeśli coś pomogą materiały to proszę . Powodzenia przy dalszych pracach ;)
https://eu07.pl/userfiles/8682/KWB.rar
zdjęcia w formacie NEF

2
Cała organizacja tego projektu leży już od dobrych paru lat. Świeży i chętny programista nie wie nawet gdzie może znaleźć aktualny kod źródłowy, ponieważ powstał jakiś idiotyczny podział pomiędzy repozytorium tmj, a milka. Główne repozytorium praktycznie było aktualizowane raz na jakiś czas od święta.

Zobaczcie na ten przykładowy projekt: https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue To multiplayer do gta san andreas. Gra ma prawie 20 lat bo została wydana w 2004 roku, a ten projekt gdzieś w 2006. Działa do dziś, rozwijany jest do dziś, ciągle przybywa nowych funkcji i developerów - Wiecie dlaczego? Bo to jest w jakiś sposób zorganizowane. Jest repozytorium, do którego nie ma uprawnień każdy, ale każdy może stworzyć pull request i po testach i sprawdzeniu przez doświadczonych programistów dana zmiana zostaje zaakceptwoana i dodana do gry lub odrzucna z podanym powodem czy sugestią poprawek.

Mało tego, oprócz normalnie dostepnego repozytorium mamy też tam instrukcje jak skompilować projekt, co jest potrzebne, jakie są ich wytyczne nt. kodowania, co robić, czego nie robić, dobre praktyki https://wiki.multitheftauto.com/wiki/PL/Kompilowanie_MTASA, https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue/blob/master/CONTRIBUTING.md#contributors-guide i obszerna dokumentacja na wiki.

Tymczasem w MaSzynie mamy 3 różne repozytoria, przestarzałą i wybrakowaną wiki, brak jakichkolwiek instrukcji dla nowych programistów i atmosferę jak w obozie, każdy do każdego ma pretensje. Szary użytkownik nie może wyrazić swojej subiektywnej opinii na temat jakichś decyzji czy modeli, ponieważ zaraz wszyscy na niego lecą "nie podoba się?! To nie graj albo zrób lepsze".

Należy iść z duchem czasu i stworzyć oficjalnego discorda, gdzie byłaby administracja, wytypowani moderatorzy do zarządzania treścią na discordzie, a developerzy tak samo jak i w tamtym projekcie będą mieli wyróżnienie w postaci rangi na forum czy discordzie. Tam też każdy robi za darmo bo to projekt open source darmowy. Jedyną nagrodą jest wyróżnienie rangą na discordzie bo na foorum trzeba się mocno postarać i wpis do autorów. Przecież discord dzisiaj to najpopularniejszy środek komunikacji, niż jakiś mattermost czy irc.

3
Bieżące Symulatorowe / Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 09 Sierpnia 2023, 04:48:04 »
Ten post jest odpowiedzią na powracające wciąż żądania, żeby przyznać innej osobie stanowisko administratora. Jest to prezentowane przez część osób aktywnych w projekcie jako panaceum na wszelkie problemy z którymi od dłuższego czasu boryka się projekt MaSzyny w sferze zarządzania.

Faktem jest, że w ostatnim okresie część członków administracji zrezygnowała ze stanowiska, a moja aktywność jest niewielka. Nie jestem jednak skłonny nominować nowych administratorów, zarówno ze względu na ostatnie doświadczenia z przyznawaniem dostępów osobom które nadwyrężyły nasze zaufanie, jak i moje przekonanie że żonglowanie rangami nie wprowadzi realnej zmiany jakościowej.

Podnosi się argument że nowa administracja miałaby ożywić projekt, jednak w jaki sposób miałoby się to wydarzyć? Przecież nie jest wymagane aprobata od administratora, żeby poprawiać błędy, tworzyć nową zawartość czy wprowadzać zmiany w exe.

W celu uregulowania tej sytuacji, chciałbym zaproponować pewne zmiany w funkcjonowaniu projektu. Niezmiennie od początku mojej aktywności jestem przeciwnikiem specjalnych stanowisk, ukrytych działów, limitu postów w działach, czy innych rozwiązań ograniczających transparentność (i co za tym idzie, ilość afer związanych z dostępem do ukrytej treści i wycieków stamtąd) jak i uniemożliwiających pełne zaangażowania nowych osób bez zbędnych przeszkód.

Proponuję więc:
- Zlikwidowanie działów niepublicznych (deweloperów, betatesterów, repozytorium, promocji, webmasterów, promotorów). Nie pełnią one istotnej funkcji, poza możliwością bycia punktem niezdrowych konfliktów. Należałoby tu zrobić przegląd zawartych w nich treści i wyciągniecie tego co możemy wykorzystać (są odpowiednie zgody itd.) do działów publicznych. Reszty, skoro i tak nie można wykorzystać niech zostanie jedynie w czeluściach archiwum serwera, bez ogólnego dostępu.
- Utworzenie zespołu składającego się z kilkunastu osób z doświadczeniem w projekcie, którego głównym zadaniem byłaby akceptacja zmian wprowadzanych na repozytorium symulatora. Nie wiązałoby się to z żadnymi dodatkowymi benefitami czy dostępem.
- Wprowadzenie przejrzystej procedury wprowadzania zmian na repozytorium, w formie zbliżonej do obecnego testu dodatków. Zmiany wymagałaby akceptacji przez powyższy zespół, np. przez aprobatę N jego członków.
- Zespół mógłby w jakiś sposób dodawać nowych członków, np. przez nominację przez N jego członków i następnie głosowanie większością.
- Dodawanie treści na mediach społecznościowych również przechodziłoby proces aprobaty tak samo jak dla zmian repo, zaakceptowany post wstawiany byłby na platformę przez administrację/moderację, ale to byłaby czynność jedynie techniczna.
- Aktualizacji repozytorium po zaakceptowaniu zmian dokonywałaby również administracja, moderacja i wyznaczone przez nią osoby, ale to byłaby czynność jedynie techniczna. Docelowo powinno zostać opracowane narzędzia które to zautomatyzują.
- Wprowadzony zostałby stały cykl wydawniczy paczki, w którym terminy byłyby ściśle określone, np. miesięczne czy kwartalne. Zawierałyby stan repozytorium na dany dzień, bez osobnej fazy wydawniczej, testów, przesuwania terminów bo coś się nie załapało, itd. Publikacją paczki zajmowała by się administracja i moderacja (w obecnej sytuacji pewnie ja), do momentu przygotowania narzędzi które będą to robić automatycznie.
- Administracja i wyznaczeni przez nich moderatorzy czuwaliby nad zachowaniem kultury wypowiedzi. Zasadniczym wyzwaniem jest niedopuszczenie do eskalacji wszelkich dymów i zatrzymanie ich na samym początku. Jeżeli regulamin jest w tych kwestiach niewystarczająco jasny, może warto wprowadzić dodatkowy CoC.

Oczywiście to tylko wstępny zarys propozycji. Jeżeli opinia społeczności byłaby pozytywna, to trzeba przygotować uszczegółowione zasady, w szczególności w zakresie sposobu akceptacji, głosowania/aprobaty N osób, sposobu nominacji nowych członków, sposobu wyboru początkowych członków zespołu itd. Zachęcam do propozycji w tym zakresie.

4
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 01 Maja 2023, 18:18:15 »
Dzień dobry, może ktoś czekał, może nie, ale oto powstała dziś paszcza krokodylka, czy tam inne pudło ;D




Trochę pozostaje jeszcze tu do zrobienia, ale jestem całkiem zadowolony z tego, jak posunęły się prace na tę chwilę. Tak, wiem, że poszczególne jednostki różnią się wyglądem pudła, jednak dojście do jednej klarownej wersji jest niemożliwe, ponieważ każde El2 to w zasadzie coś innego, biorąc pod uwagę detale i wykonanie poszczególnych elementów. Więc utworzyłem lekki miszmasz tego, co widziałem na przeróżnych planach oraz zdjęciach i będę trzymał się takiej filozofii w dalszych etapach prac ;]

5
Bocznica / Odp: Rotfl!
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 21:32:54 »
pociąg regio relacji Bydgoszcz-Lwówek śląski wjedzie na tor 69 przy peronie 2


Proszę pilnować zasad interpunkcji.
nieśmieszne
Matek123

6
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 29 Maja 2021, 15:34:26 »
Świnia w przedziale

7
OMSI 2 to inna półka według mnie padaką w nim jest jedynie optymalizacja ale fizyka jazdy odczucie kierowania autobusu , i klimat z najlepszy chyba z dostępnych symulatorów. Z Maszyną omsi2 ma podobieństwo jedynie w "kartonowej grafice":-P

8
Nie, nie można się "pozbyć". Reszta została wyjaśniona.

Zamykam.

9
Inne niekolejowe / Odp: Train Driver 2
« dnia: 02 Stycznia 2018, 20:41:07 »
Szła i cały czas idzie na idzie serwer w OVH, przez co nikt nie musi dokładać do projektu z własnej kieszeni.
Publikowane są regularne rozliczenia (dla tych co wpłacali) ile tej kasy jest i na co poszła w danym czasie.
Skarbnikiem jest zupełnie inna osoba niż mateu.
Ale lepiej gadać, że ktoś coś kradnie, defrauduje czy baluje za hajs userów.

10
Na warsztacie / Lakiernia u mistera
« dnia: 19 Stycznia 2017, 13:21:46 »
Hej tutaj będę prezentował moje prace w trakcie tworzenia. Na pierwszy ogień idzie ep07 408. Proszę się powstrzymać przy wytykaniu wszelkich błędów gdyż ledwo co skleiłem boki. Najtrudniejsza cześć już za mną gdyż naprawdę trudno było dopasować odpowiednio te paski. Teraz została kabina( co już będzie raczej zabawą) no i reszta. Może uda mi się ją skończyc przed moim wyjazdem. Planuję ją wydać za około 2 tyg.
*UPTADE* 02-08-2017
Na warsztacie znajduję się eu07 477(screen poniżej).
Co mam w planach?(chronologiczny priorytet)
eu07-242(track tec)   *ukończona*                       
eu07-167(ecco rail)
eu07-409 hist
[b]eu07-222[/b](PR) 
4E PACK*data wydania nieznana* 
[color=navy]Et22 906  [/color]

11
Bieżące kolejowe / Odp: Symulator nastawni
« dnia: 21 Stycznia 2010, 22:09:28 »
Kolejarz jest fajny, ale na duzych stacjach (Zajaczkowo Tczewskie, Warszawa Zachodnia). Osobiscie polecam Wroclaw `89 ;)

Strony: [1]